abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 23:49:08 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196371608
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Betekent dat dat KOZP vertrekt naar die landen, als ze hier tevreden zijn?

Please.....
daar krijg je geen subsidie voor vervelend gedrag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196371639
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Betekent dat dat KOZP vertrekt naar die landen, als ze hier tevreden zijn?

Please.....
Ik heb gehoord dat er in Siberië een volksfeest bestaat waarbij zwartgeschminkte Kozakken elkaar met bananen bekogelen en oerwoudgeluiden maken, misschien kan kozp daar hun volgende busreisje heen maken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196371772
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het eerste weet ik nog zo net niet, maar interessanter is de vraag waarom het op Gerda Havertong na nooit zo'n probleem was voor ‘de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschap’, en nu het Ghanezen zijn die het meeste kabaal maken.
Ik vraag me af: hoe weet jij dat het nooit een probleem is geweest voor de ‘Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap’? En hoezo zijn het nu Ghanezen ‘die het meest kabaal maken’? Wat is de link tussen deze twee uitspraken, heb je er cijfers van en wat doet het er precies toe?
pi_196371798
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:51 schreef sp3c het volgende:
ik hoop iig dat ze die demonstranten lekker blijven verwennen O-)
Dat je als moderator geweld/mishandeling wil en goedkeurt (want dat is wat er constant gebeurd, zoals we allebei weten en waar je ook op reageert) tegen mensen die ergens vreedzaam demonstreren. Ik begrijp dit niet. Zou jij niet objectief naar reacties van mensen die hier posten moeten kijken, vervolgens beoordelen of het door de beugel kan of niet en dan een gezonde keuze moeten maken?
  maandag 23 november 2020 @ 00:46:32 #185
3542 Gia
User under construction
pi_196371874
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:53 schreef DDDDDaaf het volgende:


Ik heb gehoord dat er in Siberië een volksfeest bestaat waarbij zwartgeschminkte Kozakken elkaar met bananen bekogelen en oerwoudgeluiden maken, misschien kan kozp daar hun volgende busreisje heen maken...
Die zullen wel hard aankomen, bevroren bananen!

😂
pi_196371880
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik bedoel precies wat ik schrijf; alleen een zwakzinnige zou proberen de zwarte huidskleur van een neger af te vegen. :')
Je bent niet duidelijk.
pi_196371912
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Behalve als het "gevaarlijk" wordt dan moet het kanonnenvoer als schild dienen... :')
[..]

Teeering.
Dat is een voorbeeld van ongefilterd racisme. Als iemand het wil hebben? Daar.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196371981
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Behalve als het "gevaarlijk" wordt dan moet het kanonnenvoer als schild dienen... :')
[..]

:') :') :') :') :') :') :') :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 01:36:10 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196372017
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:24 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Dat je als moderator geweld/mishandeling wil en goedkeurt (want dat is wat er constant gebeurd, zoals we allebei weten en waar je ook op reageert) tegen mensen die ergens vreedzaam demonstreren. Ik begrijp dit niet. Zou jij niet objectief naar reacties van mensen die hier posten moeten kijken, vervolgens beoordelen of het door de beugel kan of niet en dan een gezonde keuze moeten maken?
die was sarcasme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 23 november 2020 @ 05:33:12 #190
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196372374
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:24 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Dat je als moderator geweld/mishandeling wil en goedkeurt (want dat is wat er constant gebeurd, zoals we allebei weten en waar je ook op reageert) tegen mensen die ergens vreedzaam demonstreren. Ik begrijp dit niet. Zou jij niet objectief naar reacties van mensen die hier posten moeten kijken, vervolgens beoordelen of het door de beugel kan of niet en dan een gezonde keuze moeten maken?
Hé, vragen om censuur. Klassiek zeurpieten gedrag. :Y
Vetgedrukte is natuurlijk volstrekte lulkoek. Hier wat links om je eens wat aan het denken te zetten.
quote:
'Sinterklaas Sniper' Michael van Zeijl krijgt boete voor bedreiging

Michael van Zeijl (38) is dinsdag veroordeeld tot een week voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van 500 euro voor het bedreigen voor Stefan de Walle, de acteur die Sinterklaas speelt bij de landelijke intocht.

De activist van de linkse actiegroep De Grauwe Eeuw deelde in aanloop naar de Sinterklaas-intocht van vorig jaar twee afbeeldingen op Facebook met dreigende teksten aan het adres van de Goedheiligman.

‘Sinterklaas Sniper’
Zo plaatste hij in oktober 2018 een foto van zichzelf waarop hij een pet droeg met ‘Sinterklaas Sniper’ erop, Sinterklaas-scherpschutter. De rechtbank in Alkmaar zag deze foto niet als bedreigend, omdat niet is vastgesteld dat de Sint-acteur deze foto daadwerkelijk heeft gezien.

Lees ook: OM onderzoekt oproep tot moord op Sinterklaas

Een paar dagen later ging Van Zeijl wel de fout in met een andere afbeelding. Hij plaatste op Facebook een bewerking van de beroemde foto waarop de laatste momenten van John F. Kennedy te zien zijn. De activist verving het hoofd van de Amerikaanse president met het hoofd van Sinterklaas.

Eerdere bedreiging
Bij de foto zette Van Zeijl: “Voor alle fragiele kolonisten is er deze versie zonder kinderen.” Met die tekst verwees hij naar een Facebook-bericht dat hij een jaar eerder had gedeeld in een besloten groep. Toen was zijn boodschap: “Zit niks anders op. We moeten een prijs op het hoofd van Sinterklaas zetten.”

Ook schreef hij bij die bedreiging, vlak voor de beladen intocht in het Friese Dokkum: “Dubbele prijs als het tijdens de nationale intocht is zodat alle kinderen er getuige van zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten?”

Het ging volgens Van Zeijl om satire en vrijheid van meningsuiting.


De rechter ging daar niet in mee en het Facebook-bericht geldt daarom als doodsbedreiging aan het adres van Stefan de Walle, de acteur die de rol van Sinterklaas tijdens de landelijk intocht vertolkt. De Walle was vorig jaar zelf naar de politie gestapt nadat hij de bewerkte foto had gezien in De Telegraaf.

Van Zeijl werd vorig jaar aangehouden in Haarlem, vlak voor de intocht in Zaanstad. Hij zat vast en mocht tijdens de aankomst van de Sint niet in de buurt van de intocht komen.

De anti-Zwarte Pietactivist is veroordeeld tot een week voorwaardelijke celstraf. Michael van Zeijl hoeft die straf niet uit te zitten, tenzij hij zich binnen de proeftijd van twee jaar schuldig maakt aan een strafbaar feit. Wel moet de bedreiger een boete van 500 euro betalen.

https://www.hartvannederl(...)r-michael-van-zeijl/

quote:
Anti-Zwarte Piet-activist Afriyie veroordeeld

Den Haag/Gouda – Anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie is maandag door het Gerechtshof in Den Haag veroordeeld. Hij verzette zich tegen de politie bij de Sinterklaasintocht in 2014. Afriyie moet 500 euro schadevergoeding betalen aan de agenten die hem arresteerde en nog een voorwaardelijke boete van 500 euro.

Bij de landelijke Sinterklaasintocht in Gouda protesteerden demonstranten – waaronder Afriyie – op de Markt, terwijl dat door burgemeester Milo Schoenmaker verboden werd. Die gaf vooraf aan dat alleen aan de Bloemendaalzijde van station Gouda gedemonstreerd mocht worden, maar die oproep werd volledig genegeerd.

Verzet
Bij zijn arrestatie verzette hij zich tegen de agenten die een charge uitvoerde, omdat de situatie als onveilig werd gezien. Volgens het Openbaar Ministerie was Afriyie de enige die zich toen heeft verzet. De rechtbank in Den Haag sprak hem vorig jaar vrij, maar daar gingen Afriyie en het OM tegen in beroep.

https://goudafm.nl/anti-zwarte-piet-activist-afriyie-veroordeeld/

quote:
Anti-Zwarte Piet-activist aangehouden om uitspraken

De Sinterklaas-intocht lijkt in ieder geval voorbij te gaan aan Rogier Meijerink. De anti-Zwarte Piet-activist is aangehouden vanwege zijn uitspraken eerder deze week in een interview met Powned.
Botsplinters
Meijerink sprak onder andere over dat ,,ouders die met hun kinderen naar de Sinterklaas-intocht willen, aanstaande zaterdag badend in het zweet wakker worden na nachtmerries van hun eigen kinderen onder de botsplinters."
https://www.metronieuws.n(...)ouden-om-uitspraken/

Ik hoop dat je gehoord hebt van de dreigementen van held op sokken Akwasi, daar plaats ik dan maar even geen links van.

Nou, lekker vreedzaam.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 23 november 2020 @ 07:30:40 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196372654
Het is een kinderfeest



:D
  maandag 23 november 2020 @ 08:53:21 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196373213
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:30 schreef the-eye het volgende:
Het is een kinderfeest

[ afbeelding ]

:D
quote:
Chileense vluchtelingetjes maken in Putten kennis met zwarte piet. Het ANP schrijft in 1976: "De kennismaking verliep eerst nog wat terughoudend - er werden dikke tranen geschreid - maar naarmate het bezoek van de kindervrienden vorderde werd er alom vriendschap gesloten met de bejaarde bisschop en zijn zwarte knecht." beeld ANP
RD
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:07:42 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196373347
klinkt als een prima dagje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196373489
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 00:16 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Ik vraag me af: hoe weet jij dat het nooit een probleem is geweest voor de ‘Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap’? En hoezo zijn het nu Ghanezen ‘die het meest kabaal maken’? Wat is de link tussen deze twee uitspraken, heb je er cijfers van en wat doet het er precies toe?
Niet alleen omdat het in Suriname en op de Antillen ook gevierd wordt, maar ook omdat talloze voorbeelden zijn van zwarten die gewoon meededen en zich zelfs vaak als ZP vermomden. We hadden ook genoeg assertieve types uit de voormalig kolonien, maar Ruud Gullit gebruikte zijn podium om zich uit te spreken tegen buitenlands racisme en Sylvana Simons om te klagen over zwarte mannen.

Degenen die nu al jaren op de voorgrond treden met hun strijd tegen Zwarte Piet zijn Afriyie en Akwasi, beiden van Ghanese slavenhandelaarsafkomst. Die hebben geen koloniaal verleden met Nederland, het zijn zelf een soort kolonisten. Zij negeren dan ook de Nederlandse geschiedenis, doen alsof het hier de VS was waar negers achterin de bus moesten zitten, alsof neger het Nederlandse N-woord is, alsof we apartheid steunden en er niet massaal tegen demonstreerden. Die zitten veel meer in de Afrikaanse diaspora modus in een strijd tussen blank en zwart, waarin de goudmijnkolonisators en slavendrijvers van het Ashanti volk ineens slachtoffers zijn omdat ze zwart zijn, en de Drentse plaggenhutbewoners uit de veenkolonien en mensen die in WOII dwangarbeid hebben moeten doen daders omdat ze blank zijn. Dat moedwillig historisch onbenul hebben de Surinamers en Antillianen niet van huis meegekregen. Die kennen Nederlanders als de mensen die ze uitnodigden om gewoon gezellig mee te doen met Sinterklaas en Zwarte Piet en met hun typische lompe ongevoeligheid elke raciale implicatie negeerden in de veronderstelling dat racisme iets van een ver verleden was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 november 2020 @ 10:14:03 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196374107
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:30 schreef the-eye het volgende:
Het is een kinderfeest

[ afbeelding ]

:D
Hier het bewijs dat het al ten goede is geëvalueerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196378364
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:39 schreef Oceanier het volgende:
Zp aanhangers zijn aan het zoeken...daarbij schromen ze niet om zich in allerlei bochten te wringen en te formuleren
Er is iets mis met je zelfbeeld als je jezelf vergelijkt met een schertsfiguur.
Want dat is Zwarte piet.

Een advies aan Anti-pieten: Ga eens lans bij een goede psycholoog.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 23 november 2020 @ 15:38:26 #198
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196378385
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:30 schreef the-eye het volgende:
Het is een kinderfeest

[ afbeelding ]

:D
Ook dat.

quote:
...een kennismaking, die soms wat terughoudend plaatsvond, maar binnen de kortste keren in een hechte vriendschap omsloeg

"Sinterklaas op bezoek bij vluchtelingen uit Chili". "Nieuwsblad van het Noorden". Groningen, 1976/12/04 00:00:00, p. 2. Geraadpleegd op Delpher op 23-11-2020, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011017736:mpeg21:p002
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 15:48:48 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196378550
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Er is iets mis met je zelfbeeld als je jezelf vergelijkt met een schertsfiguur.
Want dat is Zwarte piet.

Een advies aan Anti-pieten: Ga eens lans bij een goede psycholoog.
dat is nog een ding maar dan heb je ook nog een heel leger van die figuren die roepen dat zwarte piet een soort imitatieneger is en terwijl ze uberhaupt geen kleurtje hebben

laat me met rust joh, ik lijk niet op die gasten _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196380294
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Er is iets mis met je zelfbeeld als je jezelf vergelijkt met een schertsfiguur.
Want dat is Zwarte piet.

Een advies aan Anti-pieten: Ga eens lans bij een goede psycholoog.
Zal vast, en de pro’s naar anger management zeker? Het leven gaat verder, er is meer in het leven dan zwarte piet.
West-Melanesia
pi_196380393
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Er is iets mis met je zelfbeeld als je jezelf vergelijkt met een schertsfiguur.
Want dat is Zwarte piet.

Een advies aan Anti-pieten: Ga eens lans bij een goede psycholoog.
Bovendien, #185 zwarte piet topics is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
West-Melanesia
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:12:39 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196380581
waarom niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196380983
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen

zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.

https://verbiedkozp.petities.nl/

quote:
Wij

Nederlanders met gezond verstand,

constateren

dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:

• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruïen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:43:54 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196381032
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 23 november 2020 @ 18:53:15 #205
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196381248
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen

zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.

https://verbiedkozp.petities.nl/
[..]

Ik ben niet van verbieden, maar dit gaat sneller dan Omroep Zwart.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:56:36 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196381317
gebeurt toch niet

ik ben iig blij dat er eindelijk meer mensen terug beginnen te duwen ipv dat verongelijkte gedoe de hele tijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196381549
mja als de kade vol staat met ouders en kleine kinderen dan is KOZP er als de kippen bij.
staan er 8 leden van Pegida dan blijven ze thuis.

zou een verbod op demonstraties bij intochten wel erg op prijs stellen.
maarja, die lui willen per se naast demonstreren ook Sinterklaas begroeten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196381884
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik ben niet van verbieden, maar dit gaat sneller dan Omroep Zwart.
_O-
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 19:43:01 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196382095
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
mja als de kade vol staat met ouders en kleine kinderen dan is KOZP er als de kippen bij.
staan er 8 leden van Pegida dan blijven ze thuis.

zou een verbod op demonstraties bij intochten wel erg op prijs stellen.
maarja, die lui willen per se naast demonstreren ook Sinterklaas begroeten.
eens

daar begon dit hele drama uit de hand te lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 23 november 2020 @ 19:52:34 #210
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196382275
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Betekent dat dat KOZP vertrekt naar die landen, als ze hier tevreden zijn?

Please.....
Ze zien in ZP het koloniale- en slavenverleden van Nederland, maar een land als Slowakije heeft geen Afrikaans slavenverleden dus zwarte smink heeft niks van doen met racisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ciclon op 23-11-2020 19:58:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')