abonnement Unibet Coolblue
pi_196360822
Volgens minister Grapperhauis dreigt ons land het afvoerputje van heel de wereld te worden als er in ons land harddrugs gelegaliseerd worden. "Dan komen Zuid-Amerikaanse bendes hier massaal hun troep fabriceren en distribueren”
„We krijgen al die levensgevaarlijke organisaties hier en dat willen we niet.”
Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)-de-wereld-te-worden

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind minister Grapperhaus een goede minister op het lastige departement van justitie. Hij is vakbekwaam en doortastend bovendien dwingt zijn rustige houding respect af. Wordt het niet eens tijd om een Grapperhaus fanclub op te richten? ;)

Wel ben ik van mening dat ons land al lang het afvoerputje van de wereld is en dat er tientallen jaren veel te weinig gedaan is om allemaal gespuis buiten de deur te houden. Dat krijg je vanzelf met onze open grenzen en het feit dat onze gevangenissen in ons land meer luxe bieden dan een leven in vrijheid in één of andere derde wereld land
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 22 november 2020 @ 12:15:38 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196360857
Liever een Zuid-Amerikaanse bende op een industriegebied, dan Grapperhaus op een ministerspost.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 november 2020 @ 12:17:09 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196360881
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:15 schreef BasEnAad het volgende:
Liever een Zuid-Amerikaanse bende op een industriegebied, dan Grapperhaus op een ministerspost.
Nou, dat vind ik wel een tikkeltje overdreven denk ik hoor!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 november 2020 @ 12:17:45 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196360890
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:12 schreef paulgo het volgende:
Wel ben ik van mening dat ons land al lang het afvoerputje van de wereld is
Nou, ergere plekken zijn er niet op aarde! Nergens is het leven walgelijker, gevaarlijker en smeriger dan in Nederland!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196360899
De junkies zullen wel weer verontwaardigd worden maar de legalisatie van harddrugs zou de rechsstaat en veiligheid kapotmaken. We zouden een pariastaat worden, midden in Europa. Geen enkel ander fatsoenlijk land zal meegaan in de legalisatie van die troep.

Ik blijf erbij dat een meedogenloze aanpak de enige optie is. Door legalisatie zouden we hier al helemaal een productiefabriek van de wereld worden, als we dat al niet zijn.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 november 2020 @ 12:20:35 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_196360943
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2020 12:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, ergere plekken zijn er niet op aarde! Nergens is het level walgelijker, gevaarlijker en smeriger dan in Nederland!
_O-
Ook echt, wat je allemaal leest hier :') en maar willen emigreren met zijn allen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196360948
Dan kunnen we tenminste belastingen heffen en de productie onder arbo omstandigheden laten plaatsvinden.

Grapperhaus is sinds zijn hypocriete krokodillentranen over zijn huwelijk niet meer serieus te nemen als minister. :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 november 2020 @ 12:21:38 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196360963
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

_O-
Ook echt, wat je allemaal leest hier :') en maar willen emigreren met zijn allen
Ik wilde hier uitgebreider op reageren, maar er vlogen weer eens bommen en geweerschoten door de straat. Een typisch Nederlandse novemberzondag noem ik het maar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196361038
Gewoon alle drugs verbieden (behalve voor medisch gebruik natuurlijk). Ik zie als student wat voor gevolgen dit met zich meebrengt. Allemaal nieuwe jonkies die net uit het vwo komen, hier serieus willen studeren maar die voordat ze het zelf door hebben aan de drugs zitten door huisgenoten of clubgenoten die dit stoer vinden. Mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 november 2020 @ 12:30:34 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_196361071
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:12 schreef paulgo het volgende:
Wel ben ik van mening dat ons land al lang het afvoerputje van de wereld is en dat er tientallen jaren veel te weinig gedaan is om allemaal gespuis buiten de deur te houden. Dat krijg je vanzelf met onze open grenzen en het feit dat onze gevangenissen in ons land meer luxe bieden dan een leven in vrijheid in één of andere derde wereld land
Zwaardere gevangenisstraffen helpt alleen maar in negatief opzicht. Is allang bewezen en onderzocht. Maar je kan ook op een forum krijsen dat je slechter af bent in het Hilton in Nederland
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196361085
Ben het voor de verandering met Grapperhaus eens. Bij de legalisatie van de wietproductie kunnen je de keten tussen de drugsbende in Latijns-Amerika en Nederlandse productie doorbreken, maar bij harddrugs is dat niet aan de orde.
pi_196361091
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:12 schreef paulgo het volgende:
Volgens minister Grapperhauis dreigt ons land het afvoerputje van heel de wereld te worden als er in ons land harddrugs gelegaliseerd worden. "Dan komen Zuid-Amerikaanse bendes hier massaal hun troep fabriceren en distribueren”
„We krijgen al die levensgevaarlijke organisaties hier en dat willen we niet.”
Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)-de-wereld-te-worden

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind minister Grapperhaus een goede minister op het lastige departement van justitie. Hij is vakbekwaam en doortastend bovendien dwingt zijn rustige houding respect af. Wordt het niet eens tijd om een Grapperhaus fanclub op te richten? ;)

Wel ben ik van mening dat ons land al lang het afvoerputje van de wereld is en dat er tientallen jaren veel te weinig gedaan is om allemaal gespuis buiten de deur te houden. Dat krijg je vanzelf met onze open grenzen en het feit dat onze gevangenissen in ons land meer luxe bieden dan een leven in vrijheid in één of andere derde wereld land
Heel Europa heeft open grenzen hoor, het stopt echt niet in Limburg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196361167
Ik ben voor de legalisering van wiet, en tegen harddrugs.

De drugsbende uit Zuid Amerika is ziek en levensgevaarlijk. Ze kennen geen mensenrechten enz.. Dat moeten wij zeker niet. Op dat punt ben ik zeker eens met Grappenhuis.

Harddrugs ben ik tegen omdat het verslavend is, dat leidt vaak verdere negatief spiraal in. Dat kostte de samenleving veel geld.
Hier zou ik zeker bestrijden op de productie, leverancier en de gebruikers. Als je de vraag kan doorbreken, sta je goed op de weg.
Nederland kan zeker niet in eentje doen, dus samen met Europa. Dat is zeker niet makkelijk.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196361181
Als de overheid een monopolie heeft op productie en distributie wat zou dan de pull factor zijn voor Zuid Amerikaanse bendes? Alles is dan nog net zo illegaal als voorheen en de Nederlandse junkies zijn voorzien van goedkope betrouwbare drugs van de overheid. Bangmakerij van Grapperhaus.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196361236
Vind je het gek met een minister die zijn verantwoordelijkheid niet nam en bleef zitten.
Als hij hier echt waarde aan hechtte, dan was hij opgestapt.
pi_196361272
Nederland is XTC exportland nummer 1, gaan ze daar ooit nog eens wat aan doen?

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben voor de legalisering van wiet, en tegen harddrugs.

De drugsbende uit Zuid Amerika is ziek en levensgevaarlijk. Ze kennen geen mensenrechten enz.. Dat moeten wij zeker niet. Op dat punt ben ik zeker eens met Grappenhuis.

Harddrugs ben ik tegen omdat het verslavend is, dat leidt vaak verdere negatief spiraal in. Dat kostte de samenleving veel geld.
Hier zou ik zeker bestrijden op de productie, leverancier en de gebruikers. Als je de vraag kan doorbreken, sta je goed op de weg.
Nederland kan zeker niet in eentje doen, dus samen met Europa. Dat is zeker niet makkelijk.
Harddrugs alcohol mag dan weer wel.
pi_196361313
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:12 schreef paulgo het volgende:
Volgens minister Grapperhauis dreigt ons land het afvoerputje van heel de wereld te worden als er in ons land harddrugs gelegaliseerd worden. "Dan komen Zuid-Amerikaanse bendes hier massaal hun troep fabriceren en distribueren”
„We krijgen al die levensgevaarlijke organisaties hier en dat willen we niet.”
Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)-de-wereld-te-worden

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind minister Grapperhaus een goede minister op het lastige departement van justitie. Hij is vakbekwaam en doortastend bovendien dwingt zijn rustige houding respect af. Wordt het niet eens tijd om een Grapperhaus fanclub op te richten? ;)

Wel ben ik van mening dat ons land al lang het afvoerputje van de wereld is en dat er tientallen jaren veel te weinig gedaan is om allemaal gespuis buiten de deur te houden. Dat krijg je vanzelf met onze open grenzen en het feit dat onze gevangenissen in ons land meer luxe bieden dan een leven in vrijheid in één of andere derde wereld land
Is ook niet zo verwonderlijk dat Nederland het afvoerputje van de wereld is geworden, men weigert al decennia mensen met weinig geld. En de enige manier om veel geld te krijgen om te leven is door criminelen naar de mond te praten, heulen dus met de vijand .
pi_196361320
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:45 schreef Nober het volgende:
Nederland is XTC exportland nummer 1, gaan ze daar ooit nog eens wat aan doen?
We hebben wel duizend grotere problemen dan dat. Nummer 1 exportland van een partydrug, nou nou poe poe.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196361347
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

We hebben wel duizend grotere problemen dan dat. Nummer 1 exportland van een partydrug, nou nou poe poe.
Dus harddrugs is prima zolang Zuid-Amerikaanse bendes het niet in Nederland komen produceren?
  zondag 22 november 2020 @ 12:53:34 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196361380
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:18 schreef Confetti het volgende:
De junkies zullen wel weer verontwaardigd worden maar de legalisatie van harddrugs zou de rechsstaat en veiligheid kapotmaken. We zouden een pariastaat worden, midden in Europa. Geen enkel ander fatsoenlijk land zal meegaan in de legalisatie van die troep.

Ik blijf erbij dat een meedogenloze aanpak de enige optie is. Door legalisatie zouden we hier al helemaal een productiefabriek van de wereld worden, als we dat al niet zijn.
Nederland heeft een uitstekende infrastructuur voor de transport van goederen naar de rest van Europa. De haven van Rotterdam, wegen en een goede luchthaven. Daarom is Nederland een populair land voor criminelen die drugs smokkelen.

België heeft een vergelijkbaar probleem door de haven van Antwerpen.

Kortom er gaat niks veranderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196361422
Legalisatie van bezit en gebruik betekent bij Ferdje ook meteen volledig vrijgegeven legalisatie van productie?

Rare snuiter. Maar he, een beetje angst zaaien is die conservatieve christen natuurlijk niet vreemd. Nu nog iets over hoe drugsgeld terrorisme financiert en pedofielen vaak drugs gebruiken, en we zijn weer rond.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196361475
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef Nober het volgende:

[..]

Dus harddrugs is prima zolang Zuid-Amerikaanse bendes het niet in Nederland komen produceren?
Nee, maar dat is waar Grapperhaus voor waarschuwt, en het slaat nergens op.

Ik ben voor een monopolie van de overheid op harddrugs zodat het streng gereguleerd kan worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 22 november 2020 @ 13:06:20 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196361580
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee, maar dat is waar Grapperhaus voor waarschuwt, en het slaat nergens op.

Ik ben voor een monopolie van de overheid op harddrugs zodat het streng gereguleerd kan worden.
en dan binnen elke maanden dat onze regering in handen gaat vallen van een Colombiaanse kartel ... ach van uit Den haag hebben ze goed zicht op de kust ..
Dus laten maar gelijk de Cartel de la Costa hier heen halen :-)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_196361601
Maar trekt drugs criminaliteit nu niet aan juist omdat het illegaal is?

Als je drugs legaliseert en legale producenten beschermt dan heeft het voor criminelen toch net zoveel zin om zich met drugs bezig te houden als met vlees?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196361615
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

en dan binnen elke maanden dat onze regering in handen gaat vallen van een Colombiaanse kartel ... ach van uit Den haag hebben ze goed zicht op de kust ..
Dus laten maar gelijk de Cartel de la Costa hier heen halen :-)
Waarmee hij dus eigenlijk zegt dat hij als minister van justitie enorm omkoopbaar is. Daar dat meestal is hoe de kartels rollen mbt politici en justitie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196361633
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:08 schreef jeroen25 het volgende:
Maar trekt drugs criminaliteit nu niet aan juist omdat het illegaal is?

Als je drugs legaliseert en legale producenten beschermt dan heeft het voor criminelen toch net zoveel zin om zich met drugs bezig te houden als met brood?
Het trekt naar ons omdat het in Nederland net iets minder illegaal is als in andere landen. Voor drugsproducenten is de strafmaat een een ingecalculeerd risico, het loont voor hen meer om het hier te produceren en dan te exporteren naar, bijvoorbeeld, Australië dan om het daar lokaal te doen.
pi_196361635
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:08 schreef jeroen25 het volgende:
Maar trekt drugs criminaliteit nu niet aan juist omdat het illegaal is?

Als je drugs legaliseert en legale producenten beschermt dan heeft het voor criminelen toch net zoveel zin om zich met drugs bezig te houden als met brood?
Ik zou denken dat 'een significant grotere winstmarge door het illegaal te doen' over het algemeen de aantrekkende factor is. Als je naar specifieke landen gaat kijken op zoek naar een plek om je criminele ding te doen, dan zal strafbaarheid en logistiek ook wel flink meespelen.

We hebben immers ook genoeg legale goederen en markten, waarnaast ook een illegale markt bestaat. Designer artikelen, sigaretten, melkpoeder, you name it ..
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 22 november 2020 @ 13:12:35 #28
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196361646
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarmee hij dus eigenlijk zegt dat hij als minister van justitie enorm omkoopbaar is. Daar dat meestal is hoe de kartels rollen mbt politici en justitie.
Zie Halsema .. als de pers er toen ook niet boven op was gedoken of die Whatapps gesprek niet was openbaart dan had hij nu nog gedaan of zijn neus bloeden ...
want toen al w as hij ebzig met alles krom te lullen wat rechtwas , ja en als je dan ook nog eens iemand heb die koninging is van het verdraaien( Halsema) tegen over heb staan word het lastig
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_196361661
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zou denken dat 'een significant grotere winstmarge door het illegaal te doen' over het algemeen de aantrekkende factor is. Als je naar specifieke landen gaat kijken op zoek naar een plek om je criminele ding te doen, dan zal strafbaarheid en logistiek ook wel flink meespelen.

We hebben immers ook genoeg legale goederen en markten, waarnaast ook een illegale markt bestaat. Designer artikelen, sigaretten, melkpoeder, you name it ..
En daar bovenop komt nog eens de veel grotere afzetmarkt, ik neem althans niet aan dat een legale producent hier het kan exporteren naar landen waar het nog altijd illegaal is.
pi_196361689
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En daar bovenop komt nog eens de veel grotere afzetmarkt, ik neem althans niet aan dat een legale producent hier het kan exporteren naar landen waar het nog altijd illegaal is.
Hehe. Dat zou wel een dingetje zijn ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196361709
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

_O-
Ook echt, wat je allemaal leest hier :') en maar willen emigreren met zijn allen
Zelf willen emigreren, maar dan ook daar weer andere immigranten willen weren natuurlijk.
  zondag 22 november 2020 @ 13:22:16 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196361765
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2020 13:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Zelf willen emigreren, maar dan ook daar weer andere immigranten willen weren natuurlijk.
ja of dan gaan ze daar in het andere land klagen dat er te veel ongewenste gasten rond lopen ( lees - buitenlanders ) _O- sommige mensen zie ik er nog voor op aan ook ....als ze naar Polen verhuizen en dan klagen dat er te veel polen in het land zijn
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_196361778
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:27 schreef jameshond7 het volgende:
Gewoon alle drugs verbieden (behalve voor medisch gebruik natuurlijk). Ik zie als student wat voor gevolgen dit met zich meebrengt. Allemaal nieuwe jonkies die net uit het vwo komen, hier serieus willen studeren maar die voordat ze het zelf door hebben aan de drugs zitten door huisgenoten of clubgenoten die dit stoer vinden. Mensen weten echt niet waar ze mee bezig zijn.
dan hoor je niet op VWO thuis maar op het VMBO :')
  zondag 22 november 2020 @ 13:24:31 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196361788
Wie neemt die grapjas nog serieus :?
Na de verkiezingen hoor je nooit meer iets van die lul, hij wilde zelf al opstappen maar de Jonge vond dat niet goed voor het CDA
Wat een vies en door en door corrupt mannetje :r
pi_196361801
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:23 schreef mschol het volgende:

[..]

dan hoor je niet op VWO thuis maar op het VMBO :')
Juist mensen van het vwo zitten rond hun 20e in een omgeving waar veel gefeest wordt. Een pilletje sluipt er dan sneller bij in dan bij eenoud-mbo'er die rond z'n 20e een fulltime baan heeft.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 november 2020 @ 13:27:48 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_196361817
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Juist mensen van het vwo zitten rond hun 20e in een omgeving waar veel gefeest wordt. Een pilletje sluipt er dan sneller bij in dan bij eenoud-mbo'er die rond z'n 20e een fulltime baan heeft.
Heb ook weleens een onderzoek gelezen dat een significant deel van jongere comazuipers vwo'ers zijn in tegenstelling tot wat veel mensen denken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196362013
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:22 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja of dan gaan ze daar in het andere land klagen dat er te veel ongewenste gasten rond lopen ( lees - buitenlanders ) _O- sommige mensen zie ik er nog voor op aan ook ....als ze naar Polen verhuizen en dan klagen dat er te veel polen in het land zijn
Ik zag afgelopen zomer iets over Nederlanders die in Hongarije een soort enclave hadden opgericht (maar zogenaamd wel heel goed integreerden) en die waren juist fan van het strenge Hongaarse immigratiebeleid.

Blijkbaar is geluk zoeken maar voor een selecte groep weggelegd en anderen worden erom veroordeeld.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 november 2020 @ 13:45:22 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_196362040
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Blijkbaar is geluk zoeken maar voor een selecte groep weggelegd en anderen worden erom veroordeeld.
Pijnlijke conclusie dit ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 22 november 2020 @ 14:12:01 #39
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_196362441
Waarom zijn er gewelddadige drugsbendes? Omdat drugs illegaal zijn. Zorgt de illegaliteit voor minder aanbod van drugs? Nee, iedereen kan aan drugs komen. Als je drugs legaal maakt, komt er dan meer geweld? Nee, is niet meer nodig, want het is legaal.

Clou van het verhaal? Waarom? Waarom zoveel ellende creëren door drugs illegaal te maken? Mensen die het willen komen er toch wel aan, en de illegaliteit maakt het alleen maar spannender.

Grapperhaus heeft het dus gewoon precies verkeerd om.
  zondag 22 november 2020 @ 14:21:21 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196362632
Nee, want dat waren we nog niet... Weet die vent uberhaupt wel wat er op zijn eigen ministerie speelt?

quote:
Coke, heroïne, cannabis en MDMA: Nederland spil in Europese drugshandel

Nederland speelt een hoofdrol in de Europese drugshandel, blijkt uit een een belangrijk rapport over handel van stimulerende middelen in Europa. Criminele organisaties gebruiken onder andere onze havens voor handel in cannabis, cocaïne en heroïne. Mede door onze rol als doorvoerland was de handelsprijs van cocaïne in Nederland het laagst van heel Europa.

In een rapport van 260 pagina's over drugshandel in Europa van de internationale politieorganisatie Europol en het European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction (EMCDDA) wordt Nederland maar liefst 247 keer genoemd.

Dat is ruim twee keer zo veel als België en Spanje, na Nederland de belangrijkste doorvoerhavens van drugs die van buiten Europa naar ons continent worden getransporteerd. Duitsland, Frankrijk en zelfs het thuisland van de maffia Italië worden nog minder vaak genoemd.

Criminele organisaties

Niet alleen geografisch is Nederland van belang voor de drugshandel. Ook qua ondernemingsdrift scoort ons land hoog. De 'Nederlandse' wordt van alle nationaliteiten het vaakst genoemd in het rapport, bijna zonder uitzondering gevolgd door de woorden 'criminele organisaties'.

30 miljard euro

In totaal ging er in de Europese drugshandel in 2017 zo'n 30 miljard euro om. Daarvan ging 11,6 miljard om in de cannabishandel, de grootste categorie op de lijst.

Nederland speelt een zeer grote bijrol in die handel. De meeste wiet of hasj komt weliswaar binnen via Spanje, maar de distributie via Nederland speelt een net zo grote rol. Als er een partij cannabis in beslag wordt genomen in een EU-land, dan is het pakketje meestal afkomstig uit Spanje of Nederland.

Doorvoerhaven

Cocaïne is drugs nummer 2: in 2017 ging er 9,1 miljard euro om in deze handel, goed voor 119 ton coke. Het meeste ervan komt binnen via havens in België, Nederland of Spanje. Dat is niet alleen voor de handel in Europa, maar ook steeds vaker een tussenstop op weg naar Australië, Rusland en Nieuw-Zeeland.

Waar Colombiaanse en Italiaanse criminelen van oudsher een centrale rol hadden bij het transport en de verkoop van coke, eisen ook onder meer Britse, Nederland, Franse, Ierse, Marokkaanse en Servische bendes een stuk van de taart op, blijkt uit het rapport.

Lage kiloprijs

Illustratief voor de Nederlandse rol is dat de handelsprijs van 1 kilo cocaïne in Nederland 25.000 euro is, het laagst van de onderzochte Europese landen.

Dat komt neer op 25 euro per gram, terwijl de straatprijs van 1 gram coke in Nederland meestal nog op zo'n 50 euro ligt en in Amsterdam vaak op 60. Als de kiloprijs sinds 2017 niet heel hard gestegen is kunnen kunnen dealers nog steeds flink winst maken. En misschien nog wel meer als de coke met andere, goedkopere stoffen versneden is.

In Spanje kostte een kilo bijvoorbeeld al zo'n 35.500 euro en het duurst was coke in Polen en Slowakije met kiloprijzen van respectievelijk 50.000 en 70.000 euro.

Overvloed aan coke drukt de prijs

De relatief lage prijs wordt vermoedelijk veroorzaakt door de overvloed aan cocaïne die via de Rotterdamse of Antwerpse haven de EU binnenkomt en dan met vrachtwagens verder wordt getransporteerd. Omdat in die havens strenger gecontroleerd wordt, wijken smokkelaars overigens ook uit naar bijvoorbeeld Vlissingen, staat in het rapport.

Niet alleen bij de handel in cocaïne en wiet spelen Nederlanders een grote rol. Ook bij de handel in heroïne (goed voor 7,4 miljard euro) zijn Nederlandse bendes actief, hoewel Turkse criminelen de touwtjes in deze tak van sport in handen hebben, stellen de onderzoekers.

Qua bedragen is de handel in MDMA (500 miljoen) en amfetamine (1 miljard) niet te vergelijken met de andere drugs, maar de productie ervan gebeurt wel grotendeels in Nederland.

Handel via darkweb

Nederland als logistieke hub wordt ook gebruikt voor de handel via darkweb, het verborgen gedeelte van internet. In 2018 waren er bijna 4000 aanbiedingen die gelinkt konden worden aan verkopers die zeiden dat ze coke konden versturen vanuit een EU-land. 47 procent kwam uit Nederland.

De drugs kan makkelijk verhandeld worden door het te versturen via de post. Ook als het gaat om het versturen van MDMA per post is Nederland koploper in Europa.
RTL Nieuws
pi_196362742
Hoe zit dat dan in Oregon op het moment?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196362822
Wanneer kunnen we Grapperhaus' eindoverwinning in zijn war on drugs verwachten?

Het is de reeds voorspelde puinhoop van 20 jaar CDA/VVD-beleid, waarvoor de uiteindelijke onderbouwing niet verder kwam dan 'het is gewoon troep'.in een genant vertoon van simplisme in de kamer. Het is dit beleid dat gewelddadige gewetenloze types de gelegenheid biedt met die kwaliteiten rijk te worden van de drugsproductie en handel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196362861
Sinds wanneer zijn we bezig om harddrugs te legaliseren? In mijn jeugd waren er een heleboel drugs die toen legaal waren en nu verboden zijn (o.a. paddo's, ephedra, bepaalde herbal xtc, energizers in pilvorm en bepaalde vloeibare energizers). En in tegenstelling tot een heleboel landen in de wereld is de productie van wiet illegaal in Nederland en zelfs bezit van meer dan 1 zakje wiet is al illegaal.

Grapperhaus noemt een probleem dat niet van toepassing is in Nederland
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 november 2020 @ 16:53:32 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196364921
Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196366133
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:29 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zit dat dan in Oregon op het moment?
Vraag het ze
  zondag 22 november 2020 @ 18:48:12 #46
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196367022
Ons land is allang het afvoerputje vanwege jarenlang wanbeleid, gedogen en pamperen van criminelen.
  zondag 22 november 2020 @ 18:49:46 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196367046
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 18:48 schreef detaris het volgende:
Ons land is allang het afvoerputje vanwege jarenlang wanbeleid, gedogen en pamperen van criminelen.
Ja, in Mexico gaat het veel beter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 22 november 2020 @ 20:02:42 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196368166
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:15 schreef BasEnAad het volgende:
Liever een Zuid-Amerikaanse bende op een industriegebied, dan Grapperhaus op een ministerspost.
:D Veel destructiever inderdaad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 22 november 2020 @ 20:09:17 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196368290
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Legalize! *O*
Ook goed tegen de overbevolking problemen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196368351
Grapperhaus is een old School oliedomme supereigenwijze man. Hij leest zich nooit on-bevoordeeld in en heeft geen interesse in de geschiedenis en leert daar derhalve ook nooit iets van. Kortom: een standaard beroepspoliticus. Ze zijn dom geboren en blijven dat de rest van hun leven. Nooit werkelijke interesse in hoe het echt werkt. Best jammer dat dat soort mannen de boel bepalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 november 2020 @ 20:25:36 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196368626
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
Grapperhaus is een old School oliedomme supereigenwijze man. Hij leest zich nooit on-bevoordeeld in en heeft geen interesse in de geschiedenis en leert daar derhalve ook nooit iets van. Kortom: een standaard beroepspoliticus. Ze zijn dom geboren en blijven dat de rest van hun leven. Nooit werkelijke interesse in hoe het echt werkt. Best jammer dat dat soort mannen de boel bepalen.
En wie weten wel écht hoe het werkt? Vertel :)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 22 november 2020 @ 20:40:31 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196368834
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
Grapperhaus is een old School oliedomme supereigenwijze man. Hij leest zich nooit on-bevoordeeld in en heeft geen interesse in de geschiedenis en leert daar derhalve ook nooit iets van. Kortom: een standaard beroepspoliticus. Ze zijn dom geboren en blijven dat de rest van hun leven. Nooit werkelijke interesse in hoe het echt werkt. Best jammer dat dat soort mannen de boel bepalen.
Fred Teeven was precies zo'n zelfde type. Een hoop stoere taal gekoppeld aan een gebrek aan inzicht en interesse in het onderwerp. Je zegt standaard beroepspoliticus, maar je vindt dit soort wel vaak terug in een bepaalde hoek, zowel qua post als qua politieke stroming.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196370632
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En wie weten wel écht hoe het werkt? Vertel :)!
Bart2002 weet alles.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')