abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2020 @ 09:49:20 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_196402941
Ik heb nu al enkele keren meegemaakt dat ik via Linkedin een verzoek heb ontvangen voor een betaalde telefonische consultancy opdracht. Zij hebben een client die een uurtje wil sparren over een onderwerp in mijn expertise veld. De consultancy rates zitten rond de $300 per uur.

Tot nu toe heb ik ze altijd afgewezen omdat ik de tijd er niet voor had/wilde vrijmaken, maar het klinkt toch interessant om te doen. Iemand ervaring met deze verzoeken?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196402979
Waanzinnig dat je de luxe hebt om dit soort bedragen zo klakkeloos weg te wuiven. Het is je gegund Ts! 👍
  woensdag 25 november 2020 @ 09:56:54 #3
104963 ETA
European Travel Author
pi_196403046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waanzinnig dat je de luxe hebt om dit soort bedragen zo klakkeloos weg te wuiven. Het is je gegund Ts! 👍
Het uurtarief klinkt leuk, maar in de praktijk denk ik dat je veel tijd omheen kwijt bent voor dat je het echt netto in handen hebt. Dus vandaar de terughoudendheid.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 25 november 2020 @ 10:37:35 #4
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_196403540
Ik ken iemand die blijkbaar bij een investeringsbank in de rolodex zat, die kreeg ook dit soort vragen. Hij heeft een achtergrond in een heel specifieke industrie én hij werkt als zelfstandige dus zijn kennis is niet gekleurd door corporate belangen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_196403695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:56 schreef ETA het volgende:

[..]

Het uurtarief klinkt leuk, maar in de praktijk denk ik dat je veel tijd omheen kwijt bent voor dat je het echt netto in handen hebt. Dus vandaar de terughoudendheid.
Aha vandaar, dat verandert een en ander!
  woensdag 25 november 2020 @ 12:03:47 #6
104963 ETA
European Travel Author
pi_196404794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:37 schreef Clupea het volgende:
Ik ken iemand die blijkbaar bij een investeringsbank in de rolodex zat, die kreeg ook dit soort vragen. Hij heeft een achtergrond in een heel specifieke industrie én hij werkt als zelfstandige dus zijn kennis is niet gekleurd door corporate belangen.
Ik heb ook een heel specifieke kennisgebied wat relatief uniek is, maar mogelijk wel gekleurd door mijn werkgevers en voormalige clienten. Maar die kennis van jou heeft dus geen rare ervaringen mee gehad?

Waar ik mogelijk mee zit is over aansprakelijkheid. Voorheen toen ik als consultant werkte, waren al mijn adviezen ingedekt door lange terms&conditions. Ik zal mijn daar in moeten verdiepen hoe het hier zit.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 25 november 2020 @ 12:08:33 #7
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_196404863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:03 schreef ETA het volgende:

[..]

Maar hij heeft dus geen rare ervaringen mee gehad?

Waar ik mogelijk mee zit is over aansprakelijkheid. Voorheen toen ik als consultant werkte, waren al mijn adviezen ingedekt door lange terms&conditions. Ik zal mijn daar in moeten verdiepen hoe het hier zit.
Volgens mij heb je geen contract, de verantwoordelijkheid om jouw feedback goed te interpreteren ligt bij de consultant die jou wil inhuren. Die $300 is dan geen consultancy fee maar voor 'onkosten' waar geen formele tegenprestatie voor geleverd hoeft te worden.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_196405094
Ik krijg ze ook geregeld, maar ik begin er niet aan. Ik ben juridisch nuet onderbouwd wat dit betekent als er iets fout gaat en voor 300 eur ga ik dat ook niet uitzoeken.

Daarnaast komen ze altijd uit het buitenland en ik heb geen idee hoe dit belastingtecnisch ook werkt.

Ik ben geen zzper en begin er dus niet aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196405188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:56 schreef ETA het volgende:
Het uurtarief klinkt leuk, maar in de praktijk denk ik dat je veel tijd omheen kwijt bent voor dat je het echt netto in handen hebt. Dus vandaar de terughoudendheid.
Dan goed doorvragen hoe zij de betaling denken te regelen.
Krijg je betaald van de tussenpersoon of de klant??
Krijg je binnen x dagen betaald of pas als de klant hen heeft betaald?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:08 schreef Clupea het volgende:
Volgens mij heb je geen contract, de verantwoordelijkheid om jouw feedback goed te interpreteren ligt bij de consultant die jou wil inhuren. Die $300 is dan geen consultancy fee maar voor 'onkosten' waar geen formele tegenprestatie voor geleverd hoeft te worden.
Mara is dat vanzelfsprekend genoeg om dit niet vast te leggen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196405261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan goed doorvragen hoe zij de betaling denken te regelen.
Krijg je betaald van de tussenpersoon of de klant??
Krijg je binnen x dagen betaald of pas als de klant hen heeft betaald?
[..]

Mara is dat vanzelfsprekend genoeg om dit niet vast te leggen?
Uit de vs gaat dit vaak per post met een cheque. Het inwiselen kost jou flink geld.
Daarnaast is het echt afhankelijk welk recht er wordt gebruikt. Het amerikaans recht moet je mijden als de pest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196405510
Ik kreeg dit soort verzoeken ook wel tijdens mijn arbeidzame leven.

Ik hanteerde twee eisen:
1) betaling upfront
2) minimumtarief 2.500 ¤, ongeacht het aantal uren/minuten.
pi_196406914
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:47 schreef paardendokter het volgende:
Ik kreeg dit soort verzoeken ook wel tijdens mijn arbeidzame leven.

Ik hanteerde twee eisen:
1) betaling upfront
2) minimumtarief 2.500 ¤, ongeacht het aantal uren/minuten.
Wat zijn dan je ervaringen? Dit zijn niet echt onredelijke eisen namelijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')