abonnement Unibet Coolblue
pi_196438941
Vandaag 2 flyers in de brievenbus van corona-nuchterheid.nl

Reclame maken voor dit soort pertinente onwaarheden zouden flink bestraft moeten worden, de volgende klachten kunnen ontstaan volgens hun:

CO2 ophoping
Pertinente onzin ik ben een ex duikinstructeur met een snorkel heb je een stuk extra dode ruimte waardoor je continu een groter gedeelte van de door je longen gebruikte lucht opnieuw inademt en heb nog nooit iemand gehad die daar "klachten" van kreeg. De dode ruimte in een mondkapje is nihil en heeft ook wel degelijk nog uitwisseling met de buitenlucht. Volgens mij zijn deze idioten continu in paniek en aan het hyperventileren en dus een 02 overschot ;-)

Hypoxie
Nog zo'n mooie ik heb zelf COPD en ja zo'n mondkapje kan een beetje benauwd gevoel geven, maar zuurstof tekort ;-) als je hart en longen dat niet kunnen opvangen dan heb je echt serieus ergere zorgen en heb je waarschijnlijk van je huisarts al een briefje dat je dat niet hoeft en mogelijk standaard een zuurstof tank bij je.
Sporten en zwaar werk verrichten met zo'n mondkapje ja dan zul je dat echt wel eerder voelen.
Ook word er geclaimd dat mondkapjes zuurstof tekorten in het lichaam veroorzaken waardoor je immuunsysteem verzwakt, dan moeten we allemaal maar stoppen met sporten want dat heeft de ellendige eigenschap dat je weefsels meer zuurstof nodig hebben.

Koolmonoxidevergiftiging
Dit is wel de leukste, stoot een mondkapje dan continu koolmonoxide uit of is een mondkapje een magneet voor koolmonoxide. Volgens mij weten ze niet eens wat koolmonoxide is en bij welke processen dat vrijkomt.

Zijn er meer mensen die zich aan dit soort pertinente onzin van deze groepjes storen ?



https://imgur.com/a/1rLFDO3

[ Bericht 3% gewijzigd door duikje op 27-11-2020 16:59:09 ]
pi_196439029
Misschien loop je wel een hersenbeschadiging op van een mondkapje en hebben ze het zelf niet meer door wat ze verkondigen. Je weet het niet he.
pi_196439198
De claims over CO2 ophoping zijn één van de meest onnozele die ik ooit heb gehoord. Als je inademt gaat alles erdoorheen zeker, maar als je uitademt werkt het mondkapje opeens als een membraan dat alle gassen behalve CO2 doorlaat?
I'll give you something to do
  Spellchecker vrijdag 27 november 2020 @ 16:32:12 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196439275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef galantis het volgende:
De claims over CO2 ophoping zijn één van de meest onnozele die ik ooit heb gehoord. Als je inademt gaat alles erdoorheen zeker, maar als je uitademt werkt het mondkapje opeens als een membraan dat alle gassen behalve CO2 doorlaat?
Ook al die chirurgen die al jaren na een operatie van +10 uur dood neervallen he, die zagen we ook zo vaak al in het nieuws afgelopen jaren.
Twiddel
pi_196439324
Maar heb je een foto?
pi_196439398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef alexmarvel het volgende:
Maar heb je een foto?
En een telefoon nummer
pi_196439545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef alexmarvel het volgende:
Maar heb je een foto?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:50 schreef HPoi het volgende:

[..]

En een telefoon nummer
Link naar foto van flyer toegevoegd, is alleen een emailadres
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:01:18 #9
80382 manny
30 is best veel
pi_196439556
https://corona-nuchterheid.nl/winkel/

Ziet er professioneel uit.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196440770
Kunnen we de hosting provider niet aanschrijven?
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:36:56 #11
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196440801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:34 schreef HPoi het volgende:
Kunnen we de hosting provider niet aanschrijven?
Waarom?
Omdat hun boodschap je niet zint?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196440816
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hun boodschap je niet zint?
Uiteraard.
pi_196440839
In een baksteen rollen en retour afzender sturen.
  zondag 29 november 2020 @ 06:36:23 #14
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196462913
Ik zou me er beperkt aan storen.
De boodschap staat me wel aan, maar er is een grens bij het ontkennen van of liegen over feiten.

Je kunt je als tegenstander van bepaalde beleidskeuzes je beter baseren op de waarheid, ook al is die minder schokkend dat de verzonnen gevolgen. Het voordeel is ook dat je dan een gedeeld raakvlak met je tegenstanders in de discussie houdt, de rest wat je toevoegt is opinie. Niet minder valide, maar buigzamer dan de realiteit.

Het doelmatig verspreiden van informatie die niet klopt, zoals hier gebeurt per flyer, is wat mij betreft idealiter niet verboden, maar wel onwenselijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 29 november 2020 @ 09:48:54 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_196463513
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 06:36 schreef GemMagic het volgende:
Ik zou me er beperkt aan storen.
De boodschap staat me wel aan, maar er is een grens bij het ontkennen van of liegen over feiten.

Je kunt je als tegenstander van bepaalde beleidskeuzes je beter baseren op de waarheid, ook al is die minder schokkend dat de verzonnen gevolgen. Het voordeel is ook dat je dan een gedeeld raakvlak met je tegenstanders in de discussie houdt, de rest wat je toevoegt is opinie. Niet minder valide, maar buigzamer dan de realiteit.

Het doelmatig verspreiden van informatie die niet klopt, zoals hier gebeurt per flyer, is wat mij betreft idealiter niet verboden, maar wel onwenselijk.
Als leugens je niet zo bevallen, welk deel van de boodschap bevalt je wel dan?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 29 november 2020 @ 10:13:13 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196463654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:09 schreef duikje het volgende:
Vandaag 2 flyers in de brievenbus van corona-nuchterheid.nl
Hoezo heeft TS toegang tot de brievenbus van corona-nuchterheid.nl? :?
pi_196463718
Zijn er tegenwoordig niet nog spambotnetwerken waar je in ieder geval dit mailadres kan invoeren om ze eens te laten merken dat er een nee nee sticker geplakt zat.
pi_196463727
Twee minuten zoeken en je vindt de eigenaar van de site. Sterker nog, ik heb z'n linkedin ook gevonden.
pi_196463759
De beste man doet ook niet echt zijn best om onder de radar te blijven:

https://www.gelderlander.(...)iet-met-je~ab30cc2c/
pi_196463768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:01 schreef manny het volgende:
https://corona-nuchterheid.nl/winkel/

Ziet er professioneel uit.
Dus er zijn mensen in je woonplaats die gewoon geld betalen om gedrukte onzin in veelvoud te kopen en zelf de moeite nemen om die vodjes deur aan deur te bezorgen. Wat een slim idee van die zakenman . :D
pi_196464588
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus er zijn mensen in je woonplaats die gewoon geld betalen om gedrukte onzin in veelvoud te kopen en zelf de moeite nemen om die vodjes deur aan deur te bezorgen. Wat een slim idee van die zakenman . :D
Wat een verdienmodel ook weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 29-11-2020 11:59:56 (Lol) ]
pi_196464927
Het is het CO2 gehalte in je bloed dat de ademhaling stuurt, als je door het masker een deel van de uitgeademde CO2 weer inademt zal je automatisch sneller of dieper ademhalen om dat te compenseren. Waardoor je ook evenveel zuurstof als zonder masker binnenkrijgt.

En wat die hypoxie betreft: zelfs al zou je door het masker meer CO2 en minder zuurstof binnenkrijgen, dan zal in je hersenen alvast geen hypoxie optreden: meer CO2 in het bloed zorgt voor meer bloeddoorstroming in de hersenen (door verwijding van de bloedvaten), waardoor de pO2 in het hersenweefsel net stijgt.

Het is integendeel bij hyperventilatie dat je hersenen minder zuurstof krijgen: de CO2 concentratie in het bloed daalt, de bloedvaten naar en in de hersenen vernauwen, er wordt minder zuurstof aangevoerd, de pO2 daalt. Reden waarom men patienten met hersentrauma tegenwoordig niet meer met (geforceerde) hyperventilatie behandelt. Dat was vroeger de standaard behandeling, men deed het om de druk in het hoofd (intracranial pressure) te verlagen en omdat men vermoedde dat het andere gunstige effecten had. In de jaren 90 werden sensoren ontwikkeld waarmee de pO2 in het hersenweefsel kon gemeten worden, en uit tests bij comapatienten bleek dat hyperventilatie steeds de pO2 verlaagde (in één geval moest men de test na 7 minuten stoppen omdat hypoxie dreigde).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 30 november 2020 @ 08:52:01 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196480154
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 09:48 schreef manny het volgende:

[..]

Als leugens je niet zo bevallen, welk deel van de boodschap bevalt je wel dan?
Dat deze mensen ten minste niet zonder meer aannemen dat mondkapjes een zinvolle maatregel zijn. Na alle communicatie daaromtrent dat het niet zinvol is, na alle praktijk situaties waar in het niet zinvol is gebleken door oa hergebruik, verkeerd opzetten, te lang mee doen, onjuist materiaal, ondeugdelijke kwaliteit, vind ik het op zijn minst bijzonder dat het een verplichting is geworden waarbij zelfs boetes worden uitgedeeld wanneer je er niet aan mee doet.

Je kunt eerlijk zijn en zeggen dat je het niet bevalt en er niet aan mee wilt doen, of je kunt liegen en allerlei nep verhalen verzinnen waarom een ander ze ook niet zou moeten willen dragen. Dat tweede vind ik verwerpelijk, dat eerste is wat mij betreft iemands goed recht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196481863
Ah de Code van Neurenberg! Een stukje historisch besef. Dat kan ik wel waarderen.
pi_196481950
Ik denk dat deze mensen niet liegen, maar overtuigd zijn van wat ze stellen.

Wat mondkapjes betreft, Ik zie wel een groot verschil tussen thuis gefabriekte mondluiers en medicinale mondkapjes. Ik denk dat de eersten best wel eens zoveel vocht kunnen vasthouden dat het meer energie kost om te ademen, waardoor mensen zich benauwd gaan voelen.

Oplossing : volgens Frans onderzoek kun je medicinale mondkapjes tot wel 10 keer uitwassen op 60 graden voor ze hun werking verliezen. Ik neem niet aan dat een ziekenhuis die handelwijze goedkeurt voor de operatiekamer maar wel handig voor de thuisgebruiker dus.

Laten we denken in oplossingen in plaats van in problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')