abonnement Unibet Coolblue
pi_196466385
Met de vriendin op de fiets gaan toeren vandaag, wil ze een oud kasteel fotograferen.
Zie ik dat dat hele kasteel geen slotgracht heeft!
Zelfs legokastelen hebben nog van die onderplaten met een geschilderde slotgracht er op!
Wat voor nut heeft anders een ophaalbrug? 😠

Klacht: Kastelen zonder slotgracht! Bij een kasteel hoort een ophaalbrug en een slotgracht!
  zondag 29 november 2020 @ 14:26:08 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196466415
Werkman op de romantische toer. Zoeken vast een trouwlocatie.
pi_196466551
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 14:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Werkman op de romantische toer. Zoeken vast een trouwlocatie.
Nou nee, ik zie gewoon die arme ridders voor me de hele dag met kokende olie sjouwen om de vijand van de muren te houden.
Alleen vanwege de bezuinigingen van één of andere domme kasteelheer.
  zondag 29 november 2020 @ 14:34:13 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196466577
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:33 schreef Werkman het volgende:

[..]

Nou nee, ik zie gewoon die arme ridders voor me de hele dag met kokende olie sjouwen om de vijand van de muren te houden.
Alleen vanwege de bezuinigingen van één of andere kasteelheer.
Mooie tijden hè...
pi_196466578
Terechtste klacht van de week. Nederlandse kastelen zijn meestal gewoon grote huizen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196466766
Die grachten hebben ze dichtgegooid na de middeleeuwen. Wat denk je dat zo'n gracht aan onderhoud kost? Elk jaar de rotzooi eruit vissen om het water helder te houden, de algen eruit mikken etc...
Om nog maar te zwijgen over die ophaalbrug, houtrot aan de balken, laat staan het mechaniek om de brug mee op te hijsen. Moet dan ook nog om de zoveel tijd gekeurd worden om te voldoen aan de veiligheidseisen.

En dat allemaal van onze belastingcenten! Helemaal prima dus dat ze brug allang hebben afgebroken en de gracht weer dichtgegooid.
pindazakje
  zondag 29 november 2020 @ 14:50:49 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196466967
Hier spreekt een kenner.
pi_196466981
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 14:34 schreef NgInE het volgende:
Terechtste klacht van de week. Nederlandse kastelen zijn meestal gewoon grote huizen.
Oikofoob
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196466996
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Die grachten hebben ze dichtgegooid na de middeleeuwen. Wat denk je dat zo'n gracht aan onderhoud kost? Elk jaar de rotzooi eruit vissen om het water helder te houden, de algen eruit mikken etc...
Om nog maar te zwijgen over die ophaalbrug, houtrot aan de balken, laat staan het mechaniek om de brug mee op te hijsen. Moet dan ook nog om de zoveel tijd gekeurd worden om te voldoen aan de veiligheidseisen.

En dat allemaal van onze belastingcenten! Helemaal prima dus dat ze brug allang hebben afgebroken en de gracht weer dichtgegooid.
En al die blikjes in de water :(

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 29-11-2020 15:01:24 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196467192
Een slotgracht lukt alleen als er ook water in de buurt is en het kasteel dus niet te hoog staat. Die ophaalbrug kan evengoed maar dan heet het een valdeur.

Verder:
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 14:34 schreef NgInE het volgende:
Terechtste klacht van de week. Nederlandse kastelen zijn meestal gewoon grote huizen.
Niet elk kasteel is middeleeuws natuurlijk.
pi_196467256
Wederom een terechte klacht.
pi_196467440
Meteen even aangebeld met de vraag of je een slotgracht voor ze kon schilderen?
pi_196467648
Terechte klacht. Een fatsoenlijk kasteel heeft een slotgracht, een ophaalbrug, kantelen en een luik waar ter verrassing regelmatig een emmer kokende pek doorheen gekieperd wordt.
pi_196471449
quote:
16s.gif Op zondag 29 november 2020 14:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oikofoob
Antisemiet.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 15:00 schreef qajariaq het volgende:


Verder:
[..]

Niet elk kasteel is middeleeuws natuurlijk.
Nou en. Een slotgracht is iconisch. Als je een kasteel ziet in een film, dan is er een slotgracht.
Daarnaast zijn monumenten toch al nep. Die zijn allemaal door de eeuwen heen gerenoveerd. Die lijken niks meer op het origineel. Dus gewoon slotgracht er omheen graven, water er in. Wat krokodillen erbij, want dat vinden de kinderen mooi. Hopsekee, veel hogere bezoekersaantallen. En dan flink cashen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196471538
quote:
16s.gif Op zondag 29 november 2020 17:36 schreef NgInE het volgende:

[..]

Antisemiet.
[..]

Nou en. Een slotgracht is iconisch. Als je een kasteel ziet in een film, dan is er een slotgracht.
Daarnaast zijn monumenten toch al nep. Die zijn allemaal door de eeuwen heen gerenoveerd. Die lijken niks meer op het origineel. Dus gewoon slotgracht er omheen graven, water er in. Wat krokodillen erbij, want dat vinden de kinderen mooi. Hopsekee, veel hogere bezoekersaantallen. En dan flink cashen.
Maar ik zat laatst een serie te kijken op netflix over kastelen in de VK en daar hadden ze ook vaker niet een slotgracht dan wel meen ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196471644
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 14:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Werkman op de romantische toer. Zoeken vast een trouwlocatie.
_O- _O- _O- Met een stinkende sloot erbij voor de fotoshoot :P

Ontopic: @Werkman Het kan toch een kasteel zijn, kijk maar naar Windsor Castle. Niet omringd door water.
pi_196473535
quote:
16s.gif Op zondag 29 november 2020 17:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar ik zat laatst een serie te kijken op netflix over kastelen in de VK en daar hadden ze ook vaker niet een slotgracht dan wel meen ik.
Dat was dan wel een documentaire ben ik bang. In de echte Hollywood films en series hebben ze gewoon een slotgracht.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196473571
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 18:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat was dan wel een documentaire ben ik bang. In de echte Hollywood films en series hebben ze gewoon een slotgracht.
Jazeker. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 29 november 2020 @ 19:04:58 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_196473623
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Die grachten hebben ze dichtgegooid na de middeleeuwen. Wat denk je dat zo'n gracht aan onderhoud kost? Elk jaar de rotzooi eruit vissen om het water helder te houden, de algen eruit mikken etc...
Om nog maar te zwijgen over die ophaalbrug, houtrot aan de balken, laat staan het mechaniek om de brug mee op te hijsen. Moet dan ook nog om de zoveel tijd gekeurd worden om te voldoen aan de veiligheidseisen.

En dat allemaal van onze belastingcenten! Helemaal prima dus dat ze brug allang hebben afgebroken en de gracht weer dichtgegooid.
Geen UV lamp in je slotgracht hebben. :')
soooo, da's mooi!
pi_196473706
Dit geen echte kastelen noemen....
pi_196473787
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:11 schreef qajariaq het volgende:
Dit geen echte kastelen noemen....
[ link | afbeelding ]
Ik zie geen ridders, dus nep kastelen.
pi_196473811
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:16 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik zie geen ridders, dus nep kastelen.
Die hebben net werkoverleg.
pi_196473863
Terechte klacht.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_196474974
Konden wanneer nodig snel vol laten lopen. Meestal dijk doorsteken ofzo. Wel kut dat je er uitgerekend zoeen treft.
pi_196475538
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 14:24 schreef Werkman het volgende:
Met de vriendin op de fiets gaan toeren vandaag, wil ze een oud kasteel fotograferen.
Zie ik dat dat hele kasteel geen slotgracht heeft!
Zelfs legokastelen hebben nog van die onderplaten met een geschilderde slotgracht er op!
Wat voor nut heeft anders een ophaalbrug? 😠

Klacht: Kastelen zonder slotgracht! Bij een kasteel hoort een ophaalbrug en een slotgracht!
Je hebt geluk want het Binnenhof wordt verbouwd binnenkort. Misschien nemen ze jouw klacht mee ter overweging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')