abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196486837
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cdonalds-bagatelzaak

quote:
Hamburgerrestaurant McDonald’s mocht geen druk uitoefenen op een werknemer om ontslag te nemen, nadat zij samen met een oud-collega wat overgebleven kipnuggets had gegeten.

Dat oordeelde de kantonrechter in Maastricht eerder deze maand, in een vrijdag openbaar geworden uitspraak. De hamburgerketen moet de vrouw terug in dienst nemen en haar achterstallige salaris betalen.

Overgebleven kipnuggets
De vrouw werkte al ruim vier jaar voor McDonald's als personeelstrainer voor de vestiging Maastricht-Gronsveld met een bruto maandsalaris van bijna 1600 euro.

Eind juli at zij na haar dienst wat overgebleven kipnuggets, zonder daarvoor te betalen. Ook gaf zij wat kip aan een oud-manager van McDonald's, die de vestiging die avond bezocht.

Ontslagverzoek
Na ontdekking stelde McDonald's een onderzoek in. Tijdens een ondervraging gaf de vrouw toe de kip te hebben gegeten en weggegeven. De hamburgerketen verzocht de vrouw vervolgens dringend om ontslag te nemen omdat zij anders ontslagen zou worden.

De personeelstrainer nam daarop inderdaad ontslag. Maar negen dagen later kwam zij daarop terug en stapte naar de rechter om haar ontslag ongedaan te maken.

Bagatelzaken
Op het eerste gezicht leken haar kansen wellicht klein. Uit eerdere arbeidsrechtszaken blijkt namelijk dat het meenemen of nuttigen van kleine zaken zoals snoepjes of een flesje water – zogenoemde 'bagatelzaken' – wel degelijk een reden kan zijn voor ontslag.

Bovendien was de vrouw in 2018 al eens gewaarschuwd na het drinken van een milkshake. Wat ten slotte ook in haar nadeel kon meewegen, was dat zij uiteindelijk uit eigen beweging was opgestapt.

Verkeerde been
Toch kreeg de personeelstrainer in dit geval gelijk. Volgens de kantonrechter bracht McDonald's de vrouw namelijk 'ten onrechte in de waan' dat zij makkelijk ontslagen kon worden, omdat de hamburgerketen een zerotolerancebeleid hanteerde.

Daarmee zette de werkgever haar op het verkeerde been, vindt de rechter. In een eerdere waarschuwingsbrief uit 2018 schreef McDonald's namelijk dat er pas mogelijk ontslag kon volgen na drie waarschuwingen.

Gratis ijsje
Bovendien had de bezoekende oud-manager die avond ook een gratis ijsje gekregen van de dienstdoende shift-manager. Uit het feit dat die collega niet werd ontslagen, blijkt volgens de kantonrechter ook dat er geen zerotolerancebeleid is.

Ten slotte vindt de kantonrechter dat McDonald's de werkneemster erop had moeten wijzen dat zij, door zelf ontslag te nemen, haar recht op een WW-uitkering verspeelde.

Streep door ontslag
Daardoor gaat er nu een streep door de ontslagbrief van de vrouw. Ook wees de kantonrechter het verzoek van McDonald's om zelf de arbeidsovereenkomst te ontbinden af.

De hamburgerketen moet de vrouw haar achterstallige salaris van de afgelopen vier maanden betalen, en haar weer toelaten tot haar werkzaamheden.
De werkgever wil die vrouw niet meer hebben, carrière kansen (als die er al zijn bij de mcd) kan ze ook op haar buik schrijven lijkt mij. Is die vrouw er eigenlijk wel bij geholpen dat ze haar baan mag houden?
  maandag 30 november 2020 @ 18:09:30 #2
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196486854
Verstoorde arbeidsrelatie, oprotpremie, klaar.

Sowieso; bij de Mac willen werken :|W
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196486874
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 18:09 schreef K.loon het volgende:
Verstoorde arbeidsrelatie, oprotpremie, klaar.

Sowieso; bij de Mac willen werken :|W
Had die rechter dat niet gelijk kunnen regelen? dit zie je toch van mijlen ver aankomen?
  maandag 30 november 2020 @ 18:14:55 #4
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196486921
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:11 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Had die rechter dat niet gelijk kunnen regelen? dit zie je toch van mijlen ver aankomen?
Ja, schering en inslag-verhaal natuurlijk; het is nooit erg goed voor de verstandhouding als je je werkgever voor de rechter moet gaan slepen om een eerlijke behandeling af te dwingen of je recht te krijgen.

Geen idee of dat door dezelfde rechter behandeld kan- en/of mag worden, maar het zou wel erg efficiënt zijn ^O^
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196487085
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:07 schreef Dries4Ever het volgende:
Is die vrouw er eigenlijk wel bij geholpen dat ze haar baan mag houden?
Ze krijgt 4 maanden loon en McDonalds moet opnieuw van haar af zien te komen.

McDonalds zal dan 'verstoorde arbeidsrelatie' roepen maar hoe verstoord is die en wie heeft er hoeveel schuld aan?
De vrouw zal dan naar McDonalds wijzen:
McDonalds ging te snel over tot ontslag, zette haar onder druk om zelf ontslag te nemen en liet het op een rechtszaak aankomen toen ze op haar ontslag terug wilde komen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196487182
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:11 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Had die rechter dat niet gelijk kunnen regelen? dit zie je toch van mijlen ver aankomen?
Dat lag niet aan de rechter voor en heeft een ander grondslag. Tenzij het subsidiair gevorderd is kan de rechter daar dus niets mee.
  maandag 30 november 2020 @ 18:42:32 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196487307
Die plaatsen ze gewoon over en dan kan ze gewoon weer burgers flippen. Geen probleem.

Verstoorde relatie met een multinational? Tis de lokale plusmarkt nie hoor.
Dum de dum
pi_196487469
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Die plaatsen ze gewoon over en dan kan ze gewoon weer burgers flippen. Geen probleem.

Verstoorde relatie met een multinational? Tis de lokale plusmarkt nie hoor.
Of er komt iemand continu met alles meekijken zodat ze binnen een maand waarschuwing 3 heeft.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196487515
Blijft bizar hoeveel eten er dagelijks word weggegooid terwijl de rest van de wereld honger lijdt.

Overproductie en consumptie, wat we niet eens nodig hebben eigenlijk.
  maandag 30 november 2020 @ 19:00:17 #10
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196487574
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:54 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Of er komt iemand continu met alles meekijken zodat ze binnen een maand waarschuwing 3 heeft.
Psies; het hoofdkantoor zal er niet heel erg wakker van liggen mits er niet met modder gesmeten wordt in de media.. het is die kut-manager die haar eruit wilde mikken die in zijn kruis getast is, en die gaat geheid proberen om je het leven zo zuur maken dat je vanzelf wel weggaat, en anders is er idd de spijkers op laag water-methode, dan ben je ook zo klaar.. Je staat altijd aan het kortste eind te trekken. Hoort niet, is wel zo in de praktijk.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196487575
Stom, als je daar werkt dan moet je weten dat dit niet te vreten is.
Vakman pur sang
pi_196487622
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft bizar hoeveel eten er dagelijks word weggegooid terwijl de rest van de wereld honger lijdt.

Overproductie en consumptie, wat we niet eens nodig hebben eigenlijk.
Dat was mijn gedachte ook... Al denk ik desondanks dat ze had moeten betalen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196489216
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 19:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat was mijn gedachte ook... Al denk ik desondanks dat ze had moeten betalen
Dat hangt er vanaf hoe je arbeidsvoorwaarden wil definiëren.
Doe je dat heel formeel en exact? Dan werkt de werknemer precies 40 uur voor precies 1600 euro.
Geen seconde langer of korter en geen enkele kipnugget gesnoept.
Of doe je dat wat losser? Dan werkt de werknemer eens wat langer door, gaat eens wat eerder weg en mag hij wel eens een kipnugget pakken die anders de kliko in zou gaan.

Het eerste zie je natuurlijk vooral in een bepaalde laag van de arbeidsmarkt.
Als de regiodirecteur was langsgekomen en dezelfde kipnugget had gepakt dan was er niets aan de hand geweest en als de werknemer hem die kipnugget had afgepakt dan was ze daarom ontslagen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 november 2020 @ 20:50:26 #14
408813 crew  trein2000
pi_196489269
Dom van mevrouw, vraag gewoon een billijke vergoeding en ga door met je leven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 30 november 2020 @ 21:20:50 #15
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196489862
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Die plaatsen ze gewoon over en dan kan ze gewoon weer burgers flippen. Geen probleem.

Verstoorde relatie met een multinational? Tis de lokale plusmarkt nie hoor.
Nou... is het echt McDonald’s waar ze werkzaam was of bij een franchiser?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 30 november 2020 @ 21:58:49 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_196490427
Ah ze zijn in al die jaren nog niet veranderd dus. Ik heb er ooit 2 maanden gewerkt en toen was het al zo erg. Je echt als personeel eten, maar dan voor de helft van de prijs en netjes afrekenen voor je het opeet.

Zo ongeveer alles kon gezien worden als diefstal, als het ergens was waar het niet thuishoorde.

Typisch Amerikaans bedrijf, ze kunnen niet anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_196490494
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou... is het echt McDonald’s waar ze werkzaam was of bij een franchiser?
Willems Holding, klinkt als een exploitant.
.
pi_196490699
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ze krijgt 4 maanden loon en McDonalds moet opnieuw van haar af zien te komen.
Dit, ja. Of ze zoekt zelf vanuit een baan wat anders. Maar behoudt in elk geval recht op ww.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196490775
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft bizar hoeveel eten er dagelijks word weggegooid terwijl de rest van de wereld honger lijdt.

Overproductie en consumptie, wat we niet eens nodig hebben eigenlijk.
Een verhaal van KFC: elk uur(!) kon een medewerker 6 vuilniszakken kip weggooien. :o
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_196490819
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 22:25 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Een verhaal van KFC: elk uur(!) kon een medewerker 6 vuilniszakken kip weggooien. :o
Hebben ze daar kip dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196493168
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:58 schreef karr-1 het volgende:
Je echt als personeel eten, maar dan voor de helft van de prijs en netjes afrekenen voor je het opeet.
Dus je krijgt korting, prima toch. Gratis eten doen ze niet omdat ze dan extra belasting moeten betalen, dit stiekem toestaan is een verplichting tot extra belasting betalen. Het niet toestaan maakt het automatisch diefstal.

Niet zo raar toch?

Overigens is het in de supermarkt niet anders, mag je derving ook niet eten. Hoe dit soort praktijken ook ontstaan? Nou naast belastingrecht ook doordat mensen anders bewust teveel klaar maken of bewust eens een zak chips "per ongeluk" open snijden. Het zal je verbazen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef K.loon het volgende:

[..]

Ja, schering en inslag-verhaal natuurlijk; het is nooit erg goed voor de verstandhouding als je je werkgever voor de rechter moet gaan slepen om een eerlijke behandeling af te dwingen of je recht te krijgen.

Geen idee of dat door dezelfde rechter behandeld kan- en/of mag worden, maar het zou wel erg efficiënt zijn ^O^
Het is mij ook ooit overkomen dat ik mijn werkgever voor de rechter heb moeten dagen om gelijk behandeld te worden/conform cao behandeld te worden.

Ik had een goede band met mijn werkgever en heb die nog steeds. Het is niet meer dan een zakelijk geschil die je hebt, het is geen kruistocht of iets dergelijks. Als je je daar niet overheen kunt zetten dan is er een ander probleem dan je zakelijkgeschil extern laten beslechten.
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:39:52 #22
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196495985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 06:20 schreef investeerdertje het volgende:

Het is mij ook ooit overkomen dat ik mijn werkgever voor de rechter heb moeten dagen om gelijk behandeld te worden/conform cao behandeld te worden.

Ik had een goede band met mijn werkgever en heb die nog steeds. Het is niet meer dan een zakelijk geschil die je hebt, het is geen kruistocht of iets dergelijks. Als je je daar niet overheen kunt zetten dan is er een ander probleem dan je zakelijkgeschil extern laten beslechten.
Er zit een degelijk verschil tussen een werkgever (als in; baas, eigenaar van het bedrijf waar je voor werkt) en een floormanager natuurlijk, zeker qua mindset.. Een manager zal bezig zijn om zijn positie te verdedigen, en geen gezichtsverlies te lijden. Een eigenaar van een bedrijf ziet jou meer als een radertje waardoor zijn machine niet helemaal lekker loopt, en kijkt vooral naar 'the bigger picture', waar de manager puur zijn eigen straatje schoon wil vegen, en het ook vaker een machtsspelletje is. Al kan van een kleiner bedrijf de baas ook wel wat dichter bij je staan natuurlijk, wat het wellicht ook wat persoonlijker kan maken.

Mijn huidige werkgeefster is een nare bitch die liegt en bedriegt tegen alles en iedereen zodra d'r mond beweegt, gewoon uit gewoonte volgens mij, die liegt nog over de tijd als je d'r een atoomklok in dr kont stopt :') .. Die heb ik pas nog een hintje gegeven dat er hier ammo op de plank ligt waar ze niet mee wil dealen, maar ik weet zeker dat als ik het doe, dat ik echt mijn laatste uur gewerkt heb.. (ben sowieso op zoek zoek naar iets anders).. Het is gewoon moeilijk; niemand wil zijn baan kwijt of op de tocht hebben, zeker niet in deze barre tijden. ;(
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196501636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:39 schreef K.loon het volgende:

[..]

Er zit een degelijk verschil tussen een werkgever (als in; baas, eigenaar van het bedrijf waar je voor werkt) en een floormanager natuurlijk, zeker qua mindset.. Een manager zal bezig zijn om zijn positie te verdedigen, en geen gezichtsverlies te lijden. Een eigenaar van een bedrijf ziet jou meer als een radertje waardoor zijn machine niet helemaal lekker loopt, en kijkt vooral naar 'the bigger picture', waar de manager puur zijn eigen straatje schoon wil vegen, en het ook vaker een machtsspelletje is. Al kan van een kleiner bedrijf de baas ook wel wat dichter bij je staan natuurlijk, wat het wellicht ook wat persoonlijker kan maken.

Mijn huidige werkgeefster is een nare bitch die liegt en bedriegt tegen alles en iedereen zodra d'r mond beweegt, gewoon uit gewoonte volgens mij, die liegt nog over de tijd als je d'r een atoomklok in dr kont stopt :') .. Die heb ik pas nog een hintje gegeven dat er hier ammo op de plank ligt waar ze niet mee wil dealen, maar ik weet zeker dat als ik het doe, dat ik echt mijn laatste uur gewerkt heb.. (ben sowieso op zoek zoek naar iets anders).. Het is gewoon moeilijk; niemand wil zijn baan kwijt of op de tocht hebben, zeker niet in deze barre tijden. ;(
En wie denk je dat bij mij de keuze heeft gemaakt waardoor er geprocedeerd moest worden? De direct leidinggevende, de zijne en dan waren we nog een paar stappen van de grote baas verwijderd.
  dinsdag 1 december 2020 @ 17:19:40 #24
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196501940
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En wie denk je dat bij mij de keuze heeft gemaakt waardoor er geprocedeerd moest worden? De direct leidinggevende, de zijne en dan waren we nog een paar stappen van de grote baas verwijderd.
Ok ,ik nam eigenlijk aan dat het veelal de 'lijdende' partij is die de stap naar de rechter maakt om zijn/haar gelijk te krijgen, my bad :@

Ik ben net terug van een hulpinstantie die mijn hele financiële en contractuele verleden van de afgelopen jaren heeft uitgeprint, en er kloppen dingen structureel niet, dus ik kan ook zomaar in de rechtszaal gaan eindigen.. ik heb het nu niet meer in handen, en er gaan zich een paar serieuze partijen mee bemoeien (lees: UWV en de Blauwe Brieven Brigade).. end of story zou ik er financieel goed uit kunnen gaan komen, maar die werkgeefster kan ik echt afschrijven natuurlijk..
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196502351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 06:20 schreef investeerdertje het volgende:
Dus je krijgt korting, prima toch. Gratis eten doen ze niet omdat ze dan extra belasting moeten betalen, dit stiekem toestaan is een verplichting tot extra belasting betalen. Het niet toestaan maakt het automatisch diefstal.

Niet zo raar toch?
het is meer dat mensen dan expres teveel maken, zodat ze gratis kunnen opeten wat overblijft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196502517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:19 schreef K.loon het volgende:

[..]

Ok ,ik nam eigenlijk aan dat het veelal de 'lijdende' partij is die de stap naar de rechter maakt om zijn/haar gelijk te krijgen, my bad :@

Ik ben net terug van een hulpinstantie die mijn hele financiële en contractuele verleden van de afgelopen jaren heeft uitgeprint, en er kloppen dingen structureel niet, dus ik kan ook zomaar in de rechtszaal gaan eindigen.. ik heb het nu niet meer in handen, en er gaan zich een paar serieuze partijen mee bemoeien (lees: UWV en de Blauwe Brieven Brigade).. end of story zou ik er financieel goed uit kunnen gaan komen, maar die werkgeefster kan ik echt afschrijven natuurlijk..
Ik was ook de lijdende partij, ik kreeg niet waar ik recht op had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het is meer dat mensen dan expres teveel maken, zodat ze gratis kunnen opeten wat overblijft.
Dus dat ze je lunch niet gratis geven is tegen dat mensen je teveel geven? Nee sorry, dat is omdat het anders loon in natura is en ze belasting moeten afdragen.

Voor wat jij aan haalt, ja inderdaad. Goed dat je niet zo snel gestopt bent met lezen ;-)
pi_196502900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het is meer dat mensen dan expres teveel maken, zodat ze gratis kunnen opeten wat overblijft.
Dat is vooral een mooie smoes om het niet te doen ja. :Z
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196510455
Heb ooit bij een vleesverwerkend bedrijf stage gelopen in Israël. Daar hadden ze een mooi gezegde:
" je kunt een koe niet verbieden te grazen van het gras waarop ze loopt ".
Dat betekende dat je mocht pakken wat je nodig had voor eigen gebruik. Werkte super, en werd ook geen misbruik van gemaakt.
  woensdag 2 december 2020 @ 09:31:15 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196511661
Een werkgever die aandringt om zelf ontslag te nemen, moet je volgens mij niet vertrouwen. Lijkt me dat er dan meestal iets niet helemaal lekker gaat.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:22:51 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196512444
Ooit in m'n tienerjaren gesolliciteerd daar. Ik was aangenomen, wat een pret. Moest ik wel eerst één of twee dagen "op proef" komen werken, leren poetsen enzo, onbetaald uiteraard. Heb ze de vinger gegeven en ben datzelfde weekend bij een boer gaan werken voor meer geld en direct salaris.
pi_196513624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 06:58 schreef Kaza het volgende:
Heb ooit bij een vleesverwerkend bedrijf stage gelopen in Israël. Daar hadden ze een mooi gezegde:
" je kunt een koe niet verbieden te grazen van het gras waarop ze loopt ".
Dat betekende dat je mocht pakken wat je nodig had voor eigen gebruik. Werkte super, en werd ook geen misbruik van gemaakt.
Ik als tiener in een chocoladefabriek; die manager moedigde zelfs aan vooral zoveel mogelijk chocolade te eten als je wilde. Dat was een zeer wijze les; sindsdien eet ik altijd beperkt chocola en enkel puur :D
pi_196514934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:39 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik als tiener in een chocoladefabriek; die manager moedigde zelfs aan vooral zoveel mogelijk chocolade te eten als je wilde. Dat was een zeer wijze les; sindsdien eet ik altijd beperkt chocola en enkel puur :D
Dit hoor je vaak ook in lokale cafetarias, eet maar wat je wilt. Na week ben je klaar :r >:)
pi_196515023
1600 bruto... damn. Kun je net zo goed in de bijstand gaan zitten
pi_196525740
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:06 schreef SOG het volgende:
1600 bruto... damn. Kun je net zo goed in de bijstand gaan zitten
Dit ja, neem er 2 krantenwijkjes bij en je hebt al meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196526152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit ja, neem er 2 krantenwijkjes bij en je hebt al meer.
600¤ voor 2 krantenwijken? Betaald dat tegenwoordig zo veel? Daargelaten dat je gekort gaat worden
  donderdag 3 december 2020 @ 07:38:00 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196526551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 05:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

600¤ voor 2 krantenwijken? Betaald dat tegenwoordig zo veel? Daargelaten dat je gekort gaat worden
Mwoah, ik kreeg vroeger volgens mij 150¤ - 200¤ per maand voor een wekelijkse ronde met het plaatselijke sufferdje + reclamefolders en dan moest ik ze nog zelf steken ook (daar was je soms al meer tijd aan kwijt dan die krengen daadwerkelijk bezorgen :') )

Al was ik toen wel veertien jaar ofzo.
pi_196526632
quote:
11s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mwoah, ik kreeg vroeger volgens mij 150¤ - 200¤ per maand voor een wekelijkse ronde met het plaatselijke sufferdje + reclamefolders en dan moest ik ze nog zelf steken ook (daar was je soms al meer tijd aan kwijt dan die krengen daadwerkelijk bezorgen :') )

Al was ik toen wel veertien jaar ofzo.
Ik krijg eigenlijk geen zelf gestoken folders of iets meer. Alles in plastic verpakt, dus die vergoeding zal ook wel gedaald zijn.
pi_196527589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:39 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik als tiener in een chocoladefabriek; die manager moedigde zelfs aan vooral zoveel mogelijk chocolade te eten als je wilde. Dat was een zeer wijze les; sindsdien eet ik altijd beperkt chocola en enkel puur :D
Bij de Mars fabriek in Veghel? Oud collega werkte daar projectmatig(ingehuurd) en mocht zakken snoep mee naar huis nemen. Of dat nu nog zo is weet ik niet. Die wisten ook wel dat je na een tijdje geen Mars meer door je strot kreeg. :)

Maar in deze tijd is het gewoon bizar hoe werkgevers daar mee omgaan.
pi_196528118
Hoe spreek je 'Bagatelzaken' uit? :D
  donderdag 3 december 2020 @ 10:41:41 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196528413
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat lag niet aan de rechter voor en heeft een ander grondslag. Tenzij het subsidiair gevorderd is kan de rechter daar dus niets mee.
Dit ja, al heeft een rechter wel de vrijheid om alsnog op een andere grondslag te ontbinden. Dat zal dan inderdaad gepaard gaan met een vergoeding. Waarom daar hier niet voor gekozen is weet ik niet, volgens mij is de uitspraak ook niet online in te zien (even snel gezocht).

Een subsidiaire vordering is overigens wat anders, dat is niet bovenop het primair gevorderde maar in plaats van (bijvoorbeeld als het primair gevorderde niet bewezen kan worden)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')