abonnement Unibet Coolblue
pi_196435395
Heuj :)

Ik kijk regelmatig op een (Australische) website die wetenschappelijke artikelen samenvatten en vervolgens plaatsen op hun pagina. Sinds kort hebben ze het systeem wat verandert waardoor je een abonnementsprijs moet betalen (ik dacht 10 euro per maand o.i.d.).

Vol enthousiasme klikte ik op de registratiepagina, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze geen Paypal kennen. De enige mogelijkheid die ze bieden is het gebruik van een creditcard.

In het voorjaar (2021) komen ze alsnog met een Paypal optie, maar tot die tijd blijft het bij creditcards met als gevolg dat ik dus een beetje in dubio zit (aangezien ik wel graag bij wil blijven). Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met creditcards? Ik lees overal dat je ook kosten betaald voor het gebruik/de aanschaf van zo'n kaart, terwijl paypal dan weer gratis is? De bedoeling is uiteindelijk dat de 10 euro elke maand netjes afgeschreven wordt.

Ik kan uiteraard wachten op het voorjaar, maar stiekem wil ik gewoon lid worden/blijven.
pi_196435415
hoe oud ben je TS?

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2020 11:56:43 ]
pi_196435435
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:56 schreef Dries4Ever het volgende:
hoe oud ben je TS?
Moet ik nou m'n bank bellen of wil je mijn leeftijd weten? Hoezo is mijn leeftijd relevant? Ik heb gewoon 0,0 ervaring met (online) creditcards. Vandaar de vraag.
pi_196435448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:57 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Moet ik nou m'n bank bellen of wil je mijn leeftijd weten? Hoezo is mijn leeftijd relevant? Ik heb gewoon 0,0 ervaring met (online) creditcards. Vandaar de vraag.
je leeftijd is relevant, daarna de bank
pi_196435545
Ik weet niet eens wat een creditcard kost omdat het bijna geen conjo is, vergeleken met het gemak wat je er van hebt op reis, bij de aanschaf van producten online, en je bent zelfs automatisch verzekerd voor diefstal en schade bij de producten.

Je hoeft tegenwoordig vrijwel geen inkomen te hebben om er eentje te krijgen bij je bank. Vroeger was dat wel anders.
-nee-
pi_196435559
Voor die paar maanden zou ik niet te moeilijk doen. Misschien kun je eens kijken naar een prepaid creditcard.


Ik heb ooit van Visa de 3vCard gehad. Kon ik opwaarderen met iDeal. Is wel al een paar jaar terug...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_196435618
Soms zit er een gratis CC mogelijkheid bij je bank abo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:07:29 #8
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196435637
Bunq travel card. Werkt gewoon als een debit card maar wordt overal als credit card geaccepteerd, je zet er met ideal geld op en dat kan je besteden. Geen extra kosten, geen rente, niks. Kan het iedereen aanraden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 12:08:49 #9
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_196435652
succes ermee.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:17:27 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196435779
Revolut prepaid visa card kost volgens mij niks behalve eenmalig de verzendkosten. Je betaalt wel wat voor een premium card, maar dat heb je zo te horen niet nodig.
pi_196436722
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:
Revolut prepaid visa card kost volgens mij niks behalve eenmalig de verzendkosten. Je betaalt wel wat voor een premium card, maar dat heb je zo te horen niet nodig.
een internet betaling gaat nog wel met een prepaid card, maar een auto huren of hotel reserveren (of iets anders waar ze een reservering maken op je kaart) is niet mogelijk met een prepaid kaart
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:00:45 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196438822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

een internet betaling gaat nog wel met een prepaid card, maar een auto huren of hotel reserveren (of iets anders waar ze een reservering maken op je kaart) is niet mogelijk met een prepaid kaart
Ah ok, wist ik niet. Gebruik de revolut kaart alleen voor betaling in winkels in landen met andere valuta om die extra kosten te voorkomen.
pi_196439027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

een internet betaling gaat nog wel met een prepaid card, maar een auto huren of hotel reserveren (of iets anders waar ze een reservering maken op je kaart) is niet mogelijk met een prepaid kaart
Hotel reserveren gaat prima. Auto huren heb ik nog niet geprobeerd.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_196439061
Het is sowieso handig om meerdere creditcards te hebben van verschillende partijen. Zo heb ik een Mastercard van m'n bank en een Visa van ICS. Toen ik twee jaar geleden een rondreis maakte in Europa kwam het tweemaal voor dat een betaling niet lukte... één keer de Mastercard (Noorwegen, online) en één keer de Visa (Spanje, automaat). In beide gevallen boodt de andere creditcard uitkomst. In een hotel of bij de autoverhuur zal je niet zo snel tegen een probleem aanlopen... maar bijvoorbeeld bij een automaat of bij een online betaling is de kans groter.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196441356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is sowieso handig om meerdere creditcards te hebben van verschillende partijen. Zo heb ik een Mastercard van m'n bank en een Visa van ICS. Toen ik twee jaar geleden een rondreis maakte in Europa kwam het tweemaal voor dat een betaling niet lukte... één keer de Mastercard (Noorwegen, online) en één keer de Visa (Spanje, automaat). In beide gevallen boodt de andere creditcard uitkomst. In een hotel of bij de autoverhuur zal je niet zo snel tegen een probleem aanlopen... maar bijvoorbeeld bij een automaat of bij een online betaling is de kans groter.
Ik heb dat probleem echt werkelijk nog nooit gehad. Zowel met MasterCard als Visa niet (had MC, nu Visa). dus een van beide is prima.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 27 november 2020 @ 19:25:57 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196441436
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is sowieso handig om meerdere creditcards te hebben van verschillende partijen. Zo heb ik een Mastercard van m'n bank en een Visa van ICS. Toen ik twee jaar geleden een rondreis maakte in Europa kwam het tweemaal voor dat een betaling niet lukte... één keer de Mastercard (Noorwegen, online) en één keer de Visa (Spanje, automaat). In beide gevallen boodt de andere creditcard uitkomst. In een hotel of bij de autoverhuur zal je niet zo snel tegen een probleem aanlopen... maar bijvoorbeeld bij een automaat of bij een online betaling is de kans groter.
Je hebt er vooral 2 nodig als je een Amex hebt in Europa. Dat werkt in (online) winkels vaak niet.
pi_196450392
Ligt er aan wat de reden is om hiervoor te kiezen.
Nederlandse CC zijn prima toch. Alleen in Nederland worden echt hele hoge eisen gesteld aan het krijgen van een CC. Wat voor veel niet gaat lukken. Terwijl in het buitenland je zelfs zonder inkomen een CC kan hebben.

Een debitcard is sowieso een prima optie. Bunq, Revolut en N26 bv.
Kun je ook gewoon reserveringen mee doen bv.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

een internet betaling gaat nog wel met een prepaid card, maar een auto huren of hotel reserveren (of iets anders waar ze een reservering maken op je kaart) is niet mogelijk met een prepaid kaart
Met een debitcard kun je prima een auto huren.
Al regelmatig gedaan. Ik heb specifiek daar een kaart voor.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah ok, wist ik niet. Gebruik de revolut kaart alleen voor betaling in winkels in landen met andere valuta om die extra kosten te voorkomen.
Kan ook wel hoor. De debitkaarten die er zijn van bv Revolut en N26 worden gewoon geaccepteerd.
pi_196450438
Ik zou niet eens weten wat ik zonder CC zou moeten. Vliegtickets, online aankopen etc doe ik allemaal met creditcard.
pi_196450446
Volgens mij is een anwb creditcard het eerste jaar gratis. Daarna kan je m opzeggen.
Al betaal ik nu volgens mij 12,50 per jaar. Dus dat zijn de kosten ook niet.
pi_196450460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:15 schreef Fugue het volgende:
Ik zou niet eens weten wat ik zonder CC zou moeten. Vliegtickets, online aankopen etc doe ik allemaal met creditcard.
Uhm omdat je dat ook met een normale kaart en Paypal kan doen?
Dus je mist er helemaal niets aan om geen CC te hebben xD.

Het enige waar je (soms) een CC voor nodig hebt is wanneer je in het buitenland bent.
Bij het huren van een auto heb je een CC (of debit versie) nodig bv.
Maar voor winkels niet eens, hotel niet, vlucht niet.
pi_196457854
Ik heb een creditcard, bij ING kost dat 18,60 euro per jaar. Ik heb het even opgezocht, het wordt steeds duurder. Als je student bent is het goedkoper maar dan zijn de voorwaarden ook anders geloof ik.
Het komt wel eens voor dat het de enige betaaloptie is en daarvoor is het handig.
Het is heel makkelijk te gebruiken.

Het nadeel is dat er bijkomende kosten gevraagd kunnen worden bij een aankoop met je creditcard, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, in ieder geval niet waar er geen andere betaalopties waren.

Ik zou als ik jou was wel een creditcard aanvragen, omdat je jezelf ermee een plezier doet en omdat je het misschien nog vaker nodig gaat hebben.

Maar kun je die samenvattingen die er tot het voorjaar komen daarna alsnog lezen? Dan is dat wel een reden om te wachten, want je mist dan niets.

[ Bericht 13% gewijzigd door kuolema op 28-11-2020 21:05:12 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196462365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:55 schreef WaikikiWim het volgende:
Heuj :)

Ik kijk regelmatig op een (Australische) website die wetenschappelijke artikelen samenvatten en vervolgens plaatsen op hun pagina. Sinds kort hebben ze het systeem wat verandert waardoor je een abonnementsprijs moet betalen (ik dacht 10 euro per maand o.i.d.).

Vol enthousiasme klikte ik op de registratiepagina, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze geen Paypal kennen. De enige mogelijkheid die ze bieden is het gebruik van een creditcard.

In het voorjaar (2021) komen ze alsnog met een Paypal optie, maar tot die tijd blijft het bij creditcards met als gevolg dat ik dus een beetje in dubio zit (aangezien ik wel graag bij wil blijven). Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met creditcards? Ik lees overal dat je ook kosten betaald voor het gebruik/de aanschaf van zo'n kaart, terwijl paypal dan weer gratis is? De bedoeling is uiteindelijk dat de 10 euro elke maand netjes afgeschreven wordt.

Ik kan uiteraard wachten op het voorjaar, maar stiekem wil ik gewoon lid worden/blijven.
Prepaid Visa kaart
Simpel
pi_196464515
Heb ANWB Visa. Kost dacht ik ¤12/jaar. Overschrijven naar bank en cash pinnen kost 2% fee. Betalingen kost niets. Wel op tijd betalen. Bij te laat betalen betaal je een vette rente. Je kunt ook credit storten zodat je jezelf niet in de vingers snijdt mocht je een betaling missen. Voor de rest perfect en werkt wereldwijd. Plus alle aankopen zijn verzekerd.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196464595
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Uhm omdat je dat ook met een normale kaart en Paypal kan doen?
Dus je mist er helemaal niets aan om geen CC te hebben xD.

Het enige waar je (soms) een CC voor nodig hebt is wanneer je in het buitenland bent.
Bij het huren van een auto heb je een CC (of debit versie) nodig bv.
Maar voor winkels niet eens, hotel niet, vlucht niet.
Gratis reis, annuleringsverzekering, gratis extra garantie e.d.

Vorig jaar toen wowair failliet ging betaalde mijn eigen reisverzekering geen geld uit (waar ik 100 euro per jaar voor betaalde), cc keerde het geld probleemloos uit (kosten 15 euro per jaar, echter spaar honderd euro bijenkorftegoed ermee jaarlijks.)
pi_196635559
MasterCard _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')