abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 november 2020 @ 01:38:31 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196431107
De Duitse regering bereidt een aantal maatregelen voor om het rechtse extremisme en racisme aan te pakken. De strategie omvat onder meer een groter hulppakket voor slachtoffers, maar er komen ook wijzigingen in de Duitse strafwet. Verwijzingen naar rassen zullen bovendien uit de Duitse grondwet worden geschrapt. Voor de maatregelen is een pakket van meer dan 1 miljard euro, gespreid over een periode van vier jaar, voorzien.

verder in link
https://www.msn.com/nl-be(...)tremisme/ar-BB1bo2Pl

Klinkt nobel maar als ik dan lees dat 54.3% van de politiek misdrijven rechts extremistisch zijn zou ik die andere 45.7% ook gelijk aanpakken.
pi_196431111
Links extremisme is verder niet erg?
  vrijdag 27 november 2020 @ 01:41:24 #3
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_196431122
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 01:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Links extremisme is verder niet erg?
Dat heet daar activisme. ;)
  vrijdag 27 november 2020 @ 02:06:08 #4
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_196431206
Goede zaak.

Hopelijk volgt Nederland en Fryslan ook spoedig dit voorbeeld van de Duitsers. _O_

Sowieso Duitsland. _O_ _O_ _O_ O+
pi_196431414
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goede zaak.

Hopelijk volgt Nederland en Fryslan ook spoedig dit voorbeeld van de Duitsers. _O_

Sowieso Duitsland. _O_ _O_ _O_ O+
Ik denk dat wij inmiddels wat nuchterder dan de Duitsers zijn en beseffen dat het gevaar niet alleen van extreemrechts komt.
  vrijdag 27 november 2020 @ 06:57:00 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196432298
Rechts extremisme is het best aan te pakken door je te focussen op de voedingsbodem. Dit is symptoombestrijding.
“Wir schaffen das” heeft veel boze, ontevreden mensen geschapen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 november 2020 @ 06:59:40 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196432317
Als men islamitisch geļnspireerde haatmisdrijven in Duitsland nog steeds wegschrijft op het conto van extreem rechts, dan verwacht ik dat dit pakket maatregelen dat ook aanpakt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 27 november 2020 @ 07:23:35 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_196432448
Onze maatschappij zal niet ten onder gaan aan "extreem rechts" maar aan allerlei buitenlands importtuig dat overal schijt aan heeft en alles naar de godverdomme helpt.
Of mag de olifant nog steeds niet benoemd worden anno 2020?
pi_196432563
quote:
Daarbij zal echter ook de Duitse grondwet worden aangepakt. In die grondwet staat uitdrukkelijk dat niemand op basis van geslacht, ras, taal, thuis en afkomst, religieuze of politieke overtuiging mag worden gediscrimineerd of bevoordeeld. De verwijzing naar het ras hoort daarin volgens de Duitse regering echter niet meer thuis.

‘De Duitse grondwet werd kort na de Tweede Wereldoorlog opgezet,’ luidt het. ‘Nadat het land met het Nazisme werd geconfronteerd, was het toen zinvol om uitdrukkelijk te vermelden dat niemand op basis van een rassenverschil mocht worden gediscrimineerd. Het concept suggereert echter een verdeling van mensen in categorieėn. Dat kan vandaag niet meer worden getolereerd.’
Is er iemand die hier chocola van kan maken? Ik zie niets anders dan een kinderachtige logische fout en een Godwin. Dit kunnen ze toch niet zo menen?
pi_196432639
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:23 schreef asco het volgende:
Onze maatschappij zal niet ten onder gaan aan "extreem rechts" maar aan allerlei buitenlands importtuig dat overal schijt aan heeft en alles naar de godverdomme helpt.
Of mag de olifant nog steeds niet benoemd worden anno 2020?
Pssst,

Er drijft een drol in de punch bowl ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196432666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:57 schreef thedeedster het volgende:
Rechts extremisme is het best aan te pakken door je te focussen op de voedingsbodem. Dit is symptoombestrijding.
“Wir schaffen das” heeft veel boze, ontevreden mensen geschapen.
Niet doen wat de extremisten niet willen...straks worden ze nog boos!

Ook maar meteen de extremistische interpretatie van de Sharia invoeren. Dan hebben we tenminste geen aanslagen meer hier.

En natuurlijk vlees verbieden. Zijn de eco-terroristen ook blij.

Goed plan man :')
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196432671
Joden in Duitsland: wij worden steeds geterroriseerd door (extreem)links en moslims.
Regering: nee hoor het is extreemrechts en daar trekken wij 1 miljard voor uit om dat te bestrijden.
Joden in Duitsland: eeuh nee. Nogmaals wij worden get....
Regering: mond dicht! Het is extreemrechts. Punt uit!
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_196432676
1 miljard maar
druppel op een gloeiende plaat

[ Bericht 56% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 27-11-2020 10:02:51 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 27 november 2020 @ 08:24:23 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196432844
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

Niet doen wat de extremisten niet willen...straks worden ze nog boos!

Ook maar meteen de extremistische interpretatie van de Sharia invoeren. Dan hebben we tenminste geen aanslagen meer hier.

En natuurlijk vlees verbieden. Zijn de eco-terroristen ook blij.

Goed plan man :')
Lach er maar om. Heb je zelf nog suggesties?
Mensen met een andere mening voor racist en xenofoob uitmaken is vooralsnog niet effectief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196433238
‘De grootste slachtoffers van het naziregime waren de gematigde nazi’s’
Hallo
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:13:30 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196433274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:10 schreef Sebbeszweet het volgende:
‘De grootste slachtoffers van het naziregime waren de gematigde nazi’s’
Zoiets blijkt altijd - om de een of andere reden - altijd maar één kant op te werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196433300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:23 schreef asco het volgende:
Onze maatschappij zal niet ten onder gaan aan "extreem rechts" maar aan allerlei buitenlands importtuig dat overal schijt aan heeft en alles naar de godverdomme helpt.
Of mag de olifant nog steeds niet benoemd worden anno 2020?
Dat buitenlands importtuig is wel voornamelijk extreem rechts. Willen namelijk ook slechts veel nemen en niets geven.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:28:42 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196433437
Duitsland gaat echt geen 1 miljard uittrekken in deze tijd voor een fictief probleem. Tevens betekent het aanpakken van extreem-rechtse organisaties niet dat de rest niet aangepakt wordt. Er is dus geen enkele reden om "ja maar links/moslims/hippies dan?" te roepen.
pi_196433516
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:59 schreef nixxx het volgende:
Als men islamitisch geļnspireerde haatmisdrijven in Duitsland nog steeds wegschrijft op het conto van extreem rechts, dan verwacht ik dat dit pakket maatregelen dat ook aanpakt.
Inderdaad, antisemitisme wordt in Duitsland standaard als extreemrechts aangemerkt
En zo hebben daar ook een ruime definitie van 'haatmisdrijf'
pi_196433722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:23 schreef asco het volgende:
Onze maatschappij zal niet ten onder gaan aan "extreem rechts" maar aan allerlei buitenlands importtuig dat overal schijt aan heeft en alles naar de godverdomme helpt.
Of mag de olifant nog steeds niet benoemd worden anno 2020?
Natuurlijk niet, waarom denk je dat verwijzingen naar rassen uit de grondwet geschrapt gaan worden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196433784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, waarom denk je dat verwijzingen naar rassen uit de grondwet geschrapt gaan worden?
Was laatst in het nieuws. Duitsland erkent geen menselijke rassen meer.

Totaal gestoord volk met een obsessie voor het ein volk-idee.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:56:25 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196433819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Was laatst in het nieuws. Duitsland erkent geen menselijke rassen meer.

Totaal gestoord volk met een obsessie voor het ein volk-idee.
Het is wel wetenschappelijk correct, er zijn geen verschillende mensenrassen, niet sinds wij homo sapiens de neanderthalers uitgeroeid hebben. Verschillende etniciteiten, ja, dat wel, en verschillende huidskleuren natuurlijk, maar dat is een oppervlakkig verschil.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:33:53 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196434266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:57 schreef thedeedster het volgende:
Rechts extremisme is het best aan te pakken door je te focussen op de voedingsbodem. Dit is symptoombestrijding.
“Wir schaffen das” heeft veel boze, ontevreden mensen geschapen.
En wat is volgens jou de voedingsbodem? En mocht je hierbij aan immigranten denken (wat best enige mate van invloed kan hebben), hoe verklaar je de populariteit van extreem-rechts in Oost-Europese landen dan?
Krekker is de bom!
pi_196434336
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 01:38 schreef the-eye het volgende:
De Duitse regering bereidt een aantal maatregelen voor om het rechtse extremisme en racisme aan te pakken. De strategie omvat onder meer een groter hulppakket voor slachtoffers, maar er komen ook wijzigingen in de Duitse strafwet. Verwijzingen naar rassen zullen bovendien uit de Duitse grondwet worden geschrapt. Voor de maatregelen is een pakket van meer dan 1 miljard euro, gespreid over een periode van vier jaar, voorzien.

verder in link
https://www.msn.com/nl-be(...)tremisme/ar-BB1bo2Pl

Klinkt nobel maar als ik dan lees dat 54.3% van de politiek misdrijven rechts extremistisch zijn zou ik die andere 45.7% ook gelijk aanpakken.
Komt ook omdat ze in DE een mindset hebben van 'de daders zijn extreem rechts zodra niets anders is bewezen'.

Vertekend de boel een beetje in een land waar antifa heel groot is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196434347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:59 schreef nixxx het volgende:
Als men islamitisch geļnspireerde haatmisdrijven in Duitsland nog steeds wegschrijft op het conto van extreem rechts, dan verwacht ik dat dit pakket maatregelen dat ook aanpakt.
Ha!

Grappig
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:55:20 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196434540
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wat is volgens jou de voedingsbodem? En mocht je hierbij aan immigranten denken (wat best enige mate van invloed kan hebben), hoe verklaar je de populariteit van extreem-rechts in Oost-Europese landen dan?
Waarom moet je ervaringsdeskundige zijn om iets af te wijzen? Ik heb een afkeer van pedofilie. Niet omdat ik slachtoffer ben geweest, maar omdat ik een gezond verstand heb.

Ik kom zelf veel in Oost Europa. Ik had eens zakenpartners over in Amsterdam. Die schrokken zich het apelazarus. Die mensen hebben ook tv. Lezen ook kranten. Denk je dat zij op islamimport zitten te wachten? Oost-Europa heeft de wrede Osmanen meegemaakt. Die hebben daar geen trek meer in.

En ze hebben ook geen aangeleerde erfzonde, want ze hadden geen koloniėn.

Nee, ik geef ze volstrekt gelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196434626
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Lach er maar om. Heb je zelf nog suggesties?
Mensen met een andere mening voor racist en xenofoob uitmaken is vooralsnog niet effectief.
Nou, wat Duitsland doet lijkt mij een goed plan: geld inzetten om extremisme te bestrijden. Om onderscheid te maken tussen 'terecht' en 'onterecht' extremisme is een slecht idee. Want daar krijg je geen fijnere samenleving van.

Daarnaast is angst voor vreemdelingen letterlijk xenofobie. Dus wie de schoen past...

Er is natuurlijk een vluchtelingen crisis, maar om deze op een bepaalde manier op te lossen uit angst dat er anders teveel Neo-Nazi's ontstaan, lijkt mij een dom plan. Want dan werk je dat soort extremisme juist in de hand, omdat het dan loont voor ze om zich extremistisch te gedragen. Dan bepalen de gekkies het beleid zeg maar.

Dit geld overigens voor extremisme in haar algemeen. Laat ze maar roepen: er zal toch nooit iets haalbaars/leefbaars uit komen kwa ideeėn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:15:33 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196434796
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou, wat Duitsland doet lijkt mij een goed plan: geld inzetten om extremisme te bestrijden. Om onderscheid te maken tussen 'terecht' en 'onterecht' extremisme is een slecht idee. Want daar krijg je geen fijnere samenleving van.

Daarnaast is angst voor vreemdelingen letterlijk xenofobie. Dus wie de schoen past...

Er is natuurlijk een vluchtelingen crisis, maar om deze op een bepaalde manier op te lossen uit angst dat er anders teveel Neo-Nazi's ontstaan, lijkt mij een dom plan. Want dan werk je dat soort extremisme juist in de hand, omdat het dan loont voor ze om zich extremistisch te gedragen. Dan bepalen de gekkies het beleid zeg maar.

Dit geld overigens voor extremisme in haar algemeen. Laat ze maar roepen: er zal toch nooit iets haalbaars/leefbaars uit komen kwa ideeėn.
Hier kan ik mij redelijk in vinden.

Punt is; het gaat er nu niet om of Rechts extremisten gelijk hebben of niet. Het gaat erom hoe je rechtsextremisme vermindert.

Een grote groep mensen heeft een bepaalde mening. Ga je daar dan inhoudelijk mee in discussie, of schuif je ze direct aan de kant; want racisten en xenofoben?

Vooralsnog gebeurt het laatste. En ik heb niet het idee dat het aantal rechts extremisten vermindert. Eerder het tegendeel. Voor rotte vis uitmaken en een paar leuke, inclusieve Postbus55-spotjes gaan dit niet verhelpen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196435232
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou, wat Duitsland doet lijkt mij een goed plan: geld inzetten om extremisme te bestrijden. Om onderscheid te maken tussen 'terecht' en 'onterecht' extremisme is een slecht idee. Want daar krijg je geen fijnere samenleving van.

Daarnaast is angst voor vreemdelingen letterlijk xenofobie. Dus wie de schoen past...

Er is natuurlijk een vluchtelingen crisis, maar om deze op een bepaalde manier op te lossen uit angst dat er anders teveel Neo-Nazi's ontstaan, lijkt mij een dom plan. Want dan werk je dat soort extremisme juist in de hand, omdat het dan loont voor ze om zich extremistisch te gedragen. Dan bepalen de gekkies het beleid zeg maar.

Dit geld overigens voor extremisme in haar algemeen. Laat ze maar roepen: er zal toch nooit iets haalbaars/leefbaars uit komen kwa ideeėn.
De meeste vreemdelingen doen wel slechts dingen waarmee men de angst van mensen voor vreemdelingen nooit verminderd.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:00:50 #31
36038 Shaman
retro-progressief
pi_196435508
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 01:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Links extremisme is verder niet erg?
Even erg maar een veel kleiner percentage. Dat 54.3% van de misdrijven rechts-extremistisch is, maakt de overige misdrijven niet links. Onder de overige 45,7% vallen ook alle niet politiek gekleurde misdrijven.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:05:04 #32
36038 Shaman
retro-progressief
pi_196435597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:59 schreef nixxx het volgende:
Als men islamitisch geļnspireerde haatmisdrijven in Duitsland nog steeds wegschrijft op het conto van extreem rechts, dan verwacht ik dat dit pakket maatregelen dat ook aanpakt.
Religieus fundamentalisme is rechts. Het is een conservatieve stroming. De afwijzing van alles wat niet tot de eigen groep behoort, maakt het extremistisch.
pi_196435766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:56 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het is wel wetenschappelijk correct, er zijn geen verschillende mensenrassen, niet sinds wij homo sapiens de neanderthalers uitgeroeid hebben. Verschillende etniciteiten, ja, dat wel, en verschillende huidskleuren natuurlijk, maar dat is een oppervlakkig verschil.
Het probleem is dat het voor mensen die willen discrimineren totaal niet uitmaakt of rassen daadwerkelijk bestaan of niet. Het is gewoon niet relevant.
pi_196436370
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:00 schreef Shaman het volgende:

[..]

Even erg maar een veel kleiner percentage. Dat 54.3% van de misdrijven rechts-extremistisch is, maakt de overige misdrijven niet links. Onder de overige 45,7% vallen ook alle niet politiek gekleurde misdrijven.
Dit ligt maar net aan hoe er wordt geregistreerd natuurlijk. Het zou mij overdreven gezegd niet verbazen als daar elk misdrijf door een blanke gepleegd als extreem rechts wordt geregistreerd.
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:12:49 #35
36038 Shaman
retro-progressief
pi_196436464
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit ligt maar net aan hoe er wordt geregistreerd natuurlijk. Het zou mij overdreven gezegd niet verbazen als daar elk misdrijf door een blanke gepleegd als extreem rechts wordt geregistreerd.
Ben je serieus? Waarom zou Duitsland niet politiek gemotiveerde misdaden door blanke mensen als extreem-rechts registreren?
pi_196438317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:05 schreef Shaman het volgende:

[..]

Religieus fundamentalisme is rechts. Het is een conservatieve stroming. De afwijzing van alles wat niet tot de eigen groep behoort, maakt het extremistisch.
Precies. Daarbij men stookt oorlog tegen minderjarigen die niet geloven.
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:36:45 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196438531
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit ligt maar net aan hoe er wordt geregistreerd natuurlijk. Het zou mij overdreven gezegd niet verbazen als daar elk misdrijf door een blanke gepleegd als extreem rechts wordt geregistreerd.
En hoe lijkt het jou wanneer je niet overdrijft en waar basseer je dit op?
Krekker is de bom!
pi_196439715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hier kan ik mij redelijk in vinden.

Punt is; het gaat er nu niet om of Rechts extremisten gelijk hebben of niet. Het gaat erom hoe je rechtsextremisme vermindert.

Een grote groep mensen heeft een bepaalde mening. Ga je daar dan inhoudelijk mee in discussie, of schuif je ze direct aan de kant; want racisten en xenofoben?
Inhoudelijk in discussie gaan met een extremist heeft geen zin. Want hun idealogie is niet berust op feiten, maar op onderbuik gevoelens.

Daarnaast kun je prima critsch zijn op thema's zoals immigratie, zonder de racist uit te hangen. Doch zie ik vaak hier op FOK! dat een denigrerende taal t.o.v. allochtonen samen gaat met onvrede over het immigratiebeleid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:15 schreef thedeedster het volgende:

Vooralsnog gebeurt het laatste. En ik heb niet het idee dat het aantal rechts extremisten vermindert. Eerder het tegendeel. Voor rotte vis uitmaken en een paar leuke, inclusieve Postbus55-spotjes gaan dit niet verhelpen.
Wat is het probleem volgens jou dan precies en hoe moet men dit probleem oplossen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:46 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste vreemdelingen doen wel slechts dingen waarmee men de angst van mensen voor vreemdelingen nooit verminderd.
Dat zijn dus die onderbuikgevoelens waar ik het eerder over had.

De meeste mensen doen gewoon normaal. Maar je zult vast persoonlijke ervaringen hebben die het tegendeel tonen. Dat neemt niet weg dat jou persoonlijke ervaringen niet dezelfde zijn als die van anderen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196439737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:15 schreef NgInE het volgende:

Daarnaast kun je prima critsch zijn op thema's zoals immigratie, zonder de racist uit te hangen. Doch zie ik vaak hier op FOK! dat een denigrerende taal t.o.v. allochtonen samen gaat met onvrede over het immigratiebeleid.
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag hier.
pi_196439772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij beantwoord je je eigen vraag hier.
Welke vraag bedoel je precies?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196440083
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Welke vraag bedoel je precies?
Wat het probleem is. Het is moeilijk om genuanceerd te zijn over het immigratiebeleid omdat extremisten aan beide kanten de dienst uit maken.
pi_196440103
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat het probleem is. Het is moeilijk om genuanceerd te zijn over het immigratiebeleid omdat extremisten aan beide kanten de dienst uit maken.
Ze maken de dienst niet uit, maar schreeuwen wel altijd het hardst.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_196440118
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ze maken de dienst niet uit, maar schreeuwen wel altijd het hardst.
Dat is tegenwoordig vrijwel equivalent. Dat zie je ook bijvoorbeeld bij andere culturele strijd, zwarte piet bijvoorbeeld.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:01:57 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196440365
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:15 schreef NgInE het volgende:

[..]

Inhoudelijk in discussie gaan met een extremist heeft geen zin. Want hun idealogie is niet berust op feiten, maar op onderbuik gevoelens.

Daarnaast kun je prima critsch zijn op thema's zoals immigratie, zonder de racist uit te hangen. Doch zie ik vaak hier op FOK! dat een denigrerende taal t.o.v. allochtonen samen gaat met onvrede over het immigratiebeleid.
[..]

Wat is het probleem volgens jou dan precies en hoe moet men dit probleem oplossen?
[..]

Dat zijn dus die onderbuikgevoelens waar ik het eerder over had.

De meeste mensen doen gewoon normaal. Maar je zult vast persoonlijke ervaringen hebben die het tegendeel tonen. Dat neemt niet weg dat jou persoonlijke ervaringen niet dezelfde zijn als die van anderen.
Allereerst; je maakt de denkfout dat ik redeneer vanuit persoonlijke ervaringen. Zoiets hoeft niet.

Ik redeneer, maar hetgeen ik zeg hoef niet vanuit enige rancune te zijn. Ik heb ook liever geen polarisatie, maar zie dat het groeit.

Als ik iets constateer, impliceert dat niet dat ik het ook onderschrijf.

Mijn visie is gewoon dat rechts-extremisme groeit omdat opiniėrend Links discussies smoort door direct bepaalde zaken te roepen. Men is direct racist etc...
Ik zie hetzelfde nu bij jou, want je gaat er direct al van uit dat een discussie zinloos is, want het zijn extremisten.

Ik hoop dat het duidelijk begint te worden dat ik zeg dat de discussie de enige mogelijkheid is. Anders blijven zaken etteren en zullen de extremisten alleen maar extremer worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196440732
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:15 schreef NgInE het volgende:

De meeste mensen doen gewoon normaal. Maar je zult vast persoonlijke ervaringen hebben die het tegendeel tonen. Dat neemt niet weg dat jou persoonlijke ervaringen niet dezelfde zijn als die van anderen.
O, dus het is voor jou normaal dat groepen vreemdelingen zichzelf opdringen aan andere landen, en daarbij Nederlandse minderjarigen verdringen bij de voederbakken-(goedkopere supermarkten waar de betere voedsters staan of zitten)-?
pi_196445186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig vrijwel equivalent. Dat zie je ook bijvoorbeeld bij andere culturele strijd, zwarte piet bijvoorbeeld.
Er zijn gewoon te weinig mensen die gehecht zijn aan de 'old school' versie van ZP. Kinderen zal het echt een worst wezen hoe hij er uit ziet, zo lang hij maar vrolijk is en cadeau's geeft.
Daarnaast is het gewoon super ongemakkelijk in de internationale media. Want eigenlijk is ZP gewoon iemand in black face. Zo is het allicht niet bedoeld, maar zo lijkt het wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Allereerst; je maakt de denkfout dat ik redeneer vanuit persoonlijke ervaringen. Zoiets hoeft niet.

Ik redeneer, maar hetgeen ik zeg hoef niet vanuit enige rancune te zijn. Ik heb ook liever geen polarisatie, maar zie dat het groeit.

Als ik iets constateer, impliceert dat niet dat ik het ook onderschrijf.

Mijn visie is gewoon dat rechts-extremisme groeit omdat opiniėrend Links discussies smoort door direct bepaalde zaken te roepen. Men is direct racist etc...
Ik zie hetzelfde nu bij jou, want je gaat er direct al van uit dat een discussie zinloos is, want het zijn extremisten.

Ik hoop dat het duidelijk begint te worden dat ik zeg dat de discussie de enige mogelijkheid is. Anders blijven zaken etteren en zullen de extremisten alleen maar extremer worden.
Wat kan er niet besproken worden volgens jou? Er is vrijheid van meningsuiting in dit land. Zolang je niet hele volksstammen wegzet als inferieur, zal er toch niemand zijn die jou racist noemt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:31 schreef torentje het volgende:

[..]

O, dus het is voor jou normaal dat groepen vreemdelingen zichzelf opdringen aan andere landen, en daarbij Nederlandse minderjarigen verdringen bij de voederbakken-(goedkopere supermarkten waar de betere voedsters staan of zitten)-?
Je hebt het over de vluchtelingen crisis zo te lezen. Dat is ook een probleem. Tegenwoordig kun je vrij makkelijk van over de hele wereld hier naar toe reizen. Globalisatie zeg maar.

Maar of de Nederlandse jeugd er slechter door eet weet ik niet. Volgens mij hebben die nog steeds niet zo veel te klagen.

[ Bericht 13% gewijzigd door NgInE op 27-11-2020 22:22:30 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 28 november 2020 @ 00:10:01 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196447293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:57 schreef thedeedster het volgende:
Rechts extremisme is het best aan te pakken door je te focussen op de voedingsbodem. Dit is symptoombestrijding.
“Wir schaffen das” heeft veel boze, ontevreden mensen geschapen.
Extremisten kun je het beste hun zin geven, zeg je nu?
  zaterdag 28 november 2020 @ 02:51:13 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196448166
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Extremisten kun je het beste hun zin geven, zeg je nu?
Je versimpelt zaken en gaat mensen woorden in de mond leggen.

Je bent tegenwoordig - volgens de gemiddelde Jopert of Antifa - al extremist als je één vraagteken zet bij immigratie. Wanneer is iemand volgens jou, extremist?

Maar vertel; zijn de zorgen van die zogenaamde extremisten niet serieus te nemen? Gaat meer en meer immigratie kwesties oplossen? Gaat mensen voor racist of oikofoob uitmaken kwesties oplossen?

Wat denk je zelf?

Ik zie tot nu toe in deze draad, niets meer dan wat gekaats. Maar serieuze oplossingen, ho maar. Ik denk dat deze Duitse aanpak alleen maar tot meer ellende gaat leiden, komen er dan meer of minder rechts extremisten? Het blijft symptoombestrijding.

Dus, wat denk je zelf? En graag iets meer dan een simpele one liner.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196448348
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

Er zijn gewoon te weinig mensen die gehecht zijn aan de 'old school' versie van ZP. Kinderen zal het echt een worst wezen hoe hij er uit ziet, zo lang hij maar vrolijk is en cadeau's geeft.
Daarnaast is het gewoon super ongemakkelijk in de internationale media. Want eigenlijk is ZP gewoon iemand in black face. Zo is het allicht niet bedoeld, maar zo lijkt het wel.
Je zit er naast, maar je ontwijkt mijn punt eigenlijk. Zwarte piet is slechts een voorbeeld, ook bij pak 'em beet de discussie over mondkapjes heb je dezelfde uitkomst. We krijgen nu een plicht om dat ding op te zetten alleen maar omdat er constant geschreeuw over was.

Je onderschat de taktiek die toegepast wordt. Zo gaat het ook met immigratie. Genuanceerde meningen worden ondergesneeuwd door dom geroep van de extremen.
pi_196448352
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 02:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dus, wat denk je zelf? En graag iets meer dan een simpele one liner.
Bespaar je de moeite, die user is niets anders dan een concern troll. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')