abonnement Unibet Coolblue
pi_196377131
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:43 schreef HMS het volgende:
Juist hierom mag er bij ons geen auto uitgezocht worden die buiten je bijdrage valt. Wil je die grotere auto bij mijn werkgever, dan geen lease via het bedrijf en kan je de autokostenvergoeding krijgen. Voorkomt dit soort zken direct. Want ja, de restwaarde van mijn leaseauto zal wat groter zijn door minder KM's en ja, er wordt nu minder brandstof verstookt door mij, maar ook daar merk ik niks van. Daar heeft de lease-maatschappij een mazzeltje mee denk ik. En ik weet niet wie dat voordeeltje uiteindelijk heeft in mijn geval, maar het maakt mij niet uit.

Ik heb geen eigen bijdrage, en jij kennelijk wel. Ik snap dat het oneerlijk voelt als jij wel moet blijven betalen en zij de "voordelen" hebben, maar dat werkt met schade aan de auto al eigenlijk net zo. Dat heet bedrijfsrisisco, in dit geval gunstig voor hun. Jij wilde die lease-auto en dekte alles ermee af. Je nam geen risico. Daar "betaal" je nu voor. Had je eigen auto gereden, dan had je wel de mazzel gehad. Ik ken niet al je afspraken hierover, maar soms heb je pech met je keuzes. Als je echter brandstof zelf moet betalen bv, dan kan je daar wel een verhaal over beginnen.

Mijn punt: Soms heb je pech. Keuzes uit het verleden komen soms gewoon niet lekker uit.
De reden die in dit topic aangehaald wordt is over het algemeen niet een reden voor een werkgever om het leasebeleid op te baseren. Het niet toestaan van een budgetoverschrijding heeft over het algemeen te maken met het feit dat je werkgever bij uitdiensttreding niet een auto in de pool wil hebben die lastiger door te schuiven valt naar een andere medewerker.

Het is met leasen heel eenvoudig. Uiteindelijk liggen de kosten bij de werkgever en die vraagt in bepaalde gevallen een bijdrage van de werknemer voor het privé gebruiken van de auto (en dus het verhogen van de leasekosten van werkgever).

Brandstof is altijd kosten werkgever. Verbruik je meer brandstof dan het voorschot dan betaalt je werkgever bij. Verbruik je minder brandstof dan het voorschot dan krijgt je werkgever terug.

Feit dat een auto minder kilometers maakt betekent wel dat de leasekosten dalen. De werkgever zal namelijk een bedrag aan minder kilometers terug ontvangen als over de gehele looptijd blijkt dat er minder is gereden dan waarop het leasecontract is afgesloten. De vraag is dan alleen of dat is veroorzaakt door minder zakelijke (en woon-werk) kilometers of ook (deels) door minder privé kilometers.
pi_196378676
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De reden die in dit topic aangehaald wordt is over het algemeen niet een reden voor een werkgever om het leasebeleid op te baseren. Het niet toestaan van een budgetoverschrijding heeft over het algemeen te maken met het feit dat je werkgever bij uitdiensttreding niet een auto in de pool wil hebben die lastiger door te schuiven valt naar een andere medewerker.

Het is met leasen heel eenvoudig. Uiteindelijk liggen de kosten bij de werkgever en die vraagt in bepaalde gevallen een bijdrage van de werknemer voor het privé gebruiken van de auto (en dus het verhogen van de leasekosten van werkgever).

Brandstof is altijd kosten werkgever. Verbruik je meer brandstof dan het voorschot dan betaalt je werkgever bij. Verbruik je minder brandstof dan het voorschot dan krijgt je werkgever terug.

Feit dat een auto minder kilometers maakt betekent wel dat de leasekosten dalen. De werkgever zal namelijk een bedrag aan minder kilometers terug ontvangen als over de gehele looptijd blijkt dat er minder is gereden dan waarop het leasecontract is afgesloten. De vraag is dan alleen of dat is veroorzaakt door minder zakelijke (en woon-werk) kilometers of ook (deels) door minder privé kilometers.

Dat is dus wat ik bedoel, ik omschreef het gewoon verkeerd. Dank voor de verbetering! In mijn geval is het 3-4 tanken per week gezakt naar 3 x (!!) vanaf half maart 2020, dat is inclusief onze toch al weinige prive-kilometers. We rijden weing prive met deze auto maar wilden niet opletten of we over de 500 km kwamen.
Ik denk dat ik op het hele contract ongeveer 40000 km minder dan contractueel heb gereden als het contract afloopt.

[ Bericht 5% gewijzigd door verita op 23-11-2020 16:07:21 (verduidelijking) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')