abonnement Unibet Coolblue
pi_196451598
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:43 schreef luxerobots het volgende:
Geenstijl is trouwens goed ingevoerd en heeft een uitgebreid artikel geschreven over antisemitische uitspraken van Baudet en zijn (jongere) partijleden.

https://www.geenstijl.nl/(...)-getuigenissen/#more
Het zal vast allemaal kloppen, maar toch komt Geenstijl niet over als neutrale bron. Best jammer.
pi_196451611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je zegt "overheersing", maar volgens mij werd "dominant" daar gewoon in numerieke zin gebruikt. Dus niet een Europa dat zwarte mensen overheerst, maar een Europa waarvan de bevolking in meerderheid blank is, dat wil zeggen een voortzetting van een toestand die al duizenden jaren bestaat.
In numerieke zin maar ook politiek, cultureel, sociaal. Dus blanke mensen moeten Europa domineren, aldus Baudet. Het woord domineren kun je hier als synoniem zien voor overheersen.

Als hij dat woordje blank weglaat en zegt : 'Europeanen moeten Europa domineren"
Dan kan ik het zo in het abstracte er mee eens zijn.
Er zijn concrete situaties denkbaar die niet zo fris zijn onder de vlag van "'Europeanen moeten Europa domineren" Afhankelijk wie deze leuze gebruikt... zal ik de wenkbrauwen fronsen : wat bedoelt hij/zij daarmee?
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:01:31 #253
37887 Dauthi
Progressive
pi_196451705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Het is een Indo. Hij is zelf gemengd.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_196451718
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:01 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Het is een Indo. Hij is zelf gemengd.
Ja, maar wanneer ben je niet meer blank?

Wilders is ook een indo, maar heeft wel een (relatief) lichte huid, blauwe ogen en (vroeger) donkerblond haar.
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:12:37 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196451806
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:12 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Turkse nationalisten, en de islam, Nederland aan het overnemen waren. Eén grote oikofoibsche beweging die Nederland aan het omverwerpen is. Een tsunami. Hoezo klein flutpartijtje?
Check zelf even waar je jouw 'tsunami' kunt terugvinden:

  zaterdag 28 november 2020 @ 12:24:32 #256
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196451912
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In numerieke zin maar ook politiek, cultureel, sociaal. Dus blanke mensen moeten Europa domineren, aldus Baudet. Het woord domineren kun je hier als synoniem zien voor overheersen.

Als hij dat woordje blank weglaat en zegt : 'Europeanen moeten Europa domineren"
Dan kan ik het zo in het abstracte er mee eens zijn.
Er zijn concrete situaties denkbaar die niet zo fris zijn onder de vlag van "'Europeanen moeten Europa domineren" Afhankelijk wie deze leuze gebruikt... zal ik de wenkbrauwen fronsen : wat bedoelt hij/zij daarmee?
Volgens mij draait het bij de conservatieve denkwijze vooral om continuïteit: demografisch (dus ook in samenstelling van de populatie), sociaal (weerstand tegen de afbraak van oude structuren) en cultureel. Wie daarnaar streeft wil ook een relatief ongestoorde voortzetting van de inheemse tradities, en de dragers daarvan zijn vanuit de aard der zaak, door een historische toevalligheid, in meerderheid blank. Dat wil niet zeggen dat de cultuur inherent goed zou zijn omdat ze een product van blanken is, alsof zij in moreel of intellectueel opzicht betere mensen zouden zijn, en evenmin dat deelname aan die cultuur alleen gereserveerd zou zijn voor blanken, zodat andersgekleurden per definitie tot uitsluiting gedoemd zouden zijn.
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:24:43 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196451913
Er zijn overings meerdere Indo's prominent actief geweest in blanke suprematiebewegingen en neonazi-clubjes.
Jack van Tongeren was een beetje de Australische Baudet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196452105
Loopt Loek van Wely daar nog rond, eigenlijk?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196452158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:24 schreef -XOR- het volgende:
Er zijn overings meerdere Indo's prominent actief geweest in blanke suprematiebewegingen en neonazi-clubjes.
Jack van Tongeren was een beetje de Australische Baudet.
Wat is een Indo? Als ik Jack van Tongeren ergens tegen zou komen (die voorste snorro), zou ik ook niet aan een Indo denken.

  zaterdag 28 november 2020 @ 12:59:32 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196452252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is een Indo? Als ik Jack van Tongeren ergens tegen zou komen (die voorste snorro), zou ik ook niet aan een Indo denken.

[ afbeelding ]
Toch gedeeltelijk indonesische afstamming, meer dan Baudet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196452267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zal vast allemaal kloppen, maar toch komt Geenstijl niet over als neutrale bron. Best jammer.
Joh. GeenStijl is een opiniesite?
pi_196452461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:00 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Joh. GeenStijl is een opiniesite?
Joh.
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:19:58 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196452496
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:47 schreef nostra het volgende:
Loopt Loek van Wely daar nog rond, eigenlijk?
Lijkt me niet. Die hebben ze ondertussen allang gedag gezegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 november 2020 @ 13:37:28 #264
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196452701
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zal vast allemaal kloppen, maar toch komt Geenstijl niet over als neutrale bron. Best jammer.
Oude tweets van de schrijver, Bart Nijman:

https://twitter.com/FrontaalNaakt/status/1332647560532676610

Apart.
pi_196452962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Oude tweets van de schrijver, Bart Nijman:

https://twitter.com/FrontaalNaakt/status/1332647560532676610

Apart.
Nouja, niet echt apart. Bart Nijman is vooral een hypocriete lul. Jammer wel, want op veel gebieden kan ik het niet anders dan het met hem eens zijn.
  zaterdag 28 november 2020 @ 15:17:06 #266
37887 Dauthi
Progressive
pi_196453698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar wanneer ben je niet meer blank?

Wilders is ook een indo, maar heeft wel een (relatief) lichte huid, blauwe ogen en (vroeger) donkerblond haar.
Ook een halfbloed.

Wanneer je als Indo denkt dat je blank of een blanke bent en in gaat laten met raszuiverheid, dan heb je last van een identiteitscrisis.

Vaak voorbehouden aan orthodoxe gelovigen of allochtonen, die in een vrij westers land leven, en daar niet mee om kunnen gaan.

Obama is bijvoorbeeld ook geen neger, ook al heeft hij een donkere huidskleur.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_196453740
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 15:17 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ook een halfbloed.
Wilders is niet half Indonesisch.

quote:
Obama is bijvoorbeeld ook geen neger, ook al heeft hij een donkere huidskleur.
Obama is natuurlijk wel negroïde.
pi_196454705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:43 schreef luxerobots het volgende:
Geenstijl is trouwens goed ingevoerd en heeft een uitgebreid artikel geschreven over antisemitische uitspraken van Baudet en zijn (jongere) partijleden.

https://www.geenstijl.nl/(...)-getuigenissen/#more
Ontluisterend.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196454783
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 15:21 schreef luxerobots het volgende:

Wilders is niet half Indonesisch.

Een pinda is een pinda https://www.groene.nl/art(...)indische-grootouders
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196455716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Check zelf even waar je jouw 'tsunami' kunt terugvinden:

[ afbeelding ]
Angstaanjagend genoeg voor 28 zetel blijkbaar. En voor een Nexit.

Hollandse nuchterheid, zullen we maar zeggen :p
pi_196455941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Check zelf even waar je jouw 'tsunami' kunt terugvinden:

[ afbeelding ]
Dus de PVV stemmer ging in de peilingen volop vreemd met Baudet, maar kiest nu toch voor de vaste relatie met de veroordeelde Wilders :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 november 2020 @ 18:35:44 #272
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196456069
Sigrid Kaag probeert nogmaals over de ellende van Forum even wat winst te pakken. Achterbaks kostwijf :r
twitter

https://www.telegraaf.nl/(...)al-eerder-m-n-zorgen

Kom dan gewoon zelf met een goed programma ipv je te profileren over de rug van andermans drama. De overige partijen houden tenminste netjes afstand; daar zou je een voorbeeld aan kunnen nemen als je zo graag eervol en integer wilt overkomen. "Aan iedereen in Nederland." :') Bah :r

#roddeltante

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 28-11-2020 19:04:03 ]
pi_196456734
Beter lezen Wilders, Baudet en hun soortgenoten even dit draadje:

twitter
pi_196456893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter lezen Wilders, Baudet en hun soortgenoten even dit draadje:

[ twitter ]
Wow, die Emini weet het wel heel treffend te duiden.
  zaterdag 28 november 2020 @ 19:36:18 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196456941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wow, die Emini weet het wel heel treffend te duiden.
Ik denk dat Emini ook bij die 120.000 mensen hoort die eisen dat de vrijheid van meningsuiting verboden moet worden als je een mening hebt over hun oprichter.
pi_196457025
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter lezen Wilders, Baudet en hun soortgenoten even dit draadje:

[ twitter ]
Ik heb enkele jaren geleden ook gesolliciteerd bij de gemeente, waarbij de gemeentemeneer heel enthousiast was over de Marokkaanse collega die ze laatst aangenomen hadden. Die gast kon geen werk vinden, maar was wel afgestudeerd was, en dat hij het nu bij hen zo goed deed. Ik dacht nog, kunnen we het even over mij hebben?

Uiteindelijk werd ik afgewezen, en ik heb toch sterk het idee dat ze iemand met een multiculturele achtergrond aangenomen hebben.
pi_196457117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat Emini ook bij die 120.000 mensen hoort die eisen dat de vrijheid van meningsuiting verboden moet worden als je een mening hebt over hun oprichter.
Hier snap ik helemaal niets van. Heb je uberhaubt dat twitter draadje gelezen en zo ja heb je ook gesnapt wat ze zegt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb enkele jaren geleden ook gesolliciteerd bij de gemeente, waarbij de gemeentemeneer heel enthousiast was over de Marokkaanse collega die ze laatst aangenomen hadden. Die gast kon geen werk vinden, maar was wel afgestudeerd was, en dat hij het nu bij hen zo goed deed. Ik dacht nog, kunnen we het even over mij hebben?

Uiteindelijk werd ik afgewezen, en ik heb toch sterk het idee dat ze iemand met een multiculturele achtergrond aangenomen hebben.
Ja, jij voldeed dus kennelijk niet voldoende aan de eisen. Is dat de schuld van een andere sollicitant of is dat ligt dat aan jou? Wat heeft dit verder te maken met het betoog van die dame?
  zaterdag 28 november 2020 @ 19:50:51 #278
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196457122
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb enkele jaren geleden ook gesolliciteerd bij de gemeente, waarbij de gemeentemeneer heel enthousiast was over de Marokkaanse collega die ze laatst aangenomen hadden. Die gast kon geen werk vinden, maar was wel afgestudeerd was, en dat hij het nu bij hen zo goed deed. Ik dacht nog, kunnen we het even over mij hebben?

Uiteindelijk werd ik afgewezen, en ik heb toch sterk het idee dat ze iemand met een multiculturele achtergrond aangenomen hebben.
Ja dat zijn meestal ook vrij sociale functies; ook aan het loket en zo. Dan hebben ze natuurlijk liever iemand die regelmatig in een theehuis komt, dan iemand die het grootste deel van zijn leven op een zolderkamer heeft doorgebracht.
pi_196457146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier snap ik helemaal niets van. Heb je uberhaubt dat twitter draadje gelezen en zo ja heb je ook gesnapt wat ze zegt?
[..]

Ja, jij voldeed dus kennelijk niet voldoende aan de eisen. Is dat de schuld van een andere sollicitant of is dat ligt dat aan jou? Wat heeft dit verder te maken met het betoog van die dame?
Daar heb je dus werkelijk waar 0,0 idee van.
pi_196457166
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wow, die Emini weet het wel heel treffend te duiden.
Wat is er precies zo treffend? Het generaliseren? Of wat voor onzin haal jij eruit?
pi_196457174
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:50 schreef qajariaq het volgende:

Ja, jij voldeed dus kennelijk niet voldoende aan de eisen. Is dat de schuld van een andere sollicitant of is dat ligt dat aan jou? Wat heeft dit verder te maken met het betoog van die dame?
Ik voldeed aan alle eisen.

Maar goed, ik heb het idee dat je bij de gemeente, vooral in de grote stad, tegenwoordig in het nadeel bent als je blank/wit/monocultureel bent. Met een kleurtje ben je prima diversiteitsverhogend.

Overigens heeft die madam er zelf voor gekozen om een hoofddoekje om te doen. Als ik een groot kruis om mijn dek doe bij een sollicitatie. Zal ik ook sneller vreemde reacties krijgen.
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:00:23 #282
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196457228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:50 schreef qajariaq het volgende:
Hier snap ik helemaal niets van. Heb je uberhaubt dat twitter draadje gelezen en zo ja heb je ook gesnapt wat ze zegt?
Jazeker wel. Ik vond dit wel een aparte opmerking van Emina. Hierin verwijt Emina dat PVV'ers onder andere joden en homo's haten.

twitter


Emina vergeet er nog bij te zeggen dat PVV'ers die het liefst van een flat afgooien.

Koekoek >:O
pi_196457249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat Emini ook bij die 120.000 mensen hoort die eisen dat de vrijheid van meningsuiting verboden moet worden als je een mening hebt over hun oprichter.
Als je het draadje had gelezen dan wist je dat Emini aanhangers van populisten gunt dat hun echte problemen worden opgelost.
pi_196457300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:02 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als je het draadje had gelezen dan wist je dat Emini aanhangers van populisten gunt dat hun echte problemen worden opgelost.
Zoals overlast van Marokkanen?
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:08:48 #285
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196457320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:02 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als je het draadje had gelezen dan wist je dat Emini aanhangers van populisten gunt dat hun echte problemen worden opgelost.
Dat er geen spotprenten meer gemaakt worden?
pi_196457520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zoals overlast van Marokkanen?
Is die overlast het probleem of het feit dat er mensen van Marokkaanse afkomst rondlopen?
pi_196457599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:39 schreef timmmmm het volgende:
Baudet kan voor de rest van zijn leven lezinkjes gaan geven en boekjes schrijven, die hoeft nooit meer echt werk te verzetten
Dat zal vies tegenvallen. Met zijn antisemitische gedachtegoed heb je in NL gewoon een ernstig probleem als je in de toekomst nog een baantje zoekt. Dat is een brug te ver dan. En inmiddels heeft hij de schijn zo ernstig tegen dat hij van dit label heel moeilijk af gaat komen. Zijn wereldbeeld, weten we inmiddels, is best doordrongen van antisemitische opvattingen.

Hij had het beter zoals Geert kunnen houden bij enkel moslims en zeker niet joden. Stuk veiliger. Homos en joden met rust laten en alles op die islam/moslims gooien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_196457673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk dat Emini ook bij die 120.000 mensen hoort die eisen dat de vrijheid van meningsuiting verboden moet worden als je een mening hebt over hun oprichter.
Waarom denk je dat?
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:20:17 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196458347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:38 schreef archito het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat Emina bijvoorbeeld al in haar twitter OP heeft staan dat je beter niet kritisch moet zijn naar mensen, omdat dat de ander pijn zou kunnen doen (zou kunnen kwetsen). Dus kritisch zijn over haar ideologie lijkt me geen welkome beweging, ook niet voor haar achterban waar zij zichzelf wel een beetje de beschermvrouw* van ziet. *Voordat je hier ook weer naar gaat vragen: lees dan zelf maar even haar twitteraccount door.



En als je zoiets bovenaan in je OP zet, dan vind je dat wss wel belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 28-11-2020 21:27:59 ]
pi_196458485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zoals overlast van Marokkanen?
Fijn dat je hier even haar gelijk aantoont.

Mensen zijn alleen nog hun afkomst, sociale status of geaardheid. En de enige reden dat ze overlast veroorzaken, geen werk hebben en anders zijn is dat ze hier zijn.

"Er is bijna geen ruimte meer om te praten of klagen over de daadwerkelijke problemen van dit land, die *iedereen* treffen. Henk en Hasan hebben beiden evenveel last van het woningtekort en de hoge prijzen. Ingrid en Fatima hebben beiden last van verborgen armoede."
pi_196458598
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:29 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Fijn dat je hier even haar gelijk aantoont.

Mensen zijn alleen nog hun afkomst, sociale status of geaardheid. En de enige reden dat ze overlast veroorzaken, geen werk hebben en anders zijn is dat ze hier zijn.

"Er is bijna geen ruimte meer om te praten of klagen over de daadwerkelijke problemen van dit land, die *iedereen* treffen. Henk en Hasan hebben beiden evenveel last van het woningtekort en de hoge prijzen. Ingrid en Fatima hebben beiden last van verborgen armoede."
Er is wel degelijk overlast die specifiek bij Marokkanen en moslims hoort. Als je ruzie hebt in een uitgaansgelegenheid dat ze dan later met een hele groep terugkomen bijvoorbeeld. Of vrouwen die nageroepen worden voor 'hoer' omdat ze niet op dat gesis reageren.
pi_196458835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is wel degelijk overlast die specifiek bij Marokkanen en moslims hoort. Als je ruzie hebt in een uitgaansgelegenheid dat ze dan later met een hele groep terugkomen bijvoorbeeld. Of vrouwen die nageroepen worden voor 'hoer' omdat ze niet op dat gesis reageren.
Is dat alleen cultureel of zelfs genetisch bepaald? Of zou dat gedrag vanzelf afnemen als deze groepen naar dezelfde scholen zouden gaan, meer zouden werken, in dezelfde wijken zoden wonen en van jong tot oud meer sociale contacten met de rest van onze samenleving zouden hebben?

Correlatie != causaliteit

En polarisatie maakt het oplossen van onze en hun problemen alleen maar ingewikkelder.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:50:43 #293
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196458890
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:47 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Is dat alleen cultureel of zelfs genetisch bepaald? Of zou dat gedrag vanzelf afnemen als deze groepen naar dezelfde scholen zouden gaan, meer zouden werken, in dezelfde wijken zoden wonen en van jong tot oud meer sociale contacten met de rest van onze samenleving zouden hebben?

Correlatie != causaliteit

En polarisatie maakt het oplossen van onze en hun problemen alleen maar ingewikkelder.
Dit klinkt heel erg een beetje als de verantwoordelijkheid van je eigen gedrag bij de ander leggen. Soort slachtofferrol zeg maar alias "He made me do it"
pi_196459195
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter lezen Wilders, Baudet en hun soortgenoten even dit draadje
En wat voor lering moet hieruit getrokken worden?

Dat Emine Uğur vanaf haar 16e een hoofddoek draagt en weigert handen te schudden ofzo?

Mevrouw is zelfs boos op van Jole en de Joop... _O-

twitter
pi_196459308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dit klinkt heel erg een beetje als de verantwoordelijkheid van je eigen gedrag bij de ander leggen. Soort slachtofferrol zeg maar alias "He made me do it"
Zo is het zeker niet bedoeld.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag. Omgevingsfactoren hebben daar wel degelijk invloed op, zowel positief als negatief.

Sowieso zijn partijen als PVV en Forum sterk in het exploiteren van problemen, maar effectieve en realistische oplossingen hebben zij niet.
pi_196459322
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:47 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Is dat alleen cultureel of zelfs genetisch bepaald? Of zou dat gedrag vanzelf afnemen als deze groepen naar dezelfde scholen zouden gaan, meer zouden werken, in dezelfde wijken zoden wonen en van jong tot oud meer sociale contacten met de rest van onze samenleving zouden hebben?
Je stelt nogal veel vragen. Maar je hebt een punt. Beter onderwijs en betere baankansen zouden een deel van de overlast en criminaliteit weg kunnen nemen. Naast dat er een cultureel aspect meespeelt, waarbij mensen gewoon niet opgevoed worden, of andere normen en waarden hebben dan die wij gewend zijn in Nederland.

Overigens zou het ook slim zijn om niet steeds nieuwe groepen met een achterstand binnen te laten. Zo blijft het probleem bestaan. Ook als langzaam migranten uit de tweede en derde generatie aan het opklimmen zijn.

quote:
Correlatie != causaliteit
En dit is overigens lang niet altijd zo.
pi_196459378
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je stelt nogal veel vragen. Maar je hebt een punt. Beter onderwijs en betere baankansen zouden een deel van de overlast en criminaliteit weg kunnen nemen. Naast dat er een cultureel aspect meespeelt, waarbij mensen gewoon niet opgevoed worden, of andere normen en waarden hebben dan die wij gewend zijn in Nederland.
Waar we sowieso vanaf moeten is problemen terug te brengen tot een tastbaar iets (zoals "de Marokkanen") met een simpele oplossing (bijvoorbeeld "de grenzen moeten dicht"). Problemen zijn vaak dusdanig ingewikkeld dat we het ons niet kunnen veroorloven om (alleen) te wedden op een paar populistische stokpaardjes die niet het beloofde effect zullen sorteren anders dan te scoren voor de bühne.

quote:
Overigens zou het ook slim zijn om niet steeds groepen met een achterstand binnen te laten. Zo blijft het probleem bestaan. Ook als langzaam migranten uit de tweede en derde generatie aan het opklimmen zijn.
Nederland heeft al een streng asiel- en naturalisatiebeleid. De procedures moeten beter, maar je komt hier echt niet zomaar binnen als gelukszoeker. De problemen (en oplossingen) worden niet zozeer veroorzaakt aan de grens maar vooral in de milieus waarin bepaalde groepen leven en waar zij moeizaam uit kunnen komen.
pi_196459483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:17 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Waar we sowieso vanaf moeten is problemen terug te brengen tot een tastbaar iets (zoals "de Marokkanen") met een simpele oplossing (bijvoorbeeld "de grenzen moeten dicht"). Problemen zijn vaak dusdanig ingewikkeld dat we het ons niet kunnen veroorloven om (alleen) te wedden op een paar populistische stokpaardjes die in de praktijk vooral zullen scoren voor de bühne.
Grenzen dicht is beeldspraak. Maar we hebben wel tal van laspakken hier onderdak gegeven.

quote:
Nederland heeft al een streng asiel- en naturalisatiebeleid. De procedures moeten beter, maar je komt hier echt niet zomaar binnen als gelukszoeker.
Je komt dus wel zomaar binnen. En je komt er als Nederland niet makkelijk vanaf.

Overigens zie ik ook het probleem in de mensen die hier wel het recht hebben om te blijven. Dat gaat om tienduizenden mensen per jaar. Mensen die wij moeten opvangen, in huizen moeten stoppen, en mensen die vaak onze normen en waarden niet ondersteunen. Bovendien is het reservoir van deze mensen bijna oneindig. De UNHCR had het vorig jaar over 79,5 miljoen mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld.
pi_196459533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:24 schreef luxerobots het volgende:
Overigens zie ik ook het probleem in de mensen die hier wel het recht hebben om te blijven. Dat gaat om tienduizenden mensen per jaar. Mensen die wij moeten opvangen, in huizen moeten stoppen, en mensen die vaak onze normen en waarden niet ondersteunen.
Wat sowieso niet gaat helpen is die mensen massaal op te stapelen in appartementen in een achterstandswijk, een paar jaar te wachten en dan te roepen "zie je wel, ze willen niet integreren".

Er ligt een opgave om te zorgen voor voldoende woningen voor alle Nederlanders in prettige wijken en dorpen, het liefst in structuren waarin groepen minder langs elkaar leven en er kansen zijn voor iedereen. Of je nu de dochter van een vluchteling, de zoon van een tweede generatie allochtoon of kind van een blonde alleenstaande bijstandsmoeder bent.
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:34:08 #300
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196459661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Wat sowieso niet gaat helpen is die mensen massaal op te stapelen in appartementen in een achterstandswijk, een paar jaar te wachten en dan te roepen "zie je wel, ze willen niet integreren".

Er ligt een opgave om te zorgen voor voldoende woningen voor alle Nederlanders in prettige wijken en dorpen, het liefst in structuren waarin groepen minder langs elkaar leven en er kansen zijn voor iedereen. Of je nu de dochter van een vluchteling, de zoon van een tweede generatie allochtoon of kind van een blonde alleenstaande bijstandsmoeder bent.
Droom gerust verder.

quote:
“Almost 60 percent agree that Muslims should return to the roots of Islam,” he wrote, while “75 percent think there is only one interpretation of the Qur’an possible to which every Muslim should stick.”
https://www.breitbart.com(...)-integrated-muslims/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')