abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 november 2020 @ 15:59:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196468917
Wat vinden jullie?

Comazuipers, alcoholisten, drankrijders, enzo pak je hier mee aan. Ook zal het geweld en vernielingen tijdens uitgaansavonden afnemen gok ik. Verder is een biertje bij normaal gebruik ook op de lange termijn slecht voor je gezondheid. Een alcoholverbod lijkt mij een goed idee.

POLL
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196468967
Echte alcoholisten mogen niet van de ene op de andere dag stoppen met drinken. Dat is gevaarlijk.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:02:56 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_196468985
Als je echt flink verslaafd bent en grote hoeveelheden alcohol nuttigt is het niet handig om cold turkey te stoppen nee.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:04:41 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_196469032
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 15:59 schreef Starhopper het volgende:
Ook zal het geweld en vernielingen tijdens uitgaansavonden afnemen gok ik.

[poll=1097]
Je kan je afvragen in hoeverre er nog uitgaansavonden zullen zijn met een alcoholverbod.

Nee, dit lijkt me geen goed idee
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 29 november 2020 @ 16:05:18 #5
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196469053
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 16:02 schreef M.Ritcher het volgende:
Echte alcoholisten mogen niet van de ene op de andere dag stoppen met drinken. Dat is gevaarlijk.
Maradonna is een goed voorbeeld.
Praat over de hel en je komt er.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:05:31 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196469064
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je kan je afvragen in hoeverre er nog uitgaansavonden zullen zijn met een alcoholverbod.

Nee, dit lijkt me geen goed idee
Dansen kan ook prima met een cola of een sinas :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:06:10 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_196469081
quote:
84s.gif Op zondag 29 november 2020 16:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dansen kan ook prima met een cola of een sinas :)
Blijkbaar niet.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:07:18 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_196469116
Wellicht dat er in auto's in de toekomst een test kan worden afgenomen en op het moment dat je te hoog promillage in je bloed hebt de auto niet zal rijden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196469133
Je maakt sneller verkeerde keuzes met een drankje op. Dus minder verkeerde keuzes.
pi_196469179
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 16:07 schreef Fok-it het volgende:
Wellicht dat er in auto's in de toekomst een test kan worden afgenomen en op het moment dat je te hoog promillage in je bloed hebt de auto niet zal rijden
Voor dat je gaat drinken een ballon opblazen en die na afloop leeg laten lopen op het tuitje schijnt te werken (volgens Youtube).
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:12:01 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_196469228
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 16:09 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Voor dat je gaat drinken een ballon opblazen en die na afloop leeg laten lopen op het tuitje schijnt te werken (volgens Youtube).
Te werken tegen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196469294
Ja, drooglegging 14.gif
pi_196469304
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Te werken tegen?
Het niet kunnen starten van de auto na het drinken. Als je de ballon leeg laat lopen met je adem die je van te voren hebt opgeslagen. Verschillende filmpjes van voorbij zien komen. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt. Volgens de uploaders dus wel.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 november 2020 @ 16:18:15 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_196469371
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 16:15 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Het niet kunnen starten van de auto na het drinken. Als je de ballon leeg laat lopen met je adem die je van te voren hebt opgeslagen. Verschillende filmpjes van voorbij zien komen. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt. Volgens de uploaders dus wel.
Ja, er is overal wel iets op te verzinnen om datgene te ontlopen. Vond het wel goed idee :7 Zal met de modernisering en gebruik van AI vast te realiseren zijn over tijdje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196469672
Alles verbieden!!!!
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 29 november 2020 @ 16:32:11 #16
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196469684
Ja man, dat wordt lachen.. als ex roker en niet-drinker ga ik daar akelig van genieten. Al die zeikerds die al jaren over rokers hebben lopen janken hun biertje en wijntje afpakken, dat wordt een dikke soap _O_ _O_ _O_

Kan dat per morgen? *O*
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196469727
Krijg je meer thuisbrouwers B:)B
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 29 november 2020 @ 17:15:55 #18
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196470867
Ja leuk, nog meer dingen die niet mogen :{
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 november 2020 @ 17:59:30 #19
408813 crew  trein2000
pi_196472004
Duw je het de illegaliteit in. Lijkt me een slecht plan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196472011
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:45 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

klopt dit @:kree ?
Het kan gevaarlijk zijn ja. Epileptische aanval kun je krijgen, waanbeelden, dingen horen etc.
Do what you love, love what you do!
  zondag 29 november 2020 @ 18:01:21 #21
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196472056
Meer middelen moeten gelegaliseerd worden juist. Niet ook nog alcohol gaan verbieden.
pi_196472978
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:02 schreef Fok-it het volgende:
Als je echt flink verslaafd bent en grote hoeveelheden alcohol nuttigt is het niet handig om cold turkey te stoppen nee.
Hoe weet jij dit?
pi_196473387
Historisch gezien is wel gebleken dat dat geen goed idee is. En je moet er ook niet aan denken dat cocaïne of rare designerdrugs gemakkelijker verkrijgbaar worden dan alcohol, want verslaafden zoeken altijd wel wat anders.

Ik ben wel van mening dat alcohol meer de hoek van roken in zou moeten - reclame ervoor volledig verbieden, alcohol mag niet zichtbaar ergens staan bij cafés (alleen de naam op het menu), en het mag verder alleen nog verkocht worden in speciale winkels voor boven de 18. Ook zou het wel duurder mogen zijn dan het nu is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196493643
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:53 schreef JohnDDD het volgende:
Historisch gezien is wel gebleken dat dat geen goed idee is. En je moet er ook niet aan denken dat cocaïne of rare designerdrugs gemakkelijker verkrijgbaar worden dan alcohol, want verslaafden zoeken altijd wel wat anders.

Ik ben wel van mening dat alcohol meer de hoek van roken in zou moeten - reclame ervoor volledig verbieden, alcohol mag niet zichtbaar ergens staan bij cafés (alleen de naam op het menu), en het mag verder alleen nog verkocht worden in speciale winkels voor boven de 18. Ook zou het wel duurder mogen zijn dan het nu is.
Hoe zie je dit voor je? Moet je dan je biertje of borrel in de voormalige rookhokken nuttigen? Drank in rode bekers? Heeft de leeftijdsgrens 18+ niet het gewenste resultaat gehad?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196494697
Slecht plan, mensen gaan zelf brouwen en stoken, geen controle meer op de kwaliteit, dus meer ziekenhuisopnames.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2020 10:08:36 ]
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 10:17:38 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196494830
nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196494884
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:17 schreef sp3c het volgende:
nee
ok
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:42:54 #28
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196496036
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:59 schreef trein2000 het volgende:
Duw je het de illegaliteit in. Lijkt me een slecht plan.
Nou en? sinds wanneer handhaven ze hier iets? :')
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 11:51:51 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196496194
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

ok
sowieso niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:55:15 #30
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196496259
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:08 schreef Leonos het volgende:
Slecht plan, mensen gaan zelf brouwen en stoken, geen controle meer op de kwaliteit, dus meer ziekenhuisopnames.
Met zelf brouwen is er geen risico op methanol vergiftiging.
Met zelf stoken wel natuurlijk.

Het enige wat ik nodig heb is suiker / honing en gist, ook verbieden TS!
Zonder gist zou het met spontane vergisting kunnen, maar ik ben geen fan van de smaak.

Ik brouw meestal tot zo'n 7% maar met andere gist kom je zomaar tot de 15%. (daarna gaan de gistcellen dood aan hun eigen afvalproduct.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:55:23 #31
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196496261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hoe zie je dit voor je? Moet je dan je biertje of borrel in de voormalige rookhokken nuttigen? Drank in rode bekers? Heeft de leeftijdsgrens 18+ niet het gewenste resultaat gehad?
Nee, want ik ken persoonlijk diverse moeders die hun 15, 16, 17 jarige kids gewoon alcohol laten drinken (want; 'we kunnen het toch niet tegenhouden').

En buiten dat: boven de 18 is het verder prima om alcoholist te zijn? WTF? :') Alcohol is gewoon een giftige stof, net als sigerettenrook, coke, meth, amfi's, MDMA en alle andere dingen die op de lijsten met slechte grote mensen dingen staan.. Waarom zouden we het één verbieden en het andere toestaan? Omdat Freddy & friends anders geen bier meer kunnen verkopen? economische regels? Hoeveel mensen overlijden er per jaar aan de gevolgen van een kapotgezopen lever? Of in het verkeer omdat er een dronken boom overstak? Of omdat ze bezopen het water in fietsen? Hoeveel lamgezopen mongolen moeten hun vrouw nog de vernieling in trappen?

Allemaal zodat jij je biertje maar kunt drinken?

Alcohol maakt nog steeds meer kapot dan je lief is.. ook al nemen we het al jaren voor lief en is het allemaal 'normaal' en sociaal geaccepteerd en zal het jou nooooooit gebeuren, maar er zijn plenty redenen om die troep gewoon te behandelen zoals elke andere harddrug op de lijst, regardless of er een complete miljarden-bedrijfstak aan het gas gaat..

Ik geloof niet dat het ooit zal gaan gebeuren, maar wmb mag het.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196496942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:55 schreef K.loon het volgende:

[..]

Nee, want ik ken persoonlijk diverse moeders die hun 15, 16, 17 jarige kids gewoon alcohol laten drinken (want; 'we kunnen het toch niet tegenhouden').

En buiten dat: boven de 18 is het verder prima om alcoholist te zijn? WTF? :') Alcohol is gewoon een giftige stof, net als sigerettenrook, coke, meth, amfi's, MDMA en alle andere dingen die op de lijsten met slechte grote mensen dingen staan.. Waarom zouden we het één verbieden en het andere toestaan? Omdat Freddy & friends anders geen bier meer kunnen verkopen? economische regels? Hoeveel mensen overlijden er per jaar aan de gevolgen van een kapotgezopen lever? Of in het verkeer omdat er een dronken boom overstak? Of omdat ze bezopen het water in fietsen? Hoeveel lamgezopen mongolen moeten hun vrouw nog de vernieling in trappen?

Allemaal zodat jij je biertje maar kunt drinken?

Alcohol maakt nog steeds meer kapot dan je lief is.. ook al nemen we het al jaren voor lief en is het allemaal 'normaal' en sociaal geaccepteerd en zal het jou nooooooit gebeuren, maar er zijn plenty redenen om die troep gewoon te behandelen zoals elke andere harddrug op de lijst, regardless of er een complete miljarden-bedrijfstak aan het gas gaat..

Ik geloof niet dat het ooit zal gaan gebeuren, maar wmb mag het.
Mijn reactie was op 'zichtbaarheid in de horeca', niet wat bij mensen achter de voordeur gebeurt. Mijn tweede opmerking ging over het effect van de leeftijdsverhoging. Minder alcoholisten is ook een stap in de goede richting. Daarnaast heeft het verleden al wel uitgewezen dat een verbod niet oplost, maar eerder erger maakt. Men zal toch een zekere mate van eigen verantwoordelijkheid moeten kweken. Zo'n rubberstoeptegelmaatschappij die jij voorstelt werkt niet.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:39:51 #33
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196497173
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Mijn reactie was op 'zichtbaarheid in de horeca', niet wat bij mensen achter de voordeur gebeurt. Mijn tweede opmerking ging over het effect van de leeftijdsverhoging. Minder alcoholisten is ook een stap in de goede richting. Daarnaast heeft het verleden al wel uitgewezen dat een verbod niet oplost, maar eerder erger maakt. Men zal toch een zekere mate van eigen verantwoordelijkheid moeten kweken. Zo'n rubberstoeptegelmaatschappij die jij voorstelt werkt niet.
In de horeca wordt heus wel gehandhaafd, helaas is dat in de regel niet de plek waar jeugd alcohol consumeert, zelfde als dat mensen inderdaad gewoon zelf thuis gaan stoken als de Gall en Gall dichtgegooid wordt. Hetzelfde geldt voor wiet, en zou ook zo gelden voor bijvoorbeeld suiker, om maar eens wat leuks te noemen..

Ik denk dat alcohol uit de maatschappij trekken een onmogelijkheid is.. dat zit zo diep geworteld, dat gaat decennia lang duren.. Roken is iets wat nóg een stapje slechter is, en daar zijn we al tig jaar mee bezig. Ik denk dat een alcoholverbod een niet te winnen strijd is voor een overheid.

En die 'rubberstoeptegel-maatschappij' zoals jij noemt, is niet iets wat ik ambiëer ofzo, maar ik zie wel dat alcohol een serieus probleem is in de maatschappij, wat erg onderschat en gebagatelliseerd wordt.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196497764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef K.loon het volgende:

[..]

In de horeca wordt heus wel gehandhaafd, helaas is dat in de regel niet de plek waar jeugd alcohol consumeert, zelfde als dat mensen inderdaad gewoon zelf thuis gaan stoken als de Gall en Gall dichtgegooid wordt. Hetzelfde geldt voor wiet, en zou ook zo gelden voor bijvoorbeeld suiker, om maar eens wat leuks te noemen..

Ik denk dat alcohol uit de maatschappij trekken een onmogelijkheid is.. dat zit zo diep geworteld, dat gaat decennia lang duren.. Roken is iets wat nóg een stapje slechter is, en daar zijn we al tig jaar mee bezig. Ik denk dat een alcoholverbod een niet te winnen strijd is voor een overheid.

En die 'rubberstoeptegel-maatschappij' zoals jij noemt, is niet iets wat ik ambiëer ofzo, maar ik zie wel dat alcohol een serieus probleem is in de maatschappij, wat erg onderschat en gebagatelliseerd wordt.
Ik zeg toch niet dat er niet gehandhaafd wordt? Je reageert op een reactie van mij aan iemand anders...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196498353
Alcohol verbieden en wiet volledig legaliseren, lijkt me prachtig O-)
pi_196498604
Dan kunnen we KLB wel gedag zeggen.
pi_196498769
Alcohol is mijn steun en toeverlaat in dit leven, dus nee.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196500294
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:42 schreef Brybry het volgende:
Alcohol verbieden en wiet volledig legaliseren, lijkt me prachtig O-)
Waarom niet gewoon beide legaliseren? En dan ook zorgen dat er geld verdient word met de verkoop van wiet. Dat geld kan dan weer terug stromen naar voorlichting, preventie en verslavingszorg en andere zaken.
pi_196502172
Wanneer wordt koffie verboden? Of gokken?
Of vet en ongezond eten of snacken? Of sex vanwege het genot?
Kortom, alles wat het leven een beetje leuker of in ieder geval wat draaglijk maakt?
Mogen we niet meer spelen, ons verkleden, gek doen, zingen terwijl we geen noot kunnen lezen of maat kunnen houden, mogen we niet meer fantaseren, verhaaltjes bedenken, in onze dagboekjes schrijven over onze persoonlijke dingetjes en gedoetjes, hopen en bidden, kortom moet alles wat we doen of denken in het grote belang van deze ongelooflijke kutplaneet zijn?

Komop mensen, we gaan met zijn allen staken, we werken niet meer, we stoppen met het vrijwilligerswerk, we gaan voortaan alleen aan onszelf denken.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 17:37:53 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_196502198
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Wanneer wordt koffie verboden? Of gokken?
Of vet en ongezond eten of snacken? Of sex vanwege het genot?
Kortom, alles wat het leven een beetje leuker of in ieder geval wat draaglijk maakt?
Mogen we niet meer spelen, ons verkleden, gek doen, zingen terwijl we geen noot kunnen lezen of maat kunnen houden, mogen we niet meer fantaseren, verhaaltjes bedenken, in onze dagboekjes schrijven over onze persoonlijke dingetjes en gedoetjes, hopen en bidden, kortom moet alles wat we doen of denken in het grote belang van deze ongelooflijke kutplaneet zijn?

Komop mensen, we gaan met zijn allen staken, we werken niet meer, we stoppen met het vrijwilligerswerk, we gaan voortaan alleen aan onszelf denken.
Stel je ff aan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196502231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Stel je ff aan
Hoezo? Wees eens wat duidelijker.
Als je kunt en durft.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 17:43:16 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_196502296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoezo? Wees eens wat duidelijker.
Als je kunt en durft.
Wat moet er duidelijk aan zijn? Het is merkwaardig dat er altijd van die Ria's zijn die gelijk beginnen te gillen, als er iets verboden is, of als het gaat om een hypothetisch verbod, dat alles in hun leven meteen niet meer mogelijk is. Dat alle levensvreugde ons wordt afgenomen :'( :'( hou toch op.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 1 december 2020 @ 17:48:35 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196502381
Nee. Het is in dit land veel te gemakkelijk om van alles te verbieden. Het moet geen gewoonte worden en het lijkt nu wel alsof het een paar knoppen zijn waar het kabinet aan kan draaien.
Denk langer na over een verbod en bij twijfel: niet doen. Nu lijkt het wel alsof iets verbieden prima kan, omdat 'ik er toch geen belang (meer) bij heb'.
pi_196502398
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat moet er duidelijk aan zijn? Het is merkwaardig dat er altijd van die Ria's zijn die gelijk beginnen te gillen, als er iets verboden is, of als het gaat om een hypothetisch verbod, dat alles in hun leven meteen niet meer mogelijk is. Dat alle levensvreugde ons wordt afgenomen :'( :'( hou toch op.
Waar bestaat jouw levensvreugde uit?
Ik ben echt niet zo dom dat ik niet besef dat teveel van alles heel slecht kan zijn.
Roken, drinken en liefhebben met mate en vooral met een ontzettend selectief bewustzijn.
In mijn leven is nog steeds alles mogelijk. Met mate. Excessen zijn hier niet welkom.
Een overheid die voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet mag doen, ja daar heb ik moeite mee.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 1 december 2020 @ 17:52:50 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_196502450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar bestaat jouw levensvreugde uit?
Ik ben echt niet zo dom dat ik niet besef dat teveel van alles heel slecht kan zijn.
Roken, drinken en liefhebben met mate en vooral met een ontzettend selectief bewustzijn.
In mijn leven is nog steeds alles mogelijk. Met mate. Excessen zijn hier niet welkom.
Een overheid die voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet mag doen, ja daar heb ik moeite mee.
Waarom vraag je waar mijn levensvreugde uit bestaat? Van mij mag alcohol namelijk prima blijven bestaan hoor. Roken wat mij betreft ook, wel beperkt overigens waar niemand er last van heeft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:02:02 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196502598
Als je kamerlid voor Denk wilt worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196516688
Nee. Maar alcohol zou ook niet de uitzondering moeten zijn die het nu is - alle drugs zouden gelegaliseerd moeten worden.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196517049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hoe zie je dit voor je? Moet je dan je biertje of borrel in de voormalige rookhokken nuttigen? Drank in rode bekers? Heeft de leeftijdsgrens 18+ niet het gewenste resultaat gehad?
Nee niet op de tafels, maar wel achter de bar bedoel ik. Op de tafel is dan lastig te vermijden. Het zou wel een idee kunnen zijn om neutrale verpakkingen te nemen, zoals de voor sigaretten ook gaan doen.

En de leeftijdsgrens is natuurlijk wel goed denk ik, maar mensen drinken nog steeds teveel. Er zijn ook nog steeds te veel mogelijkheden voor producenten van drank om reclame te maken en drank voor te spiegelen als iets cools.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 4 december 2020 @ 05:26:01 #49
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_196543670
quote:
84s.gif Op zondag 29 november 2020 16:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dansen kan ook prima met een cola of een sinas :)
Ik dans liever met een vrouw
pi_196545351
Waarom zou alcohol verboden moeten worden?
Alcohol is heel anders dan roken.
En de dingen die je opnoemt (coma-zuipers, vandalisme etc) zijn de extreme gevallen.
pi_196563550
Alcohol is nogal een apart genotsmiddel. Nadelen op gezondheid/omgeving bij langdurig matig gebruik ervan is minimaal, wat leidt tot weerstand om het te verbieden. Andere middelen zoals roken of harddrugs hebben bij langdurig matig gebruik al een sterk negatief effect, laat staan bij een verslaving. Dat maakt het zo tricky om alcohol te verbieden.
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:13:54 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196564353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:25 schreef 01100101 het volgende:
Alcohol is nogal een apart genotsmiddel. Nadelen op gezondheid/omgeving bij langdurig matig gebruik ervan is minimaal, wat leidt tot weerstand om het te verbieden. Andere middelen zoals roken of harddrugs hebben bij langdurig matig gebruik al een sterk negatief effect, laat staan bij een verslaving. Dat maakt het zo tricky om alcohol te verbieden.
Nee hoor, als samenleving zijn we gewoon zo gewend aan alcohol, dat de leugens die omtrent andere harddrugs verkocht worden er niet zo gemakkelijk ingaan, maar zo uitzonderlijk is alcohol verder niet.
pi_196564487
Alcohol verboden, maar Heineken export nummer 1. Zou wel weer typisch Nederlands zijn.
.
  zaterdag 5 december 2020 @ 17:44:17 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196567288
Nee
pi_196568672
Ik vind verbieden sowieso voor communisten.
Vakman pur sang
pi_196570322
Hallo, waarom nu stil ineens, gooi m dan dicht!
Vakman pur sang
pi_196570990
Alcohol kan je nóóit helemaal verbieden. Mensen komen toch wel aan alcohol. Als het niet meer op een legale manier kan, gebeurt het wel illegaal. Hetzelfde geldt met véél meer andere producten, zoals harddrugs.

Bovendien is het niet bepaald handig om van de ene naar de andere dag te stoppen met alcohol als je echt, maar dan ook echt, verslaafd bent...
pi_196581373
Nederland wordt rustig aan Islamitisch.
pi_196613123
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:53 schreef JohnDDD het volgende:
Historisch gezien is wel gebleken dat dat geen goed idee is. En je moet er ook niet aan denken dat cocaïne of rare designerdrugs gemakkelijker verkrijgbaar worden dan alcohol, want verslaafden zoeken altijd wel wat anders.

Ik ben wel van mening dat alcohol meer de hoek van roken in zou moeten - reclame ervoor volledig verbieden, alcohol mag niet zichtbaar ergens staan bij cafés (alleen de naam op het menu), en het mag verder alleen nog verkocht worden in speciale winkels voor boven de 18. Ook zou het wel duurder mogen zijn dan het nu is.
hier in Rusland is er ook een reclameverbod voor alcoholische producten. ontwikkelen ze gewoon een biertje met dezelfde naam met 0,0 alcohol. werkt prima voor de reclame. nog nooit gezien dat je het ergens kan kopen overigens....

zelfde als een avondklok voor het verkopen van alcohol, hier na 21 uur niet meer toegestaan, maar iedereen weet dat en koopt alles daarvoor.
pi_196613640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:16 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

hier in Rusland is er ook een reclameverbod voor alcoholische producten. ontwikkelen ze gewoon een biertje met dezelfde naam met 0,0 alcohol. werkt prima voor de reclame. nog nooit gezien dat je het ergens kan kopen overigens....

zelfde als een avondklok voor het verkopen van alcohol, hier na 21 uur niet meer toegestaan, maar iedereen weet dat en koopt alles daarvoor.
Toch helpen dat soort maatregelen altijd wel iets. Zeker in een land als Rusland waar zeer veel grootverbruikers zijn ;-) Mensen halen toch net even wat makkelijker die fles wodka om 2 uur 's nachts als dat 24 uur per dag beschikbaar is. Zeker als dat het enige is wat nog open is op dat tijdstip. En anders gaan ze misschien maar gewoon slapen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196613935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Toch helpen dat soort maatregelen altijd wel iets. Zeker in een land als Rusland waar zeer veel grootverbruikers zijn ;-) Mensen halen toch net even wat makkelijker die fles wodka om 2 uur 's nachts als dat 24 uur per dag beschikbaar is. Zeker als dat het enige is wat nog open is op dat tijdstip. En anders gaan ze misschien maar gewoon slapen.
dat kan nog steeds hoor.
cafe's mogen open blijven. wat doen dus veel van die drankhandels, tafeltje en stoeltje erbij en het is een cafe.
wel jammer dat die lui ook een pleuris herrie maken midden in de nacht.
pi_196613995
Nee.

  dinsdag 8 december 2020 @ 11:14:59 #63
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196615025
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 16:02 schreef Fok-it het volgende:
Als je echt flink verslaafd bent en grote hoeveelheden alcohol nuttigt is het niet handig om cold turkey te stoppen nee.
Dan krijg je een pasje, dat je wettelijk gezien toch alcohol mag drinken.
pi_196615561
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:09 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

dat kan nog steeds hoor.
cafe's mogen open blijven. wat doen dus veel van die drankhandels, tafeltje en stoeltje erbij en het is een cafe.
wel jammer dat die lui ook een pleuris herrie maken midden in de nacht.
Het zal ook wel spotgoedkoop zijn daar he, alcohol?

Het is goed dat dat hier in elk geval niet heel erg zo is. Bier misschien wel, maar sterke drank natuurlijk niet. al die kleine beetjes helpen toch wel flink, maar van mij mag het nog wel iets strenger.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196924047
Alcohol maakt vrouwen geil dus nee.
pi_196925337
Alcohol vind ik niet, daar zijn inmiddels genoeg regels voor. Dan kunnen ze beter de loterijen aan banden leggen de manier waarop die nog reclame mogen maken in vergelijk met alcohol en tabak kan echt niet. En dan voormamelijk de vrolijke kleurtjes van krasloten en toto en de flitsende reclame van postcode loterij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')