abonnement Unibet Coolblue
pi_196363374
Ten gevolge van de grote volksverhuizing die gaande is met name vanuit Afrika en het midden-oosten verblijven vele immigranten lange tijd illegaal in europa en ook in Nederland. Er is een generaal pardon in gang gezet in 2007 welke is afgerond. Vanwege o.a. de mogelijkheid destijds asielprocedures ellenlang te kunnen rekken en kinderen hierdoor "vernederlandst" opgroeiden is deze keuze destijds gemaakt. Omdat illegalen niet actief opgespoort en uitgezet worden kunnen zij en hun evt. kinderen opnieuw in een situatie belanden zoals ten tijde van voor 2007. De asielprocedures zijn ondertussen verkort en kunnen niet meer eindeloos worden gerekt. De groep illegalen en hun kinderen die langdurig hier verblijft zal blijven toenemen.
Krijgen we opnieuw een generaal pardon?
Hoe kan je voorkomen dat een generaal pardon geen blijvend terugkerend fenomeen wordt?
Hoe voorkom je dat er van herhaalde pardonregelingen geen aanzuigende werking uitgaat?

Wiki: Generaal pardon (immigratie)

petitions generaal-pardon-2017-18

quote:
Ook nu zijn er genoeg kinderen en volwassenen die geen vooruitzichten hebben omdat hun verblijf in Nederland niet zeker is. Iedereen is van de wereld en de wereld is van Iedereen. Wij horen ons in te spannen Nederland ook van hen te maken.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen is een dogma uit het tijdperk van jagers&verzamelaars. Ondertussen zijn we ruim 10.000 jaar verder en bevinden we ons in een tijdperk van landbouw&steden. Fundamenteel daarbij zijn eigendomsrechten, ook van aardoppervlak en grondstoffen. Het is dus niet van iedereen, hoe hiermee om te gaan?

De 1e draad in de reeks (start mei 2017).
NWS / Pardonregeling immigranten

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 22-11-2020 15:28:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196363570
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als er veel schrijnende gevallen zijn, moet je je afvragen hoe dat komt en niet de schrijnende gevallen slachtoffer laten worden van die oorzaak.
De oorzaak ligt vooral bij het europees hof, willen we daar af moeten we Nexit.
Gaat niet gebeuren, het is roeien met de riemen die we hebben, add infinitum pardoneren valt daar niet onder.

quote:
Ik blijf erbij:

- niet binnen 5 jaar een beslissing = verblijfsvergunning
- oude gevallen onder die voorwaarde behandelen = een pardon

Ik ben echt niet vóór massa immigratie, ik zie heus wel dat dat niet houdbaar is.

Hoe dit niet tot een flinke ongebreidelde migratiestroom gaat leiden is mij onduidelijk. Er bestaan namelijk geen oude gevallen meer na alle pardonregelingen en aanpassingen erop die al voorbijgekomen zijn. De overheid wil geen heksenjacht op illegalen. Geen jacht op illegalen in combinatie met het niet strafbaar zijn van illegaliteit zorgen ervoor dat dit probleem onoplosbaar is buiten een Nexit om.

2012 NRC geen heksenjacht op illegalen
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196363585
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:05 schreef Digi2 het volgende:
Hoe kan je voorkomen dat een generaal pardon geen blijvend terugkerend fenomeen wordt?
Op andere partijen stemmen. :D :W
pi_196363618
Zo moeilijk is dat niet alleen wordt er te krampachtig met allemaal politiek correcte ideeën en gelijkheidsbeginselen omgegaan en dat moet veranderen. We leven in een maatschappij op een bepaalde manier samen en daar horen regels bij. Tevens zitten daar van oudsher geloven en gebruiken bij die thuis horen in die maatschappij.
Iedereen die de regels respecteert mag daaraan meedoen. Tot een bepaalde hoogte kunnen we wat tegemoet komen maar dat is op dit moment helemaal doorgeslagen. En hoe zielig het ook is niet iedereen hoeft hier in NL een plekje te krijgen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zondag 22 november 2020 @ 15:19:02 #5
3542 Gia
User under construction
pi_196363638
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef TheFreshPrince het volgende:Ik blijf erbij: - niet binnen 5 jaar een beslissing = verblijfsvergunning
Ze vertrekken niet bij de eerste negatieve beslissing. Hoger beroep op hoger beroep. Daardoor duurt het zo lang. En als er geen beroep meer mogelijk is, duiken ze de illegaliteit in. Hun kinderen mogen gewoon naar school, dus we weten waar ze zitten! Waarom worden die mensen niet gewoon op het vliegtuig gezet? Kan nu ook nog! We hoeven niet te wachten tot die kids 18 zijn.
pi_196363681
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze vertrekken niet bij de eerste negatieve beslissing. Hoger beroep op hoger beroep. Daardoor duurt het zo lang. En als er geen beroep meer mogelijk is, duiken ze de illegaliteit in. Hun kinderen mogen gewoon naar school, dus we weten waar ze zitten! Waarom worden die mensen niet gewoon op het vliegtuig gezet? Kan nu ook nog! We hoeven niet te wachten tot die kids 18 zijn.
De overheid wil geen jacht op illegalen maar misschien wordt het tijd daar toch nog eens naar te kijken. Jacht op illegalen is weinig aantrekkelijk maar kinderen die feitelijk door hun ouders misbruikt worden op deze wijze is dat evenmin. Keuzes, keuzes ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 15:24:24 #7
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_196363718
Disclaimer, opnderstaande tekst bevat een realistische weergave van bepaalde feiten mbt immigranten. Mocht je daar niet tegen kunnen dan verzoeken wij u onderstaande tekst niet te lezen. Vooral Groen Links en D66 stemmers worden aangeraden onderstaande tekst te negeren.


Mensen vragen zich af wanneer de waanzin van het ongecontroleerd binnenlaten van immigranten zal stoppen. Mensen met een totaal ander beeld van hoe een samenleving zou moeten fungeren en die grotendeels voor de rest van hun leven onderhouden moeten worden. En dan hebben we het niet eens over de criminaliteit die zij zullen veroorzaken. De vraag wanneer deze waanzin zal stoppen is niet moeilijk te beantwoorden. Op het moment dat de linkse elite niet meer in staat zal zijn om links te lullen, en vooral, rechts te vullen dan pas zal deze waanzin stoppen. De linkse elite vindt het namelijk alleen maar leuk om andermans geld uit te delen. Hun eigen portemonee gaat minder vaak open dan de vagina van een non. Op het moment dat de linkse elite niet meer in staat is om de door hun gecreëerde werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld wanneer Femke Halsema haar kinderen niet meer naar een witte school kan sturen omdat die er gewoonweg niet meer zijn, dan pas zal deze waanzin stoppen.

De vraag is alleen of het dan niet te laat is. Mogelijk dat men dan al zoveel politieke macht heeft weten te verwerven dat zij de wetten kunnen maken. Dan begint het feest. Al die blonde Hollandse dames zullen dan merken wat culturele verrijking precies inhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kwaliteitscontroleur op 22-11-2020 15:25:57 (fout) ]
pi_196363757
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:24 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Dan begint het feest. Al die blonde Hollandse dames zullen dan merken wat culturele verrijking precies inhoudt.
Is dit een angstbeeld of je seksuele fantasie?
  zondag 22 november 2020 @ 15:29:56 #9
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_196363779
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2020 15:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is dit een angstbeeld of je seksuele fantasie?
Heb ik zoveel moeite gedaan om een disclaimer voor jullie op te stellen, wordt deze genegeerd. Pak een zakdoek en veeg het schuim van je mondhoeken.
pi_196363856
Het is al duidelijk dat de gemoederen van een pardon weer warmgemaakt worden. Dat gebeurt vooral op emotionele basis want rationeel zullen we moeten accepteren dat er weinig aan te doen valt, dat er mensen waaronder ook kinderen buiten de boot vallen. Een Nexit zie ik niet gebeuren en een jacht op illegalen door de overheid ook niet. Komend kabinet komt zo'n pardon er volgens mij niet. Daarna acht ik een pardonregeling meer kansrijk omdat er veel meer gevallen in de publiciteit zullen komen tegen die tijd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 22-11-2020 15:44:35 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364163
Wat de overheid nog wel zou kunnen doen naar mijn opvatting is een programma opzetten met cursussen dat dergelijke kinderen hun moedertaal leren en na repatriatie hun vervolgopleiding daar eventueel betaald wordt mocht dat nodig zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364225
Er is maar 1 effectieve manier om immigratie tegen te gaan. Het zo onaantrekkelijk mogelijk maken om naar Nederland te komen en tegelijkertijd zo aantrekkelijk mogelijk maken in het land van herkomst om te blijven.

Dat betekent hard en onethisch streng zijn enerzijds. Strafbaar stellen. Schrijnende gevallen schrijnend laten. Geen pardonnen!! En onze welvaart delen met de vertrekkende gebieden anderzijds. Dus accepteren dat we het ietsje minder krijgen maar wel op globaal niveau een meer gelijke verdeling.
pi_196364238
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 16:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Er is maar 1 effectieve manier om immigratie tegen te gaan. Het zo onaantrekkelijk mogelijk maken om naar Nederland te komen en tegelijkertijd zo aantrekkelijk mogelijk maken in het land van herkomst om te blijven.

Dat betekent hard en onethisch streng zijn enerzijds. Strafbaar stellen. Schrijnende gevallen schrijnend laten. Geen pardonnen!! En onze welvaart delen met de vertrekkende gebieden anderzijds. Dus accepteren dat we het ietsje minder krijgen maar wel op globaal niveau een meer gelijke verdeling.
Dat strafbaar stellen kan alleen na een Nexit en dat zie ik nog niet gebeuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364322
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat strafbaar stellen kan alleen na een Nexit en dat zie ik nog niet gebeuren.
Niets van wat ik aangeef is realistisch. We gaan dus met immigratie te maken krijgen. Als je ethisch wordt, en dat wil je, blijven we als gebied te aantrekkelijk. Als we welvaart niet delen, en dat willen we niet, blijft de motivatie om te vertrekken aanwezig.

Wat overblijft heeft altijd een vorm van "dweilen met de kraan open". Je kan het proberen via strenger beleid. Het echte verschil gaat gemaakt worden door welvaart denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 16:17:41 ]
pi_196364424
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 16:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Niets van wat ik aangeef is realistisch. We gaan dus met immigratie te maken krijgen. Als je ethisch wordt, en dat wil je, blijven we als gebied te aantrekkelijk. Als we welvaart niet delen, en dat willen we niet, blijft de motivatie om te vertrekken aanwezig.

Wat overblijft heeft altijd een vorm van "dweilen met de kraan open". Je kan het proberen via strenger beleid. Het echte verschil gaat gemaakt worden door welvaart denk ik.
Ik vind het prima om het welvaartsniveau drastisch te verlagen. De sociale onrust en uiteindelijk burgeroorlog die kunnen volgen geef ik graag in ruil voor 50% minder welvaart. Mja, ik ben een uitzondering want de meesten lopen niet alleen kun pik/kut achterna maar ook een nieuwe auto of groter huis ;)

quote:
https://www.bible.com/nl/bible/75/MAT.6.19-24.HTB
https://www.biblegateway.(...)06:19-21&version=NIV
Treasures in Heaven

19 "Do not store up for yourselves treasures on earth, where moths and vermin destroy, and where thieves break in and steal. 20 But store up for yourselves treasures in heaven, where moths and vermin do not destroy, and where thieves do not break in and steal. 21 For where your treasure is, there your heart will be also.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 16:26:43 #16
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196364546
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:00 schreef Digi2 het volgende:
Wat de overheid nog wel zou kunnen doen naar mijn opvatting is een programma opzetten met cursussen dat dergelijke kinderen hun moedertaal leren en na repatriatie hun vervolgopleiding daar eventueel betaald wordt mocht dat nodig zijn.
Hun moedertaal is gewoon Nederlands.
pi_196364557
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:26 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hun moedertaal is gewoon Nederlands.
Nee want hun moeder is niet nederlands namelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364570
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vind het prima om het welvaartsniveau drastisch te verlagen. De sociale onrust en uiteindelijk burgeroorlog die kunnen volgen geef ik graag in ruil voor 50% minder welvaart. Mja, ik ben een uitzondering want de meesten lopen niet alleen kun pik/kut achterna maar ook een nieuwe auto of groter huis ;)
[..]

Daar ben ik ook bang voor. Terwijl het best wat minder kan vind ik. Maar met minder doen zit nu eenmaal niet zo in het karakter van de mens. Dat is overigens ook de reden dat immigranten deze kant op komen. 'Meer' willen.
  zondag 22 november 2020 @ 16:31:07 #19
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196364611
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee want hun moeder is niet nederlands namelijk.
Jawel want ze zijn hier geboren en getogen. Dat maakt hun gewoon Nederlands.
pi_196364662
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:31 schreef Briqq het volgende:

[..]

Jawel want ze zijn hier geboren en getogen. Dat maakt hun gewoon Nederlands.
Nee, dat is nu juist niet het geval. Hun moeder heeft de nederlandse nationaliteit niet. Hier geboren zijn maakt je gelukkig geen nederlander. Dat zou nog immoreler kindermisbruikend gedrag uitlokken met ankerbabies zoals in de VS bijvoorbeeld :r
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 16:36:37 #21
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196364692
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, dat is nu juist niet het geval. Hun moeder heeft de nederlandse nationaliteit niet. Hier geboren zijn maakt je gelukkig geen nederlander. Dat zou nog immoreler kindermisbruikend gedrag uitlokken met ankerbabies zoals in de VS bijvoorbeeld :r
Ja dat is nu juist wel het geval. We kunnen allerlei ouders, grootouders en andere irrelevante zaken erbij halen, maar deze kinderen kennen alleen Nederland, spreken Nederlands, zijn hier opgegroeid. Das hetzelfde zeggen als dat een geadopteerd kind 'eigenlijk' buitenlands is en hier niet hoort.

Vind je dat ook?

Snap het bovendien niet zo goed: waarom zou je welwillende mensen willen deporteren uit hun thuisland? Terwijl ze hier iets kunnen betekenen? Ik heb liever een kant en klare, dankbare burger hier dan dat we ze vreemdeling maken in een land aan de andere kant van de wereld.

Dat zou pas onethisch zijn. Er is trouwens een term voor kinderen het slachtoffer laten worden van de 'zonden' van hun ouders: sippenhaft. De redenering doet me daaraan denken.
pi_196364744
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:36 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ja dat is nu juist wel het geval. We kunnen allerlei ouders, grootouders en andere irrelevante zaken erbij halen, maar deze kinderen kennen alleen Nederland, spreken Nederlands, zijn hier opgegroeid. Das hetzelfde zeggen als dat een geadopteerd kind 'eigenlijk' buitenlands is en hier niet hoort.

Vind je dat ook?

Snap het bovendien niet zo goed: waarom zou je welwillende mensen willen deporteren uit hun thuisland? Terwijl ze hier iets kunnen betekenen? Ik heb liever een kant en klare, dankbare burger hier dan dat we ze vreemdeling maken in een land aan de andere kant van de wereld.
Als je deze kinderen zou nationaliseren gaat daar een enorme aanzuigende werking vanuit op migranten en dat zullen de meeste inwoners hier niet accepteren. Sociale onrust hebben we al genoeg volgens mij.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 16:43:41 #23
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196364783
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als je deze kinderen zou nationaliseren gaat daar een enorme aanzuigende werking vanuit op migranten en dat zullen de meeste inwoners hier niet accepteren. Sociale onrust hebben we al genoeg volgens mij.
Nee hoor. Ze nationaliseren betekent dat je 2 onschuldige kinderen niet slachtoffert voor een vermeend misdrijf van hun ouders. Zo simpel is dat. Ze zijn het land dankbaar, worden hardwerkende burgers zoals jij en ik.

Op wat voor sociale onrust doel je? Dat komt even vanuit het niets. Ik meen niet dat een paar kinderen voor sociale onrust zorgen.
pi_196364829
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:43 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze nationaliseren betekent dat je 2 onschuldige kinderen niet slachtoffert voor een vermeend misdrijf van hun ouders. Zo simpel is dat.

Op wat voor sociale onrust doel je? Dat komt even vanuit het niets. Ik meen niet dat een paar kinderen voor sociale onrust zorgen.
Nee, je schept een rechtsprecedent. Grondwet gelijke gevallen, gelijk behandelen. Het zou de deur naar het neuken van ankerbabies enorm stimuleren en hun illegale ouders betere kans op verblijf geven. Dat is werkelijk een nogo.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364885
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, je schept een rechtprecedent. Grondwet gelijke gevallen, gelijk behandelen. Het zou de deur naar het neuken van ankerbabies enorm stimuleren en hun illegale ouders betere kans op verblijf geven. Dat is werkelijk een nogo.
De echte oorzaak is dat we niet in staat zijn om binnen 5 jaar een besluit te nemen.

Het is onrecht om kinderen die hier geboren zijn na 18 jaar te vertellen dat ze kunnen ophoepelen, terwijl hun leven dan in feite net begint, de weg naar een beroepsopleiding, werken, gezin stichten, etc.

Mijn overtuiging blijft: als je als overheid er niet in slaagt om in 5 jaar een oordeel te vellen en er consequenties aan verbindt, dan heb je gefaald en horen mensen daar niet het slachtoffer van te worden.

Je mag best iemand boos aankijken, kijk dan richting Den Haag waar al decennia maar wat aangeprutst wordt. Ook "law & order" VVD heeft er in 10 jaar geen moer aan gedaan.

Ja... "bed, bad en brood" afschaffen zodat gemeenten ineens met krakende illegalen opgescheept zitten. Want als gemeente mag je illegalen niet uitzetten, je mag er niets voor regelen maar je zit er wel mooi mee want ze zullen toch onderdak nodig hebben en dus ook opeisen.
  zondag 22 november 2020 @ 16:53:15 #26
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196364916
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, je schept een rechtsprecedent. Grondwet gelijke gevallen, gelijk behandelen. Het zou de deur naar het neuken van ankerbabies enorm stimuleren en hun illegale ouders betere kans op verblijf geven. Dat is werkelijk een nogo.
Nee hoor. En uit jouw woordkeuze haal ik geen enkele overweging voor de situatie van de 2 onschuldige kinderen. Dat is pas een ethische no-go: kinderen straffen voor de daden van hun ouders. Sippenhaft.

Ik wacht nu al 40 jaar op de zogeheten aanzuigende werking. Komt die binnenkort nog?
pi_196364920
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De echte oorzaak is dat we niet in staat zijn om binnen 5 jaar een besluit te nemen.


Op besluiten vallen beroepen en men is blijkbaar in staat ontzettend lang te rekken. Hier was een speciale commissie voor opgericht en de conclusie was volgens mij dat dat onmogelijk is binnen de nationale en internationale rechtskaders.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196364960
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:53 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nee hoor. En uit jouw woordkeuze haal ik geen enkele overweging voor de situatie van de 2 onschuldige kinderen. Dat is pas een ethische no-go: kinderen straffen voor de daden van hun ouders. Sippenhaft.

Ik wacht nu al 40 jaar op de zogeheten aanzuigende werking. Komt die binnenkort nog?
Ik wou net zeggen, ik las in 1990 al over de "aanzuigende werking" en daarvoor bestond die term vermoedelijk ook wel. Oorlog en armoede = vluchtelingenstromen. Overgrote deel wordt in regio opgevangen maar je zal altijd een groep houden die ergens in een container of vrachtwagen kruipt.
pi_196364977
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Op besluiten vallen beroepen en men is blijkbaar in staat ontzettend lang te rekken. Hier was een speciale commissie voor opgericht en de conclusie was volgens mij dat dat onmogelijk is binnen de nationale en internationale rechtskaders.
Nou, als dat onmogelijk is dan is het mss beter om de situatie te accepteren en die kinderen het Nederlands burgerschap te schenken. Meer dan een formaliteit is het niet, ze spreken vermoedelijk beter Nederlands dan de gemiddelde Fries en aangezien ze hier zijn opgegroeid en hun opleiding genieten, zullen ze ook geen last zijn voor dit land.
pi_196364997
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:53 schreef Briqq het volgende:

[..]


Ik wacht nu al 40 jaar op de zogeheten aanzuigende werking. Komt die binnenkort nog?
Beperkt gelukkig omdat men duidelijk heeft gemaakt dat er geen pardonregelingen meer komen.
En zolang men niet voor een Nexit kiest of jacht op illegalen zullen we dit soort gevallen moeten accepteren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 16:58:52 #31
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196365007
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, ik las in 1990 al over de "aanzuigende werking" en daarvoor bestond die term vermoedelijk ook wel. Oorlog en armoede = vluchtelingenstromen. Overgrote deel wordt in regio opgevangen maar je zal altijd een groep houden die ergens in een container of vrachtwagen kruipt.
Het opvallende van dit soort lieden is ook dat ze altijd in het abstracte praten: commissies, aanzuigende werkingen en stromen.

Maar ze benoemen niet concreet wat ze willen: kinderen die hier geboren en getogen zijn deporteren naar een land dat ze niet kennen.

Vanwege een angstbeeld. En een vermeend misdrijf dat de ouders hebben begaan.

Dat angstbeeld schaadt de kinderen en schaadt ons land. Wij hebben deze kinderen grootgebracht en ze zijn geschikt om bij te dragen aan onze samenleving. Er is geen ethische, economische of logische reden om ze te deporteren.
pi_196365014
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou, als dat onmogelijk is dan is het mss beter om de situatie te accepteren en die kinderen het Nederlands burgerschap te schenken. Meer dan een formaliteit is het niet, ze spreken vermoedelijk beter Nederlands dan de gemiddelde Fries en aangezien ze hier zijn opgegroeid en hun opleiding genieten, zullen ze ook geen last zijn voor dit land.
Hoe voorkom je dan een aanzuigende werking?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 17:00:47 #33
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196365035
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Beperkt gelukkig omdat men duidelijk heeft gemaakt dat er geen pardonregelingen meer komen.
En zolang men niet voor een Nexit kiest of jacht op illegalen zullen we dit soort gevallen moeten accepteren.
Zo werkt dat dus niet. Je pleit hier om kinderen geen verblijfsvergunning of pardon te geven. Dat is de laatste decennia dus wél gebeurd en er is géén aanzuigende werking.

En wat is een 'jacht op illegalen'? Enge woordkeuze. En je ontwijkt een aantal vragen.
pi_196365058
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dan een aanzuigende werking?
"Aanzuigende werking" is een onbewezen term.

Er is nooit bewezen dat als je 2 kinderen die hier geboren zijn en 18 jaar het Nederlanderschap schenkt dat er in Afrika iemand de krant leest en denkt "fuck it, ik ga ook naar Nederland, cool man!"

Je beleid moet duidelijk zijn en consequent. Iemand hier 18 jaar laten wonen en opgroeien en vervolgens zeggen "jammer, toch niet" is dat niet. Dan heb je er minimaal 10 jaar te lang over gedaan.

De ellende is dat een regering en overheid een proces is dat niet op een paar jaar meer of minder kijkt en waar na 4 jaar (vaak) weer een heel ander team zit. We plannen rustig nu al vooruit voor een dijkverhoging in 2035. Maar voor een individu dat verder wil met z'n leven is dat een eeuwigheid.

Het is op een anoniem forum ook allemaal makkelijk roepen.
Als het de kinderen zijn die al 14 jaar bij je over de vloer komen en met jouw kinderen gespeeld hebben, dan sta je weer heel anders in zo'n situatie. Dat is een "empathie" en ik neem aan dat jij dat ook hebt en je kan inleven in zo'n situatie.
pi_196365112
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:00 schreef Briqq het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus niet. Je pleit hier om kinderen geen verblijfsvergunning of pardon te geven. Dat is de laatste decennia dus wél gebeurd en er is géén aanzuigende werking.

En wat is een 'jacht op illegalen'? Enge woordkeuze. En je ontwijkt een aantal vragen.
Er is wel degelijk een aanzuigende werking en de commisie die de overheid heeft aangesteld waarschuwt ook dat een herhaald pardon hoop geeft en het effect versterkt.
In 2012 heeft de overheid besloten geen jacht op illegalen te willen.

nrc: geen-trek-in-heksenjacht-op-illegalen
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196365122
En nogmaals, ik wil benadrukken: ik ben zeker niet voor het onbeperkt toelaten van vluchtelingen of arbeidsmigranten.

Maar als je als overheid mensen binnenlaat, heb je een verantwoordelijkheid. En 1 daarvan is dat je ze niet aan het lijntje moet houden, dat is schadelijk en wat mij betreft zelfs een misdrijf.

Mensen moeten binnen 5 jaar weten waar ze aan toe zijn, dat is helder. Is dat altijd mogelijk? Nee. Maar daarvoor hou je uitzonderingen.

Het lijkt wel alsof de overheid baat heeft bij dit soort gevallen om een soort van onvrede en tweespalt te creëren onder de bevolking. En we trappen er met z'n allen gewoon in.
pi_196365143
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

"Aanzuigende werking" is een onbewezen term.

Nope, Denemarken heeft het bewezen. Na stringenter migratiebeleid is het aantal asielmigranten enorm gedaald.
Ook migranten zijn doorgaans goed geinformeerd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 17:10:04 #38
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196365169
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een aanzuigende werking en de commisie die de overheid heeft aangesteld waarschuwt ook dat een herhaald pardon hoop geeft en het effect versterkt.
In 2012 heeft de overheid besloten geen jacht op illegalen te willen.

nrc: geen-trek-in-heksenjacht-op-illegalen
Een artikel uit 2012 achter een paywall? Nogmaals: ik ben nog steeds aan het wachten op die vermeende overvloed aan asielzoekers door het geven van een pardon aan 2 kinderen die hier geboren en getogen zijn.

Of bedoel je de overvloed aan asielzoekers door de Syrische burgeroorlog?

En wat bedoel je met 'jacht op illegalen'? Enge woordkeuze is dat.
pi_196365203
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nope, Denemarken heeft het bewezen. Na stringenter migratiebeleid is het aantal asielmigranten enorm gedaald.
Ook migranten zijn doorgaans goed geinformeerd.
Oh, dat kon toch niet volgens die commissie?

Dat is toch precies wat ik zei? Een duidelijker beleid? En daar hoeft een generaal pardon voor schrijnende gevallen toch niets aan af te doen? Denk je dat ze in Denemarken geen pardon hebben?

Juist als je een duidelijk beleid hebt, is zo'n pardon prima uit te voeren.
pi_196365235
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oh, dat kon toch niet volgens die commissie?

Dat is toch precies wat ik zei? Een duidelijker beleid? En daar hoeft een generaal pardon voor schrijnende gevallen toch niets aan af te doen? Denk je dat ze in Denemarken geen pardon hebben?
Het aantal schrijnende gevallen zal afnemen door geen pardons meer te verstrekken. Je moet duidelijk zijn en blijven en accepteren dat er geen perfecte oplossingen bestaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196365257
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het aantal schrijnende gevallen zal afnemen door geen pardons meer te verstrekken. Je moet duidelijk zijn en blijven en accepteren dat er geen perfecte oplossingen bestaan.
Hoe is het met je empathisch vermogen? Want als er een jacht op illegalen komt hebben ze vast nog mensen nodig die geen hart hebben.
pi_196365285
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoe is het met je empathisch vermogen? Want als er een jacht op illegalen komt hebben ze vast nog mensen nodig die geen hart hebben.
Ik werk zelf met vluchtelingen en help hen ook financieel als je interesse hebt kan je pm-en en kunnen we een bezoek regelen. Met je poten in de modder staan is wat anders dan abstract gelul.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 november 2020 @ 17:21:16 #43
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196365307
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik werk zelf met vluchtelingen en help hen ook financieel als je interesse hebt kan je pm-en en kunnen we een bezoek regelen. Met je poten in de modder staan is wat anders dan abstract gelul.
Nog steeds niet overtuigd van de zogeheten aanzuigende werking.

Wel overtuigd dat je er niet hard voor uitkomt dat je 2 geboren en getogen kinderen wil deporteren omdat je boos bent op hun ouders.
pi_196365327
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:21 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nog steeds niet overtuigd van de zogeheten aanzuigende werking.

Wel overtuigd dat je er niet hard voor uitkomt dat je 2 geboren en getogen kinderen wil deporteren omdat je boos bent op hun ouders.
Je kunt niet voor 2 kinderen de grondwet ff opzij schuiven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196365331
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je kunt niet ff voor 2 kinderen de grondwet ff opzij schuiven.
Waar in de grondwet staat dat je kinderen niet kan pardonneren?
pi_196365356
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waar in de grondwet staat dat je kinderen niet kan pardonneren?
Gelijke gevallen, gelijk behandelen. Het blijft dus niet bij deze 2.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196365375
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik werk zelf met vluchtelingen en help hen ook financieel als je interesse hebt kan je pm-en en kunnen we een bezoek regelen. Met je poten in de modder staan is wat anders dan abstract gelul.
M'n moeder heeft als vrijwilliger in een AZC gewerkt, daar ook enkele malen geweest.
Daarnaast vanuit werk vaak migranten met / zonder verblijfsstatus ontmoet.

Ik spreek nog enkele woordjes Tigrinya, Farsi en Arabisch maar denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn :P

Eigenlijk zijn het bijna allemaal schrijnende gevallen, toch moeten we velen afwijzen.

Mijn punt is: als dat niet in 5 jaar lukt (om te besluiten) dan faal je als overheid en zou je automatisch moeten kunnen blijven.
pi_196365383
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nope, Denemarken heeft het bewezen. Na stringenter migratiebeleid is het aantal asielmigranten enorm gedaald.
Ook migranten zijn doorgaans goed geinformeerd.
Jep. En andersom ook, na Merkels 'Wir schaffen das' kwamen er grote groepen migranten naar Duitsland.
pi_196365404
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jep. En andersom ook, na Merkels 'Wir schaffen das' kwamen er grote groepen migranten naar Duitsland.
Maar nogmaals, dat was een vluchtelingenstroom als gevolg van een oorlog, niet als gevolg van een pardon van 2 kinderen.

Zo hebben we in Nederland ook grote stromen vluchtelingen gehad, net als in de 90's met de Balkanoorlog.
pi_196365416
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn punt is: als dat niet in 5 jaar lukt (om te besluiten) dan faal je als overheid en zou je automatisch moeten kunnen blijven.
Als dat het beleid wordt, gaan mensen tijdrekken door procedures aan te vechten en onder te duiken enzo.
pi_196365418
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oh, dat kon toch niet volgens die commissie?

Dat is toch precies wat ik zei? Een duidelijker beleid? En daar hoeft een generaal pardon voor schrijnende gevallen toch niets aan af te doen? Denk je dat ze in Denemarken geen pardon hebben?

Juist als je een duidelijk beleid hebt, is zo'n pardon prima uit te voeren.
Hebben ze die dan? Heb je daar wat meer informatie over?

Het Deense beleid werkt overigens omdat er ook landen zijn in de buurt met soepeler beleid. Migranten kiezen (net als water) de weg van de minste weerstand en het laagste punt. Die info vertellen ze graag aan elkaar door. Een pardon doet hier dus wel aan af: ben je een land met een pardon geschiedenis dan krijg je migranten die alleen al om die reden genegen zijn om naar je land komen. In de hoop ook zo'n pardon te krijgen. De welbekende aanzuigende werking.

Worden alle landen even streng kan het zo maar zijn dat Denemarken met weinig migranten nu dan de koploper wordt. Met hetzelfde beleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 17:27:36 ]
pi_196365430
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar nogmaals, dat was een vluchtelingenstroom als gevolg van een oorlog.

Zo hebben we in Nederland ook grote stromen vluchtelingen gehad, net als in de 90's met de Balkanoorlog.
In de balkanoorlog daalden de aantallen vluchtelingen toen we vluchtelingen hier in tentenkampen begonnen te plaatsen.
pi_196365435
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

duiken enzo.
Zou je niet selectief willen quoten. Daar doe ik al dat typewerk niet voor.

En je kan natuurlijk afspreken dat als mensen onderduiken dat de tijd dan stil wordt gezet voor het verloop van zo'n procedure. Dat je niet 6 jaar onderduikt en dat die 5 jaar dan om zijn.
pi_196365487
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In de balkanoorlog daalden de aantallen vluchtelingen toen we vluchtelingen hier in tentenkampen begonnen te plaatsen.
Heb je daar exacte cijfers van, overlappend met de statistieken van het aantal tentenkampen?
In mijn herinnering zaten de AZC's vol waardoor die tenten puur een noodoplossing waren.
Ook in Kollum (waar ik woonde) kon er niemand meer bij.

(1997 kregen we nog de zaak Vaatstra, was niet zo gezellig, spanningen bij het AZC)
pi_196365510
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zou je niet selectief willen quoten. Daar doe ik al dat typewerk niet voor.

En je kan natuurlijk afspreken dat als mensen onderduiken dat de tijd dan stil wordt gezet voor het verloop van zo'n procedure. Dat je niet 6 jaar onderduikt en dat die 5 jaar dan om zijn.
Waarom sluit je je tekst af met 'mijn punt is: insert punt'.

Dan quote ik dat, aangezien je zelf aangeeft dat het je punt is.
pi_196365551
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb je daar exacte cijfers van, overlappend met de statistieken van het aantal tentenkampen?
In mijn herinnering zaten de AZC's vol waardoor die tenten puur een noodoplossing waren.
Ook in Kollum (waar ik woonde) kon er niemand meer bij.
Ja, en nadat men dus in tenten geplaatst moest worden. Kwam er opeens veel minder instroom.

Punt is ( ;) ), dit is langer dan 20 jaar geleden. Google gooit er een hoop andere dingen over heen.
pi_196365574
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en nadat men dus in tenten geplaatst moest worden. Kwam er opeens veel minder instroom.

Punt is ( ;) ), dit is langer dan 20 jaar geleden. Google gooit er een hoop andere dingen over heen.
Ik neem het voor kennisgeving aan, heb er geen overtuigend bewijs bij gezien.

Die oorlog was in 2001 afgelopen, dat komt overeen met deze statistieken.
Verder zie ik geen bewijs voor een sterke afname door "opvang in tenten".

pi_196365883
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik neem het voor kennisgeving aan, heb er geen overtuigend bewijs bij gezien.

Die oorlog was in 2001 afgelopen, dat komt overeen met deze statistieken.
Verder zie ik geen bewijs voor een sterke afname door "opvang in tenten".

[ afbeelding ]
Vlak voor 2000 zie je wel even een daling.

Misschien dat het toch met die lekkende tenten uit 1998 te maken had?

quote:
De lekkende asieltent

Het moet een triomf zijn geweest, die dertiende oktober. Met de modder van het Ermelose tentenkamp voor asielzoekers nog onder de schoenen, gaf staatssecretaris Job Cohen ten overstaan van de Vereniging VluchtelingenWerk toe dat de lekkende tenten er niet alleen stonden om de nood van volle opvangcentra te lenigen, maar ook om de internationale gemeenschap te laten zien dat hij een ‘strikter en minder ruimhartig Nederlands asielbeleid’ voorstaat. Ruim een week zweeg VluchtelingenWerk over de opmerkingen. https://www.groene.nl/artikel/de-lekkende-asieltent
pi_196365950
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vlak voor 2000 zie je wel even een daling.

Misschien dat het toch met die lekkende tenten uit 1998 te maken had?
[..]

Alleen 1995 en 1996 waren lager, de rest was redelijk gelijk.
Geen idee hoe je daar iets uit kan halen.
pi_196366178
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alleen 1995 en 1996 waren lager, de rest was redelijk gelijk.
Geen idee hoe je daar iets uit kan halen.
Ik zie ook een lager lijntje net voor 2000.

Ik weet ook niet hoeveel je hier uit kan halen. Cohen geloofde in ieder geval in die afschrikwekkende werking van lekkende tenten, aldus de Groene Amsterdammer.

Overigens zit er bij vluchtelingen altijd wel een keuze-element bij. Vroeger vluchtte men naar dichtstbijzijnde veilige land. Tegenwoordig kiest men een land uit, duizenden kilometers van huis. Ja, dan zit er wel een gedachte achter waarom men naar Nederland of Duitsland komt, en niet naar Polen.
  zondag 22 november 2020 @ 18:46:04 #61
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196366986
Zorg ervoor dat migranten en asielzoekers de eerste 15 jaar niet in aanmerking komen voor uitkeringen en voorrang op huurwoningen.

Dan droogt de instroom snel op en hoef je geen zorgen te maken over een nieuwe pardonregeling.
pi_196385031
quote:
Weinig verblijfsvergunningen 'schrijnende gevallen' sinds ruimer kinderpardon

Sinds het verruimde kinderpardon van vorig jaar is er minder dan tien keer een verblijfsvergunning aan iemand toegekend vanwege een 'schrijnende situatie'. Dat blijkt uit de laatste twee Rapportages Vreemdelingenketen. De verruiming was een zwaarbevochten compromis binnen de regeringscoalitie.

Staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Asiel) stuurde maandag cijfers over de vreemdelingenketen naar de Kamer, over de eerste helft van 2020. In die periode werd er minder dan vijf keer om deze reden een vergunning verleend; exacter dan dat worden de cijfers niet in het rapport.

In het vorige rapport, dat heel 2019 beslaat, stond een zelfde aantal: minder dan vijf. Dagblad Trouw en onderzoeksplatform Investico berichtten in november op basis van eigen onderzoek dat er sinds mei slechts één keer van de bevoegdheid gebruik was gemaakt.

Het kinderpardon was een zwaarbevochten compromis binnen de coalitie: de VVD was geen voorstander. Als onderdeel van de deal werd er per 1 mei 2019 een einde gemaakt aan de mogelijkheid voor de staatssecretaris van Asiel om persoonlijk iemand een verblijfsvergunning toe te kennen: de zogenoemde discretionaire bevoegdheid.

Totale aantal aanvragen daalde sterk door coronacrisis
In plaats van die bevoegdheid, kreeg de directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst de mogelijkheid om iemand op basis van een 'schrijnende situatie' een verblijfsvergunning toe te kennen. Van die bevoegdheid wordt tot dusver amper gebruikgemaakt, blijkt uit de cijfers.

Het totale aantal aanvragen voor een verblijfsvergunning daalde in alle categorieën fors in de eerste helft van 2020, als gevolg van de coronacrisis. In totaal was er een daling van 36 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Ik vermoed dat de meeste gevallen schrijnend lijken maar niet echt zijn. Bijvoorbeeld dat illegaal verblijvende ouders met kinderen weigeren te vertrekken vanwege puur economische motieven. Repatriering is vaak goed mogelijk in die gevallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 24-11-2020 00:14:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196385868
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 18:46 schreef detaris het volgende:
Zorg ervoor dat migranten en asielzoekers de eerste 15 jaar niet in aanmerking komen voor uitkeringen en voorrang op huurwoningen.

Dan droogt de instroom snel op en hoef je geen zorgen te maken over een nieuwe pardonregeling.
Dit is het meest eenvoudig.
Gewoon stoppen met het geven van ook maar enig vooruitzicht, geld of woning. Gezondheidszorg het echt minimale en kinderen krijgen terwijl je hier wacht moet geen voordeel opleveren.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 24 november 2020 @ 00:52:00 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196387006
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

M'n moeder heeft als vrijwilliger in een AZC gewerkt, daar ook enkele malen geweest.
Daarnaast vanuit werk vaak migranten met / zonder verblijfsstatus ontmoet.

Ik spreek nog enkele woordjes Tigrinya, Farsi en Arabisch maar denk niet dat ze onder de indruk zullen zijn :P

Eigenlijk zijn het bijna allemaal schrijnende gevallen, toch moeten we velen afwijzen.

Mijn punt is: als dat niet in 5 jaar lukt (om te besluiten) dan faal je als overheid en zou je automatisch moeten kunnen blijven.
Het is natuurlijk niet zo dat deze kinderen pas sinds vorige week weten dat ze hier illegaal verblijven. Geen moment hebben de ouders de intentie gehad het land te verlaten dus ook snellere procedures hadden daar niets aan verandert
pi_196389196
Het kost een paar centen, maar dan heb je wel mooie verhalen:
https://www.telegraaf.nl/(...)ject-amsterdam-flopt
pi_196389376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:40 schreef nietzeuren het volgende:
Het kost een paar centen, maar dan heb je wel mooie verhalen:
https://www.telegraaf.nl/(...)ject-amsterdam-flopt
Het beste is jezelf onder de migranten begeven, dat heb ik ook gedaan, dan kom je er al snel achter dat economische motieven de grootste drijfveer blijken voor het overgrote merendeel. Ook van de toegelaten asielmigranten, niet toevallig kiezen die voor bepaalde landen en andere niet. Via smartphones zijn ze vaak ook goed geinformeerd. De gaten in het eurodac systeem zijn allen bekend en ze maken er grif gebruik van zoals wel blijkt uit het artikel uit het parool. Dat de Dublinverordening niet functioneert zoals die moet functioneren was mij al jaren geleden duidelijk. De overheid heeft niet de mogelijkheden om deze mensen te helpen zonder dat er een sterk aanzuigende werking vanuit gaat en de problematiek juist verergerd op langere termijn. Er wordt steeds geprobeerd om een doorbraak te forceren maar dat lukt niet. Dit komt ook overeen met de conclusie van de kamercommissie Langdurig Verblijvende Vreemdelingen die onderzoek deed vanwege het kinderpardon en de nasleep ervan. Willen we de problematiek niet verergeren dus vooral niet versoepelen en je niet door emoties bij individuele gevallen laten leiden.

Wij in de steden dragen consequenties van falend Europees beleid,’ zegt wethouder Rutger Groot Wassink

quote:
Commissie: Asielbeleid op orde, pardonregeling niet bevordelijk
Dat houdt echter niet in dat daarmee de problematiek rond uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken zal worden opgelost. "Een perfect systeem bestaat niet, voor een deel is het probleem van langdurig verblijvende vreemdelingen zonder bestendig verblijfsrecht onoplosbaar gebleken", staat in het rapport.

Tegelijkertijd behoort Nederland wel "tot de landen met het hoogste aandeel personen dat na hun afwijzing aantoonbaar vertrekt".


[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 24-11-2020 15:50:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196390001
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik neem het voor kennisgeving aan, heb er geen overtuigend bewijs bij gezien.

Die oorlog was in 2001 afgelopen, dat komt overeen met deze statistieken.
Verder zie ik geen bewijs voor een sterke afname door "opvang in tenten".


Je kunt hier nog duidelijk zien, dat van 1980 tot en met 1984 de dreiging van een vernietigende atoomoorlog in dit deel van de wereld levensgroot aanwezig was.
pi_202176898
Het aantal asielverzoeken neemt afgelopen maanden weer flink toe met meer dan circa 1000 migranten per week.
Vanwege de bed,bad, brood regeling en de hoop op een volgende pardonregeling blijven er volgens mij nogal wat afgewezen ex-claimanten hier te lande.

Asielinstroom per week, 2021

https://www.npostart.nl/nos-journaal/13-11-2021/POW_04820376
quote:
[quote]0s.gif Op zondag 14 november 2021 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Vanaf 9.40 "Een deel van mannen spreekt al Nederlands omdat ze hier eerder woonden, maar ze hebben geen huis meer".


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-11-2021 19:28:58 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202179546
Good times create weak men.
pi_202180561
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:06 schreef Alpha0 het volgende:
Good times create weak men.
Yep, en,

quote:
weak men create hard times.
Weest hier dus op voorbereid en laat u niet in de luren leggen door mythologie en propaganda want die zijn juist bedoeld deze menselijke aard te verduisteren en u in een shithole te doen belanden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')