abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 november 2020 @ 12:17:25 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196420476
Is geluk een keuze, en hoe dan wel?

Zo makkelijk als gewoon even kiezen voor gelukkig zijn, is het natuurlijk, en helaas niet. Er is geen instant - knop, -schakelaar -therapie of -medicijn om gelukkig te zijn. Over medicijnen wil ik hier liever niet over praten. Laten we dat aan de artsen psychiaters en andere deskundigen die ervoor gestudeerd hebben EN die degene waarom het gaat voor zich hebben en niet zoals wij slechts topic berichtjes van lezen.
Overigens, daar is wel het een of ander over te vinden in een of meerdere topics in de serie "vraag het een professional".

Wat heb jij zelf ervaren, welke ervaringen heb jij opgedaan in je streven naar, je pogingen tot, een gelukkig(er) leven. Wat doen, echter ook, wat zeker NIET doen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 26 november 2020 @ 12:41:27 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_196420790
Geluk is deels een keuze doordat je niet gelukkig zijn kan vermijden door positief te denken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196420821
Google eens op kik (kijken in kansen) en dip (denken in problemen). We zijn vaak ongelukkig omdat we het gevoel hebben machteloos te staan. We draaien dan rond in een negatieve (dip) cirkel. Anders naar een situatie kijken, heeft invloed op je gevoel en kan negatief naar positief ombuigen.
Sarcasme. Herken het.
pi_196420862
Geluk is misschien geen keuze maar jezelf in staat stellen om gelukkig te kunnen worden in grote mate wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 26 november 2020 @ 12:51:25 #5
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196420929
Mijn eigen ervaring is dat je je vooral NIET moet terugtrekken in je eigen holletje, je eigen bubbel. Blijf contact houden, aktief zoeken en opzoeken, sta open voor hulp, meld je voor hulp en contact, een maatje, een vrijwilliger. Maakt niet uit in welke vorm. Potje schaken, eens bellen, met iemand meelopen als ie de hond uitlaat, een hobbyclubje.

Een andere super ervaring is VOORAL dat je naast hulp zoeken en accepteren ZELF HULP aanbiedt. ER zijn tegenwoordig overal wel vrijwilligerscentrales, meld je daar! Iedereen heeft in bepaalde situaties waarde, kan hulp bieden. Een eenzaam persoon (bv ouder alleen wonend) regelmatig eens bezoeken, gewoon kopje koffie met speculaasje en praatje. Of heb je een hobby en / of iets waar je handig in bent? Bied dat aan, via vrijwilligerscentrale of in een lokaal / regionaal weekblad. Ben je handig met naald en draad? Bied mensen je hulp aan. Kook je graag, misschien wil je wel wat meer koken voor een ander. Of begin meteen een kookclubje.
Ben je een computernerd? Och, zoveel (vaak oudere mensen) hebben problemen met computeren, en tegenwoordig MOET je kunnen computeren. (Banken sluiten kantoren, oplichters proberen je gegevens te ontfutselen. Zelf heb ik soms zelfs ook problemen met de smartphone). Hou je van boeken, ga naar de bibliotheek. Als bezoeker, als vrijwilliger, is er een boeken club? Ben je handig, een lamp ophangen in huis, oliepeil controleren of fietsenband plakken, helpen een tuin winterklaar te maken, snoeien..

Het toverwoord is DOEN. Ga wat doen, concentreer je op wat je kan, voor jezelf, voor een ander. Als je ziet dat je ergens goed in bent, als je dankbaarheid voor je hulp krijgt, dat is een ervaring vaak beter dan een therapie.
In ieder geval, voor mij heeft dit (onder andere, er waren meer dingen) gewerkt. En wat ik zo hoor en lees, werkt dit ook bij veel anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-11-2020 23:21:00 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196420989
Ja en nee.
Het heeft met je eigen wereldbeeld en gedachtes te maken.

Elke tegenslag kun je in theorie ombuigen naar iets positiefs.
Maar sommige mensen hebben zoveel pech dat ik het ze niet kwalijk neem als ze niet uit het dal willen komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196421001
Nee want anders zou iedereen gelukkig zijn
  donderdag 26 november 2020 @ 13:00:36 #8
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196421023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:41 schreef Fok-it het volgende:
Geluk is deels een keuze doordat je niet gelukkig zijn kan vermijden door positief te denken.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:42 schreef Spirit82 het volgende:
Google eens op kik (kijken in kansen) en dip (denken in problemen). We zijn vaak ongelukkig omdat we het gevoel hebben machteloos te staan. We draaien dan rond in een negatieve (dip) cirkel. Anders naar een situatie kijken, heeft invloed op je gevoel en kan negatief naar positief ombuigen.
quote:
16s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Geluk is misschien geen keuze maar jezelf in staat stellen om gelukkig te kunnen worden in grote mate wel.
Ik heb altijd graag gelezen, ook van die zelfhulp boeken. En boeken over therapieën speciaal geschreven voor leken. Die leende ik uit de bibliotheek en af en toe kocht ik er ook.
Ik ga wat boeken noemen maar ik ben al ouder, dus het zullen niet de allernieuwste zijn. Maar daarom kunnen ze nog heel goed helpen en vaker zijn ze dan bij Bolcom of zo gebruikt goedkoop te vinden. En denk eraan, meerdere wegen leiden naar Rome. Dus er is niet één methode die alléén zaligmakend goed is. Gelukkig zijn er meer methodes, manieren om gelukkigER te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-11-2020 23:19:24 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 26 november 2020 @ 13:05:14 #9
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196421064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:41 schreef Fok-it het volgende:
Geluk is deels een keuze doordat je niet gelukkig zijn kan vermijden door positief te denken.
De kracht van positief denken.
Ik ben okay, jij bent okay.
Twee boeken die misschien al kan al 40-50 jaar oud zijn. En of dat positief denken nou gebaseerd is op je christelijk geloof, of een ander geloof, of op NLP of Mindfullness of wat dan ook gebaseerd is, het komt op hetzelfde neer!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-11-2020 20:11:22 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196421150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:41 schreef Fok-it het volgende:
Geluk is deels een keuze doordat je niet gelukkig zijn kan vermijden door positief te denken.
Ik moest zelf denken aan de eerste regels het versje: Een mens lijdt dikwijls ’t meest
Door ’t lijden dat hij vreest.

Het was mijn vader, die me dit nog wel eens voorhield wanneer ik twijfelde om bepaalde beslissingen te nemen omdat ik dan overal "beren op de weg" zag.

Ik denk dat veel mensen door negatief te denken zichzelf al vastleggen in een patroon van net even te passief zijn en dat dit een echte bijdrage kan zijn aan je ongelukkig voelen?

Daarbij op mijzelf gericht kan ik ook wel zeggen dat het me ook wel van zaken bespaard heeft, door wat negatiever te denken, maar misschien dat was dan juist meer dat je door hebt dat als iets te mooi lijkt, dat het dan ook vaak net te mooi is om waar te zijn.

Een gemiste kans was wel dat ik hierdoor ergens eind 2016 niet een paar Bitcoins heb aangeschaft, prijs lag toen ergens rond de 700 euro en ik had het geld er voor om er een paar te kopen... :')
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 26 november 2020 @ 13:27:45 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_196421294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:14 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Daarbij op mijzelf gericht kan ik ook wel zeggen dat het me ook wel van zaken bespaard heeft, door wat negatiever te denken, maar misschien dat was dan juist meer dat je door hebt dat als iets te mooi lijkt, dat het dan
Een gemiste kans was wel dat ik hierdoor ergens eind 2016 niet een paar Bitcoins heb aangeschaft, prijs lag toen ergens rond de 700 euro en ik had het geld er voor om er een paar te kopen... :')
Ach, ook daar zitten zoveel maar's aan vast. Wie zegt wat de toekomst van de Bitcoin brengt bijvoorbeeld. Misschien had veel geld je keuzes laten maken waar je ongelukkig van werd. Plus het feit dat veel geld je wellicht een zorgelozer leven kan geven maar boven een bepaald jaarsalaris geeft het je niet meer geluk, dat is onderzocht.

Ik vind dat je het vooral perfect kan zien in een jaar als deze. Waar veel mensen alleen maar kunnen klagen waar ze dankbaar zouden kunnen zijn voor wat ze hebben. Al die mensen die zich alleen maar de hele dag met die complottheorieën bezig houden bijvoorbeeld zitten volgens mij ook in een hele verbitterde, negatieve denksfeer.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 26 november 2020 @ 13:27:50 #12
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196421296
quote:
16s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Geluk is misschien geen keuze maar jezelf in staat stellen om gelukkig te kunnen worden in grote mate wel.
Ja, maak de omstandigheden zo positief mogelijk te maken. Werk aan de beste versie van jezelf, verzorg jezelf, leer wat, doe wat leuks, poets en ruim op thuis, maak je thuis leuk en gezellig, ook voor jezelf, ook als je alleen bent.

Hier in huis hangt een poster van een tropisch strand met palmen en een mooi wit zand strand. Met de tekst ... Het zijn niet de kansen die je grijpt maar de keuzes die je maakt die je toekomst bepalen.
Dat laatste is oh zo belangrijk. Zit je je hele leven op het "wonder" te wachten? Op je lottowinst? Op een mooie partner die verliefd op jou wordt en je uit je eenzaamheid haalt en je onder de mensen brengt, jou mens maakt, jouw leven upgradet, zoals in romantische comedy's (romcom filmen zoals pretty woman of zo?).

Neen, doe de dingen, neem de beslissingen die je toekomst positief kunnen, zullen beïnvloeden. En verwacht het resultaat niet in 3 maanden.*** Besluit je een opleiding te volgen, zal dat toch minimaal één jaar beslaan? Ook sporten, andere vriendenkring, wat dan maar ook, het heeft zijn tijd nodig. Als je ervoor staat, lijkt twee jaar lang. Maar achteraf denk je, het is toch snel voorbij gegaan, en het is een keuze geweest die je leven positief heeft beïnvloed.

*** wat wel direct invloed op je heeft, zowel hoe je je voelt als hoe anderen je zien en ervaren, is je goed te verzorgen. Gewassen, geschoren, kapper, tanden in orde, tanden gepoetst, beetje leuke kleding (hoeft niet modern en duur te zijn, merkkleding, maar een joggingbroek en een slobber trui is het ook niet!) Kleding maken de mens !!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-11-2020 20:14:54 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 26 november 2020 @ 13:29:48 #13
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196421321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:42 schreef Spirit82 het volgende:
Google eens op kik (kijken in kansen) en dip (denken in problemen). We zijn vaak ongelukkig omdat we het gevoel hebben machteloos te staan. We draaien dan rond in een negatieve (dip) cirkel. Anders naar een situatie kijken, heeft invloed op je gevoel en kan negatief naar positief ombuigen.
IK quote dit omdat ik het een super goede opmerking cq bijdrage vind! _O_ _O_
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196421334
Geluk is een seconde die eeuwigheid wil zijn.
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 26 november 2020 @ 13:39:23 #15
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196421435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Ja en nee.
Het heeft met je eigen wereldbeeld en gedachtes te maken.

Elke tegenslag kun je in theorie ombuigen naar iets positiefs.
Maar sommige mensen hebben zoveel pech dat ik het ze niet kwalijk neem als ze niet uit het dal willen komen.
Ik geloof eigenlijk niet dat ze niet uit het dal WILLEN komen. Wel dat het zo moeilijk is, dus nagenoeg onmogelijk is, voor diegene, om uit dat dal te komen, om daar de energie voor te vinden. Ja, zeker, dat kan, dat komt voor. Zoveel pech ellende ziekte enz. dat je er alleen niet uitkomt. Ik wens die mensen dan dat ze nog een allerlaatste restje energie en moed in zich vinden om aan de bel te trekken, om tenminste de huisarts en een vrijwilligerscentrale of maatschappelijk werk in te lichten. Is het iets van in huis, de huishoud voering niet meer zonder hulp aankunnen, ook dan (kan eventueel via huisarts of gemeente of maatschappelijk werk) huishoudelijke hulp aanvragen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 26 november 2020 @ 14:30:49 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196422056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:39 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ik geloof eigenlijk niet dat ze niet uit het dal WILLEN komen. Wel dat het zo moeilijk is, dus nagenoeg onmogelijk is, voor diegene, om uit dat dal te komen, om daar de energie voor te vinden. Ja, zeker, dat kan, dat komt voor. Zoveel pech ellende ziekte enz. dat je er alleen niet uitkomt. Ik wens die mensen dan dat ze nog een allerlaatste restje energie en moed in zich vinden om aan de bel te trekken, om tenminste de huisarts en een vrijwilligerscentrale of maatschappelijk werk in te lichten. Is het iets van in huis, de huishoud voering niet meer zonder hulp aankunnen, ook dan (kan eventueel via huisarts of gemeente of maatschappelijk werk) huishoudelijke hulp aanvragen.
Precies, de wil kan onvoldoende zijn door bijvoorbeeld gebrek aan energie of door hevige angst/stress. Ik neem het ze niet kwalijk want gedachtes bestrijden en gedrag veranderen is een van de moeilijkste dingen in het leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196422311
Stomme Amerikaanse ideeën dat alles in het leven een keuze is. TS moet eens wat minder zelfhulpboeken gaan lezen. Is vergif voor de geest.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 26 november 2020 @ 14:54:46 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_196422328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:52 schreef Bart2002 het volgende:
Stomme Amerikaanse ideeën dat alles in het leven een keuze is. TS moet eens wat minder zelfhulpboeken gaan lezen. Is vergif voor de geest.
Hij komt positiever over dan jij in ieder geval
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196422879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:17 schreef LeesFoknl het volgende:
welke ervaringen heb jij opgedaan in je streven naar, je pogingen tot, een gelukkig(er) leven.
Negatieve ervaringen vooral, verslaving, onvolwassenheid.

Wat voor mij wel werkte is stoppen met streven naar een (permanent) gelukkig(er) leven.

Gelukkig willen zijn is als zand in je hand, hoe harder je het vastpakt, hoe minder ervan overblijft.
Ik streef nu meer naar een zinvol leven, mijn talent en ervaringen inzetten ten goede van de maatschappij.
What's the name of the game?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 26 november 2020 @ 15:48:42 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_196422936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:43 schreef -marz- het volgende:

[..]
Ik streef nu meer naar een zinvol leven, mijn talent en ervaringen inzetten ten goede van de maatschappij.
Waar je dan weer voldoening uit haalt ergo gelukkiger van wordt :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196423233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Ja en nee.
Het heeft met je eigen wereldbeeld en gedachtes te maken.

Elke tegenslag kun je in theorie ombuigen naar iets positiefs.
Maar sommige mensen hebben zoveel pech dat ik het ze niet kwalijk neem als ze niet uit het dal willen komen.
Mooi gezegd, maar eigenlijk is het toch bizar om in dat dal te willen blijven en het maar te accepteren? Ik ben altijd blijven zoeken naar een weg om me beter te voelen. En het heeft heel lang geduurd maar het was het zoeken en harde werken waard.

Denk niet dat je altijd gelukkig kan zijn, want als dat zo was dan werd het betekenisloos want het krijgt pas betekenis als je ook weer hoe het is om je ongelukkig te voelen. Ik denk wel dat we een keuze hebben hoe we op dingen die gebeuren reageren. In het begin kan het best lastig wezen om te kiezen voor hetgeen je daarvoor nooit koos maar hoe vaker je het toch doet hoe gemakkelijker het wordt.
pi_196423273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:52 schreef Bart2002 het volgende:
Stomme Amerikaanse ideeën dat alles in het leven een keuze is. TS moet eens wat minder zelfhulpboeken gaan lezen. Is vergif voor de geest.
De dingen die gebeuren is geen keuze, hoe je ermee om gaat wel. Of zie je dat anders, en hoe zie jij het dan?
pi_196424271
Er zijn maar weinig dingen in het leven die 100% waar zijn of 100% niet waar. Volgens mij geldt dat hiervoor ook.

Geluk zal je sneller overkomen wanneer je het leven aanvalt, dan wanneer je er voor wegvlucht.
Echter, omdat te doen heb je wel bepaalde tools nodig.

Die kan je hebben omdat je de wind mee hebt in je leven, of misschien juist omdat je de wind flink tegen had en je aan jezelf hebt moeten werken. Hoe dan ook, die tools zijn gewoon nodig. Als het een keuze zou zijn, zou iedereen er voor kiezen, maar we krijgen niet allemaal dezelfde kaarten toegedeeld in het leven. Het maakt nog wel een verschil waar je geboren wordt, in wat voor familie, in wat voor omgeving en met welke genen. Vervolgens heb je andersom ook wat geluk van het universum nodig dat de mensen om je heen (en jijzelf) bepaalde ellende bespaard blijft.

Ik bedoel, ook met dat soort ellende kan je nog wel geluk vinden of gelukkiger worden, maar het is wel een hele andere situatie.

Voor mij persoonlijk was het allebei. Ik heb flink moeten werken (en ben daar nog niet klaar mee), maar tegelijkertijd besef ik ook wel dat ik bevoorrecht ben met waar ik geboren ben, met mijn familie en de mensen om me heen, Alleen op dat laatste heb je op zich zelf wel invloed.
pi_196424715
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 november 2020 @ 20:40:34 #25
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196427205
Iets dat ook kan helpen is als je weet je "pech" of ongeluk etc. weet te relativeren. Kijk eens rond in de wereld. En dat hoeft niet persé persoonlijk te zijn. Dat kan via tv internet boeken. Praten met mensen die van elders, ver weg, komen.

Ben je werkloos en zit je op een flatje. Met je internet en een smartphone ne tv als luxe. Eenvoudig, goedkoop voedsel kopen en van je vakantiegeld nooit op vakantie kunnen gaan. Met je verplichte ziektekostenverzekering.

Vergelijk dit werkloos zijn eens met mensen in Oost Europa, in Azië, Afrika. Hoe is hun situatie als ze werkloos zijn.
Relativeer je kut situatie !! En als je dan wat doet in je leven, dingen die je mag doen en die je leuk vindt, dan kan het leven toch nog niet zo slecht zijn. Minimaal een deel van gelukkig zijn heb je zelf in handen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 26 november 2020 @ 20:41:48 #26
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196427228
In hoeverre is gelukkig zijn tevreden zijn? Mijn antwoord, in heel grote mate !!!

:Y :Y :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196427829
Volgens mij speelt eenzaamheid een grote rol in de beleving van ongelukkig. En ondanks dat mensen omgeven door andere mensen zich eenzaam kunnen voelen, is het (nog) makkelijker om je eenzaam te voelen als je ook echt alleen bent.

Relativeren over armoede of ongeluk elders is dan ook vaak lastig omdat bijna alle landen waar armoede een grote(re) rol speelt, familie, vereniging, wijk, (religieuze) gemeenschap een grote rol spelen. Geforceerde eenzaamheid (opgedrongen door daadwerkelijk alleen zijn) komt daar minder voor dan in ons individuele kikkerlandje.

Daarom sta ik zeker achter de eerste of tweede post van leesfoknl waarin staat dat terugtrekken in je schulp funest is. Als je een (sociaal) vangnet hebt, gebruik deze. Ondanks dat je er zelf misschien geen puf voor hebt, of jezelf het niet waard vind. Als je mensen laat weten dat het even wat minder met je gaat, zal 99 van de 100 mensen graag een tandje harder voor je lopen.
And the druids turn to stone...
pi_196430382
wat is geluk? Godzijdank voor onderdrukkers en andere mensen die niet zo graag gehinderd willen worden door medelijden is het lekker vaag en niet meetbaar. Het had dus net zo goed niets kunnen zijn, want iedereen relativeert het makkelijk weg. Het is dus ook niets. Dus dit is een nietzeggende discussie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196431991
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Volgens mij speelt eenzaamheid een grote rol in de beleving van ongelukkig. En ondanks dat mensen omgeven door andere mensen zich eenzaam kunnen voelen, is het (nog) makkelijker om je eenzaam te voelen als je ook echt alleen bent.

Relativeren over armoede of ongeluk elders is dan ook vaak lastig omdat bijna alle landen waar armoede een grote(re) rol speelt, familie, vereniging, wijk, (religieuze) gemeenschap een grote rol spelen. Geforceerde eenzaamheid (opgedrongen door daadwerkelijk alleen zijn) komt daar minder voor dan in ons individuele kikkerlandje.

Daarom sta ik zeker achter de eerste of tweede post van leesfoknl waarin staat dat terugtrekken in je schulp funest is. Als je een (sociaal) vangnet hebt, gebruik deze. Ondanks dat je er zelf misschien geen puf voor hebt, of jezelf het niet waard vind. Als je mensen laat weten dat het even wat minder met je gaat, zal 99 van de 100 mensen graag een tandje harder voor je lopen.
Ik schat dat ik 95% van m'n tijd alleen doorbreng, maar voel mij niet eenzaam. Kun jij uitleggen hoe mensen zich eenzaam kunnen voelen als ze omringt zijn door vrienden en familie? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
pi_196432403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 05:37 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 95% van m'n tijd alleen doorbreng, maar voel mij niet eenzaam. Kun jij uitleggen hoe mensen zich eenzaam kunnen voelen als ze omringt zijn door vrienden en familie? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
Fijn dat jij niet te lijden hebt onder alleen zijn :).

Voor zover ik weet heeft het te maken met niet begrepen voelen, niet gehoord worden. Familie kies je natuurlijk niet en ze zijn ook niet overal even warm. Collega's zijn het algemeen vooral voor werkzaken, daar voert lang niet iedereen gesprekken mee over wat je beweegt en motiveert. Over vrienden vind ik wat lastig te zeggen, als iemand vooral vrienden om gezellig mee te doen heeft, of een cluppie van vroeger maar eigenlijk uit elkaar gegroeid, kan ik me voorstellen dat dat ook niet voldoet aan de behoefte om een connectie met een ander mens te maken. Je zou denken dat iemand met één of twee èchte vrienden die ze regelmatig spreken minder snel last heeft van eenzaamheid. Misschien kan iemand anders hier iets over zeggen?
And the druids turn to stone...
pi_196433726
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 07:15 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Fijn dat jij niet te lijden hebt onder alleen zijn :).

Voor zover ik weet heeft het te maken met niet begrepen voelen, niet gehoord worden. Familie kies je natuurlijk niet en ze zijn ook niet overal even warm. Collega's zijn het algemeen vooral voor werkzaken, daar voert lang niet iedereen gesprekken mee over wat je beweegt en motiveert. Over vrienden vind ik wat lastig te zeggen, als iemand vooral vrienden om gezellig mee te doen heeft, of een cluppie van vroeger maar eigenlijk uit elkaar gegroeid, kan ik me voorstellen dat dat ook niet voldoet aan de behoefte om een connectie met een ander mens te maken. Je zou denken dat iemand met één of twee èchte vrienden die ze regelmatig spreken minder snel last heeft van eenzaamheid. Misschien kan iemand anders hier iets over zeggen?
Ik denk dat zulke mensen geen verbinding met zichzelf hebben en dat getriggerd wordt in het contact met anderen waardoor ze denken dat dat gevoel door andere mensen wordt veroorzaakt.
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:51 #32
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196434087
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
wat is geluk? Godzijdank voor onderdrukkers en andere mensen die niet zo graag gehinderd willen worden door medelijden is het lekker vaag en niet meetbaar. Het had dus net zo goed niets kunnen zijn, want iedereen relativeert het makkelijk weg. Het is dus ook niets. Dus dit is een nietszeggende discussie.
Sorry dat ik het zeg, maar jij bent in mijn ogen hier de meest nietszeggende!
Ik begrijp steeds minder van jouw bijdragen, terwijl ik ze oprecht probeer te begrijpen.

Te helpen ben je volgens mij niet, tenminste niet door iemand hier, op of via dit forum. Jij hebt je zo vastgebeten in je (negatieve) standpunten mbt tot mannen, relaties en eigenlijk wel mensen en de hele wereld.
Jij wilt (momenteel in ieder geval) niet anders. Jammer vind ik dat.
Ik hoop dat je toch een alternatief hebt, misschien in de vorm van een lief huisdier.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:23:15 #33
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196434132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 05:37 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 95% van m'n tijd alleen doorbreng, maar voel mij niet eenzaam. Kun jij uitleggen hoe mensen zich eenzaam kunnen voelen als ze omringt zijn door vrienden en familie? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
Als je geen geestelijke band, geen geestelijke connectie, geen "rapport" hebt of voelt kun je je zeker eenzaam voelen, ook als je mensen om je heen hebt. Zelfs mensen met een partner en een eigen gezin kunnen zich in dat gezin alleen voelen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:28:11 #34
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196434190
Alternatief of aanvulling als je je vaker eenzaam voelt. Zie ........

Fun Saturday nr. 6 foto nr. 34

Sorry dat ik geen linkje oid kan maken.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 27 november 2020 @ 11:04:23 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_196434667
Naar mijn idee is het vooral een keuze mbt hoe je omgaat met de kaarten die je krijgt.

Ik ben een verwend westers mens. Ik heb geen honger, zie mijn dierbaren niet sterven anders dan aan ziekte/ouderdom. Ik raak huis en haard niet echt kwijt.
Er is altijd hulp en steun als ik maar vraag.

Tuurlijk zijn er rot momenten, wordt je in je hart geraakt, vallen dingen tegen en kan je je eenzaam voelen.
Maar altijd staat de deur op een kier, is het mijn keuze om weg te zakken en daar te blijven of eens goed te ademen en de mogelijkheden niet alleen te zien, maar ook te benutten.

Ik heb de luxe dat geluk een keuze is.
En waardeer ik dat meer omdat ik soms daar bewust voor heb moeten kiezen, omdat het even minder ging, maar ook de mogelijkheid had dat te doen.

Niet alles hoeft altijd geweldig te zijn. Ik denk dat het leven zo niet werkt.
Dat accepteren brengt mij geluk. Vooral als verwend westers mens die het werkelijk in eigen hand heeft.

Heel erg soms werkt dat even tegen, geeft een waarom lukt het me (nu) niet gevoel.
Maar dat is tijdelijk. Dan zie ik die mooie zonsopgang, die bloem, dat fijne mens in het voorbijgaan of wat dan ook. Dat geeft een gevoel van rust waardoor ik weer de mogelijkheden zie die me geboden worden.

Ik probeer dan ook daar zelf aan bij te dragen. Geef dat compliment aan die vreemde, of alleen maar die gemeende glimlach en groet.
Want die kleine dingen helpen ook mij als het even minder gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_196436027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik denk dat zulke mensen geen verbinding met zichzelf hebben en dat getriggerd wordt in het contact met anderen waardoor ze denken dat dat gevoel door andere mensen wordt veroorzaakt.
Ik snap wat je zegt en ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt. Veel mensen hebben teveel onrust in/met zichzelf. Kunnen slecht alleen zijn.
Toch denk ik dat we wel echt van nature een soort zijn welke bedoelt is om in een samenleving te leven. En daarmee bedoel ik dat te lang alleen zijn in het algemeen zorgt voor weinig zelfzorg, zelfreflectie of zelfliefde. Juist in het delen, vergelijken of schuren zit de meerwaarde van met andere mensen zijn.

Edit: is er niet dat gezegde: 'je leert jezelf pas kennen door de ogen van de ander'?

[ Bericht 4% gewijzigd door Panthera1984 op 27-11-2020 12:38:29 (Toevoeging) ]
And the druids turn to stone...
pi_196440917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 13:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ach, ook daar zitten zoveel maar's aan vast. Wie zegt wat de toekomst van de Bitcoin brengt bijvoorbeeld. Misschien had veel geld je keuzes laten maken waar je ongelukkig van werd. Plus het feit dat veel geld je wellicht een zorgelozer leven kan geven maar boven een bepaald jaarsalaris geeft het je niet meer geluk, dat is onderzocht.

Ik vind dat je het vooral perfect kan zien in een jaar als deze. Waar veel mensen alleen maar kunnen klagen waar ze dankbaar zouden kunnen zijn voor wat ze hebben. Al die mensen die zich alleen maar de hele dag met die complottheorieën bezig houden bijvoorbeeld zitten volgens mij ook in een hele verbitterde, negatieve denksfeer.
Het klopt wat je zegt, men stelt dat wanneer je net even meer dan genoeg financiële middelen hebt om je geen zorgen te maken of je einde van de maand gaat halen, en eventueel nog een paar maanden buffer op de bank hebt staan, dat je dan op een punt bent waar je niet gelukkiger wordt wanneer je nog meer geld hebt.

Maar een mens is verslaving gevoelig en kijkt dan meestal weer net even verder dan zijn eigen grens en wil die dan proberen te verleggen.

Dat stukje Bitcoin waar ik het over had was toen een gemiste kans, ik zag er wat over op tv en kon me gewoon niet voorstellen dat het zo'n enorme boost zou maken in de paar maanden er na. En laat het op dat moment nu net die ene keer zijn geweest dat het ook zo mooi had kunnen zijn. En nu zeggen ze dat de waarde van één Bitcoin kan oplopen naar een 300.000 euro?! Ook nu weer te mooi om te geloven, en dus stap ik er niet in. Het lijkt mij nog steeds een soort van dwaze tulpenhandel, het houd een keer op.

Ik herken overigens wel wat in de mensen die zich bezig houden met complottheorieën, ik denk dat ze op die manier een stukje van machteloosheid invullen? Er is geen grip op een situatie en proberen voor zichzelf iets te bedenken waarom ze dat niet hebben en plakken er dan een etiket op.

Ik veroordeel het niet en ik begrijp het wel, maar uiteindelijk moet hier thuis ook de kachel blijven branden en steek ik niet teveel energie in zaken waar je toch niks aan kan veranderen.
pi_196441777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:41 schreef Fok-it het volgende:
Geluk is deels een keuze doordat je niet gelukkig zijn kan vermijden door positief te denken.
Ik denk dat deze maakbaarheidsgedachte juist in sommige gevallen leidt tot ongelukkigheid bij mensen waarvoor alle reden is om gewoon gelukkig te zijn op papier.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 05:37 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 95% van m'n tijd alleen doorbreng, maar voel mij niet eenzaam. Kun jij uitleggen hoe mensen zich eenzaam kunnen voelen als ze omringt zijn door vrienden en familie? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
Eenzaamheid kan daar volledig los van staan. Het is een gevoel hè, niet een of andere meetbare parameter.
pi_196442016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:55 schreef Chia het volgende:
Ik denk dat deze maakbaarheidsgedachte juist in sommige gevallen leidt tot ongelukkigheid bij mensen waarvoor alle reden is om gewoon gelukkig te zijn op papier.
Snap wat je bedoelt en het klopt ook niet.
Het impliceert dat jeje nooit ongelukkig of liever even sip mag voelen “want dan denk je niet positief genoeg”.
Is een hele markt die positiviteitsgoeroes.
Vakman pur sang
pi_196442076
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt en het klopt ook niet.
Het impliceert dat jeje nooit ongelukkig of liever even sip mag voelen “want dan denk je niet positief genoeg”.
Is een hele markt die positiviteitsgoeroes.
Maar bij sommige mensen veroorzaakt dat juist een gevoel van ongeluk door het gevoel van falen. Als je beter je best had gedaan, had je immers wel gelukkig kunnen zijn, is de implicatie.
pi_196442205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar bij sommige mensen veroorzaakt dat juist een gevoel van ongeluk door het gevoel van falen. Als je beter je best had gedaan, had je immers wel gelukkig kunnen zijn, is de implicatie.
Juist wat ik bedoel.

Om het nog wat harder te maken. Dat doe ik graag.
Ik vermoed dat veel mensen ongelukkig zijn omdat ze falen in het leven. Maar bij hulp wordt dat niet gezegd, ze moeten positief denken.
Hierna proberen ze positief te denken maar ze falen nog steeds, maar nu dubbel, zowel in het leven als in het falen positief te denken.

Met falen bedoel ik: niet competent zijn in het werk, de kantjes eraf lopen, of juist overdreven veel werken en geen balans. Of juist geen werk/privé leven of verslavingen.
Vakman pur sang
pi_196446544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:19 schreef LeesFoknl het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar jij bent in mijn ogen hier de meest nietszeggende!
Ik begrijp steeds minder van jouw bijdragen, terwijl ik ze oprecht probeer te begrijpen.

Te helpen ben je volgens mij niet, tenminste niet door iemand hier, op of via dit forum. Jij hebt je zo vastgebeten in je (negatieve) standpunten mbt tot mannen, relaties en eigenlijk wel mensen en de hele wereld.
Jij wilt (momenteel in ieder geval) niet anders. Jammer vind ik dat.
Ik hoop dat je toch een alternatief hebt, misschien in de vorm van een lief huisdier.
Nou... lief dat je zo begaan bent! Dat waardeer ik!
8)7 ja ik heb indirect nog wel huisdieren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Juist wat ik bedoel.

Om het nog wat harder te maken. Dat doe ik graag.
Ik vermoed dat veel mensen ongelukkig zijn omdat ze falen in het leven. Maar bij hulp wordt dat niet gezegd, ze moeten positief denken.
Hierna proberen ze positief te denken maar ze falen nog steeds, maar nu dubbel, zowel in het leven als in het falen positief te denken.

Met falen bedoel ik: niet competent zijn in het werk, de kantjes eraf lopen, of juist overdreven veel werken en geen balans. Of juist geen werk/privé leven of verslavingen.
Ja precies. Sommige mensen zijn gewoon dom en als gevolg daarvan losers. No offense, ik behoor daar ook toe en ik heb het gewoon volledig geaccepteerd. Ik probeer ook positief te denken, want het is beter dan niks en daardoor kan ik dus dingen die minder zijn accepteren. Maar het vreemde vind ik is dat positief denken volledig losstaat van de realiteit voor velen op Fok.
En als ik dat aangeef dan ben ik niet meer te helpen??
Iedereen moet ook maar te helpen zijn op dit gebied. Het is een verplichting. Denk maar niet dat iemand op fok ooit advies van mij aanneemt, maar ik moet me wel door anderen laten helpen . Zucht.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 27-11-2020 23:33:51 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 28 november 2020 @ 01:35:46 #43
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196447809
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Juist wat ik bedoel.

Om het nog wat harder te maken. Dat doe ik graag.
Ik vermoed dat veel mensen ongelukkig zijn omdat ze falen in het leven. Maar bij hulp wordt dat niet gezegd, ze moeten positief denken.
Hierna proberen ze positief te denken maar ze falen nog steeds, maar nu dubbel, zowel in het leven als in het falen positief te denken.

Met falen bedoel ik: niet competent zijn in het werk, de kantjes eraf lopen, of juist overdreven veel werken en geen balans. Of juist geen werk/privé leven of verslavingen.
Wat is falen. Wanneer is een leven geslaagd? Dat hangt helemaal af van de normen van degene die daar over oordeelt. Er zijn hele volkeren die het geen moer uitmaakt of ze competent zijn in hun werk, de kantjes ervan af lopen.

En ik heb de indruk dat dat hier ook steeds erger wordt. Uiterst amateuristische klungelaar als ZZP'er op veel gebieden, graag in de advies en counceling hoek. In kwaliteit jammerlijk maar vette rekeningen schrijven dat kunnen ze wel. Liefst hebben ze dat je het geld gewoon door de brievenbus naar binnen gooit, zo, zonder iets te moeten doen en verder kontakt. En als die gaan voor een sjieke lease auto hebben die echt niet het gevoel dat ze falen, neen, die hebben net het gevoel dat ze het gemaakt hebben!

Om het gevoel van falen te hebben heb je als eerste eergevoel voor je werk en voor jezelf nodig, en dat smelt tegenwoordig net zo snel als dat de ijskappen tegenwoordig smelten.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 28 november 2020 @ 01:39:05 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196447835
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:17 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou... lief dat je zo begaan bent! Dat waardeer ik!
8)7 ja ik heb indirect nog wel huisdieren.
[..]

Ja precies. Sommige mensen zijn gewoon dom en als gevolg daarvan losers. No offense, ik behoor daar ook toe en ik heb het gewoon volledig geaccepteerd. Ik probeer ook positief te denken, want het is beter dan niks en daardoor kan ik dus dingen die minder zijn accepteren. Maar het vreemde vind ik is dat positief denken volledig losstaat van de realiteit voor velen op Fok.
En als ik dat aangeef dan ben ik niet meer te helpen??
Iedereen moet ook maar te helpen zijn op dit gebied. Het is een verplichting. Denk maar niet dat iemand op fok ooit advies van mij aanneemt, maar ik moet me wel door anderen laten helpen . Zucht.
Indirect huisdieren? Haha, wat is dat nou weer. Wij hadden ooit ook een veestapel. In huis! En wel ie-pies (kakkerlakken) termieten en tok-toks (gecko's). Wat heb jij dan wel voor "indirecte" huisdieren?

Tweede deel .... sommige mensen zijn gewoon dom. Ja, en daar kiest iemand zelf ook niet voor, toch?
En arm, en lelijk, en kansloos. En zelfs dan maakt het verschil als je een meer positief ingesteld mens bent dan een negatief ingesteld iemand. Zeker in West Europa waar het geen gevecht is om te overleven! Waar het makkelijk is om redelijk comfortabel te overleven, ook als je totaal kansloos op een flatje zit.
Daarom ook dat er zoveel mensen naar Europa willen om er een nieuw bestaan op te bouwen.

[ Bericht 15% gewijzigd door LeesFoknl op 28-11-2020 01:47:37 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196449694
Als ik vergelijk van wat ik vroeger dacht dat geluk was en nu dan voor mij is, is het eigenlijk geen keuze maar een perceptie.

Mijn verlangens zijn een heel stuk naar beneden bijgesteld. Maar als ik me afvraag hoe dat komt? Ik heb, net als iedereen, gelukkige dingen meegemaakt maar ken ook tegenslag. Ik weet niet welke van de 2 ervoor zorgt dat ik nu met minder tevreden ben.

En hoe het komt dat ik me nu minder gek laat maken tussen de realiteit en hoe ik het graag had gezien? Het komt wel weer, en als het niet komt dan maar niet. Ik tel mijn zegeningen af en toe toch wel.

Ondertussen gun ik vooral een ander wat. Iets met karma, en de wetenschap dat de cirkel van positiviteit rond is waardoor geluk in èèn of andere vorm wel weer terug komt. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hineni op 28-11-2020 09:03:30 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_196450014
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:41 schreef Hineni het volgende:
Als ik vergelijk van wat ik vroeger dacht dat geluk was en nu dan voor mij is, is het eigenlijk geen keuze maar een perceptie.

Mijn verlangens zijn een heel stuk naar beneden bijgesteld. Maar als ik me afvraag hoe dat komt? Ik heb, net als iedereen, gelukkige dingen meegemaakt maar ken ook tegenslag. Ik weet niet welke van de 2 ervoor zorgt dat ik nu met minder tevreden ben.

En hoe het komt dat ik me nu minder gek laat maken tussen de realiteit en hoe ik het graag had gezien? Het komt wel weer, en als het niet komt dan maar niet. Ik tel mijn zegeningen af en toe toch wel.

Ondertussen gun ik vooral een ander wat. Iets met karma, en de wetenschap dat de cirkel van positiviteit rond is waardoor geluk in èèn of andere vorm wel weer terug komt. ;)
Ik denk dat je leert dat je ook in de kleine dingen het geluk kan vinden en het dus niet afhankelijk is van grote dingen. Je stelt je verwachtingen bij, maar van de oorspronkelijke verwachtingen zou je sowieso niet gelukkig geworden zijn, imho.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196450027
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 01:35 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wat is falen. Wanneer is een leven geslaagd? Dat hangt helemaal af van de normen van degene die daar over oordeelt. Er zijn hele volkeren die het geen moer uitmaakt of ze competent zijn in hun werk, de kantjes ervan af lopen.

En ik heb de indruk dat dat hier ook steeds erger wordt. Uiterst amateuristische klungelaar als ZZP'er op veel gebieden, graag in de advies en counceling hoek. In kwaliteit jammerlijk maar vette rekeningen schrijven dat kunnen ze wel. Liefst hebben ze dat je het geld gewoon door de brievenbus naar binnen gooit, zo, zonder iets te moeten doen en verder kontakt. En als die gaan voor een sjieke lease auto hebben die echt niet het gevoel dat ze falen, neen, die hebben net het gevoel dat ze het gemaakt hebben!

Om het gevoel van falen te hebben heb je als eerste eergevoel voor je werk en voor jezelf nodig, en dat smelt tegenwoordig net zo snel als dat de ijskappen tegenwoordig smelten.
Imo, en ik ben me er bewust van dat ik daarmee enorm afwijk van de norm. Faal je als je negatieve gevoelens boven positieve kiest. En ben je succesvol als je dat andersom doet. Heeft imo weinig met dure spulletjes of aanzien te maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:49 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt, men stelt dat wanneer je net even meer dan genoeg financiële middelen hebt om je geen zorgen te maken of je einde van de maand gaat halen, en eventueel nog een paar maanden buffer op de bank hebt staan, dat je dan op een punt bent waar je niet gelukkiger wordt wanneer je nog meer geld hebt.

Maar een mens is verslaving gevoelig en kijkt dan meestal weer net even verder dan zijn eigen grens en wil die dan proberen te verleggen.

Dat stukje Bitcoin waar ik het over had was toen een gemiste kans, ik zag er wat over op tv en kon me gewoon niet voorstellen dat het zo'n enorme boost zou maken in de paar maanden er na. En laat het op dat moment nu net die ene keer zijn geweest dat het ook zo mooi had kunnen zijn. En nu zeggen ze dat de waarde van één Bitcoin kan oplopen naar een 300.000 euro?! Ook nu weer te mooi om te geloven, en dus stap ik er niet in. Het lijkt mij nog steeds een soort van dwaze tulpenhandel, het houd een keer op.

Ik herken overigens wel wat in de mensen die zich bezig houden met complottheorieën, ik denk dat ze op die manier een stukje van machteloosheid invullen? Er is geen grip op een situatie en proberen voor zichzelf iets te bedenken waarom ze dat niet hebben en plakken er dan een etiket op.

Ik veroordeel het niet en ik begrijp het wel, maar uiteindelijk moet hier thuis ook de kachel blijven branden en steek ik niet teveel energie in zaken waar je toch niks aan kan veranderen.
Of een manier om je boven anderen proberen te plaatsen, want de complotdenkers weten de waarheid en het klootjesvolk niet :P

[ Bericht 40% gewijzigd door colivo op 28-11-2020 09:37:22 ]
pi_196450665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 01:39 schreef LeesFoknl het volgende:
Indirect huisdieren? Haha, wat is dat nou weer. Wij hadden ooit ook een veestapel. In huis! En wel ie-pies (kakkerlakken) termieten en tok-toks (gecko's). Wat heb jij dan wel voor "indirecte" huisdieren?

Tweede deel .... sommige mensen zijn gewoon dom. Ja, en daar kiest iemand zelf ook niet voor, toch?
En arm, en lelijk, en kansloos. En zelfs dan maakt het verschil als je een meer positief ingesteld mens bent dan een negatief ingesteld iemand. Zeker in West Europa waar het geen gevecht is om te overleven! Waar het makkelijk is om redelijk comfortabel te overleven, ook als je totaal kansloos op een flatje zit.
Daarom ook dat er zoveel mensen naar Europa willen om er een nieuw bestaan op te bouwen.

:D zoiets heb ik gezien op tv ja, mensen met een ezel of een big in huis. Verder ga ik er liever niet teveel op in ivm privacy.

Klopt, maar als iemand er niet zelf voor kiest om dom te zijn.... waarom zou iemand er dan wel zelf voor kiezen om negatief te denken? Ingesteld is dan inderdaad een betere term, dat positief ingesteld zijn een kwaliteit is die je van nature in meer of mindere mate hebt en dat je die wel kunt ontwikkelen door te oefenen maar dat sommigen er gewoon beter in zijn dan anderen.
En ja je kunt er op 2 manieren naar kijken:
- wij hebben het zo goed dat anderen hierheen komen!
- de rest van de wereld heeft het zo bedroevend slecht dat het niet beter kan worden dan in Nederland!
Ik probeer ook maar 1 te denken, vooral omdat ik hoop dat de algemene technologische/maatschappelijke vooruitgang dingen ook voor de gewone mens in de toekomst beter zal maken.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196450963
Veel hangt denk ik af van acceptatie: accepteer je je situatie zoals die nu is of is deze 'niet goed genoeg' voor je. Bij het beantwoorden van de vraag of geluk een keuze is, dan is het eerste wat in mij opkomt dat je gelukkig schijnt te zijn als je 'leeft in het nu' en dat je dus tevreden moet zijn wat er nu is en wat je nu hebt. Dat is althans wat Google je al snel als antwoord geeft. Ik snap en geloof ook wel dat het zo werkt, maar in de praktijk is het natuurlijk lastig om altijd maar in het nu te leven. Mensen die iets meer nadenken zijn namelijk ook al snel bezig met de vraag hoe hun toekomst eruit ziet en zijn op zoek naar zekerheid voor de toekomst. Die zoektocht kan geluk wel eens in de weg staan denk ik.
pi_196454896
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:59 schreef B03 het volgende:
Veel hangt denk ik af van acceptatie: accepteer je je situatie zoals die nu is of is deze 'niet goed genoeg' voor je. Bij het beantwoorden van de vraag of geluk een keuze is, dan is het eerste wat in mij opkomt dat je gelukkig schijnt te zijn als je 'leeft in het nu' en dat je dus tevreden moet zijn wat er nu is en wat je nu hebt. Dat is althans wat Google je al snel als antwoord geeft. Ik snap en geloof ook wel dat het zo werkt, maar in de praktijk is het natuurlijk lastig om altijd maar in het nu te leven. Mensen die iets meer nadenken zijn namelijk ook al snel bezig met de vraag hoe hun toekomst eruit ziet en zijn op zoek naar zekerheid voor de toekomst. Die zoektocht kan geluk wel eens in de weg staan denk ik.
Ook denken aan de toekomst gebeurd in het hier en nu :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')