abonnement Unibet Coolblue
pi_196434263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Iedereen vindt er zijn eigen weg in en maakt een afweging tussen de ernst van het virus en haalbaarheid van maatregelen. Je gaat mij niet vertellen dat er - op een paar verdwaalde uitzonderingen na - mensen zijn in Nederland die zich 100% van de tijd hebben geconformeerd aan de 1,5-meterregel, om maar een voorbeeld te noemen.
En als het gaat om complete sectoren die dan wel worden gesloten dan wel sterk worden gelimiteerd dan heb je weinig te kiezen. Dicht is dicht.
Boetes kan je gewoon nog accepteren en due stapelen wel op, maar dat hoef je niet te weerhouden, maar dicht is dicht... Cafebezoek kan niet of je je er nu aan wilt houden of niet. Hoe stoer je je ook voordoet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:36:20 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196434299
Dat bepaalde maatregelen - of het nu plicht is of dringend advies - nog enige tijd in stand blijven zal toch geen verrassing zijn.

Is voor de meesten ook wel acceptabel neem ik aan, mits er dan wel enig perspectief aan gehangen wordt.
pi_196434363
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vond het een goed interview. Hij was duidelijk en gaf een keer antwoord op bijna alle vragen ipv eromheen lullen.
Ik vond alleen de zomer uitspraak ongeloofwaardig optimistisch.
Vind je? Hij is bepaald de eerste niet die ongeveer Q2/Q3 2021 aanhoudt als potentieel einde van de (meeste) maatregelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:41:55 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196434368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, ik lees hun interviews niet eens meer.

Ze krijgen van mij tot maart om de boel te fixen. En dan gaan er met mij een hoop mensen gewoon weer normaal doen.
Nou daar zal van Dissel wel van onder de indruk zijn, dat ene ootjekatootje op het Fok forum anders normaal gaat doen !
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_196434400
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:14 schreef groenen het volgende:
We zitten op natuurlijke wijze nu waarschijnlijk tussen de 8-15%.

Dus nog 5 jaartjes geduld, als je niet wil vaccineren.

En dan is het de vraag of de natuurlijke immuniteit niet verdwijnt.
We zullen eerder richting de 15-20% immuniteit zitten, maar het zal even duren voordat het zichtbaar zal zijn in het bloed. De tweede golf was qua piek bijna even hoog als de eerste, maar duurde (en duurt nog) veel langer.

Beestje afhankelijk van de generatie tijd, maar met de cijfers van het rivm kom ik tijdens de tweede golf op iets van 12% of zo qua immuniteit tot nu toe.
pi_196434415
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben ik ook mee eens... Nu eerst nog iets bedenken om ze te vinden voordat ze mensen besmetten...
Wat is er moeilijk aan een complete aan een complete leeftijdscategorie in te enten, dat doen ze normaal ook?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196434652
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:26 schreef halfway het volgende:
Nee weet je wat ze gaan doen, de ouderen en zwakkeren eerst inenten.
Beter pakken ze de snotterende superspreaders op de scholen van 5-20 jaar eerst.
die hoeven niet naar het ziekenhuis.....en daar gaat het toch om ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196435030
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou daar zal van Dissel wel van onder de indruk zijn, dat ene ootjekatootje op het Fok forum anders normaal gaat doen !
Daarom kan het ook gewoon! :P
pi_196435043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die hoeven niet naar het ziekenhuis.....en daar gaat het toch om ?
die 5~18 jarige besmetten de ouders weer en die de zwakkere

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2020 11:34:19 ]
pi_196435055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:34 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

die 5~18 jarige besmetten de ouders weer en die de zwakkere
als de ouderen en de zwakkeren beschermd zijn niet meer.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196435097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als de ouderen en de zwakkeren beschermd zijn niet meer.....
sorry, we bedoelen hetzelfde, ik las je post verkeerd

De ouderen enten zodat de ziekenhuis zorg ontlast word, zodra dat aan slaat kan er een hele hoop meer en worden de teugels langzaam los gelaten, zodra ze iedereen met een aandoening en alles boven de 60+ voorzien hebben van een enting (dat zijn er nog steeds 5 miljoen, dus dat duurt wel ff) zal er meer mogen.

Maarjah, de studenten willen als eerste, die willen weer kunnen feesten en samen komen


[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2020 11:37:57 ]
pi_196435200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:36 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

sorry, we bedoelen hetzelfde, ik las je post verkeerd

De ouderen enten zodat de ziekenhuis zorg ontlast word, zodra dat aan slaat kan er een hele hoop meer en worden de teugels langzaam los gelaten, zodra ze iedereen met een aandoening en alles boven de 60+ voorzien hebben van een enting (dat zijn er nog steeds 5 miljoen, dus dat duurt wel ff) zal er meer mogen.

Maarjah, de studenten willen als eerste, die willen weer kunnen feesten en samen komen
de ouderen en zwakkeren willen gewoon weer erop uit kunnen, en dat kunnen de jongeren nu wel....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196435662
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:45 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan een complete aan een complete leeftijdscategorie in te enten, dat doen ze normaal ook?
Ah zo, dat kan als ze willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196436148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, ik lees hun interviews niet eens meer.

Ze krijgen van mij tot maart om de boel te fixen. En dan gaan er met mij een hoop mensen gewoon weer normaal doen.
Wat ga je dan doen, op de stoep voor een dicht café zitten? 🤣
pi_196436173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, ik lees hun interviews niet eens meer.

Ze krijgen van mij tot maart om de boel te fixen. En dan gaan er met mij een hoop mensen gewoon weer normaal doen.
lekker egoïstisch en daar ligt juist het hele probleem dat we nu nog zoveel maatregelen en besmettingen hebben.
bedankt he en de velen met jou ^O^
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196436251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, ik lees hun interviews niet eens meer.

Ze krijgen van mij tot maart om de boel te fixen. En dan gaan er met mij een hoop mensen gewoon weer normaal doen.
:')
-nee-
pi_196436339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:44 schreef Anton91 het volgende:
We zullen eerder richting de 15-20% immuniteit zitten, maar het zal even duren voordat het zichtbaar zal zijn in het bloed.
https://www.sanquin.nl/ov(...)nors-meting-november

quote:
Het percentage bloeddonors dat antistoffen tegen COVID-19 heeft, blijft stijgen. De laatste meting van Sanquin geeft aan dat het landelijk gemiddelde is gestegen naar 8,1%, met lokaal maximaal 10% prevalentie.
cijfers gepubliceerd op 26 november 2020 , gisteren dus

volgens arts-microbioloog Hans Zaaijer van Sanquin duurt het ongeveer 2 of 3 weken voordat bij een donor anti-stoffen aantoonbaar zijn in het bloed (en ook moeten mensen 2 weken vrij zijn van evt. ziektesymptomen om bloed te mogen doneren), dus deze cijfers zouden de situatie van 2 tot 3 weken terug weergeven.

maar het is onwaarschijnlijk dat dit cijfer zich zou verdubbelen in 2/3 weken

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 27-11-2020 13:13:03 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196436460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

https://www.sanquin.nl/ov(...)nors-meting-november
[..]

cijfers gepubliceerd op 26 november 2020 , gisteren dus
Maar het duurt even voordat anti lichamen aangetoond kunnen worden en daarnaast moet een donor ook nog eens minimaal twee weken klachtenvrij zijn voordat hij/zij mag doneren. Staat ook in het artikel dat de waarden achterlopen.

Ook als je naar de afbeelding hieronder kijkt (uit dat artikel) dan zie je dat tussen 9-18 mei veel meer anti-stoffen werden gevonden, terwijl in werkelijkheid het aantal besmettingen in de periode tussen die en de vorige meting best meeviel. Zie link onder het plaatje.



https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen (en dan toon alles, dan zie je de eerste en tweede golf).
pi_196436510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het duurt even voordat anti lichamen aangetoond kunnen worden en daarnaast moet een donor ook nog eens minimaal twee weken klachtenvrij zijn voordat hij/zij mag doneren. Staat ook in het artikel dat de waarden achterlopen.
hoe waarschijnlijk denk je dat het is dat dit cijfer zich miniaal zal verdubbelen in 2 of 3 weken, als het tot nu toe 9 maanden geduurt heeft tot 8 - 10 procent te komen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:45:30 #45
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196436900
Gommers, van Dissel, Kuipers. Allemaal omhooggevallen marionetten die ons de boodschappen brengen. En nu krijgen ze straks ook nog 'fake beef' omdat ze zich teveel "bemoeien met het beleid"
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196436934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, ik lees hun interviews niet eens meer.

Ze krijgen van mij tot maart om de boel te fixen. En dan gaan er met mij een hoop mensen gewoon weer normaal doen.
Mag de zorg dan ook weer normaal gaan doen? Of mogen die de ellende weer gaan oplossen?
pi_196436997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe waarschijnlijk denk je dat het is dat dit cijfer zich miniaal zal verdubbelen in 2 of 3 weken, als het tot nu toe 9 maanden geduurt heeft tot 8 - 10 procent te komen?
Het pienter onderzoek zal sowieso een betere afspiegeling zijn van de samenleving. Bloeddonoren zullen over het algemeen wat verzichtiger zijn en het opbouwen van anti-stoffen duurt ook even. Zoals ik de edit hierboven zei is het aantal anti stoffen tussen 1 april en 18 mei ook flink toegenomen (verdubbelt) zonder dat er toen echt veel besmettingen waren.



https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen

En zoals je kunt zien zitten er tussen beide golven weinig verschil wat betreft de piek, de tweede golf duurt alleen vele malen langer en bouwde zich ook veel langzamer op.
pi_196437302
Het is wel een keer mooi geweest. Zet de kwetsbare maar in beperking tot ze gevaccineerd zijn.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196437570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Gommers, van Dissel, Kuipers. Allemaal omhooggevallen marionetten die ons de boodschappen brengen. En nu krijgen ze straks ook nog 'fake beef' omdat ze zich teveel "bemoeien met het beleid"
Van wie komen de boodschappen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196437590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:51 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Wat ga je dan doen, op de stoep voor een dicht café zitten? 🤣
Met een bord voor het lokale cafe staan en eisen dat die open gaat denk ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')