abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:38:28 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198122386
quote:
Dat filmpje ook :D

Succes met je praatje naar de passagiers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:57:23 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198122786
Pax: ARRHGHHH OH NOES, HOLY SHIT
Crew: 'as it seems we are experiencing some slight technical issues'

:P Ik zag eerder vandaag een NASA launch met MECO (main engine cut off) & separation, misschien doen die motoren een tribute.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198123791
Kinderbadje voor de zomer:


  zondag 21 februari 2021 @ 09:12:58 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_198125226
twitter


N772UA is de vijfde 777 ooit gebouwd, eerste vlucht in november 1994, in dienst bij United sinds september 1995. Uitgerust met de Pratt & Whitney PW4077 turbofans.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-02-2021 09:18:59 ]
  zondag 21 februari 2021 @ 12:07:42 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198127518
Bits Of Engine In Numerous Gardens
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198154157

https://www.airliners.net(...)BH2Aff8BFmc29w%3D%3D

Vandaag is het overigens ook 20 jaar geleden dat de laatste McDonnell Douglas MD-11 werd geleverd.
Op 22 februari 2001 werd D-ALCM - de een-na-laatst gebouwde MD-11 - aan Lufthansa Cargo geleverd.
Lufthansa considers options as final MD-11 is delivered

Van de 200 gebouwde MD-11's vliegen er nog 98 rond; 53 bij FedEx, 36 bij UPS, 3 bij Lufthansa Cargo en
6 bij Western Global Airlines.
pi_198179276
De eerste Embraer 195-E2 is aan KLM geleverd.
KLM heeft een order staan voor 25 toestellen met opties voor nog 10 meer.
PH-NXA wordt morgenmiddag/avond op Schiphol verwacht en brengt de totale KLM Embraer vloot op 50 toestellen.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KL9966/26e7ae11

KLM reduces emissions with first E-jet E2
quote:
KLM Cityhopper now has 50 E-Jets in its fleet. The newest addition, an E195-E2, was delivered today at a hand-over ceremony at our factory in São José dos Campos.

This is the first E2 for KLC from an order for up to 35 E195-E2s that KLM is acquiring through Aircastle and ICBC Aviation Leasing. The airline currently operates 17 E175s (88 seats) and 32 E190s (100 seats). The new E-Jet is the carrier’s biggest airplane with 132 seats configured in three zones. The forward Business Class section has 20 seats. The main cabin has 8 Economy Comfort seats and 104 Economy Class seats.

The arrival of the E195-E2 introduces considerable cost savings and environmental benefits. These are especially important as KLM pursues its goal of reducing the company’s carbon footprint by at least 50% per pax/km over the next 10 years.

Compared to the first-generation E190, the E195-E2 has a noise footprint that is over 60% smaller. This reduction is particularly relevant at Amsterdam’s Schiphol Airport which has strict noise abatement procedures. The E195-E2’s external noise level is well below future ICAO limits.

The E195-E2’s carbon emissions are 9% lower per trip and 31% lower per seat versus the E190. Those savings really add up. In a typical year, each E195-E2 will emit 1,500 fewer tons of CO2.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2021 13:27:13 ]
pi_198197306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Embraer 195-E2 is aan KLM geleverd.
KLM heeft een order staan voor 25 toestellen met opties voor nog 10 meer.
PH-NXA wordt morgenmiddag/avond op Schiphol verwacht en brengt de totale KLM Embraer vloot op 50 toestellen.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KL9966/26e7ae11

KLM reduces emissions with first E-jet E2
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En onderweg op het laatste stukje naar Amsterdam
KLM9966 from Tenerife to Amsterdam https://fr24.com/KLM9966/26ea5f96
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_198208084
De restanten van TWA 800 zullen worden ontmanteld en vernietigd:

NTSB’s TWA Flight 800 Reconstruction to be Decommissioned
quote:
WASHINGTON (Feb. 22, 2021) — The National Transportation Safety Board announced Monday its decision to decommission the TWA Flight 800 reconstruction as the agency prepares for the expiration of the lease for its Ashburn, Virginia, Training Center.

The reconstruction, housed in the 30,000 square foot hangar along with other training tools at the NTSB’s Training Center, has been used in the NTSB’s accident investigation training courses for nearly 20 years. However, advances in investigative techniques such as 3-D scanning and drone imagery, lessen the relevance of the large-scale reconstruction in teaching modern investigative techniques.

TWA Flight 800, a Boeing 747, bound for Paris, France with 230 people aboard, crashed July 17, 1996, minutes after takeoff from John F. Kennedy International Airport. After an exhaustive, four-year-long investigation, the NTSB determined the probable cause of the crash was an explosion in the center wing fuel tank. Evidence indicated the explosion was the result of an electrical failure that ignited the flammable fuel/air mixture in the tank.

“The investigation of the crash of TWA Flight 800 is a seminal moment in aviation safety history,” said NTSB Managing Director Sharon Bryson. “From that investigation we issued safety recommendations that fundamentally changed the way aircraft are designed. The investigation also led to a memorandum of understanding between the FBI and the NTSB regarding investigations of accidents resulting from intentional acts as well as evidence collection and preservation. That investigation also led to the equally important development of our Transportation Disaster Assistance division and the legislation in place today governing carrier responsibilities for family assistance in the wake of a transportation disaster,” said Bryson.

The NTSB plans to stop use of the reconstruction July 7, 2021. For several months thereafter, the NTSB will thoroughly document the reconstruction using various 3-D scanning techniques. The scanned data will be archived for historical purposes.

When the NTSB moved the reconstruction to the Training Center, it did so with the stipulation that it would be used solely as a training resource and never as an exhibit or public display. To honor this agreement made with the families of the victims of TWA Flight 800, the NTSB will work closely with a federal government contractor to dismantle the reconstruction and destroy the wreckage.

“Our Transportation Disaster Assistance division and I have connected with representatives of TWA Flight 800 family groups to help ensure families of those who perished on TWA Flight 800 learned of our decision directly from the NTSB before our public announcement,” said Bryson.

Between calendar year 2015 and 2019 the NTSB trained a combined annual average of 2,622 students including NTSB investigators and staff, and external stakeholders involved in transportation safety, advocacy, family assistance and emergency response. The NTSB is exploring options to continue its robust training program.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:26 #162
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_198231095
Hier een filmpje van een WiZZAiR die op Eindhoven land. De opname is gemaakt met de hele lange lens :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_198231170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:44 schreef Runway28 het volgende:
Hier een filmpje van een WiZZAiR die op Eindhoven land. De opname is gemaakt met de hele lange lens :-)

Eerst een wagen van Bird Control.. en dan hele zwermen vogels die over de baan vliegen bij het landen... of lijtk dat maar zo?
dag
pi_198231195
SLM B777 komende week terug naar Boeing vanwege grote kostenpost voor reparatie

quote:
De ‘nieuwe’ SLM B777 is reeds enige tijd uit de roulatie vanwege een technische inspectie en onderhoud. Het technisch onderhoud heeft uitgewezen dat er in het ergste geval rekening moet worden gehouden met een grote kostenpost voor reparatie en zelfs eventueel het moeten vervangen van één van de motoren.

Dit gegeven heeft ertoe geleid dat de directie en overige actoren binnen Surinam Airways, het besluit hebben genomen om de vroegtijdige teruggave van de B777 aan Boeing in te zetten.

Het een en ander is donderdag met Boeing besproken en Surinam Airways verwacht verdere besprekingen ter afhandeling of mogelijke andere opties. Het streven is, om bij consensus met Boeing, het vliegtuig reeds de komende week te vliegen naar een door Boeing nog te bepalen locatie.

Zodra zaken definitief zijn zal de SLM dit bekend maken. In de tussentijd wordt de Mid-Atlantische vliegroute onderhouden door Air Belgium
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:06 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198231338
Het is en een blijft een neverending story met de SLM...

Dan zal je zien dat ze de ETOPS op ten duur ook weer komt te vervallen en ze dat hele circus weer opnieuw moeten doen als de gedroomde 787 dan eindelijk komt.. Áls dat ooit nog gaat gbeuren.
So we just called him Fred
  maandag 1 maart 2021 @ 16:48:05 #167
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_198270563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Eerst een wagen van Bird Control.. en dan hele zwermen vogels die over de baan vliegen bij het landen... of lijtk dat maar zo?
Het lijkt een beetje zo, doordat ik met een hele lange lens werk! Zit in werkelijkheid meer dan een kilometer ruimte tussen.
Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_198320020
quote:
Boeing uit zorgen over veiligheid Airbus A321XLR
Boeing heeft de veiligheid van de A321XLR van concurrent Airbus in twijfel getrokken. Het probleem zou de centrale brandstoftank zijn.

Airbus A321XLR
De Airbus A321XLR staat te boek als een nieuw hoofdstuk in de luchtvaart. De narrowbody kan directe vluchten uitvoeren op zeer lange afstanden. De bedoeling is dat het toestel luchtvaartmaatschappijen in staat stelt om langere routes met relatief weinig passagiers toch rendabel te maken.

De belangrijkste factor voor het grote bereik dat het vliegtuig heeft is de de nieuwe rear central fuel tank (RCT). Hierin, onder de voeten van passagiers, kan 12.900 liter brandstof worden opgeslagen die nodig is om extra ver te kunnen reizen. Voor deze voorziening is de Europese luchtvaartautoriteit EASA bezig met speciale voorwaarden die met betrekking tot de veiligheid van deze RCT worden gesteld.

Boeing
De voorwaarden zijn inmiddels enkele weken geleden gedeeld met allerlei betrokken partijen, waaronder andere vliegtuigbouwers. Deze kunnen hun zienswijzen over de speciale voorwaarden naar voren brengen. Boeing heeft inmiddels twee mogelijke veiligheidsproblemen aangekaart. Volgens het bedrijf zijn brandstoftanks die in het airframe worden verwerkt aanzienlijk onveiliger als deze in aanraking komen met bijvoorbeeld een brand.

Daarnaast vraagt het bedrijf zich af wat de gevolgen van de brandstoftank zijn bij een probleem met het landingsgestel of wanneer het toestel van de baan glijdt. Volgens Boeing is het onduidelijk hoe de tank tegen zo’n gebeurtenis beschermd is.
https://www.upinthesky.nl(...)heid-airbus-a321xlr/

Gezien dit
quote:
De voorwaarden zijn inmiddels enkele weken geleden gedeeld met allerlei betrokken partijen, waaronder andere vliegtuigbouwers. Deze kunnen hun zienswijzen over de speciale voorwaarden naar voren brengen.
lijkt me dit een standaard gang van zaken waarbij bijv. in het verleden Airbus ook wel zorgen kunnen hebben geuit over Boeing, maar dat dat nooit naar buiten kwam en nu wel, vanwege sensatie.

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2021 @ 18:23:57 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198322530
Je moet voorkomen dat zoiets gebeurt als bij TWA vlucht 800 waarbij de centrale brandstoftank ontplofte

https://nl.wikipedia.org/wiki/TWA-vlucht_800
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:26:39 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198322587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:38 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

https://www.upinthesky.nl(...)heid-airbus-a321xlr/

Gezien dit
[..]

lijkt me dit een standaard gang van zaken waarbij bijv. in het verleden Airbus ook wel zorgen kunnen hebben geuit over Boeing, maar dat dat nooit naar buiten kwam en nu wel, vanwege sensatie.

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Boeing wil wat verlies van de 737Max compenseren lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:07:49 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198323454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:38 schreef Hojdhopper het volgende:

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Dit plaatje zegt genoeg:


In de 747 heeft Boeing het zelfs mogelijk gemaakt om brandstof niet alleen onder de passagiers, maar ook in de staart op te slaan:


De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
So we just called him Fred
pi_198326350
Oké, dus eerder een slechte verliezer (afgaande op de afgelopen korte termijn). Jammer dat het dan zo moet...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198340704
https://www.dumpert.nl/item/8084057_cde04366

Reacties erbij zijn soms wel juweeltjes ;)

-> Hier in NL zou eerst een week lang een plan van aanpak gemaakt worden, onderzoeksraad voor de veiligheid erbij, luchtvaartpolitie enz enz. Mooi opgelost zo

-> Vergeet slachtofferhulp niet.

-> Hier in Nederland staan vliegtuigen niet in de blubber een omdat we vliegvelden met strakke landingsbanen hebben. De Russische luchtvaart is niet iets om heel jaloers op te zijn.

-> Bij fokker hebben ze speciaal voor dit soort situaties een nieuw vliegtuig ontwikkeld. ..... de modder fokker.
pi_198359207
Er kwam er laatst hier een over. Het geluid trok mijn aandacht, 4-motorig vliegtuig, erg lawaaiig, dacht dat het mss een oude 747 zou zijn, maar het was een Antonov-124 van Volga-Dnepr Airlines, onderweg van Luxemburg naar Goose Bay.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')