abonnement Unibet Coolblue
pi_196384849
Het valt niet mee om politie te zijn in Den Haag. Treed je resoluut op tegen het goorste tuig en roep je - uit ontlading - "kutafrikanen" of "pauperallochtonen", dan is er uiteindelijk één of andere klokkenluider die het blijkt te hebben bijgehouden en lekt over systematisch racisme. Racisme, omdat Den Haag toevallig een stad van migranten is. En Hoefkade is al van oudsher een bouwsel van illegaliteit; zo'n agent is daarom niet achterlijk als ie diepe weerzin ontwikkelt voor het gespuis dat zijn werkveld bevolkt.

Nee, het is überhaupt logisch dat het om allochtonen gaat (niet-westers of niet); op zichzelf maakt het natuurlijk niets uit dat een crimineel verwekt is door een buitenlander. Criminelen mogen en horen uitgescholden te worden. Een Turk of Koerd die een louche kroegbaas is, in een achterkamer een illegale gokhandel runt, drugs witwast en een Oost-Europese vrouw tot aan syfilis exploiteert, mag je best onder collega's een kankerturk of kutkoerd noemen. Dat heet dan 'prioriteren', en de etnische aanduiding is niet écht racistisch, maar ter aanduiding van het meest in het oog springende kenmerk van die persoon.

Als er één organisatie is, die ik het voordeel van de twijfel over racisme zou geven, dan is dat de politie wel. Als je ziet met wat voor misdadigers zij te maken hebben, dan heb ik liever dat ze zich verbaal uitleven door hun amygdala leeg te schelden, dan dat ze PTSD ontwikkelen, heimelijk radicaliseren en privé op Wilders stemmen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196384938
Gelachen.
pi_196384984
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:00 schreef XSbig het volgende:
Gelachen.
Toch meen ik het, ik werd als Nederlander met Turkse roots op de voetbalclub zo vaak racistisch bejegend, maar die vermeende racisten bleken dan achteraf de meest integere mensen te zijn. Het is pure emotie vaak. Het hoort niet, en helemaal niet als het structureel wordt gebruikt en moet gewoon opgelost worden. Je moet pas vrezen voor racisme in combinatie met politieke steun.

Voor de rest raad ik je aan om te bestuderen welk punt ik hier maak. Door zo de politie onder een ethische vergrootglas te plaatsen, en alle woorden en omgangsnormen zo zwaar te wegen, haal je het testosteron uit het veiligheidswerk. Je wordt geen politie omdat je zo sociaal bent.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Spellchecker maandag 23 november 2020 @ 22:04:50 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196385039
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:02 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Toch meen ik het, ik werd als Nederlander met Turkse roots op de voetbalclub zo vaak racistisch bejegend, maar die vermeende racisten bleken dan achteraf de meest integere mensen te zijn. Het is pure emotie vaak. Het hoort niet, en helemaal niet als het structureel wordt gebruikt en moet gewoon opgelosten worden. Je moet pas vrezen voor racisme in combinatie met politieke steun.

Voor de rest raad ik je aan om te bestuderen welk punt ik hier maak. Door zo de politie onder een ethische vergrootglas te plaatsen, en alle woorden en omgangsnormen zo zwaar te wegen, haal je het testosteron uit het veiligheidswerk. Je wordt geen politie omdat je zo sociaal bent.
Het lijkt mij inderdaad zeer verstandig om alleen nog maar testosteronbommen aan te nemen bij de politie. Bij ongeschiktheid gewoon een extra shotje testosteron nemen.

Vooral een politieagent die een autoraam moet intikken wegens een kind of een huisdier kan dat wel gebruiken. Niks rustig eruit tikken, knuppel uit de riem en meppen! Dat kind draait zijn hoofd maar even weg.
pi_196385079
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:05 schreef XSbig het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad zeer verstandig om alleen nog maar testosteronbommen aan te nemen bij de politie. Bij ongeschiktheid gewoon een extra shotje testosteron nemen.

Vooral een politieagent die een autoraam moet intikken wegens een kind of een huisdier kan dat wel gebruiken. Niks rustig eruit tikken, knuppel uit de riem en meppen! Dat kind draait zijn hoofd maar even weg.
We leven niet in één of andere Amerikaanse film of achterbuurt. Dit is Nederland, één van de meest leefbare landen ter wereld. Een politie wil vooral boeven vangen en de samenleving veiliger maken. Zo simpel is het.

Zelden is iemand die in aanraking komt met de autoriteiten geheel vrij van blaam
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196385146
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:05 schreef XSbig het volgende:
Niks rustig eruit tikken, knuppel uit de riem en meppen! Dat kind draait zijn hoofd maar even weg.
Van verbaal (waarover ik het heb) naar fysieke agressie in 3 sec. Sneller dan een Lamborghini.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  maandag 23 november 2020 @ 23:35:00 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196386561
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:07 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Zelden is iemand die in aanraking komt met de autoriteiten geheel vrij van blaam
Etnisch profileren tel je mee?
pi_196386742
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 23:35 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Etnisch profileren tel je mee?
Bij dat stukje heb ik geen etniciteit genoemd.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196386763
Fijne mensen.

twitter
  maandag 23 november 2020 @ 23:58:09 #11
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196386771
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 23:53 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Bij dat stukje heb ik geen etniciteit genoemd.
Je zegt dat iemand die met de autoriteiten in aanraking komt zelden geheel vrij is van blaam.

Toegegeven dat zelden een rekbaar begrip is vroeg ik mij af of je slachtoffer worden van etnisch profileren als 'in aanraking komen met' ziet. Niet dat ik daar de cijfers van heb, maar dat is een voorbeeld wat boven kwam drijven als ik denk aan onterechte aanhoudingen/in aanraking komen met.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')