abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:14:51 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_196389542
Ik heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, maar ik ben even benieuwd naar het volgende. Wij hebben 2 maanden geleden de hypotheek geregeld en gaan over 2 weken bij de notaris tekenen. In deze 2 maanden is de hypotheekrente (nog) verder gedaald. In de hypotheekofferte staat deze alinea:

Is de rente op het moment dat u de hypotheekakte bij de notaris tekent lager dan de rente in de
offerte? Dan krijgt u van ons automatisch de lagere rente. Is de rente op een ander moment lager?
Dan krijgt u deze lagere rente niet.


Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt? Kun je de ochtend dat je gaat tekenen naar de website van je hypotheekverstrekker gaan en daar een snapshot maken van de hypotheekrente-pagina en dát is de waarheid? Hoe "automatisch" is dat? Of gaat het over het moment dat de bank de spullen van de notaris krijgt? (dat zou wel dagen later kunnen zijn? of is dat per direct?)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:25:55 #2
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_196389677
wat zei de hypotheekverstrekker toen je belde om dit te vragen?
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:38:39 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_196389849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:25 schreef Jan_Lul het volgende:
wat zei de hypotheekverstrekker toen je belde om dit te vragen?
Zijn letterlijke reactie was: "Vraag het aub op Fok Forum. Daar zitten kundige mensen zoals Jan_Lul!"
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 24 november 2020 @ 11:43:18 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196389918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:14 schreef JeOma het volgende:
Ik heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, maar ik ben even benieuwd naar het volgende. Wij hebben 2 maanden geleden de hypotheek geregeld en gaan over 2 weken bij de notaris tekenen. In deze 2 maanden is de hypotheekrente (nog) verder gedaald. In de hypotheekofferte staat deze alinea:

Is de rente op het moment dat u de hypotheekakte bij de notaris tekent lager dan de rente in de
offerte? Dan krijgt u van ons automatisch de lagere rente. Is de rente op een ander moment lager?
Dan krijgt u deze lagere rente niet.


Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt? Kun je de ochtend dat je gaat tekenen naar de website van je hypotheekverstrekker gaan en daar een snapshot maken van de hypotheekrente-pagina en dát is de waarheid? Hoe "automatisch" is dat? Of gaat het over het moment dat de bank de spullen van de notaris krijgt? (dat zou wel dagen later kunnen zijn? of is dat per direct?)
Dat zou automatisch moeten gaan.

De hypotheekverstrekker weet elke dag wat hun rente voor die dag is, en bewaart die gegevens ook. De hypotheekverstrekker weet ook wanneer de hypotheekakte gaat passeren. Op het moment dat de notaris aan de hypotheekverstrekker bevestigt dat de akte gepasseerd is (en wanneer) wordt de rente automatisch aangepast naar de rente die gold op de passeerdatum (als die lager is dan de rente in de offerte).

Dat neemt niet weg dat het geen kwaad kan om op de dag dat je naar de notaris gaat ook zelf te controleren wat de rente op die dag is.
pi_196390035
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:14 schreef JeOma het volgende:
Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt? Kun je de ochtend dat je gaat tekenen naar de website van je hypotheekverstrekker gaan en daar een snapshot maken van de hypotheekrente-pagina en dát is de waarheid? Hoe "automatisch" is dat? Of gaat het over het moment dat de bank de spullen van de notaris krijgt? (dat zou wel dagen later kunnen zijn? of is dat per direct?)
De notaris krijgt het geld van de bank, incl. de vigerende rente. Maar zoals boven gesteld: even kijken op de bank's website en je weet het zeker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196390203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:38 schreef JeOma het volgende:

[..]

Zijn letterlijke reactie was: "Vraag het aub op Fok Forum. Daar zitten kundige mensen zoals Jan_Lul!"
:D
pi_196390881
Dit ging bij mij vanzelf, de notaris vertelde me dat de rente nog iets lager was.
pi_196391495
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:54 schreef Victoriaatje het volgende:
Dit ging bij mij vanzelf, de notaris vertelde me dat de rente nog iets lager was.
Niets gaat vanzelf, die notaris was geïnformeerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196392945
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Niets gaat vanzelf, die notaris was geïnformeerd.
Joh.

Voor hen die het niet snapten:

Ik hoefde er zelf niet achteraan, dat werd goed geregeld.
pi_196393706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:34 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik hoefde er zelf niet achteraan, dat werd goed geregeld.
Oh, wat goed om te horen zeg!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')