SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door CherryLips op 27-11-2020 16:57:06 ]Tap tap tap
Ik ben de OP alweer even aan het opvrolijken.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Vrolijke TT om het weekend mee in te gaan straks.
Kladje van een artikel dat ik zelf ooit heb geschreven over een Lancaster die neerstortte bij Papendrechtquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een poging gedaan maar er is echt weinig gedocumenteerd in die tijd, mijn beste vermoeden is dat hij het op een of andere manier overleefd heeft maar dat hij daarna in de handen van boze Duitse burgerbevolking is gevallen.
Dan moet je echt in dat gebied gaan navragen of advertenties gaan zetten.
quote:PAPENDRECHT – De berging van de Lancaster-bommenwerper zal vrijwel zeker een aantal openstaande vragen beantwoorden. Voor de Stichting Lancaster Popeye en de nabestaanden van de vliegenier wordt de puzzel steeds completer.
‘Dear Mr. Kirkland. It is with deep regret that I have to confirm the news that your son No. 1581273 flight sergeant Samuel Edward Kirkland has been reported missing.’ De treurige eerste zin van een brief zoals die op 22 juli 1944 is geschreven door de Britse Royal Air Force (RAF) aan de nabestaanden van zeven vliegeniers. Hun toestel, een Avro Lancaster Mk3 met de bijnaam Popeye, stortte neer in een weiland in de Papendrechtse Oostpolder. Het einde van
een vlucht waarvan het verloop nog altijd in nevelen is gehuld.
De Stichting Lancaster Popeye verzamelde de afgelopen jaren informatie van ooggetuigen, uit rapporten en onderzoeken. De verschillende bronnen werden aangewend om te trachten een volledig beeld te schetsen van de tragedie die zich afspeelde in het luchtruim boven Papendrecht. Het is vooral tot steun van de nabestaanden van de oorlogshelden. De stichting ontstond in 1997 en is de opvolger van het comité Klaproos.
Vlak na de oorlog nam deze werkgroep de zorg op zich van de zeven houten kruizen, waaronder de bemanning is begraven. In de jaren vijftig werden die vervangen door de huidige stenen. Er ontstond contact tussen Papendrecht en familieleden van de omgekomen vliegeniers. ,,Die mensen zaten met veel vragen”, aldus Peter van der Giessen. Hij is voorzitter van de Stichting Lancaster Popeye.
Zijn inmiddels overleden vader, destijds ambtenaar bij de gemeente, zat in de werkgroep. ,,Tot 1955 was er een intensieve briefwisseling, maar die droogde langzaam op. Tot 1981. Eén van de kleinkinderen van de piloot wilde het graf bezoeken. Mijn vader heeft destijds die mensen begeleid. Het contact
bloeide weer op.”
Toen zijn vader in 1996 overleed nam Peter van der Giessen de contacten over. Met behulp van de nabestaanden en leden van de werkgroep Klaproos legde hij een lijvig dossier met informatie over de tragedie aan. Foto’s van de inzittenden, brieven die de RAF verzond aan ouders en echtgenotes, rapporten van de RAF en luchtmacht. ,,Onze insteek is vooral de herinnering levend houden.”
Van der Giessen woont op een steenworp afstand van het terrein waar de luchtmacht nu bezig is met bergen. Dat is nodig vanwege huizenbouw op deze voormalige akker. ,,Wij hebben de gemeente voorgesteld op die locatie straten te vernoemen naar de inzittenden, maar dat zit er niet in. Wel komt er een parkje dat waarschijnlijk het Lancasterpark gaat heten. We maken ons sterk voor een gedenkteken met de namen van de gestorven militairen. Iets tastbaars voor
de nabestaanden.”
De berging is de climax in het bestaan van de stichting. ,,Zeker als er straks een gedenksteen is. Toch zal het contact met de nabestaanden blijven bestaan. Zonen en dochters raken op leeftijd, maar inmiddels komen kleinkinderen regelmatig naar Papendrecht. Voor hen doen we het.”
Met het opgraven van het wrak, verwacht hij dat het antwoord zal komen op een aantal vragen. Bijvoorbeeld of de Lancaster op de heen- of terugweg was. Veel staat vast, maar talloze stukjes van de puzzel ontbreken nog.
Op 20 juli 1944 steeg de Avro Lancaster ND 913als laatste van een formatie van 22
vliegtuigen op van luchtmachtbasis Withford in het Engelse Cambridgeshire. De zogeheten C-flight was onderdeel van een groep van 147 bommenwerpers en 11 Mosquito verkenningsjagers die koers zetten naar de Duitse stad Homborg. Het 115 Squadron had de opdracht brandstoffabrieken te bombarderen om zo de Duitse oorlogsmachinerie stil te zetten.
De missie slaagde: de fabrieken werden zwaar beschadigd. Uit Duitse documenten blijkt dat de productie van vliegtuigbrandtof, eind april nog bijna 6.000 ton per dag, terugliep naar tussen de 120 en 970 ton per dag. Twintig Lancasters van deze aanvalsmacht werden neergehaald door de vijand. Of de kist die
in Papendrecht neerstortte ooit zijn doel heeft bereikt, is onduidelijk. Volgens Majoor R. de Jong van de Koninklijke Luchtmacht staat vast dat de toestellen van dit squadron gemiddeld ruim vier uur in de lucht hingen. De ND 913 zou maar tweeënhalf uur hebben gevlogen.
Toch bewijst dit niet dat hij op de heenweg is verongelukt. ,,De kist kan net zo goed wind mee hebben gehad, zijn bommen laten vallen en weer koers naar Engeland hebben gezet.” Toch valt over de route wel wat te zeggen. De Jong: ,,Hij zou boven Rotterdam door luchtafweergeschut zijn beschoten en brandend zijn doorgevlogen. Om jagers af te schudden of luchtafweer te omzeilen is hij gaan zwerven.”
De bommenwerper naderde Papendrecht vanuit het oosten en is in de versie van de luchtmacht 21 juli rond half twee ‘s nachts ter aarde gestort. De RAF spreekt dit tegen, blijkt uit documenten in het bezit van Van der Giessen. ,,De Engelsen gaan ervan uit dat de Lancaster om ongeveer 05.00 uur ’s morgens is neergestort.”
Hoe dan ook vond het ongeluk plaats in het holst van de nacht. Getuigen zijn dun gezaaid. Mevrouw > Hardam->>> heeft het met eigen ogen zien gebeuren en beleefde als negenjarig meisje angstige momenten. ,,Wij woonden in een boerderij aan de andere kant van wat nu de A15 is. Midden in de nacht - het was nog donker, ik schat ongeveer 04.00 uur - werden ik en mijn zussen door onze ouders uit ons bed getrommeld. Mijn vader riep dat we naar buiten moesten, voordat de boerderij in vlammen op zou gaan. Over ons huis vloog een brandend vliegtuig over. Het maakte nog een scherpe bocht en viel toen loodrecht naar beneden.”
Ze weet zich nog goed te herinneren dat ze de volgende morgen langs het vliegtuig kwam, op weg naar school. ,,Het stak met één vleugel recht in de lucht. Voor de rest was er niet veel van over. Veel mensen zijn bij het wrak geweest en hebben bijvoorbeeld het plexiglas van de cockpit meegenomen. Dat materiaal kende je nog niet. Er werden hangertjes van gemaakt. Mijn broer vond nog een laars, met bont gevoerd. Snel daarna werd het terrein afgesloten.”
Op een luchtfoto uit 1944 is een kraterrand te zien. De zware bommenwerper sloeg niet te pletter tegen de grond, maar sloeg in het drassige veen. Zware onderdelen als de motoren zakten metersdiep weg. Nog jaren was er in het landschap een lichte kuil te zien waar niets wilde groeien door de brandstof die in de grond was gesijpeld. De zeven lichamen zijn in 1944 niet meer dan symbolisch begraven op de Algemene Begraafplaats in Papendrecht.
Tijdens de berging zijn al resten aangetroffen en vrijwel zeker volgt er meer. Grote vliegtuigonderdelen, zoals de vleugel, zijn direct door de Duitsers geborgen. De rest is verdwenen onder een laag zand. In de jaren zestig is reeds gesproken over het opruimen ervan, maar het bleek niet noodzakelijk.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben de OP alweer even aan het opvrolijken.
mooi!quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:31 schreef Amarantha het volgende:
Volgens mij gaat het met mijn pa wel goed.
Ooh wow, dit is zowat eenzelfde verhaal maar dan in Nederland.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kladje van een artikel dat ik zelf ooit heb geschreven over een Lancaster die neerstortte bij Papendrecht
[..]
Ik heb nog geen verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:36 schreef Koen66 het volgende:
@:CherryLips waar woon jij eigenlijk in Foqueville?
Er zijn wel wat vrijgekomen plekken, zie er zo al een die hier de exit genomen heeftquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog geen verblijfsvergunning.
Wie?quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat vrijgekomen plekken, zie er zo al een die hier de exit genomen heeft
Wel een beetje aan het strand en goed onderhouden graag.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat vrijgekomen plekken, zie er zo al een die hier de exit genomen heeft
ow dan moeten we Frantic of Ygritte uit huis zettenquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel een beetje aan het strand en goed onderhouden graag.
Heb ik van de week ook gekochtquote:
Ik denk dat er vele soortgelijke verhalen zijn. Later heb ik ook met de familie van de vliegeniers gesproken. Die mensen zijn een leven lang op zoek geweest naar de precieze toedracht.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ooh wow, dit is zowat eenzelfde verhaal maar dan in Nederland.
Bij de It-hallonballon?quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel een beetje aan het strand en goed onderhouden graag.
Dat is wel een mooi plekje. Ook tussen de bieb en de cocktailbar, helemaal perfect.quote:
@kwiwiquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi plekje. Ook tussen de bieb en de cocktailbar, helemaal perfect.
Heb je wel verdiend dat plekjequote:Op vrijdag 27 november 2020 16:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi plekje. Ook tussen de bieb en de cocktailbar, helemaal perfect.
Mooi verhaal, ik ga toch nog een keer op jacht naar meer informatie.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat er vele soortgelijke verhalen zijn. Later heb ik ook met de familie van de vliegeniers gesproken. Die mensen zijn een leven lang op zoek geweest naar de precieze toedracht.
Als je ooit nog eens in de buurt bent: er is nu een Lancasterplein met gedenkteken in Papendrecht. In het monument is een propeller verwerkt. En een van de motoren staat opgesteld aan de Nieuwe Haven in Dordrecht, bij museum 40-45. Die motor heb ik uit de grond zien komen.
Duitsers hielden dit soort dingen heel nauwgezet bij, dus misschien loont het om een keer naar Dresden te gaan om in de archieven te duiken?quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mooi verhaal, ik ga toch nog een keer op jacht naar meer informatie.
Deze is van mij, Buda heeft er hopelijk gewoon zelf eenquote:
misschien zijn er wat meer verbouwingen te bedenkenquote:
Ze kan wel in het reisbureau gaan wonen, die staat daar nu toch maar niks te doenquote:
laat mevr Koen het maar niet horenquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze kan wel in het reisbureau gaan wonen, die staat daar nu toch maar niks te doen
Kraken in Foquevillequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze kan wel in het reisbureau gaan wonen, die staat daar nu toch maar niks te doen
Zie het als een herbestemming van een primaire locatiequote:
Dacht dat je vriezer al vol zat?quote:
Pehehequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Ging net bij de supermarkt alleen even een bak chocoladeijs kopen. De cassière keek me met van die medelijden ogen aan
quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:11 schreef kwiwi het volgende:
Ging net bij de supermarkt alleen even een bak chocoladeijs kopen. De cassière keek me met van die medelijden ogen aan
mag dat daar zomaar?quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Was gewoon vergeten een toetje te halen voor het diner met vrienden morgen
quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:22 schreef FranticDJ het volgende:
https://i.imgur.com/A1954l4.mp4
Voelt zich al gelijk weer thuis
wel leuk maar ik kan daar dus niet tegen he als ik rustig tv kijkquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:22 schreef FranticDJ het volgende:
https://i.imgur.com/A1954l4.mp4
Voelt zich al gelijk weer thuis
een echt leger hebben ze niet geloof ik tochquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:24 schreef Karzai het volgende:
[..]
zag het een keer op tv mensen met een vol automatisch wapen in de kast
ze zijn officieel neutraalquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:24 schreef Koen66 het volgende:
[..]
een echt leger hebben ze niet geloof ik toch
Nee, maar ze willen de economie nu gewoon laten draaien en wat extra doden is collateral damage. Zolang de ziekenhuizen niet overlopen laten ze het zo doorgaan.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar zo goed gaat het toch niet daar
Klopt, in principe moeten alle mannen hier op hun 18e o.i.d. een jaar in het leger, daarna nog jaren elk jaar een paar weken opfriscursus. En inderdaad, machinegeweren hebben ze gewoon thuis.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:21 schreef Karzai het volgende:
[..]
klopt het dat in zwitserland veel mensen een wapen thuis hebben?
Toch welquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:24 schreef Koen66 het volgende:
[..]
een echt leger hebben ze niet geloof ik toch
Oh geen problemen meequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
wel leuk maar ik kan daar dus niet tegen he als ik rustig tv kijk
eerst een dansje, het is vrijdagavond!quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja kijk alweer uit naar vanavond
bavettequote:
zag het er goed uit dat pakket? waren het kleine porties of wat groter?quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
bavettemaar twijfel nog over wat er bij
sowieso wat champignons en gebakken ui enzo
Misschien laatste rostischijven erbij en komkommersalade ofzo
quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:40 schreef Karzai het volgende:
[..]
zag het er goed uit dat pakket? waren het kleine porties of wat groter?
ziet er goed uitquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:45 schreef FranticDJ het volgende:
@:dr_flash
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik vind het voor een persoon eigenlijk, maar voor mij ideaalquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[..]
ziet er goed uit
sommige portionering zou ik iets anders doen. Maar das meer omdat ik echt alles per stuk doe
Dit is allemaal gewoon per 2 persoons maaltijd verpakt.
mjaquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:44 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja ik vind het voor een persoon eigenlijk, maar voor mij ideaal
die biefstukjes waren 120 gram, als ik naar de slager ga koop ik er altijd een van 250quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:44 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mjaik zou zelf niet zomaar 2 biefstukken eten
Heb jij een pistwool, Kwiwi?quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:29 schreef kwiwi het volgende:
Overigens kun je hier ook relatief makkelijk een wapen kopen (ik ook), en thuis hebben. Zijn alleen veel regels. Je mag het wapen bijvoorbeeld alleen bij je hebben op weg van en naar de schietbaan en onderweg nergens stoppen (bijv. bij de supermarkt).
Een pwistool.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb jij een pistwool, Kwiwi?
ja klopt.. die minute steaks zijn op dat vlak ook wel kleinquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:46 schreef Karzai het volgende:
[..]
die biefstukjes waren 120 gram, als ik naar de slager ga koop ik er altijd een van 250
Ik vind Kwiwi wel iemand voor zo’n klein, stijlvol handwapen in haar hwandtas.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
mwachinegeweer
zoeen die echt 'meh' doet ofzo
Ik denk eerder een enorme bwazwookaquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind Kwiwi wel iemand voor zo’n klein, stijlvol handwapen in haar hwandtas.
Een rwozequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Een beetje spiegelreflexcamera kan hel snel achter elkaar foto's maken (burst mode) en dat klinkt dan hetzelfdequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:55 schreef FranticDJ het volgende:
mwachinegeweer
zoeen die echt 'meh' doet ofzo
iddquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje spiegelreflexcamera kan hel snel achter elkaar foto's maken (burst mode) en dat klinkt dan hetzelfde
En dit meer voor balliequote:Op vrijdag 27 november 2020 17:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, hoewel dit ook wel iets is voor Ama
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een rwoza bazooka jongensVastgebonden boven op m'n Dwuster.
Oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dit meer voor ballie
[ afbeelding ]
Leuk cadeautje voor haar nieuwe huisquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dit meer voor ballie
[ afbeelding ]
Handig als je in de file komtquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je weet immers nooit wanneer het van pas komt.
' hoi kom binnen'quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Leuk cadeautje voor haar nieuwe huis
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Aha, daarom wilde je zo graag aan de maas
Ze heeft het allemaal al uitgedachtquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Drijven straks allemaal hoofden inquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
had je al kunnen weten toch :p
Ik had ooit zo’n koffiezetapparaatquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet van t weekend weer eens pannekoeken gaan maken denk ik![]()
(wel het eind ook zien!)
Dat kwam niet echt als een verrassing toch?quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben naiefquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat kwam niet echt als een verrassing toch?
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
' hoi kom binnen'
'chop chop'
""
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bitterbal (links) en LTVDK (rechts)
Zo was mijn oma ook.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Deed mijn oma ook niet. Had amper contact met de andere bewoners.
Ja jullie hebben hier nog steeds een vreemd beeld dat ballie een of ander schattig meisje is ipv een psychopatische seriemoordenaarquote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja jullie hebben hier nog steeds een vreemd beeld dat ballie een of ander schattig meisje is ipv een psychopatische seriemoordenaar
welnee...quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja jullie hebben hier nog steeds een vreemd beeld dat ballie een of ander schattig meisje is ipv een psychopatische seriemoordenaar
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
welnee...
Ballie is een of ander schattig meisje.
Ja wie doen we vandaag?quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zullen we weer gaan vechten met onze vijanden?
Dat is dat Egyptische, eerste dinnetje had dat ook, die kneep wel eens een hamster per ongeluk dood als ze die wilde aaien, dat wip je er wel uit dat trekje, krijgen ze beter motoriek vanquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
filmpje niet gezien.. maar wtf gehaktpannenkoekquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
(wel het eind ook zien!)
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is dat Egyptische, eerste dinnetje had dat ook, die kneep wel eens een hamster per ongeluk dood als ze die wilde aaien, dat wip je er wel uit dat trekje, krijgen ze beter motoriek van
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
welnee...
Ballie is een of ander schattig meisje.
Eerder gewoon dat Duitse hoor.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is dat Egyptische, eerste dinnetje had dat ook, die kneep wel eens een hamster per ongeluk dood als ze die wilde aaien, dat wip je er wel uit dat trekje, krijgen ze beter motoriek van
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
gaan we hier wonen?
https://www.funda.nl/koop(...)wieselse-kampweg-64/
ja dat kunnen we welquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik een slotenmaker. We kraken die tent gewoon
Dat is wel goedkoop voor wat je allemaal krijgtquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
gaan we hier wonen?
Denk dat het er naar volle luier en bloemkool ruikt ook zo te zien.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is wel goedkoop voor wat je allemaal krijgt
ok filmpje gezienquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
(wel het eind ook zien!)
Ik zet wel een raam open.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk dat het er naar volle luier en bloemkool ruikt ook zo te zien.
Mooie plek om een sekte te startenquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
gaan we hier wonen?
Gaat dat filmpje dan kijkenquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
filmpje niet gezien.. maar wtf gehaktpannenkoek
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ok filmpje gezien
wel een anticlimax hoor
Ja hequote:Op vrijdag 27 november 2020 18:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ok filmpje gezien
wel een anticlimax hoor
ik heb de slappe lachquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
(wel het eind ook zien!)
Ik heb er ook nog eentje over quiche lorraine.quote:
Of je nodigt LTVDK uit en maakt er een wilde nacht van.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:43 schreef bitterbal het volgende:
wie gaat er voor mij avond eten dan ga ik alvast mijn bed in [ afbeelding ]
jij die eten over slaat. wtfquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:43 schreef bitterbal het volgende:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:43 schreef bitterbal het volgende:
Waarom meng je je paneermeel met roomquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog eentje over quiche lorraine.
Maar het moet hoognodig weer een vervolg krijgen ja.
Week nie.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:49 schreef CherryLips het volgende:
Wat had ik nou weer voor quote alert, Los?
Ik zie het bericht nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Week nie.
Ik quotte je alleen uit vorig topic over mijn oma die leek op jouw oma en de andere oude lui maar niks vond.
Ja maar jij leeft op na 22:00.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:51 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook kapot moe en moet nog boodschappen doen.
Maar dan is de winkel dichtquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar jij leeft op na 22:00.
Ja misschien. Ik weet het ook nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Waarom meng je je paneermeel met room? dan si 't nut van je paneermeel gelijk weg
?
Kan je beter paneermeel ff over je bodem strooien..
Of het geheel ff 5 minuten op een gaspitje zetten voor je 't in de oven schuift.
Ja nu zie ik hem wel. Vaag.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Post 120, als je het dan echt wilt weten.
Gewoon tegel door de gevel. Dan is die open.quote:
What a terrible time to have eyes.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Pannnekoeken met jonge haring en uitjes
fles hoe smaakte de quiche?quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja misschien. Ik weet het ook nietPaneermeel om vocht te absorberen of zo
Nog plannen dit weekend?quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
What a terrible time to have eyes.
oh weet ik veelquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
waarom heb je het eindresultaat niet gefilmd dan?
quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh weet ik veelfilmpje was al te lang of zo
Ff kijken, zou morgen nog mijn eigen werk doen maar geen zin. Dus heb paar maten geappt, morgenmiddag MTB en savonds speciaalbier avond.quote:
Zondag ga ik ook flink aan de wandelquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Zondag maar lekker een lange wandeling met de kidsss, lekker vrieskou met zon.
Nog eentje gevonden. Vlammetjesomelet![]()
Ik ga morgen, want zondag wordt het hier wat bewolkt maar morgen volle zonquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zondag ga ik ook flink aan de wandel
weer geen eindresultaatquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ga morgen, want zondag wordt het hier wat bewolkt maar morgen volle zon
Welke pod?quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]![]()
Het wordt wel koud dus ik hoop dat de verwarming in mijn pod goed werkt
Veluwe, in de vuurt van Velp.quote:
Ik vond deze boomhut ook via hun website, in Duitsland. Denk dat ik die wel een keer ga boekenquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Veluwe, in de vuurt van Velp.
Wilde een nachtje weg in eigen land, maar geen enkel hotel sprak me aan. Dit leek me wel leuk.
Uit eten, feesten en lekker zuipen tot diep in de nacht.quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vond deze boomhut ook via hun website, in Duitsland. Denk dat ik die wel een keer ga boekenhttps://origineelovernach(...)gen/luxe-boomhuis/91
Wandelen morgen en dan diner met vrienden hier thuisquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kwiwi jij nog plannen dit weekend?
Zo dik ben je nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou erin gaanEn vast blijven hangen waarschijnlijk
rip je burenquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Snare drum en twee sets stokken besteld. Verrassend goedkoop. #midlife
RIP aan je burenquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Snare drum en twee sets stokken besteld. Verrassend goedkoop. #midlife
My kind of girlquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wandelen morgen en dan diner met vrienden hier thuis
Ballie majorette doen met de testswabsquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:50 schreef FranticDJ het volgende:
Maar een foqueville showband. buda op de doedelzak en fles op de snaredrum.. het begin is er
Valt me mee eigenlijk.quote:
Ik doe low carb, maar gaat wel aardig, ben bijna een kilo kwijt sinds maandag.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zo dik ben je niet![]()
Hoe is het met je kweto-dieet eigenlijk?
Dat gaat lekker!quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik doe low carb, maar gaat wel aardig, ben bijna een kilo kwijt sinds maandag.
Ik geloof meteen dat er duurdere zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is een echte doedelzak, maar wel voor beginners.
Jup. Eerste keer stond de bezorger voor de deur, maar is hij doorgereden omdat hij de bel niet snaptequote:
Bezorgen alleen 's avonds ofzo toch :s?quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jup. Eerste keer stond de bezorger voor de deur, maar is hij doorgereden omdat hij de bel niet snapte
Toen moest ik drie dagen wachten op het volgende bezorgmoment.
Accordeon niks voor jou?quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is een echte doedelzak, maar wel voor beginners.
Ja wel ff wennen moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat gaat lekker!Kost het je moeite?
Nee, hij kwam hier ‘s middagsquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Bezorgen alleen 's avonds ofzo toch :s?
Een maat van mij is drummer in de vrije tijd, ging trouwen en op het feest komt ie binnen met accordeon en dan echt een goed en volledig nummer kunnen spelen.quote:
Oh. hm. op hun site staat alleen avondbezorging lees ik net in slecht vertaald Nederlands.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, hij kwam hier ‘s middags
Nicequote:Op vrijdag 27 november 2020 20:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vond ik in het begin ook. Maar het went snel.![]()
Bijna 5 kilo
Lukt je welquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
NiceIk at vaak uit verveling (koolhydraten uiteraard), en dat is vooral waar ik moeite mee heb om af te leren.
Ik ga al maanden niet meer voor de lol shoppenquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:17 schreef Budapestenaar het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)eme-drukte~aec62fdd/
![]()
Was hier net ook absurd druk.
Goh druk op black friday? Je verwacht het niet.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:17 schreef Budapestenaar het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)eme-drukte~aec62fdd/
![]()
Was hier net ook absurd druk.
Tijdje terug kwam via zalando daar wat mee, had een livetracker zodat je kon zien waar de bezorger was, was wel redelijk accuraat. Bezorger gewoon type DPD/GLS (ruige brede lichtgetinte boi met een nektasje).quote:
Nee sorry, dit is allemaal te 'nieuwe' muziek hoorquote:
En de horeca maar zeuren dat ze niet open kunnen. Hun klante zijn wel lekker aan het schoppen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goh druk op black friday? Je verwacht het niet.
Avondje alcohol hier. Wordt straks vanzelf wel leuk.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Word het weer zo’n dooie avond?
Tja we maken ook niks mee hè?
Ben blij dat ik niet de helft van m'n salaris aan zo'n zooi incapabele mensen moet afstaan.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-1500-euro.html
Ik stel voor dat we even een jaar of drie gewoon helemaal geen belasting meer betalen. Alles wat ze moeten doen is ze te veel gevraagd.
Ik kan best naar Zwitserland emigreren. Waarom niet.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de helft van m'n salaris aan zo'n zooi incapabele mensen moet afstaan.
Heiligschennis!quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zag laatst ergens van die ham kaas souffles
@:van_lamehuizen
Ooit een keer per ongeluk bijna deze gekocht, schrik van m'n leven.quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Nah, gewoon een normale kaassoufle.
Gewoon doen. Ik betaal maar 13.8% belasting en dat is al aan de hoge kant omdat ik in een 'duur' belastingkanton woon.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan best naar Zwitserland emigreren. Waarom niet.
Wel 1000 euro huur per week, maar verder geen probleem.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon doen. Ik betaal maar 13.8% belasting en dat is al aan de hoge kant omdat ik in een 'duur' belastingkanton woon.
We waren met PTA in maart nog in Brig, daar spraken we een ober (die een Nederlander bleek te zijn) in een restaurant die hoorde dat we NLers waren, en die had ook alleen maar lovende verhalenquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon doen. Ik betaal maar 13.8% belasting en dat is al aan de hoge kant omdat ik in een 'duur' belastingkanton woon.
en hij gaat er nog niet komen hoor. Niet vanzelfquote:
Ik hou hier veel meer over om te sparen dan in Nederland met dezelfde baan en zelfde werkgever. Auto's zijn bijvoorbeeld goedkoper. Electronica ook vaak.. Boodschappen en huur hoger, maar al met al ben je beter af.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wel 1000 euro huur per week, maar verder geen probleem.
Ja ik kan je ook eigenlijk niks slechts vertellen.. Als je van natuur houdt en niet elk weekend willen clubben tot vroeg in de ochtend is het hier prima toeven.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We waren met PTA in maart nog in Brig, daar spraken we een ober (die een Nederlander bleek te zijn) in een restaurant die hoorde dat we NLers waren, en die had ook alleen maar lovende verhalen
Geen idee Fles, kom gewoon naar hierquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
serioesoe wat DOEN we hier dan nog?
Economische vluchtelingen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de helft van m'n salaris aan zo'n zooi incapabele mensen moet afstaan.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en hij gaat er nog niet komen hoor. Niet vanzelfIk volg het proces niet.
Lederhose zou je best staan en jodelen kun je leren.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan best naar Zwitserland emigreren. Waarom niet.
Gaan we jodelen in de bergen Fles. Jij in Lederhosen ik in een Dirndlquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lederhose zou je best staan en jodelen kun je leren.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we jodelen in de bergen Fles. Jij in Lederhosen ik in een Dirndl
Dat zou best gewaardeerd worden als het echt zo ver zou komenquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we jodelen in de bergen Fles. Jij in Lederhosen ik in een Dirndl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |