abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196719789
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet deze week een snelle 10km lopen tegen mijn virtuele tegenstander. Overigens liep zij 17.55 op de 5km dus ben ik bij voorbaat al kansloos, maar ik ga kijken of ik er toch een PR uit kan persen.
Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan :P
Donderdagmiddag staat er weer een aardige zuidwestenwind, kracht 4-5, dus je kunt ook een route zoeken waarbij je alleen maar wind mee hebt. Ik neem aan dat je sowieso de carbonplaten onderbindt? Of heeft dat bij kortere afstanden weinig effect?

Echt tof trouwens hoeveel Nederlandse toplopers de afgelopen tijd aan de olympische limiet voor de marathon voldaan hebben. Misschien komt er bij de mannen wel een OKT in het voorjaar, omdat er meer dan 3 mannen 2:11:30 of sneller gelopen hebben. Hoe leuk zou dat zijn, een man tegen man gevecht op de marathon.
pi_196719880
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan :P
Donderdagmiddag staat er weer een aardige zuidwestenwind, kracht 4-5, dus je kunt ook een route zoeken waarbij je alleen maar wind mee hebt. Ik neem aan dat je sowieso de carbonplaten onderbindt? Of heeft dat bij kortere afstanden weinig effect?

Echt tof trouwens hoeveel Nederlandse toplopers de afgelopen tijd aan de olympische limiet voor de marathon voldaan hebben. Misschien komt er bij de mannen wel een OKT in het voorjaar, omdat er meer dan 3 mannen 2:11:30 of sneller gelopen hebben. Hoe leuk zou dat zijn, een man tegen man gevecht op de marathon.
10km vind ik niet echt een korte afstand, daar hebben ze zeker wel effect. Het enige is dat ze niet veel grip hebben bij gladde omstandigheden, daar had ik veel last van toen ik mijn mijl op de baan deed afgelopen dinsdag, bij 0 graden. Toen was ik zeker sneller geweest met een normale schoen met meer grip, achteraf.
Ja, ik dacht aan het zandmotorpad, het gaat alleen niet heel hard waaien deze week.. Toen er nog wedstrijden doorgingen, begin dit jaar, klaagden we elke keer over die windkracht 6/7 en nu je het nodig hebt is het ineens niet harder dan 3-4 :P

Ik weet niet of er een OKT komt, in de reglementen staat dat Abdi sowieso mag en dat de plekken daarna aanwijsplekken zijn.
Ik las ook dat mensen nu pleiten voor strengere limieten, gezien de ontwikkeling bij de schoenen. Maar het zou juist ook vet zijn als je net als in de VS gewoon trials zou hebben, met een toelatingslimiet van 2.45/2.20. Dan wordt het voor veel subtoppers al een doel om die trials te halen en dat kan het niveau van de echte top alleen maar omhoog halen denk ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 december 2020 @ 10:49:13 #178
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196720106
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan
Het lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk om op zo'n parcours je PR te hebben staan :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 december 2020 @ 10:50:37 #179
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_196720122
En over de olympische marathon: trials zijn op zich wel vet, maar niet om dat nu nog voor de OS 2020 te doen, op z'n vroegst voor Parijs :+

Bij aanwijsplekken hoop ik dat men gewoon voor de snelste mannen binnen de limiet kiest, dat lijkt me het meest eerlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196720169
Ik ben ook benieuwd of Khalid nog een poging gaat doen.. Van wat hij op social media deelt loopt hij de ene na de andere training van 30-40km rond marathontempo :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196720401
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk om op zo'n parcours je PR te hebben staan :P
Daar heb je gelijk in. Dat zou bij mij in ieder geval knagen.
pi_196721017
Tja je weet met GPS toch nooit of je meer of minder dan de officiele afstand loopt. En je hebt niemand om achter te schuilen, geen publiek en competitie. Het is nog maar de vraag of je er sneller door loopt. Dus ieder kan voor zichzelf denk ik wel bepalen of een bepaalde solo gelopen tijd daadwerkelijk als PR voelt of niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196721553
Zou sporten nou eerst ook weer helemaal voorbij zijn? In verenigingsverband bedoel ik?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_196722290
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja je weet met GPS toch nooit of je meer of minder dan de officiele afstand loopt. En je hebt niemand om achter te schuilen, geen publiek en competitie. Het is nog maar de vraag of je er sneller door loopt. Dus ieder kan voor zichzelf denk ik wel bepalen of een bepaalde solo gelopen tijd daadwerkelijk als PR voelt of niet.
Mwoah, ik heb mensen doodleuk zien vertellen dat ze een PR liepen terwijl ze de klok onderweg af en toe stilzetten. Ik heb mensen gehoord die 9,7 km ver genoeg vonden als PR op de 10 en de keer erop een tijd bij 10,2 km naar beneden interpoleerden als dat beter uitkwam. Maar goed, iedereen heeft het recht om zichzelf voor de gek te houden.
pi_196722508
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Zwabberhark het volgende:
Edit: niet sneller dan @:Mr.B
Die liep ooit 51 :o :o :o
Die is wel weer next level ja. Ook zijn tijden op andere afstanden zijn ruimschoots sneller dan die van mij.
pi_196722542
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk om op zo'n parcours je PR te hebben staan :P
Dat is inderdaad een beetje laf en mag je eigenlijk niet als pr tellen. In april heb ik voor mezelf een 'testloopje' over 5 km gedaan. Startend op een viaduct met uitsluitend windkracht 6-7 in de rug. Leuk voor de tijd, maar natuurlijk geen echt pr.
  Forum Admin maandag 14 december 2020 @ 12:49:23 #187
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_196722648
Knap hoor ND, mijn pr's op de hm en 10km schelen niet zoveel met die van jou, maar op dit moment zou ik niet zo lang op 3:30 weg kunnen. Alhoewel ik een weekje terug relatief fluitend onder de 40min op een 10km training liep, dus misschien onderschat ik mezelf. Geeft me in ieder geval motivatie om te gaan zien wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_196722765
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb mensen doodleuk zien vertellen dat ze een PR liepen terwijl ze de klok onderweg af en toe stilzetten. Ik heb mensen gehoord die 9,7 km ver genoeg vonden als PR op de 10 en de keer erop een tijd bij 10,2 km naar beneden interpoleerden als dat beter uitkwam. Maar goed, iedereen heeft het recht om zichzelf voor de gek te houden.
Daarom ook 'of het zo voelt' ;)
Officieel telt het toch nergens voor mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196724043
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef Cynic het volgende:
Zou sporten nou eerst ook weer helemaal voorbij zijn? In verenigingsverband bedoel ik?
Ja potver, ik ging net vandaag voor het eerst na alle ziektemalaise weer crossfitten, die box moet dus morgen ook weer dicht... Lekker dan. Wordt straks nog een tour om mijn strippenkaart vol te krijgen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_196729299
Je mag tegenwoordig ook al geen hardlopers meer doodsteken: https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_196730326
quote:
99s.gif Op maandag 14 december 2020 17:08 schreef mosselmossel het volgende:
Je mag tegenwoordig ook al geen hardlopers meer doodsteken: https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
Eerst Zwarte Piet z'n congé, toen het vuurwerkverbod en nu wordt het Oud Hollandsch djoeken aan banden gelegd? Wat mag er straks nog wel eigenlijk?

On: afgelopen weekend knoop doorgehakt, het wordt de halve van Eindhoven, waarbij we er gemakshalve maar vanuit gaan dat we tzt weer mogen. :)
pi_196732148
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:57 schreef Sinas92 het volgende:

[..]

Eerst Zwarte Piet z'n congé, toen het vuurwerkverbod en nu wordt het Oud Hollandsch djoeken aan banden gelegd? Wat mag er straks nog wel eigenlijk?

On: afgelopen weekend knoop doorgehakt, het wordt de halve van Eindhoven, waarbij we er gemakshalve maar vanuit gaan dat we tzt weer mogen. :)
Halve van Eindhoven staat ook hoog op mijn to do volgend jaar.
pi_196739040
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 07:55 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Er was een kleinschalige testloop georganiseerd met een man of 40. Officieel kocht het geen wedstrijd heten, want evenementen zijn verboden. Dus geen startnummer en startklok. Wel een exact parcours en bordjes onderweg voor de route. Klein beetje de randjes van de coronaregels, maar verder was het wel coronaproof. We startten per vier met een meter of 10 tussen elk viertal, waarbij de viertallen o.b.v. opgegeven tijd stonden met de snelsten vooraan.

Zelf had ik met een loopmaatje snode plannen voor een tijd die ons erg ambitieus leek (sub 53), dus we besloten op 3:30 per kilometer te vertrekken. Dat tempo hebben we 14 km door kunnen trekken onder perfect weersomstandigheden. De laatste km ging nog wat harder en uiteindelijk kwamen we op 52:20 samen over de streep. Hij kotsend in de bosjes en ik met kramp in mn kuiten tegen het asfalt :D

Alles doet pijn vanochtend, maar het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik deze tijd op de 15km heb gelopen. Het is een best een bizar jaar geweest qua hardlopen. Vorig jaar liep ik aan het einde van het jaar nog 1:24 op de halve en 38 op de 10 en was ik helemaal stuk, nu kwamen we 35:02 door op 10km.
Held !
Veel meer getraind of andere schoenen? ;)
pi_196740124
Ja want met die schoenen hoef je niet meer te trainen om 17km/u te lopen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196740516
Over een aantal jaar zijn er geen schoenen meer zonder carbonplaat denk ik. En zijn ze duurder en gaan ze langer mee. Zo ging het ook met de klapschaats. De huidige schoenen worden dan gezien als barefootschoenen.
pi_196741582
Mwah, het is vrij zinloos om bijvoorbeeld bostrainingen of rustige duurloopjes op die schoenen te doen. Al zullen er inderdaad vast meer tussenvarianten komen. Ik heb overigens nog steeds gewoon vaste hoge noren ;) En mijn schaatstrainer was ook van mening dat je niet goed leert schaatsen als je vanaf het begin op klapschaatsen schaatst. Innovatie is altijd een aanvulling, nooit een vervanging van zelf de juiste dingen doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196743212
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb mensen doodleuk zien vertellen dat ze een PR liepen terwijl ze de klok onderweg af en toe stilzetten. Ik heb mensen gehoord die 9,7 km ver genoeg vonden als PR op de 10 en de keer erop een tijd bij 10,2 km naar beneden interpoleerden als dat beter uitkwam. Maar goed, iedereen heeft het recht om zichzelf voor de gek te houden.
:D :D :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_196744390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Held !
Veel meer getraind of andere schoenen? ;)
Het is een combinatie van dingen. Ik loop nu zo'n 8 jaar bij een atletiekvereniging, daarvoor wat het wat meer ongericht af en toe een rondje. Het gevolg daarvan was dat ik de eerste jaren een stuk harder ging lopen. Na een tijdje, zo rond 2016 stagneerde dat en toen ben ik harder gaan trainen,waardoor ik in 2017 en 2018 van de ene in de andere blessure rolde. Sinds de zomer van 2018 ben ik blessurevrij besloot ik het wat voorzichtiger aan te pakken (hardlopers zijn eigenwijs en moeten eerst 10x op hun bek gaan :P)

Het gevolg is dat ik nu 2,5 jaar 4-5x per week consistent train en daar nu (of eigenlijk al sinds deze zomer) de vruchten van aan het plukken ben. Ondanks dat ik voor mijn gevoel minder train dan pak 'm beet 3 jaar geleden heb ik dit jaar meer kilometers dan ooit gelopen puur doordat ik geen blessures meer heb en dus 52 weken ipv bijv 40 weken heb kunnen trainen. En als ik eens een pijntje voel trap ik tijdens trainingen wat sneller op de rem.

En ja, de ontwikkelingen van de schoenen helpen ook wel, maar dat zie ik meer als het laatste zetje.
pi_196744905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:09 schreef NightDancert het volgende:
o'n 8 jaar bij een atletiekvereniging, daarvoor wat het wat meer ongericht af en toe een rondje. Het gevolg daarvan was dat ik de eerste jaren een stuk harder ging lopen. Na een tijdje, zo rond 2016 stagneerde dat en toen ben ik harder gaan trainen,waardoor ik in 2017 en 2018 van de ene in de andere blessure rolde. Sinds de zomer van 2018 ben ik blessurevrij besloot ik het wat voorzichtiger aan te pakken (hardlopers zijn eigenwijs en moeten eerst 10x op hun bek gaan :P)

Herkenbaar verhaal! Ik heb dit jaar heel veel gefietst, en daarnaast max 60km per week gelopen, en het gaat superlekker. Andere jaren (na inderdaad de super snelle vooruitgang de eerste 2 jaar bij de atletiek) dacht ik dat ik minimaal 80km moest lopen om vooruitgang te boeken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196745267
Ook wel grappig, ik moet vaak terugdenken aan in mijn herinnering de zwaarste training ooit.. 5x1000 in 3.45/km met 5 minuten pauze :o Was de laatste training van een trainingskamp van 10 dagen in Tenerife, in 2016. Ik weet nog dat ik echt op de grond ging liggen tussen de intervallen en de tijden alsnog niet haalde de laatste 3, en ik liep op spikes. En nu doe ik gewoon in een lunchpauze 5x1200 in 3.49 (oke, op eentje met wind tegen na) en 2 minuten pauze, op de openbare weg :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')