abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 november 2020 @ 20:58:58 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196475500
https://nos.nl/artikel/23(...)n-pas-op-fictie.html.

Britse minister wil waarschuwing bij serie The Crown: pas op, fictie!

quote:
De Britse minister van Cultuur zou in de toekomst graag een waarschuwing willen zien bij de populaire Netflix-serie The Crown. Minister Oliver Dowden zegt in Britse media dat hij deze week een brief gaat schrijven aan de streamingdienst. "Ik ben bang dat de generatie die de serie kijkt en bepaalde gebeurtenissen niet heeft meegemaakt, fictie zal verwarren met feiten."

De serie, die inmiddels bestaat uit vier seizoenen, gaat over het Britse koningshuis. In het vierde seizoen dat sinds 15 november te zien is, wordt onder meer het leven van prins Charles en prinses Diana gevolgd van 1977 tot 1990. Maker Peter Morgan noemde de serie eerder al "gemaakt door creatieve verbeelding".

"Het is een prachtig geproduceerd fictief werk. En daarom moet dat aan het begin duidelijk gemaakt worden", zegt Dowden. Momenteel staan er alleen waarschuwingen aan het begin dat er in de serie sprake kan zijn van seks of seksuele toespelingen, scheldwoorden of beledigend taalgebruik en dat de serie angst of spanningen kan veroorzaken. Het advies is voor mensen van 12 jaar en ouder.

Het is niet de eerste keer dat iemand voorstelt dat er duidelijker moet worden aangegeven dat de populaire serie niet waarheidsgetrouw is. Earl Spencer, broer van wijlen Diana, prinses van Wales, zei eerder al dat hij bang was dat sommige kijkers de verhaallijnen volledig zouden geloven. "Ik denk dat het The Crown enorm zou helpen als er op het begin van elke aflevering wordt gezegd: 'Dit is niet waargebeurd, maar gebaseerd op echte gebeurtenissen'."

Voormalig perschef van Buckingham Palace, Dickie Arbiter, vindt juist dat de serie het echte leven dramatiseert. "Het is een aanval op prins Charles en een beetje een aanval op prinses Diana", zei hij eerder tegen BBC.

Onjuiste afspiegeling

Volgens Arbiter zijn er meerdere momenten in seizoen 4 die een onjuiste afspiegeling zijn van de werkelijkheid:

- De manier waarop prins Charles en zijn huidige echtgenote Camilla Parker Bowles zijn neergezet. "Het lijkt net alsof Charles en Camilla de slechteriken zijn. Ze doen alsof Charles gemeen is. Charles is helemaal niet gemeen."
- In de serie werkt privésecretaris Martin Charteris van 1977 tot en met 1990 aan koningin Elizabeths zijde. In het echt was dat tot 1977.
- Acteur Josh O'Conner zou prins Charles met een gebogen lichaamshouding uitbeelden. "Charles liep nooit gebogen. Kijk dan nu naar hem. Hij is 72 en staat rechtop."
- Ook is er in de serie een afspraak te zien waarin de privésecretaris van prins Charles vraagt of prinses Diana mentaal fit genoeg is om een solotour te doen in New York. Volgens Arbiter heeft die afspraak nooit plaatsgevonden.

Volgens acteur Josh O'Connor, die prins Charles speelt in het vierde seizoen, ligt het genuanceerder. "Wat de maker van de serie zo briljant doet, is dat hij de historische feiten gebruikt en vervolgens de ruimtes tussen die momenten inkleurt. Sommige mensen willen dat dit de manier is waarop het is gegaan, maar het is altijd goed om te bedenken dat wij acteurs zijn, niet echt zijn en het niet een echt verhaal is."
_O-

Wanneer je openlijk toegeeft dat je denkt dat het volk van je land een gezamenlijk IQ van 80 heeft. :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196475694
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
- De manier waarop prins Charles en zijn huidige echtgenote Camilla Parker Bowles zijn neergezet. "Het lijkt net alsof Charles en Camilla de slechteriken zijn. Ze doen alsof Charles gemeen is. Charles is helemaal niet gemeen."
- In de serie werkt privésecretaris Martin Charteris van 1977 tot en met 1990 aan koningin Elizabeths zijde. In het echt was dat tot 1977.
- Acteur Josh O'Conner zou prins Charles met een gebogen lichaamshouding uitbeelden. "Charles liep nooit gebogen. Kijk dan nu naar hem. Hij is 72 en staat rechtop."
- Ook is er in de serie een afspraak te zien waarin de privésecretaris van prins Charles vraagt of prinses Diana mentaal fit genoeg is om een solotour te doen in New York. Volgens Arbiter heeft die afspraak nooit plaatsgevonden.
#fakenews :')
  zondag 29 november 2020 @ 21:09:34 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196475714
Charles en Diana was dan ook een sprookjeshuwelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196475845
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:09 schreef thedeedster het volgende:
Charles en Diana was dan ook een sprookjeshuwelijk.
Vanuit Diana's perspectief meer een gevangenschap in een gouden kooi, aan de zijde van een overspelige prins met flaporen. Ik zou niet graag in haar schoenen hebben gestaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 29 november 2020 @ 21:19:59 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196475923
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vanuit Diana's perspectief meer een gevangenschap in een gouden kooi, aan de zijde van een overspelige prins met flaporen. Ik zou niet graag in haar schoenen hebben gestaan.
Sprookjes kunnen zeer wreed zijn; Hans en Grietje, Roodkapje, programma van Groen Links...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 29 november 2020 @ 21:38:16 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196476251
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:19 schreef thedeedster het volgende:
....programma van Groen Links...
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 november 2020 @ 21:47:09 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196476379
quote:
De grootste populisten van het land. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196476430
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:58 schreef Mikeytt het volgende:

Wanneer je openlijk toegeeft dat je denkt dat het volk van je land een gezamenlijk IQ van 80 heeft. :')
Wat heeft dit met IQ te maken? :?
Krekker is de bom!
  zondag 29 november 2020 @ 22:20:28 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196476920
Nuttiger lijkt mij een disclaimer bij de Britse politiek: "Warning: this is real."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196476966
Wat een sukkels, een tv-serie en / of film zijn niet echt, het is vermaak, acteren is een beroep, that's it: Niets bezonder. Ze moeten zich buiten de politiek houden, daar hebben ze het IQ niet voor. En dan doel ik in het bijzonder de Amerikaanse.
pi_196477177
De makers van The Crown zullen de minister ongetwijfeld dankbaar zijn voor deze gratis reclame.
pi_196477262
Kunnen we dan echt niet meer relativeren? Er wordt te veel non-fictie als literatuur en film aangeboden. Dat een verhaal verzonnen is (voor de onwetenden wakkeren onder ons: fictie is nepnieuws dat als vermaak wordt aangeboden), zijn we steeds minder gewend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')