abonnement Unibet Coolblue
pi_196402068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 06:34 schreef SuperKaas het volgende:
Met andere woorden, er verandert niets. Massa-immigratie gaat gewoon door. Maar dat is blijkbaar wat Nederland wil. ^O^
Je bent wel heel naïef als je denkt dat de FvD dit zou (kunnen) stoppen.
pi_196402071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vind ik apart, aangezien heel veel van die zaken juist de aantrekkingskracht van de FvD zijn. Van buitenaf lijkt het erop dat het pas echt begon te etteren met de entree van de complotwappies.
En dan ook nog complotwappies uit een andere categorie. Rondom buitenlanders en klimaat zat de partij daar al vanaf het begin vol mee...
pi_196402096
Maar word ik nu geacht te geloven dat de kern van dit alles is, dat Baudet wel tegen rechts extremisme is, maar weigert om de "aanstichter" zijnde zijn assistent en vriend niet te willen laten vallen ?

Dat dus niet doende gooit hij dus in 2 dagen alles wat hij de afgelopen jaren aan politieke beweging de prullen bak in ?

Beetje flinterdun allemaal ? Of zie ik wat over het hoofd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196402102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:54 schreef Ixnay het volgende:
Van grootste ledenpartij van Nederland naar helemaal NIKS.

Ik hoop dat die schlemielen trots zijn op zichzelf op 17 maart met hun 0 zetels.

Maar 1 ding kunnen ze zeggen. Dat ene berichtje in dat ene whatsapp groepje. Die hebben zij even mooi niet geaccepteerd. Die mogen ze in hun zak steken.
Jij denkt dat dit om 1 berichtje in 1 WhattsApp groepje gaat?

Nee, dit gaat om structureel wegkijken van Baudet en Jansen bij nazisme, discriminatie en antisemitisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196402108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar word ik nu geacht te geloven dat de kern van dit alles is, dat Baudet wel tegen rechts extremisme is, maar weigert om de "aanstichter" zijnde zijn assistent en vriend niet te willen laten vallen ?

Dat dus niet doende gooit hij dus in 2 dagen alles wat hij de afgelopen jaren aan politieke beweging de prullen bak in ?

Beetje flinterdun allemaal ? Of zie ik wat over het hoofd ?
Je ziet denk ik over het hoofd dat Baudet het 100% eens is met Jansen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2020 @ 08:31:40 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_196402116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit om 1 berichtje in 1 WhattsApp groepje gaat?

Nee, dit gaat om structureel wegkijken van Baudet en Jansen bij nazisme, discriminatie en antisemitisme.
In het geval van Jansen eerder actief werven van deze groep
pi_196402212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar word ik nu geacht te geloven dat de kern van dit alles is, dat Baudet wel tegen rechts extremisme is, maar weigert om de "aanstichter" zijnde zijn assistent en vriend niet te willen laten vallen ?

Dat dus niet doende gooit hij dus in 2 dagen alles wat hij de afgelopen jaren aan politieke beweging de prullen bak in ?

Beetje flinterdun allemaal ? Of zie ik wat over het hoofd ?
Sommige mensen zijn echt zo koppig.

Maar het ligt wel iets dieper, met a) Baudet vindt Kamerwerk niet leuk en b) door Baudets eigen extremisme is er binnen de partij steeds meer weerstand tegen hem vanuit het gematigdere deel.
  woensdag 25 november 2020 @ 08:49:26 #83
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196402266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 06:34 schreef SuperKaas het volgende:
Met andere woorden, er verandert niets. Massa-immigratie gaat gewoon door. Maar dat is blijkbaar wat Nederland wil. ^O^
Nee dat willen we niet. En we willen ook geen rechts-extremisten. Trouwens, we willen ook geen links-extremisten.
pi_196402377
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn echt zo koppig.

Maar het ligt wel iets dieper, met a) Baudet vindt Kamerwerk niet leuk en b) door Baudets eigen extremisme is er binnen de partij steeds meer weerstand tegen hem vanuit het gematigdere deel.
Hoho, ik probeer Baudet niet te verdedigen, ik vind het eigenlijk - met wat ik nu allemaal weet - een beetje over the top om die hele partij maar ten gronde te richten, dus vandaar dat ik het vroeg. Blijkbaar weet ik nog niet eens het topje van de ijsberg :).

Overigens vind ik die andere partijleden wel heel erg mes in je rug stekerig.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196402385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je ziet denk ik over het hoofd dat Baudet het 100% eens is met Jansen...
Dan nog, had hij die Jansen een schop kunnen geven. Zonder vuile handen wordt geen enkele politicus groot.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196402447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dan nog, had hij die Jansen een schop kunnen geven. Zonder vuile handen wordt geen enkele politicus groot.
Ja, maar Baudet wilde heel duidelijk met FvD de kant van Jansen op. Denk aan de Uil van Minerva speech. Denk aan het geflirt met coronawappies. Nu Jansen er uit gooien en de kant van Nanninga (die ook gewoon voor coronamaatregelen is, bijvoorbeeld) kiezen en Baudet was leider geweest van een partij die zich af keert van het gedachtegoed wat hij juist interessant lijkt te vinden.

Het Nanninga/Eerdmans deel van de partij wil niet de kant op van wetenschapsontkenners en zeker niet van het rechts-extremisme. En Hiddema trouwens ook niet, dat bleek al bij zijn oproep aan Baudet om te stoppen met twitteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 25 november 2020 @ 09:15:32 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196402501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:14 schreef borisz het volgende:
De twee snelheden in Rotterdam zijn onder Eerdmans zijn alleen maar versterkt. Als iemand 'de puinhopen van Rotterdam onder vier jaar Wethouder Eerdmans' schrijft heb je ook een dikke pil.
Maar dat boeit de rechts-populisten en hun geldschieters helemaal niet. Tweedeling en segregatie zijn prima. Vervolgens kunnen ze oppositie tegen zichzelf voeren en permanent gebruik maken van de onvrede en onbegrip. Zo gaat het ook bij de NV-A, waar dat tot kunst is verheven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196402518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar dat boeit de rechts-populisten en hun geldschieters helemaal niet. Tweedeling en segregatie zijn prima. Vervolgens kunnen ze oppositie tegen zichzelf voeren en permanent gebruik maken van de onvrede en onbegrip. Zo gaat het ook bij de NV-A, waar dat tot kunst is verheven.
Welke tweedeling en segregatie heb je het over?
  woensdag 25 november 2020 @ 09:22:43 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196402587
Overigens vind ikzelf de ineenstorting van FvD jammer. Grote kans dat die zetels nu naar PVV en de VVD gaan. Verschrikkelijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196402779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 03:01 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
2.00 min Henk Otten: Ik heb het altijd over de wet van Eerdmans, die luidt ...Als Joost Eerdmans bij een politieke beweging betrokken raakt, dan is het einde van die beweging nabij
Hier heeft hij natuurlijk wel een aantal punten. Kan me ook niet voorstellen dat hij daar met leedvermaak zou staan inderdaad. Weet niet wat zijn bezwaar tegen Eerdmans is, maar goed ik heb de carrière van Joost ook nooit zo gevolgd, weet niet of hij het goed of slecht heeft gedaan in Rotterdam.

Lijkt me ook niet dat Nanninga/Eerdmans het zonder Baudet op de lijst nog vlot gaan trekken, veel van die leden zitten er juist wel vanwege Baudet. En die leden (of de jongeren althans) zorgen nu juist voor problemen. Je kunt je daarvan loskoppelen maar dan word je bijna een soort PVV 2.0 met een paar goede gezichten, maar geen beweging buiten het parlement verder. Alles onder controle. Maar dan is er geen reden om FVD te stemmen als Geert hoger in de peilingen staat.
pi_196402796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens vind ikzelf de ineenstorting van FvD jammer. Grote kans dat die zetels nu naar PVV en de VVD gaan. Verschrikkelijk.
Wel minder kans op een rechts vingeraflikkabinet zonder Forum.
pi_196402821
De vroege Baudet liet zich inspireren door Alexis de Tocqueville, de late Baudet door Donald Trump en Lange Frans.
pi_196402827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens vind ikzelf de ineenstorting van FvD jammer. Grote kans dat die zetels nu naar PVV en de VVD gaan. Verschrikkelijk.
Ik moet nog zien of dit ze zetels kost. De recente koers van Baudet heeft ze van virtueel 24 zetels (12 eerste kamer zetels) naar 4 zetels in de peilingen gebracht. Die koers heeft ze in elk geval veel zetels gekost.

Of de zetels bij PVV of FvD zitten maakt trouwens niet zo veel uit: beide regeren niet mee en valt niet mee samen te werken. Slechts heel soms wordt er een meerderheid over rechts gebruikt, maar dan stemmen FvD en PVV hetzelfde en maakt het dus ook niet uit waar die zetels zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196402889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Lijkt me ook niet dat Nanninga/Eerdmans het zonder Baudet op de lijst nog vlot gaan trekken, veel van die leden zitten er juist wel vanwege Baudet. En die leden (of de jongeren althans) zorgen nu juist voor problemen. Je kunt je daarvan loskoppelen maar dan word je bijna een soort PVV 2.0 met een paar goede gezichten, maar geen beweging buiten het parlement verder. Alles onder controle. Maar dan is er geen reden om FVD te stemmen als Geert hoger in de peilingen staat.
De leden die ook zetels hebben (zoals in Amsterdam en in Brabant) zitten juist op de lijn Nanninga/Eerdmans. Dus die houden ze wel bij zich. De grote vraag is inderdaad of ze nog Tweede Kamerzetels krijgen. Maar op twitter en ook onder de berichten bij bijvoorbeeld nu.nl zie je ook mensen reageren dat FvD nu weer een optie voor ze wordt, nu Baudet weg is en ze afstand nemen van de rechts-extremisten. Ze hebben dus nog een kans, al wordt het wel krap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196402934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens vind ikzelf de ineenstorting van FvD jammer. Grote kans dat die zetels nu naar PVV en de VVD gaan. Verschrikkelijk.
Dan liever zetels bij een partij die tegen extreemrechts aanschurkt?
pi_196402968
Het is wel ironisch dat deze sloper van het partijkartel op de weg uit het partijkartel beschermd tegen de gevolgen van misdrijven bij de belastingdienst. Politici hebben deze week de meest laffe dingen geroepen in het onderzoek naar de toeslagen, maar het nieuws daarover is op de achtergrond verdwenen omdat deze loser moeite heeft met nazi jongeren aanpakken.
pi_196402993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens vind ikzelf de ineenstorting van FvD jammer. Grote kans dat die zetels nu naar PVV en de VVD gaan. Verschrikkelijk.
Mwa, gelet op de gemiddelde kiezer, zie ik er ook nog wel een deel terug gaan naar de PvdA. De "maatschappelijk teleurgestelden" zeg maar.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196403010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vind ik apart, aangezien heel veel van die zaken juist de aantrekkingskracht van de FvD zijn. Van buitenaf lijkt het erop dat het pas echt begon te etteren met de entree van de complotwappies.
Precies. FvD is meer dan 'fatsoenlijk' rechts. Juist met het hardop fantaseren over een Europa zoals vroeger - machtig en zonder migranten - heeft FvD veel stemmers kunnen bereiken.

Alleen: de scheidslijn naar echt fascisme en racisme is heel dun, dat blijkt. Baudet heeft die grens veel en veel beter moeten bewaken.
pi_196403057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

De leden die ook zetels hebben (zoals in Amsterdam en in Brabant) zitten juist op de lijn Nanninga/Eerdmans. Dus die houden ze wel bij zich. De grote vraag is inderdaad of ze nog Tweede Kamerzetels krijgen. Maar op twitter en ook onder de berichten bij bijvoorbeeld nu.nl zie je ook mensen reageren dat FvD nu weer een optie voor ze wordt, nu Baudet weg is en ze afstand nemen van de rechts-extremisten. Ze hebben dus nog een kans, al wordt het wel krap.
Ja ik bedoel niet de volksvertegenwoordigers maar de contributie betalende leden (en van JFVD) die zijn gebleven na het hele Otten-drama.

Denk ook wel dat FVD zonder Baudet 5-10 zetels kan halen, geloof ook niet dat het een op naar de nul zetels-verhaal wordt. Maar dan heeft het wippen van Baudet weinig toegevoegde waarde en blijf je een soort bijwagen van de PVV.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:00:48 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196403103
quote:
15s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dan liever zetels bij een partij die tegen extreemrechts aanschurkt?
PVV is net zo goed extreem rechts, en de VVD zijn de Sander Dekker rechtstaat slopers, de migrantenverdrinkers, de verzwegen bombardementen, en het dubbele straffen van allochtonen. Die zijn in de praktische werkelijkheid van segregatie en openlijk gefantaseerde klassenjustitie, parallelle rechtssystemen, extreem rechts.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')