abonnement Unibet Coolblue
pi_196357680
Ik heb te kennen gegeven in mijn vrienden- en familiekring dat ik het vaccin niet wil en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Nu doen mijn schoonouders alsof ik een halve Trump ben die het Chinese virus maar af doet als een verkoudheidje. Bovendien zou ik dat vaccin gratis krijgen en dan snappen ze nog minder waarom ik iets wat gratis is niet aanneem.

Heb dan maar gezegd 'Je mag hem hebben ;)'
Waren ze dan weer boos om! Wees dan toch blij, dan is er 1 extra in omloop voor iemand die hem wel wil hebben!
Cindy De Vuyst
  Miss 200.000.000! zondag 22 november 2020 @ 04:08:50 #2
367000 roos94
pi_196358138
Ik neem hem ook niet. Dank je de koekkoek

Mensen die judgen :')
pi_196358152
Antivaxxer gekkies gesignaleerd.
pi_196358397
Ik ben totaal niet tegen vaccinaties, maar misschien dat ik hier wel eerst even de kat uit de boom kijk, ondanks dat ik tot risicogroep behoor.
pi_196358433
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 01:51 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb te kennen gegeven in mijn vrienden- en familiekring dat ik het vaccin niet wil en daar heb ik ook mijn redenen voor.

Dat zou wel meevallen.

Lange Frans in da house
- verwijderd door admin -
  zondag 22 november 2020 @ 07:05:01 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196358434
En wat is het nut van dit topic verder TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196358456
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 07:05 schreef Megumi het volgende:
En wat is het nut van dit topic verder TS?
Zet er in gedachten 'Lief dagboek' voor ;)

Och, hij wil gewoon delen wat z'n familie van z'n keuze denkt, zo te lezen. Ik snap die reactie wel, maar het is niets nieuws verder.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196358458
Ik ga em ook niet nemen. Voor geen enkele andere ziekte is dit ooit voorgekomen dat ze mensen verplichten. En die ziekte is nieteens zo erg. Dus heel raar. Ze willen 70% van iedereen vaccineren wat al ziek is. Dus ik ga zoveel mogelijk uitstellen. Ik vermoed dat ze achter de jongeren aangaan en hun gaan pesten. Als ze klaar zijn jongeren te prikken ga ik vrijuit. We hebben gezien dat de elite en politici in nederland en in Amerika zelf ook niet geloven dat dit virus zo erg is. Al die hypocrisie. Dus waarom doen ze voor de camera zo spastisch?
  zondag 22 november 2020 @ 07:27:48 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196358479
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:15 schreef Mangohout het volgende:
Ik ga em ook niet nemen. Voor geen enkele andere ziekte is dit ooit voorgekomen dat ze mensen verplichten. En die ziekte is nieteens zo erg. Dus heel raar. Ze willen 70% van iedereen vaccineren wat al ziek is. Dus ik ga zoveel mogelijk uitstellen. Ik vermoed dat ze achter de jongeren aangaan en hun gaan pesten. Als ze klaar zijn jongeren te prikken ga ik vrijuit. We hebben gezien dat de elite en politici in nederland en in Amerika zelf ook niet geloven dat dit virus zo erg is. Al die hypocrisie. Dus waarom doen ze voor de camera zo spastisch?
Je niet laten vaccineren is een keuze. En zie ook geen mogelijkheden dat te verplichten. Verder zijn met name voor de gezondheidszorg de gevolgen van het corona virus ernstig. Mensen vaccineren die al ziek zijn zal wellicht niet zinvol zijn.

De maatregelen worden niet genomen om de jeugd te pesten. En jongeren zullen waarschijnlijk pas als laatste een vaccin krijgen omdat ze niet tot de risico groep behoren.

Dus vrijwel alles wat je post is onzin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196358488
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 07:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je niet laten vaccineren is een keuze. En zie ook geen mogelijkheden dat te verplichten. Verder zijn met name voor de gezondheidszorg de gevolgen van het corona virus ernstig. Mensen vaccineren die al ziek zijn zal wellicht niet zinvol zijn.

De maatregelen worden niet genomen om de jeugd te pesten. En jongeren zullen waarschijnlijk pas als laatste een vaccin krijgen omdat ze niet tot de risico groep behoren.

Dus vrijwel alles wat je post is onzin.
Ze gaan horeca en werkgevers zo bespelen. Dat je als burger wel verplicht bent om je te vaccineren. Wil je nog een restaurant binnen komen of in levende lijve op je werk willen verschijnen. Dat is dus gewoon verplichte vaccinatie via chantage. En dat voor een virus met overlevingskans van bijna 100%. Dat is zeer raar.
  Official ESF Kreviewer zondag 22 november 2020 @ 07:47:21 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196358519
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 07:33 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Ze gaan horeca en werkgevers zo bespelen. Dat je als burger wel verplicht bent om je te vaccineren. Wil je nog een restaurant binnen komen of in levende lijve op je werk willen verschijnen. Dat is dus gewoon verplichte vaccinatie via chantage. En dat voor een virus met overlevingskans van bijna 100%. Dat is zeer raar.
Dat je er niet dood aan gaat, wil niet zeggen dat er verder geen complicaties kunnen zijn. Genoeg mensen met permanente longschade en permanent verlies van smaak en geur.
  zondag 22 november 2020 @ 07:56:15 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196358548
quote:
5s.gif Op zondag 22 november 2020 07:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat je er niet dood aan gaat, wil niet zeggen dat er verder geen complicaties kunnen zijn. Genoeg mensen met permanente longschade en permanent verlies van smaak en geur.
Om nog maar te zwijgen over al die mensen die door uitgestelde zorg toch uitgezaaide tumoren krijgen of onherstelbare schade aan het één of ander.....

Niet vaccineren prima, maar dan mag je achteraan aansluiten in de rij bij de dokter, het ziekenhuis etcc.

Toppunt van de ik ik ik mentaliteit. "Ik heb geen last van corona, dus ik vaccineer mijzelf niet. Rest interesseert mij geen reet."
  zondag 22 november 2020 @ 08:12:10 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196358605
Rare vergelijking van je schoonouders. Ik heb meer begrip voor Trumpstemmers dan voor antivaxxers
Laffe huichelaar
pi_196358624
quote:
5s.gif Op zondag 22 november 2020 07:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat je er niet dood aan gaat, wil niet zeggen dat er verder geen complicaties kunnen zijn. Genoeg mensen met permanente longschade en permanent verlies van smaak en geur.
Weet ik verder niet. Maar ik kan me ook voorstelen dat er nog veel meer mensen zijn die er niets aan overhouden.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 07:56 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over al die mensen die door uitgestelde zorg toch uitgezaaide tumoren krijgen of onherstelbare schade aan het één of ander.....

Niet vaccineren prima, maar dan mag je achteraan aansluiten in de rij bij de dokter, het ziekenhuis etcc.

Toppunt van de ik ik ik mentaliteit. "Ik heb geen last van corona, dus ik vaccineer mijzelf niet. Rest interesseert mij geen reet."
Als je zonder vaccin het virus overleeft (bijna 100% kans) ben je ook al immuun. En het is beter ook wat een vaccin werkt niet je hele leven. En je omzeilt eventuele vaccinatieschade. Waarom mag het niet op die manier?
pi_196358640
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:17 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Weet ik verder niet. Maar ik kan me ook voorstelen dat er nog veel meer mensen zijn die er niets aan overhouden.
[..]

Als je zonder vaccin het virus overleeft (bijna 100% kans) ben je ook al immuun. En het is beter ook wat een vaccin werkt niet je hele leven. En je omzeilt eventuele vaccinatieschade. Waarom mag het niet op die manier?
Je bent niet immuun nadat je het virus hebt gehad.
-nee-
pi_196358646
Als je er eenmaal aan begint kom je er wellicht ook niet meer vanaf. Omdat die vaccinatie jaarlijks herhaald moet worden.... nou nee dank je de Koekkoek.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_196358657
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2020 08:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Je bent niet immuun nadat je het virus hebt gehad.
Maar je weet wel wat het met je doet!
En als dat enkel een kuchje is en wat koorts dan is de keuze nuet zo moeilijk
pi_196358782
quote:
14s.gif Op zondag 22 november 2020 08:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Je bent niet immuun nadat je het virus hebt gehad.
Waarom dan niet?
pi_196358895
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:22 schreef Chinless het volgende:
Als je er eenmaal aan begint kom je er wellicht ook niet meer vanaf. Omdat die vaccinatie jaarlijks herhaald moet worden.... nou nee dank je de Koekkoek.
Vertel, wat is je bron over die herhaling?
pi_196358904
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:17 schreef Mangohout het volgende:

Als je zonder vaccin het virus overleeft (bijna 100% kans) ben je ook al immuun. En het is beter ook wat een vaccin werkt niet je hele leven. En je omzeilt eventuele vaccinatieschade. Waarom mag het niet op die manier?
Als dat zo is, waarom raken er dan mensen voor de tweede keer mee besmet?
  zondag 22 november 2020 @ 09:21:13 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196358943
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:25 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Maar je weet wel wat het met je doet!
En als dat enkel een kuchje is en wat koorts dan is de keuze nuet zo moeilijk
Na het lezen van deze post zie ik maar 3 opties.

Je bent ontzettend dom
Je bent ontzettend egoïstisch
Je bent een ontzettende troll
Laffe huichelaar
  zondag 22 november 2020 @ 09:22:21 #22
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196358950
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:25 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Maar je weet wel wat het met je doet!
En als dat enkel een kuchje is en wat koorts dan is de keuze nuet zo moeilijk
En een tijd in isolatie natuurlijk :)

En niet alleen bij bevestigde covid19, maar ook bij elke verkoudheid, griep etc, totdat je negatief bent getest op covid.
pi_196358998
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom raken er dan mensen voor de tweede keer mee besmet?
Weet ik veel.

Check: www.businessinsider.com/e(...)avirus-tests-2020-11

Twee keer op een dag. Twee keer positief en twee keer negatief getest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mangohout op 22-11-2020 09:35:36 ]
  zondag 22 november 2020 @ 09:39:37 #24
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196359055
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom raken er dan mensen voor de tweede keer mee besmet?
Immuniteit voor coronavirussen is over het algemeen nogal “sloppy”.
pi_196359092
Ik neem die vaccinatie zo snel mogelijk. Het liefst als eerste.
pi_196359117
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 09:30 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Weet ik veel.

Check: www.businessinsider.com/e(...)avirus-tests-2020-11

Twee keer op een dag. Twee keer positief en twee keer negatief getest.
Je mening vormen op een paar media berichtjes en daarmee alle testen onbetrouwbaar noemen, tjah.
Kort door de bocht kun je met de PCR stellen dat als je een positieve uitslag hebt dat je het gewoon hebt, ben je negatief getest dan heb je het niet (of is de test verkeerd gedaan(1), is er niet voldoende uitbraak in je lichaam(2), ben je te laat met testen en ben je alweer aan de beterende hand(3))

De reden dat musk wel/niet positief getest werd is omdat zijn besmettingslevel zo laag was dat de testen het niet goed deden. Met als gevolg dat hij dus soms wel een positieve test kreeg en soms niet, later is bevestigd dat hij inderdaad een milde vorm van besmetting had

twitter


Dat de test niet betrouwbaar is in een lage besmettingsfactor wil niet zeggen dat de test niet betrouwbaar als je meer materiaal in je lichaam hebt, als je positief getest word heb je gewoon covid. Als je negatief getest word het heb je het niet of is er niet genoeg besmetting aanwezig om het positief te testen. In het geval van Musk zat hij dus op het randje van wel/niet aantoonbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 09:49:05 ]
  zondag 22 november 2020 @ 09:48:34 #27
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196359138
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 09:30 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Weet ik veel.

Check: www.businessinsider.com/e(...)avirus-tests-2020-11

Twee keer op een dag. Twee keer positief en twee keer negatief getest.
Heb je dat artikel zelf wel gelezen? Er staat gewoon in dat de antigen tests het risico hebben van false negatives maar vrijwel geen false positives. Musk zal dus wel besmet zijn (geweest) met het sars-cov-2 virus.
pi_196359145
The mental gymnastics weer hoor. We worden gewoon belazerd.
pi_196359152
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:49 schreef Mangohout het volgende:
The mental gymnastics weer hoor. We worden gewoon belazerd.
Reageer eens inhoudelijk op mijn post #26 hierboven....
pi_196359193
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:17 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Weet ik verder niet. Maar ik kan me ook voorstelen dat er nog veel meer mensen zijn die er niets aan overhouden.
[..]

Als je zonder vaccin het virus overleeft (bijna 100% kans) ben je ook al immuun. En het is beter ook wat een vaccin werkt niet je hele leven. En je omzeilt eventuele vaccinatieschade. Waarom mag het niet op die manier?
Echt elke bewering van jou is complete onzin. Ga je eens inlezen over corona voordat je verdere onzin uitkraamt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Official ESF Kreviewer zondag 22 november 2020 @ 09:55:29 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_196359212
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 08:17 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Weet ik verder niet.
Misschien moet je je er dan eens in verdiepen voordat je gaat roeptoeteren.
pi_196359215
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk op mijn post #26 hierboven....
Als de PCR test positief is ben je nog niet ziek of een verspreider. Je bent pas besmettelijk als je symptomen vertoond. Ik vraag me af waarom ze slijmvliezen controleren waar zoveel troep in zit en niet alleen corona. Maar nooit het bloed. Dat laatste lijkt mij een betere indicatie. Daarom vind ik het maar verdacht.
pi_196359228
quote:
81s.gif Op zondag 22 november 2020 09:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Misschien moet je je er dan eens in verdiepen voordat je gaat roeptoeteren.
Zal ik doen juf.
pi_196359240
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 09:55 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Als de PCR test positief is ben je nog niet ziek of een verspreider. Je bent pas besmettelijk als je symptomen vertoond. Ik vraag me af waarom ze slijmvliezen controleren waar zoveel troep in zit en niet alleen corona. Maar nooit het bloed. Dat laatste lijkt mij een betere indicatie. Daarom vind ik het maar verdacht.
onjuist: Je bent al besmettelijk voordat je symptomen hebt ( https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden )

Daarnaast heeft covid een ongebruikelijk hoog (ten opzichte van andere vergelijkbare ziektes) aantal besmettingsdeeltjes in de neus en mond wat het juist gemakkelijker maakt om te detecteren
quote:
Compared to most other viral infections, SARS-CoV-2 produces an unusually high level of viral particles in the upper respiratory tract - specifically the nose and mouth. When those viral particles escape into the environment, that is called viral shedding.


[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 10:00:43 ]
pi_196359303
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 10:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Project Veritas. Hou op hoor :')
Ik ben er ook wel klaar mee, gezien de registratiedatum en pohi van deze user weet ik al in welke hoek die persoon zit, een hoek waar hij/zij nooit uit gaat komen en blind gaat op alles wat andere zeggen wat haaks staat op wat de overheid/rivm zeggen
  zondag 22 november 2020 @ 10:04:28 #36
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196359310
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 09:55 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Als de PCR test positief is ben je nog niet ziek of een verspreider. Je bent pas besmettelijk als je symptomen vertoond. Ik vraag me af waarom ze slijmvliezen controleren waar zoveel troep in zit en niet alleen corona. Maar nooit het bloed. Dat laatste lijkt mij een betere indicatie. Daarom vind ik het maar verdacht.
Onjuist, er lopen juist een hoop mensen rond die sars-cov-2 verspreiden zonder dat ze symptomen hebben. Dat is het hele probleem met dit virus. Als iedereen binnen een paar dagen zou overlijden was dit virus nooit Wuhan uitgekomen.

Het klopt wel dat een positieve PCR niet betekent dat je het virus verspreidt, echter is de kans groot dat je dat wel doet of zal gaan doen.
  zondag 22 november 2020 @ 10:06:46 #37
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196359325
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:58 schreef Mangohout het volgende:

[..]

Hoe wordt dood door covid vastgesteld dan. Volgens nederlandse huisartsen wordt je bijna gedwongen om ovwrledenen maar als dood door covid aan te merken. Dit was in de vs ook. Zie project veritas.
Ja, het moet van de reptillians :')
pi_196359351
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Na het lezen van deze post zie ik maar 3 opties.

Je bent ontzettend dom
Je bent ontzettend egoïstisch
Je bent een ontzettende troll
Kijk in de spiegel mafklapper
Ieder mens is baas over zijn eigen lichaam en niet een regering who of wat dan ook

[ Bericht 7% gewijzigd door Freecky28 op 22-11-2020 10:14:37 ]
  zondag 22 november 2020 @ 10:30:47 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196359615
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 10:09 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Kijk in de spiegel mafklapper
Ieder mens is baas over zijn eigen lichaam en niet een regering who of wat dan ook
En straks wel je plek op een ic opeisen zeker?

Dan zou het ziekenhuis ook gewoon moeten zeggen "Ieder ziekenhuis is baas over zijn eigen beleidsvoering en niet een viruswappie of wat dan ook "
pi_196359863
Nou dan is het te hopen dat alleen risicogroepen vaccineren voldoende is. Zo niet, dan zullen we met de maatregelen moeten leren leven, als te weinig mensen mee doen kan de resterende groep er niet van meeprofiteren. Dat gaat naar verwachting nog een stevige ethische discussie worden.

Gelukkig is het maatschappelijke probleem de overvolle ziekenhuizen en niet zozeer het virus zelf, dus zoals gezegd, het is te hopen dat vaccinatie van risico groepen dan voldoende is, want die weerstand tegen het vaccin zie ik steeds vaker.
pi_196359912
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 09:58 schreef 1_2 het volgende:

[..]

100% zelfs :')

Gevaarlijke uitspraak.
Staat redelijk wat onzin in zijn bericht inderdaad, maar bijna 100% overlevingskans is het wel degelijk.

https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf

quote:
For people < 70 years old, the infection fatality rate of COVId-19 across 40 locations with
available data ranged from 0.00% to 0.31% (median 0.05%); the corrected values were similar.
pi_196359944
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:56 schreef Daboman het volgende:
Nou dan is het te hopen dat alleen risicogroepen vaccineren voldoende is. Zo niet, dan zullen we met de maatregelen moeten leren leven, als te weinig mensen mee doen kan de resterende groep er niet van meeprofiteren. Dat gaat naar verwachting nog een stevige ethische discussie worden.

Gelukkig is het maatschappelijke probleem de overvolle ziekenhuizen en niet zozeer het virus zelf, dus zoals gezegd, het is te hopen dat vaccinatie van risico groepen dan voldoende is, want die weerstand tegen het vaccin zie ik steeds vaker.
Als het niet voldoende blijkt dan gewoon maatregelen voor iedereen aanhouden. Dan gaan de meesten wel overstag en laat de regering duidelijk zien dat het hun puur gaat om groepsimmuniteit.
Met slechts restricties stellen aan ongevaccineerden kweek je m.i. nog meer verzet omdat dit valt op te vatten als chantage en/of een soort vergelding aan hen die er anders in staan.
I'll give you something to do
pi_196360227
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 10:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En straks wel je plek op een ic opeisen zeker?

Dan zou het ziekenhuis ook gewoon moeten zeggen "Ieder ziekenhuis is baas over zijn eigen beleidsvoering en niet een viruswappie of wat dan ook "
Ken je wetten
pi_196360777
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Als het niet voldoende blijkt dan gewoon maatregelen voor iedereen aanhouden. Dan gaan de meesten wel overstag en laat de regering duidelijk zien dat het hun puur gaat om groepsimmuniteit.
Met slechts restricties stellen aan ongevaccineerden kweek je m.i. nog meer verzet omdat dit valt op te vatten als chantage en/of een soort vergelding aan hen die er anders in staan.
Die garantie heb je helemaal niet. En dan kom je in de situatie dat het niet eerlijk is naar de mensen die wel bereid zijn zich te laten vaccineren en in ruil hun vrijheden weer terug willen. Anders is die groep dubbel de pineut.

Het zou volgens mij echt een keuze moeten zijn. Of je laat je vaccineren en je accepteert het bijbehorende risico. Of je laat je niet vaccineren en accepteert daarmee ook dat je vrijheden ingeperkt worden. Dan kan iedereen voor zichzelf de afweging maken of het het waard is om je te laten vaccineren. Als ik bijv naar mezelf kijk, ik ken meer dan gemiddeld de ontwikkel en productieprocessen van een vaccin en ik denk dat het risico helemaal niet zo groot is als sommige mensen denken. Maar ik vind het lastig, want ik weet ook dat het risico niet 0 is, het is niet op korte termijn voor 100% uit te sluiten. Maarja, ga je dan ook niet de straat op omdat je een ongeluk zou kunnen krijgen? Gevoelsmatig zit dat voor mij in dezelfde orde van risico. In die zin zou het het risico dus waard kunnen zijn. Immers, wat voor leven heb je als je niet de straat op kunt?

Ik hoop echt dat vaccineren van risicogroepen voldoende is want dan is die keuze helemaal niet nodig, want ik zie nog veel angst vanwege de snelheid waarmee het vaccin is ontwikkeld. Misschien zou een goede voorlichtingscampagne over hoe dit zo snel kon ook enorm helpen.
pi_196360860
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:08 schreef Daboman het volgende:

[..]

Die garantie heb je helemaal niet. En dan kom je in de situatie dat het niet eerlijk is naar de mensen die wel bereid zijn zich te laten vaccineren en in ruil hun vrijheden weer terug willen. Anders is die groep dubbel de pineut.

Het zou volgens mij echt een keuze moeten zijn. Of je laat je vaccineren en je accepteert het bijbehorende risico. Of je laat je niet vaccineren en accepteert daarmee ook dat je vrijheden ingeperkt worden. Dan kan iedereen voor zichzelf de afweging maken of het het waard is om je te laten vaccineren. Als ik bijv naar mezelf kijk, ik ken meer dan gemiddeld de ontwikkel en productieprocessen van een vaccin en ik denk dat het risico helemaal niet zo groot is als sommige mensen denken. Maar ik vind het lastig, want ik weet ook dat het risico niet 0 is, het is niet op korte termijn voor 100% uit te sluiten. Maarja, ga je dan ook niet de straat op omdat je een ongeluk zou kunnen krijgen? Gevoelsmatig zit dat voor mij in dezelfde orde van risico. In die zin zou het het risico dus waard kunnen zijn. Immers, wat voor leven heb je als je niet de straat op kunt?

Ik hoop echt dat vaccineren van risicogroepen voldoende is want dan is die keuze helemaal niet nodig, want ik zie nog veel angst vanwege de snelheid waarmee het vaccin is ontwikkeld. Misschien zou een goede voorlichtingscampagne over hoe dit zo snel kon ook enorm helpen.
De insteek dat je je vrijheden moet verdienen vind ik echt de omgekeerde wereld. Pure chantage. Hebben we ook nooit bij andere ziektes gedaan.
I'll give you something to do
pi_196360961
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:15 schreef galantis het volgende:

[..]

De insteek dat je je vrijheden moet verdienen vind ik echt de omgekeerde wereld. Pure chantage. Hebben we ook nooit bij andere ziektes gedaan.
Ik zie niet in hoe je eraan kan ontkomen indien vaccineren van risicogroepen niet voldoende blijkt. Ik wil niet mezelf laten vaccineren en alsnog aan de maatregelen moeten voldoen. Dat vind ik op mijn beurt onderdrukking.
pi_196361015
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:21 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je eraan kan ontkomen indien vaccineren van risicogroepen niet voldoende blijkt. Ik wil niet mezelf laten vaccineren en alsnog aan de maatregelen moeten voldoen. Dat vind ik op mijn beurt onderdrukking.
Die situatie zul je hoe dan ook krijgen tijdens de overbruggingsperiode.
Ik durf pas aan een aanpak om weigeraars over de streep te kunnen trekken te denken wanneer ook daadwerkelijk blijkt dat het aantal mensen dat bereid is tot vaccinatie niet toereikend is.
En dan alsnog leiden er meerdere wegen naar Rome. Dreigen met een indirecte plicht is olie op het vuur gooien.
I'll give you something to do
pi_196361159
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Die situatie zul je hoe dan ook krijgen tijdens de overbruggingsperiode.
Ik durf pas aan een aanpak om weigeraars over de streep te kunnen trekken te denken wanneer ook daadwerkelijk blijkt dat het aantal mensen dat bereid is tot vaccinatie niet toereikend is.
En dan alsnog leiden er meerdere wegen naar Rome. Dreigen met een indirecte plicht is olie op het vuur gooien.
Dan liggen we meer op 1 lijn dan misschien lijkt. Ik vind namelijk wel dat je eerst naar andere oplossingen moet zoeken, maar ik vraag me ook af of die er wel zijn. Er is ook niet gedreigd met indirecte plicht, de overheid heeft al aangegeven dit niet te willen. Maar onder druk wordt alles vloeibaar. Misschien gaan bedrijven zelf een vaccinatieplicht instellen voor hun werknemers. Zie bijv. Denemarken waar werkgevers nu al een coronatest mogen eisen van hun werknemers, die zouden dus waarschijnlijk ook eerder tot een indirecte vaccinatieplicht komen.

In ieder geval vind ik het wel van kortzichtigheid getuigen indien iemand zelf niet bereid is het risico te nemen ook niet bereid is daar de eventuele consequenties van te aanvaarden. Die consequentie is dat je een groter risico vormt voor de samenleving.
pi_196361165
De mensen wat nu het hardst lopen te mekkeren dat ze geen vaccin willen staan straks vooraan in de rij en worden boos als ze geen vaccin krijgen als eerste.

En heel veel mensen denken dat de vaccin een wondermiddel is, dat moet nog blijken in praktijk hoe effectief het is.
We zijn er nog lang niet vanaf.
pi_196361254
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

mogen eisen van hun werknemers, die zouden dus waarschijnlijk ook eerder tot een indirecte vaccinatieplicht komen.

In de zorg sector is dat inderdaad mogelijk dat alle werknemers verplicht worden, in andere sectoren kan dat niet zomaar.
pi_196361337
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:38 schreef mrevil1337 het volgende:
De mensen wat nu het hardst lopen te mekkeren dat ze geen vaccin willen staan straks vooraan in de rij en worden boos als ze geen vaccin krijgen als eerste.

En heel veel mensen denken dat de vaccin een wondermiddel is, dat moet nog blijken in praktijk hoe effectief het is.
We zijn er nog lang niet vanaf.
We zijn ook nog lang niet klaar. Eerste cijfers over effectiviteit in grote groepen beginnen nu wel binnen te stromen en zijn zeer hoopgevend.

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:44 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

In de zorg sector is dat inderdaad mogelijk dat alle werknemers verplicht worden, in andere sectoren kan dat niet zomaar.
Je kunt ook niet zomaar alle horeca dichtgooien. De pandemie is een uitzonderlijke situatie. Zoals gezegd onder druk wordt alles vloeibaar dus als er genoeg druk is, hetzij vanuit de economie, hetzij vanuit druk op de zorgsector, dan gaat er iets komen.
pi_196361513
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dan liggen we meer op 1 lijn dan misschien lijkt. Ik vind namelijk wel dat je eerst naar andere oplossingen moet zoeken, maar ik vraag me ook af of die er wel zijn. Er is ook niet gedreigd met indirecte plicht, de overheid heeft al aangegeven dit niet te willen. Maar onder druk wordt alles vloeibaar. Misschien gaan bedrijven zelf een vaccinatieplicht instellen voor hun werknemers. Zie bijv. Denemarken waar werkgevers nu al een coronatest mogen eisen van hun werknemers, die zouden dus waarschijnlijk ook eerder tot een indirecte vaccinatieplicht komen.
Ongetwijfeld. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde (hoop ik dan). De vraag is even welke weg bewandelen we daarnaartoe.
quote:
In ieder geval vind ik het wel van kortzichtigheid getuigen indien iemand zelf niet bereid is het risico te nemen ook niet bereid is daar de eventuele consequenties van te aanvaarden. Die consequentie is dat je een groter risico vormt voor de samenleving.
Ik vind het met name kortzichtig als mensen geen vaccin nemen en wel rekenen op algehele versoepelingen die te danken is aan de rest die wel een vaccin neemt. Maar als genoeg mensen het nemen dan is het ook een beetje vergezocht om weer moeilijk te gaan doen over die paar die het niet nemen. Ze hebben uiteindelijk toch zichzelf ermee want zij houden dan nog steeds kans op covid.
Ik neem ook geen jaarlijkse griepprik en vorm daarmee in feite ook een groter risico voor de samenleving. De vraag is even hoe zwaar je daaraan moet gaan tillen.
I'll give you something to do
pi_196361532
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:44 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

In de zorg sector is dat inderdaad mogelijk dat alle werknemers verplicht worden, in andere sectoren kan dat niet zomaar.
Dan neem ik ontslag. ik maak zelf wel uit of ik het wel of niet neem.
pi_196361550
Het blijft briljant dat iedereen in maart zei dat ze maar moesten opschieten met het vaccin want we willen dat alles weer kan. Dat de autoriteiten oplossingen hebben gevonden waardoor het goedkeuren van het vaccin sneller geregeld kan worden en nu mensen roepen dat het allemaal te snel gaat. De meeste van die mensen weten niet eens WAAROM het ineens wel sneller kan.

Net als dat mensen nu roepen dat vaccineren verplicht wordt door de overheid. NEE, vaccineren wordt niet verplicht door de overheid. MAAR, bedrijven mogen een deurbeleid hanteren. Dus wil jij graag naar het concert met 50.000 man? Dan kan de producent eisen dat alleen gevaccineerden toegelaten worden. Dat is niet de overheid die dat regelt.

Maar je gaat toch nooit doordringen bij de mensen die alleen maar dwars willen liggen, eerst zit er een nanochip in, dan is het weer te snel, dan is het weer omdat het zogenaamd verplicht wordt.. Er is altijd wel een reden te verzinnen om egoïstisch te zijn.
pi_196361792
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde (hoop ik dan). De vraag is even welke weg bewandelen we daarnaartoe.
[..]

Ik vind het met name kortzichtig als mensen geen vaccin nemen en wel rekenen op algehele versoepelingen die te danken is aan de rest die wel een vaccin neemt. Maar als genoeg mensen het nemen dan is het ook een beetje vergezocht om weer moeilijk te gaan doen over die paar die het niet nemen. Ze hebben uiteindelijk toch zichzelf ermee want zij houden dan nog steeds kans op covid.
Ik neem ook geen jaarlijkse griepprik en vorm daarmee in feite ook een groter risico voor de samenleving. De vraag is even hoe zwaar je daaraan moet gaan tillen.
Dat zal inderdaad ook afhankelijk zijn van de grootte van de groep niet gevaccineerden. Maar ik vind de griep niet vergelijkbaar in die zin dat het griepvirus op deze schaal volle ziekenhuizen veroorzaakt. Laten we ook niet vergeten dat deze pandemie begon met 1 besmetting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daboman op 22-11-2020 13:30:00 ]
pi_196361840
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:24 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad ook afhankelijk zijn van de grootte van de groep niet gevaccineerden. Maar ik vind de griep niet vergelijkbaar in die zin dat het griepvirus op deze schaal volle ziekenhuizen veroorzaakt. Laten we niet vergeten dat deze pandemie begon met 1 besmetting.
Ik ging even uit van een situatie waarbij al voldoende groepsimmuniteit is. Dan vervalt namelijk dat argument voor corona.
I'll give you something to do
pi_196361844
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ging even uit van een situatie waarbij al voldoende groepsimmuniteit is. Dan vervalt namelijk dat argument voor corona.
Dat ben ik inderdaad wel met je eens.
pi_196362103
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Die situatie zul je hoe dan ook krijgen tijdens de overbruggingsperiode.
Ik durf pas aan een aanpak om weigeraars over de streep te kunnen trekken te denken wanneer ook daadwerkelijk blijkt dat het aantal mensen dat bereid is tot vaccinatie niet toereikend is.
En dan alsnog leiden er meerdere wegen naar Rome. Dreigen met een indirecte plicht is olie op het vuur gooien.
Hoor steeds meer mensen om mij heen die geen vaccins nemen en er is ook geen schaamte en mensen hebben respect voor elkaar voor die keuze ,het is je lichaam
De regering komt gewoon ongeloofwaardig over met al hun gedraai , verbodje dit dat , ook vuurwerkverbod heeft veel mensen anders doen gaan denken
Mensen hadden vroeger geen internet en konden zo ook geen overige informatie inwinnen, nu wel
En dat zijn echt niet alleen gekkies en complotdenkers
Ook de gewone burger en hoog opgeleiden
Wacht nog steeds op een internetverbod
pi_196362280
Ik begin inmiddels schijtziek te worden van dat doorgeslagen individualisme. Kunnen we gewoon eens een keer in het algemeen belang van het collectief denken en handelen, ipv de hele tijd dat kinderachtige egoistische fact free gelul? Vaak dezelfde mensen, die geen mondkapje willen dragen "want ik laat me niet muilkorven" willen wel feesten "want dat is mijn recht" en die roepen nu dat ze geen vaccin willen "want daar heb ik mijn redenen voor". Je bent een klootzak, dat is de reden.
pi_196362359
Als ik voor mezelf een risico afweging maak neem ik liever het vaccin dan dat ik het virus krijg. Het risico op complicaties na een covid 19 lijkt me groter. De meeste vaccins zijn veilig en hebben een kleine kans op bijwerkingen. Grootste gevaar is meestal dat een vaccins averechts werkt en je juist zieker wordt door een besmetting. Dat merken ze in de testfase echter al op.
pi_196362530
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:07 schreef Jaeger85 het volgende:
Als ik voor mezelf een risico afweging maak neem ik liever het vaccin dan dat ik het virus krijg. Het risico op complicaties na een covid 19 lijkt me groter. De meeste vaccins zijn veilig en hebben een kleine kans op bijwerkingen. Grootste gevaar is meestal dat een vaccins averechts werkt en je juist zieker wordt door een besmetting. Dat merken ze in de testfase echter al op.
Als je pech hebt is die kans zeker aanwezig
Wetenschappelijk bewezen ook
pi_196362551
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:15 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Als je pech hebt is die kans zeker aanwezig
Wetenschappelijk bewezen ook
Je kans om de loterij te winnen is bijna net zo groot.
pi_196362566
-reactie op verwijderde post-

[ Bericht 96% gewijzigd door capricia op 22-11-2020 14:18:49 ]
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 14:17:53 #64
236264 crew  capricia
pi_196362569
Ook hier: ophouden met dat schapen geroep.
Definitely not CIA
pi_196362618
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:15 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Als je pech hebt is die kans zeker aanwezig
Wetenschappelijk bewezen ook
Ik zou ook maar geen condooms meer gebruiken, die beschermen ook niet 100%, toch?
Als je pech hebt, heb je pech. Dat heeft niets met het vaccin te maken.
pi_196362623
quote:
8s.gif Op zondag 22 november 2020 14:02 schreef Farenji het volgende:
Ik begin inmiddels schijtziek te worden van dat doorgeslagen individualisme. Kunnen we gewoon eens een keer in het algemeen belang van het collectief denken en handelen, ipv de hele tijd dat kinderachtige egoistische fact free gelul? Vaak dezelfde mensen, die geen mondkapje willen dragen "want ik laat me niet muilkorven" willen wel feesten "want dat is mijn recht" en die roepen nu dat ze geen vaccin willen "want daar heb ik mijn redenen voor". Je bent een klootzak, dat is de reden.
Jammer dat mijn reactie hierop is verwijderd
pi_196362716
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:04 schreef Themeparktommy het volgende:
Het blijft briljant dat iedereen in maart zei dat ze maar moesten opschieten met het vaccin want we willen dat alles weer kan. Dat de autoriteiten oplossingen hebben gevonden waardoor het goedkeuren van het vaccin sneller geregeld kan worden en nu mensen roepen dat het allemaal te snel gaat. De meeste van die mensen weten niet eens WAAROM het ineens wel sneller kan.

Net als dat mensen nu roepen dat vaccineren verplicht wordt door de overheid. NEE, vaccineren wordt niet verplicht door de overheid. MAAR, bedrijven mogen een deurbeleid hanteren. Dus wil jij graag naar het concert met 50.000 man? Dan kan de producent eisen dat alleen gevaccineerden toegelaten worden. Dat is niet de overheid die dat regelt.

Maar je gaat toch nooit doordringen bij de mensen die alleen maar dwars willen liggen, eerst zit er een nanochip in, dan is het weer te snel, dan is het weer omdat het zogenaamd verplicht wordt.. Er is altijd wel een reden te verzinnen om egoïstisch te zijn.
Ik denk niet dat het zomaar gaat gebeuren een deur-beleid, hooguit naar het buitenland gaan.
Voorbeeld zie kindercrèche.
  zondag 22 november 2020 @ 14:39:04 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196362918
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 10:09 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Kijk in de spiegel mafklapper
Ieder mens is baas over zijn eigen lichaam en niet een regering who of wat dan ook
Optie 1 dus, bedankt
Laffe huichelaar
  zondag 22 november 2020 @ 14:49:13 #69
104963 ETA
European Travel Author
pi_196363117
Aan mensen die vinden dat de vaccins te snel zijn ontwikkeld en de kat uit de boom willen kijken (dus bewust er voor kiezen de samenleving langer op slot te houden), wat willen jullie zien voordat je overtuigd bent dat het veilig genoeg is? Voor zover ik kan zien, is het alleen een onderbuikgevoel.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 22 november 2020 @ 15:16:58 #71
104963 ETA
European Travel Author
pi_196363589
quote:
Staat gewoon uitgelegd in de kamerstukken.... had je ook zelf kunnen vinden ipv filmpje posten zonder verder te onderzoeken.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196363612
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:49 schreef ETA het volgende:
Aan mensen die vinden dat de vaccins te snel zijn ontwikkeld en de kat uit de boom willen kijken (dus bewust er voor kiezen de samenleving langer op slot te houden), wat willen jullie zien voordat je overtuigd bent dat het veilig genoeg is? Voor zover ik kan zien, is het alleen een onderbuikgevoel.
Ik zou graag meer voorlichting willen over hoe het ontwikkeld is en hoe het werkt. Ik weet namelijk dat het mRNA vaccin een volledig nieuwe techniek is, maar het lichaam maakt dan alleen het spike eiwit aan dat vervolgens als lichaamsvreemd wordt gezien, niet het volledige virusdeeltje. Dit betekent dat het vaccin niet uit zichzelf vermenigvuldigt, het aantal mRNA deeltjes zou niet moeten kunnen toenemen, i.t.t. het echte virus dat ook eiwitten/mRNA kan laten aanmaken t.b.v. vermenigvuldiging. Ik zou meer voorlichting willen zien over dit soort dingen, want het zegt iets over de veiligheid. Zulke toelichting neemt voor mij zorgpunten weg.

Ook heb ik wel eens gehoord dat er met eerdere vaccines vergelijkbare risico's waren, aldus het CBG. Aangezien het CBG gaat over de beoordeling van geneesmiddelen in NL, vind ik dit een betrouwbare bron. Maar ook dit hoor je nooit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Daboman op 22-11-2020 15:25:50 ]
  zondag 22 november 2020 @ 15:27:19 #73
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196363748
quote:
8s.gif Op zondag 22 november 2020 14:02 schreef Farenji het volgende:
Ik begin inmiddels schijtziek te worden van dat doorgeslagen individualisme. Kunnen we gewoon eens een keer in het algemeen belang van het collectief denken en handelen, ipv de hele tijd dat kinderachtige egoistische fact free gelul? Vaak dezelfde mensen, die geen mondkapje willen dragen "want ik laat me niet muilkorven" willen wel feesten "want dat is mijn recht" en die roepen nu dat ze geen vaccin willen "want daar heb ik mijn redenen voor". Je bent een klootzak, dat is de reden.
Dit _O_

Het begint een groot probleem te worden dat allerlei randfiguren (online) een platform kunnen creëren, waarmee ze de deplorabele massa makkelijk aan kunnen spreken. Tevens heeft die zelfde massa dankzij de zogenaamde verheffing en nivellering nu wel het ego maar nog altijd niet het intellect om dit soort keuzes te kunnen maken.

De minder begaafde mens moet zijn plaats weer leren kennen, en dat is in het gelid en doen wat van hogerhand wordt opgedragen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Heremeteit op 22-11-2020 15:40:27 ]
pi_196364027
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 15:27 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dit _O_

Het begint een groot probleem te worden dat allerlei randfiguren (online) een platform kunnen creëren, waarmee ze de deplorabele massa makkelijk aan kunnen spreken. Tevens heeft die zelfde massa dankzij de zogenaamde verheffing en nivellering nu wel het ego maar nog altijd niet het intellect om dit soort keuzes te kunnen maken.

De minder begaafde mens moet zijn plaats weer leren kennen, en dat is in het gelid en doen wat van hogerhand wordt opgedragen.
Vrije keuzes , vrij land , nog wel al zal dat niet lang meer duren
Geloof wat je wilt geloven
pi_196364085
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:50 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Vrije keuzes , vrij land , nog wel al zal dat niet lang meer duren
Geloof wat je wilt geloven
Ach sodemieter toch een eind op met je "dat zal niet lang duren"...

Weet je waar je geen vrije keuze hebt? In China, waar je niet eens mag zeggen dat je het ergens niet mee bent. Of Noord-Korea, waar je wordt neergeschoten als je een andere mening hebt. Dat gezeik dat we hier niet in een vrij land wonen ben ik zo zat. Nederland is een van de meest vrije landen ter wereld, en nog zitten er mensen te zeiken dat ze zich opgesloten en "gestuurd" voelen. Wil je geen vaccinatie? Dan neem je toch lekker geen vaccinatie.

https://www.dutchmultimed(...)ld-is-nieuw-zeeland/

PS. Hong Kong is in dit lijstje sinds een tijdje, niet zo vrij meer. Omdat China zijn greep daarop krijgt. Dus Nederland is het 5e meest vrije land van de wereld!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')