abonnement Unibet Coolblue
pi_196425404
Als er straks een mondkapjesplicht komt, zal ook gedefinieerd worden wat een mondkapje is. Mag ik een toiletpapiertje met plakband voor mijn mond plakken? Of duct tape met kleine gaatjes om doorheen te ademen? Mag ik een sjaal dragen in de winter en deze tot over mijn mond dragen? Hoeveel gaatjes per oppervlakte eenheid mag het mondkapje hebben, en hoe groot mogen deze gaatjes dan maximaal zijn?

En moet een MONDkapje ook over de neus? Zoja, waarom? Moet er dan niet juist een mondneuskapjesplicht komen in plaats van een mondkapjesplicht?
pi_196425435
Muilkorfplicht 14.gif
  donderdag 26 november 2020 @ 19:13:09 #4
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196425546
quote:
Stofzuigerzak geen geschikt filter

:D :')
pi_196425568
quote:
Staat nog niet per se wat de definitie van een mondkapje is. Wat als je twee velletjes toiletpapier pakt en daarna twee touwtjes doorheen naait, zodat die om je oren kunnen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196425591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Staat nog niet per se wat de definitie van een mondkapje is. Wat als je twee velletjes toiletpapier pakt en daarna twee touwtjes doorheen naait, zodat die om je oren kunnen.
quote:
Geschikt materiaal voor mondkapjes
Kies textiel
Toiletpapier is doorgaans niet van textiel gemaakt.
pi_196425648
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:16 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

[..]

Toiletpapier is doorgaans niet van textiel gemaakt.
Een sjaal wel, maar dat mag blijkbaar niet. En een stuk textiel die behoorlijk poreus is? Is daar een richtlijn voor? Of kan ik gewoon een visnet van textiel om m'n oren knopen?

Bv. https://nl.aliexpress.com/i/33017744085.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196425686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een sjaal wel, maar dat mag blijkbaar niet. En een stuk textiel die behoorlijk poreus is? Is daar een richtlijn voor? Of kan ik gewoon een visnet van textiel om m'n oren knopen?
quote:
Zelf mondkapjes maken
Wilt u zelf een mondkapje maken? Bekijk de voorbeeldinstructie voor een niet-medisch mondkapje of gebruik een ander patroon. Zorg dat het mondkapje zo goed mogelijk aansluit op uw gezicht. En uw neus, mond en kin bedekt.
Lezen en logisch nadenken zijn volgens mij niet je sterkste punten. :')
pi_196425687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een sjaal wel, maar dat mag blijkbaar niet. En een stuk textiel die behoorlijk poreus is? Is daar een richtlijn voor? Of kan ik gewoon een visnet van textiel om m'n oren knopen?

Bv. https://nl.aliexpress.com/i/33017744085.html
Dit is precies wat ik bedoel :D
pi_196425715
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:21 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

[..]

Lezen en logisch nadenken zijn volgens mij niet je sterkste punten. :')
Je doet je naam in ieder geval wel eer aan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196426922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:13 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Stofzuigerzak geen geschikt filter

:D :')
Terecht, je moet wel een beetje standaarden hebben voor een niet-werkende schaamlap, anders is het anarchie.
pi_196429060
Een mondkapje is een kapje voor je mond.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:50:34 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_196429925
Net van de mandarijnen kan prima ja toch 14.gif
Tics van je petten.
pi_196429987
Doe normaal.
Interessant he ?
pi_196433022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:05 schreef mark16 het volgende:
Als er straks een mondkapjesplicht komt, zal ook gedefinieerd worden wat een mondkapje is. Mag ik een toiletpapiertje met plakband voor mijn mond plakken? Of duct tape met kleine gaatjes om doorheen te ademen? Mag ik een sjaal dragen in de winter en deze tot over mijn mond dragen? Hoeveel gaatjes per oppervlakte eenheid mag het mondkapje hebben, en hoe groot mogen deze gaatjes dan maximaal zijn?

En moet een MONDkapje ook over de neus? Zoja, waarom? Moet er dan niet juist een mondneuskapjesplicht komen in plaats van een mondkapjesplicht?
Joh, de FvD heeft toch wel wat anders aan hun hoofd.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:52:20 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196437976
Dus als ik van een lapje stof een sjaal maak die mond, neus en kin afsluit dan mag het niet, maar als dit de vorm heeft van een mondkapje dan mag het wel? Op welke manier geeft dit verschil op het verspreiden van druppels? 8)7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196438055
Als je van dezelfde stof een mondkapje en een sjaal zou maken zou in theorie de sjaal beter afsluiten omdat die heel vaak ook om de nek gedrapeerd is dus is de kans dat er wat onderuit komt een stuk kleiner als met een mondkapje.
Ik zou dus ook wel willen weten waarom de 1 wel en de ander niet mag.
pi_196440532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef Zwolsboy het volgende:
Doe normaal.
Wat bedoel je? Ik stel deze vraag vrij serieus en normaal
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Joh, de FvD heeft toch wel wat anders aan hun hoofd.
Want alleen de FvD kan kritische vragen stellen?
pi_196441762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:15 schreef mark16 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik stel deze vraag vrij serieus en normaal
[..]

Want alleen de FvD kan kritische vragen stellen?
Kritische vragen wel maar vragen naar de bekende weg om alleen maar dwars te liggen vergt een bepaald soort mensen.

De eisen aan mondkapjes-gelaatsmaskers zo je wilt- zijn al uitgebreid besproken toen ze voor het OV verplicht werden. Je kan die dingen voor dubbeltjes per stuk kopen dus als je een internet abbo kan veroorloven dan lukt het ook wel om een paar mondkapjes te kopen.

Nogmaals, kritische vragen zijn OK maar dit is alleen moeilijk doen om af te leiden van de zaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')