Dacht even dat het exclusief was voor de horeca, maar de jumbo verkoopt het ook.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Brander mayonaise van Oliehoorn.
[ afbeelding ]
Het was inderdaad lang exclusief voor de horeca, volgens mij pas vanaf afgelopen jaar verkrijgbaar bij oa. de Jumbo. Maakt 2020 toch nog een beetje dragelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dacht even dat het exclusief was voor de horeca, maar de jumbo verkoopt het ook.
ik ga direct op zoek ben nu wel benieuwd. vind de mayo en fritessaus van oliehoorn al erg goed
is dit met een soort rooksmaak of wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Brander mayonaise van Oliehoorn.
[ afbeelding ]
Nee met mosterd en nog wat andere zaken er door zoals worchestersauce.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
is dit met een soort rooksmaak of wat moet ik me hierbij voorstellen?
Hoe was cafetaria Brander haar eigen mayonaise, iemand die dat weet? Ik proef namelijk wel echt die typische Oliehoorn mayo terug in Brander. Ze hebben de Brander kruiden e.d. toegevoegd aan hun gewone mayonaise.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef anndb het volgende:
[..]
Nee met mosterd en nog wat andere zaken er door zoals worchestersauce.
In Groningen is Brander een heus begrip. Tot 1980 zat op de Grote Markt in deze stad een cafetaria genaamd De Brander. Men kwam vanuit alle windstreken naar de stad om de mayonaise die deze cafetaria maakte te proeven. De cafetaria stopte in 1980 met bestaan, na de overname door Sjoerd Kooistra, maar de Brander Mayonaise is weer terug! Sausmerk Oliehoorn heeft het recept in handen gekregen door een oud-medewerker van de cafetaria.
Geen idee helaas ik ben na 1980 geboren. Misschien dat onze ouwe cul rot pietverdriet het origineel ooit op heeft maar die is weg. Verder geen idee of hier nog iemand is die de originele ooit op heeftquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe was cafetaria Brander haar eigen mayonaise, iemand die dat weet? Ik proef namelijk wel echt die typische Oliehoorn mayo terug in Brander. Ze hebben de Brander kruiden e.d. toegevoegd aan hun gewone mayonaise.
Geen idee. Ik denk dat ze het wel benaderen, maar inderdaad, de mayo van Oliehoorn proef je goed terug in deze brandermayonaise, het origineel zal zeker anders gesmaakt hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe was cafetaria Brander haar eigen mayonaise, iemand die dat weet? Ik proef namelijk wel echt die typische Oliehoorn mayo terug in Brander. Ze hebben de Brander kruiden e.d. toegevoegd aan hun gewone mayonaise.
Dat is ook mijn favoriet maar het is wel een echte friet of anderzinds aardappelmayonaise met zijn vrij harde smaak. Als basis voor een saus voor over de vis of zo vind ik het niet zo geschikt. Daarvoor heb ik D&L citroen. D&L azijn is ook een stuk harder maar wel lekker.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |