abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:58:29 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_196441816
En dan bedoel ik dus niet een luchtdichte ruimte helemaal vacuüm zuigen totdat er geen deeltje meer over is, maar het daadwerkelijk 'proberen' ruimte, ook al weten we niet exact waar het uit bestaat, te ontleden, om te zien waar ruimte nu eigenlijk is van gemaakt?

Gevoelsmatig denk ik dat wij dat nooit zullen kunnen bereiken omdat voor het ontleden van ruimte(tijd) zoveel energie nodig is, dat is een hoeveelheid energie dat kunnen wij nooit opwekken. Zelfs het 'verbuigen' van de ruimte zoals voorgesteld in de Alcubierre drive kost al bijna eindeloze energie.

Maar goed, in dat voorbeeld probeer je een HEEL SCHIP tot die snelheid te krijgen en heb je gewoon een hele grote omvang van een verbuiging nodig om het schip naar voren te krijgen. Zie het zo, als jij op het strand aan zee, in je rubbertje op het water dobbert dan zullen de golven je vanzelf naar het strand duwen of lateraal over zij. Zet je op dezelfde plek de Titanic neer (even daargelaten dat deze dan wel de bodem raakt) dan heb je veel meer energie nodig met die golven om diezelfde Titanic tot beweging te krijgen.

Nu dan, zou het misschien dan toch mogelijk zijn, en dan pak ik even het voorbeeld van hierboven. In plaats van een rubberboot pakken we een klein veertje. Om dat te laten bewegen is veel minder energie nodig.

Dus, hoeveel energie zouden we nodig zijn om laten we zeggen de ruimte dimensie uit elkaar te trekken over een lengte van tussen de 10 en 1.000 Planck? Is dat mogelijk? En als dat zou lukken, wat zouden we dan zien, voor een fractie van een microseconde op die bijna onmetelijke kleine schaal?
pi_196442455
Ja
pi_196444067
Duurt nog wel even, over 50-100 jaar schat ik in.
Wij zullen dat niet meer doen, zijn andere mensen die nu nog niet geboren zijn en ook niet op fok zullen komen.
Ons gaat het iig niet meer lukken, tenzij @Handleiding nog met een geniale ingeving komt.
pindazakje
pi_196537197
Zie

https://www.quantamagazin(...)tanglement-20150428/

De kwantumstructuur van ruimte(tijd?) wordt echter nog slecht begrepen.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')