abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196461810

Ik wil deze toch even in de groep gooien. Ben benieuwd hoe andere FOK!ers hier naar gekeken hebben. Een maidenspeech die zijn weerga niet kent, aldus mevrouw Simons die door dit raadslid uitvoerig wordt bedankt.
De nadruk lijkt in de begin van deze video te liggen op zijn achtergrond; Hij is geen carriere-politicus, maar een high-school drop-out die van meerdere scholend is afgestuurd en die vanaf mbo1 omhoog is geklommen tot waar hij nu staat.
D66 (raadslid Eric van den Burg in het bijzonder) en andere linkse coalitie partijen werden hard aangepakt. Ik ben benieuwd naar wat we nog meer van hem gaan zien.
pi_196462773
3:26 vol gehouden.

Past goed bij bij1
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_196463048
Misschien wat handiger, hier is hij uitgeschreven: https://amsterdam.bij1.org/articles/maidenspeech-jazie-veldhuyzen
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196463078
Ik vind het eigenlijk niet zo'n bijzondere speech. Ja, in je maidenspeech vertel je altijd een hoop over je achtergrond en motivatie. En dat je als bij1 lid vertelt dat een aantal dingen niet links genoeg zijn, ondanks een coalitie van GL, D66, PvdA en SP, dat lijkt me ook logisch. En blijkbaar ging het hier om een debat over de dak- en thuislozen. Dan eindigt hij ook met een vraag die daar aan raakt, al weet ik niet goed of het debat verder ook over huisvesting ging.


Wat vond jij zo bijzonder aan de speech?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 29 november 2020 @ 08:54:40 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196463245
Wat is net? De maidenspeech van een nieuw raadslid van Leefbaar Brunssum?
pi_196463472
Veel soeps vind ik het niet.

“Ik kan hier allerlei moeilijk woorden gebruiken om mijn politiek te definiëren, maar ik hou het ff simpel”

En een Nelson Mandela quote. Ik krijg er een behoorlijke mbo spreekbeurtvibe bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2020 09:46:48 ]
pi_196463493
Niet begonnen met het vertellen van pronouns, daarom 1/10.
pi_196463525
Wat moet dat zeggen dan, een high school dropout. Ik ken die term, maar hoe maakt dat deze persoon dan een goed politicus?
pi_196463960
“ Maar toch slapen er iedere nacht mensen noodgedwongen op straat. Sterker, sommige mensen komen niet eens aan slapen toe omdat ze continu wakker worden geschud en beboet door handhavers. Alle voorzieningen voor dak- en thuislozen zitten vol.“

Gelukkig krijgen ‘vluchtelingen’ wel meteen een dak boven hun hoofd hè.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  zondag 29 november 2020 @ 10:56:01 #10
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196463993
Ah, die andere (neo)fascisten kliek. Dat ook zij maar snel door hun radicalisme uit elkaar mogen vallen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 29 november 2020 @ 11:05:42 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196464078
Dit is een aanwinst voor Nederland. Toppartij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196465486
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:53 schreef kleinvogelijn het volgende:
“ Maar toch slapen er iedere nacht mensen noodgedwongen op straat. Sterker, sommige mensen komen niet eens aan slapen toe omdat ze continu wakker worden geschud en beboet door handhavers. Alle voorzieningen voor dak- en thuislozen zitten vol.“

Gelukkig krijgen ‘vluchtelingen’ wel meteen een dak boven hun hoofd hè.
:?
  zondag 29 november 2020 @ 17:16:33 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196470886
Maargoed, ik vind het verder ook niet heel bijzonder. Een beetje het levensverhaal opdreunen en verder wat roeptoeteren dat het allemaal niet links genoeg is en dat dat door het dekselse neoliberale D66 komt.
pi_196509730
quote:
En als ik daar één ding van heb geleerd, dan is het dat het een stuk gezonder zou zijn als we onze samenleving en economie inrichten rondom de behoeften, interesses en talenten van mensen,
"From each according to his ability, to each according to his needs"

Marxistische bagger
  woensdag 2 december 2020 @ 09:21:25 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196511526
quote:
13s.gif Op woensdag 2 december 2020 02:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

"From each according to his ability, to each according to his needs"

Marxistische bagger
Precies, kan ik lekker de hele dag mijn hobbies gaan uitvoeren betaald door de staat. Wat kan er misgaan?
pi_196511668
Hij weet zijn punten verder prima te verwoorden moet ik zeggen. Daarnaast kan ik altijd wel respect opbrengen voor mensen die zich vanuit een lastige positie omhoog knokken. 7/10 voor deze speech qua vormgeving. Inhoud laat wat te wensen over ...

• 'Mensen die op een "systematische manier" worden uitgesloten' - Over wie heeft hij het nu precies?
• 'Economie en samenleving inrichting rondom de behoeften en interesses van mensen in plaats van beoordelen en belonen op basis van hun prestaties' - Is het niet zo dat het één vaak tot het ander leidt? Of wil hij bijvoorbeeld mensen geld gaan toeschuiven voor het hebben van een interesse? Dat kan natuurlijk, maar zou een beetje raar zijn.
• 'Ongelijke startposities' - Welke "posities" heeft hij het nu precies over?
• 'Ieder mens dezelfde basisrechten' - Dit is allang geïmplementeerd dan wel een streven.
• 'Welvaart democratisch verdelen' - Ik ben benieuwd hoe hij dit voor zich ziet ...
• 'Onterecht dat de coalitie in Amsterdam "kneiterlinks" wordt genoemd' - Nou, een coalitie bestaande uit GroenLinks, D66, PvdA en SP is ook zeer links.
• 'Geen winstmaximalisatie, maar de groei van mensen en de planeet' - Alles wat er momenteel aan rijkdom op de wereld is te vinden, komt grotendeels door de beste het beste economische systeem dat de wereld ooit heeft gezien: kapitalisme.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, kan ik lekker de hele dag mijn hobbies gaan uitvoeren betaald door de staat. Wat kan er misgaan?
Dit is dus helaas wel een waanidee dat sommigen hebben. Mensen die de verkeerde keuzes maken, en daarna naar de staat wijzen als het allemaal niet lukt. Die moet dan de schade van verkeerde keuzes herstellen, via een herverdeling van de welvaart (lees: geld afnemen van mensen die wél juiste keuzes maken en schuiven naar de mensen die slechte keuzes hebben gemaakt). Ik heb altijd het gevoel dat er bij dat soort mensen iets een beetje is mis gegaan in de opvoeding, wellicht hebben zij het type "helicopter parents" gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 09:34:44 ]
pi_196528232
Gelukkig is het operatief herstellen van maagdelijkheid erg in tegenwoordig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196540996
Ik denk dat bij1 het nog wel eens verrassend goed kan gaan doen.
  donderdag 3 december 2020 @ 22:58:40 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196541599
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:30 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat bij1 het nog wel eens verrassend goed kan gaan doen.
Ik denk van niet. De achterban is er gewoon niet. Zeker niet nu Ubuntu Connected Front ook deel wil gaan nemen. In 2017 haalde Artikel 1 28.700 stemmen. Best veel, maar nog geen halve zetel. Ik zie niet waar nog 40.000+ stemmen vandaan zouden moeten komen. In de Bijlmermeer was de partij bijvoorbeeld al de grootste in 16 stembureaus. Daar is niet gek veel winst te halen.
pi_196544092
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:58 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk van niet. De achterban is er gewoon niet. Zeker niet nu Ubuntu Connected Front ook deel wil gaan nemen. In 2017 haalde Artikel 1 28.700 stemmen. Best veel, maar nog geen halve zetel. Ik zie niet waar nog 40.000+ stemmen vandaan zouden moeten komen. In de Bijlmermeer was de partij bijvoorbeeld al de grootste in 16 stembureaus. Daar is niet gek veel winst te halen.
In 2018 waren ze maar bij 1 stembureau de grootste: https://maps.amsterdam.nl/gemeenteraad2018/
En bij geen enkel stembureau de tweede.

Als je gaat vergelijken heeft de CU bijvoorbeeld in 2018 het beter gedaan in Bijlmer en omgeving, door Don Ceder. En die staat nu bij CU hoog op de kieslijst.

Bij1 leek in 2018 haar kiezers niet naar de stembus te krijgen. Ik ben benieuwd of ze dat nu wel gaat lukken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196544436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:30 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat bij1 het nog wel eens verrassend goed kan gaan doen.
Bij gebrek aan beter inderdaad. Of minder slecht, net hoe je het bekijkt
Alius aliud dicit
pi_196544804
Ik verwacht dat ze volgend jaar één a twee zetels gaan halen. Dus komen Sylvana Simons en Quinsy Gario in de tweede kamer. Dan weet je het dus wel wat er elke dag op te agenda staat: huidskleur, huidskleur, huidskleur, racisme, huidskleur, vermeende onderdrukking, huidskleur.

Dan komen er discussies als:

Simons: Deze kamer is een bewijs van systematisch racisme
Ander kamerlid: Hoe ziet u dat dan precies?
Simons: Het merendeel van de mensen is hier wit, zij onderdrukken BIPOC mensen
Ander kamerlid: Ehm, meer dan 80% van Nederland is blank mevrouw Simons
Simons: Dat doet er niet toe, de kamer zou voor minstens 50% uit donkere mensen moeten bestaan, dat heet gelijkwaardigheid. Nederland is een racistisch land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 09:02:32 ]
pi_196544849
Mooi van zn beeldscherm opgelezen, zelfde met al dat soort politici, vooraf een leuk stukje tikken en dat instuderen (maar zelfs dat kan deze gozer niet eens)

Zijn maar weinig politici die echt met een verhaal komen wat niet voorgekauwd of ingestudeerd is. Heb het iig nog geen minuut volgehouden.
pi_196544893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:07 schreef 111210 het volgende:
Mooi van zn beeldscherm opgelezen, zelfde met al dat soort politici, vooraf een leuk stukje tikken en dat instuderen (maar zelfs dat kan deze gozer niet eens)

Zijn maar weinig politici die echt met een verhaal komen wat niet voorgekauwd of ingestudeerd is. Heb het iig nog geen minuut volgehouden.
Het is inderdaad de bedoeling dat je je als politicus voorbereidt en zo je werk serieus neemt. En dus inderdaad dat je je speech meestal voor leest. En niet voor de vuist weg ter plekke wat verzint. Dat gaat bij een middelbare school presentatie, maar niet bij serieuze politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196544972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:58 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk van niet. De achterban is er gewoon niet. Zeker niet nu Ubuntu Connected Front ook deel wil gaan nemen. In 2017 haalde Artikel 1 28.700 stemmen. Best veel, maar nog geen halve zetel. Ik zie niet waar nog 40.000+ stemmen vandaan zouden moeten komen. In de Bijlmermeer was de partij bijvoorbeeld al de grootste in 16 stembureaus. Daar is niet gek veel winst te halen.
Bij1 lijkt een consequent, linkse partij te willen zijn. Terwijl de SP moeilijk doet om jongere die Karl Marx lezen.

Als dat zo doorgaat, zou mij niet verbazen als bijvoorbeeld heel wat lui van ROOD gaan stemmen op bij1.
pi_196544997
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 09:43 schreef Fugue het volgende:
Veel soeps vind ik het niet.

“Ik kan hier allerlei moeilijk woorden gebruiken om mijn politiek te definiëren, maar ik hou het ff simpel”

En een Nelson Mandela quote. Ik krijg er een behoorlijke mbo spreekbeurtvibe bij.
Hij gaat er prat op dat hij geen moeilijke woorden kent blijkbaar. Trots op domheid. :')
Feit is dat elite niet expres dure woorden moeten gebruiken, maar het omgekeerde is ook niet handig.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 december 2020 @ 09:41:51 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196545252
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bij1 lijkt een consequent, linkse partij te willen zijn. Terwijl de SP moeilijk doet om jongere die Karl Marx lezen.

Als dat zo doorgaat, zou mij niet verbazen als bijvoorbeeld heel wat lui van ROOD gaan stemmen op bij1.
Maar ROOD heeft ongeveer 2000 leden, dat zet geen zoden aan de dijk
pi_196545745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar ROOD heeft ongeveer 2000 leden, dat zet geen zoden aan de dijk
Het kan als een opstapje werken. Bij1 die 'echt' links blijft, terwijl andere linkse partijen hun idealen wat opgeven om meer kans te maken op regeren.

Dat kan het zomaar eens goed gaan doen. Vooral bij jongere.
pi_196551646
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het kan als een opstapje werken. Bij1 die 'echt' links blijft, terwijl andere linkse partijen hun idealen wat opgeven om meer kans te maken op regeren.

Dat kan het zomaar eens goed gaan doen. Vooral bij jongere.
Over het algemeen hebben jongeren in Nederland wel iets van geschiedenis gehad en snappen ze dat communisme tot de grootste massa moorden in de menselijke geschiedenis hebben geleid. De meesten moeten er ook niets van hebben. Die gaan eerder naar GL of PvdA.

Bij1 is niet zo zeer links, het zijn vooral gender/communisme wappies terwijl hun achterban grotendeels in de Bijlmer zat. Daar is men flink wat conservatiever dus zou me verbazen als ze daar nog steeds zoveel stemmen weten te halen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:42 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196553424
Ik denk ook dat het aantal jongeren dat met dit soort dingen bezig is door FvD-figuren stelselmatig wordt overschat en opgeblazen om maar wat te hebben om mensen bang voor te kunnen maken.
pi_196560294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is inderdaad de bedoeling dat je je als politicus voorbereidt en zo je werk serieus neemt. En dus inderdaad dat je je speech meestal voor leest. En niet voor de vuist weg ter plekke wat verzint. Dat gaat bij een middelbare school presentatie, maar niet bij serieuze politiek.
Het hoeft niet met een vuist op tafel, maar het lijkt nu alsof er niks van hem zelf is. Als al zn woorden uit hem zelf komen hoef je het toch niet letterlijk op te lezen.
pi_196561312
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Over het algemeen hebben jongeren in Nederland wel iets van geschiedenis gehad en snappen ze dat communisme tot de grootste massa moorden in de menselijke geschiedenis hebben geleid. De meesten moeten er ook niets van hebben. Die gaan eerder naar GL of PvdA.

Bij1 is niet zo zeer links, het zijn vooral gender/communisme wappies terwijl hun achterban grotendeels in de Bijlmer zat. Daar is men flink wat conservatiever dus zou me verbazen als ze daar nog steeds zoveel stemmen weten te halen.
De praktijk laat het tegendeel zien.

Onderzoeken die uitwijzen dat jongere linkser worden, jongerenorganisaties van linkse partijen die beduidend linkser zijn dan de partij.
  zaterdag 5 december 2020 @ 11:06:43 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196561588
Dat is altijd zo. Mensen worden vaak wat gematigder als ze ouder worden.
pi_196562427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De praktijk laat het tegendeel zien.

Onderzoeken die uitwijzen dat jongere linkser worden, jongerenorganisaties van linkse partijen die beduidend linkser zijn dan de partij.
Jongeren zijn altijd linkser, maar dan heb je het over de 12-16 jarigen. Bij de scholieren verkiezingen was het altijd steevast GL & PvdA die wonnen. Een keertje won de PVV en recent doet de VVD het ook een stuk beter.

Jongeren organisaties van linkse partijen zitten vaak vol radicale jongeren en zijn dus flink wat linkser dan de partij. Maar daar zou ik niet gelijk de conclusie uit trekken dat dat geld voor de gehele jeugd.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196563273
Ik kan geen vergelijkingen maken met andere generaties, maar als ik nu zelf om mij heen kijk in de categorie 18 - 30, zitten daar toch mensen die behoorlijk radicale visies hebben. Op de universiteit heb ik ook weinig anders gezien, stickertjes op laptops van Antifa, Marx en zelfs Stalin, rode vuistjes en CCCP-achtige verheerlijking waren geen uitzondering. Momenteel is dat volgens mij wat minder (andere studie ook en alles online), maar de tendens blijft vrij links en progressief.

Ik ben benieuwd wanneer alles dan wat gematigder wordt. Vanuit de academische wereld hoef je in elk geval geen nuances te verwachten, die wakkeren radicaal progressief gedachtegoed alleen maar aan.
  zaterdag 5 december 2020 @ 16:54:27 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196566651
Niks nieuws. Toen ik studeerde (2001-2006) was de SP onder studenten veruit het populairst

Heb toen ook nog zo'n chick als vriendinnetje gehad. Type met gekleurd haar, legerkisten en piercing. Tegenwoordig braaf getrouwd met een of andere saaie burgerlul en woont in een Vinexwijk. :D
  zaterdag 5 december 2020 @ 17:15:29 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196566929
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:08 schreef Dejannn het volgende:
Ik kan geen vergelijkingen maken met andere generaties, maar als ik nu zelf om mij heen kijk in de categorie 18 - 30, zitten daar toch mensen die behoorlijk radicale visies hebben. Op de universiteit heb ik ook weinig anders gezien, stickertjes op laptops van Antifa, Marx en zelfs Stalin, rode vuistjes en CCCP-achtige verheerlijking waren geen uitzondering. Momenteel is dat volgens mij wat minder (andere studie ook en alles online), maar de tendens blijft vrij links en progressief.

Ik ben benieuwd wanneer alles dan wat gematigder wordt. Vanuit de academische wereld hoef je in elk geval geen nuances te verwachten, die wakkeren radicaal progressief gedachtegoed alleen maar aan.
Cryptotaal voor: "Universiteiten zijn allemaal linkse propaganda paleizen!!! Dat moet zo snel mogelijk vervangen worden door Boreale professors uit Leiden!!!"
pi_196567766
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:43 schreef 111210 het volgende:

[..]

Het hoeft niet met een vuist op tafel, maar het lijkt nu alsof er niks van hem zelf is. Als al zn woorden uit hem zelf komen hoef je het toch niet letterlijk op te lezen.
Hij zal zenuwachtig zijn geweest voor zijn eerste speech. In praktijk leest iedereen zijn eerste speech volledig voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')