abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196439591
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:08:54 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196439641
Is deze nevenactiviteit hetzelfde werk als dat je doet bij je werkgever? Of totaal iets anders?
pi_196439652
- Wat een bullshitregel.

[ Bericht 34% gewijzigd door Rene op 27-11-2020 18:54:35 ]
pindazakje
pi_196439660
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:08 schreef kwiwi het volgende:
Is deze nevenactiviteit hetzelfde werk als dat je doet bij je werkgever? Of totaal iets anders?
Het is hetzelfde werk. Koerierswerk om precies te zijn.
pi_196439687
Een werkgever mag je niet zonder meer verbieden ergens anders bij te verdienen. Dit mag een werkgever alleen met zwaarwegende redenen, bijvoorbeeld wanneer je gaat werken voor concurrenten, klanten toeleveranciers of andere belanghebbenden.

Daarnaast is het (vanzelfsprekend) van belang dat je je houdt aan de arbeidstijdenwet. Het is verplicht om hier volledig transparant over te zijn naar je werkgever.

In de praktijk komt het wel voor dat werknemers inderdaad worden ontslagen, maar dan als gevolg van een verstoorde arbeidsrelatie als gevolg van het overtreden van bovengenoemde voorwaarden en/of onduidelijkheid omtrent (niet) gemaakte afspraken. Hier is genoeg jurisprudentie over te vinden.

Het is dus belangrijk dat je het ontplooien van nevenactiviteiten dus vooraf overlegd met je werkgever. Hij mag dit niet verbieden, maar het is wel noodzakelijk hier afspraken over te maken, zodat dit in de toekomst niet tot conflicten leidt.
pi_196439695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat een bullshitregel.
Dat vind ik dus ook. Ik snap dat als je bepaalde kennis en vaardigheden bij een bedrijf opdoet, dat ze dan liever niet hebben dat je dit gebruikt bij een concurrent. Maar bij laaggeschoold werk of een bijbaan is dit wel heel erg overdreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 27-11-2020 18:53:52 ]
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:15:43 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196439717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:10 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Het is hetzelfde werk. Koerierswerk om precies te zijn.
Ik vind het sowieso wat apart om het in het contract te zetten als ze je maar 10 uur per week werk aanbieden. Ik zou persoonlijk op het werk vragen voor meer uren als je extra wil verdienen. Als ze dat niet kunnen bieden (of niet op de momenten dat jij kunt werken, in het weekend bijvoorbeeld), dan heb je in ieder geval nog een punt mochten ze naderhand moeilijk doen als je ook voor een ander werkt.
pi_196439788
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso wat apart om het in het contract te zetten als ze je maar 10 uur per week werk aanbieden. Ik zou persoonlijk op het werk vragen voor meer uren als je extra wil verdienen. Als ze dat niet kunnen bieden (of niet op de momenten dat jij kunt werken, in het weekend bijvoorbeeld), dan heb je in ieder geval nog een punt mochten ze naderhand moeilijk doen als je ook voor een ander werkt.
Maar het is niet zo dat ze hier achter kunnen komen, via bepaalde wegen? Ik kan door de week maar 10 uur werken, meer tijd heb ik niet en in het weekend word daar niet gewerkt. Ik heb het er verder naar mijn zin dus op zoek naar iets anders wil ik ook niet, alleen om iets bij te verdienen naast deze baan.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:23:36 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196439832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:21 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Maar het is niet zo dat ze hier achter kunnen komen, via bepaalde wegen? Ik kan door de week maar 10 uur werken, meer tijd heb ik niet en in het weekend word daar niet gewerkt. Ik heb het er verder naar mijn zin dus op zoek naar iets anders wil ik ook niet, alleen om iets bij te verdienen naast deze baan.
Dan zou ik dat gewoon aangeven, dat je graag meer bij hun had gewerkt maar je vanwege je studieschema (neem ik aan) alleen in het weekend kan werken en het geld nodig hebt. Kan me niet voorstellen dat ze er een probleem van maken, want zelf werken ze blijkbaar in het weekend niet dus het is ook niet zo dat je hun opdrachten zou kosten o.i.d.
pi_196439867
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan zou ik dat gewoon aangeven, dat je graag meer bij hun had gewerkt maar je vanwege je studieschema (neem ik aan) alleen in het weekend kan werken en het geld nodig hebt. Kan me niet voorstellen dat ze er een probleem van maken, want zelf werken ze blijkbaar in het weekend niet dus het is ook niet zo dat je hun opdrachten zou kosten o.i.d.
Eerlijkheid en open kaart spelen duurt natuurlijk het langst, dat is zo. Het lijkt mij beter om het te overleggen, in plaats van het achter te houden en riskeren dat ze erachter komen en er een verstoorde arbeidsrelatie ontstaat.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:12 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_196439890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:25 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Eerlijkheid en open kaart spelen duurt natuurlijk het langst, dat is zo. Het lijkt mij beter om het te overleggen, in plaats van het achter te houden en riskeren dat ze erachter komen en er een verstoorde arbeidsrelatie ontstaat.
Ik zou het niet melden. Je bent als koerier net zo vervangbaar als een balpen, 1 hapering en je ligt in de prullenbak.
pi_196439907
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik zou het niet melden. Je bent als koerier net zo vervangbaar als een balpen, 1 hapering en je ligt in de prullenbak.
Dit is dus precies mijn dilemma inderdaad.
pi_196440524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:28 schreef BraboBoy56789 het volgende:

[..]

Dit is dus precies mijn dilemma inderdaad.
Je kan ook gewoon vragen door te melden dat je het in je contract hebt gezien en peilen of ze jou daaraan houden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196440655
Buiten de arbeidstijdenwet, zit hier misschien ook verzekeringstechnisch wat haken en ogen aan.

Als je een contract met vaste arbeidsurenomvang hebt bij werkgever A, en je krijgt bijvoorbeeld een bedrijfsongeval bij werkgever B, dan kan werkgever A wel doorbetalen als hij niet weet dat jouw verzuim is ontstaan door een ongeval bij werkgever B.

Of het juridisch stand gaat houden om een dergelijke bepaling op te nemen in een arbeidsovereenkomst tegen zo'n lage vaste arbeidsomvang, is een andere vraag.

Mijn kennis is niet goed zat om daar een antwoord op te geven.
pi_196443726
Als jij maar 10 uur per week werk krijgt dan kan hij het nooit hard maken dat jij er geen nevenwerkzaamheden naast mag doen.

Je hebt dat andere geld namelijk net zo hard nodig om rond te komen dan.
pi_196481064
Maar werken voor de concurrent lijkt me dan echt niet kunnen. Zou je hamburgers gaan bakken dat zie ik geen bezwaar .

Theoretisch kom je dan vrijdag met Post NL pet aan de deur, en zaterdag met DHL-pet?
  Redactie Frontpage maandag 30 november 2020 @ 10:48:41 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_196481303
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:30 schreef Kaza het volgende:
Maar werken voor de concurrent lijkt me dan echt niet kunnen. Zou je hamburgers gaan bakken dat zie ik geen bezwaar .

Theoretisch kom je dan vrijdag met Post NL pet aan de deur, en zaterdag met DHL-pet?
Ik zie het probleem niet.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196483464
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:30 schreef Kaza het volgende:
Maar werken voor de concurrent lijkt me dan echt niet kunnen. Zou je hamburgers gaan bakken dat zie ik geen bezwaar .

Theoretisch kom je dan vrijdag met Post NL pet aan de deur, en zaterdag met DHL-pet?
Dat zou inderdaad niet chique zijn, maar als je maar 10 uur per week aangeboden krijgt kan werkgever A het je niet verbieden geloof ik. Dan zou hij zelf met meer uren over de brug moeten komen..
pi_196486818
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:30 schreef Kaza het volgende:
Maar werken voor de concurrent lijkt me dan echt niet kunnen. Zou je hamburgers gaan bakken dat zie ik geen bezwaar .

Theoretisch kom je dan vrijdag met Post NL pet aan de deur, en zaterdag met DHL-pet?
Post NL en DHL hebben toch alleen nog maar zelfstandige onderaannemers?

Dan zie ik nog geen probleem.
Iedereen kan dan toch aan de pet zien met wie ze op dat moment zaken doen?

En ik kan me ook niet voorstellen dat de werkgever voor iemand die 10 uur werkt het rijbewijs en chauffeursdiploma heeft betaald.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')