abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 november 2020 @ 13:21:36 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 29 november 2020 @ 13:28:14 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196465518
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:19 schreef K.loon het volgende:

[..]

Als je op de wifi kunt komen opent dat wel wat opties als de boel niet goed dichtgetimmerd zit. :7
Nee laat maar :D
  zondag 29 november 2020 @ 13:29:30 #53
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196465538
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 13:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je gekocht hebt. Ik heb hier ook een aantal slimme schakelaars die echt alleen maar via een clouddienst werken. Zonder internet valt er niets mee te doen.
Ik begon met die switches voor verlichting, maar die gebruik ik alleen nog maar voor extra incidentele dingetjes (kacheltje in de schuur, buitenstroom in de tuin aan en uit, ventilatoren in de zomer, elektrische deken).. Net als slimme wandschakelaars, die zijn ook niet handig.. slimme lampen is de shit.. mocht het spul weigeren of je wifi plat gaan, kun je ze met de (analoge)switch gewoon bedienen, en/of je draait er even een oldskool lamp in.. Als je schakelaars wifi zijn, ben je fucked, na een paar keer interwebz storing word je vanzelf wijzer :)

Het is nog niet perfect, maar al doende leert men.. het is nu allemaal nog speelgoed-fase, maar de toekomst komt eraan, over 10 jaar worden huizen gewoon zo ontworpen en gebouwd.. dan krijg je niet meer 'de sleutel' maar de wifi-code van je nieuwe huis.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196465973
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:21 schreef K.loon het volgende:

[..]

Jep, dat zou idd mooi zijn...

En het zou ook wel fijn zijn als ik mijn systeem een eigen naam kan geven.. 'Hey soepkip, zet de TV aan" ~O>
Soepkip? Gewoon klappen zoals in 1985 :7


You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 14:45:41 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196466850
Ik heb alles in huis op of Z-Wave of Zigbee, maar ja, de controller daarvan gaat over wifi dus als dat er uit ligt heb ik geen deursensoren meer. Het licht blijft wél werken, want dat is Hue, en die bridge zit met een kabel aangesloten op het modem, dus dat zal blijven werken. Dwz, de routines die in de Hue app staan, maar handmatig schakelen van de lampen via de app zal dan niet meer werken.

Al kun je dan wel met de fysieke knoppen van die lichtpunten schakelen, dus licht zal er zijn. De deur & raamsensoren op zich blijven ook werken, maar daar de controller geen wifi verbinding meer heeft kan ie dat niet doorgeven aan mijn telefoon.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 29 november 2020 @ 15:59:28 #56
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196468908
alle slimme zooi (evohome, hue, zwave) zit bij mij lokaal aangesloten. commando's stuur ik via domoticz, niks via de cloud.

Mijn slimme wasdroger heb ik afgekoppeld. wacht vol spanning op lokale aansturing.
Tot nooit .......
pi_196469415
Gelukkig ben ik zelf nog altijd de slimste thuis. Ik heb die domotica nooit echt goed begrepen, leuk speelgoed maar uiteindelijk weinig echte toegevoegde waarde, en al helemaal niet als het zo kwetsbaar is zoals hier blijkt, dat allerlei basic dingen in je huis het niet meer doen als er ergens een aws regio'tje hapert. Mensen vergeten met dat soort cloud enabled dingen vaak ook de implicaties niet, je betaalt niet alleen met geld maar je betaalt ook met je data en je privacy. En tegenwoordig met amazon gadgets ook met je eigen bandbreedte: https://gizmodo.com/you-n(...)-sidewalk-1845750268
pi_196473796
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 15:59 schreef Speekselklier het volgende:.
slimme wasdroger
Is dit ook al een ding? :') pas maar op dat je slimme tandenborstel niet jaloers wordt.
  zondag 29 november 2020 @ 22:07:43 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196476710
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:17 schreef Prego het volgende:

[..]

Is dit ook al een ding? :') pas maar op dat je slimme tandenborstel niet jaloers wordt.
slimme wasmachines, vaatwassers zelfs expressomachines, machnetrons en ovens. alls bestaat.

ik wilde het slimme gebruiken om de droger te starten als ik stroom-overschot heb. Helaas is dat nog niet gelukt.
Tot nooit .......
pi_196476948
Waardeloze rommel die smart cloud devices :{w

Be curious, not judgmental
pi_196477461
Leuk joh dat Internet of Things
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 november 2020 @ 23:31:08 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196477862
Het is wachten tot de overheid en bedrijven dit ook in hun panden installeren :P En dan wachten op een Russische hacker die de clouds platgooit op een leuk moment :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196478662
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

slimme wasmachines, vaatwassers zelfs expressomachines, machnetrons en ovens. alls bestaat.

ik wilde het slimme gebruiken om de droger te starten als ik stroom-overschot heb. Helaas is dat nog niet gelukt.
Puike investering ^O^ Niet zo heel « slim » misschien.
  maandag 30 november 2020 @ 04:27:30 #65
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196479276
quote:
84s.gif Op zondag 29 november 2020 23:31 schreef Starhopper het volgende:
Het is wachten tot de overheid en bedrijven dit ook in hun panden installeren :P En dan wachten op een Russische hacker die de clouds platgooit op een leuk moment :T
Alle full colour LED verlichting in de tweede kamer op partymode tijdens stemmingen _O_

En de winnaar issss...... :+ :7
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196479929
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 11:21 schreef raptorix het volgende:
Of zoals de cloudboeren zeggen: 1 cloud is geen cloud, geen enkele clouddienst zal een SLA geven op een single region :) Kortom een slechte architectuur in dit geval.
Natuurlijk geven ze wel 'een SLA af op één region', Dit staat in de SLA voor Compute van AWS bijvoorbeeld:

quote:
General Service Commitment
AWS will use commercially reasonable efforts to make the Included Services each available for each AWS region with a Monthly Uptime Percentage of at least 99.99%, in each case during any monthly billing cycle (the “Service Commitment”). In the event any of the Included Services do not meet the Service Commitment, you will be eligible to receive a Service Credit as described below.
AWS hanteert naast regions ook nog weer availability zones binnen regions, dat biedt al enige extra robuustheid tegen downtime.

Cross-region setup is voor veel bedrijven echt totale overkill qua kosten en complexiteit voor die 1 of 2 extra 9tjes die het je biedt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2020 @ 08:26:03 #67
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_196479966
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:29 schreef K.loon het volgende:
Als je schakelaars wifi zijn, ben je fucked, na een paar keer interwebz storing word je vanzelf wijzer :)

Dan heb je je eigen netwerk gewoon niet op orde. Mijn lokale wifi werkt gewoon door ook al is de internetverbinding down.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 30 november 2020 @ 08:35:12 #68
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_196480020
quote:
84s.gif Op zondag 29 november 2020 11:56 schreef Starhopper het volgende:
Waarom gaat zoiets eigenlijk via een cloud? Het is toch veel handiger en veiliger om het op je thuisnetwerk te laten draaien?
Bij mij kan dat overigens ook niet eens. Mijn cloud apparatuur zit aangesloten op de gasten wifi en heeft intern geen mogelijkheden om met andere apparaten te praten, alleen met internet. Ik kan er intern dus niet eens bij want mijn telefoon zit wel op het interne netwerk.

Mocht mijn deurbel, of andere cloud apparatuur gehackt worden dan kunnen ze er verder niets mee, tenzij ze ook mijn wifi apparatuur hacken.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_196480175
  maandag 30 november 2020 @ 09:11:22 #70
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196480276
Waarom zou een stofzuiger in hemelsnaam online moeten zijn? Iemand?
pi_196480515
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2020 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
Leuk joh dat Internet of Things
Internet of shit:

twitter


Leuke account om eens door te bladeren als je thuis zit te werken en je smart koffiezetapparaat pas om 10 uur begint te draaien. :P
pi_196480771
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 12:14 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Absoluut. Alleen stembediende gordijnen zijn in het begin leuk, om aan je vrienden te showen. Daarna sta je gewoon om 7 uur 's ochtends als een mongool tegen je ramen te articuleren.
Ik moet zeggen dat mijn (non cloud) automatische rolluiken toch super handig zijn.
Door gebruik van 1 woord tegen Alexa gaat nu alles open, verwarming aan, lichten aan (en uit).
Wil dat voor de gordijnen eigenlijk ook wel hebben. Wel altijd aansturing via de eigen domoticz server en alles ook met de mogelijkheid tot handbediening.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196480821
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat mijn (non cloud) automatische rolluiken toch super handig zijn.
Door gebruik van 1 woord tegen Alexa gaat nu alles open, verwarming aan, lichten aan (en uit).
Wil dat voor de gordijnen eigenlijk ook wel hebben. Wel altijd aansturing via de eigen domoticz server en alles ook met de mogelijkheid tot handbediening.
Want je denkt dat Alexa niet via de cloud loopt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196480828
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Waarom zou een stofzuiger in hemelsnaam online moeten zijn? Iemand?
Deze volgen :)
https://twitter.com/internetofshit?lang=en
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196480914
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk geven ze wel 'een SLA af op één region', Dit staat in de SLA voor Compute van AWS bijvoorbeeld:
[..]

AWS hanteert naast regions ook nog weer availability zones binnen regions, dat biedt al enige extra robuustheid tegen downtime.

Cross-region setup is voor veel bedrijven echt totale overkill qua kosten en complexiteit voor die 1 of 2 extra 9tjes die het je biedt.
99.99 procent is 5 minuten downtime per maand, maar je vergeet dat bij veel cloudproviders een aangekondigde downtime voor onderhoud niet telt. Daarnaast kost het je helemaal niet meer, alleen dien je je setup anders aan te pakken. Daarnaast zijn AZ vooral interessant voor storage voor compute helpt het je meestal niet zoveel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196480946
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Want je denkt dat Alexa niet via de cloud loopt?
Wel, dat is het cloud gedeelte, maar de rest verloopt lokaal en kan ik eventueel ook via Z-wave knoppen opstarten.
Alexa is het extraatje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 november 2020 @ 10:29:24 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196481056
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 november 2020 @ 10:40:59 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196481269
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

99.99 procent is 5 minuten downtime per maand, maar je vergeet dat bij veel cloudproviders een aangekondigde downtime voor onderhoud niet telt. Daarnaast kost het je helemaal niet meer, alleen dien je je setup anders aan te pakken. Daarnaast zijn AZ vooral interessant voor storage voor compute helpt het je meestal niet zoveel.
Ik heb de afgelopen 2 jaar exact nul minuten 'aangekondigd onderhoud' gehad op AWS services die we gebruiken en dat is een behoorlijk breed scala. Maar goed, als je al roept dat een cloudplatform geen SLA levert op 'één enkele region', dan vraag ik me wel af of je ooit met AWS gewerkt hebt.

En natuurlijk kost het je meer, al was het maar om dat lang niet elke regio even goedkoop is en omdat cross region / az data transfer je geld kost.

En als je een webappje doet met wat web servers (al dan niet serverless), een databaseje (al dan serverless), wat caching en wat storage en wat routing naar de dichtsbijzijnde regio, dan is het allemaal niet zo spannend. Bij complexere architecturen gaat er veel meer denkwerk (doorgaans de grootste kostencomponent) inzitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196481270
Pleur op met je iot. Werkelijk waar te kansloos voor woorden en een leuke marketing tool.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196481304
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Waarom zou een stofzuiger in hemelsnaam online moeten zijn? Iemand?
Zo'n online stofzuiger is een spyware tool vermomd als stofzuiger. Dat ding heeft camera's en sensoren en komt in je hele huis en al die data gaat naar de cloud, voor "analyse". Net als een nest deurbel, dat zijn in wezen openbare surveillance camera's. Die camera's zijn nu al te tappen door bijv politie en dat gebeurt (in Amerika iig) ook al aan de lopende band. Het is een publiek geheim dat bedrijven als google en amazon zeer intens samenwerken met politie en opsporingsdiensten. En het is ironisch hoe happig we zijn om al dat soort apparaten toe te laten in ons prive-domein, terwijl we overduidelijk NUL invloed of kennis hebben over wat er met onze prive-data gebeurt. Er wordt heel vaak een link gelegd met de dystopie uit "1984" van Orwell maar in deze context is de overeenkomst wel heel erg griezelig. Want in dat boek was het slechts 1 scherm met 1 microfoon, er waren niet eens rondvliegende drones, online deurbellen, slimme termostaten of rondrijdende stofzuigers, of zelfs maar mobieltjes die iedereen nu constant overal mee naartoe neemt.
  maandag 30 november 2020 @ 13:11:49 #82
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196483153
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:26 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dan heb je je eigen netwerk gewoon niet op orde. Mijn lokale wifi werkt gewoon door ook al is de internetverbinding down.
Ik ben dan ook iemand die handiger met gereedschap is als met een toetsenbord, dus mijn shit zal volgens de pro's hier wel matigjes geregeld zijn, en sowieso cloud based, daarom werkt het niet zonder internet, sim-pol.

Als mijn internet of Wifi plat ligt, druk ik wel op de knopjes, en er ligt in elke ruimte ook ergens een gewoon LED bolletje in de kast voor ékte noodgevallen. Het is alleen matig als je verlichting in color staat, want dat kun je dan niet veranderen.. maar dan kun je desnoods dat spare ding erin draaien.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')