abonnement Unibet Coolblue
pi_196477196
In verband met Black Friday mijzelf eens verwend op twee kekke nieuwe 27" monitors voor werken, gamen, filmjes, "filmpjes", etc. Twee oude 23" van de computer gehaald.

Issue zit hem in het werkend krijgen van het tweede beeldscherm. Eerste beeldscherm doet het perfect, andere blijft op "zwart" hangen:
- Ik kan de muis er wel naar toe bewegen, vensters er heen slepen etc, maar zie er uiteraard niets van
- Windows en de videokaart herkent het scherm ook
- Kabels uiteraard meerdere keren gecontroleerd.
- Beeldscherm zelf doet het prima als ik hem aan laptop aansluit
- Als ik de kabel van de pc "wissel" en het tweede beeldscherm als eerste beeldscherm instel, heeft de andere beeldscherm dit probleem

Issue lijkt hem in de aansturing vanuit de PC te zitten... Maar bij beeldscherminstellingen etc. zie ik niets vreemds, heb hem op "uitbreiden" staan zelfs, dus dat gaat ook goed.

Idiote is dus dat ik voorheen met de oude beeldschermen geen enkel issue had, dat was simpelweg plug & play.

Tips, ideeën?
  zondag 29 november 2020 @ 23:09:11 #2
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196477549
Wat voor kabels gebruik je? Vga, dvi, hdmi?

Probeer eens de input knop van je scherm, ook al staat de input goed.
pi_196477858
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 23:09 schreef denattedweil het volgende:
Wat voor kabels gebruik je? Vga, dvi, hdmi?

Probeer eens de input knop van je scherm, ook al staat de input goed.
Displayport. Hdmi ook geprobeerd, daar zelfde probleem (zowel moederbord als videokaart).

Inputknop staat goed ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tlaloc op 29-11-2020 23:57:22 ]
pi_196478296
Vlak voor het slapen nog een ingeving: meegeleverde displayport kabel gebruikt ipv degene die aan mijn pc zaten. Nu doet hij het wel vreemd genoeg. Denk dat het dan met de kabel te maken had, maar geen idee op welke manier, want ik had de andere kabel juist getest en juist ook een HDMI geprobeerd....? En mijn oude displayport kabel doet het op de andere monitor prima....?

Er is toch geen verschil tussen displayport kabels qua kwaliteit? (Gebruik liever andere dan de meegeleverde ivm lengte).
pi_196478335
Maakt t oet? Hij dut.
Vakman pur sang
pi_196478382
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 00:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt t oet? Hij dut.
Ik wil weten wat mij zoveel frustratie heeft opgeleverd.
  maandag 30 november 2020 @ 12:11:11 #7
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_196482368
Ja kwaliteit maakt zeker uit. Ik had zelf eens een probleem met een nieuwe 4K monitor, beeldkwaliteit was belabberd. Toen eens de bijgeleverde, maar iets te korte kabel gebruikt als test. Beeldkwaliteit was daarmee wel goed. Dus daarna mar een nieuwe langere kabel besteld.
pi_196490037
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef versterker het volgende:
Ja kwaliteit maakt zeker uit. Ik had zelf eens een probleem met een nieuwe 4K monitor, beeldkwaliteit was belabberd. Toen eens de bijgeleverde, maar iets te korte kabel gebruikt als test. Beeldkwaliteit was daarmee wel goed. Dus daarna mar een nieuwe langere kabel besteld.
Waar heb je deze besteld? Moet niet tegen hetzelfde aanlopen als eerst, maar hoef ook weer geen goudgerande platina kabel :P

Moet ook even een stroomkabel hebben, de meegeleverde is te kort. Nu maar even een verlengsnoer gebruikt maar ziet er niet uit natuurlijk w.b. cable management. Maar kan zo snel ook niet een " één pits" stroomkabel vinden...
pi_196490988
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 00:02 schreef Tlaloc het volgende:
Vlak voor het slapen nog een ingeving: meegeleverde displayport kabel gebruikt ipv degene die aan mijn pc zaten. Nu doet hij het wel vreemd genoeg. Denk dat het dan met de kabel te maken had, maar geen idee op welke manier, want ik had de andere kabel juist getest en juist ook een HDMI geprobeerd....? En mijn oude displayport kabel doet het op de andere monitor prima....?

Er is toch geen verschil tussen displayport kabels qua kwaliteit? (Gebruik liever andere dan de meegeleverde ivm lengte).
Er zijn wel degelijk verschillende DisplayPort versies met bijbehorende kabels, zie hier. Of dat ook een rol speelt bij jouw probleem weet ik niet. Raadpleeg in ieder geval de technische specificaties van de nieuwe monitoren en hun aansluitingen in de handleiding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')