abonnement Unibet Coolblue
pi_196411106
Is het nou 23 november of 1 december? ;( Ik snap het niet meer, overal lees ik wat anders :'(

Origineel topic. Hier verder....
pi_196411443
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196412215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En anders lekker hand op de knip voorlopig ✌
Behalve een $25,-lening aan het Kiva fok!-team dan ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196413005
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:57 schreef Ringo het volgende:
Jullie koppige ik-verdom-het houding maakt het ook niet beter voor degenen die echt geen mondkapje kunnen dragen.
Juist wel. Denk je soms dat ze het fijn vinden de enige zonder te zijn en door iedereen aangekeken en ondervraagd te worden?

Nee dan kunnen we beter massaal weigeren aan deze onzin mee te doen. Springen de uitzonderingsgevallen er ook niet zo uit.
pi_196413672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:56 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Juist wel. Denk je soms dat ze het fijn vinden de enige zonder te zijn en door iedereen aangekeken en ondervraagd te worden?

Nee dan kunnen we beter massaal weigeren aan deze onzin mee te doen. Springen de uitzonderingsgevallen er ook niet zo uit.
Maar wel extra risico's voor de risico groep/persoon.

Als je al geen mondkapje kunt dragen wegen medische redenen, dan wil je zeker geen Covid-19 krijgen.
Wil je geen mondkapje dragen, moet je gewoon thuis blijven }) . Juist voor de groep die het echt niet kan dragen wegens medische redenen. Eigenlijk gewoon egoļstisch.
pi_196422387

Kan iemand dit duiden?
Betekent het iets? Betekent het niets?

Edit: Denk dat ik mijn antwoord al heb ..
Zegt nog niet zo veel volgens mij. Corrigeer me als ik het fout heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twinkle20 op 26-11-2020 15:24:51 ]
pi_196425315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:01 schreef Twinkle20 het volgende:

Kan iemand dit duiden?
Betekent het iets? Betekent het niets?

Edit: Denk dat ik mijn antwoord al heb ..
Zegt nog niet zo veel volgens mij. Corrigeer me als ik het fout heb.
Een motie wordt alleen besproken en ingediend als er tenminste 4 kamerleden zijn die voor het indienen van die motie zijn. Daarna word de motie besproken (debat waarbij vragen gesteld worden) en tenslotte word er over die motie gestemd.

In jouw filmpje waren er tenminste 4 leden die de motie steunden. Dat kunnen ook alleen FvD'ers zijn geweest.

quote:
Ten minste vier Kamerleden moeten indiening ondersteunen
Een motie kan alleen in behandeling komen als de indiener van de motie daarvoor steun krijgt van ten minste vier Kamerleden. Dit kan door een motie te medeondertekenen of door de hand op te steken als de voorzitter vraagt: "Wordt de indiening van deze motie voldoende ondersteund?".
https://www.tweedekamer.n(...)tie/taken_en_rechten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196425862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een motie wordt alleen besproken en ingediend als er tenminste 4 kamerleden zijn die voor het indienen van die motie zijn. Daarna word de motie besproken (debat waarbij vragen gesteld worden) en tenslotte word er over die motie gestemd.

In jouw filmpje waren er tenminste 4 leden die de motie steunden. Dat kunnen ook alleen FvD'ers zijn geweest.
[..]

Dank voor je verheldering!

Maar betekent dat dan dat hoe dan ook de plicht pe 1 dec a.s. in gaat, en dat de kans bestaat (in theorie) dat dit na het debat en stemming terug gedraaid kan worden?


Of gaat het in beginsel daardoor niet direct van start per 1 dec a.s. en wordt eerst de uitslag van het debat/stemming afgewacht?
pi_196426129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dank voor je verheldering!

Maar betekent dat dan dat hoe dan ook de plicht pe 1 dec a.s. in gaat, en dat de kans bestaat (in theorie) dat dit na het debat en stemming terug gedraaid kan worden?

Of gaat het in beginsel daardoor niet direct van start per 1 dec a.s. en wordt eerst de uitslag van het debat/stemming afgewacht?
Die kans is er zeker. Er gaat nu over gestemd worden aangezien de motie ervoor pleit om geen mondkapjesplicht in te voeren.
De wet zelf zal geen vertraging oplopen indien de motie verworpen word aangezien de voorbereiding ervan gewoon door kan gaan. Maar als bijvoorbeeld genoeg politici tijdens de debatten daarover bezwaar hebben op enkele punten van de mondkapjesplicht dan kunnen ze tegen stemmen omdat ze een nieuw voorstel in willen dienen waarin die punten belicht worden. En dan is er wel vertraging.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196426171
Ik lees net in het andere algemene topic dat de motie is verworpen/weg gestemd/wat voor mooi woord ze er ool voor hebben.
pi_196426219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik lees net in het andere algemene topic dat de motie is verworpen/weg gestemd/wat voor mooi woord ze er ool voor hebben.
Oh, dat is snel behandeld dan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196426299
Je zou zeggen mondkapjes plicht hoeft niet meer want binnenkort is het vaccin er en de cijfers zijn nu redelijk stabiel.
pi_196426329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:56 schreef mrevil1337 het volgende:
Je zou zeggen mondkapjes plicht hoeft niet meer want binnenkort is het vaccin er en de cijfers zijn nu redelijk stabiel.
En voor mijn gevoel draagt de overgrote meerderheid hem al vrijwillig.
Net of die paar die tegen de plicht zijn, het verschil gaan maken en voor spectaculaire dalingen gaan zorgen.
pi_196427193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:56 schreef mrevil1337 het volgende:
Je zou zeggen mondkapjes plicht hoeft niet meer want binnenkort is het vaccin er en de cijfers zijn nu redelijk stabiel.
Het is een gedragsexperiment.

pi_196428473
twitter
pi_196428517
quote:
Wat nou als we dusdanig in opstand komen.. massaal die boetes over ons heen laten komen .. in bezwaar gaan .. rechtssysteem onder druk ..

Zouden ze het hele circus dan af gaan blazen?
pi_196430886
Ik hoop dat deze plicht snel teruggedraaid wordt.
pi_196438603
Een review van onderzoeken over mondkapjes (chirurgische en N95) en de verspreiding van luchtwegvirussen. De meerderheid betrof influenza, een paar covid-19.

Bevindingen:

Over chirurgische mondkapjes:
quote:
Compared with wearing no mask, wearing a mask may make little to no difference in how many people caught a flu‐like illness (9 studies; 3507 people); and probably makes no difference in how many people have flu confirmed by a laboratory test (6 studies; 3005 people).
Over N95:
quote:
Compared with wearing medical or surgical masks, wearing N95/P2 respirators probably makes little to no difference in how many people have confirmed flu (5 studies; 8407 people); and may make little to no difference in how many people catch a flu‐like illness (5 studies; 8407 people) or respiratory illness (3 studies; 7799 people).
Bron: https://www.cochranelibra(...)8.CD006207.pub5/full
pi_196440898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En voor mijn gevoel draagt de overgrote meerderheid hem al vrijwillig.
Net of die paar die tegen de plicht zijn, het verschil gaan maken en voor spectaculaire dalingen gaan zorgen.
Vanaf een minuut of 5 begint De Jonge eindelijk de vraag te beantwoorden en geeft hij dus aan dat het doel van de plicht de duidelijkheid in de handhaving en instructie is. Maar zonder de verplichting is er helemaal niks te handhaven en is het ook geen instructie, Hugo's wil is immers geen wet ook al denkt hij zelf graag van wel.

Dus het ontbreekt aan medische noodzaak en volgens rechtswetenschappers de orde van advocaten is het ongrondwettig. Nou heb ik daar zelf mijn twijfels bij en heb ik het gevoel dat de staatsrechtgeleerden ook even van zich wilden laten horen nadat ze zwegen als het graf over veel grotere en onrechtmatigere inbreuken op onze grondrechten, maar we volgen nou eenmaal de wetenschap. De maatregel zou moeten worden ingetrokken zodra de noodzaak weg is maar die ontbreekt dus al om mee te beginnen. Weer een schandalige maatregel dus.

Ik ga geen discussies aan met supermarktbeveiligers of andere medewerkers. Ik bedank ze altijd vriendelijk omdat ze toch al klotenwerk moeten doen. De oplossing lijkt mij dat we bedrukte mondkapjes kunnen bestellen met een tekst naar eigen keuze. Bijvoorbeeld "Dit mondkapje is medisch niet noodzakelijk en ongrondwettig verplicht " ,Hugo de Jonge kan helemaal niks" of "Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge". Dan is het snel afgelopen met die plicht schat ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196441158
quote:
Negen maanden na de uitbraak van het coronavirus krijgen we in Nederland dan toch echt een mondkapjesplicht. De Tweede Kamer had tot vandaag de tijd om een stokje te steken voor de nieuwe coronamaatregel, maar deed dat niet. Wie vanaf dinsdag 1 december geen mondkapje draagt, kan een boete krijgen van 95 euro.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-maatregelen-95-euro
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196441200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vanaf een minuut of 5 begint De Jonge eindelijk de vraag te beantwoorden en geeft hij dus aan dat het doel van de plicht de duidelijkheid in de handhaving en instructie is. Maar zonder de verplichting is er helemaal niks te handhaven en is het ook geen instructie, Hugo's wil is immers geen wet ook al denkt hij zelf graag van wel.

Dus het ontbreekt aan medische noodzaak en volgens rechtswetenschappers de orde van advocaten is het ongrondwettig. Nou heb ik daar zelf mijn twijfels bij en heb ik het gevoel dat de staatsrechtgeleerden ook even van zich wilden laten horen nadat ze zwegen als het graf over veel grotere en onrechtmatigere inbreuken op onze grondrechten, maar we volgen nou eenmaal de wetenschap. De maatregel zou moeten worden ingetrokken zodra de noodzaak weg is maar die ontbreekt dus al om mee te beginnen. Weer een schandalige maatregel dus.

Ik ga geen discussies aan met supermarktbeveiligers of andere medewerkers. Ik bedank ze altijd vriendelijk omdat ze toch al klotenwerk moeten doen. De oplossing lijkt mij dat we bedrukte mondkapjes kunnen bestellen met een tekst naar eigen keuze. Bijvoorbeeld "Dit mondkapje is medisch niet noodzakelijk en ongrondwettig verplicht " ,Hugo de Jonge kan helemaal niks" of "Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge". Dan is het snel afgelopen met die plicht schat ik.
Ik kende deze inderdaad :Y

Ik kom al weken nergens. Ik werk voornamelijk vanuit huis. Heel af en toe een kantoordag. Mijn man doet al maaaanden de boodschappen omdat ik de psychologische puf gewoon niet op kon brengen en hij het allemaal wat beter kon handelen, ofzo.

Maar vanaf dinsdag zijn de rollen omgedraaid. Ik ga wanneer noodzakelijk naar buiten voor boodschappen etc., mijn opleiding eens in de twee weken vindt nog altijd klassikaal plaats.

En ik ga zonder mondkapje. En als ik dan een proces verbaal krijg omdat een ambtenaar het advies van De Jonge aan zijn laars lapt om coulant om te gaan met mensen die aangeven door zichtbare of onzichtbare redenen geen mondkapje op te kunnen, dan ga ik in bezwaar.

En dan laten we het aan komen op mijn paniekstoornis waar geen woord aan gelogen is. Keep you posted.
pi_196441397
Doktersverlaring voor het niet dragen van een mondkapje hier te downloaden: https://corona-nuchterheid.nl/overig/anti-mondkapjes/
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196441495
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Doktersverlaring voor het niet dragen van een mondkapje hier te downloaden: https://corona-nuchterheid.nl/overig/anti-mondkapjes/
Dat is gewoon een statement van tegenstanders van mondkapjes. Een doktersverklaring kan alleen door je huisarts geschreven worden en ik heb vandaag op mijn werk van verschillende mensen gehoord dat dat niet gebeurt.
Ook niet voor mensen bij wie dat wel terecht zou zijn.

Jouw 'doktersverklaring' is gewoon een vodje waar geen enkele winkeleigenaar op boa genoegen mee neemt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196442331
Je hebt geen doktersverklaring nodig. Een korte mondelinge toelichting zou voldoende moeten zijn, wanneer er naar wordt gevraagd.

Albert Heyn heeft al aangegeven dit te accepteren. Hopelijk wordt dit goed gecommuniceerd. En als een winkel het niet accepteert, zit er weinig anders op om naar de concurrent te gaan.

twitter
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:41:25 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196442652
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een statement van tegenstanders van mondkapjes. Een doktersverklaring kan alleen door je huisarts geschreven worden en ik heb vandaag op mijn werk van verschillende mensen gehoord dat dat niet gebeurt.
Ook niet voor mensen bij wie dat wel terecht zou zijn.

Jouw 'doktersverklaring' is gewoon een vodje waar geen enkele winkeleigenaar op boa genoegen mee neemt.
De doktersverklaring wordt op advies van de beroepsvereniging idd niet afgegeven. In Nederland is het de huisarts echter niet toegestaan een dergelijke verklaring af te geven. Kort: bescherming persoonlijke & vertrouwelijke levenssfeer. Er is verder geen onafhankelijke instantie die wel een ontheffing kan/zal verlenen.

Het is wel zinvol om dat in geval van opleggen van een boete, de volgende 3 elementaire zaken te noemen die het - elk - goed zullen doen bij de rechter:
1) Ongrondwettelijk vanwege Artikel 10 die eerbiediging regelt voor de persoonlijke levenssfeer.
2) Ontbrekende onderbouwing, noch bewezen nut, van/voor gebruik van mondkapjes.
3) Het item wordt als ongezond en ondraaglijk ervaren.
NB: ga in verweer niet in op specifieke medische/psychische aspecten van redenen want daar heeft te wet hier niets mee te maken en zal door het OM worden aangegrepen om al afleidend, het verweer te laten verzanden.

Wat erg jammer dat er door de overheid is gekozen om op een Kafkaanse en intimiderende wijze wordt gezinspeeld op sancties met consequenties. Beter had geweest het bij een dringend advies te laten en desnoods in groen/oranje/rood de wenselijkheid aan te geven. Bij de audicien/opticien is dragen logischer ivm persoonlijk contact dan een winkel zoals IKEA waar vanwege klantruimtebeleid afstandhouden eventueel wel mogelijk is.

Een doktersverklaring is ronduit onzinnig omdat per dag en moment; immers een situatie kan zijn (ontstaan) die het dragen van een mondkapje verhindert. Ik ken mensen die volledig in de paniekstoornis schieten als hun mond wordt bedekt, de gedachte aan geen adem kunnen halen; is dan te overweldigend. Zich deze beperking niet kunnen voorstellen is vooral dat niet willen.
Ook dat handhavers zich het recht (moeten) toe-eigenen om iemand psychisch/medisch te beoordelen is op dit punt onzinnig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:49:51 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196442873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:28 schreef Wegenbouwer het volgende:
Je hebt geen doktersverklaring nodig. Een korte mondelinge toelichting zou voldoende moeten zijn, wanneer er naar wordt gevraagd.

Albert Heyn heeft al aangegeven dit te accepteren. Hopelijk wordt dit goed gecommuniceerd. En als een winkel het niet accepteert, zit er weinig anders op om naar de concurrent te gaan.

[ twitter ]
Ook de BOA en Politie mogen niet vragen naar medische redenen, hooguit die laten vaststellen door een bevoegd arts w.o. psychiater. Zelf zal ik de winkel die dit soort gedragingen mogelijk maken, sws ontlopen.
Gelukkig heeft, o.a. CBL als supermarktbranche-organisatie al eerder aangegeven dat dit aan de klant is.

Hoe zich dit ontwikkelt in het licht van de wet per 01dec20, zal moeten blijken. Ik vermoed net als bij restaurants die klanten moe(s)ten registreren: formeel het vragen om het vervolgens snel te laten voor wat het is: quatsch.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196443031
GTF*CK OFF met die onzinnige nutteloze benauwde vieze smerige ontsierende claustrofobische kutmaskers!!!
pi_196446429
Albert Schweitzer ziekenhuis gaat mondkapje niet verplichten

quote:
Er komt geen mondkapjesplicht in het Albert Schweitzer ziekenhuis. Het ziekenhuis stelt niet bevoegd te zijn tot het handhaven van een plicht en wil ‘beslist niet’ dat boa’s in het ziekenhuis gaan controleren en bekeuren.
en
quote:
,,Wij blijven faceshields wél gebruiken, omdat die nou juist een veiliger alternatief zijn voor de huis-tuin-keuken-mondkapjes die langdurig worden gebruikt en in jassen en broeken worden opgeborgen. Mede daarom volgen wij de ministeriėle regeling niet.’’
pi_196446788
Dat er maar meer ziekenhuizen het goede voorbeeld mogen volgen *O*
pi_196446878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
Een review van onderzoeken over mondkapjes (chirurgische en N95) en de verspreiding van luchtwegvirussen. De meerderheid betrof influenza, een paar covid-19.

Bevindingen:

Over chirurgische mondkapjes:
[..]

Over N95:
[..]

Bron: https://www.cochranelibra(...)8.CD006207.pub5/full
M'n zus heeft 5 maanden op de covid afdeling gewerkt, met een N95 masker, zonder besmetting op te lopen. Daarna ging ze op de gewone afdeling werken, zonder masker. Een maand later had ze covid-19.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196447185
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook de BOA en Politie mogen niet vragen naar medische redenen, hooguit die laten vaststellen door een bevoegd arts w.o. psychiater. Zelf zal ik de winkel die dit soort gedragingen mogelijk maken, sws ontlopen.
Gelukkig heeft, o.a. CBL als supermarktbranche-organisatie al eerder aangegeven dat dit aan de klant is.

Hoe zich dit ontwikkelt in het licht van de wet per 01dec20, zal moeten blijken. Ik vermoed net als bij restaurants die klanten moe(s)ten registreren: formeel het vragen om het vervolgens snel te laten voor wat het is: quatsch.
Koop gewoon zo´n ding±https://www.trendx.nl/pro(...)LJA7GxoCgZEQAvD_BwE#

Heb je toch wat op je hoofd, is iedereen tevreden. Helpt net zoveel als een gewoon muilkorfje ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196447650
Informatie over mensen met beperking (is dit nieuw? Heb het nog niet eerder gezien):

quote:
Mondkapjesplicht voor mensen met een beperking of ziekte

Sommige mensen hoeven ook vanaf 1 december geen mondkapje op waar dat verplicht is. Mensen die vanwege een beperking of (chronische) ziekte geen mondkapje kunnen dragen, hoeven geen mondkapje op. En mensen die daarvan ernstig ontregeld raken ook niet.

Mondkapjesplicht in Nederland

In Nederland is er vanaf 1 december een mondkapjesplicht op veel plekken. Bijvoorbeeld in winkels of de bibliotheek.

Uitzonderingen voor dragen mondkapje

Er geldt een uitzondering voor mensen die vanwege hun beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen. Het kan zowel om zichtbare, als onzichtbare beperkingen of ziektes gaan. Concreet gaat het om:

• Mensen die vanwege hun beperking of ziekte fysiek niet in staat zijn een mondkapje te dragen of op te zetten. Bijvoorbeeld door een aandoening aan hun gezicht;
• Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening;
• Mensen die ernstig ontregeld raken van het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking of psychische aandoening;
• Begeleiders van mensen die afhankelijk zijn van non-verbale communicatie, zoals liplezen.

Bewijs voor uitzondering laten zien

Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken. U kunt het op verschillende manieren aantonen. U kunt bijvoorbeeld uw hulpmiddel of medicatie tonen. Of een briefje van uw arts, zorgverlener of zorgorganisatie. Of een bewijs van een recente afspraak met arts. Als u maar aannemelijk maakt dat u niet aan de verplichting kunt voldoen.

Medische gegevens laten zien niet verplicht

U bent niet verplicht om medische gegevens te laten zien, maar dat kan wel. Als u liever geen medische gegevens toont, dan moet u een andere manier gebruiken om aan te tonen dat u onder de uitzondering valt

Gevolgen van niet aantonen aandoening

Als u niet kan of wil aantonen dat u onder de uitzondering valt, dan moet misschien wel de ruimte verlaten of kunt u een coronaboete krijgen. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf moeten namelijk kunnen controleren of u onder de uitzondering valt.

Niet eens met een coronaboete

Krijgt u een bekeuring omdat u geen mondkapje op had? U kunt in verzet gaan tegen deze coronaboete.

Medische verklaring nodig in vliegtuig

In het vliegtuig zijn mondkapjes verplicht. Kunt u om medische redenen geen mondkapje dragen? Vliegtuigmaatschappijen kunnen dan wel vragen om een verklaring van een arts. Neem contact op met uw luchtvaartmaatschappij als u hier vragen over heeft.

Geen kaartje voor vrijstelling kopen

Er zijn bedrijven actief die zogenaamde vrijstellingskaarten verkopen, maar deze kaarten hebben geen officiėle status. Uw eigen persoonlijke situatie bepaalt of u onder de vrijstelling valt en u kunt zelf het beste inschatten hoe u dat kunt aantonen. U hoeft daarvoor geen vrijstellingskaart te kopen.

Faceshields

Een spatscherm (faceshield) bedekt de neus en mond niet volledig, en geldt daarom niet als wettelijk alternatief voor een mondkapje. Bekijk welke mondkapjes goed zijn om te gebruiken.

Als u vanwege uw beperking of ziekte geen mondkapje kan dragen, maar wel een faceshield, dan mag u daar wel voor kiezen. Handhavers zullen u dan misschien niet meer vragen om aanvullend bewijs, omdat u hiermee laat zien dat u graag een bijdrage levert aan de naleving van de regels.

Een faceshield is op zichzelf niet voldoende bewijs dat u onder de uitzondering valt. Zorg ervoor dat u dat ook op een andere manier kan aantonen.

Winkels mogen u weigeren

Een winkel is een publieke binnenruimte. Daardoor is het dragen van een mondkapje vanaf 1 december ook in winkels verplicht. Een winkel mag mensen zonder mondkapje te weigeren. Maar als u kunt aantonen dat u onder de vrijstelling valt dan mag u uiteraard gewoon boodschappen doen. Supermarkten hebben speciale openingstijden voor kwetsbare doelgroepen.

Een winkelier is binnen de wettelijke mondkapjesplicht niet verplicht om handhavend op te treden als u geen mondkapje draagt in de winkel. U kunt dan ook geen boete krijgen van een winkelier, dat kunnen alleen de handhavers. Wel mag een winkelier u vragen of u een geldige reden heeft om geen mondkapje te dragen.
https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Staan wel wat opvallende dingen in. Bijvoorbeeld dat je met een beperking geadviseerd wordt om een faceshield te dragen om te laten zien dat je 'graag een bijdrage levert aan de naleving van de regels'. Dit is natuurlijk absurd. Regels zijn regels, of je het 'graag' doet heeft er niks mee te maken. Alleen nu is er een regel zonder nut of noodzaak waar mensen vanuit hun eigen noodzaak wel van kunnen afwijken. Maar dan worden ze ineens geadviseerd om iets anders te doen om te laten zien dat ze het 'graag' wel hadden gedaan, maar helaas echt geen mondkapje kunnen dragen. Dit alles in de hoop dat het vergrootglas van de overheid zich niet op hen richt.

In dat geval kun je toch net zo goed een button met het hoofd van Hugo de Jonge op je jas dragen? Of een sticker waarop staat "Ik vind Hugo een toffe jongen en mondkapjes een goed idee, maar ik kan helaas echt niet anders omdat ik zo'n vieze kutgehandicapte ben." Blijft het eerdere punt dat mondkapjes een vorm zijn van je gedwongen uitspreken dat je het overheidsbeleid steunt.

Supermarktpersoneel kan niet handhavend optreden is het lichtpuntje dat je hieruit moet halen, maar ja dat lijkt me duidelijk, een vakkenvuller kan inderdaad geen boete geven, dat snapt elke mongool. Maar ze kunnen je wel de toegang ontzeggen. In ieder geval wel positief dat AH en Jumbo al aangeven dat ze niet naar medische gegevens kunnen/mogen vragen. Alleen zouden politie en BOA dan wel kunnen controleren en dan moet je het alsnog aan hen 'aanneembaar maken'. Als je daar geen medische verklaring voor hebt dan moet je het zelf maar met ze uitvechten.

De kaartjes en briefjes die op internet rondgaan, zoals die van de tijd van het 'dringend advies', zijn niet voldoende. Maar goed dat had ook iedereen wel kunnen verwachten.

Ik vind mondkapjes ondingen en wil ze liever niet dragen, ga ook niet doen alsof ik hier neutraal in sta. Voor mij als gezond persoon is het gewoon duidelijk: of dragen, of er gewoon eerlijk voor uitkomen dat ik er geen zin in heb, met risico de winkel niet in te kunnen of een boete te krijgen. Een aandoening veinzen en misbruik maken van het feit dat supermarktpersoneel het me niet mag uitvragen, kan absoluut geen optie zijn. Dus ik ga er voor mezelf verder ook niet over piepen.

Voor mensen met niet-zichtbare aandoeningen vind ik het wel extreem zorgwekkend. Hun angsten kun je o.a. hier lezen. Alle bedrijven en overheden in Nederland hebben de mond vol van diversiteit en inclusiviteit, maar deze groep mensen dreigt nu gewoon keihard te worden uitgesloten van de maatschappij.

Een aantal punten uit de uitzonderingen lijken me bedoeld te zijn om aan hun zorgen tegemoet te komen. Alleen de praktijk is anders als je elke dag de discussie erover aan moet gaan. Als je te maken hebt met je medeburgers die je ook proberen aan te spreken. Als handhavers fysiek gaan worden. Als je helemaal nergens rechten aan kunt ontlenen en je gewoon afhankelijk bent van of je geloofd wordt door iemand zonder bevoegdheid of verstand van zaken om jouw geval te beoordelen.

Het is te triest voor woorden dat er geen eenduidige regels zijn waar mensen rechten aan kunnen ontlenen, puur en alleen uit angst voor misbruik door Viruswaanzin en co. Een extreem kleine groep die niet heeft kunnen verhinderen dat bijna iedereen nu al mondkapjes draagt. Dan maar iedereen overbluffen en bang maken voor wat er misschien zou kunnen gebeuren. Het kan zijn dat de BOA's dit doen, het kan zijn dat supermarktpersoneel dat doet, je weet het niet, kom er maar achter, test jezelf maar tegen de macht van de handhaving en de druk van je medemens... Do you feel lucky, punk?

Nogmaals, zelf overleef ik het wel en met mij de meeste anderen hier die er gewoon pissig over zijn vanwege hun redenen. Maar de maatschappij die hier op zo'n manier mee omgaat, en de meerderheid die dit oké vindt of zelfs hardere straffen wil (terwijl 90% al in de pas loopt), die kan ik na corona niet meer normaal aankijken.

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook de BOA en Politie mogen niet vragen naar medische redenen, hooguit die laten vaststellen door een bevoegd arts w.o. psychiater. Zelf zal ik de winkel die dit soort gedragingen mogelijk maken, sws ontlopen.
Gelukkig heeft, o.a. CBL als supermarktbranche-organisatie al eerder aangegeven dat dit aan de klant is.
Dit laatste dateert van september, denk niet dat ze nu nog gaan zeggen dat de klant zelf mag bepalen of hij een mondkapje draagt.

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Koop gewoon zo´n ding±https://www.trendx.nl/pro(...)LJA7GxoCgZEQAvD_BwE#

Heb je toch wat op je hoofd, is iedereen tevreden. Helpt net zoveel als een gewoon muilkorfje ;)
Deze dingen mogen officieel niet. Weet niet of iemand er wat van gaat zeggen, maar misschien zonde om er geld aan uit te geven en toch een boete te moeten betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vasilevski op 28-11-2020 01:05:16 ]
pi_196447733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:59 schreef Vasilevski het volgende:
Informatie over mensen met beperking (is dit nieuw? Heb het nog niet eerder gezien):
[..]

https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Staan wel wat opvallende dingen in. Bijvoorbeeld dat je met een beperking geadviseerd wordt om een faceshield te dragen om te laten zien dat je 'graag een bijdrage levert aan de naleving van de regels'. Dit is natuurlijk absurd. Regels zijn regels, of je het 'graag' doet heeft er niks mee te maken. Alleen nu is er een regel zonder nut of noodzaak waar mensen vanuit hun eigen noodzaak wel van kunnen afwijken. Maar dan worden ze ineens geadviseerd om iets anders te doen om te laten zien dat ze het 'graag' wel hadden gedaan, maar helaas echt geen mondkapje kunnen dragen. Dit alles in de hoop dat het vergrootglas van de overheid zich niet op hen richt.

In dat geval kun je toch net zo goed een button met het hoofd van Hugo de Jonge op je jas dragen? Of een sticker waarop staat "Ik vind Hugo een toffe jongen en mondkapjes een goed idee, maar ik kan helaas echt niet anders omdat ik zo'n vieze kutgehandicapte ben." Blijft het eerdere punt dat mondkapjes een vorm zijn van je gedwongen uitspreken dat je het overheidsbeleid steunt.

Supermarktpersoneel kan niet handhavend optreden is het lichtpuntje dat je hieruit moet halen, maar ja dat lijkt me duidelijk, een vakkenvuller kan inderdaad geen boete geven, dat snapt elke mongool. Maar ze kunnen je wel de toegang ontzeggen. In ieder geval wel positief dat AH en Jumbo al aangeven dat ze niet naar medische gegevens kunnen/mogen vragen. Alleen zouden politie en BOA dan wel kunnen controleren en dan moet je het alsnog aan hen 'aanneembaar maken'. Als je daar geen medische verklaring voor hebt dan moet je het zelf maar met ze uitvechten.

De kaartjes en briefjes die op internet rondgaan, zoals die van de tijd van het 'dringend advies', zijn niet voldoende. Maar goed dat had ook iedereen wel kunnen verwachten.

Ik vind mondkapjes ondingen en wil ze liever niet dragen, ga ook niet doen alsof ik hier neutraal in sta. Voor mij als gezond persoon is het gewoon duidelijk: of dragen, of er gewoon eerlijk voor uitkomen dat ik er geen zin in heb, met risico de winkel niet in te kunnen of een boete te krijgen. Een aandoening veinzen en misbruik maken van het feit dat supermarktpersoneel het me niet mag uitvragen, kan absoluut geen optie zijn. Dus ik ga er voor mezelf verder ook niet over piepen.

Voor mensen met niet-zichtbare aandoeningen vind ik het wel extreem zorgwekkend. Hun angsten kun je o.a. hier lezen. Alle bedrijven en overheden in Nederland hebben de mond vol van diversiteit en inclusiviteit, maar deze groep mensen dreigt nu gewoon keihard te worden uitgesloten van de maatschappij.

Een aantal punten uit de uitzonderingen lijken me bedoeld te zijn om aan hun zorgen tegemoet te komen. Alleen de praktijk is anders als je elke dag de discussie erover aan moet gaan. Als je te maken hebt met je medeburgers die je ook proberen aan te spreken. Als handhavers fysiek gaan worden. Als je helemaal nergens rechten aan kunt ontlenen en je gewoon afhankelijk bent van of je geloofd wordt door iemand zonder bevoegdheid of verstand van zaken om jouw geval te beoordelen.

Het is te triest voor woorden dat er geen eenduidige regels zijn waar mensen rechten aan kunnen ontlenen, puur en alleen uit angst voor misbruik door Viruswaanzin en co. Een extreem kleine groep die niet heeft kunnen verhinderen dat bijna iedereen nu al mondkapjes draagt. Dan maar iedereen overbluffen en bang maken voor wat er misschien zou kunnen gebeuren. Het kan zijn dat de BOA's dit doen, het kan zijn dat supermarktpersoneel dat doet, je weet het niet, kom er maar achter, test jezelf maar tegen de macht van de handhaving en de druk van je medemens... Do you feel lucky, punk?

Nogmaals, zelf overleef ik het wel en met mij de meeste anderen hier die er gewoon pissig over zijn vanwege hun redenen. Maar de maatschappij die hier op zo'n manier mee omgaat, en de meerderheid die dit oké vindt of zelfs hardere straffen wil (terwijl 90% al in de pas loopt), die kan ik na corona niet meer normaal aankijken.
[..]

Dit laatste dateert van september, denk niet dat ze nu nog gaan zeggen dat de klant zelf mag bepalen of hij een mondkapje draagt.
[..]

Deze dingen mogen officieel niet. Weet niet of iemand er wat van gaat zeggen, maar misschien zonde om er geld aan uit te geven en toch een boete te moeten betalen.
Heel goede post. Dank!

Je zult echt vanwege je gezondheid zo'n ding niet op je gezicht kunnen hebben. Dan ben je zwaar de pineut ...
pi_196448068
Het is gewoon los van alles (ik vind nog steeds dat een advies voldoende effect heeft gehad, gezien hoeveel mensen zelfs met een mondkapje op de fiets en zelfs alleen in de auto zitten) nog steeds treurig is dat een bepaalde groep net zo lang "gepolariseerd" heeft in Nederland en de media dat het een uiteindelijk zelfs een wettelijke plicht is geworden (ook het OMT deelt die mening)

Leuk dat je gedrag van je bevolking wilt veranderen, maar over dat we daar nu een wettelijke plicht van hebben gemaakt (en dat voor minimaal 3 maanden, bij elke volgende verlening van tijdelijke wet corona gaat de plicht gewoon nog een keer voor 3 maanden mee, dus voorlopig zitten we daar nog heel lang aan vast) vind ik nog steeds dat we daar een stap in te ver zijn gegaan door het wettelijk te verplichten in de publieke ruimte.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196451795
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:59 schreef Vasilevski het volgende:
Dit laatste dateert van september, denk niet dat ze nu nog gaan zeggen dat de klant zelf mag bepalen of hij een mondkapje draagt.

Als ik een winkel had zou ik gewoon iets dergelijks op de deur plakken, ben je van al het gezeik af.

"Mondkapje is verplicht. Behalve voor bepaalde groepen mensen met een beperking of chronische ziekte. Als u hier zonder mondkapje naar binnen loopt, gaan wij ervan uit dat u onder deze uitzondering valt. Wij zullen hier verder niet naar vragen vanwege uw recht op medische privacy."
pi_196452114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:59 schreef Vasilevski het volgende:
Het is te triest voor woorden dat er geen eenduidige regels zijn waar mensen rechten aan kunnen ontlenen, puur en alleen uit angst voor misbruik door Viruswaanzin en co.
Een extreem kleine groep die niet heeft kunnen verhinderen dat bijna iedereen nu al mondkapjes draagt.
Dan maar iedereen overbluffen en bang maken voor wat er misschien zou kunnen gebeuren. Het kan zijn dat de BOA's dit doen, het kan zijn dat supermarktpersoneel dat doet, je weet het niet, kom er maar achter, test jezelf maar tegen de macht van de handhaving en de druk van je medemens... Do you feel lucky, punk?
Ah kom nou, geef nu niet viruswaanzin en co de schuld
Dat hebben we te denken aan Hugo de Jonge en burgemeesters die dronken zijn van hun nieuw verworven macht
Maandenlang hebben ze het alleen maar over "hoe moeten we dit handhaven"
De NSB BOA bond is ook nog nooit zo veel in het nieuws geweest, elke keer als er een advies uit kwam, dan zaten ze te mekkeren dat het "niet duidelijk" was, en dat ze een verplichting wilden

Nee, je moet gewoon ALLE Coronaregels alleen als advies houden, en de BOA's moeten weer terug in hun hok
quote:
Nogmaals, zelf overleef ik het wel en met mij de meeste anderen hier die er gewoon pissig over zijn vanwege hun redenen. Maar de maatschappij die hier op zo'n manier mee omgaat, en de meerderheid die dit oké vindt of zelfs hardere straffen wil (terwijl 90% al in de pas loopt), die kan ik na corona niet meer normaal aankijken.
"De meerderheid" vindt dit niet oké, en de meerderheid wil ook geen hardere maatregelen, want de bevolking is niets gevraagd...
Jij doelt op de uitslag van een enquźte, dat is wat anders
Ik heb altijd erg mijn vraagtekens bij die enquźtes, waarom willen die mensen strengere maatregelen?!
Waar zijn ze bang voor ?
Kennen ze wel de cijfers van Corona, wat de mortaliteit is, en de zeer lage kans dat je op de IC belandt ?
Weten ze wat de gevolgen zijn voor de economie van de maatregelen?
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 13:09:12 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196452370
quote:
Zeer vervelend voor de mensen die dat echt niet kunnen vanwege hun fysieke of mentale beperking nu, maar ik zou het ook wel laag vinden als sommige mensen zoiets gaan faken voor die 15 minuten dat ze per week een kapje op zouden moeten.
pi_196452379
Jammer dat een klein groepje bange wezels nu de politiek zo erg beļnvloed heeft dat die plicht komt, en dat we met die vieze krengen op moeten gaan lopen. We krijgen ook geen geld van de overheid om de kosten van die kapjes te dekken. Wie heeft er nou geld om die kapjes elke 2 a 3 uur te kunnen vervangen?
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 13:11:00 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196452393
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:09 schreef laracroftonline het volgende:
Jammer dat een klein groepje bange wezels nu de politiek zo erg beļnvloed heeft dat die plicht komt, en dat we met die vieze krengen op moeten gaan lopen. We krijgen ook geen geld van de overheid om de kosten van die kapjes te dekken. Wie heeft er nou geld om die kapjes elke 2 a 3 uur te kunnen vervangen?
Of je koopt wasbare kapjes in plaats van weg werp kapjes. Zou mooi zijn als die gratis worden weggegeven.
pi_196452437
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Zeer vervelend voor de mensen die dat echt niet kunnen vanwege hun fysieke of mentale beperking nu, maar ik zou het ook wel laag vinden als sommige mensen zoiets gaan faken voor die 15 minuten dat ze per week een kapje op zouden moeten.
Ik red de weekboodschappen voor een heel gezin niet in 15 minuten. En al helemaal niet onder omstandigheden als verplichte looproutes enzo.

En dat 'het is maar ..... ' ben ik voort ook klaar mee. Voor jou is misschien een 'het is maar ...'. Voor mij niet.

Ik heb mijn huisarts en psychiater vannacht alvast een mail gestuurd voor opvraag van mijn medisch dossier, mocht ik in bezwaar moeten gaan tegen de boete.
pi_196452495
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Of je koopt wasbare kapjes in plaats van weg werp kapjes. Zou mooi zijn als die gratis worden weggegeven.
Wasbare zijn de slechtste die je kan hebben.
pi_196452501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Of je koopt wasbare kapjes in plaats van weg werp kapjes. Zou mooi zijn als die gratis worden weggegeven.
In Rotterdam zijn er verkooppunten uitgekozen waar je zulk soort kapjes kan kopen met je jeugd en aow tegoed vorr mensen met een laag inkomen. En er zijn 5000 kapjes beschikbaar gesteld door de voedselbanken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 13:20:25 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196452504
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:19 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Wasbare zijn de slechtste die je kan hebben.
Daar heb je veel soorten van, veel verschillende stoffen en vormen.
pi_196452557
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Daar heb je veel soorten van, veel verschillende stoffen en vormen.
En maar naļef blijven.
  zaterdag 28 november 2020 @ 14:45:24 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196453317
quote:
Er zal binnemkort, met wat verstand, wel een uitzondering komen voor face-shields.... die net zo goed als niet helpen tegen verspreiding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 28 november 2020 @ 14:49:25 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196453375
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Koop gewoon zo´n ding±https://www.trendx.nl/pro(...)LJA7GxoCgZEQAvD_BwE#

Heb je toch wat op je hoofd, is iedereen tevreden. Helpt net zoveel als een gewoon muilkorfje ;)
Helder, ik ik zal; mij binnen mijn verdraagzaamheid; houden aan de wetten die bedoeld zijn om ons te muilkorven. Niet op elk moment stelt mijn lichaam en psyche mij in staat een mondkapje goed te (ver)dragen.

Ik heb afhankelijk van situatie een aantal modellen die ik dan toepasselijk gebruik. Pas wanneer echt nutbaar, zoals eventueel bij mijn mantelzorgen, zal ik de wel werkende mondkapjes met toebehoren gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 28-11-2020 15:33:02 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 28 november 2020 @ 15:32:15 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196453902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:59 schreef Vasilevski het volgende:
Informatie over mensen met beperking (is dit nieuw? Heb het nog niet eerder gezien):
[..]

https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

Staan wel wat opvallende dingen in. Bijvoorbeeld dat je met een beperking geadviseerd wordt om een faceshield te dragen om te laten zien dat je 'graag een bijdrage levert aan de naleving van de regels'. Dit is natuurlijk absurd. Regels zijn regels, of je het 'graag' doet heeft er niks mee te maken. Alleen nu is er een regel zonder nut of noodzaak waar mensen vanuit hun eigen noodzaak wel van kunnen afwijken. Maar dan worden ze ineens geadviseerd om iets anders te doen om te laten zien dat ze het 'graag' wel hadden gedaan, maar helaas echt geen mondkapje kunnen dragen. Dit alles in de hoop dat het vergrootglas van de overheid zich niet op hen richt.

In dat geval kun je toch net zo goed een button met het hoofd van Hugo de Jonge op je jas dragen? Of een sticker waarop staat "Ik vind Hugo een toffe jongen en mondkapjes een goed idee, maar ik kan helaas echt niet anders omdat ik zo'n vieze kutgehandicapte ben." Blijft het eerdere punt dat mondkapjes een vorm zijn van je gedwongen uitspreken dat je het overheidsbeleid steunt.

Supermarktpersoneel kan niet handhavend optreden is het lichtpuntje dat je hieruit moet halen, maar ja dat lijkt me duidelijk, een vakkenvuller kan inderdaad geen boete geven, dat snapt elke mongool. Maar ze kunnen je wel de toegang ontzeggen. In ieder geval wel positief dat AH en Jumbo al aangeven dat ze niet naar medische gegevens kunnen/mogen vragen. Alleen zouden politie en BOA dan wel kunnen controleren en dan moet je het alsnog aan hen 'aanneembaar maken'. Als je daar geen medische verklaring voor hebt dan moet je het zelf maar met ze uitvechten.

De kaartjes en briefjes die op internet rondgaan, zoals die van de tijd van het 'dringend advies', zijn niet voldoende. Maar goed dat had ook iedereen wel kunnen verwachten.

Ik vind mondkapjes ondingen en wil ze liever niet dragen, ga ook niet doen alsof ik hier neutraal in sta. Voor mij als gezond persoon is het gewoon duidelijk: of dragen, of er gewoon eerlijk voor uitkomen dat ik er geen zin in heb, met risico de winkel niet in te kunnen of een boete te krijgen. Een aandoening veinzen en misbruik maken van het feit dat supermarktpersoneel het me niet mag uitvragen, kan absoluut geen optie zijn. Dus ik ga er voor mezelf verder ook niet over piepen.

Voor mensen met niet-zichtbare aandoeningen vind ik het wel extreem zorgwekkend. Hun angsten kun je o.a. hier lezen. Alle bedrijven en overheden in Nederland hebben de mond vol van diversiteit en inclusiviteit, maar deze groep mensen dreigt nu gewoon keihard te worden uitgesloten van de maatschappij.

Een aantal punten uit de uitzonderingen lijken me bedoeld te zijn om aan hun zorgen tegemoet te komen. Alleen de praktijk is anders als je elke dag de discussie erover aan moet gaan. Als je te maken hebt met je medeburgers die je ook proberen aan te spreken. Als handhavers fysiek gaan worden. Als je helemaal nergens rechten aan kunt ontlenen en je gewoon afhankelijk bent van of je geloofd wordt door iemand zonder bevoegdheid of verstand van zaken om jouw geval te beoordelen.

Het is te triest voor woorden dat er geen eenduidige regels zijn waar mensen rechten aan kunnen ontlenen, puur en alleen uit angst voor misbruik door Viruswaanzin en co. Een extreem kleine groep die niet heeft kunnen verhinderen dat bijna iedereen nu al mondkapjes draagt. Dan maar iedereen overbluffen en bang maken voor wat er misschien zou kunnen gebeuren. Het kan zijn dat de BOA's dit doen, het kan zijn dat supermarktpersoneel dat doet, je weet het niet, kom er maar achter, test jezelf maar tegen de macht van de handhaving en de druk van je medemens... Do you feel lucky, punk?

Nogmaals, zelf overleef ik het wel en met mij de meeste anderen hier die er gewoon pissig over zijn vanwege hun redenen. Maar de maatschappij die hier op zo'n manier mee omgaat, en de meerderheid die dit oké vindt of zelfs hardere straffen wil (terwijl 90% al in de pas loopt), die kan ik na corona niet meer normaal aankijken.
[..]

Dit laatste dateert van september, denk niet dat ze nu nog gaan zeggen dat de klant zelf mag bepalen of hij een mondkapje draagt.
[..]

Deze dingen mogen officieel niet. Weet niet of iemand er wat van gaat zeggen, maar misschien zonde om er geld aan uit te geven en toch een boete te moeten betalen.
Ik blijf mij verbazen over de wijze hoe regels in Nederland tot stand komen. Het doel is niet het nut maar de regel als middel voor willlekeur, zoals we ook recentelijk hebben kunnen zien in de strafbaarheid van huwelijks coronagedrag en o.a. de toeslagenaffaires.

Sws heeft een handhaver niets, nada, nul-komma-nul, geen donder te maken met iemands lichamelijke, geestelijke gesteldheid te maken, laat staan dat die ambtenaar de validiteit (daarvan) kan beoordelen. Dit laatste is alleen aan een - bevoegd en onafhankelijk !! - arts voorbehouden.

Om mij wettelijk in de dekken, je weet maar nooit hoe de data-unit van defensie haar dwaallicht laat schijnen bij Fok: Ik ben tot het inzicht gekomen dat mondkapjes helpen behalve waar die voor mij on(ver)draaglijk zijn.
Ik draag in voorkomende gevallen dan ook geen verplicht niet-medisch mondkapjes omdat:
1) dit strijdig is met Artikel 10 van de grondwet die de persoonlijke levenssfeer eerbiedigd.
2) deze de gezondheid kan bedreigen en het risico van infecties juist vergroot.
3) waarvan het nut en werking niet is onderbouwd noch aangetoond.

Mocht een BOA dat te "ingewikkeld" vinden wanneer hij een boete uitschrijft en naar reden vraagt voor het niet dragen, dan roep je: "artikel 10 grondwet, gezondheidsrisico en onbewezen nut".

Deze 3 items kunnen worden aangevoerd bij een handhavende BOA en hoeft/moet niet verder worden toegelicht of uitgelegd. Dit laatste geeft alleen maar afleidend gezeik bij verweer in de rechtszaal.
Ga ook op geen enkele wijze in (procedurele) discussie waartoe kan zijn/worden uitgenodigd omdat dit kan worden uitgelegd als verzet of subversiviteit om andere redenen. De Rechter heeft niet veel op met dwarsliggers.
Laat het OM maar hard maken dat zij hun gelijk hebben.

Wat dan in het "ergste" geval kan gebeuren dat de handhaver verzoekt of voorts opdracht geeft om de locatie te verlaten, laat hier wel een aantekening van maken door - namens - wie (vraag naar identificatie/dienstnummer) zodat aangifte kan worden gedaan van discriminatie op het politiebureau.

Het zou de overheid sws sieren om terug te komen op deze dwaling. Maak het redelijk om mondkapjes te dragen door de wet op gezichtsbedekkende kleding te versoepelen en blijf ver weg om de willekeur te voeden die een maatschappelijke voor- of afkeur moet dienen aangaande een wenselijk gedrag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 28 november 2020 @ 15:40:55 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196454016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Zeer vervelend voor de mensen die dat echt niet kunnen vanwege hun fysieke of mentale beperking nu, maar ik zou het ook wel laag vinden als sommige mensen zoiets gaan faken voor die 15 minuten dat ze per week een kapje op zouden moeten.
Hmmmm... waarom zou iemand "faken" dat die iets niet kan (ver)dragen dat verder geen risico geeft van welke aard dan ook ?

Puur de (on)wil moet hier ruim voldoende reden zijn dat als keuze te respecteren. Ieder staat her vrij daar over te denken wat die daarvan vindt. Men moet verre blijven om een waardeoordeel te hangen of uit te spreken aan hoe iemand er uitziet, doet of om welke reden dan ook (iets met artikel 10 ;) ).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196457562
Kunnen we stoppen met die kutkap onzin?
  zondag 29 november 2020 @ 10:32:40 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196463783
Ging gisteravond ff wat afhalen bij de snackbar. Van de 4 medewerkers achter de counter had er eentje een mondkapje correct op, twee hadden hem op de kin hangen en eentje helemaal niks. Uiteraard werkten ze schouder aan schouder.

Geen enkele klant in de zaak had er eentje op, er werd wel afstand gehouden. Alleen moesten er op een gegeven moment een paar mensen buiten wachten omdat er meer dan 3 klanten tegelijk binnen waren. Behalve een vader met klein kind, want het kind viel natuurlijk buiten de afstandsregels en de snackbareigenaar vond het nogal sneu om zijn vader wel de kou in te jagen.

Ik nam mijn bestelling in ontvangst, lachte om de hele poppenkast en ben snel weer in de auto gestapt.
pi_196463848
Gisteren bij ca nog wat laatste kleding kopen voor ik verplicht een mond/neusbedekker op moet.
Iedereen met een mond/neusbedekker op op mij na en een mevr. die achter mij stond in de rij voor de kassa die het afdeed en 1 jongeman.
Ook een mevr. gezien met het ding onder haar kin en 1 met het ding onder haar neus. Doe het dan niet.
pi_196464021
Ik ben van mening dat iedereen voor zich moet weten wat er mee te doen. Als mensen denken echt het verschil ter mee te maken, prima. Als mensen er voor kiezen om alleen de mond te bedekken, prima. Als mensen er voor kiezen om hem op de kin te laten hangen, prima. Geen oordeel, is aan hen.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 12:30:32 #55
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196464847

Dit vat alles wel zo samen van het beleid en communicatie van het kabinet :')
pi_196464855
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196464944
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:39 schreef Sorella het volgende:
Gisteren bij ca nog wat laatste kleding kopen voor ik verplicht een mond/neusbedekker op moet.
Iedereen met een mond/neusbedekker op op mij na en een mevr. die achter mij stond in de rij voor de kassa die het afdeed en 1 jongeman.
Ook een mevr. gezien met het ding onder haar kin en 1 met het ding onder haar neus. Doe het dan niet.
Wat is daar precies mis mee? De mondkapjes werken helemaal niet, en op deze manier kan je nog een beetje normaal ademen en frisse lucht binnen krijgen. We ademen niet voor niets. We moeten massaal verplicht aan het mondkapje, en zo lang ze niet werken (allemaal) is het goed, dus alleen over de mond en kin volstaat ook, lijkt me.

Ik ga de proef op de som nemen. 1 december ga ik ook zoals ik al maanden doe naar binnen zonder mondkapje, krijg ik wel veel gedoe dan maar over de mond of kin :).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465019
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 12:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
krijg ik wel veel gedoe dan maar over de mond of kin :).
Dan krijg je nog steeds veel gedoe, tokkie. Elke winkel mag je er uit zetten naar eigen inzicht, dus ook als je hem onder je neus draagt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196465062
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 12:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat is daar precies mis mee? De mondkapjes werken helemaal niet, en op deze manier kan je nog een beetje normaal ademen en frisse lucht binnen krijgen. We ademen niet voor niets. We moeten massaal verplicht aan het mondkapje, en zo lang ze niet werken (allemaal) is het goed, dus alleen over de mond en kin volstaat ook, lijkt me.

Ik ga de proef op de som nemen. 1 december ga ik ook zoals ik al maanden doe naar binnen zonder mondkapje, krijg ik wel veel gedoe dan maar over de mond of kin :).
Lekker asociaal naar alle andere mensen toe.

Geniet er van
pi_196465150
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dan krijg je nog steeds veel gedoe, tokkie. Elke winkel mag je er uit zetten naar eigen inzicht, dus ook als je hem onder je neus draagt.
Dan maar een gat erin knippen, draag ik hem wel over de neus. Als ze dat zo graag willen. Bij belachelijke regels zal ik ook belachelijk gedrag vertonen.

Je verkijkt je er op hoe boeiend die winkels het allemaal vinden. Gaat vies tegenvallen voor het pro-mondkapjes kamp die niet de intelligentie hebben om zelf te kunnen nadenken en de overheid hiervoor nodig hebbben. Veel winkels hebben al naar buiten gebracht dat ze niet handhavend gaan optreden en het aan de boa's of politie gaan overlaten. En die zie je amper.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465184
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 12:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lekker asociaal naar alle andere mensen toe.

Geniet er van
Wat is er asociaal aan om er voor te kiezen om geen niet werkend mondkapje te dragen? Het effect is immers hetzelfde lijkt me. Als mensen er echt zo zwaar aan trekken dan is iets niet helemaal in orde met ze en moeten ze maar thuisblijven en hun boodschappen thuis laten bezorgen. We winkelen al maanden zonder mondkapjes zonder problemen en nu moeten we er ineens wel aan geloven. We hebben zelfs de eerste golf des doods er zonder mee overwonnen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465247
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan maar een gat erin knippen, draag ik hem wel over de neus. Als ze dat zo graag willen. Bij belachelijke regels zal ik ook belachelijk gedrag vertonen.

Je verkijkt je er op hoe boeiend die winkels het allemaal vinden. Gaat vies tegenvallen voor het pro-mondkapjes kamp die niet de intelligentie hebben om zelf te kunnen nadenken en de overheid hiervoor nodig hebbben. Veel winkels hebben al naar buiten gebracht dat ze niet handhavend gaan optreden en het aan de boa's of politie gaan overlaten. En die zie je amper.
Dan mogen ze je er nog steeds uit zetten, dat mogen ze altijd al, ook zonder mondkapje.

Overigens succes met je mondkapje met gat er in, hierbij alvast een beeld in jouw toekomst:


Tof man, wees er maar trots op dat je zo bent.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196465323
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2020 12:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat is er asociaal aan om er voor te kiezen om geen niet werkend mondkapje te dragen? Het effect is immers hetzelfde lijkt me. Als mensen er echt zo zwaar aan trekken dan is iets niet helemaal in orde met ze en moeten ze maar thuisblijven en hun boodschappen thuis laten bezorgen. We winkelen al maanden zonder mondkapjes zonder problemen en nu moeten we er ineens wel aan geloven. We hebben zelfs de eerste golf des doods er zonder mee overwonnen.
1 het werkt wel. Als jij besmet bent en jij gaat winkelen, verspreid je via je adem minder deeltjes als je zo'n ding over je smoel aantrekt. Anderen lopen meer risico omdat jij eigenwijs wil doen
2 iedereen moet zich aanpassen omdat jij niet wil. Oke
3 er is iets niet in orde met alle andere mensen. Oke
4 eerste golf des doods hebben we ook overwonnen. Oke

Ik wens je een prettige december maand toe. Geniet van het vele winkelen.
pi_196465337
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:04 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dan mogen ze je er nog steeds uit zetten, dat mogen ze altijd al, ook zonder mondkapje.

Overigens succes met je mondkapje met gat er in, hierbij alvast een beeld in jouw toekomst:


Tof man, wees er maar trots op dat je zo bent.
Jij kan ook trots op jezelf zijn. Dat je alles slikt voor zoete koek a.k.a. een volgzaam schaapje. Geen enkel kritisch geluid. Is het jouw bekend dat de minister gewoon naar buiten heeft gebracht dat het schijnveiligheid is, en het niet werkt? Het is een gedragsexpermiment, en een ontmoedigingsbeleid om geen winkels te bezoeken, niets meer niets minder. Dat ik er voor kies om geen mondkapje te dragen dan ben ik geen aso of een gevaar voor de volksgezondheid want het werkt niet. Maar waan jij je maar lekker "veilig" achter je mondkapje. "Ik kan niet zelf nadenken"
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465415
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

1 het werkt wel. Als jij besmet bent en jij gaat winkelen, verspreid je via je adem minder deeltjes als je zo'n ding over je smoel aantrekt. Anderen lopen meer risico omdat jij eigenwijs wil doen
2 iedereen moet zich aanpassen omdat jij niet wil. Oke
3 er is iets niet in orde met alle andere mensen. Oke
4 eerste golf des doods hebben we ook overwonnen. Oke

Ik wens je een prettige december maand toe. Geniet van het vele winkelen.
Deze mondkapjes houden helemaal geen virusdeeltjes tegen, alleen de grote druppels. Aangezien ik niet hoest of nies in een winkel zullen er dus ook geen grote druppels bij mij naar buiten komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196465502
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 12:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat is daar precies mis mee? De mondkapjes werken helemaal niet, en op deze manier kan je nog een beetje normaal ademen en frisse lucht binnen krijgen. We ademen niet voor niets. We moeten massaal verplicht aan het mondkapje, en zo lang ze niet werken (allemaal) is het goed, dus alleen over de mond en kin volstaat ook, lijkt me.

Ik ga de proef op de som nemen. 1 december ga ik ook zoals ik al maanden doe naar binnen zonder mondkapje, krijg ik wel veel gedoe dan maar over de mond of kin :).
Ik vind het hypocriet, of je doet zo,n ding op zoals het hoort of je doet het niet op. Maar niet van: kijk eens hoe goed ik ben maar ondertussen doe ik het lekker verkeerd op.
Ik ben geen voorstander van de mond/neus lap voor de redenen die jij en anderen aandragen maar dinsdag zal ik er wel aan moeten geloven en omdat ik geen zin heb in discussies of een boete leg ik me er bij neer.
pi_196465778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 02:28 schreef _serial_ het volgende:
Het is gewoon los van alles (ik vind nog steeds dat een advies voldoende effect heeft gehad, gezien hoeveel mensen zelfs met een mondkapje op de fiets en zelfs alleen in de auto zitten) nog steeds treurig is dat een bepaalde groep net zo lang "gepolariseerd" heeft in Nederland en de media dat het een uiteindelijk zelfs een wettelijke plicht is geworden (ook het OMT deelt die mening)

Leuk dat je gedrag van je bevolking wilt veranderen, maar over dat we daar nu een wettelijke plicht van hebben gemaakt (en dat voor minimaal 3 maanden, bij elke volgende verlening van tijdelijke wet corona gaat de plicht gewoon nog een keer voor 3 maanden mee, dus voorlopig zitten we daar nog heel lang aan vast) vind ik nog steeds dat we daar een stap in te ver zijn gegaan door het wettelijk te verplichten in de publieke ruimte.
Dit ja. Het is uiterst frustrerend. Ik erger me er ook aan dat de buitenlandse pers weer zoveel invloed heeft gehad hierop.

Dus nu zitten we in een situatie waar niemand kan zeggen wat nou eigenlijk de echte reden is van een mondkapjesplicht voor 3 maanden terwijl iedereen weet dat het uiteindelijk neerkomt op 'we zijn het gezeik van media en twitter zat'.

[ Bericht 7% gewijzigd door MoreDakka op 29-11-2020 13:56:17 ]
pi_196466245
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Deze mondkapjes houden helemaal geen virusdeeltjes tegen, alleen de grote druppels. Aangezien ik niet hoest of nies in een winkel zullen er dus ook geen grote druppels bij mij naar buiten komen.
Je ademt.
Dus je bent per definitie een gevaar voor de samenleving.


Als ik sommige mensen mag geloven ..
pi_196466330
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan maar een gat erin knippen, draag ik hem wel over de neus. Als ze dat zo graag willen. Bij belachelijke regels zal ik ook belachelijk gedrag vertonen.

Je verkijkt je er op hoe boeiend die winkels het allemaal vinden. Gaat vies tegenvallen voor het pro-mondkapjes kamp die niet de intelligentie hebben om zelf te kunnen nadenken en de overheid hiervoor nodig hebbben. Veel winkels hebben al naar buiten gebracht dat ze niet handhavend gaan optreden en het aan de boa's of politie gaan overlaten. En die zie je amper.
Ik heb op een paar plekken waar ik verwacht te komen de komende tijd even gecheckt.

Zij geven allen aan: wij vragen het aan de gast/klant/whatever, maar we verplichten je niet.

Komt er een handhaver die je beboet, dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid.

Maar ze bevestigen dus allen dat mij de toegang niet geweigerd zal worden. En aangezien handhavers niet overal tegelijk kunnen zijn ...
pi_196466387
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:04 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dan mogen ze je er nog steeds uit zetten, dat mogen ze altijd al, ook zonder mondkapje.

Overigens succes met je mondkapje met gat er in, hierbij alvast een beeld in jouw toekomst:


Tof man, wees er maar trots op dat je zo bent.
Klopt, ze mogen je er ook uit zetten omdat je maat 42 schoenen aan hebt.
In de praktijk is er natuurlijk geen ondernemer die klanten gaat schaduwen of zij ook nį het betreden van de winkel het mondkapje, juist en volledig op hebben. Maar dat kon je zelf ook wel bedenken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196466587
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb op een paar plekken waar ik verwacht te komen de komende tijd even gecheckt.

Zij geven allen aan: wij vragen het aan de gast/klant/whatever, maar we verplichten je niet.

Komt er een handhaver die je beboet, dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid.

Maar ze bevestigen dus allen dat mij de toegang niet geweigerd zal worden. En aangezien handhavers niet overal tegelijk kunnen zijn ...
Weet je of ze er überhaupt op kunnen worden aangesproken? Net zoals winkels de 1,5m moesten garanderen en ze op een boete konden reken als klanten zich er niet aan hielden?
I'll give you something to do
pi_196467133
Nee geen idee. Ik heb, ook in het verleden, gezocht op wat de mogelijke boete kan zijn voor een ondernemer. Maar zowel op de site van de veiligheidsregio waar mijn woonplaats onder valt als de sites van de overheid kan ik daar niet echt iets over terug vinden. Of ik zoek gewoon gigantisch verkeerd.

Ondertussen gaan de wildste verhalen over torenhoge boetes en het dreigen met sluiten enzo. Maar ik kan het niet echt duiden.

Ik heb gister wel even gecheckt ook bij mijn werkgever in de horeca waar ik een paar uurtjes per week draai om mijn studie te bekostigen. Ook na dinsdag gaat hij mij niet verplichten zo'n ding op mijn knar te zetten. Mocht de horeca weer open mogen en mocht die verplichting nog gelden, dan word ik achter de schermen ingezet waar tegen die tijd ook weer voldoende werk is. Ik draai dan gewoon even tijdelijk geen bediening.
pi_196468695
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee geen idee. Ik heb, ook in het verleden, gezocht op wat de mogelijke boete kan zijn voor een ondernemer. Maar zowel op de site van de veiligheidsregio waar mijn woonplaats onder valt als de sites van de overheid kan ik daar niet echt iets over terug vinden. Of ik zoek gewoon gigantisch verkeerd.

Ondertussen gaan de wildste verhalen over torenhoge boetes en het dreigen met sluiten enzo. Maar ik kan het niet echt duiden.

Ik heb gister wel even gecheckt ook bij mijn werkgever in de horeca waar ik een paar uurtjes per week draai om mijn studie te bekostigen. Ook na dinsdag gaat hij mij niet verplichten zo'n ding op mijn knar te zetten. Mocht de horeca weer open mogen en mocht die verplichting nog gelden, dan word ik achter de schermen ingezet waar tegen die tijd ook weer voldoende werk is. Ik draai dan gewoon even tijdelijk geen bediening.
Ouwe student :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196469468
Het positieve is dat ze blijkbaar ook iets kunnen verplichten. Is weer wat anders dan verbieden.
Check it out
  zondag 29 november 2020 @ 16:46:10 #75
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196470104
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:30 schreef Momo het volgende:

Dit vat alles wel zo samen van het beleid en communicatie van het kabinet :')
:D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196470376
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:30 schreef Momo het volgende:

Dit vat alles wel zo samen van het beleid en communicatie van het kabinet :')
Ik snap dat het satire is maar het is wel grappig dat het juist de essentie compleet mist :D
pi_196470993
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 november 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik blijf mij verbazen over de wijze hoe regels in Nederland tot stand komen. Het doel is niet het nut maar de regel als middel voor willlekeur, zoals we ook recentelijk hebben kunnen zien in de strafbaarheid van huwelijks coronagedrag en o.a. de toeslagenaffaires.

Sws heeft een handhaver niets, nada, nul-komma-nul, geen donder te maken met iemands lichamelijke, geestelijke gesteldheid te maken, laat staan dat die ambtenaar de validiteit (daarvan) kan beoordelen. Dit laatste is alleen aan een - bevoegd en onafhankelijk !! - arts voorbehouden.

Om mij wettelijk in de dekken, je weet maar nooit hoe de data-unit van defensie haar dwaallicht laat schijnen bij Fok: Ik ben tot het inzicht gekomen dat mondkapjes helpen behalve waar die voor mij on(ver)draaglijk zijn.
Ik draag in voorkomende gevallen dan ook geen verplicht niet-medisch mondkapjes omdat:
1) dit strijdig is met Artikel 10 van de grondwet die de persoonlijke levenssfeer eerbiedigd.
2) deze de gezondheid kan bedreigen en het risico van infecties juist vergroot.
3) waarvan het nut en werking niet is onderbouwd noch aangetoond.

Mocht een BOA dat te "ingewikkeld" vinden wanneer hij een boete uitschrijft en naar reden vraagt voor het niet dragen, dan roep je: "artikel 10 grondwet, gezondheidsrisico en onbewezen nut".

Deze 3 items kunnen worden aangevoerd bij een handhavende BOA en hoeft/moet niet verder worden toegelicht of uitgelegd. Dit laatste geeft alleen maar afleidend gezeik bij verweer in de rechtszaal.
Ga ook op geen enkele wijze in (procedurele) discussie waartoe kan zijn/worden uitgenodigd omdat dit kan worden uitgelegd als verzet of subversiviteit om andere redenen. De Rechter heeft niet veel op met dwarsliggers.
Laat het OM maar hard maken dat zij hun gelijk hebben.

Wat dan in het "ergste" geval kan gebeuren dat de handhaver verzoekt of voorts opdracht geeft om de locatie te verlaten, laat hier wel een aantekening van maken door - namens - wie (vraag naar identificatie/dienstnummer) zodat aangifte kan worden gedaan van discriminatie op het politiebureau.

Het zou de overheid sws sieren om terug te komen op deze dwaling. Maak het redelijk om mondkapjes te dragen door de wet op gezichtsbedekkende kleding te versoepelen en blijf ver weg om de willekeur te voeden die een maatschappelijke voor- of afkeur moet dienen aangaande een wenselijk gedrag.
Ach ja dat is ook een Nederlandse ziekte, dat de regeltjes het doel zijn in plaats van een middel. Dat de mens moet leven voor de regeltjes in plaats van andersom. Gaat vanaf 1 december een koude kermis worden voor de mondkapjes-adepten als allerlei mensen gewoon de kutste mondkapjes op de meest zinloze manier gaan dragen om er officieel maar een te voldoen.

Intussen constateer ik hier in Groningen dat we op dit moment op de derde en laatste dag zitten van de Kermesse, het festival van Vindicat, wat normaal gesproken op de sociėteit plaatsvindt, maar nu natuurlijk niet vanwege de cojona (woordje heb ik van Thierry geleerd). Dus staan er al 3 dagen bij elk studentenhuis minstens 10 fietsen voor de deur. Iedereen weet het en er kan niks aan worden gedaan, behalve aan de sukkels die 100 man uitnodigen en zoveel lawaai maken dat de politie er sowieso iets mee moet, als het niet door corona is, dan vanwege de overlast.

Dit in combinatie met het feit dat het al drie dagen Black Friday is en dat dat ook nog wel tot Sinterklaas doorgaat.

En waar stuurt de Nederlandse overheid intussen op? Blokjesverjaardagen. Amateursport. Bibliotheken. 4, 6, of 8 mensen met Sinterkerstennieuw. Vakantie naar Curaēao. Onderscheid tussen medische en niet-medische mondkapjes. Onderscheid tussen niet-medische mondkapjes en sjaals/bandana's.
  zondag 29 november 2020 @ 18:23:19 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196472690
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:19 schreef Vasilevski het volgende:
En waar stuurt de Nederlandse overheid intussen op? Blokjesverjaardagen. Amateursport. Bibliotheken. 4, 6, of 8 mensen met Sinterkerstennieuw. Vakantie naar Curaēao. Onderscheid tussen medische en niet-medische mondkapjes. Onderscheid tussen niet-medische mondkapjes en sjaals/bandana's.
Yep, dat is hoe het werkt.

Men maakt een regel als gebod/verbod; ontdekt de onbedachte tekortkomingen daarin en gaat dat oplossen door de regel zelf te verscherpen, die te voorzien van aanvullingen, uitzonderingen en vooral nauwkeurig preciseren.
Een sok mag dan niet dienen als mondkapje en (ik) reken maar alvast op termijn er een keurmerk en vereniging van mondkappers komt zonder de vraag nog te gaan stellen of die überhaupt nodig zijn en/of functioneel bijdragen.

Terwijl het zo simpel kan zijn om te stoppen bij adviezen en die wanneer mensen ze niet volgen die laten opvolgen door wat dan wel te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196472751
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2020 18:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, dat is hoe het werkt.

Men maakt een regel als gebod/verbod; ontdekt de onbedachte tekortkomingen daarin en gaat dat oplossen door de regel zelf te verscherpen, die te voorzien van aanvullingen, uitzonderingen en vooral nauwkeurig preciseren.
Een sok mag dan niet dienen als mondkapje en (ik) reken maar alvast op termijn er een keurmerk en vereniging van mondkappers komt zonder de vraag nog te gaan stellen of die überhaupt nodig zijn en/of functioneel bijdragen.

Terwijl het zo simpel kan zijn om te stoppen bij adviezen en die wanneer mensen ze niet volgen die laten opvolgen door wat dan wel te doen.
Micromanagen to the max *O*
pi_196473885
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Deze mondkapjes houden helemaal geen virusdeeltjes tegen, alleen de grote druppels. Aangezien ik niet hoest of nies in een winkel zullen er dus ook geen grote druppels bij mij naar buiten komen.
Idd maar als ik nies of hoest zal dat ook niet in het mondkapje gebeuren met in de elleboog bij mij, waarom? nou dan is het mondkapje nat en wordt het helemaal een broeinest van bacterie.
pi_196473921
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:24 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Idd maar als ik nies of hoest zal dat ook niet in het mondkapje gebeuren met in de elleboog bij mij, waarom? nou dan is het mondkapje nat en wordt het helemaal een broeinest van bacterie.
Lekker inderdaad, plus je hele smoel besmeurd met snot en speeksel _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 19:32:26 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196474008
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 19:24 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Idd maar als ik nies of hoest zal dat ook niet in het mondkapje gebeuren met in de elleboog bij mij, waarom? nou dan is het mondkapje nat en wordt het helemaal een broeinest van bacterie.
Je moet hem dan denk ik ook omwisselen :+
pi_196474158
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lekker inderdaad, plus je hele smoel besmeurd met snot en speeksel _O-
Mja ik vraag mij echt af of iemand dat wel doet door te niezen in het mondkapje.
pi_196474404
Mensen die door fysieke redenen geen mondkapjes op kunnen zouden qua fysiek wel boodschappen kunnen doen?
pi_196474443
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 november 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik blijf mij verbazen over de wijze hoe regels in Nederland tot stand komen. Het doel is niet het nut maar de regel als middel voor willlekeur, zoals we ook recentelijk hebben kunnen zien in de strafbaarheid van huwelijks coronagedrag en o.a. de toeslagenaffaires.

Sws heeft een handhaver niets, nada, nul-komma-nul, geen donder te maken met iemands lichamelijke, geestelijke gesteldheid te maken, laat staan dat die ambtenaar de validiteit (daarvan) kan beoordelen. Dit laatste is alleen aan een - bevoegd en onafhankelijk !! - arts voorbehouden.

Om mij wettelijk in de dekken, je weet maar nooit hoe de data-unit van defensie haar dwaallicht laat schijnen bij Fok: Ik ben tot het inzicht gekomen dat mondkapjes helpen behalve waar die voor mij on(ver)draaglijk zijn.
Ik draag in voorkomende gevallen dan ook geen verplicht niet-medisch mondkapjes omdat:
1) dit strijdig is met Artikel 10 van de grondwet die de persoonlijke levenssfeer eerbiedigd.
2) deze de gezondheid kan bedreigen en het risico van infecties juist vergroot.
3) waarvan het nut en werking niet is onderbouwd noch aangetoond.

Mocht een BOA dat te "ingewikkeld" vinden wanneer hij een boete uitschrijft en naar reden vraagt voor het niet dragen, dan roep je: "artikel 10 grondwet, gezondheidsrisico en onbewezen nut".

Deze 3 items kunnen worden aangevoerd bij een handhavende BOA en hoeft/moet niet verder worden toegelicht of uitgelegd. Dit laatste geeft alleen maar afleidend gezeik bij verweer in de rechtszaal.
Ga ook op geen enkele wijze in (procedurele) discussie waartoe kan zijn/worden uitgenodigd omdat dit kan worden uitgelegd als verzet of subversiviteit om andere redenen. De Rechter heeft niet veel op met dwarsliggers.
Laat het OM maar hard maken dat zij hun gelijk hebben.

Wat dan in het "ergste" geval kan gebeuren dat de handhaver verzoekt of voorts opdracht geeft om de locatie te verlaten, laat hier wel een aantekening van maken door - namens - wie (vraag naar identificatie/dienstnummer) zodat aangifte kan worden gedaan van discriminatie op het politiebureau.

Het zou de overheid sws sieren om terug te komen op deze dwaling. Maak het redelijk om mondkapjes te dragen door de wet op gezichtsbedekkende kleding te versoepelen en blijf ver weg om de willekeur te voeden die een maatschappelijke voor- of afkeur moet dienen aangaande een wenselijk gedrag.
Als je in de grondwet kijkt zie je daar constant de volgende woorden in terugkomen "behoudens bij of krachtens de wet". Hierdoor is de Nederlandse grondwet redelijk nutteloos aangezien de overheid altijd wetten of andere regels kan maken die de grondwet omzeilen. Wij hebben geen grondwet zoals de VS die kennen waar je je als burger op kan beroepen en die bijna niet te veranderen is.
pi_196476243
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:46 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dan krijg je nog steeds veel gedoe, tokkie. Elke winkel mag je er uit zetten naar eigen inzicht, dus ook als je hem onder je neus draagt.
Dat mogen ze inderdaad, denk alleen dat niet dat ze het doen. Die winkels interesseert het ook niet echt, anders hadden ze het zelf wel verplicht gesteld. Wat ze wel interesseert is omzet.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196476291
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dat mogen ze inderdaad, denk alleen dat niet dat ze het doen. Die winkels interesseert het ook niet echt, anders hadden ze het zelf wel verplicht gesteld. Wat ze wel interesseert is omzet.
Als ik een winkel eigenaar was had ik (ondanks het mislopen van omzet) toch echt iedereen zonder fatsoenlijk mondkapje geweigerd. Immers is mijn gezondheid toch echt belangrijker dan de waanzin van sommige idioten. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zo denken en het eindelijk eens de standaard gaat worden.

De besmettingen in Nederland lopen niet voor niks terug, dat lijkt toch echt te komen doordat steeds meer mensen overal mondkapjes dragen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196476407
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als ik een winkel eigenaar was had ik (ondanks het mislopen van omzet) toch echt iedereen zonder fatsoenlijk mondkapje geweigerd. Immers is mijn gezondheid toch echt belangrijker dan de waanzin van sommige idioten. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zo denken en het eindelijk eens de standaard gaat worden.
Dit is ook alleen maar omdat het nu opeens verplicht is, en alleen nu opeens dus relevant. Al die afgelopen maanden zullen dan vast waanzin zijn geweest.
quote:
De besmettingen in Nederland lopen niet voor niks terug, dat lijkt toch echt te komen doordat steeds meer mensen overal mondkapjes dragen.
Post hoc ergo propter hoc?
I'll give you something to do
pi_196476454
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als ik een winkel eigenaar was had ik (ondanks het mislopen van omzet) toch echt iedereen zonder fatsoenlijk mondkapje geweigerd. Immers is mijn gezondheid toch echt belangrijker dan de waanzin van sommige idioten. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zo denken en het eindelijk eens de standaard gaat worden.

De besmettingen in Nederland lopen niet voor niks terug, dat lijkt toch echt te komen doordat steeds meer mensen overal mondkapjes dragen.
Als ze daar net zo in hadden gestaan, hadden ze het al wel verplicht in hun huisregels, zonder overheid.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196476924
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als ik een winkel eigenaar was had ik (ondanks het mislopen van omzet) toch echt iedereen zonder fatsoenlijk mondkapje geweigerd. Immers is mijn gezondheid toch echt belangrijker dan de waanzin van sommige idioten. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zo denken en het eindelijk eens de standaard gaat worden.

De besmettingen in Nederland lopen niet voor niks terug, dat lijkt toch echt te komen doordat steeds meer mensen overal mondkapjes dragen.
99% draagt al zo'n ding
Die ene procent gaat het verschil echt niet maken.
pi_196476984
Ik hoorde overigens iemand zeggen, dat zolang het niet in de staatscourant is gepubliceerd, het nog steeds een advies is.

Maar ik ben een aardige leek op dat gebied.. dus geen idee?
pi_196477112
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

99% draagt al zo'n ding
Die ene procent gaat het verschil echt niet maken.
Weet ik niet, die ene % die hem niet wil dragen is waarschijnlijk ook de groep met mensen die sowieso zich nergens nergens aan houden, dus die gaan gewoon werken/winkelen met verkoudheid enz, en daarbij dragen ze dus geen kapje, en zorgen ze dus voor extra besmettingen. Zo kan een kleine groep er voor zorgen dat de maatregelen veel langer dan nodig blijven, ik kan me daar zeer aan ergeren. Een kleine groep mensen verpest zo bijvoorbeeld kerst met familie, letterlijk voor het hele land.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196477268
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Weet ik niet, die ene % die hem niet wil dragen is waarschijnlijk ook de groep met mensen die sowieso zich nergens nergens aan houden, dus die gaan gewoon werken/winkelen met verkoudheid enz, en daarbij dragen ze dus geen kapje, en zorgen ze dus voor extra besmettingen. Zo kan een kleine groep er voor zorgen dat de maatregelen veel langer dan nodig blijven, ik kan me daar zeer aan ergeren. Een kleine groep mensen verpest zo bijvoorbeeld kerst met familie, letterlijk voor het hele land.
Zoals de joden vroeger het werk 'afpakten' van de Duitsers.

Die ene procent, waar ik mezelf dan maar gemakshalve onder schaal, zien een groter geheel en niet het gemicromanagement.

Die ene procent is echt niet alleen de oorzaak van dat het hele land plat ligt.
pi_196477502
En ik denk dat mensen met een kapje op gaan winkelen als ze verkouden zijn of corona hebben of wat anders want ze hebben een kapje op dus beschermen ze de anderen toch ;( dus hoeven ze ook geen afstand meer te houden en gaan massaal naar de efteling, black fridayen etc. maar hierbij vergeten ze wel dat de bacillen onder, boven en naast hun kapje er met dezelfde rotvaart weer uitkomen.
  maandag 30 november 2020 @ 00:01:31 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196478285
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:01 schreef Sirblade het volgende:

[..]

Als je in de grondwet kijkt zie je daar constant de volgende woorden in terugkomen "behoudens bij of krachtens de wet". Hierdoor is de Nederlandse grondwet redelijk nutteloos aangezien de overheid altijd wetten of andere regels kan maken die de grondwet omzeilen. Wij hebben geen grondwet zoals de VS die kennen waar je je als burger op kan beroepen en die bijna niet te veranderen is.
Dat klopt, alleen artikel 10 gebruiken als het enige verweer, is dan ook - helaas - onvoldoende.
De overheid weet donders goed dat als puntje wanneer bij paaltje komt, de ministeriėle regeling t.a.v. mondkapjes, het niet zal redden maar men doet het uit pure intimidatie en om tegemoet te komen aan een EU advies.

Voor de zekerheid boven op "1) Artikel 10 die de persoonlijke levenssfeer eerbiedigt" daarom de twee andere voorbehouden:
2) De wet kan het eigen gezondheidsrisico van het individu niet negeren en ondergeschikt maken aan een mening van de meerderheid.
3) Het OM zal dan het proportionele nut en werking moet aantonen dat een niet medisch mondkapje hier in belang zou dienen.

Een beklaagde of overtreder moet hoe dan ook voorkomen dat die - formeel - de indruk wekt dat het gaat om verzet vanwege andere (eigen)belangen dan die van het eigen individu.
Dus nogmaals bij een boete dient de bevoegde handhaver te vragen naar de redenen voor het niet dragen van een niet medisch mondkapje t.w.:
1) Artikel 10 , 2) Eigen gezondheid en 3) Werking niet aangetoond.
Daarom geen discussie noch uitweiden bij een handhaver, wat (en alles wat je uitdraagt als mening) kan alleen maar tegen je werken.

De wet kan en mag niet zomaar eisen dat men die 3 redenen in combinatie, ondergeschikt acht aan een ministriėle regeling die verder geen ander belang dient dan een op niet gebaseerde veronderstelling dat die de volksgezondheid beschermd. De regeling is wat men noemt "eigenmachtig optreden" om tegemoet te komen aan een sentiment dat een gewenst gedrag oplegt zonder dat hiervoor gegronde (medische) redenen zijn.

Wat verder kan gebeuren is dat een uitbater van een winkel of zaak, de niet drager dan de toegang ontzegd tot de publieke plaats waarna je aangifte kunt doen op het politiebureau van discriminatie. Wederom hierbij bovenstaande redenen en dat wel-dragers dus een voorkeurspositie verkrijgen.
Ook hier niet verder uitweiden dan dat je je gediscrimineerd wordt en laten vastleggen dat je op grond van het niet dragen van een niet medisch mondkapje mondkapje, de toegang wordt ontzegd.
Natuurlijk maak je hier geen vrienden mee wat doorgaans het geval is wanneer iemand voor zijn of haar rechten opkomt die door een ander worden vertrapt.

Waar men bij malle regels doorgaans op gokt dat burger het niet zover zal willen (en durven) laten komen. Net als knettergekke burgemeesters dat wel doen en dan het recht in eigen hand nemen en zeggen, "ik zie het wel bij de rechter".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 30 november 2020 @ 00:12:47 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196478352
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Weet ik niet, die ene % die hem niet wil dragen is waarschijnlijk ook de groep met mensen die sowieso zich nergens nergens aan houden, dus die gaan gewoon werken/winkelen met verkoudheid enz, en daarbij dragen ze dus geen kapje, en zorgen ze dus voor extra besmettingen. Zo kan een kleine groep er voor zorgen dat de maatregelen veel langer dan nodig blijven, ik kan me daar zeer aan ergeren. Een kleine groep mensen verpest zo bijvoorbeeld kerst met familie, letterlijk voor het hele land.
Dat zijn vooral doorgedraafde en doorgekoppelde veronderstellingen die dan voor eigen bias en rekening zijn.

Laat het vooral houden bij het feit dat de beschermende werking niet is aangetoond net het gaat om gedragsverandering. De rest is op dit losse zand gebaseerd dat helaas vaker wordt/werd gehanteerd om een groep mensen verantwoordelijk te maken voor de misčre in de wereld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196478421
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Weet ik niet, die ene % die hem niet wil dragen is waarschijnlijk ook de groep met mensen die sowieso zich nergens nergens aan houden, dus die gaan gewoon werken/winkelen met verkoudheid enz, en daarbij dragen ze dus geen kapje, en zorgen ze dus voor extra besmettingen. Zo kan een kleine groep er voor zorgen dat de maatregelen veel langer dan nodig blijven, ik kan me daar zeer aan ergeren. Een kleine groep mensen verpest zo bijvoorbeeld kerst met familie, letterlijk voor het hele land.
Is niet waar ik ben die ene procent die hem absoluut niet wilt dragen ben in de afgelopen maanden net 20 keer de deur uit geweest
  maandag 30 november 2020 @ 00:26:00 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196478422
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:40 schreef DX11 het volgende:
Als ik een winkel eigenaar was had ik (ondanks het mislopen van omzet) toch echt iedereen zonder fatsoenlijk mondkapje geweigerd. Immers is mijn gezondheid toch echt belangrijker dan de waanzin van sommige idioten. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zo denken en het eindelijk eens de standaard gaat worden.
Iemand die zich bedreigd voelt in zijn gezondheid, wordt/is zeker niet beschermd door het dragen van een niet medisch mondkapje bij zichzelf en laat staan door anderen. In die vorm is het schijnveiligheid.
In die gevallen zou ik aanraden om als winkelier/personeel, net als in het ziekenhuis een wel beter werkend medisch mondkapje te gebruiken en zelfs overwegen om zich aanvullende te beschermen.

Verder kan (en behoort) de winkeleigenaar voor wederzijdse veiligheid; afstand te houden en die ook te bieden.
Dat ligt mogelijk iets anders, wanneer gezien de aard van de faciliteit, afstandhouden niet mogelijk of nodig is - zoals wordt toegestaan in het OV - en een mondkapje dan "iets" van die onvermijdelijk extra onveiligheid kan verminderen.

Een winkeleigenaar kan iemand op grond van "voorkomen" weigeren en moet dan ook bereid zijn een aanklacht wegens discriminatie in ontvangst te nemen. Ik zou, als ik die winkeleigenaar was, het vragen (mag) om te dragen en voor de rest vooral niet laten escaleren door voor eigen rechter & handhaver gaan spelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 30 november 2020 @ 00:35:08 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196478468
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:59 schreef NightDancert het volgende:
Mensen die door fysieke redenen geen mondkapjes op kunnen zouden qua fysiek wel boodschappen kunnen doen?
Ja waarom niet.... iemand zonder werkzame handen/armen kan weliswaar zelf geen mondkapje op doen maar prima zelfstandig winkelen, boodschappen doen en zelfs autorijden. De rest van voorbeelden laat ik maar aan de verbeelding over.

De wereld is van iedereen en helaas maakt de verplichting voor het dragen van een niet medisch mondkapje, die vooral van mensen die daarmee willen voldoen aan een vermeend "ideaal" beeld. Ik zeg dit zo scherp om duidelijk te maken hoe het is gesteld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196478527
Hoelang zou het gaan duren voordat wij buiten ook een mondkapje moeten gaan dragen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196478701
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 00:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoelang zou het gaan duren voordat wij buiten ook een mondkapje moeten gaan dragen?
Tering. Goede vraag. Mm eind januari? Extra positief getesten na Sinterkerstennieuw. Nog wat gesteggel en wat experts en politici die zeggen dat nu we zoveel buiten met onze afhaaldrankjes door de binnenstad sjouwen, dat er toch veel besmettingen van komen. Alles bij elkaar zouden we eind januari, begin februari moeten zitten.
Laten we hopen dat we ons naar behoren gedragen, anders is dat onze straf.
Man, als ik dictator was..
zou ik mijn volk misschien ook door zulke hoepels laten springen :@

Dan zou ik lachen en regelmatig een plezierige, lange douche nemen.
Ik vond overigens, toen het nog nergens (voor mij) verplicht was, al die mannen met mondkapje ook wel aanlokkelijk. Dommig en onderdanig :9 Zeker destijds in winkels als ze achter hun vriendin aanliepen.
Dan kun je wel aannemen dat ze 'm onder de duim heeft. Nu nog zie je veel meer vrouwen dan mannen met mondkapjes lopen. Soms zijn mannen verstandiger :X

[ Bericht 10% gewijzigd door TresBon op 30-11-2020 01:53:51 ]
pi_196478858
quote:
Lol wat een hysterisch figuur. Je draagt dat ding hoogstens een half uurtje zodra je naar de supermarkt gaat. Echt een gejank om niets.
  maandag 30 november 2020 @ 03:00:28 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196478969
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 02:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Lol wat een hysterisch figuur. Je draagt dat ding hoogstens een half uurtje zodra je naar de supermarkt gaat. Echt een gejank om niets.
Tja dat is dan een mening wat je in dit land gelukkig mag vinden zonder de ander daartoe te dwingen of te discrimineren.

Kern is wel dat mondkapjes net zo hypocriet wordt opgelegd zonder dat het een nuttig doel heeft en vooral de vrijheid beperkt voor nu en eenmaal akkoord; ook in de toekomst. Het is niet eens het "voorwerp" dat bezwaarlijk is maar wat het daarmee voorstelt dat het als plicht; onacceptabel maakt.

Het niet-medisch mondkapje zit in dezelfde lijn als vrouwen verplichten tot dragen van hoofddoekjes en rokken; of mannen dat omgekeerd verbieden wat natuurlijk dan welgevallig ook geen probleem zou zijn ...... of toch wel ?
Je kunt wel iets idioot vinden wat meer zegt over het eigen denken dan dat dit de ander(s denkende) uitttekent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196479857
Ik heb inmiddels reactie van mijn plaatselijke buurtsuper:

Wij zullen vanaf aankomende 1 dec. Onze klanten wel aanspreken op het dragen van een mondkapje maar gaan niemand de toegang ontzeggen of als politieagent hierin optreden. Wij kunnen niet bij elke klant de persoonlijke achterliggende gedachte lezen waarom wel of geen mondkapje wordt gedragen. Ook klanten die met een gelaatscherm/kap binnenkomen zullen wij gewoon toelaten.



U bent dus van harte welkom, ware het niet dat het zo kan zijn dat er wel gevraagd wordt indien mogelijk een mondkapje te dragen aangezien wij dit ons personeel hebben geļnstrueerd.
pi_196479932
Gelukkig heb ik ooit astmatische bronchitis gehad. Ondanks dat dit inmiddels alweer jaren geleden is dat ik er last van had helpt het mij met het rustig kunnen rondlopen zónder mondkapje, YESSSSS! (en dat is ook veel makkelijker bij het roken trouwens).

Mocht je je afvragen, "Hoe is het ook alweer zo ver gekomen eigenlijk?" er is een compilatie/tijdlijn gemaakt waar heel helder (heel helder) duidelijk wordt dat onze overheid volledig het padje kwijt is en het volk onnodig onderdrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SmaRTeY op 30-11-2020 08:22:58 (taalcorrectie) ]
pi_196479973
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 19:59 schreef NightDancert het volgende:
Mensen die door fysieke redenen geen mondkapjes op kunnen zouden qua fysiek wel boodschappen kunnen doen?
Zeker!! Gewoon ZONDER beklapje door de winkel cruisen, no problemo en dat geldt natuurlijk ook voor alle mensen die iets met de luchtwegen hebben, copd, astma, bronchitis etc. mjah ook als je benauwd bent en om die reden besluit dat beklapje niet op te doen kan men je dat ook niet kwalijk nemen, dat zou namelijk heel erg a-sociaal zijn.
pi_196480061
quote:
Slecht artikel vol met foute meningen en weinig onderbouwde feiten.
pi_196480085
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:27 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Zeker!! Gewoon ZONDER beklapje door de winkel cruisen, no problemo en dat geldt natuurlijk ook voor alle mensen die iets met de luchtwegen hebben, copd, astma, bronchitis etc. mjah ook als je benauwd bent en om die reden besluit dat beklapje niet op te doen kan men je dat ook niet kwalijk nemen, dat zou namelijk heel erg a-sociaal zijn.
Als je ademhaling problemen hebt, dan wil je juist geen covid-19 krijgen. Aangezien je al tot een risico groep behoord.
Juist voor die groep is covid19 heel erg gevaarlijk en moet je er juist alles aan doen om een besmetting te voorkomen.

Covid19 is een serieus risico voor die groep.
pi_196480133
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als je ademhaling problemen hebt, dan wil je juist geen covid-19 krijgen. Aangezien je al tot een risico groep behoord.
Juist voor die groep is covid19 heel erg gevaarlijk en moet je er juist alles aan doen om een besmetting te voorkomen.

Covid19 is een serieus risico voor die groep.
Mond dicht Rolfieo, ik bepaal zelf wel hoe IK mijn leven leef en eindig, ongeacht wat anderen hier van vinden en dat recht heb ik. (criminele activiteiten daargelaten m.u.v. mondkapje ontwijking).
pi_196480141
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Slecht artikel vol met foute meningen en weinig onderbouwde feiten.
Check deze ook, alleen maar onze heilige boontjes aan het woord.
pi_196480164
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als je ademhaling problemen hebt, dan wil je juist geen covid-19 krijgen. Aangezien je al tot een risico groep behoord.
Juist voor die groep is covid19 heel erg gevaarlijk en moet je er juist alles aan doen om een besmetting te voorkomen.

Covid19 is een serieus risico voor die groep.
Serieuze dreiging...... ik waardeer je bezorgdheid maar weet je, het leven zit vol serieuze dreigingen en er zijn massa's meer dreigingen die een hoger sterftecijfer met zich meebrengen dan COVID19 (feit).
pi_196480332
Wat ik me nu afvraag al die moslima met een burka/niqab moeten die er een mondkapje onder ?
pi_196480335
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Serieuze dreiging...... ik waardeer je bezorgdheid maar weet je, het leven zit vol serieuze dreigingen en er zijn massa's meer dreigingen die een hoger sterftecijfer met zich meebrengen dan COVID19 (feit).
Het gaat dan ook niet alleen over het aantal doden. De nasleep van de ziekte is voor heel veel mensen ook een hel. En slecht voor de economie (uitval door ziekte).
pi_196480381
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:19 schreef zuco het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet alleen over het aantal doden. De nasleep van de ziekte is voor heel veel mensen ook een hel. En slecht voor de economie (uitval door ziekte).
Bijzonder, het zijn vooral gepensioneerde zwakkeren die dermate ziek KUNNEN worden als ze grote pech hebben dus dat met die uitval en economie zal wel loslopen.

De nasleep..... tjah ik zie dit maar als een bevestiging van meerdere serieuze dreigingen waar je ook nog lang last van kunt hebben. Ik ben nog steeds niet van mening verandert door zo'n subjectieve uitspraak terwijl 98+ % van de mensen met een Corona besmetting nergens last van hebben. Laten we zaken in perspectief blijven zien en niet een vergrootglas leggen op een uitzondering.
pi_196480399
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:18 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu afvraag al die moslima met een burka/niqab moeten die er een mondkapje onder ?
Dat lijkt me wel, een burka is géén mondkapje maar over de burka heen dragen is denk ik beter omdat je het dan niet hoeft te controleren.
pi_196480473
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Slecht artikel vol met foute meningen en weinig onderbouwde feiten.
Conclusie, zowel voor als tegen mondkapjes en een waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Is het dan correct om 1 optie aan iedereen verplicht op te leggen???

Echt, dit is ZO vragen om grote problemen die niets met Corona te maken hebben en dus niet omdat het hele land straks op hun buik in een IC bed liggen...
pi_196480511
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 00:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoelang zou het gaan duren voordat wij buiten ook een mondkapje moeten gaan dragen?
Zodra we onder de 1000 besmettingen per dag zakken. Alle kleine beetjes helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door galantis op 30-11-2020 09:47:24 ]
I'll give you something to do
pi_196480524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een statement van tegenstanders van mondkapjes. Een doktersverklaring kan alleen door je huisarts geschreven worden en ik heb vandaag op mijn werk van verschillende mensen gehoord dat dat niet gebeurt.
Ook niet voor mensen bij wie dat wel terecht zou zijn.

Jouw 'doktersverklaring' is gewoon een vodje waar geen enkele winkeleigenaar op boa genoegen mee neemt.
Ik kan niet wachten op de eerste rechtzaken tegen BOA's en Politie die mensen, die aan hebben gegeven geen mondkapje te dragen omwille van luchtwegproblemen, toch gaan aanhouden en verplichten dat nutteloze zuurstof beperkende ding op te zetten.
pi_196480542
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Zodra we onder de 1000 besmettingen per dag zakken. Alles kleine beetjes helpen.
Ik zeg KOEKOEK, alsof het zo erg is om besmet te worden met Corona, doe toch normaal.
pi_196480572
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik zeg KOEKOEK, alsof het zo erg is om besmet te worden met Corona, doe toch normaal.
Vind je het niet erg dan?
Je denkt misschien dat je nog jong en gezond bent en dus niet eraan doodgaat. Grote kans ook dan wat dat laatste betreft. Maar zal je na die besmetting ook nog net zo gezond blijven zoals je nu bent?
pi_196480585
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:24 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Bijzonder, het zijn vooral gepensioneerde zwakkeren die dermate ziek KUNNEN worden als ze grote pech hebben dus dat met die uitval en economie zal wel loslopen.

De nasleep..... tjah ik zie dit maar als een bevestiging van meerdere serieuze dreigingen waar je ook nog lang last van kunt hebben. Ik ben nog steeds niet van mening verandert door zo'n subjectieve uitspraak terwijl 98+ % van de mensen met een Corona besmetting nergens last van hebben. Laten we zaken in perspectief blijven zien en niet een vergrootglas leggen op een uitzondering.
https://www.longfonds.nl/(...)-hebben-nog-klachten
pi_196480615
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:41 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik zeg KOEKOEK, alsof het zo erg is om besmet te worden met Corona, doe toch normaal.
Sorry, sarcasme overbrengen hier is niet mijn beste kant.
I'll give you something to do
pi_196480636
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:43 schreef Amee het volgende:

[..]

Vind je het niet erg dan?
Je denkt misschien dat je nog jong en gezond bent en dus niet eraan doodgaat. Grote kans ook dan wat dat laatste betreft. Maar zal je na die besmetting ook nog net zo gezond blijven zoals je nu bent?
Nee, ik vind het niet erg en ben blij dat we niet met een Ebola achtig virus te maken hebben.

Leuke slotvraag, ik geloof in er sterker uitkomen zoals dat ook het geval is bij andere besmettingen waar ik niet aan ben overleden. De eigen weerstand is een fantastisch mooi natuurlijk afweersysteem tegen ziektes en moet gevoed blijven worden om continue optimaal te kunnen presteren. Mensen waarvan de weerstand door ouderdom of een nare onderliggende aandoening dermate slecht is inmiddels en feitelijk op de rand van de afgrond staan maken zich vast zorgen over alle mogelijke ziektes omdat het hen over de rand kan duwen. Niet fijn maar wel realistisch en een feit.
  maandag 30 november 2020 @ 09:51:32 #126
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196480664
quote:
Mensen die corona hebben gehad houden last van hun longen, volgens grootschalig onderzoek onder longpatiėnten.

:D

quote:
Dit betekent dat de resultaten representatief zijn voor mensen die zich bij deze online sociale steungroepen hebben aangemeld. De resultaten zijn dus niet representatief voor alle Nederlandse patiėnten die COVID hebben gehad.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_196480675
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:49 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet erg en ben blij dat we niet met een Ebola achtig virus te maken hebben.

Leuke slotvraag, ik geloof in er sterker uitkomen zoals dat ook het geval is bij andere besmettingen waar ik niet aan ben overleden. De eigen weerstand is een fantastisch mooi natuurlijk afweersysteem tegen ziektes en moet gevoed blijven worden om continue optimaal te kunnen presteren. Mensen waarvan de weerstand door ouderdom of een nare onderliggende aandoening dermate slecht is inmiddels en feitelijk op de rand van de afgrond staan maken zich vast zorgen over alle mogelijke ziektes omdat het hen over de rand kan duwen. Niet fijn maar wel realistisch en een feit.
Ik lees geen vraag?
pi_196480676
quote:
Ik spreek niet tegen dat er nasleep is, dat is/was bij de griep en na een longontsteking altijd al zo.... is vervelend maar voegt niets toe.
pi_196480684
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:49 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet erg en ben blij dat we niet met een Ebola achtig virus te maken hebben.

Leuke slotvraag, ik geloof in er sterker uitkomen zoals dat ook het geval is bij andere besmettingen waar ik niet aan ben overleden. De eigen weerstand is een fantastisch mooi natuurlijk afweersysteem tegen ziektes en moet gevoed blijven worden om continue optimaal te kunnen presteren. Mensen waarvan de weerstand door ouderdom of een nare onderliggende aandoening dermate slecht is inmiddels en feitelijk op de rand van de afgrond staan maken zich vast zorgen over alle mogelijke ziektes omdat het hen over de rand kan duwen. Niet fijn maar wel realistisch en een feit.
Okay, ik respecteer je mening.
Maar in deze hele corona crisis gaat het vaak om anderen. Jij beschermt ons, wij beschermen jou.
In deze tijd kun je iemands "ware karakter", zeg maar, zien.
Het gaat veel minder over onszelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2020 09:54:01 ]
pi_196480686
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:52 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik lees geen vraag?
Lees nog maar een x.
pi_196480698
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Mensen die corona hebben gehad houden last van hun longen, volgens grootschalig onderzoek onder longpatiėnten.

:D
[..]

En dat kan het geval zijn na een griep, een longontsteking en nog vele andere ziekten zelfs na een tekenbeet.... het is een feit maar maakt Corona niet bijzonder.
pi_196480699
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Lees nog maar een x.
Gedaan, ik zie het niet. Maar je bent zo wijs, je kunt mij vast zeggen waar de vraag in deze alinea zit.
pi_196480704
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Mensen die corona hebben gehad houden last van hun longen, volgens grootschalig onderzoek onder longpatiėnten.

:D
Lees het nog een keer :')
pi_196480718
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:53 schreef Amee het volgende:

[..]

Okay, ik respecteer je mening.
Maar in deze hele corona crisis gaat het vaak om anderen. Jij beschermt ons, wij beschermen jou.
In deze tijd kun je iemands "ware karakter", zeg maar, zien.
Het gaat veel minder over onszelf.
Ik vind het prachtig hoor maar dan trekken we dat principe van jou overal in door en niet alleen wat betreft een Corona, OK?
  maandag 30 november 2020 @ 09:56:51 #135
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196480723
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:55 schreef zuco het volgende:

[..]

Lees het nog een keer :')
lees het zelf nog een keer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_196480726
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:52 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik spreek niet tegen dat er nasleep is, dat is/was bij de griep en na een longontsteking altijd al zo.... is vervelend maar voegt niets toe.
Heb je hetzelf gehad? Ooit positief getest?
pi_196480735
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:54 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Gedaan, ik zie het niet. Maar je bent zo wijs, je kunt mij vast zeggen waar de vraag in deze alinea zit.
Ik reageerde op een reactie en die reactie bevatte een vraag..... dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, zoiets als nutteloze mondkapjes die je zeker niet gaan helpen met het voorkomen van Corona besmettingen.
pi_196480756
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 09:57 schreef zuco het volgende:

[..]

Heb je hetzelf gehad? Ooit positief getest?
Geen flauw idee, zou kunnen net als duizenden positief getesten waarvan het resultaat nietszeggend was en ook nergens last van hadden, hoezo?
pi_196480787
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:58 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik reageerde op een reactie en die reactie bevatte een vraag..... dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, zoiets als nutteloze mondkapjes die je zeker niet gaan helpen met het voorkomen van Corona besmettingen.
Bedankt voor je toelichting, ik begrijp nu waar je op doelde.
Waarom vind jij het noodzakelijk om je standpunt over mondkapjes in deze post zo sterk te benadrukken?
Wat is de toegevoegde waarde en het verband met mijn eerder gestelde vraag?
pi_196480814
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting, ik begrijp nu waar je op doelde.
Waarom vind jij het noodzakelijk om je standpunt over mondkapjes in deze post zo sterk te benadrukken?
Wat is de toegevoegde waarde en het verband met mijn eerder gestelde vraag?
Nou, een topic waar gevraagd wordt wanneer er een mondkapjesplicht ingaat verdient een toelichting ten aanzien van de validiteit ervan vind ik. Dat mag toch? En ik hoop natuurlijk dat veel mensen het licht gaan zien en zo'n verplichting geen goede oplossing voor het werkelijke probleem gaan vinden.
pi_196480832
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:56 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig hoor maar dan trekken we dat principe van jou overal in door en niet alleen wat betreft een Corona, OK?
Nee, dit gaat over corona.
pi_196480850
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:00 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Geen flauw idee, zou kunnen net als duizenden positief getesten waarvan het resultaat nietszeggend was en ook nergens last van hadden, hoezo?
Ik vroeg het me af, omdat je zo'n uitgesproken mening hebt over corona.
pi_196480885
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:07 schreef Amee het volgende:

[..]

Nee, dit gaat over corona.
Haha in dat geval succes ermee, ik doe niet mee.
pi_196480912
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:09 schreef zuco het volgende:

[..]

Ik vroeg het me af, omdat je zo'n uitgesproken mening hebt over corona.
Ik zoals alle anderen met hun pro-corona maatregelen geneuzel..... ik ben inderdaad niet anders alleen heb ik een andere mening n.a.v. alle informatie rond het grote gevaarlijke Corona virus oeoeoeoehhh
pi_196480942
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik zoals alle anderen met hun pro-corona maatregelen geneuzel..... ik ben inderdaad niet anders alleen heb ik een andere mening n.a.v. alle informatie rond het grote gevaarlijke Corona virus oeoeoeoehhh
Ik neem je in ieder geval niet serieus.
pi_196480950
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Mensen die corona hebben gehad houden last van hun longen, volgens grootschalig onderzoek onder longpatiėnten.

:D
[..]

Yep en degene die tijdens dat onderzoek daar geen last van hebben gaan we er ook echt niet bij betrekken omdat dit niet bijdraagt aan de Corona angst fetish.... of is het 100% en geldt dit voor ALLE onderzochten?
pi_196480961
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:05 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nou, een topic waar gevraagd wordt wanneer er een mondkapjesplicht ingaat verdient een toelichting ten aanzien van de validiteit ervan vind ik. Dat mag toch? En ik hoop natuurlijk dat veel mensen het licht gaan zien en zo'n verplichting geen goede oplossing voor het werkelijke probleem gaan vinden.
Wat ga jij er tegen doen? Ga je hem dragen of niet?
Ik denk niet dat die plicht voor eeuwig zal zijn, jij wel?
pi_196480966
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 10:17 schreef zuco het volgende:

[..]

Ik neem je in ieder geval niet serieus.
Geen probleem maar waarom zouden mensen jou wel serieus moeten nemen eigenlijk, omdat jouw waarheid de enige echte is?
pi_196480996
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:20 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat ga jij er tegen doen? Ga je hem dragen of niet?
Ik denk niet dat die plicht voor eeuwig zal zijn, jij wel?
Nee ik heb medische bezwaren en kan dat ook aantonen.
Die plicht is geen goede maatregel en een heel land op die manier besturen slaat nergens op.
pi_196481032
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:23 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee ik heb medische bezwaren en kan dat ook aantonen.
Die plicht is geen goede maatregel en een heel land op die manier besturen slaat nergens op.
Heb jij ontheffing of is dat jou eigen conclusie? En ja, ik had dat gelezen, die astmatische bronchitis.
En ook dat het zonder mondkapje handiger was om te roken, ik vermoed dat dat getrol was?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')