abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:00:24 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196438817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

geen idee.
ik kan hetzelfde ook aan jou vragen.
Vind jij het maken van spotprenten(bijvoorbeeld belachelijk maken van een profeet) een vorm van opruiing?
Ik vind dat je je wel op de vlakte houdt, toch nog een poging: wat hoop je.
pi_196438830
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

praatjes heeft iedereen
praktijk is dat 1 persoon het gedeeld heeft en die al heel lang ondergedoken zit
er hoeft niet eens iemand wat te doen, alleen de angst al dat je ieder moment iets kan overkomen
heel simpel, gewoon je gezond verstand gebruiken, is dat teveel gevraagd
tsja, jij noemt het gezond verstand gebruiken. Ik noem het victim blaiming.
pi_196438861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat weet je donders goed. Waarom denk je dat die leraar al wekenlang ondergedoken zit? omdat hij niet geconfronteerd wil worden met een petitie van 120k klapjosti's, of omdat hij met de dood word bedreigd sinds die heks dit gedeeld heeft op social media? Wat denk je?
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dit ook gebeurd zou zijn als ze enkel had gepost: "deze cartoon hangt aan de muur in klaslokaal X van docent Y van het Emmauscollege".

Je zou kunnen stellen dat dat ook opruiing is omdat ze weet of kan vermoeden wat voor reacties het zal uitlokken. Maar dan beland je in de contradictorische situatie waar "de vrijheid van meningsuiting ononderhandelbaar is", maar waar je niet de vrijheid hebt om iemands meningsuiting te bespreken of delen met anderen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196438867
Laat de rechter het bepalen zou ik zeggen. Het OM moet dus gewoon vervolgen wat mij betreft. Laat mensen nu eens een keer zelf ook wat gevolgen voelen van hun acties. Met name dit soort zinspeling op geweld op basis van een fucking spotprent op school.
Whatever...
pi_196438909
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind dat je je wel op de vlakte houdt, toch nog een poging: wat hoop je.
ik hoop dat niemand onthoofd wordt om wat voor reden dan ook, als je dat bedoelt
<sarcasme> dat is veel te snel, diegene moet lijden en een langzame dood sterven</sarcasme>
en ik ga niemand onthoofden, ik zeg het maar voor de zekerheid nog een keer
<sarcasme> ik laat het doen door iemand anders</sarcasme>
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:08:55 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196438933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik hoop dat niemand onthoofd wordt om wat voor reden dan ook, als je dat bedoelt
<sarcasme> dat is veel te snel, diegene moet lijden en een langzame dood sterven</sarcasme>
en ik ga niemand onthoofden, ik zeg het maar voor de zekerheid nog een keer
<sarcasme> ik laat het doen door iemand anders</sarcasme>
Oké dank je. Ik hoop het ook niet maar zie het wat somber in.
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:14:17 #107
3542 Gia
User under construction
pi_196439011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
helemaal niets verkeerds heeft ze gedaan

edit: laat dit duidelijk zijn voor eens en altijd!
Nee, omdat de leerkracht onderdook is er niets gebeurd.
pi_196439059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, omdat de leerkracht onderdook is er niets gebeurd.
zoveel andere leraren die niet ondergedoken zijn waarmee ook niets gebeurd is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:47 #109
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196439129
Laat de rechter daar maar over beslissen. :W
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:30:09 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196439210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Hm, dat lijkt me juridisch gezien toch nog best interessant. Hoe expliciet moet zo'n bedreiging / opruiing volgens de wet zijn?

Gezien maatschappelijke gebeurtenissen, lijkt het mij iig best duidelijk dat ze impliciet naar geweld refereert. Anders zeg je zoiets niet. Niet op zo'n moment en met zulke bewoording.

Aan de andere kant .. Ze noemt nergens wat dat 'anders doen' is. Strikt gezien kan ze daarmee van alles bedoelen. Ook bv iets als 'ik spoor mijn ouders aan om zitting in de OR te nemen en stel mezelf verkiesbaar voor leerling-vertegenwoordiger (oid) waarna we ons in gaan zetten om dit soort afbeeldingen buiten de lessen te houden' bedoelen.

Met mijn juridische leken-kennis gok ik dat de rechter gaat beslissen dat ze niet schuldig is. Dat hoewel ze het waarschijnlijk impliciet wel bedreigend/opruiend bedoelt heeft, ze dat nergens expliciet noemt, en dat dat toch een vereiste volgens de wet is. (geen idee hoe dat daadwerkelijk zit hoor).
Dat is inderdaad een interessante vraag en daarom is het goed dat dit wordt uitgezocht. We zullen zien...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196439326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

zoveel andere leraren die niet ondergedoken zijn waarmee ook niets gebeurd is.
Ik vond jou altijd wel een vrij relaxte user die zaken kon relativeren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de laatste tijd een beetje aan het radicaliseren bent, of in ieder geval begrip hebt voor radicale elementen binnen de samenleving.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196439534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

praatjes heeft iedereen
praktijk is dat 1 persoon het gedeeld heeft en die al heel lang ondergedoken zit
er hoeft niet eens iemand wat te doen, alleen de angst al dat je ieder moment iets kan overkomen
heel simpel, gewoon je gezond verstand gebruiken, is dat teveel gevraagd
Idd lijkt voor een deel van de mensheid teveel gevraagd. En daar moeten we dus niet aan toegeven en dus gewoon wel plaatsen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_196439577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vond jou altijd wel een vrij relaxte user die zaken kon relativeren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de laatste tijd een beetje aan het radicaliseren bent, of in ieder geval begrip hebt voor radicale elementen binnen de samenleving.
ik radicaliseren?
Ik zou het wel graag willen, maar ik kan het gewoon niet, te zwaar en te moeilijk voor mij. Begrip heb ik er wel voor.
leef en laat leven
je hoeft niet bang te zijn om je vrijheid kwijt te raken, dat gaat echt niet gebeuren, maar loop ook niet te provoceren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196439624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik radicaliseren?
Ik zou het wel graag willen, maar ik kan het gewoon niet, te zwaar en te moeilijk voor mij. Begrip heb ik er wel voor.
leef en laat leven
je hoeft niet bang te zijn om je vrijheid kwijt te raken, dat gaat echt niet gebeuren, maar loop ook niet te provoceren.
Tsja, je geprovoceerd voelen is toch ook echt een keuze. De samenleving kan gewoon niet toegeven aan dit soort lange tenen, dan komt er geen einde meer aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:08:57 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196439643
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, je geprovoceerd voelen is toch ook echt een keuze. De samenleving kan gewoon niet toegeven aan dit soort lange tenen, dan komt er geen einde meer aan.
Niet mee eens. Wel met: je kunt je geprovoceerd voelen maar laat het daarbij.
pi_196439680
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Niet mee eens. Wel met: je kunt je geprovoceerd voelen maar laat het daarbij.
Ja dat kan ook nog. Er zijn genoeg momenten geweest in het leven die ik als een provocatie kon opvatten maar gewoon besloot te negeren. Maakt het leven ook een stuk simpeler. Er zullen best mensen zijn die het nodig vinden om op elke provocatie te reageren met een woedeuitbarsting, maar dat is niet goed voor je hart. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:13:49 #118
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196439694
Dat vieze wijf wist precies wat ze aan het doen was. Als het aan mij lag...
pi_196439716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dit ook gebeurd zou zijn als ze enkel had gepost: "deze cartoon hangt aan de muur in klaslokaal X van docent Y van het Emmauscollege".

Je zou kunnen stellen dat dat ook opruiing is omdat ze weet of kan vermoeden wat voor reacties het zal uitlokken. Maar dan beland je in de contradictorische situatie waar "de vrijheid van meningsuiting ononderhandelbaar is", maar waar je niet de vrijheid hebt om iemands meningsuiting te bespreken of delen met anderen.
Wat een rare gevolgtrekking. Opruiing vereist een mens rea, als de motivatie is om iets aan de kaak te stellen dan valt dat weg.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:16:27 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196439727
Dit doet me wel een beetje denken aan Jos B. en Roethof. Eerst ergens bij betrokken zijn, in dit geval dus zelfs de initiatiefnemer zijn, en daarna je miskent voelen, de onschuld zelf zijnde, en dan vrijspraak eisen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 27-11-2020 17:23:08 ]
pi_196440002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat een rare gevolgtrekking. Opruiing vereist een mens rea, als de motivatie is om iets aan de kaak te stellen dan valt dat weg.
M'n punt was dat je ook mensen kan opruien met "neutrale" berichten, wat enkel gestraft zou kunnen worden als men de mens rea vereiste laat vallen en enkel de voorspelbare gevolgen in overweging neemt. Wat tot ongewenste gevolgen zou leiden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:37:31 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196440019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vond jou altijd wel een vrij relaxte user die zaken kon relativeren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de laatste tijd een beetje aan het radicaliseren bent, of in ieder geval begrip hebt voor radicale elementen binnen de samenleving.
Gematigde moslims bestaan niet.
pi_196440066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

M'n punt was dat je ook mensen kan opruien met "neutrale" berichten, wat enkel gestraft zou kunnen worden als men de mens rea vereiste laat vallen en enkel de voorspelbare gevolgen in overweging neemt. Wat tot ongewenste gevolgen zou leiden.
Ja maar dat lijkt me hier totaal niet aan de orde. Eigenlijk in geen enkele zaak die ik me kan herinneren.
pi_196440138
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gematigde moslims bestaan niet.
Ik ben ervan overtuigd dat die wel bestaan, ik heb er eentje als buurman gehad. Stond tijdens ramadan op zijn balkon een sigaretje te roken, en toen ik naar buiten stapte met een biertje en vroeg of hij er ook een wilde hebben, en hij hem niet afsloeg, dacht ik nog zoiets van 'zie je wel, het zijn net mensen'. :') Het is in ieder geval een moslim die zijn religie niet al te serieus neemt. Jammer dat ie verhuist is, nu zit er Nederlander in met een hond die regelmatig loopt te blaffen. Kutherrie dus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196441095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja maar dat lijkt me hier totaal niet aan de orde. Eigenlijk in geen enkele zaak die ik me kan herinneren.
Ik gok dat het vaak genoeg gebeurt, er zijn nu eenmaal topics (mohammed cartoons, kinderlokkers, pedofiele leraars, dierenbeulen etc.) waarmee je makkelijk kan "opruien by proxy". Een kort "neutraal" bericht volstaat, je moet niet opruien want je weet dat anderen dat zullen doen. Zij riskeren vervolging wanneer het uit de hand loopt ("succesvol" is), jij blijft buiten schot.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:40:00 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196441586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat die wel bestaan, ik heb er eentje als buurman gehad. Stond tijdens ramadan op zijn balkon een sigaretje te roken, en toen ik naar buiten stapte met een biertje en vroeg of hij er ook een wilde hebben, en hij hem niet afsloeg, dacht ik nog zoiets van 'zie je wel, het zijn net mensen'. :') Het is in ieder geval een moslim die zijn religie niet al te serieus neemt. Jammer dat ie verhuist is, nu zit er Nederlander in met een hond die regelmatig loopt te blaffen. Kutherrie dus.
Als er geen gematigde moslims waren, dan hadden we veel meer gedonder. Groot deel is vooral in naam moslim.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:58:09 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196441811
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als er geen gematigde moslims waren, dan hadden we veel meer gedonder. Groot deel is vooral in naam moslim.
En een aardig deel daarvan heeft vanuit het thuisland of vanuit de opvoeding toch nogal wat achterlijke denkbeelden meegekregen.

Dat valt er wel uit te krijgen, als deze mensen in een overgrote meerderheid autochtone Nederlanders terecht zouden komen. Als men in een achterstandswijk samen met anderen met dezelfde denkbeelden terecht komt, dan krijg je een parallelle samenleving.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:04:13 #128
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196441900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

En een aardig deel daarvan heeft vanuit het thuisland of vanuit de opvoeding toch nogal wat achterlijke denkbeelden meegekregen.

Dat valt er wel uit te krijgen, als deze mensen in een overgrote meerderheid autochtone Nederlanders terecht zouden komen. Als men in een achterstandswijk samen met anderen met dezelfde denkbeelden terecht komt, dan krijg je een parallelle samenleving.
Kan ik alleen maar volledig mee eens zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196442176
Ik kan toch ook moeilijk zeggen dat deze vrouw schuldig is aan opruiing.


Maarja dezelfde mensen die schreeuwen om vrijheid van meningsuiting willen hier een celstraf voor. Dus ik snap het niet echt meer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:04 #130
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196442230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik kan toch ook moeilijk zeggen dat deze vrouw schuldig is aan opruiing.


Maarja dezelfde mensen die schreeuwen om vrijheid van meningsuiting willen hier een celstraf voor. Dus ik snap het niet echt meer.
De politie heeft haar er voor opgepakt, de docent is nog steeds ondergedoken vanwege daadwerkelijke bedreigingen. Dat jij het niet ziet, zegt misschien meer over jou.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196442249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik kan toch ook moeilijk zeggen dat deze vrouw schuldig is aan opruiing.


Maarja dezelfde mensen die schreeuwen om vrijheid van meningsuiting willen hier een celstraf voor. Dus ik snap het niet echt meer.
Ze is niet aangeklaagd voor het geven van haar mening, das meer iets voor de woestijnlanden.
Ze is aangeklaagd omdat ze opriep tot strafbare feiten.
pi_196442292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze is niet aangeklaagd voor het geven van haar mening, das meer iets voor de woestijnlanden.
Ze is aangeklaagd omdat ze opriep tot strafbare feiten.
Nog niet schuldig bevonden toch?
Ik had ook niet direct het idee dat ze opriep tot geweld.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_196442365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nog niet schuldig bevonden toch?
Ik had ook niet direct het idee dat ze opriep tot geweld.
Lees de artikelen over deze zaak nog maar even. Deze dame gaat zich gewoon volgens de wet moeten verantwoorden voor haar uitspraken.
pi_196442385
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De politie heeft haar er voor opgepakt, de docent is nog steeds ondergedoken vanwege daadwerkelijke bedreigingen. Dat jij het niet ziet, zegt misschien meer over jou.
Die docent zit ondergedoken omdat hij bedreigd wordt door malloten, die moet je uiteraard vervolgen. Maar als dit meisje enkel een groter podium heeft gegeven aan de prent is dst niet direct een schuldverklaring.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees de artikelen over deze zaak nog maar even. Deze dame gaat zich gewoon volgens de wet moeten verantwoorden voor haar uitspraken.
Daarvan ben ik.op de hoogte ja, ik geef enkel aan dat ik de aanklacht ook niet enorm sterk vind.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:33:35 #135
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196442426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die docent zit ondergedoken omdat hij bedreigd wordt door malloten, die moet je uiteraard vervolgen. Maar als dit meisje enkel een groter podium heeft gegeven aan de prent is dst niet direct een schuldverklaring.
Ik heb in deze draad al verschillende keren geschreven wat ik van deze foute dame vind. Ze mag hier gewoon niet mee weg komen. Ook als voorbeeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:34:53 #136
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196442449
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze is niet aangeklaagd voor het geven van haar mening, das meer iets voor de woestijnlanden.
Ze is aangeklaagd omdat ze opriep tot strafbare feiten.
Precies dat. 120.000 gelijkgestemden hebben al aangegeven dat ze spotprentjes niet vinden kunnen; dat dat niet mag en dat dat vooral verboden moet worden. Daar heeft niemand bij ingegrepen want iedereen mag nou eenmaal iets vinden in dit land.
pi_196442483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb in deze draad al verschillende keren geschreven wat ik van deze foute dame vind. Ze mag hier gewoon niet mee weg komen. Ook als voorbeeld.
Je moet wel een daadwerkelijk strafbaar feit begaan. Als je de social post leest geef ze vooral haar mening (walgelijk) over de cartoon.

Het is natuurlijk de wet voorbij om te stellen dat ze had kunnen weten wat ze had zou aanrichten. Sterker nog, stel je voor dat je dat omdraait. Als ik morgen een spotprent op Twitter zet kan ik er ook van uit gaan dat ik bedreigd wordt door een hoop moslimidioten. Ben ik dan ook schuldig aan opruiing?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:38:02 #138
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196442541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je moet wel een daadwerkelijk strafbaar feit begaan. Als je de social post leest geef ze vooral haar mening (walgelijk) over de cartoon.

Het is natuurlijk de wet voorbij om te stellen dat ze had kunnen weten wat ze had zou aanrichten. Sterker nog, stel je voor dat je dat omdraait. Als ik morgen een spotprent op Twitter zet kan ik er ook van uit gaan dat ik bedreigd wordt door een hoop moslimidioten. Ben ik dan ook schuldig aan opruiing?
Als je erbij zet dat je buurman hem gemaakt heeft wss wel.
pi_196442571
Even voor mijn beeldvorming.
Het gaat om deze post toch?



Dit is toch niet strafbaar mag ik hopen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:40:22 #140
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196442623
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je moet wel een daadwerkelijk strafbaar feit begaan. Als je de social post leest geef ze vooral haar mening (walgelijk) over de cartoon.

Het is natuurlijk de wet voorbij om te stellen dat ze had kunnen weten wat ze had zou aanrichten. Sterker nog, stel je voor dat je dat omdraait. Als ik morgen een spotprent op Twitter zet kan ik er ook van uit gaan dat ik bedreigd wordt door een hoop moslimidioten. Ben ik dan ook schuldig aan opruiing?
Laten we maar afwachten. Ik ga er van uit dat dit voor de rechter komt. We zijn toch geen fokking theocratie waar de islam alles bepaalt?

Als ze hiermee weg komt, dan schep je een precedent voor nog meer verklikkers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196442676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Met anders aanpakken, daags nadat een leraar is onthoofd vanwege het tonen van spotprenten.

Wie daar geen opruiing en dreigen in ziet is moslim of heeft oogkleppen en kijkt weg.
Wat overdreven zeg.. moet niks hebben van die achterhaalde ideologie, maar om bij dat bericht zelf strafbare dingen gaan invullen om iemand te veroordelen gaat toch echt te ver.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:44:41 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196442731
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:42 schreef SOG het volgende:

[..]

Wat overdreven zeg.. moet niks hebben van die achterhaalde ideologie, maar om bij dat bericht zelf strafbare dingen gaan invullen om iemand te veroordelen gaat toch echt te ver.
Oh gelukkig, dan is die leraar waarschijnlijk helemaal voor niks ondergedoken :)
pi_196442808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Laten we maar afwachten. Ik ga er van uit dat dit voor de rechter komt. We zijn toch geen fokking theocratie waar de islam alles bepaalt?

Als ze hiermee weg komt, dan schep je een precedent voor nog meer verklikkers.
Als ze hiermee veroordeelt wordt schept dat ook een precedent waar de leraar schuldig is (die verspreid immers ook een spotprent waardoor de maker moest onderduiken) . Dat lijkt me niet echt wenselijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_196442811
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Oh gelukkig, dan is die leraar waarschijnlijk helemaal voor niks ondergedoken :)
Daar heeft zij niks mee te maken. Man man man. Mensen zijn hier aan het klagen dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt en wat doen ze? De vrijheid van meningsuiting beperken.

Spoor die dreigers op en vervolg ze, maar geen enkele rechter gaat iemand vervolgen op basis van die ene screenie. Tis geen marokko hier.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:48:21 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196442824
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]

Gewoon dreigen en opruien dus.
Nou, voor dreigen moet het wel iets explicieter zijn. Dit is wel een heel vaag en schemerig gebied aan het worden zo.
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:49:49 #146
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196442870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als ze hiermee veroordeelt wordt schept dat ook een precedent waar de leraar schuldig is (die verspreid immers ook een spotprent wat de maker van die prent in gevaar kan brengen, niet?) . Dat lijkt me niet echt wenselijk.
Gast, DIE PRENT HING ER AL!
Omgekeerde wereld. Onderhand wel érg veel intolerante, religieuze engnekken in dit land
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196442928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gast, DIE PRENT HING ER AL!
Omgekeerde wereld. Onderhand wel érg veel intolerante, religieuze engnekken in dit land
Vertel dat maar tegen de maker die ondergedoken zit omdat deze leraar dit heeft opgehangen.

Oftewel, als je vind dat de leraar geen blaam treft (en dat is zo hopelijk want dit moet kunnen) dan kun je niet roepen dat het meisje opeens wél schuldig is.


Helemaal ironisch dat je mij dan intolerant noemt. Die prent moet gewoon overal getoond kunnen worden en daar mag je heus wel wat van vinden maar je dient het te tolereren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:52:45 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196442958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vertel dat maar tegen de maker die ondergedoken zit omdat deze leraar dit heeft opgehangen.

Oftewel, als je vind dat de leraar geen blaam treft (en dat is zo hopelijk want dit moet kunnen) dan kun je niet roepen dat het meisje opeens wél schuldig is.
🧐
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:54:03 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196442993
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

Als ze hiermee veroordeelt wordt schept dat ook een precedent waar de leraar schuldig is (die verspreid immers ook een spotprent waardoor de maker moest onderduiken) . Dat lijkt me niet echt wenselijk.
quote:
De tekening, waarop een dader van de aanslag op Charlie Hebdo wordt bespot, hing er al vijf jaar en zette deze week kwaad bloed bij islamitische leerlingen van de school.
Parool
pi_196443013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:54 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Parool
Ja dus? De maker wordt nu wel bedreigd. Dat is dna toch exact hetzelfde gevolg?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')