abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 november 2020 @ 15:15:41 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196484684


Het initiatief van Glasdraad.nl om glasvezel in mijn gemeente te brengen is een succes. Met net iets meer dan 50% aanmeldingen kan ik straks (hopelijk) genieten van heel snel internet.

Maar ik vraag mij af, is dit ook zo? Ik lees de negatieve reviews van oa. KPN en XS4ALL, die nota bene als beste providers worden uitgeroepen en als ik dat allemaal zo lees, over hoe er niet op mails gereageerd wordt, dat je moet op letten dat ze boel niet thuis bij je slopen als ze het glasvezel kastje komen aanleggen, hoe vaak er storing is, dan begrijp ik daar eigenlijk niets van. Glasvezel zou toch zo goed als storingsvrij moeten zijn? Ik zit nu bij Ziggo, heb het middenpakket van 250/25Mbit. De uploadsnelheid is mij al jaren een doorn in het oog. Glasvezel biedt de optie voor synchroon 1Gbit, wat natuurlijk een gigantische verbetering is.

Daar staat tegenover dat ik over Ziggo erg weinig te klagen heb. Natuurlijk lag de internet verbinding er 'wel eens' uit, maar dan had ik hiervoor een mailtje gekregen (ivm werkzaamheden, en vaak was dit midden in de nacht), maar voor de rest ALTIJD stabiel en goedwerkend internet.

Glasdraad heeft meer initiatieven gedaan in Nederland en ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met oa KPN en/of XS4All (sommigen zeggen dat XS4ALL eigenlijk een dochter is van KPN). Het kan natuurlijk ook zijn dat ik slechts een paar uitzonderingen lees en dat de rest allemaal wel een goede verbinding heeft. Dus, mijn vraag is, wie van jullie heeft ook KPN Glasvezel en wat zijn de ervaringen? Hoe klantvriendelijk is KPN?
pi_196484927
Ik heb de uploadlimiet echt nog nooit als minpunt ervaren eigenlijk.
pi_196484937
Kpn hier, nooit geen problemen super service.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196485047
Vergeet niet dat de klagers vaak het hardste schreeuwen, en dat je alle mensen die wel tevreden zijn over het algemeen niet hoort. Daardoor kan het wel lijken dat een dienst erg slecht is terwijl dat in de praktijk heel erg kan meevallen.
pi_196485057
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 15:35 schreef halfway het volgende:
Kpn hier, nooit geen problemen super service.
Nooit geen problemen is niet bepaald een aanbeveling.
pi_196485099
Ik heb uiteindelijk nee gezegd tegen onze glasvezelaanbieder Delta, omdat de 14 dagen proefperiode / wettelijke bedenktijd 3 maanden verloopt vóórdat we het product kunnen testen.

Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen namelijk, want als je vertrouwen hebt in je product, waarom zou je de bedenktijd dan niet in laten gaan vanaf het moment dat het glasvezel daadwerkelijk is aangelegd?

Precies, wanneer je er toch niet helemaal zeker van bent dat de uitrol en nazorg goed gaat verlopen.

Ik zit voorlopig goed met mn ouderwetse dataverbinding :)
pi_196485223
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:42 schreef Farenji het volgende:
Vergeet niet dat de klagers vaak het hardste schreeuwen, en dat je alle mensen die wel tevreden zijn over het algemeen niet hoort. Daardoor kan het wel lijken dat een dienst erg slecht is terwijl dat in de praktijk heel erg kan meevallen.
Dit inderdaad. Op welke provider je ook zoekt, je vindt vooral negatieve reacties. Alleen de mensen met klachten laten zich horen. De overgrote meerderheid die gewoon zonder problemen kan internetten, ziet geen noodzaak om te reageren. Hetzelfde zie je bij andere diensten, zoals cv-onderhoudsbedrijven.
pi_196485530
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ik heb uiteindelijk nee gezegd tegen onze glasvezelaanbieder Delta, omdat de 14 dagen proefperiode / wettelijke bedenktijd 3 maanden verloopt vóórdat we het product kunnen testen.

Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen namelijk, want als je vertrouwen hebt in je product, waarom zou je de bedenktijd dan niet in laten gaan vanaf het moment dat het glasvezel daadwerkelijk is aangelegd?

Precies, wanneer je er toch niet helemaal zeker van bent dat de uitrol en nazorg goed gaat verlopen.

Ik zit voorlopig goed met mn ouderwetse dataverbinding :)
Je had nu ook superstabiel en snel glasvezel kunnen hebben, alleen maar omdat je argwaan hebt om iets dat wettelijk geregeld is. :')
Powered by Janetje®
pi_196485742
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 16:22 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Je had nu ook superstabiel en snel glasvezel kunnen hebben, alleen maar omdat je argwaan hebt om iets dat wettelijk geregeld is. :')
Ja, of niet.
pi_196486376
Ik vraag me al jaren af of het medium wel de beperkende factor is bij thuisinternet. Als je thuis dan met wifi verder gaat dan maakt het natuurlijk al niet meer uit hoe snel de verbinding is tussen de 'voordeur' en de wijkcentrale.

Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk. Ook over koper kan je een gigabit verbinding maken. Het is alleen de vraag of je de komende jaren daar al profijt van hebt.

Ook met een relatief trage verbinding kan je nog steeds in hd streamen.
  maandag 30 november 2020 @ 19:29:41 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196488031
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vraag me al jaren af of het medium wel de beperkende factor is bij thuisinternet. Als je thuis dan met wifi verder gaat dan maakt het natuurlijk al niet meer uit hoe snel de verbinding is tussen de 'voordeur' en de wijkcentrale.
Moderne wifi (6) apparaten doen tegenwoordig makkelijk een ruime gigabit aan datatransport. In veel gevallen sneller dan je internetverbinding.

quote:
Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk. Ook over koper kan je een gigabit verbinding maken. Het is alleen de vraag of je de komende jaren daar al profijt van hebt.
Niet over de telefoonkabels die in de grond liggen. Ziggo kan het wel over de tv-kabel, maar dan is die gigabit maar in één richting.

quote:
Ook met een relatief trage verbinding kan je nog steeds in hd streamen.
Als je met hele gezin zit te streamen is meer bandbreedte wel prettig.
So we just called him Fred
pi_196491667
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2020 19:29 schreef Fred het volgende:
Als je met hele gezin zit te streamen is meer bandbreedte wel prettig.
Als er gelijktijdig in een gezin gelijktijdig drie verschillende films in HD bekeken moeten worden dan wordt het tijd om een andere hobby bij te zoeken. Klinkt in ieder geval niet als een gezellige boel.
pi_196491768
Zes jaar glasvezel via KPN en nog nooit een minuut storing gehad. Daarvoor altijd gezeur met kabelstoringen en snelheid. Nu nooit meer. Altijd constant.
pi_196491972
Al ruim twintig jaar ADSL en als ik in totaal een uur of drie storing heb gehad is het veel. Dat werkt dus ook.

Daarvoor had ik kabel en dat was toen een drama. Maar dat was vorige eeuw.

Internet heeft niet vaak storing dacht ik. Je eigen spul heeft dat vaker...
pi_196493293
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vraag me al jaren af of het medium wel de beperkende factor is bij thuisinternet. Als je thuis dan met wifi verder gaat dan maakt het natuurlijk al niet meer uit hoe snel de verbinding is tussen de 'voordeur' en de wijkcentrale.

Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk. Ook over koper kan je een gigabit verbinding maken. Het is alleen de vraag of je de komende jaren daar al profijt van hebt.

Ook met een relatief trage verbinding kan je nog steeds in hd streamen.
HD is nou niet echt om over naar huis te schrijven, waarbij denken dat wifi An sich traag is ook niet meer van deze tijd is :)
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2020 @ 07:26:13 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196493305
Wellicht een beetje een zijstraat, maar ik word gespammed door T-Mobile die mij 'supersnel' glasvezel aanbieden. Maximum snelheid: 100 mbit... Wat een grap. Ik heb nu Ziggo 250 mbit. Waarom maakt een bedrijf überhaupt reclame voor glasvezel wanneer het sloom als stront is? Ze weten waar ik woon en wat daar beschikbaar is, aangezien ik al mobiele klant van ze ben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196493310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

HD is nou niet echt om over naar huis te schrijven, waarbij denken dat wifi An sich traag is ook niet meer van deze tijd is :)
:Y
Ik heb 250Mbit/s glasvezel (van Caiway helaas, maar zowel het coax als het glasvezelnetwerk is van hun moedermaatschappij, dus helaas geen andere optie), en hoewel ik bijna alles (PS4, PS5, televisie, computer) bedraad heb aangesloten, gaat mijn telefoon uiteraard (duh) via wifi. En daar haal ik ook elke keer de maximale snelheid mee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196493480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wellicht een beetje een zijstraat, maar ik word gespammed door T-Mobile die mij 'supersnel' glasvezel aanbieden. Maximum snelheid: 100 mbit... Wat een grap. Ik heb nu Ziggo 250 mbit. Waarom maakt een bedrijf überhaupt reclame voor glasvezel wanneer het sloom als stront is? Ze weten waar ik woon en wat daar beschikbaar is, aangezien ik al mobiele klant van ze ben.
Afhankelijk van je toepassing is de upload verbetering een merkbare versnelling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 07:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

:Y
Ik heb 250Mbit/s glasvezel (van Caiway helaas, maar zowel het coax als het glasvezelnetwerk is van hun moedermaatschappij, dus helaas geen andere optie), en hoewel ik bijna alles (PS4, PS5, televisie, computer) bedraad heb aangesloten, gaat mijn telefoon uiteraard (duh) via wifi. En daar haal ik ook elke keer de maximale snelheid mee.
Ja, de tijd dat wifi trager was dan de netwerk kabel is al even voorbij. Daargelaten dat het natuurlijk wel een iets hogere latency heeft.
pi_196493959
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2020 19:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Moderne wifi (6) apparaten doen tegenwoordig makkelijk een ruime gigabit aan datatransport. In veel gevallen sneller dan je internetverbinding.
in de meest gunstige situatie ja...

voeg daar een zwik buren bij, paar dikke muren en andere stralingsbronnen en er blijft weinig over

ik merk hier ook dat wifi retetraag is en er gewoon geen mogelijkheid is om hem sneller te krijgen ivm storing van andere netwerken
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:18:10 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196496698
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:05 schreef mschol het volgende:

in de meest gunstige situatie ja...

voeg daar een zwik buren bij, paar dikke muren en andere stralingsbronnen en er blijft weinig over

ik merk hier ook dat wifi retetraag is en er gewoon geen mogelijkheid is om hem sneller te krijgen ivm storing van andere netwerken
Had ik ook last van, was het goed zat, en heb derhalve een maand geleden deze jongen gekocht:

TP-Link AC5400X Tri-Band Gaming Router



Kost een paar centen, maar ik denk dat al mijn buren nu geen wifi-signaal meer kunnen vinden. _O-

Ik heb nu overal in huis ongeveer 90% van de maximale snelheid van mijn internetverbinding.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196499398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:05 schreef mschol het volgende:

[..]

in de meest gunstige situatie ja...

voeg daar een zwik buren bij, paar dikke muren en andere stralingsbronnen en er blijft weinig over

ik merk hier ook dat wifi retetraag is en er gewoon geen mogelijkheid is om hem sneller te krijgen ivm storing van andere netwerken
Flink wat AP's en dat gaat vrij automatisch goed. Ik heb er nu zes actief verdeeld over twee verdiepingen. Overal perfect signaal. Binnenkort ga ik over op 3 of 4 mu-mimo ap's ivm ander internet.

Je kunt ook de semi-illegale kant op door een paar Xiaomi routers/ap's op de chinese firmware te laten. Dan heb je niet zo veel last meer van de zendlimieten van de EU.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 1 december 2020 @ 15:28:21 #22
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196500210
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 23:49 schreef M.Ritcher het volgende:
Zes jaar glasvezel via KPN en nog nooit een minuut storing gehad. Daarvoor altijd gezeur met kabelstoringen en snelheid. Nu nooit meer. Altijd constant.
Ik lees nu in de 1e 20 reacties 3 positieve beoordelingen over KPN, en laat dit nu net de provider zijn die (volgens mij) via Glasdraad als enige 1Gbit synchroon internet levert.

Wat voor modem heb jij precies van KPN? Gebruik je ook een eigen router en zo ja, moet je dan ook KPN vragen om het modem in 'bridge modus' te plaatsen, zoals nu het geval is bij Ziggo? Of kun je dit gewoon zelf instellen?

Ik heb in elk geval overal CAT6 in huis liggen en de paar switches die ik gebruik zijn allemaal een gigabit. :-)
pi_196502454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:28 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik lees nu in de 1e 20 reacties 3 positieve beoordelingen over KPN, en laat dit nu net de provider zijn die (volgens mij) via Glasdraad als enige 1Gbit synchroon internet levert.

Wat voor modem heb jij precies van KPN? Gebruik je ook een eigen router en zo ja, moet je dan ook KPN vragen om het modem in 'bridge modus' te plaatsen, zoals nu het geval is bij Ziggo? Of kun je dit gewoon zelf instellen?

Ik heb in elk geval overal CAT6 in huis liggen en de paar switches die ik gebruik zijn allemaal een gigabit. :-)
Je kan de kpn experiabox gebruiken als router. En voor wifi bieden ze wat gratis WiFi punten aan te leen als je bereik niet voldoende is.

Je mag ook gewoon je eigen router gebruiken als je zelf genoeg kennis hebt.
:]
pi_196502516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 15:28 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Wat voor modem heb jij precies van KPN? Gebruik je ook een eigen router en zo ja, moet je dan ook KPN vragen om het modem in 'bridge modus' te plaatsen, zoals nu het geval is bij Ziggo? Of kun je dit gewoon zelf instellen?

Je kunt de antwoorden op deze vragen natuurlijk ook even zelf opzoeken op de site van KPN. Ze leveren standaard een Experiabox (die bij gebruik van een glasvezelverbinding uitsluitend dienst doet als router). Tot voor kort deden ze moeilijk over het gebruik van een eigen router, maar onder druk van boze XS4ALL klanten is daar verandering in gekomen. Nu is het prima mogelijk een eigen router te gebruiken in de plaats van de Experiabox (en dus niet achter de Experiabox). Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de correcte configuratie van je eigen router. Hier lees je er alles over.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:49 #25
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196506207
Ik weet prima hoe ik een eigen router moet instellen. De reden waarom ik dit vraag is omdat een tijdje terug Ziggo mijn modem had uitgeschakeld en tegelijkertijd lag dus ook mijn netwerk plat. Dit omdat alles via de connectbox van Ziggo gaat. Daarom prefereer ik (voor de toekomst) liever een eigen afzonderlijk netwerk, dat als mocht internet niet werken het netwerk gewoon actief blijft en ik ook gewoon films en tv-shows kan kijken vanaf mijn server naar mijn htpc. Een eigen router van een goed A-merk (oa. Netgear, Cisco, TP-Link) geven ook vaak meer opties dan de standaard modem/router van een provider.

Oh wacht even, ik lees nu dat het modem van KPN dan 'vervangt' door je eigen modem/router? Maar wat als je PUUR en alleen een router achter de Experiabox wilt plaatsen? Dat kan niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door TechnoCat op 01-12-2020 21:27:43 ]
pi_196507220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:07 schreef TechnoCat het volgende:
Ik weet prima hoe ik een eigen router moet instellen. De reden waarom ik dit vraag is omdat een tijdje terug Ziggo mijn modem had uitgeschakeld en tegelijkertijd lag dus ook mijn netwerk plat. Dit omdat alles via de connectbox van Ziggo gaat. Daarom prefereer ik (voor de toekomst) liever een eigen afzonderlijk netwerk, dat als mocht internet niet werken het netwerk gewoon actief blijft en ik ook gewoon films en tv-shows kan kijken vanaf mijn server naar mijn htpc. Een eigen router van een goed A-merk (oa. Netgear, Cisco, TP-Link) geven ook vaak meer opties dan de standaard modem/router van een provider.

Oh wacht even, ik lees nu dat het modem van KPN dan 'vervangt' door je eigen modem/router? Maar wat als je PUUR en alleen een router achter de Experiabox wilt plaatsen? Dat kan niet?
Bij glasvezel heb je een los nt kastje. Daar komt een rj45 kabeltje uit die gaat naar de experiabox of naar je eigen router. De experia box heeft bij glasvezel geen modem functie maar kent ook geen bridge mode.. dus dan krijg je 2 keer nat bij (nat)router achter router. Heb ik zelf ook voor deel van het netwerk en eigenlijk geen problemen mee.
:]
pi_196507716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:07 schreef TechnoCat het volgende:

Oh wacht even, ik lees nu dat het modem van KPN dan 'vervangt' door je eigen modem/router? Maar wat als je PUUR en alleen een router achter de Experiabox wilt plaatsen? Dat kan niet?
Jawel. Dat laatste kan ook prima als je dat wil, maar in het algemeen heb je geen twee routers achter elkaar nodig. Ik wilde alleen even benadrukken dat je de in bruikleen geleverde Experia niet hoeft te gebruiken als je deze niet wil gebruiken. Je moet de geleverde Experia wel bewaren omdat je anders geen support kunt krijgen bij onverhoopte problemen wanneer KPN je vraagt bij wijze van proef de Experia toch even aan te sluiten om een probleem te diagnostiseren. Ook dat staat allemaal beschreven op de KPN pagina's.
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:42:45 #28
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196508074
Als de Experia box verder goed werkt en zelden problemen oplevert (zoals eigenlijk nu ziggo connectbox ook doet) dan is het niet strikt noodzakelijk om er een aparte router achter te zetten. Wat ik wel prettig vind is gedachte dat mocht om wat voor reden de Experia box uitvallen of KPN voert er een update op afstand op uit, of ze doen iets anders, dat ik dan wel een NETWERK thuis kan blijven behouden. Nu is het wel zo dat ik 1x een situatie heb gehad met Ziggo waarin ze mijn modem hadden geblokkeerd omdat ik een thuisservertje had draaien en hierop stonden blijkbaar wat bestanden die 'schadelijk' waren. Ik heb de betreffende bestanden zelf nog gecontroleerd, maar deze stukjes freeware software waren niet schadelijk. Desondanks moest ik ze toch offline halen. Voor de zekerheid heb ik alles offline gehaald. Dus op dat moment was het modem geblokkeerd en dus ook de netwerk functie.

Maar goed, ik zie het aan. Ik ben al op de site van KPN geweest, ik kan in principe al een pre order doen omdat ze zelf al aangeven dat er glasvezel gaat komen, helaas ontbreekt de optie 1Gbit internetverbinding (ik zie enkel tot 500Mbit) terwijl door Glasdraad.nl anders werd geadverteerd, en ook KPN gaf zelf ook toe dat niet alle abonnementen aanwezig zijn tijdens een pre order. Even geduld dan nog maar, ik hoef geen tv zenders, geen vaste telefoon (heb toch mobiel), enkel de Gbit internet verbinding. Ik denk dan het wel moet lukken een mp3-tje binnen 15 minuten te downloaden. :s) :+
  dinsdag 1 december 2020 @ 23:40:25 #29
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_196508838
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ik heb uiteindelijk nee gezegd tegen onze glasvezelaanbieder Delta, omdat de 14 dagen proefperiode / wettelijke bedenktijd 3 maanden verloopt vóórdat we het product kunnen testen.

Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen namelijk, want als je vertrouwen hebt in je product, waarom zou je de bedenktijd dan niet in laten gaan vanaf het moment dat het glasvezel daadwerkelijk is aangelegd?

Precies, wanneer je er toch niet helemaal zeker van bent dat de uitrol en nazorg goed gaat verlopen.

Ik zit voorlopig goed met mn ouderwetse dataverbinding :)
Omdat ze dan al de kosten voor het aanleggen hebben gemaakt? Mijn inziens zou het juist gek zijn als je jezelf nog kan terugtrekken nadat ze de verbinding hebben aangelegd (tenzij je de werkelijke kosten van aanleggen zelf betaald maar dat lijkt me hier niet van toepassing).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_196510266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:40 schreef embedguy het volgende:

[..]

Omdat ze dan al de kosten voor het aanleggen hebben gemaakt? Mijn inziens zou het juist gek zijn als je jezelf nog kan terugtrekken nadat ze de verbinding hebben aangelegd (tenzij je de werkelijke kosten van aanleggen zelf betaald maar dat lijkt me hier niet van toepassing).
Daar gaat het toch niet om? Wat mij betreft leggen ze een derde maasvlakte aan, als het product klote blijkt te zijn dan zit je er een jaar aan vast.

Ik weet dat mijn ouders glasvezel kregen van KPN en die hadden gewoon hun bedenktijd vanaf het moment dat ze het konden gebruiken.
pi_196513185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:42 schreef TechnoCat het volgende:
Als de Experia box verder goed werkt en zelden problemen oplevert (zoals eigenlijk nu Ziggo connectbox ook doet) dan is het niet strikt noodzakelijk om er een aparte router achter te zetten.
Dat klopt, de Experiabox functioneert bij glasvezelinternet van KPN als pure router, het ingebouwde VDSL modem wordt dan niet gebruikt.
quote:
Wat ik wel prettig vind is gedachte dat mocht om wat voor reden de Experia box uitvallen of KPN voert er een update op afstand op uit, of ze doen iets anders, dat ik dan wel een NETWERK thuis kan blijven behouden.
Dat kan sowieso. Ik heb zelf VDSL en tijdens de - overigens uiterst zeldzame - momenten dat de internetverbinding eruit ligt blijft het LAN gewoon functioneren. Als je geen prijs stelt op opgedrongen updates dan kun je die in elke fatsoenlijke router blokkeren, en dan kan je provider op afstand niets meer doen aan je configuratie. Dat heb ik hier ook zo ingesteld. Ik bepaal zelf of en zo ja wanneer ik iets wil veranderen.
quote:
Nu is het wel zo dat ik 1x een situatie heb gehad met Ziggo waarin ze mijn modem hadden geblokkeerd omdat ik een thuisservertje had draaien en hierop stonden blijkbaar wat bestanden die 'schadelijk' waren. Ik heb de betreffende bestanden zelf nog gecontroleerd, maar deze stukjes freeware software waren niet schadelijk. Desondanks moest ik ze toch offline halen. Voor de zekerheid heb ik alles offline gehaald. Dus op dat moment was het modem geblokkeerd en dus ook de netwerk functie.
Ik vind dit een raar verhaal, en ik denk dan ook dat het niet klopt en dat er iets anders aan de hand is geweest. Als een provider dat niet expliciet heeft uitgesloten in de leveringsvoorwaarden mag je gewoon een thuisserver draaien en mag je daar op zetten wat je wil, daar heeft een provider niets mee te maken. Het wordt een ander verhaal als je computer bijvoorbeeld geïnfecteerd is geraakt en deel is gaan uitmaken van een botnet of als je zelf een mailserver draait die blijkt te worden misbruikt voor het versturen van grote hoeveelheden spam. Dan zal een provider je doorgaans daarvan op de hoogte stellen en je internetverbinding blokkeren of beperken totdat je zelf orde op zaken hebt gesteld.
quote:
Maar goed, ik zie het aan. Ik ben al op de site van KPN geweest, ik kan in principe al een pre order doen omdat ze zelf al aangeven dat er glasvezel gaat komen, helaas ontbreekt de optie 1Gbit internetverbinding (ik zie enkel tot 500Mbit) terwijl door Glasdraad.nl anders werd geadverteerd, en ook KPN gaf zelf ook toe dat niet alle abonnementen aanwezig zijn tijdens een pre order. Even geduld dan nog maar, ik hoef geen tv zenders, geen vaste telefoon (heb toch mobiel), enkel de Gbit internet verbinding.
Waarom wil je per se een symmetrische verbinding van 1 Gbit?
quote:
Ik denk dan het wel moet lukken een mp3-tje binnen 15 minuten te downloaden. :s) :+
Dan ben je wel keihard genaaid met je 1 GBit verbinding, dat lukte mij al medio jaren 90 met een 28k8 inbelverbinding. De laatste decennia heb ik niet meer omgekeken naar MP3, totaal niet meer interessant met breedband.
pi_196513283
@TS heel simpel gewoon meedoen en als het niet bevalt zeg je na een jaar op, dan heb je tenminste die vezel er liggen.

Niet luisteren naar dat gezeur hier met dit en dat want later krijg je er spijt van dat je voor altijd vastzit aan Ziggo of whatever, daarom is Ziggo ook zo actief als er een glasvezel project komt om het zo goed mogelijk de grond in te trappen want dan hebben ze concurrentie en dat willen ze niet.

(Ik heb al jaren glasvezel en dat bevalt prima, lagere latency en hogere upload wat vooral handig is ook voor thuiswerken), upload wordt steeds belangrijker maar daar staan mensen niet bij stil.

Als voorbeeld gaat iemand een video uploaden naar Youtube bijvoorbeeld heb je bij Ziggo grote kans dat de lijn in 1x dichtklapt voor iedereen, glasvezel heeft dat niet of denk aan de kids wat voor school in Office365/Teams werken.

Ik heb hier een 100/100 lijn en dat bevalt uitstekend, sneller kan wel maar geen noodzaak.
pi_196513468
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Afhankelijk van je toepassing is de upload verbetering een merkbare versnelling.
[..]

[b][b][b][b]Ja, de tijd dat wifi trager was dan de netwerk kabel is al even voorbij. Daargelaten dat het natuurlijk wel een iets hogere latency heeft.[/b][/b][/b][/b]
Dat is het nog steeds, een kabel wint het van WiFi, de 2,4ghz is zo goed als onbruikbaar in woonwijken, de 5ghz gaat ook al mooi die kant op en heeft nadelen zoals boven geen bereik(het komt moeilijk door objecten heen), en schakel je 160mhz in op WiFi dan zitten de 5ghz kanalen ook heel snel vol.

Maar ik geef toe WiFi werkt tegenwoordig prima, maar ik heb nog geen enkele Accesspoint gezien waarbij WiFi daadwerkelijk 1gbit aan snelheid aankon wat bij de kabel geen enkel probleem is, de geadverteerde snelheden worden in praktijk heel vaak niet gehaald alleen in idiaal omstandigheden zoals een lab of een hutje op de hei waarbij je geen buren hebt.
pi_196513652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:30 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dat is het nog steeds, een kabel wint het van WiFi, de 2,4ghz is zo goed als onbruikbaar in woonwijken, de 5ghz gaat ook al mooi die kant op en heeft nadelen zoals boven geen bereik(het komt moeilijk door objecten heen), en schakel je 160mhz in op WiFi dan zitten de 5ghz kanalen ook heel snel vol.

Maar ik geef toe WiFi werkt tegenwoordig prima, maar ik heb nog geen enkele Accesspoint gezien waarbij WiFi daadwerkelijk 1gbit aan snelheid aankon wat bij de kabel geen enkel probleem is, de geadverteerde snelheden worden in praktijk heel vaak niet gehaald alleen in idiaal omstandigheden zoals een lab of een hutje op de hei waarbij je geen buren hebt.
Nou je voorbeeld woon ik allemaal niet, maar toch haal ik het. Misschien is het verschil dat ik een 802.11ac netwerk heb liggen.
pi_196513839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nou je voorbeeld woon ik allemaal niet, maar toch haal ik het. Misschien is het verschil dat ik een 802.11ac netwerk heb liggen.
AC netwerk ligt hier ook en werk wel, daar gaat het niet om voor huis-tuin-keuken gebruik prima maar kan niet tegen de kabel op, de accesspoint en client hebben hier maar 2x2 mimo, accesspoints hebben vaak wel 3x3 of 4x4 mimo echter de client support dat nooit het is vaak 1x1 of 2x2 mimo en daardoor kan je de geadverteerde snelheden nooit halen en de "lucht" is nooit helemaal ruisvrij zoals in een lab opstelling.

Clients met 3x3 of 4x4 mimo zijn zeldzaam dan moet je denken aan 1500-2000 euro laptops en zelfs daar zitten ze niet standaard in, je moet er dus doelbewust een kaart in stoppen, voor de gewone PC hetzelfde.

En trouwens als je 80 of 160 mhz op de WiFi AC aanzet moet je zeker weten dat al die kanalen vrij zijn anders kakt je snelheid in en heb je een onstabiel netwerk.

Ik heb ook doelbewust een accesspoint gekocht met 2x2 mimo gezien een accesspoint vol met antenne,s totaal geen toegevoegde waarde heeft als de client het niet support, maar marketing technisch klinkt het leuk en de consument trapt er wel in en WiFi is niet full duplex, de fabrikant tellen wel vrolijk de up en download bij elkaar op zodat het nog meer lijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrevil1337 op 02-12-2020 12:11:26 ]
pi_196514742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:55 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

AC netwerk ligt hier ook en werk wel, daar gaat het niet om voor huis-tuin-keuken gebruik prima maar kan niet tegen de kabel op, de accesspoint en client hebben hier maar 2x2 mimo, accesspoints hebben vaak wel 3x3 of 4x4 mimo echter de client support dat nooit het is vaak 1x1 of 2x2 mimo en daardoor kan je de geadverteerde snelheden nooit halen en de "lucht" is nooit helemaal ruisvrij zoals in een lab opstelling.

Clients met 3x3 of 4x4 mimo zijn zeldzaam dan moet je denken aan 1500-2000 euro laptops en zelfs daar zitten ze niet standaard in, je moet er dus doelbewust een kaart in stoppen, voor de gewone PC hetzelfde.

En trouwens als je 80 of 160 mhz op de WiFi AC aanzet moet je zeker weten dat al die kanalen vrij zijn anders kakt je snelheid in en heb je een onstabiel netwerk.

Ik heb ook doelbewust een accesspoint gekocht met 2x2 mimo gezien een accesspoint vol met antenne,s totaal geen toegevoegde waarde heeft als de client het niet support, maar marketing technisch klinkt het leuk en de consument trapt er wel in en WiFi is niet full duplex, de fabrikant tellen wel vrolijk de up en download bij elkaar op zodat het nog meer lijkt.
Ah, je hebt dus je netwerkverbindingen niet op orde omdat je clients het niet ondersteunen. Nu komt de aap uit de mouw :)
pi_196518387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ah, je hebt dus je netwerkverbindingen niet op orde omdat je clients het niet ondersteunen. Nu komt de aap uit de mouw :)
Nee praktijk case.
3x3 en 4x4 komt in praktijk niet voor dan zul je diep in de buidel moeten tasten en de mogelijkheid hebben om 80 of 160mhz te kunnen inschakelen.

Genoeg klapmongolen kwakken de AP zo neer zonder er naar te kijken, dus verkeerde afstelling etc en vervuilen de band onnodig daar kun je niks tegen doen, maar straks met WiFi 6E komt daar verandering in, de 6ghz is de frequentie zo hoog dat het nog amper door muren komt en heb je geen last van het geklungel van je buren, nadeel dat je meer AP,s in huis moet ophangen.

In een beetje random woonwijk is de 5ghz band ook al aardig vervuild.
bij 160mhz ben je alle kanalen van 36 tot 64 al "kwijt" en heeft jouw buurman ernaast dat ook dan zijn alle kanalen van 100 tot 144 ook al weg, en in praktijk komt het ook wel voor dat ze meerdere AP,s in huis hebben dus je raad het al, dan heb je alleen nog de UNII-3 band maar daar kunnen aardig wat apparaten niet goed mee overweg.

Vroeger op 20 en 40mhz was dat geen probleem maar inmiddels is de 5ghz ook al aardig naar de knoppen.

Ik wil jou wel eens een snelheid test zien doen op 1 gbit over WiFi.

[ Bericht 4% gewijzigd door mrevil1337 op 02-12-2020 16:58:02 ]
pi_196519719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 16:49 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Nee praktijk case.
3x3 en 4x4 komt in praktijk niet voor dan zul je diep in de buidel moeten tasten en de mogelijkheid hebben om 80 of 160mhz te kunnen inschakelen.

Genoeg klapmongolen kwakken de AP zo neer zonder er naar te kijken, dus verkeerde afstelling etc en vervuilen de band onnodig daar kun je niks tegen doen, maar straks met WiFi 6E komt daar verandering in, de 6ghz is de frequentie zo hoog dat het nog amper door muren komt en heb je geen last van het geklungel van je buren, nadeel dat je meer AP,s in huis moet ophangen.

In een beetje random woonwijk is de 5ghz band ook al aardig vervuild.
bij 160mhz ben je alle kanalen van 36 tot 64 al "kwijt" en heeft jouw buurman ernaast dat ook dan zijn alle kanalen van 100 tot 144 ook al weg, en in praktijk komt het ook wel voor dat ze meerdere AP,s in huis hebben dus je raad het al, dan heb je alleen nog de UNII-3 band maar daar kunnen aardig wat apparaten niet goed mee overweg.

Vroeger op 20 en 40mhz was dat geen probleem maar inmiddels is de 5ghz ook al aardig naar de knoppen.

Ik wil jou wel eens een snelheid test zien doen op 1 gbit over WiFi.
Tja, raar genoeg heb ik mijn spulletjes dan wel voor elkaar omdat "het netwerk" meer is dan enkel de router. Maar gelukkig ben je daar nu onderhand ook achter.

Verder voel ik nul behoefte om dingen aan je te bewijzen.
pi_196520676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Tja, raar genoeg heb ik mijn spulletjes dan wel voor elkaar omdat "het netwerk" meer is dan enkel de router. Maar gelukkig ben je daar nu onderhand ook achter.

Verder voel ik nul behoefte om dingen aan je te bewijzen.
Omdat jij een uitzondering bent maar ook jij zult gigabit niet vol krijgen in praktijk.

Het internet staat vol met praktijk testen van de meest extreme spul wat je kan krijgen als consument(heb het niet over zakelijk apparatuur maar ook daar gaat het niet zo ver).

https://www.bol.com/nl/p/(...)bps/9200000099945337 leuk 6000mbit (6 gbit) staat mooi als marketing, praktijk wordt nog niet eens 500mbit gehaald en dat op WiFi AX wat nog beter is dan AC, en dan zul je dus ook 4x4 mu-mimo moeten hebben op de cliënt.

En wat ik al zij de 80 en 160mhz band zijn in praktijk nauwelijks bruikbaar omdat je met buurt netwerken zit, dus je snelheid kakt nog verder in.

Benchmark:
https://i.pcmag.com/image(...)it_lim.size_960x.png

De 10 meter test is realistisch want je gaat in praktijk niet bovenop een kastje zitten en in elke ruimte van het huis een AP ophangen.

WiFi heeft nog wel een lange weg te gaan wil het kabel verslaan.
De argument dat WiFi nu wel voldoende is komt door de consument wat meer zit te streamen dan downloaden en dan ben je minder eisen nodig.

Voor de doorsnee consument zal WiFi ook wel prima werken maar sneller dan de kabel totaal niet.
Dit was mijn laatste bericht ik ga het topic niet verder meer kapen.

Maar terugkomen op TS ik zou echt glasvezel nemen want je krijgt er later spijt van, er mag nu waarschijnlijk geen noodzaak zijn maar je kan niet in de toekomst kijken en daar zit je dan met handboeien vastgebonden aan 1 provider want overstappen kan je dan niet, glasvezel bied je vrijheid en je kan het gerust later weer opzeggen als je terug wil.

(als het percentage aanmelders niet gehaald wordt gaat het hele feest niet door).
Ik heb hier ook geen 1000 / 1000 verbinding genomen maar gewoon standaard 100 / 100 maar ik heb tenminste de optie om uit te breiden mocht er later noodzaak zijn, en de kinderziektes argumenten zijn kul want glasvezel bestaat al heel lang, bij elk provider hoor je wel wat dat er eens iets mis kan gaan, ook bij Ziggo en KPN of andere providers.

[ Bericht 3% gewijzigd door mrevil1337 op 02-12-2020 19:26:50 ]
pi_196533837
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:19 schreef mrevil1337 het volgende:

@:TS heel simpel gewoon meedoen en als het niet bevalt zeg je na een jaar op, dan heb je tenminste die vezel er liggen.
Dat is inderdaad het meest belangrijke. De technologie na de glasvezel is allemaal door jezelf en/of Internet Service Provider aan te passen naar je behoeften.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 12 december 2020 @ 06:46:58 #41
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196684330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:14 schreef Riparius het volgende:
Waarom wil je per se een symmetrische verbinding van 1 Gbit?
Tja, als je eenmaal die kans krijgt dat er in JOUW regio glasvezel wordt aangelegd en je bent een fervent YouTube uploader dan wil je ook gewoon het snelste van het snelste. Daar is het dan ook allemaal om te doen, meer snelheid, gewoon 1Gbit downspeed maar ook een Gbit upspeed, man dan zal een verademing zijn, zeker als als ik nu al 45 minuten kwijt ben aan het uploaden van een 8GB 4K filmpje naar YouTube. :)
pi_196684418
Wat voor een channel heb je eigenlijk?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 12 december 2020 @ 07:24:14 #43
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196684500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:08 schreef StateOfMind het volgende:
Wat voor een channel heb je eigenlijk?
Een beetje manusje van alles en nog wat, wat technische dingetjes, retro spul, veel Cities: Skylines gameplay, ook andere games en nog wel wel meer dan dat. Ik wil het kanaal in de toekomst verder uitbreiden met interessante vlogs, maar dat is nog even toekomst ideeen. Het mooiste zou zijn om er financineel onafhankelijk mee te zijn, maar dan zal het toch 10x beter moeten presteren dan nu.

http://www.youtube.com/snowwie88
pi_196684551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:24 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Een beetje manusje van alles en nog wat, wat technische dingetjes, retro spul, veel Cities: Skylines gameplay, ook andere games en nog wel wel meer dan dat. Ik wil het kanaal in de toekomst verder uitbreiden met interessante vlogs, maar dat is nog even toekomst ideeen. Het mooiste zou zijn om er financineel onafhankelijk mee te zijn, maar dan zal het toch 10x beter moeten presteren dan nu.

http://www.youtube.com/snowwie88
Toch al bijna 2,5k abonnees :Y
Vanaf hoeveel abonnees kun je er van leven eigenlijk?
De Nederlandse gamer Jorraptor bijvoorbeeld is in een jaar of 6 tijd énorm gegroeid naar 575k abonnees.
Die had dat ook nooit kunnen vermoeden, dus zeg nooit nooit ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196684739
Ik heb het kastje hier laten aanleggen, kan zo overstappen. Maar voorlopig voldoet ziggo gewoon, heb een connectbox en boven nog een extra ap van Ziggo en gratis alle Sportkanalen van Ziggo.
.
  zondag 13 december 2020 @ 21:44:15 #46
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196714523
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 08:13 schreef Fer het volgende:
Ik heb het kastje hier laten aanleggen, kan zo overstappen. Maar voorlopig voldoet ziggo gewoon, heb een connectbox en boven nog een extra ap van Ziggo en gratis alle Sportkanalen van Ziggo.
Ik vind Ziggo eigenlijk best duur, je moet verplicht een alles in 1 pakket bij hun nemen. De site van Multifiber is veel duidelijker. Die zeggen gewoon: U wilt enkel internet, dat kan. Voor 45 euro per maand heb je een 1Gb verbinding. Wat moet ik nog met met tv? Ik kijk er toch niet meer naar. En telefonie idem, want ik heb een mobiel met onbeperkt bellen en 20GB data. Ik betaal nu bijna 70 euro voor Ziggo voor diensten die ik niet gebruik. Ik stap straks mooi over en Multifiber is in elk geval duidelijk met hun pakketten. Ze adverteren er in elk geval duidelijk mee.


quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toch al bijna 2,5k abonnees :Y
Vanaf hoeveel abonnees kun je er van leven eigenlijk?
De Nederlandse gamer Jorraptor bijvoorbeeld is in een jaar of 6 tijd énorm gegroeid naar 575k abonnees.
Die had dat ook nooit kunnen vermoeden, dus zeg nooit nooit ^O^
Het aantal abonnees is niet alles zeggend natuurlijk, de hoeveelheid kijkers is belangrijk. Mijn kanaal genereert gemiddeld zo'n 30,000 unieke views per maand. Om er redelijk van te leven moet dit aantal minstens 10 tot 15x zo veel zijn. Maar dan ga ik uit van enkel YouTube ad revenue's en niet van wat je vaker ziet bij grotere jongens het gebruik van 3e partijen ("This video is sponsored by Glasswire bla bla") en tevens het gebruik van Patreon als je een grote fanbasis hebt die je wat extra's wilt bieden. Er zijn wat dat betreft nog genoeg opties, maar ze allemaal even ten uitvoer brengen is een hels karwei en moeilijker dan je zou denken.

Ik heb wel een Patreon account "klaar staan" mocht het kanaal de lucht in schieten, maar vooral dat laatste, je hebt gewoon ook een beetje geluk nodig, het vinden van een gat in de markt, iets kunnen doen waar JIJ goed in bent, iets dat je dagelijks zou kunnen vloggen.

Maar, als je dat eenmaal lopen hebt dan heb je geen reguliere baan meer nodig.

[ Bericht 12% gewijzigd door TechnoCat op 13-12-2020 21:49:46 ]
pi_196716410
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 21:44 schreef TechnoCat het volgende:

Ik vind Ziggo eigenlijk best duur, je moet verplicht een alles in 1 pakket bij hun nemen. De site van Multifiber is veel duidelijker. Die zeggen gewoon: U wilt enkel internet, dat kan. Voor 45 euro per maand heb je een 1Gb verbinding. Wat moet ik nog met met tv? Ik kijk er toch niet meer naar. En telefonie idem, want ik heb een mobiel met onbeperkt bellen en 20GB data. Ik betaal nu bijna 70 euro voor Ziggo voor diensten die ik niet gebruik. Ik stap straks mooi over en Multifiber is in elk geval duidelijk met hun pakketten. Ze adverteren er in elk geval duidelijk mee.
Ik zie reacties als deze vaker, maar de vergelijking is niet terecht en ook feitelijk onjuist. Ziggo is een kabelexploitant, ze kunnen via de kabel niet uitsluitend internet leveren zelfs al zouden ze dat willen. Je kunt bij Ziggo wél uitsluitend televisie (en radio) afnemen als je dat wil, dus zonder internet en zonder telefonie. De bewering dat ze alleen alles-in-één pakketten aanbieden klopt dan ook niet. Omgekeerd kun je bij een internetprovider niet uitsluitend televisie afnemen, dus zonder internet en zonder telefonie. De pakketten die Ziggo aanbiedt zijn niet 'onduidelijker' dan de pakketten die Multifiber aanbiedt, ze zijn anders. En als je een pakket wil zonder televisie moet je inderdaad niet bij Ziggo zijn.
  woensdag 16 december 2020 @ 06:41:33 #48
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196757920
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:40 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik zie reacties als deze vaker, maar de vergelijking is niet terecht en ook feitelijk onjuist. Ziggo is een kabelexploitant, ze kunnen via de kabel niet uitsluitend internet leveren zelfs al zouden ze dat willen. Je kunt bij Ziggo wél uitsluitend televisie (en radio) afnemen als je dat wil, dus zonder internet en zonder telefonie. De bewering dat ze alleen alles-in-één pakketten aanbieden klopt dan ook niet. Omgekeerd kun je bij een internetprovider niet uitsluitend televisie afnemen, dus zonder internet en zonder telefonie. De pakketten die Ziggo aanbiedt zijn niet 'onduidelijker' dan de pakketten die Multifiber aanbiedt, ze zijn anders. En als je een pakket wil zonder televisie moet je inderdaad niet bij Ziggo zijn.
Het scheelt wel 20 euro en wat krijg ik er voor terug:

Bij Ziggo: voor ¤ 69,95
- TV Pakket (kijk ik nooit naar)
- Telefonie (gebruik ik niet)
- Internet 250/25Mb/s

Bij Multifiber: voor ¤ 49,95
- TV Pakket, nvt
- Telefonie (krijg je er gratis bij)
- Internet 1000/1000Mb/s

In deze tijd van online cloud services, bestanden delen, video's uploaden naar YouTube ben ik erg blij met de komst van Glasdraad naar mijn straat, dat eindelijk een einde maakt aan het relatieve slome uploadnetwerk van Ziggo. Verder ben ik wel altijd tevreden geweest over Ziggo, maar ze adverteerden altijd met teveel bombarie "We gaan uw snelheid verhogen", en dan blijkt het wederom enkel de downloadsnelheid te zijn en bij de upload snelheid kwam mondjesmaat wat bij.

In dat geval hulde voor de kleine kabelaar SKV in Veendam die helemaal losstaat van Ziggo en ook gewoon deze gigapakketten kan aanbieden. Ben geboren Veendammer dus soms jammer dat ik er niet meer woon, maar met de komst van glasdraad is dit probleem nu hopelijk verleden tijd.

Hè, eindelijk niet meer een uur wachten om een 10GB filmpje naar YouTube te uploaden. :-)
pi_196759952
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:40 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik zie reacties als deze vaker, maar de vergelijking is niet terecht en ook feitelijk onjuist. Ziggo is een kabelexploitant, ze kunnen via de kabel niet uitsluitend internet leveren zelfs al zouden ze dat willen. Je kunt bij Ziggo wél uitsluitend televisie (en radio) afnemen als je dat wil, dus zonder internet en zonder telefonie. De bewering dat ze alleen alles-in-één pakketten aanbieden klopt dan ook niet. Omgekeerd kun je bij een internetprovider niet uitsluitend televisie afnemen, dus zonder internet en zonder telefonie. De pakketten die Ziggo aanbiedt zijn niet 'onduidelijker' dan de pakketten die Multifiber aanbiedt, ze zijn anders. En als je een pakket wil zonder televisie moet je inderdaad niet bij Ziggo zijn.
Als Ziggo jou geen smartcard/decoder geeft, leveren ze toch keurig internet zonder televisie. Er is geen enkele technische beperking dat dit niet zou kunnen. Dat het signaal op de lijn staat betekend niet dat het actief bij jou geleverd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')