Nooit geen problemen is niet bepaald een aanbeveling.quote:Op maandag 30 november 2020 15:35 schreef halfway het volgende:
Kpn hier, nooit geen problemen super service.
Dit inderdaad. Op welke provider je ook zoekt, je vindt vooral negatieve reacties. Alleen de mensen met klachten laten zich horen. De overgrote meerderheid die gewoon zonder problemen kan internetten, ziet geen noodzaak om te reageren. Hetzelfde zie je bij andere diensten, zoals cv-onderhoudsbedrijven.quote:Op maandag 30 november 2020 15:42 schreef Farenji het volgende:
Vergeet niet dat de klagers vaak het hardste schreeuwen, en dat je alle mensen die wel tevreden zijn over het algemeen niet hoort. Daardoor kan het wel lijken dat een dienst erg slecht is terwijl dat in de praktijk heel erg kan meevallen.
Je had nu ook superstabiel en snel glasvezel kunnen hebben, alleen maar omdat je argwaan hebt om iets dat wettelijk geregeld is.quote:Op maandag 30 november 2020 15:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ik heb uiteindelijk nee gezegd tegen onze glasvezelaanbieder Delta, omdat de 14 dagen proefperiode / wettelijke bedenktijd 3 maanden verloopt vóórdat we het product kunnen testen.
Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen namelijk, want als je vertrouwen hebt in je product, waarom zou je de bedenktijd dan niet in laten gaan vanaf het moment dat het glasvezel daadwerkelijk is aangelegd?
Precies, wanneer je er toch niet helemaal zeker van bent dat de uitrol en nazorg goed gaat verlopen.
Ik zit voorlopig goed met mn ouderwetse dataverbinding
Ja, of niet.quote:Op maandag 30 november 2020 16:22 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je had nu ook superstabiel en snel glasvezel kunnen hebben, alleen maar omdat je argwaan hebt om iets dat wettelijk geregeld is.
Moderne wifi (6) apparaten doen tegenwoordig makkelijk een ruime gigabit aan datatransport. In veel gevallen sneller dan je internetverbinding.quote:Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vraag me al jaren af of het medium wel de beperkende factor is bij thuisinternet. Als je thuis dan met wifi verder gaat dan maakt het natuurlijk al niet meer uit hoe snel de verbinding is tussen de 'voordeur' en de wijkcentrale.
Niet over de telefoonkabels die in de grond liggen. Ziggo kan het wel over de tv-kabel, maar dan is die gigabit maar in één richting.quote:Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk. Ook over koper kan je een gigabit verbinding maken. Het is alleen de vraag of je de komende jaren daar al profijt van hebt.
Als je met hele gezin zit te streamen is meer bandbreedte wel prettig.quote:Ook met een relatief trage verbinding kan je nog steeds in hd streamen.
Als er gelijktijdig in een gezin gelijktijdig drie verschillende films in HD bekeken moeten worden dan wordt het tijd om een andere hobby bij te zoeken. Klinkt in ieder geval niet als een gezellige boel.quote:Op maandag 30 november 2020 19:29 schreef Fred het volgende:
Als je met hele gezin zit te streamen is meer bandbreedte wel prettig.
HD is nou niet echt om over naar huis te schrijven, waarbij denken dat wifi An sich traag is ook niet meer van deze tijd isquote:Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik vraag me al jaren af of het medium wel de beperkende factor is bij thuisinternet. Als je thuis dan met wifi verder gaat dan maakt het natuurlijk al niet meer uit hoe snel de verbinding is tussen de 'voordeur' en de wijkcentrale.
Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk. Ook over koper kan je een gigabit verbinding maken. Het is alleen de vraag of je de komende jaren daar al profijt van hebt.
Ook met een relatief trage verbinding kan je nog steeds in hd streamen.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
HD is nou niet echt om over naar huis te schrijven, waarbij denken dat wifi An sich traag is ook niet meer van deze tijd is
Afhankelijk van je toepassing is de upload verbetering een merkbare versnelling.quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wellicht een beetje een zijstraat, maar ik word gespammed door T-Mobile die mij 'supersnel' glasvezel aanbieden. Maximum snelheid: 100 mbit... Wat een grap. Ik heb nu Ziggo 250 mbit. Waarom maakt een bedrijf überhaupt reclame voor glasvezel wanneer het sloom als stront is? Ze weten waar ik woon en wat daar beschikbaar is, aangezien ik al mobiele klant van ze ben.
Ja, de tijd dat wifi trager was dan de netwerk kabel is al even voorbij. Daargelaten dat het natuurlijk wel een iets hogere latency heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2020 07:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb 250Mbit/s glasvezel (van Caiway helaas, maar zowel het coax als het glasvezelnetwerk is van hun moedermaatschappij, dus helaas geen andere optie), en hoewel ik bijna alles (PS4, PS5, televisie, computer) bedraad heb aangesloten, gaat mijn telefoon uiteraard (duh) via wifi. En daar haal ik ook elke keer de maximale snelheid mee.
in de meest gunstige situatie ja...quote:Op maandag 30 november 2020 19:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Moderne wifi (6) apparaten doen tegenwoordig makkelijk een ruime gigabit aan datatransport. In veel gevallen sneller dan je internetverbinding.
Had ik ook last van, was het goed zat, en heb derhalve een maand geleden deze jongen gekocht:quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
in de meest gunstige situatie ja...
voeg daar een zwik buren bij, paar dikke muren en andere stralingsbronnen en er blijft weinig over
ik merk hier ook dat wifi retetraag is en er gewoon geen mogelijkheid is om hem sneller te krijgen ivm storing van andere netwerken
Flink wat AP's en dat gaat vrij automatisch goed. Ik heb er nu zes actief verdeeld over twee verdiepingen. Overal perfect signaal. Binnenkort ga ik over op 3 of 4 mu-mimo ap's ivm ander internet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 09:05 schreef mschol het volgende:
[..]
in de meest gunstige situatie ja...
voeg daar een zwik buren bij, paar dikke muren en andere stralingsbronnen en er blijft weinig over
ik merk hier ook dat wifi retetraag is en er gewoon geen mogelijkheid is om hem sneller te krijgen ivm storing van andere netwerken
Ik lees nu in de 1e 20 reacties 3 positieve beoordelingen over KPN, en laat dit nu net de provider zijn die (volgens mij) via Glasdraad als enige 1Gbit synchroon internet levert.quote:Op maandag 30 november 2020 23:49 schreef M.Ritcher het volgende:
Zes jaar glasvezel via KPN en nog nooit een minuut storing gehad. Daarvoor altijd gezeur met kabelstoringen en snelheid. Nu nooit meer. Altijd constant.
Je kan de kpn experiabox gebruiken als router. En voor wifi bieden ze wat gratis WiFi punten aan te leen als je bereik niet voldoende is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik lees nu in de 1e 20 reacties 3 positieve beoordelingen over KPN, en laat dit nu net de provider zijn die (volgens mij) via Glasdraad als enige 1Gbit synchroon internet levert.
Wat voor modem heb jij precies van KPN? Gebruik je ook een eigen router en zo ja, moet je dan ook KPN vragen om het modem in 'bridge modus' te plaatsen, zoals nu het geval is bij Ziggo? Of kun je dit gewoon zelf instellen?
Ik heb in elk geval overal CAT6 in huis liggen en de paar switches die ik gebruik zijn allemaal een gigabit. :-)
Je kunt de antwoorden op deze vragen natuurlijk ook even zelf opzoeken op de site van KPN. Ze leveren standaard een Experiabox (die bij gebruik van een glasvezelverbinding uitsluitend dienst doet als router). Tot voor kort deden ze moeilijk over het gebruik van een eigen router, maar onder druk van boze XS4ALL klanten is daar verandering in gekomen. Nu is het prima mogelijk een eigen router te gebruiken in de plaats van de Experiabox (en dus niet achter de Experiabox). Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de correcte configuratie van je eigen router. Hier lees je er alles over.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Wat voor modem heb jij precies van KPN? Gebruik je ook een eigen router en zo ja, moet je dan ook KPN vragen om het modem in 'bridge modus' te plaatsen, zoals nu het geval is bij Ziggo? Of kun je dit gewoon zelf instellen?
Bij glasvezel heb je een los nt kastje. Daar komt een rj45 kabeltje uit die gaat naar de experiabox of naar je eigen router. De experia box heeft bij glasvezel geen modem functie maar kent ook geen bridge mode.. dus dan krijg je 2 keer nat bij (nat)router achter router. Heb ik zelf ook voor deel van het netwerk en eigenlijk geen problemen mee.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:07 schreef TechnoCat het volgende:
Ik weet prima hoe ik een eigen router moet instellen. De reden waarom ik dit vraag is omdat een tijdje terug Ziggo mijn modem had uitgeschakeld en tegelijkertijd lag dus ook mijn netwerk plat. Dit omdat alles via de connectbox van Ziggo gaat. Daarom prefereer ik (voor de toekomst) liever een eigen afzonderlijk netwerk, dat als mocht internet niet werken het netwerk gewoon actief blijft en ik ook gewoon films en tv-shows kan kijken vanaf mijn server naar mijn htpc. Een eigen router van een goed A-merk (oa. Netgear, Cisco, TP-Link) geven ook vaak meer opties dan de standaard modem/router van een provider.
Oh wacht even, ik lees nu dat het modem van KPN dan 'vervangt' door je eigen modem/router? Maar wat als je PUUR en alleen een router achter de Experiabox wilt plaatsen? Dat kan niet?
Jawel. Dat laatste kan ook prima als je dat wil, maar in het algemeen heb je geen twee routers achter elkaar nodig. Ik wilde alleen even benadrukken dat je de in bruikleen geleverde Experia niet hoeft te gebruiken als je deze niet wil gebruiken. Je moet de geleverde Experia wel bewaren omdat je anders geen support kunt krijgen bij onverhoopte problemen wanneer KPN je vraagt bij wijze van proef de Experia toch even aan te sluiten om een probleem te diagnostiseren. Ook dat staat allemaal beschreven op de KPN pagina's.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:07 schreef TechnoCat het volgende:
Oh wacht even, ik lees nu dat het modem van KPN dan 'vervangt' door je eigen modem/router? Maar wat als je PUUR en alleen een router achter de Experiabox wilt plaatsen? Dat kan niet?
Omdat ze dan al de kosten voor het aanleggen hebben gemaakt? Mijn inziens zou het juist gek zijn als je jezelf nog kan terugtrekken nadat ze de verbinding hebben aangelegd (tenzij je de werkelijke kosten van aanleggen zelf betaald maar dat lijkt me hier niet van toepassing).quote:Op maandag 30 november 2020 15:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ik heb uiteindelijk nee gezegd tegen onze glasvezelaanbieder Delta, omdat de 14 dagen proefperiode / wettelijke bedenktijd 3 maanden verloopt vóórdat we het product kunnen testen.
Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen namelijk, want als je vertrouwen hebt in je product, waarom zou je de bedenktijd dan niet in laten gaan vanaf het moment dat het glasvezel daadwerkelijk is aangelegd?
Precies, wanneer je er toch niet helemaal zeker van bent dat de uitrol en nazorg goed gaat verlopen.
Ik zit voorlopig goed met mn ouderwetse dataverbinding
Daar gaat het toch niet om? Wat mij betreft leggen ze een derde maasvlakte aan, als het product klote blijkt te zijn dan zit je er een jaar aan vast.quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:40 schreef embedguy het volgende:
[..]
Omdat ze dan al de kosten voor het aanleggen hebben gemaakt? Mijn inziens zou het juist gek zijn als je jezelf nog kan terugtrekken nadat ze de verbinding hebben aangelegd (tenzij je de werkelijke kosten van aanleggen zelf betaald maar dat lijkt me hier niet van toepassing).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |