abonnement Unibet Coolblue
pi_196371884
Mijn technische DJ kennis is nog een beetje van de oude, analoge stempel, dus heb ik even jullie hulp nodig.
Ik ben op zoek naar een software programma voor op mijn macbook pro die eigenlijk dezelfde tools heeft als een sampler. Ik had altijd een Roland SP-404 daar kan je simpelweg samples/geluiden op een geheugenkaartje zetten en met behulp van verschillende banks kan je dan de geluiden koppelen aan verschillende buttons. Als je dan meerdere keren op de knoppen drukt speelt het geluid steeds opnieuw af. Nu weet ik dat tegenwoordige DJ's dit allemaal via hun laptopje doen on stage. Volgens mij gebruiken ze daarvoor een software programma waarin ze ook al hun muziek in hebben geladen, daar zit dan denk ik ook een sampler functie in die je kan toewijzen aan bepaalde knoppen. Nu ben ik dus op zoek naar een programma waar mee ik dit het beste kan doen.

Wat ook van belang is is dat als ik op een andere knop druk dat dan het huidige geluid stopt.
Voorbeeld: Als ik geluid 1 in start en ik druk op geluid 4, dan geluid 1 dan stopt.
Wie kan mij helpen?



[ Bericht 6% gewijzigd door BigSign op 23-11-2020 01:50:29 ]
pi_196375724
Gewoon “djay” of VirtualDJ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_196376002
Je begrijpt wel dat een SP iets heeeeeeeeeeeel anders is dan djen?
  maandag 23 november 2020 @ 12:48:48 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196376062
Veel DJ's/producers die 'livesets' doen gebruiken ableton met een midicontroller.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196379604
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 12:44 schreef Document1 het volgende:
Je begrijpt wel dat een SP iets heeeeeeeeeeeel anders is dan djen?
Nogal een generaliserend antwoord.. Er zijn zat DJ's die de SP ook gewoon tijdens livesets gebruiken voor wat losse geluiden er in te gooien, voornamelijk Hiphop DJ's.
pi_196384692
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:04 schreef BigSign het volgende:

[..]

Nogal een generaliserend antwoord.. Er zijn zat DJ's die de SP ook gewoon tijdens livesets gebruiken voor wat losse geluiden er in te gooien, voornamelijk Hiphop DJ's.
Ik denk dat je je even moet gaan verdiepen in tractor en aanverwante. Als je een mixer koopt die.met.midifuncties overweg kan dan ben je al een heel eind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')