abonnement Unibet Coolblue
pi_196469262
Aboutaleb: kabinet wilde Black Friday niet verbieden.


quote:
De 25 burgemeesters die voorzitter zijn van een veiligheidsregio hebben er de afgelopen tijd bij het kabinet op aangedrongen om Black Friday te verbieden. Maar het kabinet vond dat niet nodig, zei de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb in Buitenhof.

Het koopjesfestijn leidt dezer dagen tot grote drukte in winkelstraten. Daardoor is het niet mogelijk om voldoende afstand te houden. Verschillende burgemeesters, onder wie Aboutaleb, hebben daarom besloten om winkels eerder te sluiten. Ook vandaag gaan de winkels in Rotterdam eerder dicht.

Veiligheidsoverleg
Maar de burgemeesters hadden dus liever gezien dat het kabinet Black Friday dit jaar helemaal had verboden. Ze hebben het aangekaart op het wekelijkse veiligheidsoverleg met het kabinet op maandagavond. "Dit is wel degelijk ook aan het kabinet gevraagd, alleen heeft het kabinet geoordeeld dat dat niet nodig was", zei Aboutaleb.

Aboutaleb stond toen voor de keus of hij zelf het festijn in zijn stad zou verbieden, maar hij besloot het even aan te kijken. Toen het toch te druk werd koos hij ervoor "de hamer" te hanteren en de winkelstraten af te sluiten.
=============================================
Kabinet - Aboutaleb 1-0
pi_196469293
En het is buiten... waar maken we ons druk om!
pi_196469307
Vrees wel dat ze meer sluitingen gaan doen in december...
pi_196469352
Ook willen ze meer landelijk doen meen ik gelezen te hebben om het 'golfeffect' te voorkomen... :')
  zondag 29 november 2020 @ 16:18:53 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196469386
Soberso een debiel concept black friday.
pi_196469410
Black friday, is dat de linkse of de rechtse rij?
pi_196469460
Grove schande, dit. Alleen al het idee om zoiets te 'verbieden' en dan te denken dat het kabinet dat maar moet oplossen. Deze crisis heeft nog maar een keer blootgelegd hoe de ambtenarenlaag van burgemeesters een complete farce is.
  zondag 29 november 2020 @ 16:23:34 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196469494
Aboutaleb :')
Zeggen dat Black Friday een gevaar is, maar wel de openingstijden verkorten waardoor iedereen in kortere tijd opgehoopt moet shoppen :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196469575
Burgemeesters krijgen een beetje veel babbels de laatste tijd, wie heeft het eigenlijk voor het zeggen in dit land?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196469590
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2020 16:23 schreef Mikeytt het volgende:
Aboutaleb :')
Zeggen dat Black Friday een gevaar is, maar wel de openingstijden verkorten waardoor iedereen in kortere tijd opgehoopt moet shoppen :')
Als je de sluiting niet te ver van te voren aankondigt valt dat wel mee.
pi_196469593
Black friday is een verzonnen nep "traditie" die uit de vs is overgewaaid maar van mij ook weer snel op mag rotten. Ik word fucking depressief en ik verlies mijn hoop in de mensheid nog meer als ik die filmpjes elk jaar zie van amerikaanse winkels waar de mensen als op hol geslagen wildebeesten de winkels bestormen in de hoop op wat troep met korting te bemachtigen.

En Aboutaleb had natuurlijk groot gelijk. Het is krankzinnig dat je niet met meer dan 30 in een theater mag zitten, en dat alle restaurants helemaal dicht moeten zijn, maar dat je wel met hele meutes naar de ikea en de mediamarkt op krankzinnige koopjesjacht mag. Maar ja "economie" he, dat is de enige taal die het kabinet rutte blijkbaar begrijpt. "BV Nederland" :r :r
  User die overal opduikt 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:29:57 #12
186611 Haags
pi_196469631
Verbieden, het toverwoord van 2020.

Eind november/december de tijd dat mensen gaan shoppen voor Sinterklaas en kerst. Daar hoor je gewoon rekening mee te houden. Meer koopavonden zodat je de drukte kan spreiden.

Nee ze gooien de koopavonden eruit, gooien winkels eerder dicht. Dit is echt de manier jongens, goed bezig!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_196469736
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:27 schreef Farenji het volgende:
Black friday is een verzonnen nep "traditie" die uit de vs is overgewaaid maar van mij ook weer snel op mag rotten. Ik word fucking depressief en ik verlies mijn hoop in de mensheid nog meer als ik die filmpjes elk jaar zie van amerikaanse winkels waar de mensen als op hol geslagen wildebeesten de winkels bestormen in de hoop op wat troep met korting te bemachtigen.

En Aboutaleb had natuurlijk groot gelijk. Het is krankzinnig dat je niet met meer dan 30 in een theater mag zitten, en dat alle restaurants helemaal dicht moeten zijn, maar dat je wel met hele meutes naar de ikea en de mediamarkt op krankzinnige koopjesjacht mag. Maar ja "economie" he, dat is de enige taal die het kabinet rutte blijkbaar begrijpt. "BV Nederland" :r :r
Jeetje, je had er niet verder naast kunnen zitten.
pi_196469758
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jeetje, je had er niet verder naast kunnen zitten.
Goed beargumenteerd ook.
pi_196469836
aha, een moslim die onze vrijheid wil afpakken
kom we gaan met zijn allen winkelen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196469902
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 16:35 schreef Farenji het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd ook.
Ok, het gaat eigenlijk helemaal niet over 'black friday' of waar die traditie vandaan komt of wat jij er persoonlijk van vindt. De vraag is hoe je zoiets kunt verbieden en waarom een burgemeester het kabinet smeekt om dat te doen.
  zondag 29 november 2020 @ 16:42:21 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196470008
De BV Nederland moet natuurlijk door draaien maar de economische impact van een sluiting had gering geweest. Zeker als iedereen online zou bestellen.

Maar het kabinet doet aan PR. Het is niet goed voor het imago zo vlak voor de verkiezingen.
pi_196470101
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:43 schreef Confetti het volgende:
De BV Nederland moet natuurlijk door draaien maar de economische impact van een sluiting had gering geweest.
Een complete sluiting van alle winkels op het allerlaatste moment? Gering is absoluut niet het beste woord om dat te beschrijven.
pi_196470140
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
aha, een moslim die onze vrijheid wil afpakken
kom we gaan met zijn allen winkelen
Nooit in Urk of Staphorst geweest?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196470150
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een complete sluiting van alle winkels op het allerlaatste moment? Gering is absoluut niet het beste woord om dat te beschrijven.
Het landsbelang bij het vermijden van een 3e golf is 1000 maal groter dan de omzet van winkeliers op black friday. Straks een totale lockdown door dit soort ongein zou ons veel en veel meer geld kosten.
pi_196470186
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het landsbelang bij het vermijden van een 3e golf is 1000 maal groter dan de omzet van winkeliers op black friday. Straks een totale lockdown door dit soort ongein zou ons veel en veel meer geld kosten.
Je zegt zelf al dat één dag nauwelijks effect heeft, dus wat is het nou?

Verder is het nogal kortzichtig om te denken dat omzet de enige reden is om niet alle winkels te sluiten.
  zondag 29 november 2020 @ 16:52:25 #23
3542 Gia
User under construction
pi_196470286
Eerst black friday waar mensen elkaar lopen te besmetten.
Volgende week Sinterklaas, met grote families bij elkaar, gevolgd door kerst en oud en nieuw.

Zie de cijfertjes wel weer oplopen in januari.

Zo geen medelijden met domme mensen die door dit gedrag besmet raken.
Wel met de mensen die zij dan weer besmetten.
pi_196470366
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok, het gaat eigenlijk helemaal niet over 'black friday' of waar die traditie vandaan komt of wat jij er persoonlijk van vindt. De vraag is hoe je zoiets kunt verbieden en waarom een burgemeester het kabinet smeekt om dat te doen.
Als je theaters kan verbieden meer dan 30 mensen toe te laten, en als je restaurants kan verbieden te openen, en als je mensen kan verbieden met meer dan 4 bijelkaar buiten te zijn, en als je supermarkten kan verbieden om na 8 uur alcohol te verkopen.... Dan kun je ook black friday acties verbieden of er iig paal & perk aan stellen. Het is geen kwestie van niet kunnen, het is een kwestie van niet willen.
  zondag 29 november 2020 @ 16:56:47 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196470398
Een burgemeester van Rotterdam die bang is om zelf verantwoordelijkheid te nemen :').

Lekker veilig schuilen achter de landelijke politiek, angsthaas.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')