abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 november 2020 @ 18:53:48 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196381259
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:55 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Wat heeft Erdogan hiermee te maken?
Evenveel met Marijnissen als met Macron
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:56:01 #27
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_196381300
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:52 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Voor deze heren heb ik iets teveel respect voor om ze met jou te vergelijken. Als jij je toch wil vergelijken met een politicus, dan ben je naar mijn inziens een type: Kees van der Staaij.
Kees _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_196381321
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
De meeste partijen hebben een simplistisch wereldbeeld, ja, ook en vooral de VVD. De partij van de elegante economische modellen, zo simpel mogelijke theorieën en Ockham's razor.
Och, er zullen ook bij de VVD genoeg simpelen zitten hoor, maar ik vind een Rutte toch niet bepaald een ongenuanceerde botte boer. Kan je het verder oneens met hem zijn, maar ik vermoed dat zelfs op links veel mensen wel vrede hebben met hem als premier.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196381348
quote:
12s.gif Op maandag 23 november 2020 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Och, er zullen ook bij de VVD genoeg simpelen zitten hoor, maar ik vind een Rutte toch niet bepaald een ongenuanceerde botte boer. Kan je het verder oneens met hem zijn, maar ik vermoed dat zelfs op links veel mensen wel vrede hebben met hem als premier.
Zou ook wel moeten. Uiteindelijk ben je de premier van alle Nederlanders. Dat links/rechts denken is niet meer van deze tijd.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  maandag 23 november 2020 @ 18:59:23 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196381357
quote:
12s.gif Op maandag 23 november 2020 18:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Och, er zullen ook bij de VVD genoeg simpelen zitten hoor, maar ik vind een Rutte toch niet bepaald een ongenuanceerde botte boer. Kan je het verder oneens met hem zijn, maar ik vermoed dat zelfs op links veel mensen wel vrede hebben met hem als premier.
Je haalt nu een paar dingen door elkaar. Wanneer SPers op lokaal en provinciaal niveau moeten besturen, of zoals Roemer een speciale opdracht krijgen van de regering, dan is het ook gewoon een heel ander verhaal.

Rutte is natuurlijk geregeld wel ongenuanceerd geweest, zoals zijn 'pleur op', 'Club Med' en 'rechts kan zijn vingers aflikken', toen hij naast mede-onderdrukker Wilders stond.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196381488
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Je haalt nu een paar dingen door elkaar. Wanneer SPers op lokaal en provinciaal niveau moeten besturen, of zoals Roemer een speciale opdracht krijgen van de regering, dan is het ook gewoon een heel ander verhaal.
Dat soort bestuur is dan ook veel meer operationeel dan conceptueel gedreven. Kan me best voorstellen dat ze het daar prima doen op hun eigen micro-agenda.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 23 november 2020 @ 19:14:34 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196381634
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat soort bestuur is dan ook veel meer operationeel dan conceptueel gedreven. Kan me best voorstellen dat ze het daar prima doen op hun eigen micro-agenda.
Tsja, op dezelfde wijze kun je de landsregering duiden, aangezien ze zoals jijzelf beaamde over cruciale dingen als monetair beleid helemaal niet meer gaan, en zelfs migratie maar zeer beperkt.

Het is bestuur binnen de EU, Eurozone en WTO lijntjes, zonder opt-outs en met het ultieme zwaard van supra-nationaal budgettair ingrijpen hangend boven de markt. Zo 'conceptueel' is het allemaal niet. Driekwart van de wetten komen niet uit Nederland zelf.

Bovendien negeer je nu het tweede deel van mijn post, over Rutte in verkiezingsstand en kretologiestand. In oppositietijd, toen hij populistisch een motie van wantrouwen indiende in 2009. Van wie kreeg hij toen steun? De SP.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196381643
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je haalt nu een paar dingen door elkaar. Wanneer SPers op lokaal en provinciaal niveau moeten besturen, of zoals Roemer een speciale opdracht krijgen van de regering, dan is het ook gewoon een heel ander verhaal.

Rutte is natuurlijk geregeld wel ongenuanceerd geweest, zoals zijn 'pleur op', 'Club Med' en 'rechts kan zijn vingers aflikken', toen hij naast mede-onderdrukker Wilders stond.
Wie worden er precies onderdrukt eigenlijk?
pi_196381745
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

Het is bestuur binnen de EU, Eurozone en WTO lijntjes, zonder opt-outs en met het ultieme zwaard van supra-nationaal budgettair ingrijpen hangend boven de markt. Zo 'conceptueel' is het allemaal niet.
Toch snap ik je af en toe niet. Je leunt zwaar op het beteugelen van zaken als belastingontwijking. Dat is echt maar op één manier mogelijk en dat is supranationaal. Die beslissingsbevoegdheden laten liggen bij nationale overheden werkt per definitie de situatie in de hand die jou nou net zo tegenstaat.

quote:
Bovendien negeer je nu het tweede deel van mijn post, over Rutte in verkiezingsstand en kretologiestand. In oppositietijd, toen hij populistisch een motie van wantrouwen indiende in 2009. Van wie kreeg hij toen steun? De SP.
Rutte kraait af en toe iets doms uit ja. Dat doe ik ook een keer of tien per jaar (in mijn perceptie dan, jij zal daar een ander beeld van hebben ;) ). Dat is natuurlijk wel een beetje wat mensen doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196381887
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteraard, terwijl ze op zichzelf het vak van politicus wel verstaat. Maar gewoon geen leidersmateriaal.
Ik geloof trouwens ook niet dat Lilian er alleen maar vanwege haar achternaam zit. Het heeft misschien wel geholpen op het moment dat Roemer aftrad. Ik vraag me ook af of er verder leidersmateriaal in die fractie zit. Wel inhoudelijk een aantal prima kamerleden natuurlijk. Lilian was wel een veilige keuze denk ik. Maar dat idee van dynastie blijft er natuurlijk wel aan hangen.

Het is ook wel een wereld van verschil als je kijkt naar Jan: schoolverlater, worstendraaier, lasser, activist, politicus, in die volgorde. En dan Lilian: gemeenteraadslid, van de universiteit zo door naar het vakbondsbestuur en van daaruit naar de Kamer. Op zich niks mis mee, en ze heeft bij FNV tenminste nog wat gedaan in plaats van alleen maar op het pluche zitten. En het zegt ook veel over de sociale mobiliteit die we nu gewoon meer hebben dan toen. Dat maakt het wat lastiger voor een partij als de SP om zich te profileren.

Het moet ook niet worden vergeten wat we nu naar Marijnissen terugkijken als een sterke, charismatische leider. Maar dat er in zijn tijd ook wel akkefietjes, splitsinkjes en dergelijke waren. En dat hij ook op een bijzonder botte manier om kon gaan met collega's die daar later de vuile was over hebben uitgehangen. Voor wat het waard is.
  maandag 23 november 2020 @ 19:39:18 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196382010
quote:
12s.gif Op maandag 23 november 2020 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Toch snap ik je af en toe niet. Je leunt zwaar op het beteugelen van zaken als belastingontwijking. Dat is echt maar op één manier mogelijk en dat is supranationaal. Die beslissingsbevoegdheden laten liggen bij nationale overheden werkt per definitie de situatie in de hand die jou nou net zo tegenstaat.
[..]

Rutte kraait af en toe iets doms uit ja. Dat doe ik ook een keer of tien per jaar (in mijn perceptie dan, jij zal daar een ander beeld van hebben ;) ). Dat is natuurlijk wel een beetje wat mensen doen.
Ik kan dit allemaal wel gaan uitleggen en of de EU vooral zo eenzijdig internationaal in elkaar steekt dat de 1% blij is (juist NIET internationaal als het om sociale zekerheid gaat e.d.), maar punt blijft dat SPers een andere houding aannemen wanneer er bestuurd moet worden. Of een opdracht krijgen van de regering.

Ja, voor een deel gaat dat niet over de Grote Vragen maar op die manier kun je ook Rutte als slechts een filiaalhouder af doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 23 november 2020 @ 19:46:46 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196382168
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wie worden er precies onderdrukt eigenlijk?
Degenen die uit elkaar worden gedreven, tegen elkaar opgezet, en uitgeperst ten behoeve van de superrijken en machthebbers. Degenen met de manipulatie macht in handen. De big data machines gecombineerd met moderne wetenschap en deep fakes.

(Ja, ik heb gesnoven maar wel grotendeels waar)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196382364
Je hebt gesnoven?
pi_196382516
RIP
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')