abonnement Unibet Coolblue
pi_197922227
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:37 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje https://3voor12.vpro.nl/a(...)s-uit-de-zeroes.html

Nog verassingen in voor jullie? Maar echt wel een aantal goede tips. Zeker wat in mijn luisterlijsten gezet :)
Random lijstje dit, waar is dit op gebaseerd?
Maar DuvelDuvel _O_
pi_197922305
quote:
4s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Random lijstje dit, waar is dit op gebaseerd?
Maar DuvelDuvel _O_
Ondergewaardeerde platen? Gewoon leuk denk ik :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_197923868
Alamo Racetrack snap ik alleen niet. Ik denk dat ik bijna 75% van dat lijstje op CD heb. Dus een uitstekend lijstje :P
Aldus.
pi_197923998
Tof lijstje wel, staat aan!
pi_197927217
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef Z het volgende:
Alamo Racetrack snap ik alleen niet. Ik denk dat ik bijna 75% van dat lijstje op CD heb. Dus een uitstekend lijstje :P
Vrij veel bekend werk, ja. Wel grappig om bijvoorbeeld Camera Obscura weer eens terug te zien in zo'n lijstje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:33:32 #281
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_197927724
Ken toch 5 of 6 albums niet. Dus heb nog wat in te halen, blijkbaar.
Het is iig een prima lijstje, want de overgrote meerderheid vind ik zeer goed te pruimen. :7.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_197930143
Ook wel een veilig lijstje.

Stel dat jullie 5 parels mochten toevoegen, welke zouden dat dan zijn?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:33:49 #283
13973 ranja
image means nothing
pi_197932170
Irritant scrolllijstje. Maar goed. Lily Allen of The Kills zal wel te bekend zijn voor zo'n lijstje? En AC Berkheimer te obscuur?

Toevoegen in elk geval
Ladytron - 604
Ikara Colt - Chat And Business
LCD Soundsystem - LCD Soundsystem
Metric - Fantasies
Laura Marling - Alas I Cannot Swim

maar ja. Die laatste kan ook wel te bekend zijn. En dan heb ik nog een hele hoop over die te obscuur zijn (twijfel zelfs al over Ikara Colt) zoals Queen Adreena of The Like Young of of Shivaree of Melys of gewoon nederlands zoals Seedling, Seesaw, of Riplets.
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:02:18 #284
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_197932989
De 00s was dan ook het beste muzikale decennium ooit.
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:05:44 #285
13973 ranja
image means nothing
pi_197933088
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:02 schreef Beregd het volgende:
De 00s was dan ook het beste muzikale decennium ooit.
Nou nee, prima decennium maar geen 90s.
pi_197939947
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:14 schreef Norrage het volgende:
Ok, vergeet de rest.

Nieuwe Notwist _O_ O+ _O_
Ik ben 'm pas sinds gisteren aan het luisteren. Ben nog niet helemaal over uit of het als geheel album blijft boeien, maar er staan echt een handvol briljante nummers op.
pi_197945019
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ben 'm pas sinds gisteren aan het luisteren. Ben nog niet helemaal over uit of het als geheel album blijft boeien, maar er staan echt een handvol briljante nummers op.
Ik vind hem juist als album heel goed, en als losse nummers wat minder. Sommige overgangen van nummer naar nummer zijn naadloos en prachtig :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_197958200
Ik heb denk ik de helft van dat VPRO lijstje niet gehoord maar het meeste wat ik wel ken is tof. Denk wel dat ze de electronische muziek nogal onderbelichten en staan dingen als Bloc Party en Franz Ferdinand, Rammstein?! er niet in omdat het te bekend is ofzo?

Ik zou zelf in ieder geval:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevoegen

Allemaal erbij doen. Dan kun je natuurlijk zeggen wat overdreven! Maar ik denk dat de 00's toch wel het een na beste decenium voor muziek waren. Net achter de 10's en voor de 90's. Bij geen van deze albums heb ik niet direct zin om het nu van voor tot achteren te luisteren behalve dat ik dan wel heel lang wakker moet blijven.
pi_197960675
Wat een kutmuziek maakt Django Django tegenwoordig zeg, echt tenenkrommend na de goede debuut.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:37:44 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197963091
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:59 schreef Norrage het volgende:
Wat een kutmuziek maakt Django Django tegenwoordig zeg, echt tenenkrommend na de goede debuut.
Dit vind ik echt overdreven, best een oké album. Krijgt ook wel goede recensies.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:35:57 #291
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197964002
Op het nieuwe label van Phoebe Bridgers is Super Monster van Claud een alleraardigst debuut.
pi_197965884
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit vind ik echt overdreven, best een oké album. Krijgt ook wel goede recensies.
Mag je mij opnoemen wat er okee aan is. Ik vind het vooral allemaal heel irritant klinken, gimmicky. Die 2 singles waren ook zó slecht...Dat Spirals en dat Dark Dark Dark...pff...Komt echt mijn neus uit.
Maar goed, meningen verschillen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_197970150
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 01:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb denk ik de helft van dat VPRO lijstje niet gehoord maar het meeste wat ik wel ken is tof. Denk wel dat ze de electronische muziek nogal onderbelichten en staan dingen als Bloc Party en Franz Ferdinand, Rammstein?! er niet in omdat het te bekend is ofzo?

Ik zou zelf in ieder geval:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevoegen

Allemaal erbij doen. Dan kun je natuurlijk zeggen wat overdreven! Maar ik denk dat de 00's toch wel het een na beste decenium voor muziek waren. Net achter de 10's en voor de 90's. Bij geen van deze albums heb ik niet direct zin om het nu van voor tot achteren te luisteren behalve dat ik dan wel heel lang wakker moet blijven.
Da's een beste lijst om toe te voegen. ;)

Wat betreft de beste decennia heb ik toch ook altijd wel het idee dat de leeftijd hier een rol in speelt. Het helpt vaak enorm als je een periode vrij bewust meemaakt op muzikaal gebied. Nu ken ik de leeftijden hier niet allemaal, maar ik vind het bijvoorbeeld wel logisch dat @ranja de 90's hoger rankt dan de 00's. Dat zou ik persoonlijk ook doen, maar misschien was dat wel anders geweest als ik tien jaar jonger zou zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_197977627
Verder was het gister niet veel of wat? Echt niks zien langskomen....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_197979693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:11 schreef methodmich het volgende:

[..]

Da's een beste lijst om toe te voegen. ;)

Wat betreft de beste decennia heb ik toch ook altijd wel het idee dat de leeftijd hier een rol in speelt. Het helpt vaak enorm als je een periode vrij bewust meemaakt op muzikaal gebied. Nu ken ik de leeftijden hier niet allemaal, maar ik vind het bijvoorbeeld wel logisch dat @:ranja de 90's hoger rankt dan de 00's. Dat zou ik persoonlijk ook doen, maar misschien was dat wel anders geweest als ik tien jaar jonger zou zijn.
Zeker waar, ik geloof dat uit onderzoek blijkt dat muziek je meer raakt tijdens je adolescentie dus ik neem aan dat de meeste mensen die tijd dan als beste decenium zullen noemen. Maar ik denk zeker ook dat muziek eigenlijk alleen maar beter wordt elk decennium. Artiesten kunnen voortbouwen op het werk van anderen en er wordt denk ik alleen maar meer muziek gemaakt. De barriere om muziek te maken en uit te brengen is lager dan ooit. Misschien dat dat weinig uitmaakt voor wat je op de radio hoort want op dit moment moet ik zeggen dat het lijkt alsof elke slechte 90's remix automatisch een hit is. Ook denk ik dat er nog potentie is om globaler naar muziek te luisteren ik denk dat 90% van de albums die ik uit de 00's noem uit westerse landen komt maar op andere continenten is vast ook veel onontdekt muzikaal talent. Ik zie in ieder geval bijna geen reden om te denken dat het beste decenium voor muziek al geweest is.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:26:26 #296
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_197985249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 11:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zeker waar, ik geloof dat uit onderzoek blijkt dat muziek je meer raakt tijdens je adolescentie dus ik neem aan dat de meeste mensen die tijd dan als beste decenium zullen noemen. Maar ik denk zeker ook dat muziek eigenlijk alleen maar beter wordt elk decennium. Artiesten kunnen voortbouwen op het werk van anderen en er wordt denk ik alleen maar meer muziek gemaakt. De barriere om muziek te maken en uit te brengen is lager dan ooit. Misschien dat dat weinig uitmaakt voor wat je op de radio hoort want op dit moment moet ik zeggen dat het lijkt alsof elke slechte 90's remix automatisch een hit is. Ook denk ik dat er nog potentie is om globaler naar muziek te luisteren ik denk dat 90% van de albums die ik uit de 00's noem uit westerse landen komt maar op andere continenten is vast ook veel onontdekt muzikaal talent. Ik zie in ieder geval bijna geen reden om te denken dat het beste decenium voor muziek al geweest is.
In principe zou het zo moeten zijn. Toch denk ik dat door autotune en allerlei andere software het er niet echt beter op wordt. Minder ambachtelijk in elk geval. 😆
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_197985513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:26 schreef lubje25 het volgende:

[..]

In principe zou het zo moeten zijn. Toch denk ik dat door autotune en allerlei andere software het er niet echt beter op wordt. Minder ambachtelijk in elk geval. 😆
Mwah, het geeft gewoon andere mogelijkheden om muziek te maken. Dat die mogelijkheden door sommige (of veel, maar net hoe je het ziet) gebruikers ingezet worden om het zich er gemakkelijk vanaf te maken is iets van alle tijden en alle technische mogelijkheden.
Toch is de hoeveelheid muziek van tegenwoordig niet te vergelijken met vroeger. Dat zie je naar mijn mening terug in verschijnselen zoals Lofi Hiphop Beats to Study op Youtube en Spotify. Tientallen producers die één track airplay krijgen waarvan niemand weet hoe ze heten, wie ze zijn en of ze nog meer maken. Maar geluidstechnisch is het allemaal piekfijn in orde, en muzikaal gezien is er ook weinig op aan te merken.
Muziek wordt steeds meer aankleding, en in minder gevallen een luisterervaring. Wat de uitschieters zijn verschilt ook steeds meer voor steeds meer afzonderlijke groepen, of bubbels zo je wilt, naar mijn idee. De tips die ik hier lees kwamen 'vroeger' wel redelijk overeen met de Pitchforks, 3voor12's van deze wereld, en die verschilden zelf ook niet bijster veel van elkaar. Echter nu kun je in een totaal ander muzieklandschap verkeren als je maar één bron volgt. En dat alleen nog maar binnen het genre indie (een genre en/of doelgroep die wel een stuk breder is geworden de afgelopen jaren, maar dat verklaart niet alles).
What Would Goku Do
pi_197990735
Wat lekker is dit zeg _O_

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_197992126
Beste nr van Sufjan is deze. Melodie, maar vooral de lyric (kinderverkrachter die als clown zijn gang kon gaan).


Andere sufjangesties?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_197992777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:53 schreef Moody het volgende:
Beste nr van Sufjan is deze. Melodie, maar vooral de lyric (kinderverkrachter die als clown zijn gang kon gaan).


Andere sufjangesties?
Ook mijn favoriet, maar deze mogen er ook zijn: Mystery of love, fourth of july, Casimir Pulaski Day, Seven Swans, Vesuvius

Sowieso zijn Illinois en Carrie & Lowell over de breedte briljante albums wmb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')