abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 november 2020 @ 22:12:34 #51
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196459285
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:11 schreef THEFXR het volgende:
is Max al bevestigd bij RB?
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_196459320
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:12 schreef D_A het volgende:

[..]

"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
dus tot die tijd geen escape?
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:22:38 #53
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196459464
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:34 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196459530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus tot die tijd geen escape?
Waar wil die nog heen in 2021 dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196459572
Mooie post wat ik las op Reddit over Red Bull en “concurrentie” van Mercedes, zo sta ik er ook in:


RB will never give Mercedes fight for title. Their time passed long time ago. They are now just a team 1st in row waiting for suprise chance to come, for champion to stumble and by giving him lucky punch. Even though anyone knows lucky punch doesnt exist. And personally they aint deserving it at all to win. Also i dont get why people expect something different to happen every year. For Christ stake you have driver on grid with over 90 wins, 98th poles cruising to now 7th world title in most dominant of dominant cars in history and you still expect change. Guy was only once challenged for fight in title in those years and it's being by his teammate in that same dominant car and won under lucky circumstances. Because to me that's insane.

If you want fight go watch Moto GP or take break and wait for 2022. If nothing happens in 2022, I am sure 2026 is a year for you. I mean people, some clear defined logic and sense is missing on this board. Grasp at it. You will be better when reality hits. Forget about fight for title. Aint happening. I am here mostly blaming FIA for allowing this to happen in first place.
pi_196459632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.

Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:34:00 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196459658
Het woordje "never" strookt niet echt met dat ie vind dat er in 2022 een kans is op verandering en in 2026 weer.

Bovendien is RBR niet de per sé de "eerste in lijn" voor een komende verandering. Er zijn een aantal meer teams die ook kans hebben dat het stuivertje een keer hun kant op valt, Renault bijvoorbeeld, of wellicht Ferrari met een nieuwe designer.

Het grote probleem is dat het team dat de volgende keer het beste is, dat ook weer X jaar is. En als FIA weer kunstmatig in gaat grijpen, kan dit ook verkeerd uitpakken, zoals met MB de afgelopen jaren. Maargoed, Toto's stoel is niet voor niks al warm bij de FIA.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:44:06 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196459848
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.

Oh, wacht ...
Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:44:45 #59
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196459863
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.

Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.

En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
pi_196460144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.

En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.

Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:14:22 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196460487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:26:48 #64
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.

Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Het grootste probleem bij Ferrari is de motor. Dat is algemeen bekend. Door de Technical Directives die vorig jaar zijn opgelegd hebben ze hun motor moeten aanpassen voor dit seizoen en dat heeft niet goed uitgepakt.

Dit weekend zijn alle teams met een Ferrari motor langzamer dan vorig jaar (Ferrari en Haas zelfs meer dan 1 seconde per ronde), terwijl de andere teams sneller zijn. Dat zegt wel wat op een circuit waar motorvermogen belangrijk is.

Maar volgend jaar komen ze met een compleet nieuwe motor (net zoals Honda) dus is het even wachten wat dat oplevert en of het opweegt tegen de verbeteringen die Mercedes en Renault doorvoeren.

Tot die tijd ga ik geen voorspellingen doen wie voor wie eindigt. Ik zie het alleen niet als onrealistisch dat Ferrari voor Renault eindigt (of vice versa).
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:27:18 #65
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460542
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196460661
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
pi_196460731
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.

Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.

Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:45:46 #68
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196460817
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het budget is vanaf volgend jaar gelijk :)
Het niveau van (technische) kennis en ervaring zal evengoed niet gelijk worden. Dat soort dingen lopen niet perse synchroon met het budget van een team. En ja ik snap wel wat de gedachte achter de budget cap is.

Het zal ook moeten blijken hoe waterdicht de budget cap is. Bijna alle teams hebben wel zusterbedrijven of moederbedrijven waarvan het voorstelbaar is dat er ontwikkeling wordt "verstopt". Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe ze dat soort dingen reglementair hebben afgedekt. Ik verwacht geen wonderen van de budget cap.
  zaterdag 28 november 2020 @ 23:47:18 #69
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196460847
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
Motorontwikkeling is nog vrij inderdaad, al is de ontwikkeling beperkt tot één update vóór het seizoen en is er een engine freeze vanaf 2023 (of 2022 als RBR zijn zin krijgt)

En over de salarislimiet is nog geen overeenstemming en zou het op zijn vroegst in 2023 in gaan.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196460875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.

Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
Ik ben het met je eens dat RBR niet bijzonder is, maar in de tijd dat ze met de Renault motor reden waren ze beduidend sneller dan team Renault. En ook dit jaar is een klant van Renault sneller dan het fabrieksteam. Ik zet voor volgend jaar liever mijn geld in op McLaren dan op Renault
pi_196461020
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/

Dus met andere woorden, de rest van het seizoen reden ze rond met een gemankeerde auto die van Mercedes niet harder mocht. Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lokale_Notabele op 29-11-2020 00:03:50 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_196461054
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!" :')

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 29 november 2020 @ 00:03:43 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196461094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/

Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.
En dat mag dus niet meer.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 00:07:29 #74
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_196461132
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!" :')

Alex: “huhu ;(
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_196461144
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 00:03 schreef Starflyer het volgende:

[..]

En dat mag dus niet meer.
Daar krijgt de FIA nooit een vinger achter. Maar ik wacht geduldig af tot McLaren-Mercedes het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' gaat verslaan.

Renault heeft alle kaarten zelf in handen en is niet overgeleverd aan de grillen van een motorleverancier.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')