abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 14:56:23 #1
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_196363212
twitter

quote:
Bekende politievlogger ernstig bedreigd: ’Zijn jullie vesten bestand tegen een kalasjnikov?’

Utrecht - De populaire politievlogger Jan-Willem Schut is via sociale media bedreigd naar aanleiding van een uitzending van Zembla over het optreden van hondenbegeleiders van de politie. Collega’s reageren vol ongeloof.

Schut kreeg na het afsluiten van zijn dienst zaterdag laat een bericht waarin werd gevraagd of de kogelwerende vesten van de Nederlands politie bestand zijn tegen een kalasjnikov met ’full metal jacket’. ’Pas maar op’, werd er nog dreigend aan toegevoegd. De afzender schrijft ook dat hij het privéadres van de diender zal opsporen.

De 36-jarige Schut heeft een goedbekeken YouTube-account, waar hij een dagelijks inkijkje geeft in zijn leven als agent. Meer dan 260.000 mensen hebben zich op zijn kanaal geabonneerd. Schut meldde via Twitter aangifte te zullen doen van de bedreiging. Hij was zondag nog niet bereikbaar voor commentaar.

Schut kreeg na het afsluiten van zijn dienst zaterdag laat een bericht waarin werd gevraagd of de kogelwerende vesten van de Nederlands politie bestand zijn tegen een kalasjnikov met ’full metal jacket’. ’Pas maar op’, werd er nog dreigend aan toegevoegd. De afzender schrijft ook dat hij het privéadres van de diender zal opsporen.

De 36-jarige Schut heeft een goedbekeken YouTube-account, waar hij een dagelijks inkijkje geeft in zijn leven als agent. Meer dan 260.000 mensen hebben zich op zijn kanaal geabonneerd. Schut meldde via Twitter aangifte te zullen doen van de bedreiging. Hij was zondag nog niet bereikbaar voor commentaar.

Mikpunt
Een woordvoerder van de Landelijke Eenheid, waar de politievlogger onderdeel van is, laat weten dat de zaak wordt onderzocht. „Het politiepersoneel is na grote optredens wel vaker mikpunt en iedereen heeft een dikke huid. Maar dit soort berichten gaat je niet in de koude kleren zitten. ”

Ook Koen Simmers van de politiebond NPB is geschokt. „We zijn natuurlijk wel gewend dat we op straat worden uitgemaakt voor van alles. Maar dit gaat wel om een echte vervelende bedreiging.”

Bij de bond is op dit moment niet bekend of er meer bedreigingen zijn geuit na de uitzending van Zembla. Ook een woordvoerster van de korpsleiding geeft aan dat er voor zover bekend niet meer bedreigingen binnen zijn gekomen. „Dit is heel erg voor de betrokken agent. Hij is bovendien geen onderdeel van de hondenbegeleiders.”

Politiehond
In de uitzending van Zembla waren beelden te zien van een arrestatie met een politiehond van de politie Rotterdam afgelopen maart. Daarbij werd de verdachte meermalen gebeten terwijl hij op de grond lag.

De politie en het Openbaar Ministerie lieten aan Zembla weten dat er een intern onderzoek loopt naar het optreden van de hondengeleider uit de video.

https://www.telegraaf.nl/(...)egen-een-kalasjnikov
-----------------------

Walgelijk weer dit :r :r Hopelijk weten ze deze lul snel op te sporen!
Water towers can fly! :D
pi_196363222
Niet normaal hoe dat tegenwoordig gaat.
pi_196363325
Ergens hoop je dat het gewoon een mager lulletje wat nog niet eens een mes of pistool kan optillen is. Die ze dan even met een AT komen ophalen en dan naar een afgelegen terein brengen, om hem eens flink bang te maken.
.
pi_196363368
Zouden er ook bedreigers rondlopen die de Nederlandse taal wel beheersen?
Zeker omdat Ajax verloren heeft
  zondag 22 november 2020 @ 15:06:35 #5
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_196363399
Als je bij de politie gaat dan neem je nou eenmaal een risico.
pi_196363400
Blijven relativeren mensen.
Er is een toestenbordheld die wat bagger spuwt.

Is dat een 'ernstige bedreiging'?
  zondag 22 november 2020 @ 15:11:44 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196363496
"Ernstig bedreigd" en dan zie ik een youtube comment staan. Ik versta toch wat anders onder ernstige bedreigingen. Denk dat ik onder een boel filmpjes met honderdduizenden views wel een paar "ernstige bedreigingen" kan halen.

En verwijzen naar FMJ (hoewel een echte vorm van munitie) klinkt voor mij als een willekeurige Call of Duty kneus (is een populaire upgrade) :')
  FP Moderator / Spellchecker zondag 22 november 2020 @ 15:13:24 #8
362582 crew  Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_196363523
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:06 schreef myShizzle het volgende:
Blijven relativeren mensen.
Er is een toestenbordheld die wat bagger spuwt.

Is dat een 'ernstige bedreiging'?
Jij noemt dit soort uitspraken in een post 'wat bagger spuwen'?

quote:
gevraagd of de kogelwerende vesten van de Nederlands politie bestand zijn tegen een kalasjnikov met ’full metal jacket’.
Vraag me af in welk soort kringen je dan normaal gesproken verkeerd? Hells Angels wellicht? Bij dat bromfietsclubje zou ik dit soort uitspraken als 'normaal spraakgebruik' willen omschrijven.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_196363564
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:04 schreef Chia het volgende:
Zouden er ook bedreigers rondlopen die de Nederlandse taal wel beheersen?
Afgezien van het overdreven hoofdlettergebruik vond ik de dreigbrief aan Afriyie relatief nog vrij eloquent, met woorden als "bijgevoegd" en "alsmede".
pi_196363566
Bedreigingen van labiele individuen dient men serieus te nemen.
  zondag 22 november 2020 @ 15:16:30 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196363580
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:15 schreef torentje het volgende:
Bedreigingen van labiele individuen dient men serieus te nemen.
kom dan gek ik maak je kapot vriend wacht maar af
pi_196363729
'mijn vrinden in The Netherlands'?? :')
Wat is dat voor zielige kneus, hopelijk wordt die aangepakt
pi_196363839
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:13 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

[..]

Vraag me af in welk soort kringen je dan normaal gesproken verkeerd? Hells Angels wellicht? Bij dat bromfietsclubje zou ik dit soort uitspraken als 'normaal spraakgebruik' willen omschrijven.
Op internet zijn nu eenmaal tegenwoordig veel paupers die vanwege elke scheet die ze dwars zit een bedreiging uitten. Ondanks dat die paupers niet in mijn kringen verkeren is het niet uitzonderlijk.
  FP Moderator / Spellchecker zondag 22 november 2020 @ 15:37:46 #14
Voor iedereen anders.
pi_196363858
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Op internet zijn nu eenmaal tegenwoordig veel paupers die vanwege elke scheet die ze dwars zit een bedreiging uitten. Ondanks dat die paupers niet in mijn kringen verkeren is het niet uitzonderlijk.
Dan vind ik nog niet dat je, als normaal mens zijnde, een uitspraak als 'kalashnikovs uitproberen op kevlar vesten' als 'valt best wel mee' te kwalificeren. Maar ach, ben dan ook al een pre-boomer dus waarschijnlijk veel te gevoelig op dit punt.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_196363896
quote:

[..]

[..]

Joh, het zijn eentjes en nulletjes. Meer niet.
Ik zeg dan ook blijven relativeren, precies wat jij blijkbaar niet doet.
pi_196363906
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:37 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Dan vind ik nog niet dat je, als normaal mens zijnde, een uitspraak als 'kalashnikovs uitproberen op kevlar vesten' als 'valt best wel mee' te kwalificeren. Maar ach, ben dan ook al een pre-boomer dus waarschijnlijk veel te gevoelig op dit punt.
Het ging mij vooral om de Hells Angels. Het is tegenwoordig helaas veel breder normaal dan zulke clubs. Of misschien was het dat al, maar niet zichtbaar voor de buitenwereld en dan nam men ook niet de moeite het om te zetten in een dreigbrief.
  FP Moderator / Spellchecker zondag 22 november 2020 @ 15:42:34 #17
Voor iedereen anders.
pi_196363928
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Het ging mij vooral om de Hells Angels. Het is tegenwoordig helaas veel breder normaal dan zulke clubs. Of misschien was het dat al, maar niet zichtbaar voor de buitenwereld en dan nam men ook niet de moeite het om te zetten in een dreigbrief.
Ik zocht meer even een voorbeeld van een groep waar 'nogal stevig taalgebruik' eerder regel dan uitzondering is. Had ook aan kunnen komen met de gevangenispopulatie of de gemiddelde middelbare school maar koos uiteindelijk voor het meest aansprekende voorbeeld ;).
pi_196363958
Het gaat mij erom, ongeacht wat je als voorbeeld neemt, dat het voor een grote groep best wel normaal is vanwege de laagdrempeligheid om hun bedreiging daadwerkelijk aan de man te brengen.

En dat zich dat niet beperkt tot selecte clubjes tuig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chia op 22-11-2020 15:50:06 ]
  zondag 22 november 2020 @ 16:05:14 #19
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_196364231
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2020 15:11 schreef Twiitch het volgende:
"Ernstig bedreigd" en dan zie ik een youtube comment staan. Ik versta toch wat anders onder ernstige bedreigingen. Denk dat ik onder een boel filmpjes met honderdduizenden views wel een paar "ernstige bedreigingen" kan halen.

En verwijzen naar FMJ (hoewel een echte vorm van munitie) klinkt voor mij als een willekeurige Call of Duty kneus (is een populaire upgrade) :')
Een Call of Duty kneus kan ook gevaarlijk zijn! Bijvoorbeeld Fjotolf Hansen ;)
Water towers can fly! :D
  zondag 22 november 2020 @ 16:09:42 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196364283
quote:
84s.gif Op zondag 22 november 2020 16:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Een Call of Duty kneus kan ook gevaarlijk zijn! Bijvoorbeeld Fjotolf Hansen ;)
Moest even googlen wie dat is, schandalig dat ze zo'n massamoordenaar blijkbaar legaal van naam laten veranderen. Leef met alle gevolgen van jouw daden, laffe ransaap :')
  zondag 22 november 2020 @ 16:19:35 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196364419
Dit klinkt toch wel als een ernstige bedreig mensen. Lijkt me goed om dit even kordaat door een team pedojagers te laten afhandelen :7

#JagersFok!
  zondag 22 november 2020 @ 16:38:03 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196364711
quote:

[..]

[..]

Is normaal voor iedereen die de film heeft gezien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 22 november 2020 @ 16:40:00 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196364734
quote:

[..]

[..]

Is normaal voor iedereen die de film heeft gezien.
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:25 schreef BeriBeri het volgende:
'mijn vrinden in The Netherlands'?? :')
Wat is dat voor zielige kneus, hopelijk wordt die aangepakt
"Vrinden"? Is het Hans Wiegel?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196364787
quote:
8s.gif Op zondag 22 november 2020 15:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

kom dan gek ik maak je kapot vriend wacht maar af
Ik weet toch niet waar jij woont.
pi_196364894
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:35 schreef Chia het volgende:

[..]

We hebben wel veel last van dat soort labiele individuen dat niets beters te doen weet dan politieagenten te bedreigen, dat mag je nooit bagatelliseren.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')