abonnement Unibet Coolblue
pi_196483627


Ik heb gekozen voor een gordijn van 300 breed x 200 hoog. Hoe komen ze dan aan die 9x14? Bij de gordijn staat 14 euro p/m.

Is dat vierkante meter? 1 meter breed? Snap het niet.
Hoi
pi_196483714
14 euro is per strekkende meter stof van de rol.
Afhankelijk van de hoeveelheid en grootte van de plooien heb je 2 á 3 x de dagmaat nodig aan strekkende meters stof.
Jouw dagmaat is 3m, de winkel geeft dan in totaal 9 banen van 1m op als benodigde stof.
Ik zou proberen hier 8 van te maken, dan gaat naar beide kanten dezelfde hoeveelheid gordijn open.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_196483783
Prijs is per meter, waarom is het bedrag in de prijsopbouw niet het aantal benodigde meters x meterprijs?
De hoeveelheid stof die nodig is voor een gordijn wordt bepaald door de gewenste afmeting van het gordijn, de gekozen maakwijze en de gekozen stof (kamerhoog of banenstof).

De hoogte van de benodigde stof wordt bepaald door de hoogte van het raam, plus extra stof voor de zoom en afwerking van de bovenkant.
De breedte van de benodigde stof wordt bepaald door de breedte van het raam en de gekozen maakwijze. Bij plooigordijnen is de benodigde breedte meestal 2 tot 3 keer de breedte van het raam, afhankelijk van het type plooi (bijv. Raam is 1.5 meter, benodigde stof is 3 meter) .

Daarnaast is bepalend of de stof kamerhoog is, of dat er sprake is van een ‘banenstof’. Stoffen die kamerhoog zijn hebben meestal een hoogte van 3 meter; benodigde hoeveelheid stof wordt bepaald door de breedte van de stof die nodig is voor het gordijn. (bijv. 3 meter) Banenstof is meestal 1.40 m. breed. Als er 3 meter breedte nodig is, betekent dit dat er 3/1.40 = 2.14 banen nodig zijn (wordt afgerond naar 2). Als de benodigde hoogte bijvoorbeeld 2 meter is, dan zijn er 2 banen van 2 meter = 4 meter nodig.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196483967
Hmm oke, vind het eigenlijk wel te duur. Ik heb namelijk al gordijnen maar vind de kleur niet zo mooi. Het is nu heel licht groen. Kan ik mijn gorijnen olijfgroen maken, of in ieder geval donkerder met textielverf?

Het is nu ongeveer deze kleur:

Hoi
pi_196485391
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:15 schreef Meesternadim het volgende:
Hmm oke, vind het eigenlijk wel te duur. Ik heb namelijk al gordijnen maar vind de kleur niet zo mooi. Het is nu heel licht groen. Kan ik mijn gorijnen olijfgroen maken, of in ieder geval donkerder met textielverf?

Het is nu ongeveer deze kleur:

[ afbeelding ]
Turkwaas, iewwww :r :r :r
pindazakje
  maandag 30 november 2020 @ 16:45:17 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196485768
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:15 schreef Meesternadim het volgende:
Hmm oke, vind het eigenlijk wel te duur. Ik heb namelijk al gordijnen maar vind de kleur niet zo mooi. Het is nu heel licht groen. Kan ik mijn gorijnen olijfgroen maken, of in ieder geval donkerder met textielverf?

Het is nu ongeveer deze kleur:

[ afbeelding ]
Het ligt eraan van welk materiaal je gordijnen zijn gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')