abonnement Unibet Coolblue
pi_196460645
Scherpe kritiek vanuit CDA en D66 op gebrek aan diversiteit op kandidatenlijsten.
quote:
Politieke partijen CDA en D66 kampen met scherpe kritiek uit hun eigen achterban op de samenstelling van hun kandidatenlijsten. Bij het CDA is geen enkele kandidaat van Surinaamse of Antilliaanse afkomst op de lijst gekomen. Bij D66 kiest lijsttrekker Sigrid Kaag voor de ervaring van de vertrouwde gezichten uit Den Haag.

Volgens de voorzitter van de diversiteitscommissie van D66 hebben meerdere geschikte kandidaten van kleur zich teleurgesteld teruggetrokken, omdat ze te laag op de kandidatenlijst kwamen. "Als wij niet kunnen bedenken dat in de top-5 iemand met een andere achtergrond aanwezig moet zijn, dan hebben we een boot gemist."

Janarthanan Sundaram (D66)
quote:
'We laten kansen liggen'
Deze week nog kwam de PvdA met een lijst waarop ook zwarte kandidaten hoog op de lijst staan. Ook GroenLinks kwam eerder al met een kandidatenlijst waarop duidelijk te zien is dat de partij, na de Black Lives Matter-demonstraties, wil laten zien dat de diversiteit in de samenleving ook op verkiesbare plekken terug te vinden moet zijn.

Heel anders gaat het in het CDA. Onder aanvoering van Hugo de Jonge kiest de partij voor een lijst waarbij wel is gezorgd dat alle regio's in Nederland goed vertegenwoordigd zijn. Maar blijkbaar vindt de partij het niet belangrijk dat ook mensen met een Surinaamse of Antilliaanse afkomst een plek krijgen. Er staat geen enkele kandidaat van kleur op de lijst, constateert CDA-lid Alex Krijger.

Hij deed in opdracht van zijn partij onderzoek naar de vorige verkiezingen, en concludeerde toen dat het CDA kansen laat liggen in de grote steden. Als de partij weer groot wil worden, zal het echt ook de diversiteit van die grote steden moeten laten terugkomen op de kandidatenlijst.

Ook bij D66 is er kritiek. De partij zegt diversiteit hoog in het vaandel te dragen. Maar in de praktijk valt dat tegen, zegt Janarthanan Sundaram, de voorzitter van de diversiteitscommissie.

Hij stond op de lijst voor de Tweede Kamer, maar gaf zijn plek op. "Ik heb me teruggetrokken van de kandidatenlijst om me juist voor de diversiteit in te zetten. Als ik nu zou kiezen om in de Tweede Kamer te gaan, dan zou ik voor mezelf kiezen. Maar ik zie nu dat er ook in onze partij nog veel moet gebeuren."

Volgens Sundaram is hij zeker niet de enige kandidaat die zich teleurgesteld heeft teruggetrokken. Meerdere kandidaten met een diverse culturele achtergrond hebben gesolliciteerd, maar kregen een lage plek aangeboden. Zij bedankten voor de eer.

Heel anders doet de ChristenUnie het. Zij zetten de Amsterdammer van Surinaamse afkomst Don Ceder op plaats vier van hun kandidatenlijst. De partij hoopt hiermee een stemmentrekker in te zetten, die grote groepen christelijke migranten aan kan spreken. "Ik probeer heel dicht bij gemeenschappen, organisaties en kerken te zijn", zegt Ceder.

In een reactie laat CDA-voorzitter Rutger Ploum weten dat zijn partij al minder wit is dan in het verleden. "Er zijn de afgelopen jaren flinke stappen gezet op het gebied van diversiteit. Op de nieuwe kandidatenlijst voor de Tweede Kamer staan vier kandidaten bij de eerste veertig, in 2017 waren dit er twee. De top-10n van deze kandidatenlijst is voor de helft vrouwelijk, voor de hele lijst is dat 40 procent."

D66-voorzitter Anne-Marie Spierings vindt de kritiek onterecht. "Wij staan voor deze kandidatenlijst. In ons team gaat kwaliteit hand in hand met diversiteit en inclusiviteit. Ons team is divers in allerlei opzichten. Het zijn mensen uit bijvoorbeeld het onderwijs en de zorg, ondernemers, mensen met ervaring in de politiek. Het is divers qua vrouw en man, regio en stad, seksuele oriëntatie en culturele- of migratieachtergrond. Zo hebben we ook in de top van de lijst mensen met een Marokkaanse, Surinaamse, Turkse en Antilliaanse achtergrond."

De kandidatenlijsten die nu bekend zijn, zijn overigens nog conceptlijsten. De meeste partijen moeten de voorgestelde volgorde op de lijsten nog definitief vaststellen op hun congressen.
=============================================================
Diverse filmpjes op de site, maar wat een gezeur ook altijd weer!
pi_196460703
Ophouden met die onzin!

Kwaliteit ipv kwantiteit!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 november 2020 @ 23:38:42 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196460710
Terecht. Diversiteit is belangrijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196460730
Sowieso dat gezeik of diversiteit of het gebrek daar aan. Je ziet het overal, niet alleen hier, maar ook op de werkvloer. Mensen worden aangenomen om een hoge functie te vervullen, omdat ze vrouw of van kleur zijn om zo diversiteit uit te stralen. Maar vaak blijkt dat ze niet geschikt zijn voor zulke functies, en schiet men zichzelf in de voet. Maar hey, diversiteit he!

Als een persoon aan de competenties en kwalificaties voldoet, maakt het me geen hol uit of dit een man of vrouw is, of wit of zwart of pimpelpaars met witte stippen. Maar iemand aannemen juist omdat deze persoon vrouw, man, wit of zwart of whatever is, is gewoon dom.

Als deze mensen echt goed en geschikt zijn, is er niks aan de hand. Zijn ze het niet, dan moet je je als partij toch eens achter de oren krabben en bekijken of je echt wel goed bezig bent.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196460796
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef El_Thijs het volgende:
Als een persoon aan de competenties en kwalificaties voldoet, maakt het me geen hol uit of dit een man of vrouw is, of wit of zwart of pimpelpaars met witte stippen. Maar iemand aannemen juist omdat deze persoon vrouw, man, wit of zwart of whatever is, is gewoon dom.
^O^
Ik zou mij doodergeren... en vaak is het maar van korte duur en weg zijn ze weer!
pi_196460811
quote:
84s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:38 schreef Starhopper het volgende:
Terecht. Diversiteit is belangrijk.
Nee hoor, kwaliteit is het wel!
pi_196460837
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

^O^
Ik zou mij doodergeren... en vaak is het maar van korte duur en weg zijn ze weer!
Misschien wel, maar meestal is de schade dan al geleden. En dat kost veel om weer recht te trekken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196460859
quote:
Bij het CDA is geen enkele kandidaat van Surinaamse of Antilliaanse afkomst op de lijst gekomen
Bij de 2e zin blijkt al dat afkomst en huidskleur belangrijker is dan competentie.

quote:
Als wij niet kunnen bedenken dat in de top-5 iemand met een andere achtergrond aanwezig moet zijn, dan hebben we een boot gemist."
:r

quote:
Er staat geen enkele kandidaat van kleur op de lijst, constateert CDA-lid Alex Krijger.
Niet zo focussen op kleur, Alex.

quote:
In een reactie laat CDA-voorzitter Rutger Ploum weten dat zijn partij al minder wit is dan in het verleden
Alweer kleur?

Stel racisten

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2020 23:51:37 ]
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:48:22 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196460865
Vermoeiend, beter legt Janarthan met andere argumenten uit waarom hij hoger moet dan met dan zijn afkomst.

Overigens ga ik de Marokkaanse Faissal Boulakjar omhoog stemmen. Maar dat is omdat die uit Brabant komt.
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:49:38 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196460884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:48 schreef Hexagon het volgende:
Vermoeiend, beter legt Janarthan met andere argumenten uit waarom hij hoger moet dan met dan zijn afkomst.
Het is ook belangrijk in een pluriforme samenleving dat geluiden van verschillende groepen met een eigen ervaring worden vertegenwoordigd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196460911
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:48 schreef Hexagon het volgende:
Vermoeiend, beter legt Janarthan met andere argumenten uit waarom hij hoger moet dan met dan zijn afkomst.

Overigens ga ik de Marokkaanse Faissal Boulakjar omhoog stemmen. Maar dat is omdat die uit Brabant komt.
Er komen geen Faisals uit Brabant verrekte mongol.
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:52:12 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196460926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:51 schreef Nober het volgende:

[..]

Er komen geen Faisals uit Brabant verrekte mongol.
Dan ben jij nooit in Woensel geweest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196460936
Wat een dom gelul, NL is toch een blank land?
Vakman pur sang
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:52:59 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196460937
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is ook belangrijk in een pluriforme samenleving dat geluiden van verschillende groepen met een eigen ervaring worden vertegenwoordigd.
Dan moeten we een kamer met 500 zetels gaan invoeren
pi_196460970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan moeten we een kamer met 500 zetels gaan invoeren
Waarom? De kamer moet een afspiegeling zijn van de samenleving. En wat is van buitenlandse komaf? 1-2% misschien?
Vakman pur sang
pi_196461016
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een dom gelul, NL is toch een blank land?
Als je op tv kijkt zie je steeds meer allochtonen omdat het moet ook in reclames.

Vervolgens heb je dus een punt als de diversiteitsdrammers (D66, Groenlinks) met een vrijwel volledig blanke kieslijst komen.

twitter
pi_196461034
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:55 schreef Lospedrosa het volgende:
De kamer moet een afspiegeling zijn van de samenleving.
Ook dit is niet nodig. De kamer moet de complete samenleving vertegenwoordigen, maar niet perse een afspiegeling zijn van de samenleving. Of vind je dat we ook bejaarden, kinderen en mensen met een verstandelijke beperking in de kamer moeten hebben?
pi_196461079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Als je op tv kijkt zie je steeds meer allochtonen omdat het moet ook in reclames.

Vervolgens heb je dus een punt als de diversiteitsdrammers (D66, Groenlinks) met een vrijwel volledig blanke kieslijst komen.

[ twitter ]
Zo dan! :D :D
  zondag 29 november 2020 @ 00:02:49 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:59 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ook dit is niet nodig. De kamer moet de complete samenleving vertegenwoordigen, maar niet perse een afspiegeling zijn van de samenleving. Of vind je dat we ook bejaarden, kinderen en mensen met een verstandelijke beperking in de kamer moeten hebben?
Nee, maar wel zowel jongeren als ouderen, academici als mensen met een lagere opleiding, arbeiders en werkgevers, allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen, stedelingen en dorpelingen...
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 00:04:35 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196461100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:59 schreef jameshond7 het volgende:

mensen met een verstandelijke beperking in de kamer moeten hebben?
Die hebben bij de PVV enkele uitstekende vertegenwoordigers
  zondag 29 november 2020 @ 00:05:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196461111
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar wel zowel jongeren als ouderen, academici als mensen met een lagere opleiding, arbeiders en werkgevers, allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen, stedelingen en dorpelingen...
En dan ook nog over de stromingen heen? Dan kom je dus op 500 zetels of meer.
pi_196461131
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar wel zowel jongeren als ouderen, academici als mensen met een lagere opleiding, arbeiders en werkgevers, allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen, stedelingen en dorpelingen...
Nee natuurlijk niet. Je kiest mensen die geschikt zijn voor een bepaalde functie. Als je zoekt naar een ceo van een grote voetbalclub dan kies je mogelijk eerder voor de voormalige ceo van een bekende zwemclub dan voor een voormalige voetballer.
  zondag 29 november 2020 @ 00:07:56 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461141
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dan ook nog over de stromingen heen? Dan kom je dus op 500 zetels of meer.
Nee, niet per se over de stromingen heen, maar parlementariers hebben ook een poortwachterfunctie en die kan nu eenmaal in zijn totaliteit beter worden vervuld door een divers parlement.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 00:12:14 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461201
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:07 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Je kiest mensen die geschikt zijn voor een bepaalde functie. Als je zoekt naar een ceo van een grote voetbalclub dan kies je mogelijk eerder voor de voormalige ceo van een bekende zwemclub dan voor een voormalige voetballer.
Nee

Er zijn binnen de politieke representatietheorie grosso modo twee opvattingen over hoe een representatieve democratie in te richten: de een is middels het abstractionistisch selecteren van 'de besten' (in dit geval politiek-intellectueel), de ander is middels het likeness principe. Die laatste opvatting doet naar mijn mening meer recht aan het feit dat de politieke arena een speelveld is van botsende belangen, opvattingen en ervaringen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 29-11-2020 00:18:42 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_196461264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Als je op tv kijkt zie je steeds meer allochtonen omdat het moet ook in reclames.

Vervolgens heb je dus een punt als de diversiteitsdrammers (D66, Groenlinks) met een vrijwel volledig blanke kieslijst komen.

[ twitter ]
Hahaha ik ben geen Wilders stemmer. Maar dit is toch goud! :D
Vakman pur sang
  zondag 29 november 2020 @ 00:28:00 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196461355
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar wel zowel jongeren als ouderen, academici als mensen met een lagere opleiding, arbeiders en werkgevers, allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen, stedelingen en dorpelingen...
En als er simpelweg niet genoeg kandidaten met al die verschillende achtergronden zijn, die dat ambiëren?
  zondag 29 november 2020 @ 00:29:09 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461363
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:28 schreef Repentless het volgende:

[..]

En als er simpelweg niet genoeg kandidaten met al die verschillende achtergronden zijn, die dat ambiëren?
Dan gaat dat over natuurlijk, maar de vraag is of dat daadwerkelijk zo is.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 00:37:28 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196461449
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zo dan! :D :D
Heerlijk he :9 :D
pi_196461553
Die pigment turvers zijn hier ironisch genoeg de echte racisten.
  zondag 29 november 2020 @ 00:49:10 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461564
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:47 schreef Tmarus het volgende:
Die pigment turvers zijn hier ironisch genoeg de echte racisten.
Grappig dat dit soort opmerkingen altijd uit de mond/het toetsenbord komen van degenen die het hardst krijsen dat media de huidskleur van verdachten verzwijgen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 00:51:49 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196461585
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan gaat dat over natuurlijk, maar de vraag is of dat daadwerkelijk zo is.
Als er daadwerkelijk genoeg kandidaten met zulke ambities vanuit al die verschillende achtergronden zijn die nu 'geen kans' krijgen bij de traditionele partijen, zouden die mijns inziens wel een eigen partij oprichten vanuit dat perspectief. Dat staat iedereen vrij.

Als de Nederlandse kiezer dan ook nog eens daadwerkelijk de behoefte heeft aan zo'n 'diverse' kamer, zouden die partijen ook genoeg stemmen trekken.
pi_196461603
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Grappig dat dit soort opmerkingen altijd uit de mond/het toetsenbord komen van degenen die het hardst krijsen dat media de huidskleur van verdachten verzwijgen.
Grappig dat er op dat soort opmerkingen nooit inhoudelijk gereageerd kan worden.
  zondag 29 november 2020 @ 00:55:39 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461610
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk genoeg kandidaten met zulke ambities vanuit al die verschillende achtergronden zijn die nu 'geen kans' krijgen bij de traditionele partijen, zouden die mijns inziens wel een eigen partij oprichten vanuit dat perspectief. Dat staat iedereen vrij.

Als de Nederlandse kiezer dan ook nog eens daadwerkelijk de behoefte heeft aan zo'n 'diverse' kamer, zouden die partijen ook genoeg stemmen trekken.
Daar heb je enerzijds gelijk in, maar aan de andere kant bestaat er natuurlijk een partij als Bij1. Je kunt je afvragen of het niet wenselijker is om Surinamers/Antillianen bij de klassieke linkse partijen binnenboord te houden.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 00:57:53 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461625
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:55 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Grappig dat er op dat soort opmerkingen nooit inhoudelijk gereageerd kan worden.
Ik heb in dit topic al een beknopte verhandeling geschreven waarom het goed zou zijn dat de allochtone stem op het politieke toneel ten gehore gebracht kan worden, maar misschien ben je te onnozel om die post te begrijpen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196461661
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik heb in dit topic al een beknopte verhandeling geschreven waarom het goed zou zijn dat de allochtone stem op het politieke toneel ten gehore gebracht kan worden, maar misschien ben je te onnozel om die post te begrijpen.
Ik heb zojuist geschreven dat de echte racisten de pigment turvers zijn.
  zondag 29 november 2020 @ 01:05:33 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196461679
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar heb je enerzijds gelijk in, maar aan de andere kant bestaat er natuurlijk een partij als Bij1. Je kunt je afvragen of het niet wenselijker is om Surinamers/Antillianen bij de klassieke linkse partijen binnenboord te houden.
Want Surinamers/Antillianen zijn automatisch links?

En waarom zou dat wenselijker zijn?
  zondag 29 november 2020 @ 01:09:15 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461704
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:05 schreef Repentless het volgende:

[..]

Want Surinamers/Antillianen zijn automatisch links?

En waarom zou dat wenselijker zijn?
Nee, maar het zijn toch linkse partijen die zich er over het algemeen op voor laten staan voor de belangen van allochtonen op te komen. Dan is het natuurlijk ook handig als allochtonen over hun eigen belangen kunnen meebeslissen ipv dat er voor ze gesproken wordt. Het is wenselijker omdat een partij als Bij1 juist een wat extremer geluid aantrekt. Het is niet zozeer aan de VVD, CDA of Wilders om allochtonen op de kieslijst te zetten. Wilders is dus ook niet hypocriet als hij GroenLinks verwijt te blank te zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196461835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Als je op tv kijkt zie je steeds meer allochtonen omdat het moet ook in reclames.

Vervolgens heb je dus een punt als de diversiteitsdrammers (D66, Groenlinks) met een vrijwel volledig blanke kieslijst komen.

[ twitter ]


Haha dat is idd wel een blank (+ Zihni Özdil) feestje. Rules for thee, not for me, zo kennen we de progressieven weer _O-
  zondag 29 november 2020 @ 01:27:12 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196461842
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar het zijn toch linkse partijen die zich er over het algemeen op voor laten staan voor de belangen van allochtonen op te komen. Dan is het natuurlijk ook handig als allochtonen over hun eigen belangen kunnen meebeslissen ipv dat er voor ze gesproken wordt. Het is wenselijker omdat een partij als Bij1 juist een wat extremer geluid aantrekt. Het is niet zozeer aan de VVD, CDA of Wilders om allochtonen op de kieslijst te zetten. Wilders is dus ook niet hypocriet als hij GroenLinks verwijt te blank te zijn.
Want allochtonen hebben specifieke eigen belangen? Ten opzichte van wie?
pi_196461846
Bij opsporing verzocht zie je ze genoeg en daar wordt dan ook weer over geklaagd
  zondag 29 november 2020 @ 01:31:19 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461878
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:27 schreef Repentless het volgende:

[..]

Want allochtonen hebben specifieke eigen belangen? Ten opzichte van wie?
Ervaringen en gemiddelde leefsituatie van de gemiddelde zwarte allochtoon wijken af van die van die van de gemiddelde blanke autochtoon en die van de gemiddelde oud-gastarbeider, dat lijkt me allemaal niet zo heel controversieel.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 01:42:11 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196461953
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ervaringen en gemiddelde leefsituatie van de gemiddelde zwarte allochtoon wijken af van die van die van de gemiddelde blanke autochtoon en die van de gemiddelde oud-gastarbeider, dat lijkt me allemaal niet zo heel controversieel.
En wat voor eigen belangen doel je op?
  zondag 29 november 2020 @ 01:45:56 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196461971
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:42 schreef Repentless het volgende:

[..]

En wat voor eigen belangen doel je op?
Kom op, kun je dat soort dingen echt niet zelf bedenken?

Etnisch profileren
Discriminatie op de arbeidsmarkt
Lager schooladvies omdat zwart/zwarte school
We have always been at war with Eastasia.
pi_196461994
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:34 schreef Bocaj het volgende:
...de voorzitter van de diversiteitscommissie..
De wat? Hoe werkt dit?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 29 november 2020 @ 01:58:44 #45
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462047
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Kom op, kun je dat soort dingen echt niet zelf bedenken?

Etnisch profileren
Discriminatie op de arbeidsmarkt
Lager schooladvies omdat zwart/zwarte school
Ah, dat is dus waar allochtonen zich mee bezighouden/bezig zouden moeten houden in de politiek dus, volgens jou. En dat zijn hun eigen belangen.
pi_196462064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:38 schreef Montagui het volgende:
Ophouden met die onzin!

Kwaliteit ipv kwantiteit!
Beste persoon op de functie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 29 november 2020 @ 02:03:19 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462072
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:58 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ah, dat is dus waar allochtonen zich mee bezighouden/bezig zouden moeten houden in de politiek dus, volgens jou. En dat zijn hun eigen belangen.
Nee, maar dat zijn wel heel specifieke terreinen waarop zwarte allochtonen input kunnen geven vanuit ervaring die autochtonen niet hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 29-11-2020 02:13:50 ]
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 02:15:11 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462124
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar dat zijn wel onderwerpen waarop zwarte allochtonen input kunnen geven vanuit ervaring die autochtonen niet hebben.
"Gefeliciteerd, je staat op onze kandidatenlijst. Niet omdat je iets kunt, maar omdat je zwart bent en dus goed kunt vertellen tegen welke problemen zwarten aanlopen."
  zondag 29 november 2020 @ 02:16:18 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462130
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

"Gefeliciteerd, je staat op onze kandidatenlijst. Niet omdat je iets kunt, maar omdat je zwart bent en dus goed kunt vertellen tegen welke problemen zwarten aanlopen."
Ja, want zo zwart-wit is het :') :') :')
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 02:18:39 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462139
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, want zo zwart-wit is het :') :') :')
Zoals jij het stelt wel, ja. :')
  zondag 29 november 2020 @ 02:20:23 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462146
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:18 schreef Repentless het volgende:

[..]

Zoals jij het stelt wel, ja. :')
Nee, bij gelijke geschiktheid zou het misschien goed zijn om als PvdA/D66/GL een Surinamer/Afrikaan op een verkiesbare plek te zetten ipv een autochtoon. Dat hebben GL en PvdA voor aankomende verkiezingen overigens ook gedaan. Ik stel nergens dat die Surinamers niets hoeven te kunnen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 02:27:12 #52
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196462177
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 01:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Kom op, kun je dat soort dingen echt niet zelf bedenken?

Etnisch profileren
Discriminatie op de arbeidsmarkt
..
Dat zijn dingen die niet zomaar uit zijn komen vallen , of het goed te praten is , is een ander verhaal
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 november 2020 @ 02:28:08 #53
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196462183
Gaan ze toch lekker op Bij1 of op DENK stemmen als ze het niet aanstaat
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 29 november 2020 @ 02:29:32 #54
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462189
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, bij gelijke geschiktheid zou het misschien goed zijn om als PvdA/D66/GL een Surinamer/Afrikaan op een verkiesbare plek te zetten ipv een autochtoon. Dat hebben GL en PvdA voor aankomende verkiezingen overigens ook gedaan. Ik stel nergens dat die Surinamers niets hoeven te kunnen.
Zou het niet fijn zijn als je gewoon op basis van je kwaliteiten op een verkiesbare plek komt? Dat kleur of afkomst daarin geen rol speelt, omdat dat helemaal geen issue zou moeten zijn?
  zondag 29 november 2020 @ 02:33:20 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462205
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:29 schreef Repentless het volgende:

[..]

Zou het niet fijn zijn als je gewoon op basis van je kwaliteiten op een verkiesbare plek komt? Dat kleur of afkomst daarin geen rol speelt, omdat dat helemaal geen issue zou moeten zijn?
Dat zou superduper zijn.

Of bijvoorbeeld dat je niet geprofileerd wordt op basis van je etniciteit.
Of dat bij je schooladvies je etniciteit geen rol speelt.
Of dat het tijdens een solicitatieprocedure geen rol speelt welke etniciteit je hebt.

What a wonderful world it would be.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196462248
Werven op basis van afkomst. Hoe kansloos. :{w
  zondag 29 november 2020 @ 02:50:30 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462280
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zou superduper zijn.

Of bijvoorbeeld dat je niet geprofileerd wordt op basis van je etniciteit.
Of dat bij je schooladvies je etniciteit geen rol speelt.
Of dat het tijdens een solicitatieprocedure geen rol speelt welke etniciteit je hebt.

What a wonderful world it would be.
Dus als er iets in negatieve zin gebeurt, moet je datzelfde in positieve zin doen? Kleur blijft voorop staan, daarna wordt er eens verder gekeken.
pi_196462286
Als ik persé op een zwart persoon wil stemmen,gooi ik wel een steentje op de kandidatenlijst van bij1 en stem ik op de persoon waarop het terecht komt.

Maar gezien ik meer wil van hen die het land regeren, kijk ik naar ideeën en kwaliteiten en als ik daardoor bij een sneeuwwitte partij uitkom is dat niet anders.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zondag 29 november 2020 @ 02:54:39 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462291
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dus als er iets in negatieve zin gebeurt, moet je datzelfde in positieve zin doen? Kleur blijft voorop staan, daarna wordt er eens verder gekeken.
Nee, tegenstellingen/tegengestelde belangen die op maatschappelijk niveau zichtbaar zijn moeten ook op politiek niveau belangenbehartigers hebben. Afkomst staat niet voorop, maar is wel een onderdeel.

Stel je voor dat er helemaal geen vrouwen in de Tweede Kamer zouden zitten.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 03:01:22 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462309
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, tegenstellingen/tegengestelde belangen die op maatschappelijk niveau zichtbaar zijn moeten ook op politiek niveau belangenbehartigers hebben.
Je kunt alleen belangenbehartiger zijn door zelf onderdeel van die groep uit te maken?
  zondag 29 november 2020 @ 03:03:46 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462315
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 03:01 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je kunt alleen belangenbehartiger zijn door zelf onderdeel van die groep uit te maken?
Arbeiders kunnen ook vertegenwoordigd worden door louter rijkeluiszoontjes uit de grachtengordel met goede bedoelingen? Of zou dan toch enige informatie missen om belangen en ervaringen correct te vertalen en/of blue collar workers zich politiek vertegenwoordigd te laten voelen.

Ik denk namelijk dat dat niet kan, maar jij klaarblijkelijk wel. Waarschijnlijk komt dat omdat ik marxistisch/sociaal-democratisch ben en jij rechts/(neo)liberaal.

[ Bericht 20% gewijzigd door -XOR- op 29-11-2020 03:14:11 ]
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 03:16:21 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462360
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 03:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Arbeiders kunnen ook vertegenwoordigd worden door louter rijkeluiszoontjes uit de grachtengordel met goede bedoelingen? Of zou dan toch enige informatie missen om belangen en ervaringen correct te vertalen en/of blue collar workers zich politiek vertegenwoordigd te voelen worden.
Dat zou kunnen inderdaad. Mits men het gesprek aangaat en 'arbeiders' zich daarin gehoord voelen. Zo niet, dan zijn er vrij simpele oplossingen: niet op die personen of partijen stemmen, zelf actief worden voor die partij en als dat niet lukt, een eigen partij oprichten.
pi_196462386
Sommigen hebben echt een obsessie met huidskleurtjes :') kwalijke zaak want je creëert er een raciale tweedeling mee zoals in de VS.
  zondag 29 november 2020 @ 03:30:21 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462403
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 03:25 schreef Gehrman het volgende:
Sommigen hebben echt een obsessie met huidskleurtjes :') kwalijke zaak want je creëert er een raciale tweedeling mee zoals in de VS.
Eens. Laten we dan maar beginnen te stoppen met het registreren van de etniciteit van verdachten. Het CBS creeert een raciale tweedeling, net zoals in de VS en dat moet natuurlijk niet.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 03:36:32 #65
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196462438
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 03:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Eens. Laten we dan maar beginnen te stoppen met het registreren van de etniciteit van verdachten. Het CBS creeert een raciale tweedeling, net zoals in de VS en dat moet natuurlijk niet.
Het CBS registreert objectief feiten zonder daar een waardeoordeel aan toe te kennen.
  zondag 29 november 2020 @ 04:00:56 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196462505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 03:36 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het CBS registreert objectief feiten zonder daar een waardeoordeel aan toe te kennen.
Ah, dus het CBS registreert ook de lengte van de verdachte, of jaarinkomen, of brilsterkte, of bmi, of schoenmaat?

Of vind het CBS afkomst wel waardevol om te registreren maar jaarinkomen niet? En waarom etniciteit registreren, het gaat toch niet om het kleurtje maar om kwaliteit (crimineel of niet)?

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 29-11-2020 04:08:49 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_196462533
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar wel zowel jongeren als ouderen, academici als mensen met een lagere opleiding, arbeiders en werkgevers, allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen, stedelingen en dorpelingen...
Waarom?
pi_196462554
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar dat zijn wel heel specifieke terreinen waarop zwarte allochtonen input kunnen geven vanuit ervaring die autochtonen niet hebben.
_O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196462594
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan ben jij nooit in Woensel geweest.
waarom zou iemand daar willen komen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 29 november 2020 @ 06:16:24 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196462864
Partijdemocratie aan het werk. Prima. Beetje raar dat het zo in de media komt maar als het intern op de juiste plekken aangekaart wordt, ben ik helemaal voor. In tegenstelling tot FvD zul je hier geen scheuren in de partij zien.


Het onderwerp van de kritiek heb ik wel zo mijn issues mee, maar die zijn al door meerdere users verwoord.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196464547
Zo maar een ideetje, Kunnen ze niet beter op kwaliteit selecteren? Waarom willen deze partijen graag een knuffelneger? Is dat niet juist racistisch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 november 2020 @ 11:59:06 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196464583
Waarom wordt dergelijk racisme zo veel geaccepteerd tegenwoordig ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 29 november 2020 @ 12:27:09 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196464830
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 02:33 schreef -XOR- het volgende:

Dat zou superduper zijn.

Of bijvoorbeeld dat je niet geprofileerd wordt op basis van je etniciteit.
Of dat bij je schooladvies je etniciteit geen rol speelt.
Of dat het tijdens een solicitatieprocedure geen rol speelt welke etniciteit je hebt.

What a wonderful world it would be.
Of voldoen ze gewoon niet en gooien ze het gemakshalve maar op etnisch profileren?
pi_196464918
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of voldoen ze gewoon niet en gooien ze het gemakshalve maar op etnisch profileren?
Dat vooral. Ik heb ook vaak gesolliciteerd en ben ook vaak niet aangenomen omdat ik in hun ogen niet voldeed. Tja, jammer dan. Je kwaliteiten en competenties zijn veel belangrijker dan het feit of je man, vrouw, wit of zwart bent.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 29 november 2020 @ 12:41:02 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196464955
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of voldoen ze gewoon niet en gooien ze het gemakshalve maar op etnisch profileren?
Met etnisch profileren bedoel ik natuurlijk het targetten door agenten/douaniers op basis van etnische kenmerken en het feit dat de het bij de vraag wat betreft wenselijkheid daarvan gaat om een belangenafweging tussen veiligheid en ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer, en dat het daarbij ook goed is dat ervaringen van zwarten in het politiek debat gehoord kunnen worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196464974
quote:
“I look to a day when people will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character.”
Waar hebben we de afslag toch gemist..
pi_196464981
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 11:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Zo maar een ideetje, Kunnen ze niet beter op kwaliteit selecteren? Waarom willen deze partijen graag een knuffelneger? Is dat niet juist racistisch?
De vraag is of de blanke leden puur geselecteerd worden op kwaliteit. Of op basis van (blank) netwerk (lees: kontlikkerij). Sowieso is het allemaal troep, die politici.
  zondag 29 november 2020 @ 12:44:03 #78
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196464986
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 04:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah, dus het CBS registreert ook de lengte van de verdachte, of jaarinkomen, of brilsterkte, of bmi, of schoenmaat?

Of vind het CBS afkomst wel waardevol om te registreren maar jaarinkomen niet? En waarom etniciteit registreren, het gaat toch niet om het kleurtje maar om kwaliteit (crimineel of niet)?
Je redenatie klopt niet. Je etniciteit bepaalt namelijk niet of je wel of niet geregistreerd wordt. Iedereen wordt geregistreerd, ongeacht kleur. Wat daarna de uitkomsten zijn, heeft het CBS geen invloed op.
  zondag 29 november 2020 @ 12:44:27 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196464990
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waar hebben we de afslag toch gemist..
Toen agenten etnisch gingen profileren
Toen schooladviezen van kinderen lager uitvielen omdat ze een niet-blanke etniciteit hadden
etc etc
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 12:45:51 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196465011
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je redenatie klopt niet. Je etniciteit bepaalt namelijk niet of je wel of niet geregistreerd wordt. Iedereen wordt geregistreerd, ongeacht kleur. Wat daarna de uitkomsten zijn, heeft het CBS geen invloed op.
Je etniciteit wordt geregistreerd, niet je lengte. Waarom wordt etniciteit wel en lengte niet geregistreerd?
We have always been at war with Eastasia.
pi_196465013
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Toen agenten etnisch gingen profileren
Toen schooladviezen van kinderen lager uitvielen omdat ze een niet-blanke etniciteit hadden
etc etc
:')

Nee, dat is het niet.
pi_196465016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:46 schreef -XOR- het volgende:
Hieronder volgen reacties van een hele hoop mensen die dit maar onzin vinden terwijl ze wel zeiken over een overrepresentatie van 'de grachtengordel'/Amsterdam/De randstad/De hooggeleide elite/
Gezien het onderstaande stukje streeft men er toch echt naar de randstad een nóg grotere invloed in de politiek en de besluitvorming in Nederland te geven:

quote:
Als de partij weer groot wil worden, zal het echt ook de diversiteit van die grote steden moeten laten terugkomen op de kandidatenlijst.
En dat terwijl de meeste Nederlanders níet in de randstad wonen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 29 november 2020 @ 12:46:08 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196465017
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:41 schreef -XOR- het volgende:

Met etnisch profileren bedoel ik natuurlijk het targetten door agenten/douaniers op basis van etnische kenmerken en het feit dat de het bij de vraag wat betreft wenselijkheid daarvan gaat om een belangenafweging tussen veiligheid en ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer, en dat het daarbij ook goed is dat ervaringen van zwarten in het politiek debat gehoord kunnen worden.
Blanke jeugdigen met petjes in de verlaagde Golf GTI met blow-off valve zullen ook sneller aan de kant gezet worden dan de wiskundeleraar in zijn Saab.
  zondag 29 november 2020 @ 12:49:41 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196465053
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:44 schreef -XOR- het volgende:
Toen schooladviezen van kinderen lager uitvielen omdat ze een niet-blanke etniciteit hadden
etc etc
Nog maar een keer dan, of ze hebben dat niveau echt niet maar gooien het op discriminatie...

En vwb schooladviezen... De hele fucking wereld, wit of zwart, is van mening dat Sterre en Mees 4 klassen kunnen overslaan en per direct naar het VWO kunnen terwijl het gros te achterlijk is om een staartdeling te maken.

Edit: Er wordt zelfs ruzie om getrapt:

Driekwart van basisschoolleraren door ouders onder druk gezet om schooladvies aan te passen
Ouders door het lint om schooladvies kind: leraren bedreigd en uitgescholden
Driekwart leraren onder druk van ouders om schooladvies

Etc...

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 29-11-2020 12:58:20 ]
  zondag 29 november 2020 @ 12:50:55 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_196465064
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je etniciteit wordt geregistreerd, niet je lengte. Waarom wordt etniciteit wel en lengte niet geregistreerd?
Omdat het een vrij relevant gegeven is om te kijken waar in de maatschappij het vaker voorkomt, zodat je er wellicht iets aan kunt doen.

Bij gevallen van 'etnisch profileren' en 'lagere schooladviezen' wordt ook lengte niet geregistreerd. Waarom niet? Misschien zit daar wel het probleem, dat je niet de juiste lengte hebt? :')
pi_196465096
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Blanke jeugdigen met petjes in de verlaagde Golf GTI met blow-off valve zullen ook sneller aan de kant gezet worden dan de wiskundeleraar in zijn Saab.
Ja, mooi was dat. Puur qua prestaties is m'n Volvo ongeveer gelijk aan zo'n ouwe GTI, maar je ziet eruit alsof je de kinderen naar school gaat brengen. Dus ik mocht na het controleren van de papieren altijd gewoon doorrijden terwijl sjonnie's gepimpte VW binnenstebuiten werd gekeerd. *)
pi_196465160
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan, of ze hebben dat niveau echt niet maar gooien het op discriminatie...

En vwb schooladviezen... De hele fucking wereld, wit of zwart, is van mening dat Sterre en Mees 4 klassen kunnen overslaan en per direct naar het VWO kunnen terwijl het gros te achterlijk is om een staartdeling te maken.
Voor een pret"studie" ŕ la marketing en communicatie of vrijetijdsmanagement hoef je ook geen staartdelingen te kunnen maken, eigenlijk hoef je daar helemaal niets voor te kunnen. :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 29 november 2020 @ 12:59:30 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196465183
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

Voor een pret"studie" ŕ la marketing en communicatie of vrijetijdsmanagement hoef je ook geen staartdelingen te kunnen maken, eigenlijk hoef je daar helemaal niets voor te kunnen. :P
:D
pi_196465191
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Voor een pret"studie" ŕ la marketing en communicatie of vrijetijdsmanagement hoef je ook geen staartdelingen te kunnen maken, eigenlijk hoef je daar helemaal niets voor te kunnen. :P
Daarom al die influencers ineens...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 29 november 2020 @ 13:04:08 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196465234
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Blanke jeugdigen met petjes in de verlaagde Golf GTI met blow-off valve zullen ook sneller aan de kant gezet worden dan de wiskundeleraar in zijn Saab.
Zwarten toch net iets vaker, maar ook de blanke onderklasse heeft politieke vertegenwoordiging nodig, maar goed, dat is mijn linkse visie op politieke vertegenwoordiging.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 november 2020 @ 13:05:22 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196465252
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:04 schreef -XOR- het volgende:

Zwarten toch net iets vaker, maar ook de blanke onderklasse heeft politieke vertegenwoordiging nodig, maar goed, dat is mijn linkse visie op politieke vertegenwoordiging.
Net iets vaker? Bestaan er onderzoeken van?
  zondag 29 november 2020 @ 13:06:05 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196465262
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gezien het onderstaande stukje streeft men er toch echt naar de randstad een nóg grotere invloed in de politiek en de besluitvorming in Nederland te geven:
[..]

En dat terwijl de meeste Nederlanders níet in de randstad wonen...
De focus op de randstad en enkel dat voor diversiteit houden is me ook een doorn in het oog. Dezelfde randstedelingen die de mond vol hebben van etnische diversiteit kunnen heel smalend doen over 'boertjes van buiten'. GL heeft geloof ik niemand van buiten de randstad op een verkiesbare plek.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196465285
Even los van het kleurtje waar hier zo op gefocust wordt: men heeft het ook over seksuele orientatie als teken van diversiteit en dat vind ik eigenlijk op z'n minst net zo'n merkwaardig ijkpunt. Waarom is het voor je werkzaamheden van belang op welk geslacht je valt? Waarom gaat dat ze uberhaupt wat aan? Is het zijn van een homo een relevante factor bij het functioneren binnen een politieke partij, of voor het welslagen van de partij als geheel? Hebben die partijen zo'n lage dunk van homo's dat ze denken alleen maar hun stemmen te kunnen oogsten als ze er ook homo's als partijlid zien? Al met al denk ik dat je ervoor moet waken dat je hang naar diversiteit zo'n obsessie wordt dat je juist mensen vooral gaat zien als hun kleurtje, geslachtje of partnervoorkeur.
pi_196465471
Je zou maar een transsexuele joodse neger zijn, dan kun je me toch een topsalaris eisen in deze tijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 29 november 2020 @ 13:27:50 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196465511
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:')

Nee, dat is het niet.
Misschien moeten mensen dan gewoon niet op ku klux klan-racistje Thierry stemmen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196465891
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zwarten toch net iets vaker, maar ook de blanke onderklasse heeft politieke vertegenwoordiging nodig, maar goed, dat is mijn linkse visie op politieke vertegenwoordiging.
Maar waarom is dat goed?
  zondag 29 november 2020 @ 14:04:39 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196465998
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar waarom is dat goed?
Ik vind dat goed omdat ik van mening ben dat botsende belangen in de samenleving belangenbehartigers op politiek niveau behoeven.

Maar ik vind ook gewoon dat partijen die zo hard geroepen hebben dat het nu tijd is dat de zwarte stem die zwarte problematiek verwoordt eens eindelijk gehoord wordt dan ook de daad bij het woord moeten voegen en zwarten op verkiesbare plaatsen op hun lijst moeten zetten het niet moeten afdoen met een extra subsidie voor de interactieve theatervertelling 'Zwarte geesten' in buurtcentrum Kraaiennest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196466074
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vind dat goed omdat ik van mening ben dat botsende belangen in de samenleving belangenbehartigers op politiek niveau behoeven.
Ik ga even vervelend doen, excuses daarvoor, maar waarom? Gaat politiek over belangen?
pi_196466092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:38 schreef Montagui het volgende:
Ophouden met die onzin!

Kwaliteit ipv kwantiteit!
nee hoor, bij stemmen geldt kwantiteit.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 29 november 2020 @ 14:19:43 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196466282
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ga even vervelend doen, excuses daarvoor, maar waarom? Gaat politiek over belangen?
Politiek gaat inderdaad over belangen (bijvoorbeeld die van werknemers, gepensioneerden, boeren, bewoners rond Schiphol, bedrijven), in zekere zin metaforisch over taartverdeling dus. In principe moeten altijd belangen tegen elkaar worden afgewogen.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')