abonnement Unibet Coolblue
pi_196369300
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:08 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Omdat het recent gebeurd is, anders was het iets ouds.

Het legt weer pijnlijk bloot dat elke genuanceerde rechts-populistische beweging ten dode is opgeschreven. In 2017 was het programma nog best lief, afgezien van een aanval op de gevestigde politiek. De rest van het programma was gevuld met oude wijn in nieuwe zakken (of ben ik nu aan het framen?) en onhaalbare dooddoeners. De bravoure van Baudet sloeg in 2018 door naar dronken arrogantie, met als dieptepunt zijn overwinnigstoespraak in 2019, waarin hij zich ontpopte als iemand die gewoon een podium zoekt om met hoogdravende retoriek een volk te mennen.
En sterk leiderschap trekt in die hoek nog wat gevallen studenten aan, die in Hitler een wetenschapper zien die na empirisch onderzoek tot het schrijven van Mein Kampf was gekomen.
Fvd is september 2016 opgericht en de apps zijn uit 2017
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196369337
twitter
pi_196369393
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat het volk recht heeft om te weten wat voor pleurisbak die Freek Jansen is die hoog op de FvD lijst staat
Het volk heeft ook het recht om standpunten van kamerleden te weten. Toen DENK hiermee aan de haal ging, werd DENK op de vingertjes getikt door Arib en de andere schijnheiligen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 22 november 2020 @ 21:18:49 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196369409
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het volk heeft ook het recht om standpunten van kamerleden te weten. Toen DENK hiermee aan de haal ging, werd DENK op de vingertjes getikt door Arib en de andere schijnheiligen.
Whataboutism daar trappen we niet in.
pi_196369452
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het volk heeft ook het recht om standpunten van kamerleden te weten. Toen DENK hiermee aan de haal ging, werd DENK op de vingertjes getikt door Arib en de andere schijnheiligen.
"Het volk" kan alle stemmingsuitslagen en alle debatten volledig terugkijken (en natuurlijk ook live zien), zowel op beeld als in tekst. Daar is dus aan voldaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196369547
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Fvd is september 2016 opgericht en de apps zijn uit 2017
Dus toen de partij al bestond en zelfs al in de Kamer vertegenwoordigd was, wil je zeggen. Ja, zo erg is dat inderdaad, dat was het lot van de Centrumpartij en alle opvolgers. Een gematigde partij die zich zorgen maakte over de overbevolking, maar na entering door rechts-extremisten werd het een minder fraaie club. Het verhaal van de LPF kennen we, nog extra zwak doordat het een persoonspartij was.
pi_196369625
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

"Het volk" kan alle stemmingsuitslagen en alle debatten volledig terugkijken (en natuurlijk ook live zien), zowel op beeld als in tekst. Daar is dus aan voldaan.
maar wanneer DENK stukjes van de stemmingsuitslagen op sociale media deelt wordt het ineens een probleem.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)jes-motie-kamer-arib
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 22 november 2020 @ 21:33:37 #58
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196369666
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

maar wanneer DENK stukjes van de stemmingsuitslagen op sociale media deelt wordt het ineens een probleem.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)jes-motie-kamer-arib
De eerste 3 zinnen van dat artikel heb je al niet gelezen? Veelzeggend.
pi_196369677
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De eerste 3 zinnen van dat artikel heb je al niet gelezen? Veelzeggend.
laatste zin
quote:
DENK houdt vol dat het in de filmpjes alleen maar het stemgedrag van collega-Kamerleden aan de kaak stelt. Daaruit zou hun hypocrisie en kiezersbedrog blijken.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 22 november 2020 @ 21:34:22 #60
408813 crew  trein2000
pi_196369684
Achterlijk gedrag van DENK is hier offtopic.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196369833
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 21:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het volk heeft ook het recht om standpunten van kamerleden te weten. Toen DENK hiermee aan de haal ging, werd DENK op de vingertjes getikt door Arib en de andere schijnheiligen.
Maar jij hebt dus geen enkel probleem met kamerleden die antisemitische uitspraken belonen met promoties en mensen die racisme en nazisme aankaarten uit de partij kieperen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196370258
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar jij hebt dus geen enkel probleem met kamerleden die antisemitische uitspraken belonen met promoties en mensen die racisme en nazisme aankaarten uit de partij kieperen?
zou het wat uitmaken als ik wel een probleem zou hebben met zulke kamerleden? Racisme en nazisme zijn geen nieuwe dingen. Alsof voordat de Fvd opgericht was geen nazisme/racisme was.

Met repressie verander je geen gedrag. Door ze in het zicht te hebben, door ze te kennen, weten wat, waar en wanneer er iets gebeurt en door wie het gebeurt. Wie is er kwetsbaar in de partij? Racisten dienen meer kansen te krijgen om zonder racisme en nazisme een fatsoenlijk inkomen en status te verwerven; dat is een morele taak van onze gehele maatschappij. Dit vergt echter een lange adem.

Veel racisten zijn afkomstig uit achtergestelde groepen in de samenleving. Het is zaak dat zij hun gedrag gaan veranderen. Het lijkt evident dat discriminatie pas echt een halt toegeroepen kan worden, wanneer buitengesloten groepen nieuwe kansen krijgen aangeboden en ervaren dat óók zij onderdeel zijn van de gemeenschap. Het bieden van deze alternatieven is een uitdaging voor de gehele samenleving. Waarom wordt deze discussie zo weinig gevoerd?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196370317
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

zou het wat uitmaken als ik wel een probleem zou hebben met zulke kamerleden? Racisme en nazisme zijn geen nieuwe dingen. Alsof voordat de Fvd opgericht was geen nazisme/racisme was.

Ja, het maakt wat uit als je er geen probleem mee hebt, want dan keur je antisemitisme en racisme (en in dit geval zelfs nazisme) in feite gewoon goed. En dat is ernstig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196370806
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 18:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Met het binnenhalen van Joost Eerdmans hebben ook direct iemand die als vervanger kan worden gezien.
Joost Eerdmans is iemand met weinig inhoud, in Rotterdam wordt ie ook al jaren niet meer serieus genomen. Kan redelijk goed praten maar is verder liever lui dan moe.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 22 november 2020 @ 22:57:50 #65
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196370941
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

zou het wat uitmaken als ik wel een probleem zou hebben met zulke kamerleden? Racisme en nazisme zijn geen nieuwe dingen. Alsof voordat de Fvd opgericht was geen nazisme/racisme was.

Met repressie verander je geen gedrag. Door ze in het zicht te hebben, door ze te kennen, weten wat, waar en wanneer er iets gebeurt en door wie het gebeurt. Wie is er kwetsbaar in de partij? Racisten dienen meer kansen te krijgen om zonder racisme en nazisme een fatsoenlijk inkomen en status te verwerven; dat is een morele taak van onze gehele maatschappij. Dit vergt echter een lange adem.

Veel racisten zijn afkomstig uit achtergestelde groepen in de samenleving. Het is zaak dat zij hun gedrag gaan veranderen. Het lijkt evident dat discriminatie pas echt een halt toegeroepen kan worden, wanneer buitengesloten groepen nieuwe kansen krijgen aangeboden en ervaren dat óók zij onderdeel zijn van de gemeenschap. Het bieden van deze alternatieven is een uitdaging voor de gehele samenleving. Waarom wordt deze discussie zo weinig gevoerd?
Als het FvD wel iets bewijst is dat racisme in alle lagen van de bevolking zichtbaar is en niet voorbehouden aan 'achtergestelde groepen'.
pi_196371753
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

Racisten dienen meer kansen te krijgen om zonder racisme en nazisme een fatsoenlijk inkomen en status te verwerven; dat is een morele taak van onze gehele maatschappij. Dit vergt echter een lange adem.
Je wilt dus racisme sociaal acceptabel maken. Het moet zich openlijk manifesteren, mensen moeten openlijk racistische meningen uiten zonder dat andere mensen daar boos op reageren.
Bedoel je zoiets ?
pi_196371914
NRC schrijft

Een groep prominente leden van Forum voor Democratie stevent af op een breuk met partijleider Thierry Baudet. Ze dreigen met een scheuring als hij zich niet harder opstelt tegen de jongerenafdeling van de partij, de JFVD, en JFVD-voorzitter Freek Jansen. Baudet weigert dat, melden ingewijden uit de partij aan NRC.
----
Dat het JFVD-bestuur later aankondigde tijdelijk terug te treden, nam de woede niet weg. „Is dat alles waar ze mee komen? Dan is het oorlog”, concludeerde een van de aanvoerders van het interne verzet daarna tegen NRC. „Iedereen kan zien dat dit een volslagen wassen neus is”, zei een ander, hooggeplaatst partijlid. „Een farce”.
-----
Als Freek Jansen weg moet, zo maakte Baudet dit weekend volgens meerdere leden duidelijk, ben ik ook weg. Dat dreigement schrok een aantal critici af. Een ander deel zegt: Baudet weg? Dat moet dan maar.

****
wordt vervolgd

De gematigden versus de overspelplegers met extreemrechts ?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 november 2020 @ 03:23:54 #68
408813 crew  trein2000
pi_196372156
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
NRC schrijft

Een groep prominente leden van Forum voor Democratie stevent af op een breuk met partijleider Thierry Baudet. Ze dreigen met een scheuring als hij zich niet harder opstelt tegen de jongerenafdeling van de partij, de JFVD, en JFVD-voorzitter Freek Jansen. Baudet weigert dat, melden ingewijden uit de partij aan NRC.
----
Dat het JFVD-bestuur later aankondigde tijdelijk terug te treden, nam de woede niet weg. „Is dat alles waar ze mee komen? Dan is het oorlog”, concludeerde een van de aanvoerders van het interne verzet daarna tegen NRC. „Iedereen kan zien dat dit een volslagen wassen neus is”, zei een ander, hooggeplaatst partijlid. „Een farce”.
-----
Als Freek Jansen weg moet, zo maakte Baudet dit weekend volgens meerdere leden duidelijk, ben ik ook weg. Dat dreigement schrok een aantal critici af. Een ander deel zegt: Baudet weg? Dat moet dan maar.

****
wordt vervolgd

De gematigden versus de overspelplegers met extreemrechts ?

Een kerkscheuring op extreem-rechts. Nog nooit vertoond...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196372737
Rare zaak ….. was het niet vorig jaar of het jaar daarvoor dat Thierry Baudet tijdens de Algemene Beschouwingen zei, dat het debat beneden zijn waardigheid was, en dat hij liever zijn tijd besteedde aan het opbouwen van de FVD organisatie ?

Is dit dan de organisatie die hij voor ogen had ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196372788
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Rare zaak ….. was het niet vorig jaar of het jaar daarvoor dat Thierry Baudet tijdens de Algemene Beschouwingen zei, dat het debat beneden zijn waardigheid was, en dat hij liever zijn tijd besteedde aan het opbouwen van de FVD organisatie ?

Is dit dan de organisatie die hij voor ogen had ?
Het lijkt er op dat hij zich echt verbindt aan die JFVD voorzitter. Vrij onvoorwaardelijk.


De vorige lijsttrekker die zich onvoorwaardelijk verbond aan een kandidaat op de lijst, is inmiddels bezig voor de tweede keer zijn eigen partij op te richten... ben benieuwd of Baudet ook een mes in de rug van Jansen krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196373004
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt dus racisme sociaal acceptabel maken. Het moet zich openlijk manifesteren, mensen moeten openlijk racistische meningen uiten zonder dat andere mensen daar boos op reageren.
Bedoel je zoiets ?
ik weet het eerlijk gezegd niet meer, wat wel en wat niet onder vrijheid van meningsuiting valt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196373121
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat hij zich echt verbindt aan die JFVD voorzitter. Vrij onvoorwaardelijk.

De vorige lijsttrekker die zich onvoorwaardelijk verbond aan een kandidaat op de lijst, is inmiddels bezig voor de tweede keer zijn eigen partij op te richten... ben benieuwd of Baudet ook een mes in de rug van Jansen krijgt.
alleen met het verschil dat Baudet in het bestuur van de FVD zit en hij dus naar believen iedere criticaster kan royeren. Dus ik zie nog niet zo snel gebeuren dat Baudet opstapt het is waarschijnlijker dan alle "gematigde" mensen uit FVD stappen of worden gezet en dat baudet gewoon doorgaat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196373126
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik weet het eerlijk gezegd niet meer, wat wel en wat niet onder vrijheid van meningsuiting valt.
Hier: https://www.annefrank.org(...)suiting-en-discrimi/

Daar beschrijft de Anne Frank Stichting vrij helder de grens tussen discriminatie en vrijheid van meningsuiting.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196373161
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:40 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

alleen met het verschil dat Baudet in het bestuur van de FVD zit en hij dus naar believen iedere criticaster kan royeren. Dus ik zie nog niet zo snel gebeuren dat Baudet opstapt het is waarschijnlijker dan alle "gematigde" mensen uit FVD stappen of worden gezet en dat baudet gewoon doorgaat.
De vraag is hoe de andere 4 bestuursleden en de adviseurs van het bestuur (daar zat Rob Roos toch bij?) daar dan mee om gaan. Volgens de site van FvD is Baudet een niet-uitvoerend bestuurslid: https://www.fvd.nl/partij

Lennart van der Linden heeft zich dit weekend wijselijk stil gehouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196373260
maar Annabel Nanninga die toch een soort van de leider van het verzet is, zit niet in het bestuur.

en wat betekent het trouwens als je een niet uitvoerend bestuurslid bent?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196373505
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:
maar Annabel Nanninga die toch een soort van de leider van het verzet is, zit niet in het bestuur.

en wat betekent het trouwens als je een niet uitvoerend bestuurslid bent?
Ik denk dat een niet uitvoerend bestuurslid zich niet met de dagelijkse gang van zaken bezig houdt, dat dat het idee is. Maar dan hadden we dus Lennart van der Linden dit weekend moeten zien die namens het bestuur zou moeten spreken. Toch deed Baudet dat. De vraag voor mij is nu of Van der Linden achter Baudet/Jansen staat, of achter Nanninga/Roos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196373581
Z
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:
maar Annabel Nanninga die toch een soort van de leider van het verzet is, zit niet in het bestuur.

en wat betekent het trouwens als je een niet uitvoerend bestuurslid bent?
Zal wel het onderscheid Algemeen Bestuur - Dagelijks Bestuur zijn.
  maandag 23 november 2020 @ 09:49:09 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196373753
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

en wat betekent het trouwens als je een niet uitvoerend bestuurslid bent?
Ik denk wel stemrecht en toehoorderschap maar geen uitvoerende taken
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 09:52:46 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196373791
twitter
pi_196373799
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat een niet uitvoerend bestuurslid zich niet met de dagelijkse gang van zaken bezig houdt, dat dat het idee is. Maar dan hadden we dus Lennart van der Linden dit weekend moeten zien die namens het bestuur zou moeten spreken. Toch deed Baudet dat. De vraag voor mij is nu of Van der Linden achter Baudet/Jansen staat, of achter Nanninga/Roos.
ja maar hij is ook voorzitter? dat lijkt me niet echt rijmen met het feit dat je dus voor de rest niks doet. het lijkt me dat voorzitter normaal gezien een vrij actieve functie is
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 23 november 2020 @ 10:20:00 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196374083
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja maar hij is ook voorzitter? dat lijkt me niet echt rijmen met het feit dat je dus voor de rest niks doet. het lijkt me dat voorzitter normaal gezien een vrij actieve functie is
Niet per se. Je ziet wel eens vaker bij verenigingen dat de voorzitter vooral een ceremoniele functie heeft en over de democratische rechten beschikt, maar verder weinig doet.
pi_196374503
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 20:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom het nieuws is dat bij JFVD allerlei antisemitische en racistische en zelfs nazistische apps zijn, de klokkenluiders die dat melden geroyeerd worden en in eerste instantie één van de leden met antisemitische uitspraken wordt gepromoveerd tot coördinator door het bestuur waarvan de voorzitter op plek 7 van de lijst van FvD staat?

Vraag je je dat echt af?
Ja? het is niets nieuws onder de zon.

FvD was vanaf het begin al bruinrechts.
  maandag 23 november 2020 @ 11:09:39 #83
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196374723
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker de VVD helpen
Heb je liever FvD dan? :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196374806
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
NRC schrijft

Een groep prominente leden van Forum voor Democratie stevent af op een breuk met partijleider Thierry Baudet. Ze dreigen met een scheuring als hij zich niet harder opstelt tegen de jongerenafdeling van de partij, de JFVD, en JFVD-voorzitter Freek Jansen. Baudet weigert dat, melden ingewijden uit de partij aan NRC.
----
Dat het JFVD-bestuur later aankondigde tijdelijk terug te treden, nam de woede niet weg. „Is dat alles waar ze mee komen? Dan is het oorlog”, concludeerde een van de aanvoerders van het interne verzet daarna tegen NRC. „Iedereen kan zien dat dit een volslagen wassen neus is”, zei een ander, hooggeplaatst partijlid. „Een farce”.
-----
Als Freek Jansen weg moet, zo maakte Baudet dit weekend volgens meerdere leden duidelijk, ben ik ook weg. Dat dreigement schrok een aantal critici af. Een ander deel zegt: Baudet weg? Dat moet dan maar.

****
wordt vervolgd

De gematigden versus de overspelplegers met extreemrechts ?

Nee. FvD kent geen gematigden.

Het is meer te vergelijken met nazi's die van mening waren dat Josef Mengele wel erg ziek was.
pi_196375082
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
Er is vooralsnog nul bewijs dat de dame van GroenLinks extreme uitlatingen heeft gedaan of standpunten heeft.
Je kunt inderdaad best een leidinggevende rol spelen in een organisatie gelieerd aan de moslim broederschap zonder dat je daar zelf erg in hebt, en waarom zou je daar ook over vallen, zolang er in het openbaar of in later openbaar gemaakte beslotenheid maar geen "extreme uitlatingen" worden gedaan!
pi_196375125
Je ziet maar weer dat jongeren clubjes van politieke partijen meer kwaad doen dan goed. Ook bij de SP zie je nu weer extreme types boven drijven. Ook logisch natuurlijk, welke jongere gaat nou bij een politieke partij, dat zijn toch vaak wat vreemde snuiters.

Wat de FvD betreft is het wel einde verhaal als potentieel grote partij, dat worden nog maximaal 5 zetels denk ik en daarna sterft het een stille dood.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196375142
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2020 11:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad best een leidinggevende rol spelen in een organisatie gelieerd aan de moslim broederschap zonder dat je daar zelf erg in hebt, en waarom zou je daar ook over vallen, zolang er in het openbaar of in later openbaar gemaakte beslotenheid maar geen "extreme uitlatingen" worden gedaan!
Klopkoek meent zelfs dat moslims tegenwoordig liberaler en moderner zijn dan de autochtone Nederlander in de jaren 70. Kortom, niet heel serieus nemen deze user.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 23 november 2020 @ 11:38:28 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196375159
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:35 schreef Ronald het volgende:
Je ziet maar weer dat jongeren clubjes van politieke partijen meer kwaad doen dan goed.

De JD was anders een heerlijke tijd moet ik zeggen :7
  maandag 23 november 2020 @ 12:03:42 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196375492
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:36 schreef Ronald het volgende:

[..]

Klopkoek meent zelfs dat moslims tegenwoordig liberaler en moderner zijn dan de autochtone Nederlander in de jaren 70. Kortom, niet heel serieus nemen deze user.
En daar heb ik bewijs voor gepost. Daar ben jij niet van.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196376063
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:35 schreef Ronald het volgende:
Je ziet maar weer dat jongeren clubjes van politieke partijen meer kwaad doen dan goed. Ook bij de SP zie je nu weer extreme types boven drijven. Ook logisch natuurlijk, welke jongere gaat nou bij een politieke partij, dat zijn toch vaak wat vreemde snuiters.

Wat de FvD betreft is het wel einde verhaal als potentieel grote partij, dat worden nog maximaal 5 zetels denk ik en daarna sterft het een stille dood.
alleen verschil is wel dat bij FVD niet alleen de jongeren partij dit lijkt te hebben maar ook in de top van de echte partij. die freek jansen staat gewoon op plek 7 op de lijst
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 november 2020 @ 14:29:06 #91
408813 crew  trein2000
pi_196377494
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja maar hij is ook voorzitter? dat lijkt me niet echt rijmen met het feit dat je dus voor de rest niks doet. het lijkt me dat voorzitter normaal gezien een vrij actieve functie is
Dat is in een zogenaamd one-tier board zelfs verplicht, dat de voorzitter niet uitvoerend is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 14:52:48 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196377824
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik weet het eerlijk gezegd niet meer, wat wel en wat niet onder vrijheid van meningsuiting valt.
Ik wel en dat is helemaal niet relevant in deze discussie. Waar het om gaat zijn de geventileerde standpunten en in wat voor kader die het FvD plaatsen, niet of ze illegaal zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196378010
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:35 schreef Ronald het volgende:
Je ziet maar weer dat jongeren clubjes van politieke partijen meer kwaad doen dan goed. Ook bij de SP zie je nu weer extreme types boven drijven. Ook logisch natuurlijk, welke jongere gaat nou bij een politieke partij, dat zijn toch vaak wat vreemde snuiters.

Wat de FvD betreft is het wel einde verhaal als potentieel grote partij, dat worden nog maximaal 5 zetels denk ik en daarna sterft het een stille dood.
Precies dit. Ik denk dat het wel redelijk klaar is voor FvD op deze manier.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:36 schreef Ronald het volgende:

[..]

Klopkoek meent zelfs dat moslims tegenwoordig liberaler en moderner zijn dan de autochtone Nederlander in de jaren 70. Kortom, niet heel serieus nemen deze user.
Één blik op zijn user icon en je had genoeg kunnen weten ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2020 15:10:12 ]
  maandag 23 november 2020 @ 15:24:45 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196378155
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 15:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Precies dit. Ik denk dat het wel redelijk klaar is voor FvD op deze manier.
[..]

Één blik op zijn user icon en je had genoeg kunnen weten ;).
De waarheid heeft een liberal (lees: links) bias, zoals een Amerikaanse tv host eens zei.

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196378375
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De waarheid heeft een liberal (lees: links) bias, zoals een Amerikaanse tv host eens zei.

[ twitter ]
Die Amerikaanse tv host in kwestie verkondigt zijn mening wel vaker als een feit, en is ook niet vies van wat zelfverheerlijking. Dus helaas Klopkoek, niets is minder waar. En daar gaat een opiniestuk op de nieuwssite van RTL ook weinig aan veranderen ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2020 15:38:05 ]
  maandag 23 november 2020 @ 17:08:50 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196379664
Geenstijl graaft nog eens verder in de internet riolen
https://www.geenstijl.nl/(...)end-en-gefrustreerd/

Wat een ontzettend akelige figuurtjes lopen er toch rond in Nederland.
  maandag 23 november 2020 @ 17:22:10 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196379844
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Geenstijl graaft nog eens verder in de internet riolen
https://www.geenstijl.nl/(...)end-en-gefrustreerd/

Wat een ontzettend akelige figuurtjes lopen er toch rond in Nederland.
Het is wel duidelijk dat jarenlang marktsegmentatie de strategie was onder rechts, en de VVD ze nu gaat binnen hengelen.... In dit machtsongelijke en vermogensongelijke land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 23 november 2020 @ 17:25:53 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196379911
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jarenlang marktsegmentatie de strategie was onder rechts, en de VVD ze nu gaat binnen hengelen.... In dit machtsongelijke en vermogensongelijke land.
Want de VVD is nu het redelijk alternatief voor jodenhaters?
  maandag 23 november 2020 @ 17:38:51 #99
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196380108
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want de VVD is nu het redelijk alternatief voor jodenhaters?
Nee, die blijven achter bij het restant.

(VVD kwam ooit natuurlijk wel met het plan om Holocaust ontkenning uit het strafrecht te halen, en in een veel verder verleden deden ze moeilijk over teruggave/compensatie van veroverde oorlogsschatten en oorlogswinsten - maar dat terzijde).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196380111
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-moet-weg-a4021082

De top 5 van Forum stelt ultimatum aan Thierry: JFVD moet worden ontbonden en Freek Jansen moet opstappen als voorzitter én van de kandidatenlijst. Bonus: ook Hiddema is ondertekenaar van die brief en wilde gisterenavond bijna opstappen omdat hij klaar was met al het gezeik. Eerste keer dat Hiddema zich openlijk tegen Thierry keert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')