abonnement Unibet Coolblue
pi_196419087
Hoi Fok!,

Ik heb thuis een bureau met mijn prive pc en alle randapparatuur.

Sind ik veel thuiswerk (sinds april) ben ik eigenlijk alleen maar aan het hannesen met dubbele aparaten. Ik sluit mijn werklaptop aan op een tweede ingang op mijn monitor, prima zo. Maar dan de muis en het toetsenbord, gedoe.

In het begin gebruikte wisselde ik steeds de stekkers (uit mijn pc, in de laptop, na werk dan weer andersom) maar dit is niet te doen op dagelijkse basis, want mijn pc hangt onder mijn bureau. Op dit moment dus een extra toetsenbord en muis, maar dan staat mijn bureau meteen vol en staat onopgeruimd.

Ik zoek dus eigenlijk een kabel of splitter waar ik mijn toetsenbord en muis in steek en die dan tegelijk aansluit op mijn pc en laptop. De muis/tb-combinatie wordt dan gebruikt op het apparaat dat dan aanstaat. Ze staan nooit tegelijk aan.

Zoiets, maar dan omgekeerd:



Ik vind wel zulke dingen: Amazon klik maar dat lijkt me een beetje overkil.

Iemand een idee waar ik zoiets vind of waar ik op moet zoeken? Bedankt!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196419116
Een andere optie is misschien een monitor waarop je het toetsenbord en muis op aansluit, die kan je makkelijk switchen tussen je laptop en pc, hoef je alleen je laptop aan je monitor te connecten en klaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 26 november 2020 @ 10:37:43 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196419302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vind wel zulke dingen: Amazon klik maar dat lijkt me een beetje overkil.
Dat is precies wat je nodig hebt, al zou ik wel voor een USB3 versie gaan.
So we just called him Fred
pi_196419377
quote:
16s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Een andere optie is misschien een monitor waarop je het toetsenbord en muis op aansluit, die kan je makkelijk switchen tussen je laptop en pc, hoef je alleen je laptop aan je monitor te connecten en klaar.
Ik heb een monitor waar ik muis en toetsenbord op kan aansluiten. Maar dan moet ik alsnog de monitor d.m.v. USB verbinden met mijn pc én laptop. En geloof dat er maar één USB-uitgang op zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:37 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is precies wat je nodig hebt, al zou ik wel voor een USB3 versie gaan.
Dat dacht ik al wel, maar dacht dat het misschien nog makkelijker kon.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196419488
Oké toch even klagen (op hoog niveau), want blijkbaar zijn zulke splitters er niet voor 2 pc's, 2 apparaten. Maar alleen 4/4, 2/1, 2/4 en nog meer combinaties. Maar 2/2 or 2/3, ho maar. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:36:41 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196420068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké toch even klagen (op hoog niveau), want blijkbaar zijn zulke splitters er niet voor 2 pc's, 2 apparaten. Maar alleen 4/4, 2/1, 2/4 en nog meer combinaties. Maar 2/2 or 2/3, ho maar. :')
Hang je toch gewoon een hubje aan de USB-switch?

Heb ik hier ook:
werklaptop en pc aangesloten op USB-switch
USB-switch hangt aan USB-dockingstation en USB-hub met daar toetsenbord, muis, webcam, speakers, conference call mic en beeldchermen.
So we just called him Fred
pi_196420181
Ja daar kan ik wel naar kijken idd.

Bedankt!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196420392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:43 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik heb een monitor waar ik muis en toetsenbord op kan aansluiten. Maar dan moet ik alsnog de monitor d.m.v. USB verbinden met mijn pc én laptop. En geloof dat er maar één USB-uitgang op zit.
[..]

Dat dacht ik al wel, maar dacht dat het misschien nog makkelijker kon.
Ja en dan doe je toch een switch tussen die monitor en devices,lijkt mij het fijnste werken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 26 november 2020 @ 12:12:17 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196420431
Ik heb een Logitech MX master 3. Die kun je via bluetooth met 3 apparaten verbinden. Druk op het knopje en hij schakelt over naar de volgende computer. Met de software kun je zelfs je muis gebruiken om files te verplaatsen van de ene pc naar de andere pc. Ze hebben vast ook een toetsenbord met dezelfde functionaliteit.

edit: Qua toetsenbord hebben ze de Logitech MX Keys.

Kost je bij elkaar 200 piek ofzo, maar met een bijdrage van je werkgever lijkt me dat een betere oplossing dan lopen kloten met allerhande switches, hubs etc.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196420544
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:12 schreef fathank het volgende:
Ik heb een Logitech MX master 3. Die kun je via bluetooth met 3 apparaten verbinden. Druk op het knopje en hij schakelt over naar de volgende computer. Met de software kun je zelfs je muis gebruiken om files te verplaatsen van de ene pc naar de andere pc. Ze hebben vast ook een toetsenbord met dezelfde functionaliteit.

edit: Qua toetsenbord hebben ze de Logitech MX Keys.

Kost je bij elkaar 200 piek ofzo, maar met een bijdrage van je werkgever lijkt me dat een betere oplossing dan lopen kloten met allerhande switches, hubs etc.
Mja een keer op een knopje drukken en je bent klaar tov die devices switchen. Met usb c zit je laptop gelijk in de lader ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 26 november 2020 @ 12:30:53 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196420642
quote:
16s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mja een keer op een knopje drukken en je bent klaar tov die devices switchen. Met usb c zit je laptop gelijk in de lader ook.
correct. Ik zat met meerdere monitoren in m'n hoofd. Dan kun je namelijk naadloos switchen met de Logitech MX set. Dan schuif je gewoon van PC1 naar PC2 zonder dat je hoeft te schakelen. Maar in dit geval misschien een beetje overkill.

Wel de fijnste muis die ik ooit heb gehad _O_. Horizontaal scrollen _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196422031
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:12 schreef fathank het volgende:
Ik heb een Logitech MX master 3. Die kun je via bluetooth met 3 apparaten verbinden. Druk op het knopje en hij schakelt over naar de volgende computer. Met de software kun je zelfs je muis gebruiken om files te verplaatsen van de ene pc naar de andere pc. Ze hebben vast ook een toetsenbord met dezelfde functionaliteit.

edit: Qua toetsenbord hebben ze de Logitech MX Keys.

Kost je bij elkaar 200 piek ofzo, maar met een bijdrage van je werkgever lijkt me dat een betere oplossing dan lopen kloten met allerhande switches, hubs etc.
Tijdje terug wel zitten denken (onafhankelijk van deze switch/hub vraag) om die aan te schaffen ja. Maar 200 euro heb ik op dit moment niet voor een nieuwe muis/tb combinatie over.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196422778
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:30 schreef fathank het volgende:

[..]

correct. Ik zat met meerdere monitoren in m'n hoofd. Dan kun je namelijk naadloos switchen met de Logitech MX set. Dan schuif je gewoon van PC1 naar PC2 zonder dat je hoeft te schakelen. Maar in dit geval misschien een beetje overkill.

Wel de fijnste muis die ik ooit heb gehad _O_. Horizontaal scrollen _O_


Ik heb nu een half jaar zo'n trackball muis, zou niet meer anders willen tijdens mijn werk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 26 november 2020 @ 15:47:13 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196422912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:29 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Tijdje terug wel zitten denken (onafhankelijk van deze switch/hub vraag) om die aan te schaffen ja. Maar 200 euro heb ik op dit moment niet voor een nieuwe muis/tb combinatie over.
Wil de baas geen bijdrage leveren aan een thuiswerkplek?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196432190
Een USB docking kabel op je bureau en de toetsenbord/muis fysiek wisselen geen optie?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:37 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is precies wat je nodig hebt, al zou ik wel voor een USB3 versie gaan.
Voor een muis en toetsenbord, ja?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196432222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:29 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Tijdje terug wel zitten denken (onafhankelijk van deze switch/hub vraag) om die aan te schaffen ja. Maar 200 euro heb ik op dit moment niet voor een nieuwe muis/tb combinatie over.
De dell premier tobo + muis combi kan hetzelfde en kost maar 80 euro.

https://www.dell.com/nl-n(...)-afqe/pc-accessoires
pi_196433571
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:47 schreef fathank het volgende:

[..]

Wil de baas geen bijdrage leveren aan een thuiswerkplek?
Nope, gierig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:32 schreef baskick het volgende:
Een USB docking kabel op je bureau en de toetsenbord/muis fysiek wisselen geen optie?
[..]

Voor een muis en toetsenbord, ja?
Ah ja, dus hub in de pc steken en op mijn bureau plaatsen en dan stekkers omsteken? Ja dat is ook wel een optie. Dankje!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:54:17 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196434521
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 06:32 schreef baskick het volgende:
Voor een muis en toetsenbord, ja?
Het begint met een muis en voor je het weet wil je externe HDD, USB stick, docking station of zelfs USB beeldscherm aansluiten.
So we just called him Fred
pi_196436572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nope, gierig.
[..]

Ah ja, dus hub in de pc steken en op mijn bureau plaatsen en dan stekkers omsteken? Ja dat is ook wel een optie. Dankje!
Ja, precies zo. Zo doe ik het tot op heden ook. Om dezelfde praktische reden. Ik wist niet van het bestaan van de apparaatjes uit jou linkje (ook geen moeite gedaan ernaar te zoeken, moet ik zeggen). Toch wel aantrekkelijk, want nog steeds chaos op bureau :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:39:14 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196436834
Het kan ook gratis met software. Ik heb zelf een privé pc en een laptop van werk. De PC op mijn bureau en de laptop met een kabeltje aan de router in de meterkast. En dan kan ik met Parsec de laptop besturen vanaf de PC. Als ik op kantoor zit kan ik zo ook via de laptop bij mijn PC thuis. Werkt voor mij prima.

https://parsecgaming.com/

En dan heb ik ook nog een oud laptopje aangesloten op de tv in de woonkamer. Zo kan ik games draaien op de pc en dan op de tv spelen.

Als je het met hardware wil zou ik voor en kvm switch gaan. Zoiets https://www.sicomputers.nl/aten-at-cs22u-at-id-703368.html
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:24 #21
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_196436880
Iets geks, is het niet dat je dan een KVM switch nodig hebt?
Dan kan je een toetsenbord/muis en monitor op twee systemen gebruiken en dan via een toetscombinatie overschakelen van pc1 naar pc2.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:47:04 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196436924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:43 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Iets geks, is het niet dat je dan een KVM switch nodig hebt?
Dan kan je een toetsenbord/muis en monitor op twee systemen gebruiken en dan via een toetscombinatie overschakelen van pc1 naar pc2.
Als ik het goed heb kan hij wel op zijn monitor wisselen tussen de computers. VGA of HDMI selecteren ofzo. Maar een kvm switch is denk wel handiger idd.
pi_196452696
KVM is de oplossing inderdaad.
Of als je ook wel toe bent aan een nieuwe monitor en je je baas ervoor kan laten betalen, een scherm met ingebouwde KVM ^O^ (Vrij gangbaar op de Ultrawides tegenwoordig).
Ik heb de laptop via usb-c op mijn Dell scherm hangen die hem ook direct van stroom voorziet en schakel met een ingestelde hotkey heen en weer tussen laptop en pc. En heb heb weer een andere hotkey om ze side-by side (27" 1440p voor elk) te kunnen zetten en dan met een knopje de muis/tobo over te laten schakelen) Werkt ideaal. En heb ook nog ruimte voor een 2e usb uplink (buiten de 1e naar mijn pc + de usb c) dus kan er ook nog een 3e computer aan vast hangen en die mee laten schakelen.

Voorbeeldje van zulke schermen:
34" https://tweakers.net/pric(...)rp-u3419w-zwart.html
49" https://tweakers.net/pric(...)dw-zilver-zwart.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Cheeseburgert op 28-11-2020 13:43:39 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 29 november 2020 @ 21:00:00 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196475519
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:39 schreef borbit het volgende:
Het kan ook gratis met software. Ik heb zelf een privé pc en een laptop van werk. De PC op mijn bureau en de laptop met een kabeltje aan de router in de meterkast. En dan kan ik met Parsec de laptop besturen vanaf de PC. Als ik op kantoor zit kan ik zo ook via de laptop bij mijn PC thuis. Werkt voor mij prima.

https://parsecgaming.com/

Mag je laptop ook gewoon met wifi verbonden zijn of moet het met een kabel aan de router? En moet je parsec op allebei installeren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 november 2020 @ 21:05:19 #25
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196475631
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mag je laptop ook gewoon met wifi verbonden zijn of moet het met een kabel aan de router? En moet je parsec op allebei installeren?
ja en ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')