abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2020 @ 17:00:50 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196409419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wil je mijn woorden aub niet verdraaien?

Zelfde valt te zeggen voor tal van andere producten. Van schoenen tot tandpasta. Je kunt alles wel gratis maken. Als je geen 9 euro per maand kunt missen moet je je prioriteiten verleggen.
Daar heeft een 16 jarige alleen niet zoveel aan als haar ouders hun prioriteiten meer bij sigaretten en hondenvoer hebben liggen.
pi_196409442
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dan nog is het volgooien met hormonen niet een oplossing.
Veranderd dat wat aan de prijs?
pi_196409602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar heeft een 16 jarige alleen niet zoveel aan als haar ouders hun prioriteiten meer bij sigaretten en hondenvoer hebben liggen.
Dat geldt natuurlijk voor alles:

Kleding
Laptop voor school
Boeken
Kapperskosten
Scheermesjes
Schoenen
Onderwijs
Transport
Etc.

Dat moet dan dus allemaal maar gratis worden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196409660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor alles:

Kleding
Laptop voor school
Boeken
Kapperskosten
Scheermesjes
Schoenen
Onderwijs
Transport
Etc.

Dat moet dan dus allemaal maar gratis worden?
Als kinderen daarom niet meer naar school gaan wel. Daar gaat het om.
pi_196409665
Ik vind het zorgwekkend dat dit probleem blijkbaar zo groot is dat gezinnen geen 9 euro per maand kunnen uitgeven per menstruerende vrouw per maand. Is de armoede in Schotland zo groot dan? Het is een acceptabel sociale uitgave maar ik vraag me af of dit niet beter kon door gezinnen die onder een bepaalde drempel verdienen, een voucher te geven.
pi_196410070
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:18 schreef vigen98 het volgende:
Ik vind het zorgwekkend dat dit probleem blijkbaar zo groot is dat gezinnen geen 9 euro per maand kunnen uitgeven per menstruerende vrouw per maand. Is de armoede in Schotland zo groot dan? Het is een acceptabel sociale uitgave maar ik vraag me af of dit niet beter kon door gezinnen die onder een bepaalde drempel verdienen, een voucher te geven.
Wat is daar beter aan?
  woensdag 25 november 2020 @ 17:40:51 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196410113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor alles:

Kleding
Laptop voor school
Boeken
Kapperskosten
Scheermesjes
Schoenen
Onderwijs
Transport
Etc.

Dat moet dan dus allemaal maar gratis worden?
Voor veel van dat soort dingen zijn al armoederegelingen

Maar ik vermoed dat het voor massaproducten als maandverband goedkoper is als je het gewoon in bulk inkoopt en gratis weggeeft. Dan profiteert iedere vrouw er van.
  woensdag 25 november 2020 @ 17:41:48 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196410126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:18 schreef vigen98 het volgende:
Ik vind het zorgwekkend dat dit probleem blijkbaar zo groot is dat gezinnen geen 9 euro per maand kunnen uitgeven per menstruerende vrouw per maand. Is de armoede in Schotland zo groot dan? Het is een acceptabel sociale uitgave maar ik vraag me af of dit niet beter kon door gezinnen die onder een bepaalde drempel verdienen, een voucher te geven.
Die voucher kost weer een hoop ambtenaren die dat moeten gaan controleren. Dit is vermoedelijk veel goedkoper.
pi_196410136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Goede zaak is toch een soort basis behoefte en het is wel erg dat sommigen dat niet kunnen betalen
Toiletpapier is ook een basisbehoefte, maar krijg je toch ook niet gratis?
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 17:45:17 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196410168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:42 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Toiletpapier is ook een basisbehoefte, maar krijg je toch ook niet gratis?
En eerstehulp is ook een basis behoefte en die krijg je ook 'gratis'.

Ik vind het een prima initiatief van de schotten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196410181
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En eerstehulp is ook een basis behoefte en die krijg je ook 'gratis'.

Ik vind het een prima initiatief van de schotten.
Nee daar betaal je gewoon verzekering voor
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 17:46:42 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196410190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:46 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee daar betaal je gewoon verzekering voor
En voor deze middelen betaal je ook gewoon belasting :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196410249
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En voor deze middelen betaal je ook gewoon belasting :Y
Er zit een verschil tussen een vezekering en belasting. Waarom zou ik mee moeten betalen aan menstruatie producten? Vrouwen betalen toch ook niet mee aan het extra eten dat mannen nodig hebben omdat ze over het algemeen een stuk groter zijn, om maar wat geks te noemen? Ik zie hier geen enkele reden voor.
Als de overheid bang is dat niet iedereen zich deze producten kan veroorloven, moet ze maar iets gaan doen aan de uitkeringen.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 17:52:14 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196410280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:50 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen een vezekering en belasting. Waarom zou ik mee moeten betalen aan menstruatie producten? Vrouwen betalen toch ook niet mee aan het extra eten dat mannen nodig hebben omdat ze over het algemeen een stuk groter zijn, om maar wat geks te noemen? Ik zie hier geen enkele reden voor.
Als de overheid bang is dat niet iedereen zich deze producten kan veroorloven, moet ze maar iets gaan doen aan de uitkeringen.
Waarom zou je je zorgverzekering betalen als mensen daar hun diabetes medicijnen kunnen betalen, je hebt immers zelf geen diabetes. Verzekeringen zijn ook collectief hè, je verzekert jezelf zodat je gezamelijk de risico's draagt ook als je geen zorg nodig hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 november 2020 @ 17:55:20 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196410332
Wel bijzonder dat hier weer mensen afgunstig zitten te zijn naar vrouwen die iets gratis krijgen :')
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 25 november 2020 @ 18:01:37 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_196410448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat hier weer mensen afgunstig zitten te zijn naar vrouwen die iets gratis krijgen :')
Echt vreselijk treurige reacties lees je weer inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196410559
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn topic ;(
Menstruatieproducten is één woord, geen twee
Wie dit leest is gek
pi_196410600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor alles:

Kleding
Laptop voor school
Boeken
Kapperskosten
Scheermesjes
Schoenen
Onderwijs
Transport
Etc.

Dat moet dan dus allemaal maar gratis worden?
Dat geldt voor alles inderdaad. En dat is ontzettend verdrietig, dat er kinderen opgroeien in gezinnen waar voor al die zaken geen geld is. En meisjes hebben dan een nog grotere achterstand als er ook geen geld is voor menstruatie-producten. Als ze daar geen zorgen meer om hoeven te maken, lopen ze gelijk met de jongens die ook al bovenstaande niet kunnen.
En uiteraard moet er iets worden gedaan aan de oorzaak, de armoede, voor alle kinderen, jongens en meisjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196410644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat geldt voor alles inderdaad. En dat is ontzettend verdrietig, dat er kinderen opgroeien in gezinnen waar voor al die zaken geen geld is. En meisjes hebben dan een nog grotere achterstand als er ook geen geld is voor menstruatie-producten. Als ze daar geen zorgen meer om hoeven te maken, lopen ze gelijk met de jongens die ook al bovenstaande niet kunnen.
En uiteraard moet er iets worden gedaan aan de oorzaak, de armoede, voor alle kinderen, jongens en meisjes.
De oorzaak voor die armoede ligt in de meeste gevallen bij verkeerde keuzes van de ouders.

En hoe meer we dat gaan opvangen maatschappelijk, hoe minder prikkels ze hebben om het beter te gaan doen. Heilloze weg.
pi_196410663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De oorzaak voor die armoede ligt in de meeste gevallen bij verkeerde keuzes van de ouders.

En hoe meer we dat gaan opvangen maatschappelijk, hoe minder prikkels ze hebben om het beter te gaan doen. Heilloze weg.
En dus moeten de onschuldige slachtoffers, de kinderen, eronder lijden? Komt me tamelijk onmenselijk voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 18:23:57 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196410749
quote:
99s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Menstruatieproducten is één woord, geen twee
bedankt ik heb het aangepast :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196410758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dus moeten de onschuldige slachtoffers, de kinderen, eronder lijden? Komt me tamelijk onmenselijk voor.
Ja, zo werkt dat. De kinderen lijden altijd onder de foute beslissingen van de ouders die hen aangaan.

Dat is heel naar, maar je kan de realiteit niet veranderen.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:26:16 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196410774
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat. De kinderen lijden altijd onder de foute beslissingen van de ouders die hen aangaan.

Dat is heel naar, maar je kan de realiteit niet veranderen.
In Schotland blijkbaar wel
pi_196410789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat. De kinderen lijden altijd onder de foute beslissingen van de ouders die hen aangaan.

Dat is heel naar, maar je kan de realiteit niet veranderen.
Natuurlijk wel, zoals door menstruatieprodukten te verzorgen. Hoe wil je dat de kinderen van deze mensen het beter gaan doen als ze daar geen kansen voor krijgen? Of kunnen aannemen, omdat ze het huis niet uit kunnen, omdat ze te ernstig vloeien en dus vijf dagen met vieze kleren rondlopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 18:30:31 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196410839
Het is heel vervelend voor sommige mensen als andere groepen waar ze zelf geen deel van uitmaken iets krijgen. Dat blijkt maar weer uit dit topic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196410861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In Schotland blijkbaar wel
Mensen die niet met geld om kunnen gaan kunnen dat ook niet als je ze meer geld geeft.

Bodemloze put.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:32:51 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196410876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die niet met geld om kunnen gaan kunnen dat ook niet als je ze meer geld geeft.

Bodemloze put.
Ze krijgen ook niet meer geld. Ze krijgen bepaalde levensmiddelen.
pi_196410895
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, zoals door menstruatieprodukten te verzorgen. Hoe wil je dat de kinderen van deze mensen het beter gaan doen als ze daar geen kansen voor krijgen? Of kunnen aannemen, omdat ze het huis niet uit kunnen, omdat ze te ernstig vloeien en dus vijf dagen met vieze kleren rondlopen?
Ik weet zeker dat er ook heel veel kinderen ondervoed zijn. Niet omdat het inkomen niet toereikend is voor goede voeding, maar door slechte keuzes.

Het klinkt allemaal heel geweldig en sociaal, maar onder de streep blijft het echte probleem bestaan.
pi_196410918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die niet met geld om kunnen gaan kunnen dat ook niet als je ze meer geld geeft.

Bodemloze put.
Er zijn vele onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Maar buiten dat, ze krijgen geen geld, ze krijgen noodzakelijke producten om ervoor te zorgen dat ze geen school of werk missen en op die manier juist wél iets van hun leven te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196411009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze krijgen ook niet meer geld. Ze krijgen bepaalde levensmiddelen.
Je zou de ouders gewoon onder curatele moeten stellen.

Onder dreiging daarvan worden er dan vast ineens betere beslissingen genomen.

Hoe dan ook: ik vind het symptoombestrijding en geen oplossing van het daadwerkelijke probleem.
pi_196411036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn vele onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Maar buiten dat, ze krijgen geen geld, ze krijgen noodzakelijke producten om ervoor te zorgen dat ze geen school of werk missen en op die manier juist wél iets van hun leven te maken.
Er is juist heel veel bewijs van dat mensen die niet met geld om kunnen gaan dat ook niet kunnen als ze rijk worden. Ook dan verneuken ze het nog. Tot aan bedragen waarvan de meeste mensen zullen denken dat het niet op te maken valt.
pi_196411232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je zou de ouders gewoon onder curatele moeten stellen.

Onder dreiging daarvan worden er dan vast ineens betere beslissingen genomen.

Hoe dan ook: ik vind het symptoombestrijding en geen oplossing van het daadwerkelijke probleem.
Dat laatste is het ook. Maakt niet dat het als direct werkbare oplossing voor nu een grote verandering kan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196411258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Bocaj het volgende:
Wc-papier is ook aan basisbehoefte... Mag ook wel gratis worden!
Net als tandenborstels, tandenstokers, tandpasta, mondwater...
Oh, water is ook een basisbehoefte!
Wat dacht je van een woning en voedsel. Een prachtig idee ooit was communisme. Alleen jammer dat het in de praktijk volledig mislukte, elke keer dat het is geprobeerd.
Whatever...
pi_196411275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is juist heel veel bewijs van dat mensen die niet met geld om kunnen gaan dat ook niet kunnen als ze rijk worden. Ook dan verneuken ze het nog. Tot aan bedragen waarvan de meeste mensen zullen denken dat het niet op te maken valt.
Mensen die zich enorme zorgen maken om geldproblemen, maken veel vaker slechte keuzes, omdat ze financiële problemen hebben. Neem die problemen weg en er worden veel meer betere keuzes gemaakt.

Geldt natuurlijk niet voor iedereen, we zal zeker een groep zijn die nooit verbetering zal laten zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196411397
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zou je je zorgverzekering betalen als mensen daar hun diabetes medicijnen kunnen betalen, je hebt immers zelf geen diabetes. Verzekeringen zijn ook collectief hè, je verzekert jezelf zodat je gezamelijk de risico's draagt ook als je geen zorg nodig hebt.
Je doet alsof een zorgverzekering vrijwillig is :P Je wordt gedwongen een zorgverzekering te halen, doe je dat niet dan sluit de Staat het op jouw naam af. Als zorgverzekering vrijwillig was, dan denk ik dat best wat mensen zich niet hadden verzekerd. Zo'n sociale actie is een mooie daad, maar je moet ook denken dat dit met belastinggeld betaalt wordt, en aan belastingen ontkom je niet. Ik had toch liever een voucher systeem willen zien voor mensen die niet genoeg verdienen, dat zij gewoon bij de lokale gemeente ff per maand een doos met sanitaire producten op komen halen. Nu krijgt iedereen het, terwijl het probleem was dat sommige mensen het niet konden betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 19:13:34 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 19:11:57 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196411465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je doet alsof een zorgverzekering vrijwillig is :P Je wordt gedwongen een zorgverzekering te halen, doe je dat niet dan sluit de Staat het op jouw naam af. Als zorgverzekering vrijwillig was, dan denk ik dat best wat mensen zich niet hadden verzekerd. Zo'n sociale actie is een mooie daad, maar je moet ook denken dat dit met belastinggeld betaalt wordt, en aan belastingen ontkom je niet aan. Ik had toch liever een voucher systeem willen zien voor mensen die niet genoeg verdienen, dat zij gewoon bij de lokale gemeente ff per maand een doos met sanitaire producten op komen halen. Nu krijgt iedereen het, terwijl het probleem was dat sommige mensen het niet konden betalen.
Ja maar nog een keertje. Zo'n voucher systeem is waarschijnlijk veel duurder dan het gewoon aan iedereen uitdelen.
pi_196411481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar nog een keertje. Zo'n voucher systeem is waarschijnlijk veel duurder dan het gewoon aan iedereen uitdelen.
En hoe weet jij dat? Als dat zo was, waarom krijgen studenten van ouderen die minder verdienen meer geld van de DUO dan studenten waarvan de ouders 1 miljoen per jaar verdienen? Dat is in principe hetzelfde. Je hebt ook ambtenaren nodig die dit allemaal controleren, blijkbaar is het fiscaal gezien wel goedkoper dus dan zomaar met geld/producten strooien.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 19:15:27 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 19:16:36 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196411544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat?
Ervaring met dat soort materie in gemeenteland. Om te gaan bepalen wie er allemaal recht op hebben en wie niet, en dat te beheren moet je weer een hele roedel ambtenaren in dienst nemen. Waarschijnlijk kost het in grote bulk inkopen minder. En op deze manier profiteren rijkere ongestelde vrouwen er ook van.

En het gaat om dingen die veel goedkoper zijn dan studie
pi_196411607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ervaring met dat soort materie in gemeenteland. Om te gaan bepalen wie er allemaal recht op hebben en wie niet, en dat te beheren moet je weer een hele roedel ambtenaren in dienst nemen. Waarschijnlijk kost het in grote bulk inkopen minder. En op deze manier profiteren rijkere ongestelde vrouwen er ook van.

En het gaat om dingen die veel goedkoper zijn dan studie
Hoeveel is het totale kosten plaatje dan?
  woensdag 25 november 2020 @ 19:23:13 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196411644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoeveel is het totale kosten plaatje dan?
Geen flauw idee

Maar als je in ieder gemeente in Nederland een ambtenaar moet aannemen om dit te regelen van pak em beet 50 k per jaar dan zit je al op 355 * 50k = bijna 18 miljoen per jaar. Zoveel kan een bulk aan maandverband niet kosten denk ik.
pi_196411768
quote:
Zo'n 10 procent van de meisjes in Groot-Brittannië kan zich geen menstruatieproducten veroorloven, bleek in 2017.
Welke leeftijden rekent men tot die "meisjes", want 10% is echt een serieus hoog percentage.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196411938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen flauw idee

Maar als je in ieder gemeente in Nederland een ambtenaar moet aannemen om dit te regelen van pak em beet 50 k per jaar dan zit je al op 355 * 50k = bijna 18 miljoen per jaar. Zoveel kan een bulk aan maandverband niet kosten denk ik.
Waarom zou je per gemeente iemand moeten aannemen? Gewoon een instantie, en alles zou zowat al geautomatiseerd zijn omdat alle gegevens omtrent je inkomen al bekend zijn bij de belastingdienst. En jawel, dit gaat de Schotse belastingbetaler 27 miljoen euro kosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 19:45:41 ]
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 22:25:03 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196414869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je doet alsof een zorgverzekering vrijwillig is :P Je wordt gedwongen een zorgverzekering te halen, doe je dat niet dan sluit de Staat het op jouw naam af. Als zorgverzekering vrijwillig was, dan denk ik dat best wat mensen zich niet hadden verzekerd. Zo'n sociale actie is een mooie daad, maar je moet ook denken dat dit met belastinggeld betaalt wordt, en aan belastingen ontkom je niet. Ik had toch liever een voucher systeem willen zien voor mensen die niet genoeg verdienen, dat zij gewoon bij de lokale gemeente ff per maand een doos met sanitaire producten op komen halen. Nu krijgt iedereen het, terwijl het probleem was dat sommige mensen het niet konden betalen.
Ik vergeleek juist de zorgverzekering met de belasting, de user voor mij zei dat belasting belachelijk was maar zorgverzekering niet, ik gaf slechts aan dat het zorgeverzekering systeem en het belasting systeem niet heel veel van elkaar verschillen, wellicht de inkomstenafhankelijkheid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196415581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je doet alsof een zorgverzekering vrijwillig is :P Je wordt gedwongen een zorgverzekering te halen, doe je dat niet dan sluit de Staat het op jouw naam af. Als zorgverzekering vrijwillig was, dan denk ik dat best wat mensen zich niet hadden verzekerd. Zo'n sociale actie is een mooie daad, maar je moet ook denken dat dit met belastinggeld betaalt wordt, en aan belastingen ontkom je niet. Ik had toch liever een voucher systeem willen zien voor mensen die niet genoeg verdienen, dat zij gewoon bij de lokale gemeente ff per maand een doos met sanitaire producten op komen halen. Nu krijgt iedereen het, terwijl het probleem was dat sommige mensen het niet konden betalen.
Ala je het kan betalen kan je gewoon kiezen wat je wil. Maandverband/tampons zijn niet allemaal hetzelfde. Er zullen dus nog genoeg vrouwen zijn die het zelf zullen betalen.
pi_196416046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:50 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen een vezekering en belasting. Waarom zou ik mee moeten betalen aan menstruatie producten? Vrouwen betalen toch ook niet mee aan het extra eten dat mannen nodig hebben omdat ze over het algemeen een stuk groter zijn, om maar wat geks te noemen? Ik zie hier geen enkele reden voor.
Als de overheid bang is dat niet iedereen zich deze producten kan veroorloven, moet ze maar iets gaan doen aan de uitkeringen.
Mannen hebben vaker op jongere leeftijd hersenletsel dan vrouwen, puur omdat riskante sporten en hobby's vaak gedomineerd worden door mannelijke participatie. Zullen we dan ook een mannelijke idiot taks invoeren?
Your opinion of me is none of my business.
pi_196416064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 23:39 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mannen hebben vaker op jongere leeftijd hersenletsel dan vrouwen, puur omdat riskante sporten en hobby's vaak gedomineerd worden door mannelijke participatie. Zullen we dan ook een mannelijke idiot taks invoeren?
Je bedoelt de eigen bijdrage van de zorgverzekering?
pi_196416138
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 23:40 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Je bedoelt de eigen bijdrage van de zorgverzekering?
Nee, bijvoorbeeld de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet. :)

Overigens, je vroeg er niet naar, maar toch alvast, bron: https://www.karger.com/Article/Fulltext/343275
Your opinion of me is none of my business.
pi_196416231
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vergeleek juist de zorgverzekering met de belasting, de user voor mij zei dat belasting belachelijk was maar zorgverzekering niet, ik gaf slechts aan dat het zorgeverzekering systeem en het belasting systeem niet heel veel van elkaar verschillen, wellicht de inkomstenafhankelijkheid.
Ah excuses.
pi_196417235
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Twiitch het volgende:
Ik schrik ervan dat 10% van de meisjes of hun ouders het niet kunnen betalen. Dat is nogal een percentage voor zoiets.
Kwestie van prioriteiten stellen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196417377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Bocaj het volgende:
Wc-papier is ook aan basisbehoefte... Mag ook wel gratis worden!
Net als tandenborstels, tandenstokers, tandpasta, mondwater...
Oh, water is ook een basisbehoefte!
Als er geen wc-papier is heeft iedereen in het gezin daar last van, ik gok dat het dan een grotere prioriteit is.
Water (en elektriciteit) is niet gratis, maar gezinnen worden niet afgesloten als ze hun rekening niet meteen kunnen betalen.

Ik kan me voorstellen dat maandverband een groter probleem vormt dan andere noodzakelijke aankopen, net omdat je het slechts (ongeveer) één week per maand nodig hebt. Je hebt nu eenmaal ouders (en jongeren) die hun uitgaven niet kunnen plannen, blut zijn voor het einde van de maand of voortdurend in het rood staan. Op het einde van de maand is er geen geld meer om tandpasta of maandverband/tampons te kopen. Als je maandstonden net in die periode vallen heb je pech. En een week later, als er weer geld is, koopt men wel tandpasta, maar maandverband heeft men de eerste weken niet nodig, dus...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')