"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"quote:
dus tot die tijd geen escape?quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:12 schreef D_A het volgende:
[..]
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.
Waar wil die nog heen in 2021 dan?quote:
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
Racing Point = Aston Martin.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.
Oh, wacht ...
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.
Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.
En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presterenquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Het grootste probleem bij Ferrari is de motor. Dat is algemeen bekend. Door de Technical Directives die vorig jaar zijn opgelegd hebben ze hun motor moeten aanpassen voor dit seizoen en dat heeft niet goed uitgepakt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Het budget is vanaf volgend jaar gelijkquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het niveau van (technische) kennis en ervaring zal evengoed niet gelijk worden. Dat soort dingen lopen niet perse synchroon met het budget van een team. En ja ik snap wel wat de gedachte achter de budget cap is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Motorontwikkeling is nog vrij inderdaad, al is de ontwikkeling beperkt tot één update vóór het seizoen en is er een engine freeze vanaf 2023 (of 2022 als RBR zijn zin krijgt)quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
Ik ben het met je eens dat RBR niet bijzonder is, maar in de tijd dat ze met de Renault motor reden waren ze beduidend sneller dan team Renault. En ook dit jaar is een klant van Renault sneller dan het fabrieksteam. Ik zet voor volgend jaar liever mijn geld in op McLaren dan op Renaultquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.
Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
En dat mag dus niet meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/
Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.
Alex: “huhu “quote:Op zondag 29 november 2020 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!"
Daar krijgt de FIA nooit een vinger achter. Maar ik wacht geduldig af tot McLaren-Mercedes het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' gaat verslaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |