abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196410610
Vandaag heeft mijn eigen huisarts mij een medicijn voorgeschreven. Maar toen ik het daarnet ophaalde bij de apotheek bleek er een hele andere naam op mijn nota vermeld te staan als de huisarts die het mij voorgeschreven zou hebben. Waarom doet een apotheek dat en wat zijn daarvan de mogelijke gevolgen?

Ik werd trouwens door een jong meisje geholpen die waarschijnlijk stagiaire of beginnende apothekersassistente was. Zo vertelde haar collega woord voor woord wat ze mij over het medicijn moest vertellen en ging ze halverwege het praatje weer terug naar die collega omdat iets haar onduidelijk was.
En misschien heeft dat er wel niets mee te maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196410859
quote:
11s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:29 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

:o Kan je in zo'n geval eisen dat de apotheek een nieuwe factuur uitschrijft met de juiste gegevens van de huisarts?
Als dit echt de reden is dan geef ik die apotheek gewoon aan. Ook al win ik er geen cent mee, dit is natuurlijk ondermijnend voor het zorgstelsel. Naast dat het gewoon fraude is natuurlijk.

Maar of dit werkelijk de reden is dat de apotheek dit doet weet ik niet. Het kan natuurlijk gewoon een slordigheid of administratieve fout zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196410884
Raar verhaal dit. Bij onze apotheek checken ze de big registratie als ze de naam niet herkennen zelfs.

Het is niet de naam voor het huwen oid?
pi_196410947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Raar verhaal dit. Bij onze apotheek checken ze de big registratie als ze de naam niet herkennen zelfs.

Het is niet de naam voor het huwen oid?
Nee, ik ken mijn huisarts goed. Dat is een mannelijke huisarts die in zijn eentje de praktijk bestierd.

De naam die volgens mijn nota het medicijn voorgeschreven zou hebben is AC van der Stelt. Van die naam heb ik nog nooit gehoord.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 18:37:37 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196410948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar of dit werkelijk de reden is dat de apotheek dit doet weet ik niet. Het kan natuurlijk gewoon een slordigheid of administratieve fout zijn.
Ik zou het gewoon even na vragen. Het zou inderdaad een fout kunnen zijn. Maken ze wel meer op dit terrein trouwens. Zelf in de gaten houden is mijn tip. Je medicijnen gebruik klopt dat wel. Zeker bij het wisselen van arts, ziekenhuis enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411005
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon even na vragen. Het zou inderdaad een fout kunnen zijn. Maken ze wel meer op dit terrein trouwens. Zelf in de gaten houden is mijn tip. Je medicijnen gebruik klopt dat wel. Zeker bij het wisselen van arts, ziekenhuis enz.
Ik zit al 26 jaar bij deze huisarts. Dit is wel pas de tweede keer dat ik een medicijn bij deze apotheek ophaal. De eerste keer was jaren geleden een goedkope ontstekingsremmer voorgeschreven door mijn tandarts. Dit medicijn is wel wat mijn huisarts mij voorgeschreven heeft. Het gaat om een medicijn van ongeveer 20 Euro dat niet vergoed word door de ziektekostenverzekering.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 18:43:18 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zit al 26 jaar bij deze huisarts. Dit is wel pas de tweede keer dat ik een medicijn bij deze apotheek ophaal. De eerste keer was jaren geleden een goedkope ontstekingsremmer voorgeschreven door mijn tandarts. Dit medicijn is wel wat mijn huisarts mij voorgeschreven heeft. Het gaat om een medicijn van ongeveer 20 Euro dat niet vergoed word door de ziektekostenverzekering.
Ok dan toch even navragen zou ik zeggen. Een administratief foutje is zo gemaakt. Is meer wat ik bedoelde. Het andere meer als je regelmatig wat slikt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ok dan toch even navragen zou ik zeggen. Een administratief foutje is zo gemaakt. Is meer wat ik bedoelde.
Als zij bewust een verkeerde naam ingevuld hebben om er financieel van te profiteren, dan ga ik hun niet helpen om dat recht te zetten zonder gevolgen voor hun. Volgende week heb ik een controleafspraak bij mijn huisarts en dan neem ik die nota wel mee naar hem.

Ik slik verder geen enkel medicijn en dit is wel het middel wat mij voorgeschreven is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196411101
quote:
Ze hebben in elk geval een andere arts geselecteerd. Ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 18:49:45 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als zij bewust een verkeerde naam ingevuld hebben om er financieel van te profiteren, dan ga ik hun niet helpen om dat recht te zetten zonder gevolgen voor hun. Volgende week heb ik een controleafspraak bij mijn huisarts en dan neem ik die nota wel mee naar hem.

Ik slik verder geen enkel medicijn en dit is wel het middel wat mij voorgeschreven is.
Dat zou ik ook niet doen. Dat ben ik met je eens, Dus doe je ook het juiste het vragen aan je arts. Maar om gelijk er van uit te gaan van bewuste fraude? Zoals iemand post?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hebben in elk geval een andere arts geselecteerd. Ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben.
Er is geen samenwerking tussen die artsen? (Die Stelt zit in Rotterdam). Ik zou de apotheek of de huisarts even vragen. Zal wel iets administratiefs mafs zijn.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:51:51 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hebben in elk geval een andere arts geselecteerd. Ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben.
Wha vaak krijg je een lijst met artsen in een lijstje en een verkeerde klik is zo gemaakt. Zeker als het om een popup lijst gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet doen. Dat ben ik met je eens, Dus doe je ook het juiste het vragen aan je arts. Maar om gelijk er van uit te gaan van bewuste fraude? Zoals iemand post?
Ik weet het gewoon niet. Daarom open ik hier ook een topic daarover.

Mijn bedoeling bij mijn controleafspraak volgende week is om neutraal aan te geven dat ze niet de naam van mijn huisarts gebruikt hebben en afhankelijk van de reactie van hem bepaal ik wat ik dan doe.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 18:54:41 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet het gewoon niet. Daarom open ik hier ook een topic daarover.

Mijn bedoeling bij mijn controleafspraak volgende week is om neutraal aan te geven dat ze niet de naam van mijn huisarts gebruikt hebben en afhankelijk van de reactie van hem bepaal ik wat ik dan doe.
Hehe dat is logisch handelen. En wat je verder daarna nog te vragen hebt is dan wellicht wat meer topic waardig wellicht?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Er is geen samenwerking tussen die artsen? (Die Stelt zit in Rotterdam). Ik zou de apotheek of de huisarts even vragen. Zal wel iets administratiefs mafs zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wha vaak krijg je een lijst met artsen in een lijstje en een verkeerde klik is zo gemaakt. Zeker als het om een popup lijst gaat.
Mijn huisarts zijn praktijk zit niet in Rotterdam en er is geen enkele logische reden waarom niet mijn huisarts zelf het recept door zou sturen. Hij runt zijn praktijk in zijn eentje en zijn achternaam begint met een H
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196411203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet het gewoon niet. Daarom open ik hier ook een topic daarover.

Mijn bedoeling bij mijn controleafspraak volgende week is om neutraal aan te geven dat ze niet de naam van mijn huisarts gebruikt hebben en afhankelijk van de reactie van hem bepaal ik wat ik dan doe.
Ik snap dat je even raar opkijkt, maar je hecht toch geen waarde aan een absurde reactie over vermeende fraude?
pi_196411206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hehe dat is logisch handelen. En wat je verder daarna nog te vragen hebt is dan wellicht wat meer topic waardig wellicht?
Dit is een algemeen forum en misschien is het heel gebruikelijk en heel goed verklaarbaar dat er een andere naam vermeld staat. Als je dat een domme vraag vind dan reageer je toch niet op mijn topic?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 18:57:27 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Mijn huisarts zijn praktijk zit niet in Rotterdam en er is geen enkele logische reden waarom niet mijn huisarts zelf het recept door zou sturen. Hij runt zijn praktijk in zijn eentje en zijn achternaam begint met een H
Maar om maar wat te noemen de software die deze mensen gebruiken is niet zo logisch. Dus een klik foutje is zo gemaakt. Dus praat er maar eens over. Het is vast een goede huisarts als jij er al zo lang zit denk ik zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:59:02 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is een algemeen forum en misschien is het heel gebruikelijk en heel goed verklaarbaar dat er een andere naam vermeld staat. Als je dat een domme vraag vind dan reageer je toch niet op mijn topic?
Ik vindt dat juist dus absoluut geen domme vraag. Nu is het een medicijn straks gaat het om een operatie met een tik foutje. Maar praat er eerst over met je arts.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411248
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik snap dat je even raar opkijkt, maar je hecht toch geen waarde aan een absurde reactie over vermeende fraude?
Niet genoeg dat ik het voor waarheid aannam. Maar ik tast in het duister en zo'n reactie zet mij wel aan het denken.
Ik weet dat er veel misbruik gemaakt word van ons zorgstelsel en dat apothekers daar soms ook een handje van hebben. Als ze mij daar voor misbruiken dan wil ik daar zeker wat tegen doen, ondanks dat ik er zelf niet door benadeeld word.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196411280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar om maar wat te noemen de software die deze mensen gebruiken is niet zo logisch. Dus een klik foutje is zo gemaakt. Dus praat er maar eens over. Het is vast een goede huisarts als jij er al zo lang zit denk ik zo.
Met mijn huisarts is niets mis. Hij heeft mij het recept voorgeschreven waar we in overleg op uit zijn gekomen. Het is de apotheek waar ik mijn twijfels over heb.

En daarom ga ik het inderdaad eerst met mijn huisarts bespreken voordat ik het meld bij mijn apotheek. Als ik dat laatste al ga doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196411295
Bel morgenochtend de apotheek eens. ze kunnen het vast wel ophelderen.

Denk eerder aan een foutje dan fraude..
pi_196411311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Bel morgenochtend de apotheek eens.. ze kunnen het vast wel ophelderen.
Nee. Ik ga niets melden bij mijn apotheek voor ik de nota aan mijn huisarts laat zien. En dat is volgende week pas.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 19:06:08 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met mijn huisarts is niets mis. Hij heeft mij het recept voorgeschreven waar we in overleg op uit zijn gekomen. Het is de apotheek waar ik mijn twijfels over heb.

En daarom ga ik het inderdaad eerst met mijn huisarts bespreken voordat ik het meld bij mijn apotheek. Als ik dat laatste al ga doen.
Zelf zou ik de apotheek bellen maar verder met je eens. Nogmaals ook omdat je het medicijn zelf betaald en niet vergoed krijgt? Zie ik verder weinig reden tot fraude. Wel om een voorbeeld te geven wat ik wel tegenkom is zelf moeten betalen en dat vervolgens er nog bij de verzekeraar nog wat geprobeerd gaat worden komt veel meer voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411426
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zelf zou ik de apotheek bellen maar verder met je eens. Nogmaals ook omdat je het medicijn zelf betaald en niet vergoed krijgt? Zie ik verder weinig reden tot fraude. Wel om een voorbeeld te geven wat ik wel tegenkom is zelf moeten betalen en dat vervolgens er nog bij de verzekeraar nog wat geprobeerd gaat worden komt veel meer voor.
Dat zal ik ook nog navragen bij mijn huisarts. Bedankt voor de tip.
Als het topic nog levend is dan post ik ook de reactie van mijn huisarts nog, maar dat zal pas woensdagavond zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 19:14:23 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal ik ook nog navragen bij mijn huisarts. Bedankt voor de tip.
Als het topic nog levend is dan post ik ook de reactie van mijn huisarts nog, maar dat zal pas woensdagavond zijn.
Wees wel wat diplomatiek en werk vanaf een tikfoutje naar dan wellicht de fraude? :) Ook een tip. En zelf denk ik dat het wellicht meevalt maar tikfoutjes op medisch gebied moeten zo wie zo niet kunnen natuurlijk!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411587
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wees wel wat diplomatiek en werk vanaf een tikfoutje naar dan wellicht de fraude? :) Ook een tip. En ik zelf denk ik dat het wellicht meevalt maar tikfoutjes op medisch gebied moeten zo wie zo niet kunnen.
Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. Ik verwijt mijn huisarts helemaal niets. Als ik hem die nota met verkeerde naam laat zien dan vraag ik gewoon wat daarvan de reden zou kunnen zijn. En alleen als hij aangeeft dat ik dit ergens moet melden (omdat het slordig is, ze mogelijk extra geld willen verdienen of om wat voor reden dan ook) dan doe ik dat.

En als hij zegt dat ik het gewoon even aan moet geven bij die apotheek dan doe ik dat ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 19:25:53 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal. Ik verwijt mijn huisarts helemaal niets. Als ik hem die nota met verkeerde naam laat zien dan vraag ik gewoon wat daarvan de reden zou kunnen zijn. En alleen als hij aangeeft dat ik dit moet melden (omdat het slordig is, ze mogelijk extra geld willen verdienen of om wat voor reden dan ook) dan doe ik dat.
Sorry we denken dan anders maar wel in de zelfde richting wellicht. Nu gaat het om een medicijn met een foutje. Straks wordt een iemand met jouw naam en achternaam de hele nacht om het uur ingespoten met een medicijn terwijl je zelf ligt te slapen is mij overkomen. Kost trouwens veel meer geld. Medicijn was duur. :P En werd volledig vergoed. _O- Grapje van 40:000 euro.

Maar praat inderdaad eens met je arts en een fijne avond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196411732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sorry we denken dan anders maar wel in de zelfde richting wellicht. Nu gaat het om een medicijn met een foutje. Straks wordt een iemand met jouw naam en achternaam de hele nacht om het uur ingespoten met een medicijn terwijl je zelf ligt te slapen is mij overkomen. Kost trouwens veel meer geld. Medicijn was duur. :P En werd volledig vergoed. _O-

Maar praat inderdaad eens met je arts en een fijne avond.
Maar wat denk jij dan dat mijn huisarts verkeerd gedaan zou kunnen hebben? Met het medicijn, de dosering en de hoeveelheid is niets mis. Hij zal zelf geen lijst met namen hebben om recepten mee door te sturen aangezien hij in zijn eentje een praktijk heeft.

De fout ligt overduidelijk bij de apotheek. Er is niets waarvan ik mijn huisarts kan verwijten of verdenken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 19:33:16 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196411785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar wat denk jij dan dat mijn huisarts verkeerd gedaan zou kunnen hebben? Met het medicijn, de dosering en de hoeveelheid is niets mis. Hij zal zelf geen lijst met namen hebben om recepten mee door te sturen aangezien hij in zijn eentje een praktijk heeft.

De fout ligt overduidelijk bij de apotheek. Er is niets waarvan ik mijn huisarts kan verwijten of verdenken.
Ik denk dat je apotheek uit het lijstje van huisartsen voorgeprogrammeerd de verkeerde heeft gekozen? En zou hun dus bellen Om maar wat te noemen. Vanwege wat drukte merk ik zelf dat er heel wat invallers zijn die fouten maken nu. Dus wellicht niet je huisarts maar morgen al de apotheek bellen.

Post dit er nog even bij de huisartsassistent had bij mij de verkeerde apotheek juist gekozen voor een belangrijk medicijn. En door omstandigheden onbereikbaar. Dus opgelost met logisch nadenken en wat fietsen. :P Kon via een app in elk geval zien welke apotheken ze op mijn naam kende. En wat ook grappig was het was gemarkeerd als een verlopen medicijn. _O- Wat weer scheelde in het fietsen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 25-11-2020 20:11:32 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 november 2020 @ 19:33:33 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196411789
Ik zou niet weten waarom je niet zou teruggaan naar de apotheek om aldaar te vragen om een onder vier ogen met de apotheker hierover.

Of anders bel je de huisarts.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 november 2020 @ 19:51:56 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_196412030
Even wat complotgeneuzel verwijderd.
disclaimer
  Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 20:21:59 #34
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196412428
Jeetje wat een heftige reacties. Ik werk zelf als apothekersassistente. Als de recepten digitaal binnenkomen hoeven we niet eens een arts te selecteren en staat er automatisch de arts bij. Bij recepten die we zelf in moeten voeren selecteren we zelf de arts en hier kan wel eens een fout insluipen door een verkeerde AGB code of namen die hier op lijken of artsen die helemaal niet in het systeem staan. De apotheek verdient hier verder niks aan voor zover ik weet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 25 november 2020 @ 20:27:33 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412521
quote:
81s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:21 schreef DeLuna het volgende:
Jeetje wat een heftige reacties. Ik werk zelf als apothekersassistente.
Ik ben door de bank genomen los van wat snij luitjes zeer tevreden met met mensen zoals jij. :*
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 20:29:38 #36
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196412554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee. Ik ga niets melden bij mijn apotheek voor ik de nota aan mijn huisarts laat zien. En dat is volgende week pas.
We horen het graag hoor als er iets niet goed gaat volgens jou. Ik vind dat je nogal vijandig reageert op deze situatie.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 25 november 2020 @ 20:35:47 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412650
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:29 schreef DeLuna het volgende:

[..]

We horen het graag hoor als er iets niet goed gaat volgens jou. Ik vind dat je nogal vijandig reageert op deze situatie.
Ik denk dat mensen eigenlijk niet een goed beeld hebben van iemand die jou werk doet? En zeker in deze lastige tijden. Wat natuurlijk een mening is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 20:39:09 #38
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196412711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen eigenlijk niet een goed beeld hebben van iemand die jou werk doet? En zeker in deze lastige tijden. Wat natuurlijk een mening is.
Klopt, dat weten heel veel mensen ook niet. :P
Maar het is wel vervelend dat als er klachten zijn dat de patiënt niet eens contact op wil nemen met ons maar wel gelijk maatregelen wil gaan nemen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196412760
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:29 schreef DeLuna het volgende:

[..]

We horen het graag hoor als er iets niet goed gaat volgens jou. Ik vind dat je nogal vijandig reageert op deze situatie.
Dat zal volgende week dan wel gebeuren. Ik geloof je best en het zal vast een onschuldig foutje zijn geweest. In dat geval bel of mail ik gewoon volgende week.

Aan de andere kant ken ik ook mensen met chronische problemen die letterlijk honderden euro's uit hebben gegeven voor gesprekken die nooit gevoerd zijn. Ikzelf zie nu ook dat van die 20 Euro er letterlijk 16,70 berekend zijn voor een gesprekje van minder dan 1 minuut door een puber die alles voorgezegd moest worden door een collega......en er vervolgens nog niet uitkwam.

Het is niet voor niets dat TrosRadar daar onlangs een uitzending aan gewijd heeft.. En dat maakt het heel wat logischer om er beducht op te zijn dat ze niet meer trucjes gebruiken om extra geld binnen te halen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 20:44:09 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412794
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:39 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Klopt, dat weten heel veel mensen ook niet. :P
Maar het is wel vervelend dat als er klachten zijn dat de patiënt niet eens contact op wil nemen met ons maar wel gelijk maatregelen wil gaan nemen.
Dit is ook een mening. Er zijn steeds meer mensen die denken dat ze met schelden en a-sociaal gedrag veel bereiken en dat lukt vaak ook wel. Subtiel daar tegen ingaan is juist de sport denk ik. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196412805
Vraag het hem, hoe moeten wij dat weten?
pi_196412844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:44 schreef jameshond7 het volgende:
Vraag het hem, hoe moeten wij dat weten?
Er is geen hem om dat aan te vragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196412859
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:39 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Klopt, dat weten heel veel mensen ook niet. :P
Maar het is wel vervelend dat als er klachten zijn dat de patiënt niet eens contact op wil nemen met ons maar wel gelijk maatregelen wil gaan nemen.
Dat is beide niet het geval bij mij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 20:48:27 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal volgende week dan wel gebeuren. Ik geloof je best en het zal vast een onschuldig foutje zijn geweest. In dat geval bel of mail ik gewoon volgende week.

Aan de andere kant ken ik ook mensen met chronische problemen die letterlijk honderden euro's uit hebben gegeven voor gesprekken die nooit gevoerd zijn. Ikzelf zie nu ook dat van die 20 Euro er letterlijk 16,70 berekend zijn voor een gesprekje van minder dan 1 minuut door een puber die alles voorgezegd moest worden door een collega......en er vervolgens nog niet uitkwam.

Het is niet voor niets dat TrosRadar daar onlangs een uitzending aan gewijd heeft.. En dat maakt het heel wat logischer om er beducht op te zijn dat ze niet meer trucjes gebruiken om extra geld binnen te halen.
Ik vindt dit alles niet zo belangrijk. De meeste mensen die ik persoonlijk ken in de verpleging. zorg of bij de apotheek zijn hardwerkende mensen die het beste met je voor hebben. En eigenlijk moet je niet bij die groep zijn maar bij de wetgever. Die maken gaten in de wet waardoor bijvoorbeeld mensen met fraude wegkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport woensdag 25 november 2020 @ 20:48:50 #45
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196412875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal volgende week dan wel gebeuren. Ik geloof je best en het zal vast een onschuldig foutje zijn geweest. In dat geval bel of mail ik gewoon volgende week.

Aan de andere kant ken ik ook mensen met chronische problemen die letterlijk honderden euro's uit hebben gegeven voor gesprekken die nooit gevoerd zijn. Ikzelf zie nu ook dat van die 20 Euro er letterlijk 16,70 berekend zijn voor een gesprekje van minder dan 1 minuut door een puber die alles voorgezegd moest worden door een collega......en er vervolgens nog niet uitkwam.

Het is niet voor niets dat TrosRadar daar onlangs een uitzending aan gewijd heeft.. En dat maakt het heel wat logischer om er beducht op te zijn dat ze niet meer trucjes gebruiken om extra geld binnen te halen.
Klopt, dat is een vastgesteld bedrag voor alle eerste uitgiftes in Nederland. Dat betaal je in je eigen apotheek maar ook in Delfzijl of Maastricht. De ene keer zijn we anderhalf uur kwijt aan zo'n recept en kost de uitleg al een kwartier en de andere keer kost het klaarmaken 5 minuten en duurt de uitleg nog geen 30 seconden. Maar van dat bedrag worden al onze kosten betaald, salaris, kosten van het pand, etc etc. Het zijn geen trucjes, het zijn gewoon standaard kosten voor het werk wat wij leveren. Het is allemaal iets meer werk dan een doosje uit de la trekken en er een etiket op plakken.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196412876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is geen hem om dat aan te vragen.
Ja of haar, in ieder geval diegene die er verantwoordelijk voor is
  woensdag 25 november 2020 @ 20:50:28 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:48 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja of haar, in ieder geval diegene die er verantwoordelijk voor is
Dat is Mark Rutte en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:50:44 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196412907
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:48 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Klopt, dat is een vastgesteld bedrag voor alle eerste uitgiftes in Nederland. Dat betaal je in je eigen apotheek maar ook in Delfzijl of Maastricht. De ene keer zijn we anderhalf uur kwijt aan zo'n recept en kost de uitleg al een kwartier en de andere keer kost het klaarmaken 5 minuten en duurt de uitleg nog geen 30 seconden. Maar van dat bedrag worden al onze kosten betaald, salaris, kosten van het pand, etc etc. Het zijn geen trucjes, het zijn gewoon standaard kosten voor het werk wat wij leveren. Het is allemaal iets meer werk dan een doosje uit de la trekken en er een etiket op plakken.
Onder verantwoordelijkheid van een apotheker en soms met medicatiebewaking erbij

Vergeten mensen weleens

Soort volk vaak wat eigenlijk het liefst hun geld terug wil of niet wil betalen als ze na ambulancerit en MRI geen herseninfarct blijken te hebben. 'want ze hebben dan toch niks gedaan want ik had niks" O+ :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196412930
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:48 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Klopt, dat is een vastgesteld bedrag voor alle eerste uitgiftes in Nederland. Dat betaal je in je eigen apotheek maar ook in Delfzijl of Maastricht. De ene keer zijn we anderhalf uur kwijt aan zo'n recept en kost de uitleg al een kwartier en de andere keer kost het klaarmaken 5 minuten en duurt de uitleg nog geen 30 seconden. Maar van dat bedrag worden al onze kosten betaald, salaris, kosten van het pand, etc etc. Het zijn geen trucjes, het zijn gewoon standaard kosten voor het werk wat wij leveren. Het is allemaal iets meer werk dan een doosje uit de la trekken en er een etiket op plakken.
Bij 2 personen die ik ken zijn ten onrechte wmg kosten berekent. Bij de ene zelfs honderden Euro's.
En het is niet voor niets dat TrosRadar daar een halve aflevering gewijd heeft. Dat was omdat er bij ontzettend veel mensen onterecht wmg kosten gerekend word. Bewust.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 november 2020 @ 20:54:04 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196412946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij 2 personen die ik ken zijn ten onrechte wmg kosten berekent. Bij de ene zelfs honderden Euro's.
En het is niet voor niets dat TrosRadar daar een halve aflevering gewijd heeft. Dat was omdat er bij ontzettend veel mensen onterecht wmg kosten gerekend word. Bewust.
Maar zolang de wetgever daar niets aan doet? Is deze post nutteloos? En is het normaal en iets waarmee je moet leven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')