abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 november 2020 @ 16:17:34 #151
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_196423286
Ik snap dit gejank niet, het is toch zijn beleid ?
Kan me nog een bijstandsmoeder herinneren die in tranen was toen Rutte de bijstand wou verlagen, dat was járen geleden, en hij was keihard

VVD beleid, dus waarom nu excuses maken
pi_196423302
Rapport 17 december aangeboden aan de tweede kamer voorzitter zo net na 12.00 ^O^

Hopen dat ze er gehakt van maken *O*
pi_196423326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik loop achter met luisteren, maar ik hoor nu Rutte en zit echt met klapperende oren te luisteren dat ze op het ministerie van algemene zaken nauwelijks iets op papier vastleggen maar vrijwel alleen mondeling....


HOE DAN!!???@!!

Jezus wat een bananenrepubliek....
Echt hè. Ook bijna niemand die doorheeft hoe ernstig dit is _O-

Als er geen stukken zijn kan niemand die opvragen en hoef je daarover ook geen verantwoording af te leggen. Slim!
pi_196423345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:17 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap dit gejank niet, het is toch zijn beleid ?
Kan me nog een bijstandsmoeder herinneren die in tranen was toen Rutte de bijstand wou verlagen, dat was járen geleden, en hij was keihard

VVD beleid, dus waarom nu excuses maken
Omdat ze zien dat het electoraal nu even uitkomt om een beetje respect te veinzen. Ik zeg veinzen want de show van de afgelopen dagen is totaal niet serieus te nemen. En als we de show wel serieus moeten nemen dan kunnen alle politici die niks zagen of doorhadden alsnog oprotten, want ze zijn volslagen incompetent.
pi_196423364
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:22 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Echt hè. Ook bijna niemand die doorheeft hoe ernstig dit is _O-
Zelfs toen ik een bijbaan had in een magazijn werden er notulen gemaakt van besprekingen, maar bij Rutte is het niet nodig hoor.
pi_196423379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zelfs toen ik een bijbaan had in een magazijn werden er notulen gemaakt van besprekingen, maar bij Rutte is het niet nodig hoor.
Da's allemaal agile tegenwoordig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 november 2020 @ 16:26:21 #157
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_196423384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat ze zien dat het electoraal nu even uitkomt om een beetje respect te veinzen. Ik zeg veinzen want de show van de afgelopen dagen is totaal niet serieus te nemen. En als we de show wel serieus moeten nemen dan kunnen alle politici die niks zagen of doorhadden alsnog oprotten, want ze zijn volslagen incompetent.
Eng idee hoe braaf al die ambtenaartjes dat beleid hebben uitgevoerd zonder morren en niemand die aan de bel trok
pi_196423396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik loop achter met luisteren, maar ik hoor nu Rutte en zit echt met klapperende oren te luisteren dat ze op het ministerie van algemene zaken nauwelijks iets op papier vastleggen maar vrijwel alleen mondeling....

HOE DAN!!???@!!

Jezus wat een bananenrepubliek....
De rutte doctrine
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196423428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:26 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Eng idee hoe braaf al die ambtenaartjes dat beleid hebben uitgevoerd zonder morren en niemand die aan de bel trok
Integriteit, procedures, werkinstructies en opdrachten.

Verder heb je nog een persoonlijk moraal. Vooral bij de mensen die verantwoordelijk waren voor de uitvoering, die hadden ook aan de bel kunnen trekken en het niet klein houden. Ergens tussen de operationeel verantwoordelijken, de topambtenaren en de politiek is dit allemaal gebagatelliseerd zodat de staatsecretarissen, ministers en rutte buiten schot konden blijven.

Het is echt walgelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 november 2020 @ 16:31:29 #160
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196423435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:26 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Eng idee hoe braaf al die ambtenaartjes dat beleid hebben uitgevoerd zonder morren en niemand die aan de bel trok
De ambtenaar is toch de werknemer? Van een werknemer verwacht je toch dat hij doet wat je van hem vraagt? En gemord is er volop, dat kon je vorige week horen.

Eng idee hoe veel mensen niet willen begrijpen dat uitvoerende diensten precies dat zijn, namelijk uitvoerders van door de politiek ontwikkeld beleid. Wat dat betreft kan ik hem ook doortrekken. Eng dat zoveel mensen op politici stemmen die mensen zo in de kou laten staan.
pi_196423513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Da's allemaal agile tegenwoordig.
Kan zijn dat ik wat heb gemist, maar is agile niet afhankelijk van duidelijke afspraken op papier zodat iedereen weet waar de neuzen naar moeten wijzen?
pi_196423531
En reken maar dat het is aangekaart door de mensen op de werkvloer. Alleen blijft het dan ergens in de organisatie hangen. Bij welke laag dat dan precies is blijft hier de grote vraag.
En wie denk je dat uiteindelijk lekt naar de pers? Dat komt ook gewoon voort uit frustraties op de werkvloer.
A mind with a heart of it's own
pi_196423535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan zijn dat ik wat heb gemist, maar is agile niet afhankelijk van duidelijke afspraken op papier zodat iedereen weet waar de neuzen naar moeten wijzen?
Ja maar als het wanbeleid is is dat lastig te combineren met de WOB ;)
Aansprakelijkheid enzo :')
pi_196423556
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:17 schreef Flow3r het volgende:
..VVD beleid, dus waarom nu excuses maken
Omdat de camera's nu draaien en het hem uitkomt

Niet omdat hij het meent
Niet omdat de ouders dat gevraagd hebben
Pure partij politiek

Om te :r
pi_196423596
Nos:

quote:
Rutte:houd oog voor menselijke maat

Premier Rutte zegt dat hij mensen had
moeten waarschuwen dat fraude hard moet
worden aangepakt, maar dat er ook oog
moet zijn voor de menselijke maat.Rutte
is de laatste die gehoord wordt door de
commissie die onderzoek doet naar de
toeslagenaffaire.

Rutte ontdekte pas in juni 2019 wat de
gevolgen waren van het disproportioneel
terugvorderen van de toeslagen.Hij
noemde het ernstig dat het ministerie
van Financiën zo moeizaam informatie
over de zaak verstrekte.

Rutte zei dat het helpen van gedupeerde
ouders voorrang heeft bij het kabinet.
Hun ervaringen zijn "verschrikkelijk".
Geen woord over niks op papier willen zetten
Geen woord over de verantwoordelijkheid moeten nemen
Geen woord over het continu klein houden van de hele affaire
Geen woord over het frustreren van mensen bij de schadevergoedingen

Nee, niks. Maar wel rutte willen ophemelen naar wat voor een mensen mens het is.
Staatsomroep :r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196423615
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:38 schreef DrMarten het volgende:
En reken maar dat het is aangekaart door de mensen op de werkvloer. Alleen blijft het dan ergens in de organisatie hangen. Bij welke laag dat dan precies is blijft hier de grote vraag.
En wie denk je dat uiteindelijk lekt naar de pers? Dat komt ook gewoon voort uit frustraties op de werkvloer.
Dat is wat mij betreft de grote vraag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 november 2020 @ 16:45:55 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196423624
iedereen kwam niet met de cijfers

alle rapporten verdwenen onder tafel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196423637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:43 schreef Red_85 het volgende:
Nee, niks. Maar wel rutte willen ophemelen naar wat voor een mensen mens het is.
Staatsomroep :r
Dat is al heel lang zo, met dank aan Eef Brouwers :r
De man bij het NOS journaal die later bij de RVD ging werken, nooit een kritische noot gehoord over koningshuis bij de NOS

RTl en Trouw legden deze affaire bloot waarvoor hulde _O_ _O_

Niet telegraaf en NOS :') :(
pi_196423688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik wat heb gemist, maar is agile niet afhankelijk van duidelijke afspraken op papier zodat iedereen weet waar de neuzen naar moeten wijzen?
Nee hoor, "shared understanding" noemen ze dat. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 november 2020 @ 17:00:14 #170
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_196423769
Wat ik vooral bijzonder verwonderlijk vind, is dat mensen op enorme hoge posities in de ambtenarij en de regering, masaal getuigen van een super slecht geheugen.

Daar hadden sommige mensen na het eindigen van WO2 ook veel last van, echt verbijsterend, ook omdat ze er gewoon voor uit komen, ze weten helemaal niks......en dat zit dan op de hoogste posities in ons land.
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  donderdag 26 november 2020 @ 17:25:33 #171
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196424033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:00 schreef Dark het volgende:
Wat ik vooral bijzonder verwonderlijk vind, is dat mensen op enorme hoge posities in de ambtenarij en de regering, masaal getuigen van een super slecht geheugen.

Daar hadden sommige mensen na het eindigen van WO2 ook veel last van, echt verbijsterend, ook omdat ze er gewoon voor uit komen, ze weten helemaal niks......en dat zit dan op de hoogste posities in ons land.
Het is dan ook geen echt onderzoek hé. De bedoeling is dat de politiek buiten schot blijft en dat wat mensen die toch al richting pensioen gaan de schuld krijgen.

Eerst breek je als politiek een organisatie helemaal af en daarna ben je verbaast over het resultaat.

Eerst vertel je een dienst niet vooraf te controleren, later ben je verbaast over fraude.

Eerst eis je zero tolerance, later ben je verbaast over uitwassen
pi_196424138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:00 schreef Dark het volgende:
Wat ik vooral bijzonder verwonderlijk vind, is dat mensen op enorme hoge posities in de ambtenarij en de regering, masaal getuigen van een super slecht geheugen.
Zichzelf en anderen beschermen.
'Vergeten doet iedereen toch wel eens?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196424176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het is dan ook geen echt onderzoek hé. De bedoeling is dat de politiek buiten schot blijft en dat wat mensen die toch al richting pensioen gaan de schuld krijgen.

Eerst breek je als politiek een organisatie helemaal af en daarna ben je verbaast over het resultaat.

Eerst vertel je een dienst niet vooraf te controleren, later ben je verbaast over fraude.

Eerst eis je zero tolerance, later ben je verbaast over uitwassen
Volgens mij is dat een probleem wat in het hele landelijk bestuur speelt: niet doordenken over de implicaties.

Dat zie je ook bij de stikstof of pfas problematiek. Eerst lekker strenge wetgeving en normen implementeren, en als vervolgens de complete bouwsector stil ligt pas na gaan denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 26 november 2020 @ 18:00:16 #174
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_196424457
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zichzelf en anderen beschermen.
'Vergeten doet iedereen toch wel eens?'
De Nederlandse politiek is massaal aan het dementeren als het gaat om de kinderopvangtoeslag.
Juist dat selectieve dementeren is niet te begrijpen.
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  donderdag 26 november 2020 @ 18:03:04 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196424498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:00 schreef Dark het volgende:

[..]

De Nederlandse politiek is massaal aan het dementeren als het gaat om de kinderopvangtoeslag.
Juist dat selectieve dementeren is niet te begrijpen.
we moeten van de hele kinderopvangtoeslag af, verwerk het maar in de kinderkorting of kinderbijslag en afschalen die ambtenarenkliek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196424847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we moeten van de hele kinderopvangtoeslag af, verwerk het maar in de kinderkorting of kinderbijslag en afschalen die ambtenarenkliek
Direct naar de kinderopvangbedrijven. Dan naar per kind per uur betalen. Niet eerst via ouders, subsidie, potjes hier daar overal, controlemechanismen en vorderingen.

Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn. Maar zodra er ambtenaren bij komen kijken is het opeens rocketscience die koters.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 november 2020 @ 18:33:00 #177
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_196424893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Direct naar de kinderopvangbedrijven. Dan naar per kind per uur betalen. Niet eerst via ouders, subsidie, potjes hier daar overal, controlemechanismen en vorderingen.

Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn. Maar zodra er ambtenaren bij komen kijken is het opeens rocketscience die koters.
Ja duhh... dat is niet de bedoeling, ambtenaren moeten ook eten . :')
  donderdag 26 november 2020 @ 19:15:20 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196425572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Direct naar de kinderopvangbedrijven.
Helemaal niet

De kinderopvang bedrijven is een door de belastingdienst gecreëerde sector

vroeger bestond de kinderopvang niet en mijn vrouw die werkte ook hoor, een buurvrouw paste op en mijn schoonmoeder en ik een dag

Gewoon extra kinderbijslag dan zoeken de ouders het zelf wel uit

dit toeslagen circus opheffen asap
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196428371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Helemaal niet

De kinderopvang bedrijven is een door de belastingdienst gecreëerde sector

vroeger bestond de kinderopvang niet en mijn vrouw die werkte ook hoor, een buurvrouw paste op en mijn schoonmoeder en ik een dag

Gewoon extra kinderbijslag dan zoeken de ouders het zelf wel uit

dit toeslagen circus opheffen asap
Alleen tegenwoordig werkt de buurvrouw ook.

Voor het thuiswerk vanwege corona kon je in een gemiddelde vinexwijk op een doordeweekse dag een kanon afschieten zonder dat iemand het merkt omdat geen mens thuis is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 26 november 2020 @ 22:12:21 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196429052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alleen tegenwoordig werkt de buurvrouw ook.

Voor het thuiswerk vanwege corona kon je in een gemiddelde vinexwijk op een doordeweekse dag een kanon afschieten zonder dat iemand het merkt omdat geen mens thuis is.
nou dan blijf toch lekker thuis met de fors meer kinderbijslag , weet je wat dat kost nu


quote:
In 2018 kregen ouders gemiddeld 4 200 euro aan kinderopvangtoeslag. In totaal werd ruim 2,6 miljard euro uitgekeerd voor bijna 950 duizend kinderen. De overheid heeft het budget voor de kinderopvangtoeslag voor 2019 verhoogd.
4200 euro per jaar NETTO !!!
350 euro per maand NETTO !!

En dan nog wat dat hele uitbetaal circus kost
STOPPEN met dat geldrondpomp gedoe

Lat die ouders zelf een dagje meer thuis blijven dan daarvan

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 26-11-2020 22:20:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 26 november 2020 @ 22:17:42 #181
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_196429209
Geen kinderopvang meer nodig in het Corona -thuiswerk -tijdperk :P
  donderdag 26 november 2020 @ 22:18:56 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196429242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:17 schreef Flow3r het volgende:
Geen kinderopvang meer nodig in het Corona -thuiswerk -tijdperk :P
ook dat

Ik heb vroeger geen ene stuiver kinderiopvang gejkregen, mijn vrouw die werkte ook 3 dagen per week vanaf hiun 4 jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196429284
If you can't feed them, don't have them dan?
  donderdag 26 november 2020 @ 22:25:10 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196429364
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:21 schreef Tlaloc het volgende:
If you can't feed them, don't have them dan?
ik werkte vroeger 6 dagen per week
Dat kan denk ik niet meer

men doet nu de kinderen naar de kinderopvang en gaat zelf thuis schoonmaken , zo ingebakken zit die kinderopvang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196429678
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:38 schreef DrMarten het volgende:
En reken maar dat het is aangekaart door de mensen op de werkvloer. Alleen blijft het dan ergens in de organisatie hangen. Bij welke laag dat dan precies is blijft hier de grote vraag.
En wie denk je dat uiteindelijk lekt naar de pers? Dat komt ook gewoon voort uit frustraties op de werkvloer.
Ik vraag me wel eens af of het zo welbewust was. Of iemand doelbewust de boel zo heeft gestuurd. Of was het meer een stuurloze bende. Hannah Arendt had het over de banaliteit van het kwaad. Hier kan je het misschien hebben over de banaliteit van het ambtenarenapparaat. Oid.
Somebody that I used to know
  donderdag 26 november 2020 @ 22:41:13 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196429730
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:21 schreef Tlaloc het volgende:
If you can't feed them, don't have them dan?
Scheelt wel een hoop overbevolking
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 27 november 2020 @ 21:51:27 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196444500
Pijnlijke memo: mensen met toeslagenschuld van meer dan 3000 euro automatisch bestempeld als fraudeur :o :')

- Iedereen met een toeslagenschuld van meer dan 3000 euro zou van de Belastingdienst automatisch het stempel van fraudeur hebben gekregen. De fiscus wilde zo snel achterstanden wegwerken.

Dat staat in een nieuw opgedoken memo uit 2016 dat staatssecretaris Van Huffelen (Financiën) vrijdag naar buiten brengt. Het gaat om het stempel ’opzet/grove schuld’. Wie dat label kreeg, kwam in grote problemen. Want deze mensen konden geen betalingsregeling krijgen voor hun toeslagschulden en bijvoorbeeld ook geen schuldhulpverlening van de gemeente.

Dat de Belastingdienst vrij makkelijk dit stempel uitdeelde, was al bekend. Maar met de werkwijze die in het memo staat, zouden nog eens duizenden ouders zomaar tot fraudeur zijn bestempeld. En dat mocht ’zonder verdere controle’ gebeuren, staat in het memo. De fiscus overwoog deze botte bijl om de grote achterstanden van ouders die een verzoek tot een betalingsregeling hadden gedaan, weg te werken. De fiscus hoopte dat van de ’totaalvoorraad’ aan verzoeken tot betalingsregelingen op deze manier 3500 ’versneld’ konden worden ’afgedaan’.

Het memo komt opvallend genoeg precies een dag na het aflopen van de verhoren naar de toeslagenaffaire in de Tweede Kamer naar buiten. Van Huffelen zet nog de kanttekening dat ze niet zeker weet of de Belastingdienst de werkwijze ook echt heeft doorgezet. Maar ze noemt het een signaal dat ze ’zeer serieus’ neemt en wil het ’tot de bodem laten uitzoeken’.

https://www.telegraaf.nl/(...)tempeld-als-fraudeur

Om te :r :r
pi_196444700
En alle ambtenaren en politici hadden er buikpijn van, maar wijzen naar elkaar of zeggen het allemaal moeilijk en ingewikkeld was. Dat klinkt op zich wel als ambtenaren, iets niet doen omdat het moeilijk en ingewikkeld is. Ik hoop dat het oordeel keihard zal zijn, voor zowel politici als de ambtenaren top. Maar ik vraag me wel af hoe die ambtenaren gestraft kunnen worden, ze werkten immers wel binnen de wet.
pi_196446046
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pijnlijke memo: mensen met toeslagenschuld van meer dan 3000 euro automatisch bestempeld als fraudeur :o :')

- Iedereen met een toeslagenschuld van meer dan 3000 euro zou van de Belastingdienst automatisch het stempel van fraudeur hebben gekregen. De fiscus wilde zo snel achterstanden wegwerken.

Dat staat in een nieuw opgedoken memo uit 2016 dat staatssecretaris Van Huffelen (Financiën) vrijdag naar buiten brengt. Het gaat om het stempel ’opzet/grove schuld’. Wie dat label kreeg, kwam in grote problemen. Want deze mensen konden geen betalingsregeling krijgen voor hun toeslagschulden en bijvoorbeeld ook geen schuldhulpverlening van de gemeente.

Dat de Belastingdienst vrij makkelijk dit stempel uitdeelde, was al bekend. Maar met de werkwijze die in het memo staat, zouden nog eens duizenden ouders zomaar tot fraudeur zijn bestempeld. En dat mocht ’zonder verdere controle’ gebeuren, staat in het memo. De fiscus overwoog deze botte bijl om de grote achterstanden van ouders die een verzoek tot een betalingsregeling hadden gedaan, weg te werken. De fiscus hoopte dat van de ’totaalvoorraad’ aan verzoeken tot betalingsregelingen op deze manier 3500 ’versneld’ konden worden ’afgedaan’.

Het memo komt opvallend genoeg precies een dag na het aflopen van de verhoren naar de toeslagenaffaire in de Tweede Kamer naar buiten. Van Huffelen zet nog de kanttekening dat ze niet zeker weet of de Belastingdienst de werkwijze ook echt heeft doorgezet. Maar ze noemt het een signaal dat ze ’zeer serieus’ neemt en wil het ’tot de bodem laten uitzoeken’.

https://www.telegraaf.nl/(...)tempeld-als-fraudeur

Om te :r :r
Volgens mij inmiddels zelfs bij (onder?) de 1500. zoiets zag ik tenminste langskomen op Twitter.
Somebody that I used to know
pi_196447049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En alle ambtenaren en politici hadden er buikpijn van, maar wijzen naar elkaar of zeggen het allemaal moeilijk en ingewikkeld was. Dat klinkt op zich wel als ambtenaren, iets niet doen omdat het moeilijk en ingewikkeld is. Ik hoop dat het oordeel keihard zal zijn, voor zowel politici als de ambtenaren top. Maar ik vraag me wel af hoe die ambtenaren gestraft kunnen worden, ze werkten immers wel binnen de wet.
Met al die buikpijn snap ik wel dat het ziekteverzuim daar altijd zo hoog ligt.
pi_196447557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En alle ambtenaren en politici hadden er buikpijn van, maar wijzen naar elkaar of zeggen het allemaal moeilijk en ingewikkeld was. Dat klinkt op zich wel als ambtenaren, iets niet doen omdat het moeilijk en ingewikkeld is. Ik hoop dat het oordeel keihard zal zijn, voor zowel politici als de ambtenaren top. Maar ik vraag me wel af hoe die ambtenaren gestraft kunnen worden, ze werkten immers wel binnen de wet.
Er zijn altijd mensen die wetgevingen omzetten in procedures en werkinstructies en ook die goedkeuren.
Kijk het verhoor van leijten naar blankesteijn. Die lul mag hangen van mij. Aan een hele lage boom. Zodat hij denkt op het laatste moment dat er nog hoop is en extra lang sparteld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196447580
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pijnlijke memo: mensen met toeslagenschuld van meer dan 3000 euro automatisch bestempeld als fraudeur :o :')

- Iedereen met een toeslagenschuld van meer dan 3000 euro zou van de Belastingdienst automatisch het stempel van fraudeur hebben gekregen. De fiscus wilde zo snel achterstanden wegwerken.

Dat staat in een nieuw opgedoken memo uit 2016 dat staatssecretaris Van Huffelen (Financiën) vrijdag naar buiten brengt. Het gaat om het stempel ’opzet/grove schuld’. Wie dat label kreeg, kwam in grote problemen. Want deze mensen konden geen betalingsregeling krijgen voor hun toeslagschulden en bijvoorbeeld ook geen schuldhulpverlening van de gemeente.

Dat de Belastingdienst vrij makkelijk dit stempel uitdeelde, was al bekend. Maar met de werkwijze die in het memo staat, zouden nog eens duizenden ouders zomaar tot fraudeur zijn bestempeld. En dat mocht ’zonder verdere controle’ gebeuren, staat in het memo. De fiscus overwoog deze botte bijl om de grote achterstanden van ouders die een verzoek tot een betalingsregeling hadden gedaan, weg te werken. De fiscus hoopte dat van de ’totaalvoorraad’ aan verzoeken tot betalingsregelingen op deze manier 3500 ’versneld’ konden worden ’afgedaan’.

Het memo komt opvallend genoeg precies een dag na het aflopen van de verhoren naar de toeslagenaffaire in de Tweede Kamer naar buiten. Van Huffelen zet nog de kanttekening dat ze niet zeker weet of de Belastingdienst de werkwijze ook echt heeft doorgezet. Maar ze noemt het een signaal dat ze ’zeer serieus’ neemt en wil het ’tot de bodem laten uitzoeken’.

https://www.telegraaf.nl/(...)tempeld-als-fraudeur

Om te :r :r
Dit lijken me toch echt besluiten door bd zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 november 2020 @ 12:21:28 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196451882
Sibel werd ziek van de Toeslagenaffaire en kan en wil er niets meer over horen

Voor slachtoffers van de Toeslagenaffaire is het moeilijk om naar de parlementaire verhoren te luisteren. Bij Sibel Korkoca zit de pijn simpelweg te diep. ‘Het zijn vreselijke jaren geweest voor ons gezin.’

Sibel Korkoca, die vandaag 38 wordt, vreest dat het niet eens een opluchting zal zijn wanneer de Toeslagenaffaire straks achter de rug is. In welke mate haar gezin ook wordt gecompenseerd, de boosheid zal altijd blijven. Boosheid op een overheid die, zoals ze het verwoordt, iets van haar heeft afgepakt. Iets waar ze recht op had en dat regelmaat bracht in haar leven. “De kinderopvangtoeslag liet mij werken en de balans creëren tussen werk en thuis.”

Dat veranderde op slag toen ze in de nazomer van 2014 De Brief kreeg, een schrijven van de Belastingdienst waarin stond dat ze onterecht kinderopvangtoeslag ontving. Een foutje, dacht Korkoca eerst nog. Kan gebeuren. Maar al heel snel bleek het serieus en was het goed mis. Zij en haar man Hamza werden aangezien voor fraudeurs. Of ze maar even de onterecht verkregen toeslag voor de opvang van hun drie kinderen wilden terugbetalen. Over een periode van vier jaar, ruim 60.000 euro. “Ik werd helemaal gek.”

Op de bank in haar Tilburgse woonkamer komen de spanningen helemaal terug als ze over de voorbije jaren praat. Ze hadden het zo mooi voor elkaar. Hamza met een goede baan als onderhoudsmonteur, Sibel die gelukkig was als apothekersassistente. Van dat werk nam ze na het stopzetten van de toeslag noodgedwongen afscheid om er thuis voor de kinderen te kunnen zijn. “We hebben onze gastouder, via een professioneel bureau dat aan alle voorwaarden voldeed, nog een tijdje uit eigen zak betaald. Maar dat hielden we niet vol. In juli 2015 stopte ik met werken. Dat gaf ellende. Ik vond mijn werk zo leuk. Zó leuk!”

Letterlijk ziek van de affaire
Van de verhoren die momenteel een ontluisterend beeld geven over de wijze waarop de Belastingdienst jarenlang toeslagenfraude bestreed, krijgt Korkoca slechts flarden mee. Een bewuste keuze, ze heeft genoeg stress gehad. “Ik kan en wil het niet meer volgen. Van de spanningen heb ik twee keer een auto-ongeluk veroorzaakt. Ik ben letterlijk ziek geworden van de affaire, was totaal in de war. Het was vreselijk voor ons gezin. En wij zijn maar één voorbeeld. Laatst hadden we een bijeenkomst met premier Rutte. Daar hoorde ik verhalen van andere slachtoffers die zijn gescheiden of hun huis hebben moeten verkopen. Zonder Hamza was het bij ons misschien ook nog erger geweest. Hij is thuis degene die rustig kan blijven.”

Korkoca zat naast de premier. “Het deed me niets. Hij zei dat het gaat goedkomen, ik moet het nog zien. We hebben altijd alle bewijzen kunnen overleggen die onze onschuld aantonen. Pas na jarenlang vechten en veel hulp van onze advocaat wonnen we de zaak en hoefden we niets terug te betalen. Ondertussen was ik wel diep ongelukkig. Nu zijn we bezig met een schadevergoeding. Daar komt eind dit jaar of begin volgend jaar uitsluitsel over, is ons beloofd. Of dat lukt, vraag ik me af. Ja, ik ben ook boos dat het allemaal zo lang moet duren.”

Angst voor aanvragen toeslag
Ze heeft een angst voor blauwe enveloppen ontwikkeld. Ligt er een in de bus, dan is Hamza degene die hem opent. Haar huidige status bij de Belastingdienst? Korkoca zou het niet weten. “Toen we in 2015 opnieuw toeslag aanvroegen, werd de aanvraag meteen geblokkeerd. Inmiddels hebben we vijf kinderen. Doordat ik twee jaar geleden mijn werk weer heb opgepakt, gaat de jongste naar de peuteropvang. Die betalen we zelf. Ik durf gewoon geen toeslag meer aan te vragen, terwijl we er wel recht op hebben. Vriendinnen van mij nemen de kinderen na school mee naar huis, zodat we de naschoolse opvang besparen.”

Dankzij haar nieuwe baan – hetzelfde werk, andere apotheek – heeft Korkoca haar geluk deels hervonden. Maar ze zal de afgelopen zes jaar altijd met zich meedragen, door het diepe dal dat ze heeft bewandeld. “Daarom kunnen ze het eigenlijk nooit echt goedmaken. Ik hoor dat tijdens de verhoren niemand echt verantwoordelijkheid wil nemen. Dat is wel schandalig na alles wat er is gebeurd.”

https://www.topics.nl/sib(...)D&utm_content=topics

Gelukkig wist Rutte er niks van :r
  zaterdag 28 november 2020 @ 16:56:14 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196454969
Verhoren toeslagaffaire afgerond: waarom greep politiek niet in?

Afgelopen week stonden de politieke kopstukken onder ede voor de ondervragingscommissie die de kinderopvangtoeslagenaffaire onderzocht. Ministers en staatssecretarissen die er jarenlang met hun neus bovenop zaten, konden afgelopen week niet uitleggen waarom duizenden ouders verstrikt raakten in de fraudejacht van de Belastingdienst.

quote:
Premier Mark Rutte geeft iedere donderdagochtend les in Den Haag. "Ik leg dan aan kinderen uit dat de rechtsstaat ons beschermt tegen de almacht van de overheid", zei Rutte vrijdag tijdens zijn verhoor
:')

Van bescherming was bij de gedupeerde ouders van de toeslagaffaire jarenlang geen sprake. Deze week moesten (oud-)ministers en staatssecretarissen uitleggen hoe dat is gebeurd.

Dat de ondervragingscommissie er überhaupt is gekomen, is dankzij volhardende Kamerleden (CDA'er Pieter Omtzigt en SP'er Renske Leijten) en journalisten (RTL en Trouw), zei minister Wopke Hoekstra (Financiën). Bij de informatievoorziening ging het al mis.

Dat werd pijnlijk duidelijk vlak voor de verhoren, toen een belangrijke memo toch werd gevonden bij de Belastingdienst, en een dag erna, toen de fiscus opnieuw met belangrijke informatie naar buiten kwam.

'Met de kennis van nu…' :')
De politici die dicht bij de toeslagenaffaire stonden, hadden allemaal hun redenen en argumenten waarom de schuld niet alleen bij hen lag. Er werd wel schuldbewust teruggeblikt. "Met de kennis van nu…", was een veelgehoorde zin, merkte commissievoorzitter Chris van Dam (CDA) op de laatste dag van de verhoren op.

Vooraf hoopte Van Dam dat het voor de gedupeerde ouders, die door het toeslagensysteem in een nachtmerrie belandden, duidelijk zou worden dat zij in ieder geval niet zelf de oorzaak waren van alle ellende.

Dat is onherroepelijk helder geworden, voor zover dat al niet het geval was. Maar de vraag blijft: wie had hier wél iets aan kunnen doen?

Mogelijke oplossingen strandden, belangrijke informatie bereikte niet de juiste minister. De bewindslieden lieten afgelopen week ook zien dat de schuld volgens hen verdeeld is over vele lagen binnen de overheid.

Eric Wiebes, huidig minister van Economische Zaken en van 2014 tot 2017 staatssecretaris van Financiën, tijdens zijn verhoor door de parlementaire enquêtecommissie Kinderopvangtoeslag. (Foto: ANP)

'Je gaat als bewindsman niet over alles' :')
Rutte zei dat zijn ministerie van Algemene Zaken maar klein is tussen de kolossale departementen in Den Haag. Als er dus iets fout gaat op Financiën, gaan Rutte en zijn ambtenaren daar de boel niet overnemen. "Dat willen we ook niet."

Hoekstra is eindverantwoordelijk op Financiën, maar op zijn bureau belanden dagelijks tientallen dossiers. De kinderopvangtoeslag raakt niet eens zijn portefeuille.

De staatssecretaris van Financiën heeft de Belastingdienst onder zijn hoede. Maar de fiscus gaat over de uitvoering van de kinderopvangtoeslag. De regels worden bepaald door de minister van Sociale Zaken.

"Je gaat als bewindsman niet over alles", zei Frans Weekers, staatssecretaris tussen 2010 en 2014. Hij wees daarom naar toenmalig minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher.

Weekers trad uiteindelijk in 2014 af en werd opgevolgd door Eric Wiebes. Ook hij kon niet dé oorzaak aanwijzen. "De aanpak is in een optelsom totaal dramatisch geweest. Maar als je die optelsom niet kent, dan houdt het op."

Wiebes maakte in 2017 plaats voor Menno Snel. Snel zag hoe het toeslagensysteem is gebouwd "zonder een greintje menselijke maat".

'Monster van de macht heeft altijd een redelijk argument' :')
De uitleg van de problemen waren er wel, maar de oorzaak werd er niet mee gevonden. Het deed denken aan de opmerking van PvdA-Kamerlid Henk Nijboer begin dit jaar tijdens een debat over de toeslagenaffaire.

"Het monster van de macht van de overheid heeft altijd weer een redelijk argument."
Het was voor de bewindslieden ook duidelijk dat alleen de ouders die al dit leed is aangedaan echt konden vertellen wat er aan de hand was. Pas na hun verhaal drong het door. "Waren we maar eerder met de ouders in gesprek gegaan", zei Hoekstra.

quote:
Rutte beloofde dat hij, als hij premier blijft, op regelmatige basis met gedupeerde ouders in gesprek zal gaan. :') :')
https://www.nu.nl/politie(...)olitiek-niet-in.html

Rutte :r stel je voor je wordt niet de nieuwe premier, dan ben je werkeloos en heb je tijd zat om met de slachtoffers van je beleid in gesprek te gaan, maar dat ga je dan dus niet doen
Wordt je wel de nieuwe premier, dus we moeten weer op die incompetente machtsgeile lul stemmen :r, dan heeft hij heel even tijd voor een gesprekje
GVD in de rechtszaal heb je tenminste nog spreekrecht als slachtoffer, hier moet je eerst afwachten of de dader weer wordt herkozen en dan maar hopen dat jij de gelukkige bent voor 5 minuten prietpraat met Rutte :r
De lul is heel ziek in zijn hoofd en hoort kaalgeplukt in het gevang zonder proces :( :(
pi_196503593
Dit is wel een aardige samenvatting van de verhoren van afgelopen week.

quote:
Zo verdwenen in de toeslagenaffaire alle signalen in de Haagse Bermudadriehoek

Je zou bijna denken dat de ouders in de toeslagenaffaire zich jarenlang stil hebben gehouden ­– maar het tegenovergestelde is waar. Waar ze ook aanklopten, hun signalen verdwenen. Aan wie dat ligt? Bij de verhoren bleek de afgelopen twee weken dat ambtenaren naar politici wijzen, en politici weer naar ambtenaren.
Incelfrikandel
pi_196550114
Samenvattend, een glas een plas en alles bleef zoals het was.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_196550254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Samenvattend, een glas een plas en alles bleef zoals het was.
Had je wat anders verwacht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196550524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Had je wat anders verwacht?
Helaas niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 4 december 2020 @ 16:18:11 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196551442
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dit is wel een aardige samenvatting van de verhoren van afgelopen week.
[..]

De overheid als vijand van de burger. En iedereen die erbij betrokken was vond dat prima.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 december 2020 @ 21:23:41 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196555329
Verhoren toeslagenaffaire afgerond, maar hoe staat het met de compensatie?
NU.nl
Verhoren toeslagenaffaire afgerond, maar hoe staat het met de compensatie?
De verhoren over de kinderopvangtoeslagaffaire zijn inmiddels achter de rug. De ondervragingscommissie maakt een reconstructie van hoe het zo fout heeft kunnen gaan. Maar wat hebben de gedupeerde ouders daaraan? Velen wachten nog op de beloofde compensatie. Vrijdag geeft het kabinet een update. Hoe staat het er nu voor?

De compensatieregeling komt maar moeizaam op gang. Staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Toeslagen) moest de Kamer in september melden dat de herstelbetalingen vertraging oplopen, omdat het "beoordelen en het écht helpen van gedupeerde ouders om hun leven weer op orde te krijgen complexer blijkt dan gedacht".

Ook draait de herstelorganisatie, die in allerijl binnen de Belastingdienst is opgezet om de betalingen uit te voeren, nog niet op volle toeren.

Dit jaar worden naar verwachting drie- tot zeshonderd ouders gecompenseerd, mogelijk komen ruim twintigduizend gedupeerden hiervoor in aanmerking. "In dit tempo doen we er honderd jaar over", zei een gefrustreerde Pieter Omtzigt (CDA) tijdens een Kamerdebat in oktober.

Aanvankelijk werd toegezegd dat er voor het einde van dit jaar vijfduizend ouders gecompenseerd zouden worden.

Zie ook: Verhoren toeslagaffaire afgerond: waarom greep politiek niet in?
Ouders kregen na aandringen van SP 750 euro

De vertraging en het geringe aantal compensaties leidde tot woede in de Kamer. SP'er Renske Leijten vroeg Van Huffelen in oktober om gedupeerde ouders op zijn minst een voorschot van 1.000 euro te geven, zodat zij in ieder geval iets hebben voor de dure decembermaand.

Het kabinet besloot uiteindelijk 750 euro te geven aan de ouders die zich voor 1 november hebben gemeld voor compensatie. Het gaat om ongeveer negenduizend ouders, van wie inmiddels 8.600 de gift hebben ontvangen. Van het overige deel is de Belastingdienst nog op zoek naar gegevens zodat de 750 euro overgemaakt kan worden.

Het bedrag wordt niet verrekend met de nog uitstaande compensatie en hoeft ook niet te worden terugbetaald als blijkt dat je helemaal geen recht hebt op compensatie.

Onduidelijk hoeveel geld beschikbaar is voor compensatie

De Kamer wil ook duidelijkheid over het bedrag dat het kabinet heeft gereserveerd voor de compensatieregeling voor volgend jaar.

Het viel CDA'er Omtzigt op dat er in september op Prinsjesdag andere bedragende in de boeken stonden dan bij de de herziening van de rijksbegroting in de Najaarsnota.

Omtzigt wil nu precies weten hoeveel het kabinet dit en volgend jaar gaat uitgeven aan de compensatieregeling. Op 15 december staat een debat op de agenda over de hersteloperatie van de kinderopvangtoeslag.

https://www.nu.nl/politie(...)-de-compensatie.html

Het zal wat worden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')