abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 20:13:21 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196368379
Mijn e-mailadres is bekend bij criminelen blijkbaar want ik krijg allerlei mails dat ik bijv een hypotheek zou hebben afgesloten bij BLG Wonen.

Wat kan ik nu het beste doen? Ander e-mailadres nemen of een andere bank nemen? Spaarrekening vergrendelen? Wie heeft raad?
pi_196368409
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:13 schreef Mishu het volgende:
Mijn e-mailadres is bekend bij criminelen blijkbaar want ik krijg allerlei mails dat ik bijv een hypotheek zou hebben afgesloten bij BLG Wonen.

Wat kan ik nu het beste doen? Ander e-mailadres nemen of een andere bank nemen? Spaarrekening vergrendelen? Wie heeft raad?
Mail adres / headers in je spamfilter opnemen en klaar.
pi_196368896
Kreeg ik ook. Gewoon niet op reageren
  zondag 22 november 2020 @ 20:46:59 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196368917
Je kunt ook op de website van de fraudehelpdesk kijken of de mail die jij kreeg al eens is gemeld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196369277
Heb je ook een hypotheek bij BLG?
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 22 november 2020 @ 21:23:38 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196369486
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je ook een hypotheek bij BLG?
Nope.
pi_196369505
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nope.
oh niks aan de hand dan toch.
5 Ferrari's op videoband!
pi_196369815
Waarom zou iemand een hypotheek op jouw naam regelen met jouw mailadres? is het geen phising om te zorgen dat je op een link klikt? Is het een betrouwbare link?

Wat voor gegevens staan er in de mail? Staat er prive info in of alleen wat publiekelijke info?
  zondag 22 november 2020 @ 21:45:26 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196369952
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:39 schreef Brad het volgende:
Waarom zou iemand een hypotheek op jouw naam regelen met jouw mailadres? is het geen phising om te zorgen dat je op een link klikt? Is het een betrouwbare link?

Wat voor gegevens staan er in de mail? Staat er prive info in of alleen wat publiekelijke info?
Ja het is phishing spoofing whatever. Maar voelt niet chill dat mijn e-mailadres in hun bestand zit.
pi_196370355
Email adressen van bijna iedereen liggen overal. Dat is niet te voorkomen als je iets online wilt doen, helaas. Je kunt het wel een tijdje beperkt houden door op te letten, maar er kan altijd malware bij iemand anders staan die je email adres heeft (aan wie je ooit wat gestuurd hebt) dus helemaal voorkomen kun je toch niet.
  zondag 22 november 2020 @ 22:29:37 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196370592
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 november 2020 @ 22:38:48 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196370703
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:08 schreef TechLight het volgende:
Email adressen van bijna iedereen liggen overal. Dat is niet te voorkomen als je iets online wilt doen, helaas. Je kunt het wel een tijdje beperkt houden door op te letten, maar er kan altijd malware bij iemand anders staan die je email adres heeft (aan wie je ooit wat gestuurd hebt) dus helemaal voorkomen kun je toch niet.
Maar zolang je niet op een link klikt is het toch ongevaarlijk?
  zondag 22 november 2020 @ 22:39:48 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196370716
quote:
Hey grappig, dat stond er eerder vandaag nog niet. Blijkbaar is er aan de bel getrokken in Limburg.
pi_196371101
Daarom je eigen domein nemen met een catch all, dus dat alle email voor het domein bij je komt. En dan kun je overal waar je je email moet opgeven de naam van de dienst voor het @ zetten. Bijv fok@jedomein, albertheijn@jedomein etc. Als je dan spam of fishing mail krijgt zie je meteen aan het adres wie er heeft gelekt.
pi_196372203
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hey grappig, dat stond er eerder vandaag nog niet. Blijkbaar is er aan de bel getrokken in Limburg.
Natuurlijk wel: http://web.archive.org/we(...)nl/valse-e-mail.html
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196374273
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar zolang je niet op een link klikt is het toch ongevaarlijk?
Ik doelde meer op de mogelijkheid dat de computer of het systeem van iemand gehackt is, en daarmee het adesboek gevonden/opgehaald kan worden. Dat kan ook komen door klikken op een link, maar ook door andere kwetsbaarheden in software. Er is zelfs een geval bekend waar alleen maar door het tonen van een plaatje al iets gedaan kon worden (door fouten in de software dus). Ik zou daar niet te veel wakker van liggen, want dan kan je beter in een grot gaan wonen. Maar wel je computer en software up to date houden zodat het risico klein is. En inderdaad, vooral niet klikken op links in emails (ik klik ook vrijwel nooit in links in valide emails, maar gebruik mijn eigen bookmarks)
pi_196374372
Wie zijn mail adres is niet bekend bij criminelen eigenlijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196375153
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:38 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de mogelijkheid dat de computer of het systeem van iemand gehackt is, en daarmee het adesboek gevonden/opgehaald kan worden. Dat kan ook komen door klikken op een link, maar ook door andere kwetsbaarheden in software. Er is zelfs een geval bekend waar alleen maar door het tonen van een plaatje al iets gedaan kon worden (door fouten in de software dus). Ik zou daar niet te veel wakker van liggen, want dan kan je beter in een grot gaan wonen. Maar wel je computer en software up to date houden zodat het risico klein is. En inderdaad, vooral niet klikken op links in emails (ik klik ook vrijwel nooit in links in valide emails, maar gebruik mijn eigen bookmarks)
Veel apps op telefoon vragen ook rechten om je contact gegevens in te zien. Als daar jouw e-mail adres instaat, dan wordt dit gedeeld met de makers vab de app.
Dus als iemand anders jouw email adres opslaat bij contacten en zon app gebruikt dan staat ergens op de wereld jouw mail adres daar.

Als je zzper bent en je zet je mail adres op je website dan sta he ook in die lijst omdat er programnas zijn die elke website scannen op mail adressen en dat gebeurt dagelijks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196379304
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wie zijn mail adres is niet bekend bij criminelen eigenlijk?
Het ligt er aan wat er voor het apenstaartje van m'n catch-all staat ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door investeerdertje op 23-11-2020 17:09:45 ]
pi_196558718
ik heb een mailadres waarop ik maandelijks honderden van dat soort mails krijg. Ik zou lid zijn bij T-Mobile, dingen hebben besteld voor mijn niet bestaande auto en zelfs een Nigeriaanse bankrekening hebben. De meeste van dit soort gevallen betreft valse mails met als enige doel jou op (phishing) links te laten klikken. In een beperkt aantal gevallen is jouw mailadres misschien echt gekoppeld aan een account ergens. In beide gevallen gewoon negeren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 5 december 2020 @ 05:48:03 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196558952
Gewoon gore plaatjes terugmailen totdat ze kappen.
pi_196559554
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:48 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon gore plaatjes terugmailen totdat ze kappen.
LOL ja foto's van politicy naar ze sturen :D })
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196565422
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2020 23:08 schreef Farenji het volgende:
Daarom je eigen domein nemen met een catch all, dus dat alle email voor het domein bij je komt. En dan kun je overal waar je je email moet opgeven de naam van de dienst voor het @ zetten. Bijv fok@jedomein, albertheijn@jedomein etc. Als je dan spam of fishing mail krijgt zie je meteen aan het adres wie er heeft gelekt.
Zoiets doe ik ook maar dan zonder catch all, ik maak voor (bijna) elke dienst/webwinkel een nieuwe email alias aan, komt er teveel spam op dat adres dan hef ik dat adres gewoon weer op.
pi_196567341
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2020 23:08 schreef Farenji het volgende:
Daarom je eigen domein nemen met een catch all, dus dat alle email voor het domein bij je komt. En dan kun je overal waar je je email moet opgeven de naam van de dienst voor het @ zetten. Bijv fok@jedomein, albertheijn@jedomein etc. Als je dan spam of fishing mail krijgt zie je meteen aan het adres wie er heeft gelekt.
Dit is ook erg handig om de gevaren tegen te gaan van gelekte paswoorden die ergens in een database staan. Als ze die namelijk aan je mailadres kunnen koppelen, heb je een grote kans dat ze ook in kunnen loggen. Door overal een ander mailadres te gebruiken kun je dat risico enorm verminderen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196567408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dit is ook erg handig om de gevaren tegen te gaan van gelekte paswoorden die ergens in een database staan. Als ze die namelijk aan je mailadres kunnen koppelen, heb je een grote kans dat ze ook in kunnen loggen. Door overal een ander mailadres te gebruiken kun je dat risico enorm verminderen.
Het is natuurlijk nog beter om ook overal een ander wachtwoord te gebruiken.
pi_196567527
Ik gebruik overal hetzelfde wachtwoord, nou ja, bijna overal.

Dan een authenticator aan vast plakken, good luck met dat te hacken.

Mail adres is al door hacks op 7 verschillende databases gelekt, wachtwoord volgens passwordpwned nog nooit.
pi_196567581
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is natuurlijk nog beter om ook overal een ander wachtwoord te gebruiken.
Daar ben ik de laatste jaren wel mee begonnen, maar gezien het ongelooflijke aantal sites waar ik een account heb (volgens mijn paswoordmanager 500+) heb ik nog niet alle sites uit het verleden kunnen bijwerken. Voor de belangrijke dingen heb ik inmiddels wel een zeer lastig maar makkelijk te onthouden wachtwoord waar ik in principe mijn paswoordmanager ook niet voor nodig heb. Voor minder belangrijke dingen gebruik ik een random wachtwoord dat ik niet onthoud.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:08:19 #28
3542 Gia
User under construction
pi_196568674
Nu bij Kassa.
pi_196569590
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik gebruik overal hetzelfde wachtwoord, nou ja, bijna overal.

Dan een authenticator aan vast plakken, good luck met dat te hacken.

Mail adres is al door hacks op 7 verschillende databases gelekt, wachtwoord volgens passwordpwned nog nooit.
Of overal bijna het zelfde wachtwoord gebruiken. Maar dan de eerste of laatste twee letters varieren met letters van de betreffende site. Nog steeds niet waterdicht als iemand echt tijd in jou persoonlijk gaat steken, maar het helpt wel tegen geautomatiseerd gehackte wachtwoorden uitproberen.

quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2020 23:08 schreef Farenji het volgende:
Daarom je eigen domein nemen met een catch all, dus dat alle email voor het domein bij je komt. En dan kun je overal waar je je email moet opgeven de naam van de dienst voor het @ zetten. Bijv fok@jedomein, albertheijn@jedomein etc. Als je dan spam of fishing mail krijgt zie je meteen aan het adres wie er heeft gelekt.
En het helpt ook om te zien of een e-mail authentiek is. Ik had ooit een nieuwe bankpas aangevraagd en een paar dagen daarna kreeg ik puur toevallig zo'n phising-mail van mijn eigen bank met 'uw bankpas is geblokkeerd, klik hier". Wat betreft de timing klopte het, het was maar dat ik het een beetje rare procedure vond en dus het 'aan-'-emailadres ging checken.

[ Bericht 18% gewijzigd door stavromulabeta op 05-12-2020 20:17:19 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:54:34 #30
3542 Gia
User under construction
pi_196570278
Heb laatst een berichtje gehad dat mijn bankpas bijna verliep, met een link die sterk leek op de website van de rabobank. Uiteraard trap je daar niet in.
Komt bij dat mijn pas nog lang niet verloopt.
pi_196570309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:54 schreef Gia het volgende:
Heb laatst een berichtje gehad dat mijn bankpas bijna verliep, met een link die sterk leek op de website van de rabobank. Uiteraard trap je daar niet in.
Komt bij dat mijn pas nog lang niet verloopt.
Maar als je pas wel bijna zou verlopen had je toch wel even op de link geklikt, gewoon voor de zekerheid?
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:02:51 #32
3542 Gia
User under construction
pi_196571711
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:57 schreef Farenji het volgende:


Maar als je pas wel bijna zou verlopen had je toch wel even op de link geklikt, gewoon voor de zekerheid?
Op de link klikken doet nog niks, je kwam dan in een omgeving, gelijkend op de site van rabobank, waar je een nieuwe pas kunt aanvragen, als je je nummer en pincode invoert. 😅
pi_196574908
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja het is phishing spoofing whatever. Maar voelt niet chill dat mijn e-mailadres in hun bestand zit.
Markeer het als spam en laat het los. Bijna iedereens email adres of andere data ligt toch al verspreid op internet. De politie of een andere instantie zoekt het wel uit. Het is slecht een email adres. Jij hebt het geblokkeerd en ze kunnen niet meer communiceren met je en dus heb je geen last meer van hun. De rest is aan de instanties. Maak je geen zorgen.
pi_196574921
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:43 schreef phoenyx het volgende:
Al je geld snel uitgeven, van een kale kip kunnen ze niet plukken
:D
  zondag 6 december 2020 @ 19:44:19 #35
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_196588204
veel nigeriaanse mails hier. als u 200E overmaakt dan etc. Ok mijn accountant en advocaat nemen op korte termijn contact met u op Nooit geen mails meer gehad hahahaha
pi_196593361
Toevallig zie ik zelf ook zulke mail, zat ooit bij gateHub wat destijds gehackt zou zijn geweest.

Heel af en toe krijg ik dan mail alsof het van mijn eigen e-mail adres afkomstig is, kijk je verder naar het oorspronkelijke bericht (Gmail de drie puntjes rechtsboven aan bij desbetreffende mail) en dan zie je dat bij “received from” opeens een heel ander adres staat.

Ook zal je tekst zien staan als fail of softfail, wat aangeeft dat je mail systeem prima doorheeft dat het niet van jouw eigen mailadres afkomt.

In mijn geval werd het verstuurd vanuit Mexico van een of andere huawei cloud.. thanks China!

Maar goed, melden als phishing indien noodzakelijk en verder gaan met je leven.
pi_196613117
Nu zo sms binnen op mijn werktelefoon dat mijn betaalpas bij ABN AMRO verloopt. Ik heb geen rekening bij ABN AMRO en telefoonnummer van mijn werk heb ik echt niet achtergelaten op bepaalde sites om een account aan te maken.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')