abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2020 @ 19:40:00 #151
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196521082
Ondertussen gaat dit topland lekker snel vaccineren terwijl Nederland pruttelt en stottert naar vier januari.

Wat stort dat land in zeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 december 2020 @ 19:46:07 #152
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196521182
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Prima dat je tegen quantitative easing bent hoor, maar als ik jouw logica doortrek heeft het VK dus ook dat beleid:
[..]

En toch is daar de vermogensongelijkheid veel minder hard toegenomen sinds 2008 dan in de meeste eurozone landen, niet in de laatste plaats Nederland.

https://en.wikipedia.org/(...)s_by_wealth_equality

Verenigd Koninkrijk: van 0.697 naar 0.747 GINI
Duitsland: van 0.667 naar 0.816 GINI
Nederland: van 0.650 naar 0.902 GINI

Heb even geen zin om wetenschappelijke papers op te zoeken.

Wordt eens wakker! Doe eens jullie ogen open! Alsof hier geen media manipulatie plaats vindt, het afbreken van de rechtsstaat en ga zo maar door.

twitter

twitter


De Brexit heeft daar maar zijdelings mee te maken. In de EU zitten of niet. Allemaal misstanden, eens, maar economisch zal het een topland blijven, en blijven ze de beste in een aantal belangrijke sectoren.

Zelfgenoegzaamheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 december 2020 @ 19:53:25 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196521289
Maar goed, toen we die discussie eerder hadden, werd desnoods plan twee ingezet: "wat is het probleem". Ik hoor het Hanca nog zeggen. Het is helemaal geen probleem, de vermogensongelijkheid.

Prima. Maar wees dan consequent. Ga het er dan niet bij slepen wanneer andere landen de maat worden genomen. Lekker verkneukelen hoe slecht het elders is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 20:52:48 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196522199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, toen we die discussie eerder hadden, werd desnoods plan twee ingezet: "wat is het probleem". Ik hoor het Hanca nog zeggen. Het is helemaal geen probleem, de vermogensongelijkheid.

Prima. Maar wees dan consequent. Ga het er dan niet bij slepen wanneer andere landen de maat worden genomen. Lekker verkneukelen hoe slecht het elders is.
Maar wacht even, het gaat volgens jou toch hosanna in het VK? Fantastische top economie , toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 20:55:03 #155
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196522247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ondertussen gaat dit topland lekker snel vaccineren terwijl Nederland pruttelt en stottert naar vier januari.

Wat stort dat land in zeg.
Ben jij een beetje de weg kwijt of zo? Ze doen maar, ik zie liever dat de EMA grondig is dan snel met goedkeuring voor een vaccin maar blijkbaar vind jij het een goed teken dat men zijn werk niet naar behoren doet in het VK.

PS: het VK is koploper in doden in Europa door covid. Wat was dat over instorten?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 2 december 2020 @ 21:45:30 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196523321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wacht even, het gaat volgens jou toch hosanna in het VK? Fantastische top economie , toch?
Ik leg het wat genuanceerder uit maar inderdaad, het blijft een topeconomie. Het blijft wereldtop in een aantal sectoren.

Als afleidingsmanoeuvre komen 'jullie' dan met zaken zoals de ongelijkheid (wat dan voor Nederland zogenaamd niet zou boeien), en dat is inderdaad vervelend, maar doet niets af aan de economische sterkte.

Wel is het zo dat de ongelijkheid waarschijnlijk groei en welvaart kost, zegt de OESO en IMF, maar, daar gaan we weer, dit geldt voor heel veel landen en zal blijven gelden, ook als je in de eurozone blijft. Sterker, daar is de vermogensongelijkheid véél sterker gegroeid. Vervelend voor jullie, maar is wel zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 2 december 2020 @ 21:59:30 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196523588
Kortom, het is de kliek van de zelfgenoegzame regenten papegaaien.

Bepaalde dingen zijn alleen maar slecht als ze in een ander land plaats vinden. Is er een onderklasse dichter bij huis, dan zien we @capricia dingen posten als dat dit goed is voor de ondernemers. Of dat vermogensongelijkheid niet boeit.

Om woedend van te worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 22:04:26 #158
236264 crew  capricia
pi_196523664
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
Kortom, het is de kliek van de zelfgenoegzame regenten papegaaien.

Bepaalde dingen zijn alleen maar slecht als ze in een ander land plaats vinden. Is er een onderklasse dichter bij huis, dan zien we @:capricia dingen posten als dat dit goed is voor de ondernemers. Of dat vermogensongelijkheid niet boeit.

Om woedend van te worden.
Ja. Dat is ook goed op de korte termijn voor ondernemers. Velen kijken overigens niet verder dan die korte termijn.
Maar dat wil niet zeggen dat ik daar achter sta.
Afschaffen minimum loon zouden ondernemers ook wel zien zitten. :+
Definitely not CIA
pi_196525184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, toen we die discussie eerder hadden, werd desnoods plan twee ingezet: "wat is het probleem". Ik hoor het Hanca nog zeggen. Het is helemaal geen probleem, de vermogensongelijkheid.

Prima. Maar wees dan consequent. Ga het er dan niet bij slepen wanneer andere landen de maat worden genomen. Lekker verkneukelen hoe slecht het elders is.
Ach bij ons groeit iig niet ruim 30% van de kinderen op onder de armoedegrens

En laten we de UK ook ver achter ons vwb inkomensongelijkheid.

https://longreads.cbs.nl/(...)rijwel%20onveranderd.

Om nog maar te zwijgen over sociale uitsluiting.

Allemaal veel belangrijker dan wie het meeste vermogen heeft
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196526660
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:53 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, toen we die discussie eerder hadden, werd desnoods plan twee ingezet: "wat is het probleem". Ik hoor het Hanca nog zeggen. Het is helemaal geen probleem, de vermogensongelijkheid.

Prima. Maar wees dan consequent. Ga het er dan niet bij slepen wanneer andere landen de maat worden genomen. Lekker verkneukelen hoe slecht het elders is.
Je zit hier knalhard te liegen, eigenlijk eis ik dat je je post verwijderd. Ik heb nog nooit gezegd dat inkomensongelijkheid geen enkel probleem is. Ik heb alleen altijd gezegd dat het vooruit helpen van de onderklasse zin heeft, het geld afpakken van de rijken niet. Maar jij bent ondertussen zo'n leugenachtige windvaan geworden, een karikatuur van de Klopkoek van een jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 3 december 2020 @ 08:06:52 #161
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196526723
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je zit hier knalhard te liegen, eigenlijk eis ik dat je je post verwijderd. Ik heb nog nooit gezegd dat inkomensongelijkheid geen enkel probleem is. Ik heb alleen altijd gezegd dat het vooruit helpen van de onderklasse zin heeft, het geld afpakken van de rijken niet. Maar jij bent ondertussen zo'n leugenachtige windvaan geworden, een karikatuur van de Klopkoek van een jaar geleden.
Het lijkt erop dat sommige mensen in hun leven ergens een afslag missen en dan opeens als spookrijder op de rechter baan terecht zijn gekomen. Manoeuvrerend tussen het tegemoetkomende verkeer proberen ze met linkse argumenten rechts beleid te verdedigen. Op zijn best is dat nogal wonderlijk.

Er is van alles mis met de EU, er is ook heel veel goeds uit de EU gekomen. Natuurlijk kun je de EU (willen) afbreken, hervormen lijkt mij gewoon een stuk slimmer.

Objectief beschouwd was het VK er niet al te best aan toe voor de toetreding tot Europa. Er is weinig reden om aan te nemen dat het nu beter gaat worden. En van economische neergang hebben vooral de lagere klassen direct last. Zeker weten doen we dat natuurlijk niet, het is een boeiend experiment. Persoonlijk zou ik nooit met de toekomst van de generaties na mij dobbelen. Maar hé, wie ben ik?
pi_196526881
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
  donderdag 3 december 2020 @ 08:46:21 #163
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196526973
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
Heeft werkelijk helemaal niets met Brexit te maken. Gewoon onzin. Johnson c.s. willen ook wel eens een positief berichtje af kunnen geven, dus forceren ze wat shortcuts in het testtraject.
pi_196526989
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
Feit is wel dat de Britten dankzij links rijden en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van links rijden dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 3 december 2020 @ 08:50:15 #165
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196527004
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Feit is wel dat de Britten dankzij links rijden en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van links rijden dus.
Overigens ben ik er heel blij mee. Miljoenen Britten die als proefkonijn dienen voor het vaccin, veilig met 30 kilometer water er tussen! Breekt Corona Zombisme daadwerkelijk uit zoals Lamme Frans c.s. denken, dan hoeven we alleen de tunnel maar op te blazen!
  donderdag 3 december 2020 @ 09:08:47 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196527134
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach bij ons groeit iig niet ruim 30% van de kinderen op onder de armoedegrens

En laten we de UK ook ver achter ons vwb inkomensongelijkheid.

https://longreads.cbs.nl/(...)rijwel%20onveranderd.

Om nog maar te zwijgen over sociale uitsluiting.
En we gaan weer cherry picken (en ja, ik heb al eerder gezegd dat daar dingen niet goed zijn, maar dat hangt slechts ten dele af van een Brexit of niet, en de negatieve trend is in de EU misschien nog wel sterker geweest de laatste 10 jaar).

quote:
Allemaal veel belangrijker dan wie het meeste vermogen heeft
Flauwekul. Vermogensongelijkheid is ook belangrijk, niet in de laatste plaats de economische stabiliteit, maar vooral voor hoeveel stukken je op het Risk bord hebt staan. Voor de machtsvraag en democratie is het een belangrijke dimensie. Zie onderstaande link voor onderbouwing.

De belangrijkste reden waarom inkomensongelijkheid tot voor kort veel meer aandacht heeft gehad, is omdat het lange tijd veel beter gemeten kon worden (hoewel Nederland juist een omgekeerd verhaal is: het kon beter gemeten worden tot 1980).

https://esb.nu/esb/200599(...)verdeeld-dan-gedacht

Figuur 1
Verdeling van vermogen- werkelijke, ideale en ingeschatte situatie


quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je zit hier knalhard te liegen, eigenlijk eis ik dat je je post verwijderd. Ik heb nog nooit gezegd dat inkomensongelijkheid geen enkel probleem is. Ik heb alleen altijd gezegd dat het vooruit helpen van de onderklasse zin heeft, het geld afpakken van de rijken niet. Maar jij bent ondertussen zo'n leugenachtige windvaan geworden, een karikatuur van de Klopkoek van een jaar geleden.
Ik lieg alles behalve hier:
POL / Neoliberalisme wat houdt het in? #34

Het is wel duidelijk dat het alleen een probleem is (zonder bagatel of wat dan ook) wanneer anderen de maat kunnen worden genomen. De zelfgenoegzame regentenkaste, met maar een zéér matig beeld over het eigen land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 december 2020 @ 09:10:31 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196527162
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
Dit dus.

Men zal zich in bochten moeten gaan wringen wanneer de Britten er gewoon goed uit gaan komen. Dan zullen er problemen bij worden gesleept die overal een probleem zijn én ook al een probleem waren mét EU lidmaatschap.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 december 2020 @ 09:17:34 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196527230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat sommige mensen in hun leven ergens een afslag missen en dan opeens als spookrijder op de rechter baan terecht zijn gekomen.
Drie keer links is ook rechts!

quote:
Manoeuvrerend tussen het tegemoetkomende verkeer proberen ze met linkse argumenten rechts beleid te verdedigen. Op zijn best is dat nogal wonderlijk.
Nou nee. Meer iets van 'gelijke monikken, gelijke kappen'. De eurozone met tuig als Draghi is net zo slecht, en is voor de vermogensongelijkheid nog veel slechter geweest, terwijl ondertussen landen in de permanente armoede worden gestort.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196527344
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
Chief Executive June Raine van de MHRA heeft dat tegengesproken (en ik ga er stiekem van uit dat die toch een zeker beeld heeft van wat er wel en niet waar is in haar organisatie - aan de andere kant, dat denk ik dan weer niet van Boris).

Bron: https://www.independent.c(...)brexit-b1765005.html
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:35:33 #170
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_196527424
quote:
6s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Chief Executive June Raine van de MHRA heeft dat tegengesproken (en ik ga er stiekem van uit dat die toch een zeker beeld heeft van wat er wel en niet waar is in haar organisatie - aan de andere kant, dat denk ik dan weer niet van Boris).

Bron: https://www.independent.c(...)brexit-b1765005.html
Nou ook niet geheel waar toch. Over 4 weken moeten vrachtwagens 3 dagen wachten aan de grens. Lijkt me niet zo hanidg met medicijnen die tot 80 graden onder 0 moeten worden gekoeld.

Niet dankzij Brexit maar vanwege Brexit dus.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_196527470
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is wel dat de Britten dankzij brexit en een goede eigen organisatie een maand eerder kunnen beginnen met vaccineren dan wij hier. Een positieve effect van de brexit dus.
Een goede organisatie?? Of gokken ze erop en hebben het vaccin versneld toegelaten??
speak only if it improves the silence.
pi_196527528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:35 schreef gniffie het volgende:
Niet dankzij Brexit maar vanwege Brexit dus.
Het juichverhaal van Hancock en consorten dat het VK het sneller voor elkaar krijgt omdat ze van de EU af zijn is in ieder geval niet waar. De MHRA functioneert nog tot eind december onder EU wetgeving en ook daar zou bijv. Duitsland ook gewoon kunnen roepen "wij vinden dat er genoeg getest is" zonder dat de EU daar iets over te zeggen heeft.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_196527709
maar de EU heeft toch heel weinig invloed op het gezondheidsbeleid van indivuduele lidstaten? dus alle Corona maatregelen en oplossingen komen van de landen zelf en niet vanuit de EU
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196527864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik lieg alles behalve hier:
POL / Neoliberalisme wat houdt het in? #34

Het is wel duidelijk dat het alleen een probleem is (zonder bagatel of wat dan ook) wanneer anderen de maat kunnen worden genomen. De zelfgenoegzame regentenkaste, met maar een zéér matig beeld over het eigen land.
Ik heb daar alleen gezegd dat inkomensongelijkheid an sich niet het probleem is. Als de armste persoon in je land multimiljonair is, is het geen probleem als er ook multimiljardairs rondlopen, gechargeerd gezegd. Ik heb nooit gezegd dat inkomensongelijkheid in Nederland of Engeland geen probleem is. Ik zeg alleen dat het doel moet zijn het rijker maken van de onderklasse, niet het geld afpakken van de rijken. Maar jij bent een figuur geworden dat altijd alleen maar tegen Nederland is. Zegt de regering "vaccineren", dan zeg jij "ik wil niet, ik vertrouw de controleurs niet". Zegt de Britse regering "vaccineren", zeg jij: "wat een superregering dat ze dat al voor elkaar hebben". Terwijl het om exact hetzelfde vaccin gaat.

Jij bent echt helemaal de weg kwijt geraakt. Wat jammer is, want normale linkse mensen zijn zeker een toevoeging op dit forum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196527889
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
maar de EU heeft toch heel weinig invloed op het gezondheidsbeleid van indivuduele lidstaten? dus alle Corona maatregelen en oplossingen komen van de landen zelf en niet vanuit de EU
u raakt precies de kern van de anti-eu propaganda. Verwijt de eu zaken waar ze geen mandaat hebben. Frustreer en belemmer elke oplossing die de EU bied en wil uitvoeren.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:37:50 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196528323
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb daar alleen gezegd dat inkomensongelijkheid an sich niet het probleem is. Als de armste persoon in je land multimiljonair is, is het geen probleem als er ook multimiljardairs rondlopen, gechargeerd gezegd.
Maar in ieder ander land is dat nog steeds wel een probleem. Vanuit het oogpunt van schrikbeeld Londen, de democratie, de economische stabiliteit.

Meten met twee maten is dit. Eigen zwakheden wegredeneren, de anderen promoveren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:40:18 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196529360
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit dus.

Men zal zich in bochten moeten gaan wringen wanneer de Britten er gewoon goed uit gaan komen. Dan zullen er problemen bij worden gesleept die overal een probleem zijn én ook al een probleem waren mét EU lidmaatschap.
Nee hoor, daar zijn propagandisten als jou voor om daar tegenin te gaan.

Ik zie de effecten van Brexit op familie en vrienden in het VK en de effecten van 10 jaar Tory minderheidsregeringen (met een absolute meerderheid) maar aan echte mensen heb jij geen boodschap, jouw EU haat overheerst alle empathie blijkbaar
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 3 december 2020 @ 11:43:49 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196529425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor, daar zijn propagandisten als jou voor om daar tegenin te gaan.

Ik zie de effecten van Brexit op familie en vrienden in het VK en de effecten van 10 jaar Tory minderheidsregeringen (met een absolute meerderheid) maar aan echte mensen heb jij geen boodschap, jouw EU haat overheerst alle empathie blijkbaar
Nu nog de effecten van 20 jaar Eurozone en 10 jaar Rutte gaan in zien... Daar zijn jullie vrijwel blind voor.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 12:22:04 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196530051
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu nog de effecten van 20 jaar Eurozone en 10 jaar Rutte gaan in zien... Daar zijn jullie vrijwel blind voor.
Ik stem niet op Rutte en nooit gedaan ook. Ik steun Rutte ook niet, jij steunt een Tory in Johnson die homophobe en racistische opmerkingen maakt en geregeld liegt, iets waar je bij Nederlandse politici altijd over valt en wat jou volgens jouw zeggen woedend maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196531182
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit dus.

Men zal zich in bochten moeten gaan wringen wanneer de Britten er gewoon goed uit gaan komen. Dan zullen er problemen bij worden gesleept die overal een probleem zijn én ook al een probleem waren mét EU lidmaatschap.
Heeft dus geen fuck met Brexit te maken. Hadden ze ook kunnen doen toen ze onder EU vlag zaten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196531316
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 19:46 schreef Klopkoek het volgende:
En toch is daar de vermogensongelijkheid veel minder hard toegenomen sinds 2008 dan in de meeste eurozone landen, niet in de laatste plaats Nederland.

https://en.wikipedia.org/(...)s_by_wealth_equality

Verenigd Koninkrijk: van 0.697 naar 0.747 GINI
Duitsland: van 0.667 naar 0.816 GINI
Nederland: van 0.650 naar 0.902 GINI

Heb even geen zin om wetenschappelijke papers op te zoeken.

Wordt eens wakker! Doe eens jullie ogen open! Alsof hier geen media manipulatie plaats vindt, het afbreken van de rechtsstaat en ga zo maar door.
Als eerste: ik mis een link naar de bron? Ik vind die data namelijk zeer twijfelachtig, Nederland zou namelijk (als het globaal bekijkt) het meest ongelijke land ter wereld zijn. Dat kan niet. En dat bericht komt trouwens van een man in een jurk met "zij/haar" in zijn Twitter bio _O- :'). Typisch weer, dat soort typjes zijn ook vaak enorm gespitst op deze issues.

Ten tweede: Je moet je hier eens niet zo druk over maken. Het leven in Nederland is verder prima. Daarnaast gaat jouw droombeeld (een wereld waarin alles wordt gerund door de staat en iedereen precies hetzelfde heeft) toch geen werkelijkheid worden. Dan kun je wel "woedend" worden zoals je zelf aangeeft, bijvoorbeeld omdat capricia een andere visie heeft dan jij, maar laat het gewoon gaan.
  donderdag 3 december 2020 @ 13:41:02 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196531321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik stem niet op Rutte en nooit gedaan ook. Ik steun Rutte ook niet, jij steunt een Tory in Johnson die homophobe en racistische opmerkingen maakt en geregeld liegt, iets waar je bij Nederlandse politici altijd over valt en wat jou volgens jouw zeggen woedend maakt.
Ik heb gezegd dat Johnson de boeken in gaat als de grootste premier sinds Thatcher.

Dat gaat gewoon gebeuren. Je weet vast wel dat Thatcher in het begin van haar carrière eveneens xenofobe opmerkingen heeft gemaakt, en op het einde van haar carrière anti-homo wetten heeft aangenomen. Niettemin staat ze bekend als de grootste sinds Churchill, hetgeen bijval kreeg van Hayek bewonderaar Rutte.

Daarmee steun ik Johnson nog niet. Ik zeg gewoon wat er gaat gebeuren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196531326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En we gaan weer cherry picken (en ja, ik heb al eerder gezegd dat daar dingen niet goed zijn, maar dat hangt slechts ten dele af van een Brexit of niet, en de negatieve trend is in de EU misschien nog wel sterker geweest de laatste 10 jaar).
[..]

Niks cherry picken. Gewoon een keihard feit dat 1/3 van de kinderen daar opgroeit onder de armoedegrens. Is gewoon te triest voor woorden in een westers land. Dit zijn de mensen die de Brexit keihard gaan voelen als de basis levensbehoeften vele procenten gaan stijgen in prijs

quote:
Flauwekul. Vermogensongelijkheid is ook belangrijk, niet in de laatste plaats de economische stabiliteit, maar vooral voor hoeveel stukken je op het Risk bord hebt staan. Voor de machtsvraag en democratie is het een belangrijke dimensie. Zie onderstaande link voor onderbouwing.
Voor iemand die zich afvraagt hoe hij/zij in vredesnaam de kinderen van een ontbijt moet voorzien is dat niet iets waar die aan denkt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 3 december 2020 @ 14:01:44 #184
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196531546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:41 schreef devlinmr het volgende:
Voor iemand die zich afvraagt hoe hij/zij in vredesnaam de kinderen van een ontbijt moet voorzien is dat niet iets waar die aan denkt.
Prima, maar wat als de landen met enorm gestegen vermogensongelijkheid (veel meer dan de VK) daarop ook veel slechter zijn gaan doen? Voedselbanken en kinderen met honger naar school zijn natuurlijk geen onbekende termen meer.

Groot Brittannië heeft grote dalingen qua armoede doorgemaakt, en itt tot wat Tijger zegt is het niet enorm gestegen na tien jaar Tory

https://fullfact.org/media/uploads/SMC_rates.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_Kingdom

Geen wonder dat de sociale mobiliteit de andere landen heeft ingehaald!

Alles wijst erop dat het een topland zal blijven, met een topeconomie, en Brexit op alles maar minimaal effect zal hebben.

Drie keer links is ook rechts...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196531855
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:42 schreef Klopkoek het volgende:
- Reactie verwijderd -
Dit heb je nochtans zitten insinueren. Focus op communitarisme, gemeengoed, gelijkheid, rechtvaardigheid, fatsoen, solidariteit en geen winstoogmerk meer. Kapitalisten wil jij zo ongeveer vervolgd zien.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:42 schreef Klopkoek het volgende:
Jou boeit het sowieso allemaal niet, zelfs als de armoede 50% zou zijn, want zo is de menselijke natuur nu eenmaal.

[ afbeelding ]
Dat valt wel mee. Maar wel realiseer ik mij dat mensen individuen zijn, die elk verschillende capaciteiten hebben en verschillende keuzes maken. En dit zorgt er dan weer voor dat de uitkomsten tevens (grote) verschillen zullen laten zien. Als je nu via een magische wijze een globale redistributie zou implementeren, waarbij iedereen hetzelfde zou krijgen, zou je binnen de kortste keren wederom grote verschillen zien. Mensen die alles zijn kwijtgeraakt en mensen die hun kapitaal hebben weten te verdubbelen of misschien wel vertienvoudigen. Dat jij dit niet wil accepteren, prima. Maar je gaat het toch niet veranderen, dus je continue druk maken is verspilde moeite lijkt mij ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijger_m op 03-12-2020 14:28:00 ]
pi_196531897
Dubbel.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2020 14:21:43 ]
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 14:30:59 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196532077
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prima, maar wat als de landen met enorm gestegen vermogensongelijkheid (veel meer dan de VK) daarop ook veel slechter zijn gaan doen? Voedselbanken en kinderen met honger naar school zijn natuurlijk geen onbekende termen meer.

Groot Brittannië heeft grote dalingen qua armoede doorgemaakt, en itt tot wat Tijger zegt is het niet enorm gestegen na tien jaar Tory

https://fullfact.org/media/uploads/SMC_rates.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_Kingdom

Geen wonder dat de sociale mobiliteit de andere landen heeft ingehaald!

Alles wijst erop dat het een topland zal blijven, met een topeconomie, en Brexit op alles maar minimaal effect zal hebben.

Drie keer links is ook rechts...
Dus, nogmaals, je vindt neo-liberaal beleid tot in het extreme een kenmerk van een topland. En een economie die draait op het aantrekken van buitenlands geld een topeconomie. Waarvan akte.

Dan wil ik dus nooit meer kritiek op Rutte van jou horen want Rutte kan alleen maar dromen (en dat doet hij volgens mij) van economisch beleid zoals in het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 3 december 2020 @ 14:43:43 #188
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196532292
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit heb je nochtans zitten insinueren. Focus op communitarisme, gemeengoed, gelijkheid, rechtvaardigheid, fatsoen, solidariteit en geen winstoogmerk meer. Kapitalisten wil jij zo ongeveer vervolgd zien.
Ik heb helemaal nooit ergens gezegd, noch geïnsinueerd, dat de staat alle productiemiddelen in handen moet hebben.

(het tweede deel van jou post is natuurlijk onzin en wordt niet gestaafd door de feiten)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196532347
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prima, maar wat als de landen met enorm gestegen vermogensongelijkheid (veel meer dan de VK) daarop ook veel slechter zijn gaan doen? Voedselbanken en kinderen met honger naar school zijn natuurlijk geen onbekende termen meer.
Kinderen die met honger naar school moeten is inderdaad nooit goed, in geen enkel land.
quote:
Groot Brittannië heeft grote dalingen qua armoede doorgemaakt, en itt tot wat Tijger zegt is het niet enorm gestegen na tien jaar Tory

Nog niet bedoel je...

uit je eigen bron

quote:
Changes to the benefit system from April 2017, such as not allowing some claimants to claim for more than two children, are predicted to increase the number of families in poverty and push a quarter of a million additional children into poverty.
Hoppa nog effe 250000 kinderen erbij

quote:
Is inderdaad geen wonder dat je sociale mobiliteit beter is. Als je met niks opgroeit, dan is het feit dat jij je kinderen wel van ontbijt kan voorzien inderdaad te beschouwen als opwaartse sociale mobiliteit.

Of het daarmee beter is... nou nee.
quote:
Alles wijst erop dat het een topland zal blijven, met een topeconomie, en Brexit op alles maar minimaal effect zal hebben.
Alles wijst erop dat het een neerwaartse spiraal is. Voorspellingen van -20% economische groei, tot de verlaging van de ratings van de UK waardoor ze veel meer rente moeten betalen op hun staatsleningen.
quote:
Drie keer links is ook rechts...
nee, 3x links is stilstaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 3 december 2020 @ 14:48:57 #190
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196532383
- Genoeg met de persoonlijke aanvallen -

[ Bericht 96% gewijzigd door Tijger_m op 03-12-2020 14:51:23 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 december 2020 @ 14:59:03 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196532577
- Klagen over moderatie kan in FB, niet in het topic -

[ Bericht 92% gewijzigd door Tijger_m op 03-12-2020 14:59:46 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 december 2020 @ 15:09:56 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196532764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:46 schreef devlinmr het volgende:
Is inderdaad geen wonder dat je sociale mobiliteit beter is. Als je met niks opgroeit, dan is het feit dat jij je kinderen wel van ontbijt kan voorzien inderdaad te beschouwen als opwaartse sociale mobiliteit.
Dat is de absolute mobiliteit, er is ook nog zoiets als relatieve mobiliteit. Zoals al eerder vermeld.



Dat is dus inderdaad "geen wonder".

Maar weet je wat: ik ben deze uitwedstrijd beu. Jullie zien me niet meer terug hier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 15:22:14 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196532922
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is de absolute mobiliteit, er is ook nog zoiets als relatieve mobiliteit. Zoals al eerder vermeld.

[ afbeelding ]

Dat is dus inderdaad "geen wonder".

Maar weet je wat: ik ben deze uitwedstrijd beu. Jullie zien me niet meer terug hier.
Probeer het eens bij de FvD, daar zien ze wel iets in een Nexit, geloof ik, dan speel je een thuiswedstrijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196533047
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is de absolute mobiliteit, er is ook nog zoiets als relatieve mobiliteit. Zoals al eerder vermeld.

[ afbeelding ]

Dat is dus inderdaad "geen wonder".

Maar weet je wat: ik ben deze uitwedstrijd beu. Jullie zien me niet meer terug hier.
Die grafiek zegt me echt helemaal niks.Is dat een vergelijking van de allerrijkste en de allerarmste vaders en waar hun kinderen terecht komen qua inkomen?
Het artikel wat erbij hoort staaft iig wat ik al eerder zei dat het voor de huidige generatie gewoon gruwelijk moeilijk is om het al hoge niveau van hun ouders voorbij te streven.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 3 december 2020 @ 15:48:57 #195
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196533309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:29 schreef devlinmr het volgende:
Het artikel wat erbij hoort staaft iig wat ik al eerder zei dat het voor de huidige generatie gewoon gruwelijk moeilijk is om het al hoge niveau van hun ouders voorbij te streven.
Waar dus alle westerse landen mee te maken hebben.

Sommigen doen het desondanks duidelijk veel beter dan anderen.

Daar laat ik het bij. De Misperceptions Index is geen toeval natuurlijk.



Bronnen:
https://twitter.com/adam_tooze/status/1042087855898718208?s=19
https://twitter.com/adam_tooze/status/1330551867227602944?s=19

[ Bericht 13% gewijzigd door Klopkoek op 03-12-2020 15:55:55 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196533568
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 15:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar dus alle westerse landen mee te maken hebben.

Sommigen doen het desondanks duidelijk veel beter dan anderen.

Daar laat ik het bij. De Misperceptions Index is geen toeval natuurlijk.

[ afbeelding ]

Bronnen:
https://twitter.com/adam_tooze/status/1042087855898718208?s=19
https://twitter.com/adam_tooze/status/1330551867227602944?s=19

Tja, ik vind het persoonlijk niet zo heel interessant hoeveel mensen vanuit het onderste kwartiel helemaal doorstromen naar het bovenste kwartiel.
Veel interessanter is om te weten of mensen uit het onderste kwartiel daar bovenuit stijgen en niet alleen te focussen op of ze tot de allerrijksten gaan behoren.

Wel grappig is dat het wel weer bewijst dat "the American dream" niet bestaat in Amerika
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 3 december 2020 @ 16:23:23 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196533817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, ik vind het persoonlijk niet zo heel interessant hoeveel mensen vanuit het onderste kwartiel helemaal doorstromen naar het bovenste kwartiel.
Veel interessanter is om te weten of mensen uit het onderste kwartiel daar bovenuit stijgen en niet alleen te focussen op of ze tot de allerrijksten gaan behoren.

Wel grappig is dat het wel weer bewijst dat "the American dream" niet bestaat in Amerika
Nee, deze status quo verdediger vindt vrijwel niets interessant wanneer een getal niet zo goed uit komt. Het is alleen interessant om iets te benoemen (vermogensongelijkheid en de stijging daarvan) wanneer een ander land niet goed naar voren komt. Blijkt dit feitje dan weer toch anders te liggen (iets waarmee altijd laatdunkend naar Amerika wordt gekeken), dan is het niet langer interessant.

Bovenste kwartiel is niet de allerrijksten. Dat is framing. Het vierde kwartiel hoor je toe bij een huishoudinkomen van 74000 euro of hoger. Geenszins de allerrijksten. Framing.

En ja, het is wel degelijk een goede maatstaf voor hoeveel vloeibaarheid in de maatschappij bestaat. Of iemand uit het onderste kwart tot het vierde kwart kan behoren.

Maar goed, dit is nu écht mijn laatste post in deze uitwedstrijd en status quo verdedigers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196534056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, deze status quo verdediger vindt vrijwel niets interessant wanneer een getal niet zo goed uit komt. Het is alleen interessant om iets te benoemen (vermogensongelijkheid) wanneer een ander land niet goed naar voren komt. Blijkt dit dan weer toch anders te liggen, dan is het niet langer interessant.
Ook vermogensongelijkheid is wat mij betreft niet zo interessant, zolang het niet in extreme is. In Nederland hebben we relatief weinig mensen onder de armoedegrens, een heel grote middenklasse en een relatief kleine groep vermogende. Anders wordt het als je een enorme groep hebt die onder de armoedegrens leeft, een relatief kleine middenklassen en een nog kleinere groep met al het geld hebt.
quote:
Bovenste kwartiel is niet de allerrijksten. Dat is framing. Het vierde kwartiel hoor je toe bij een huishoudinkomen van 74000 euro of hoger. Geenszins de allerrijksten.
Daar horen de allerrijksten ook bij en 74k is 2 keer modaal uit mijn hoofd, dat is best een aardig inkomen
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkomensverdeling

Hier kun je mooi zien hoe weinig huishoudens in de 74k en hoger zitten

quote:
En ja, het is wel degelijk een goede maatstaf voor hoeveel vloeibaarheid in de maatschappij bestaat. Of iemand uit het onderste kwart tot het vierde kwart kan behoren.
Hmm ben ik het niet mee eens. Vrijwel niemand heeft de ambitie om dat te doen namelijk. Wellicht wel de wens, maar zeker niet de ambitie. De meesten in Nederland zijn tevreden als ze een leuke vinexwoning kunnen betalen en ze 1x per jaar met de sleurhut naar Frankrijk kunnen voor 3 weken vakantie.
Vaak gaat men zelfs liever minder werken dan meer verdienen.
quote:
Maar goed, dit is nu écht mijn laatste post in deze uitwedstrijd en status quo verdedigers.
Je bent volgens mij slim genoeg om te beseffen dat het onmogelijk is om iedereen tot het bovenste kwartiel te laten behoren. Streven naar een bestaansminimum waarbij mensen die daartoe behoren fatsoenlijk kunnen leven en alle kansen krijgen om als ze dat ambiëren en daar de energie in willen steken bovenuit kunnen groeien lijkt me prima.
Dat er kinderen zijn die niet eens een verjaardagsfeestje kunnen krijgen omdat er geen geld is is voor een rijk land als Nederland eigenlijk schandalig natuurlijk. Als je werkt, dan moet je gewoon fatsoenlijk kunnen rondkomen

[ Bericht 4% gewijzigd door devlinmr op 03-12-2020 16:43:45 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 3 december 2020 @ 18:03:12 #199
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_196535498
Sorry voor het inbreken hoor, maar wat is het punt nog van de discussie hierboven inmiddels?

Ik zie grafiek na grafiek voorbij komen waar het VK bijna evenredig scoort op sociale mobiliteit aan Nederland.

Wat was het oorspronkelijke punt nou eigenlijk?
pi_196535695
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:03 schreef Belabor het volgende:
Sorry voor het inbreken hoor, maar wat is het punt nog van de discussie hierboven inmiddels?

Ik zie grafiek na grafiek voorbij komen waar het VK bijna evenredig scoort op sociale mobiliteit aan Nederland.

Wat was het oorspronkelijke punt nou eigenlijk?
Dat het VK een veel groter sociaal economische probleem heeft dan Nederland met veel meer mensen onder de armoedegrens én da die door BREXIT het hardst getroffen gaan worden.
Klopkoek argumenteert dat het in Nederland veel slechter gesteld is want de vermogensverdeling is hie veel schever en het is in Nederland moeilijker om jezelf op te werken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')