abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zondag 22 november 2020 @ 06:35:30 #1
367000 roos94
pi_196358384
https://www.oudersvannu.n(...)lleenstaande-moeder/

Vind het nogal wat om je kind bij voorbaat geen vader te laten hebben en het allemaal zelf maar te doen.

Lijkt mij ook heel zwaar, aan de andere kant weet ik ook niet hoe het is om jarenlang een wens te hebben maar geen partner te vinden. Dit lijkt mij dan vooral een wanhoopsdaad als je echt niemand kan vinden.

Hoe kijkt de hedendaagse FOK!kert hier tegenaan?
pi_196358387
Wat vind je er zelf van?
pi_196358393
Verwerpelijk egoïstisch.

Geef dat soort egoïsten gewoon een tamagotchi of baby-born.
  Miss 200.000.000! zondag 22 november 2020 @ 06:40:13 #4
367000 roos94
pi_196358396
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 06:36 schreef 111210 het volgende:
Wat vind je er zelf van?
Ik zou het zelf echt nooit doen, vind ook dat je eigenijk wel recht hebt op een vader
pi_196358398
Fucking egoistisch
  zondag 22 november 2020 @ 06:50:41 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358412
Ik denk dat het vaak een bewuste keuze is en dat vrouwen in die gevallen zich ook bewust zijn van het belang van een sterk sociaal netwerk. Het zijn vaak goed opgeleide vrouwen met duidelijke ideeën over opvoeding. Kinderen kunnen het slechter treffen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358419
Nou
Ik ken een mbo verzorging chick
  zondag 22 november 2020 @ 06:59:08 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196358427
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 06:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat het vaak een bewuste keuze is en dat vrouwen in die gevallen zich ook bewust zijn van het belang van een sterk sociaal netwerk. Het zijn vaak goed opgeleide vrouwen met duidelijke ideeën over opvoeding. Kinderen kunnen het slechter treffen.
Dit. De paar vrouwen die ik ken die dit hebben gedaan voldoen inderdaad aan het beeld dat Lienekien hier schetst.
  zondag 22 november 2020 @ 06:59:10 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358428
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 06:54 schreef hoechst het volgende:
Nou
Ik ken een mbo verzorging chick
Die is ook zo’n donortraject ingegaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358431
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 06:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die is ook zo’n donortraject ingegaan?
Niet eens....
Zij probeerde eerst van mij zwanger te worden (neehoor een 2e keer kan zonder, want dan kun je namelijk niet zwanger worden) hield 't maar gauw voor gezien..
Week later had ik ze gespot met een andere gast en toen ze zwanger werd was ze meteen weg....

Wel probeert ze 'm financieel leeg te trekken zonder een fatsoenlijke omgangsregeling.
  zondag 22 november 2020 @ 07:06:53 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358439
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:02 schreef hoechst het volgende:

[..]

Niet eens....
Zij probeerde eerst van mij zwanger te worden (neehoor een 2e keer kan zonder, want dan kun je namelijk niet zwanger worden) hield 't maar gauw voor gezien..
Week later had ik ze gespot met een andere gast en toen ze zwanger werd was ze meteen weg....

Wel probeert ze 'm financieel leeg te trekken zonder een fatsoenlijke omgangsregeling.
Dat lijkt me toch een andere categorie dan de BAM-moeders waar het artikel in de OP over gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358450
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een andere categorie dan de BAM-moeders waar het artikel in de OP over gaat.
Ik ken ook een BAM moeder BTW.

Ze zei: ja stelletjes gaan toch uit elkaar dus dan maar zo.

Wel is dat kind op de '' gewone'' manier verwekt👀
pi_196358464
In de goede oude tijd hadden vrouwen een man nodig met een inkomen. Nu zorgt de staat voor hen met vele subsidies. Al die vaderloze jongetjes met alleenstaande moeder. Zijn allemaal criminelen in de dop. We gaan het zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mangohout op 22-11-2020 07:51:03 ]
  zondag 22 november 2020 @ 07:43:07 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358507
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 07:19 schreef Mangohout het volgende:
In de goede oude tijd hadden vrouwen een man nodig met een inkomen. Nu zorgt de staat voor hen met vele aubsidies. Al die vaderloze jongetjes met alleenstaande moeder. Zijn allemaal criminelen in de dop. We gaan het zien.
BAM-moeders zijn meestal goed opgeleide vrouwen die zelf hun inkomen verdienen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358525
Dat vinden we een taalgedrocht, aangezien de 'M' in 'BAM' al staat voor 'moeder'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 07:48:45 ]
  zondag 22 november 2020 @ 07:52:09 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358536
quote:
6s.gif Op zondag 22 november 2020 07:48 schreef Treinhomo het volgende:
Dat vinden we een taalgedrocht, aangezien de 'M' in 'BAM' al staat voor 'moeder'.
Ik vind er wel wat voor te zeggen om voor deze vorm te kiezen, want het zou toch lastiger zijn om te spreken over ‘BAM’ (of vroeger ‘BOM’).
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358546
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

BAM-moeders zijn meestal goed opgeleide vrouwen die zelf hun inkomen verdienen.
Met een fulltime baan zeker.
Hebben ze wel de nodige tijd en aandacht voor het kind? Me dunkt dat een kind toch meer nodig heeft dan een slimme moeder met geld.

Deze bewuste keuze lijkt me erg egoïstisch. Maar eigenlijk, als je er dieper over nadenkt, is kinderen nemen sowieso egoïstisch.
  zondag 22 november 2020 @ 07:58:58 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358553
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:55 schreef Amee het volgende:

[..]

Met een fulltime baan zeker.
Hebben ze wel de nodige tijd en aandacht voor het kind? Me dunkt dat een kind toch meer nodig heeft dan een slimme moeder met geld.

Deze bewuste keuze lijkt me erg egoïstisch. Maar eigenlijk, als je er dieper over nadenkt, is kinderen nemen sowieso egoïstisch.
Ja, kinderen nemen is sowieso egoïstisch. En twee ouders die allebei fulltime weken kun je net zo goed vragen of die wel genoeg tijd en aandacht hebben voor hun kinderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358557
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, kinderen nemen is sowieso egoïstisch. En twee ouders die allebei fulltime weken kun je net zo goed vragen of die wel genoeg tijd en aandacht hebben voor hun kinderen.
Met twee kan je meer geven dan met een.
pi_196358559
Persoonlijk vind ik het niet wenselijk als vrouwen van 37 -die het niet voor elkaar krijgen om een langdurige relatie met iemand aan te gaan- kinderen krijgen.

Jongere vrouwen met een goed inkomen en een breed sociaal netwerk is wel een ander verhaal. Echter zijn de bom-vrouwen die ik ken van het kaliber 'Ik heb ook recht op mijn geluk' en die zijn meer aan dat kind begonnen uit wanhoop, uit een soort eenzaamheid.

Het leven moet voor iedereen maar maakbaar zijn tegenwoordig. Kinderen krijgen heb je een man en een vrouw voor nodig, ik vind het wenselijk als er in elk geval twee mensen aan de wieg staan, even los van geslacht.
-nee-
pi_196358561
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind er wel wat voor te zeggen om voor deze vorm te kiezen, want het zou toch lastiger zijn om te spreken over ‘BAM’ (of vroeger ‘BOM’).
Bij BAM denk ik aan afvalverzameling of vuilniszakken. Ik weet niet waarom.
pi_196358567
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

BAM-moeders zijn meestal goed opgeleide vrouwen die zelf hun inkomen verdienen.
Dus ook nog werken en dat kind elders onderbrengen? Smerige egoïsten zijn het. Laat zet lekker een dier uit het asiel adopteren als ze hun oerdriften (bemoederen) willen botvieren. Ik veracht ze echt. Ken er gelukkig geen, zal hopelijk ook wel niet al te vaak voorkomen.
pi_196358574
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:55 schreef Amee het volgende:

[..]

Met een fulltime baan zeker.
Hebben ze wel de nodige tijd en aandacht voor het kind? Me dunkt dat een kind toch meer nodig heeft dan een slimme moeder met geld.

Deze bewuste keuze lijkt me erg egoïstisch. Maar eigenlijk, als je er dieper over nadenkt, is kinderen nemen sowieso egoïstisch.
En toch is het krijgen van kinderen hier in west-europa best belangrijk. De immigranten fokken als konijnen. Als we hier geen Sharia willen. En de christelijke normen en omgangsvormen willen behouden. Dan zullen blanken toch meer kinderen moeten krijgen.
pi_196358579
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:05 schreef Mangohout het volgende:

[..]

En toch is het krijgen van kinderen hier in west-europa best belangrijk. De immigranten fokken als konijnen. Als we hier geen Sharia willen. En de christelijke normen en omgangsvormen willen behouden. Dan zullen blanken toch meer kinderen moeten krijgen.
Haha, daar ben je nu echt al te laat mee hoor. Point of no return is wat dat betreft al ver gepasseerd.
  zondag 22 november 2020 @ 08:07:44 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358580
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dus ook nog werken en dat kind elders onderbrengen? Smerige egoïsten zijn het. Laat zet lekker een dier uit het asiel adopteren als ze hun oerdriften (bemoederen) willen botvieren. Ik veracht ze echt. Ken er gelukkig geen, zal hopelijk ook wel niet al te vaak voorkomen.
Ik vind dat je behoorlijk doorschiet in je reacties.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358584
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:05 schreef Mangohout het volgende:

[..]

En toch is het krijgen van kinderen hier in west-europa best belangrijk. De immigranten fokken als konijnen. Als we hier geen Sharia willen. En de christelijke normen en omgangsvormen willen behouden. Dan zullen blanken toch meer kinderen moeten krijgen.
Dat is echt de gekste reden waarom een blanke een kind zou moeten nemen! :D
Het bovenstaande probleem kan natuurlijk op een andere manier opgelost worden.
  zondag 22 november 2020 @ 08:08:35 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358585
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:02 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Bij BAM denk ik aan afvalverzameling of vuilniszakken. Ik weet niet waarom.
BAM is infra, toch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358589
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat je behoorlijk doorschiet in je reacties.
Geenszins. Ik druk me wellicht iets te plat uit, maar op de kern is niets af te dingen.
  zondag 22 november 2020 @ 08:10:30 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196358594
Er zijn niet voldoende 'goede' mannen voor het aantal vrouwen wat in staat is om goed voor een kind te kunnen zorgen.
  zondag 22 november 2020 @ 08:11:08 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358598
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geenszins. Ik druk me wellicht iets te plat uit, maar op de kern is niets af te dingen.
Die stelling op zich is al vrij belachelijk. Natuurlijk is daar wel iets op af te dingen, want het geeft puur jouw waardeoordeel weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358604
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:10 schreef Mishu het volgende:
Er zijn niet voldoende 'goede' mannen voor het aantal vrouwen wat in staat is om goed voor een kind te kunnen zorgen.
"Where are all the good men" meme :D


quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

BAM is infra, toch?
Weet ik niet.
pi_196358609
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:08 schreef Amee het volgende:

[..]

Dat is echt de gekste reden waarom een blanke een kind zou moeten nemen! :D
Het bovenstaande probleem kan natuurlijk op een andere manier opgelost worden.
PVV stemmen
pi_196358610
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die stelling op zich is al vrij belachelijk. Natuurlijk is daar wel iets op af te dingen, want het geeft puur jouw waardeoordeel weer.
Ik denk dat er op de duiding “intrinsiek egoïstisch” in dit geval, objectief gezien, weinig af te dingen is hoor. Al zal e.e.a. allicht afhankelijk van je referentiekader zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 08:14:37 ]
  zondag 22 november 2020 @ 08:18:25 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196358628
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat er op de duiding “intrinsiek egoïstisch” in dit geval, objectief gezien, weinig af te dingen is hoor. Al zal e.e.a. allicht afhankelijk van je referentiekader zijn.
Ah, OK. Dat geldt dan natuurlijk voor alle ouders die bewust voor kinderen kiezen.

Eigenlijk zijn dan de ouders die ongepland zwanger worden maar er wel voor kiezen om het kind te laten komen dan de mensen die we moeten bewonderen, want die hebben niet bewust gekozen voor het vervullen van een egoïstische kinderwens maar nemen wel hun verantwoordelijkheid.

Mijn wereldbeeld is zojuist bijgesteld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196358630
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat er op de duiding “intrinsiek egoïstisch” in dit geval, objectief gezien, weinig af te dingen is hoor. Al zal e.e.a. allicht afhankelijk van je referentiekader zijn.
De keuze om ouder te worden is per definitie egoïstisch. Net zoals de keuze om dat niet te worden.
pi_196358633
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:55 schreef Amee het volgende:

[..]

Met een fulltime baan zeker.
Hebben ze wel de nodige tijd en aandacht voor het kind? Me dunkt dat een kind toch meer nodig heeft dan een slimme moeder met geld.

Deze bewuste keuze lijkt me erg egoïstisch. Maar eigenlijk, als je er dieper over nadenkt, is kinderen nemen sowieso egoïstisch.
Kinderen nemen is juist de ultieme bijdrage aan de maatschappij. Zonder kinderen heeft een land/cultuur geen toekomst. Ik vind het maar een vreemde redenering dat kinderen nemen egoïstisch is, wat is dan het alternatief?
pi_196358654
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ah, OK. Dat geldt dan natuurlijk voor alle ouders die bewust voor kinderen kiezen.

Eigenlijk zijn dan de ouders die ongepland zwanger worden maar er wel voor kiezen om het kind te laten komen dan de mensen die we moeten bewonderen, want die hebben niet bewust gekozen voor het vervullen van een egoïstische kinderwens maar nemen wel hun verantwoordelijkheid.

Mijn wereldbeeld is zojuist bijgesteld.
Hij heeft het niet over ongeplande zwangerschappen.
pi_196358662
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kinderen nemen is juist de ultieme bijdrage aan de maatschappij. Zonder kinderen heeft een land/cultuur geen toekomst. Ik vind het maar een vreemde redenering dat kinderen nemen egoïstisch is, wat is dan het alternatief?
Mensen die bewust kinderen nemen komen wel een beetje kitscherig over op mij. Of wat is dat andere woord hiervoor. Onnodig in elk geval. Egoistisch is mischien te zwaar. Maar een soort luxe is het wel. En ze verwachten dat de hele maatschappij voor ze betalen. Zonder dat ze in diezelfde liefde kunnen meedingen.
pi_196358684
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:29 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Mensen die bewust kinderen nemen komen wel een beetje kitscherig over op mij. Of wat is dat andere woord hiervoor. Onnodig in elk geval. Egoistisch is mischien te zwaar. Maar een soort luxe is het wel. En ze verwachten dat de hele maatschappij voor ze betalen. Zonder dat ze in diezelfde liefde kunnen meedingen.
Het gezin is de ruggengraat van de maatschappij, zonder gezinnen zijn er simpelweg geen kinderen die de tradities, de cultuur en het succes van het land kunnen voortzetten.
Ik denk dat het juist egoïstisch is om geen kinderen te krijgen. Je profiteert maximaal van je eigen inkomen en alles wat de samenleving je te bieden heeft zonder iets terug te geven. Je gaat dood en je laat wat geld achter, that’s it. Niemand die jou vervangt en die dus voortzet wat jij hebt achtergelaten.
pi_196358702
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kinderen nemen is juist de ultieme bijdrage aan de maatschappij. Zonder kinderen heeft een land/cultuur geen toekomst. Ik vind het maar een vreemde redenering dat kinderen nemen egoïstisch is, wat is dan het alternatief?
Het hoeft niet per se slecht te zijn. Daar ging het mij niet om.
Het is egoïstisch imo in de zin van dat je van tevoren niet weet wat er van het kind gaat worden in deze wereld.
Het lijden ed. Gelukkig zijn de meeste mensen best wel redelijk gelukkig. Maar velen ook niet vanwege depressie, chronische ziektes enz.
Dan heb jij zo'n kind op de wereld gezet om ellende mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 08:39:05 ]
pi_196358722
Vooral die afrikaanse mensen die de ene kind na de andere kind uitpoepen. Kwantiteit en geen kwaliteit. En ze belanden altijd (veelal) in de criminaliteit of aan lager wal. Dat vind ik zeer egoistisch gedrag. Is vast weer niet politiek correct hoor. Maar wel de realiteit.
pi_196358724
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:38 schreef Amee het volgende:

[..]

Het hoeft niet per se slecht te zijn. Daar ging het mij niet om.
Het is egoïstisch imo in de zin van dat je van tevoren niet weet wat er van het kind gaat worden in deze wereld.
Het lijden ed. Gelukkig zijn de meeste mensen best wel redelijk gelukkig. Maar velen ook niet vanwege depressie, chronische ziektes enz.
Dan heb jij zo'n kind op de wereld gezet om ellende mee te maken.
Ik kan mij goed voorstellen dat als je bepaalde erfelijke ziektes heb dat je dan beter geen kinderen kan nemen, dat zou ik ook egoïstisch vinden puur om het feit dat je kind waarschijnlijk met een achterstand geboren word en je hem/haar bewust met een achterstand op de wereld heb gezet. Gelukkig is dat percentage zo verschrikkelijk klein en worden de meeste kinderen gewoon gezond geboren.
Wat ik wel graag zou willen zien is dat er meer kinderen geboren worden waar beide ouders ook samen de verantwoordelijkheid nemen om het kind op te voeden. Wat dat betreft zou het goed zijn als de maatschappij op bepaalde zaken weer wat conservatiever wordt.
pi_196358730
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het gezin is de ruggengraat van de maatschappij, zonder gezinnen zijn er simpelweg geen kinderen die de tradities, de cultuur en het succes van het land kunnen voortzetten.
Ik denk dat het juist egoïstisch is om geen kinderen te krijgen. Je profiteert maximaal van je eigen inkomen en alles wat de samenleving je te bieden heeft zonder iets terug te geven. Je gaat dood en je laat wat geld achter, that’s it. Niemand die jou vervangt en die dus voortzet wat jij hebt achtergelaten.
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_196358739
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:42 schreef Mangohout het volgende:
Vooral die afrikaanse mensen die de ene kind na de andere kind uitpoepen. Kwantiteit en geen kwaliteit. En ze belanden altijd in de criminaliteit of aan lager wal. Dat vind ik zeer egoistisch gedrag. Is vast weer niet politiek correct hoor. Maar wel de realiteit.
Andere cultuur, die mensen in Afrika kennen geen sociaal stelsel zoals wij of fatsoenlijke gezondheidszorg. Hoe meer kinderen hoe groter de kans dat de bloedlijn in stand blijft. Uiteindelijk als diezelfde Afrikanen in het westen wonen dan word het aantal kinderen die ze nemen met de generatie ook kleiner tot dat ze op het niveau van de Nederlanders zitten.
Dat zie je bijvoorbeeld nu bij 3e generatie Turken en Marokkanen.
pi_196358741
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan mij goed voorstellen dat als je bepaalde erfelijke ziektes heb dat je dan beter geen kinderen kan nemen, dat zou ik ook egoïstisch vinden puur om het feit dat je kind waarschijnlijk met een achterstand geboren word en je hem/haar bewust met een achterstand op de wereld heb gezet. Gelukkig is dat percentage zo verschrikkelijk klein en worden de meeste kinderen gewoon gezond geboren.
Wat ik wel graag zou willen zien is dat er meer kinderen geboren worden waar beide ouders ook samen de verantwoordelijkheid nemen om het kind op te voeden. Wat dat betreft zou het goed zijn als de maatschappij op bepaalde zaken weer wat conservatiever wordt.
Ik vind ook niets mis met wat conservatievere rollen tussen man en vrouw. Het zijn alleen de feministen die vrouwen hebben aangepraat dat ze zogenaamd worden onderdrukt. Super kwalijk wel.
pi_196358747
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan mij goed voorstellen dat als je bepaalde erfelijke ziektes heb dat je dan beter geen kinderen kan nemen, dat zou ik ook egoïstisch vinden puur om het feit dat je kind waarschijnlijk met een achterstand geboren word en je hem/haar bewust met een achterstand op de wereld heb gezet. Gelukkig is dat percentage zo verschrikkelijk klein en worden de meeste kinderen gewoon gezond geboren.
Wat ik wel graag zou willen zien is dat er meer kinderen geboren worden waar beide ouders ook samen de verantwoordelijkheid nemen om het kind op te voeden. Wat dat betreft zou het goed zijn als de maatschappij op bepaalde zaken weer wat conservatiever wordt.
Zelfs al heb je geen erfelijke ziekten in de genen, kun je niet garanderen dat je kind een goed leven krijgt.
Maar dat weerhoudt mij er ook niet van om later ook kinderen te nemen, hoor. Wel met vader en het liefst in een huwelijk.
pi_196358752
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Andere cultuur, die mensen in Afrika kennen geen sociaal stelsel zoals wij of fatsoenlijke gezondheidszorg. Hoe meer kinderen hoe groter de kans dat de bloedlijn in stand blijft. Uiteindelijk als diezelfde Afrikanen in het westen wonen dan word het aantal kinderen die ze nemen met de generatie ook kleiner tot dat ze op het niveau van de Nederlanders zitten.
Dat zie je bijvoorbeeld nu bij 3e generatie Turken en Marokkanen.
Bij zwarte afrikanen merk ik dat in ieder geval nog niet. En turken marokkanen hebben meestal toch wel minstens twee kleine kleine kinderen zie ik vaak.
pi_196358754
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het gezin is de ruggengraat van de maatschappij, zonder gezinnen zijn er simpelweg geen kinderen die de tradities, de cultuur en het succes van het land kunnen voortzetten.
Ik denk dat het juist egoïstisch is om geen kinderen te krijgen. Je profiteert maximaal van je eigen inkomen en alles wat de samenleving je te bieden heeft zonder iets terug te geven. Je gaat dood en je laat wat geld achter, that’s it. Niemand die jou vervangt en die dus voortzet wat jij hebt achtergelaten.
Pardon ben jij een griffo?

Welk gezin? Iedereen gaat tegenwoordig uit elkaar...
En zijn er niet al kinderen genoeg??
Denk aub aan de gigantische huizenkrabte, of zou jij het chill vinden als je kinderen later slaaf zijn van de krabte op de woningmarkt en de eerste 15 dagen moeten werken voor een hokje van 30m2?

En even over dat achterlaten..
Niemand laat iets achter omdat de smerige belastingdienst zelfs de doden kaal plukt.
  zondag 22 november 2020 @ 08:50:04 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196358755
De BAM-moeders die ik ken hebben het allemaal erg goed ingericht. Hun kinderen komen niks tekort. Één van de twee die ik ken kwam anderhalf jaar na de geboorte alsnog een leuke man tegen.

Het is volgens mij ook geen statement uit het principe van dat ze alles per se alleen willen doen maar meer een rekensom. Ze hebben geen man, het kost tijd om een relatie op te bouwen tot het punt dat je aan kinderen kunt denken en de biologische klok tikt verder.
pi_196358776
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:48 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Bij zwarte afrikanen merk ik dat in ieder geval nog niet. En turken marokkanen hebben meestal toch wel minstens twee kleine kleine kinderen zie ik vaak.
Twee kinderen is ook precies het aantal die je nodig hebt om de populatie op peil te houden. Als mensen gemiddeld minder kinderen nemen wat in Nederland het geval is dan zijn er simpelweg niet genoeg mensen om de vorige generatie te vervangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')