quote:
Stel dat ik enkele ruimtes niet uit ga rusten met een zoneregeling thermostaatkraan. Bijvoorbeeld een logeerkamer die maar sporadisch verwarmd hoeft te worden. Is die alleen warm te krijgen wanneer een andere zone warmte vraagt?

dat klopt
overigens zou ik wel een systeem kiezen met een losse temperatuur sensor ergens in het midden van de ruimte, de thermometer op een regelknop zelf is te onnauwkeurig.
Hier heb ik de ruimtes die ik wil verwarmen (keuken, huiskamer, werkkamer en badkamer) uitgerust met regelknoppen, de andere ruimtes heb ik domme thermostatische knoppen op zitten zodat die ruimtes niet bizar warm worden als ik daar de verwarming open draai en mee laat draaien met het huis als ik ze daar open zet.
quote:
Mijn huiskamer heeft drie radiatoren. Zijn die drie radiatoren in één zone in te delen?
Ik heb zelf een
Tado, in de huiskamer heb ik 3 knoppen op de radiatoren en een wandthermostaat (die met de ketel en alle knoppen in huis praat). de wandthermostaat meet de temperatuur, en zegt dat die 3 knoppen open gedraaid moeten worden, daarna geeft hij opdracht aan de ketel om te gaan stoken.
Is de huiskamer op temperatuur maar de keuken nog niet, dan gaan in de huiskamer de knoppen dicht en blijft de knop in de keuken open totdat het daar ook warm is, dan gaat de ketel uit
zorg er wel voor dat er ten alle tijde 1 radiator open staat zodat het water altijd rond kan stromen
Fallus Gianticus
.. .. ..Op
vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_